יום ראשון, 8 באפריל 2012

התרמית בשוק החוזים העתידיים על המתכות היקרות הגיעה בשבוע שעבר לשיאים חדשים

כיום רוב המסחר בזהב ובמתכת הכסף (Silver) נעשה דרך ניירות שמנפיקות הבורסות לסחורות ,מה שנקרא חוזים עתידיים .הניירות האלו אמורים להיות תחליף נוח לדבר האמיתי - במקום להסחב עם שקים מלאים בזהב ולשאת בעלויות היקרות של שינוע ואחסון, ניתן לרכוש נייר שמהווה אישור כי ברשותך זהב או כסף פיסי בכספות. הבעיה שברגע שעוברים מהכלכלה האמיתית לכלכלה הוירטואלית הזו, השוק פרוץ להונאות ותרמיות ואלה לא מאחרות לבוא. שבוע שעבר היינו עדים לאחת הגדולות שבהן. אם אתם סוחרים בזהב או בכסף בכל צורה שהיא, כדאי לכם לקרא את זה.

הזהב ומתכת הכסף הן איום גדול היום על הבנקים המרכזיים והמסחריים בעולם. החשש הוא שאטרקטיביות המתכות האלה תגרום לכך שיהוו אלטרנטיבה ראויה ומפלט השקעתי מכסף הפיאט (אותו כסף שאנחנו משתמשים בו היום ומבוסס רק על אמון) שהולך ומאבד מערכו בשל הדפסות הכסף הבילתי מרוסנות שמתרחשות היום בעולם . איבוד האמון בכסף הפיאט יכולה לגזור את דינם של המטבעות בעולם ,מה שיגרום למשבר כלכלי חסר תקדים בעולם.  זו הסיבה שהבנקים מתערבים היום על מנת להוריד את ערך המתכות האלה. זו לא תאורית קונספירציה ,אלו דבריו של יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר אלן גרינספאן כפי שניתן לגלות בעדותו  מ1998:
אחת הדרכים שהבנקים עושים זאת, זה על ידי הפצה של ניירות (חוזים עתידיים) שאמורים להיות מגובים במתכות האלו, אך במציאות הן חסרות כל גיבוי. בגלל שכל המסחר מתנהל דרך אותן ניירות ,ככל שכמות הניירות האלה גדול יותר ככה נוצר מצג שווא שיש יותר מתכות פיזיות וכמו בכל דבר שיש ממנו יותר מידי, מחירו יורד.

הבלוג  מגלה כי ביום שלישי שעבר (3 באפריל)  הוכנסו לשוק בתוך כמה שעות חוזים עתידיים בשווי של 125 מיליון אונקיות של מתכת הכסף. זה גרם לירידה של 1.67$ במחיר המתכת.
יום קודם לכן נכנסו לשוק עוד חוזים בשווי 637 מיליון אונקיות כסף במקביל להצהרת הפד שבה הוא מסתייג מהקלה כמותית שלישית (QE3).
סה"כ בתוך 24 שעות הוכנסו כמות של חוזים עתידיים לשוק בשווי של כמעט כל כמות מתכות הכסף הניכרות בשנה שלמה בכל העולם!

בפעם האחרונה שהיתה התערבות כה בוטה בשוק הכסף זה היה ב29 בפברואר: בזמן שהסנאטור רון פול הניף לפני ברננקי מטבע של כסף אמיתי והסביר מדוע מטבע הכסף צריך להפוך להיות מטבע לכל דבר כדי להגן עלינו מפני אינפלציה (ראו סרטון למטה).בסמוך לנאומו נכנסו לשוק חוזים בשווי 225 מיליון אונקיות כסף בתוך חצי שעה והורידו את ערך מתכת הכסף ב2$.



מה שמעניין בכל הסיפור הזה  שפעם כמות חוזים כמו שהוחדרה לשוק בשבוע שעבר היתה מרסקת את מחיר מתכת הכסף - הפעם זה גרם לירידה של רק 2.4$ ממחירו. יגיע היום שבו הבנקים יצטרכו להחדיר לשוק כמות חוזים שיכסו שנתיים של כריית כסף ואחרי כן של 3 שנים כדי להוריד את מחיר הכסף באותו יחס. וגם יגיע הרגע שבו השוק יאבד אמון בהונאת הפונזי הזו והכל יקרוס. רבים מאלו שיחזיקו אז בחוזים ישארו חסרי כל.
בינתיים אלו שכן מאמינים בעליית מחירי המתכות על חשבון מטבעות הפיאט שמאבדים בכל שנה מערכם, יכולים להנות גם הם מהמניפולציות האלה על מנת לרכוש זהב וכסף פיזי במחירים נוחים  יחסית עד אותו יום הדין, בו כל שוק החוזים העתידיים יקרוס. רבים מאותם מאמינים צופים כי ביום הדין כאשר הזהב והכסף יהיו נטולי מניפולציות מחירם יזנק בחדות. אחד מאלה שמאמינים גדולים בתאוריה זו הוא המשקיע,הסופר וההיסטוריון מייק מלוני. לפניכם ראיון שנערך עימו השבוע , בו ניתן לקבל הצצה נדירה לאיך מתנהלות כל המניפולציות האלה ומה צפוי לנו בהמשך.





