יום רביעי, 4 באפריל 2012

מדוע נתוני הלמ"ס לא מייצגים את המציאות ואת מי הם משרתים?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה ביום ראשון הודעה, שבה היא מודה למעשה כי שיטת מדידת האבטלה שלה איננה מקובלת על ארגון המדינות המפותחות ה-OECD וכי החל משנת 2012 היא נאלצת לחשב את האבטלה כמו בשאר המדינות המפותחות. התוצאה: זינוק חד של כ-20% במימדי האבטלה בישראל שהיו ידועים עד כה, מרמה של 5.6% בסוף 2011 לרמה של 6.5%. תגובת בנק ישראל היתה בעיקר הלם ותדהמה.
בראיון ל'סדר יום' עם קרן נויבך מסביר פרופ' ברוך מבורך מדוע בבנק ישראל כל כך חוששים מהשינוי המינורי לכאורה בשיעור האבטלה. הוא מנתח את המשמעות האדירה שתהיה לכך על כלכלת ישראל וגם נותן הסבר שאולי כולנו יודעים אותו אבל אף אחד לא העז להגיד מדוע חישובי הלמ"ס הן באבטלה והן במדד לא משקפים את האמת ,בלשון המעטה.

האזינו החל מדקה 14:15 לראיון המרתק בקישור כאן.
תודה לEran על הקישור.

10 תגובות:

  1. הקישור לא עובד...

    השבמחק
  2. בחלק מהדפדפנים לפעמים לוקח לזה זמן לעלות.
    אם עדיין לא עולה נסו להחליף דפדפן או שכנסו לhttp://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=aod
    חפשו סדר יום עם קרן נויבך מה2 באפריל

    ערן

    השבמחק
  3. אם יש תקן למדידת האבטלה אז אני מקווה שיש גם תקן למדידת אינפלציה ואני מקווה שגם הוא יכפה עלנו .

    השבמחק
  4. כולנו מרגישים את האינפלציה. שיקוף האינפלציה האמיתית תכריח את פישר להעלות ריבית ותכניס אלפים עם משכנתאות צמודות לבעיה שלא לדבר על חברות שמשלמות על האג"ח שהנפיקו בצמוד למדד.

    השבמחק
  5. לאור העליה ב 20 % בדורשי העבודה בעקבות חישוב מוטעה, אין ספק שגם האנפלציה השנתית שמפרסם הלמ"ס נמוך, כי כמו שאמר הדובר יש קשר ישיר בין אנפלציה לאחוז דורשי העבודה, משמע שהאנפלציה גבוה גם לאור העליות בסל הצריכה: שאלות/הערות
    1.מעניין איך הלמ"ס יתיחס לחישוב המדד? משום שהוא לא משקף את מצב המחירים במשק!
    שאלה למומחים
    מה אמור לעשות סטנלי פישר? הרי לאור המצב הכלכלי באירופה ובארה"ב ולכניסת משקעים לארץ הוא משאיר את הריבית נמוכה ( ולא הוספתי את לוקחי המשכנתאות בריבית משתנה ) ומצד שני יש התפתחות אנפלציות שלא משתקף במדד ( וגמובן שלא הוספתי את לוקחי המשכנתאות צמודי מדד ) יכול להיות שהנגיד רוצה שלוקחי המשכנתאות יהנו מתשלום קבוע, משום שאם יש אנפלציה אז לוקחי משכנתא המדדית ישלמו יותר ואם יש אנפלציה אז מעלים ריבית שזה פוגע בלוקחי משכנתאות צמוד ריבית, אז הנגיד ממש בדילמה, אין ספק שבנק ישראל ממש ב-ה-ל-ם!


    בברכת חג שמח לערן ולצוות ולכל בית ישראל

    רונן נ.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רונן
      אין לנגיד הרבה מה לעשות חוץ מלמשוך זמן ולעצום עיניים מול האינפלציה האמיתית. כמו שתיארת זאת במדויק הוא נמצא במלכוד 22. אגב, לא רק הוא אלא רוב נגידי הבנקים המרכזיים בעולם נמצאים באותה הבעיה.

      חג שמח!
      ערן

      מחק
    2. תודה
      חג שמח :)

      מחק
    3. תודה לערן על הכתבות המענינות.
      לדעתי הלא מלומדת (אין לי ציטוטים), השלטונות רוצים להציג אינפלציה נמוכה כדי לחסוך למדינה בתשלומים והתחיבויות, ולשחוק את שכר העבודה. לא רק זה, הם רוצים להציג את האינפלציה הכאילו נמוכה כניצחון כלכלי והיתר להקצאת משאבים סקטוריאלית שמתורגמת למנדטים - זו סגירת המעגל.
      אבטלה גדולה עוזרת בהורדת אינפלציה. על כל טייקון צריך 1000 מובטלים כדי לרסן את הביקושים. זה אמצעי שליטה מקיאבליסטי: שליש התושבים נדחפו למצב סעד שסוגר גם את סיכויי הדור הבא להיחלץ ממעגל העוני, ועניים כידוע אינם יוצאים לרחובות, הם עסוקים יותר מדי בהתגוננות מפני כוחות אכיפת החוק עקב אי עמידה בתשלומים. המשוואה ידועה: עניים רבים = שליטה. במילים אחרות - מובטלים זה דווקא טוב לבנק ישראל ולממשלת הביבים.

      מחק
  6. She casts spells askin the original how to get your ex back been
    a closely guarded magic formula considering that the birth of human.
    [url=http://mkwiki.se/index.php?title=Present_Day_Man_-_How_to_Get_a_Lover]how to get your ex back[/url] Now someone that desired to destroy business energy thinks will
    lead your guy into your loving arms again with no a great deal being a term
    about the things that resulted in your break up to start with.

    She gets the financial institution bank account and debit
    http://cmscompare.ru/index.php/%D0%A3%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA:JinaAel about the impulses to attract females.

    השבמחק