החומר הכלול במאמרים בבלוג זה הם על דעתו בלבד של הכותב ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו.הכותב אינו יועץ השקעות  וסקירה זו אינה מתחייבת להיות מדויקת בפרטיה ואינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. 

29 תגובות:

  1. בוקר טוב
    אם הבנתי נכון יש פה מצב שהרבה אנשים מחזקים באותה טלית וכל אחד אומר שלי היא.
    האם חוזה עתידי על הזהב יכול להיות על כמות שלא קיימת פיזית?
    האם אפשר למכור לציבור טון סוכר (זה מה יש ) והציבור קונה עבור 10 טון סוכר וכשהוא מגיע למחסן לקחת את הסוכר אז טון הסוכר שהיה במחסן נמסר לקונים הראשונים ולשאר הקונים לא נשאר.
    היה לי אירוע שמזכיר את התופעה הזאת. ב1980 טסתי להודו דרך מוסקבה בשדה התעופה במוסקבה הייתי בתור לעליה למטוס להודו, לפתע הודיעו שאין מקום במטוס (לא הגיוני יש לי כרטיס ביד) ואז ראינו שהרבה חיילים רוסיים נכנסו למטוס לטוס להודו. בעצם קניתי כרטיס להודו בחוזה עתידי כאשר אין מספיק מקום לכל הקונים.
    ערן שאלתי היא - יש לי תעודת סל עוקבת ערך הזהב, אם היא לא מגובה בזהב אמיתי אז מה זה משנה? כל עוד יש אנשים שרוצים לקנות או למכור ויש את קסם עושה השוק אז זה נייר בטוח האם זה נכון?

    השבמחק
  2. בוקר טוב אבי,
    ההנחה שרווחת היום שעל כל 100 ניירות "מגובי" זהב יש רק נייר אחד שבאמת יש זהב פיסי מאחוריו. הדוגמא עם הסוכר שהבאת היא דוגמא מצוינת.

    לגבי תעודות הסל של קסם - אינני יודע מה הרכבן ,במה הן מגובות והאם מנהליה ערוכים לקראת אפשרות שבה כל מגדל הקלפים שנקרא חוזים עתידיים יקרוס. מה שבטוח, כל עוד ציבור המשקיעים יסכים לשחק במשחק הזה ,עולם כמנהגו ינהג . כמו שאמר מייק מלוני בסרטון: זה כמו משחק הכסאות - כל עוד המוזיקה מתנגנת למרות שאין לכולם כסאות אף אחד לא ירגיש בזה.הבעיה תתחיל כשהמוזיקה תפסק.

    ערן

    השבמחק
  3. ערן,

    (ראשית, תודה על בלוג מאיר עיניים)

    בהמשך לשאלתו של אבי - מה משמעות המונח "חוזים עתידיים"? האם אלו "אופציות"? אם כן, הרי שלהבנתי אין כאן בעיה, שכן אלו לא שטרי בעלות, אלא חוזי מכר.

    נניח כי ישנם 1000 טון זהב בעולם - אז ישנן 1000000 יח' בעלות על 1 ק"ג זהב (נניח...). הערך הכספי ליח' נקבע בשוק - אך הבעלות אינה מוטלת בספק (ממש כמו החזקה במניות של חברה). אופציה, מאידך, אינה מקנה בעלות, אלא התחייבות על מחיר עתידי.

    אם "ניירות מגובי זהב" מהווים שטר בעלות, ועל כל 100 יש אחד אמיתי, הרי ש-99 בעלים קנו "אויר" - וזו כבר גנבה ורמאות במובן הבסיסי ביותר.

    (מצד שלישי, זה דומה לקונספט של "יחס הלימות ההון" - אך כאן היתר הגנבה הוא חוקי)

    יניב.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום יניב,
      הנה הגדרה של חוזה עתידי בויקיפדיה:
      חוזה עתידי (באנגלית: Futures Contract) הוא מכשיר פיננסי הנסחר בבורסה (בורסה לניירות ערך או בורסה לסחורות). החוזה העתידי הוא התחייבות לספק (ומאידך לרכוש) נכס כלשהו (סחורה, מטבע חוץ, נייר ערך וכו') במועד עתידי, כאשר המחיר (או שער חליפין במקרה של מטבע חוץ) נקבע מראש והתשלום מתבצע במועד מסירת הנכס או הסחורה.

      ולהערתך זו אכן הונאת פונזי עצומת ממדים, בדיוק כמו יחס הלימות הון -גם יחס הלימות ההון או בנקאות ברזרבה חלקית היא הונאה פונזי שמעוגנת בחוק ושנראית לנו הגיונית רק כי הבנקים עושים זאת אבל אם אדם פשוט מהרחוב או אדם לא פשוט (מיידוף למשל) או חברה אחרת תעשה את אותו הדבר הם למעשה יבצעו עבירה פלילית וישלחו זמן רב לכלא.

      ערן

      מחק
    2. אם כך, זו אכן "אופציה", ואני לא בטוח שיש כאן בעיה - כי אין בעלות כפולה (או מרובה) על הזהב.

      זאת, אלא אם כן מי שמחזיק את הזהב בפועל (הנאמן) מכר יותר שטרי בעלות ("מניות") מאשר הזהב שברשותו בפועל (בעצם, כמו מכירה בשורט), ואז חזרנו לעניין הגנבה. במקרה זה, נראה שהמוצא היחיד הוא להחזיק את הזהב בפועל (איך?).

      מחק
    3. מדובר בבעיה גדולה .הרי החוזה הוא התחייבות לספק את הנכס -כלומר כל עוד מחזיקי החוזה לא ירצו להחזיק או ידרשו את הנכס פיזית ניתן להמשיך הונאה זו אבל מה יקרה אם למעלה מאחוז מהם למשל כן יחליטו לדרוש את הנכס?
      זו הגדרה של הונאת פונזי - כך מיידוף למשל ניהל את עסקיו עשרות שנים עד שכמות גדולה של לקוחותיו דרשו את כספם.

      מחק
    4. אם אתה רוצה להחזיק זהב פיזי אתה יכול לרכוש אותו מסוחרים (בדיוק כמו שאתה רוכש כל דבר אחר)זה יכול להיות בצורת מטבעות ,מדליות או ברים .
      אם אתה מחליט ללכת על זה למד את הנושא היטב (אני בטוח שיש על כך חומר רב באינטרנט) על מנת לדעת לזהות זיופים ככל האפשר,שלא ינצלו את חוסר הידיעה שלך כדי לדרוש ממך פרמיות מופרזות וכמובן להבין גם את עלויות האחסון.
      ערן

      מחק
  4. תודה ערן על בלוג פוקח עיניים, אני מרגיש כמו בסרט מטריקס אחרי לקיחת הגלולה שגורמת לראות את המציאות כמו שהיא...
    השאלה המתבקשת היא מה יכול לעשות אדם מין הישוב כמוני, שאינו מומחה השקעות וכל מטרתו היא להקטין סיכונים ולשמור על ערך חסכונותיו שיספיקו ליום סגריר ולזיקנה. כיום אני שומר את רוב החסכונות שלי באג"חים צמודי מדד בפיזור הכי סולידי שאפשר.
    מה עוד אני יכול לעשות ע"מ להקטין סיכונים ולשרוד משברים?
    תודה
    אהרון

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אהרן,
      השאלה איך לנהוג תלויה בהרבה גורמים חלקם אישיים ובצפי שלך לגבי העתיד.
      אני לא יועץ השקעות אבל כמו שהבטחתי אתן בקרוב סקירה מאד כללית על חלק מסוגי השקעות הקיימות גם במצבי משבר.
      ההמלצה הכי גדולה שלי הכר את המצב חקור אותו וכך תוכל להבין מה ההשקעה הכי טובה בשבילך. לא צריך להיות "מומחה" ,זה הרבה יותר פשוט ממה כולם חושבים.
      למשל כתבת שאתה משקיע באג"ח צמוד מדד -בדוק מה הסיכונים באג"ח כזה, האם המדד אליו הוא צמוד באמת משקף את האינפלציה? אם למשל אתה צופה אינפלציה גבוהה בעתיד אז לא הרבה חושבים על זה או בודקים האם מנפיק האג"ח באמת יוכל לשלם לך סכומים כה גבוהים ברגע שתהיה אינפלציה גבוהה בעתיד ,בדוק את האלטרנטיבה אולי הזהב או מתכת הכסף עדיפים? ושלא תבין ממני שאני רומז פה אם כן או לא ..זה פשוט משהו שאתה צריך לבדוק בהשוואה לאג"חים שלך ולהתאים אותו לעצמך וליכולתך.
      יש הרבה אתרים טובים ברשת כמו זה http://www.321gold.com/ למשל ששם תוכל לחקור בנושא המתכות לדוגמא אבל לא רק.

      אני עושה את המיטב להביא לך את כל הידע שלי בנושא (גם של אג"חים אגב) ואתה מוזמן לעיין במאמרים קודמים או לחפש מצד שמאל למעלה באתר אבל בשורה התחתונה זה אתה זה שצריך להחליט מה טוב לך ולא לצפות מאף אחד שיקח בשבילך החלטות.

      בהצלחה
      ערן

      מחק
  5. ONE:
    Regarding the manipulation claim - it's true. What they forgot to mention, however, is that the same tactics the guest described have been used for as long as almost AYN exchange has been in operation (including of course the Israeli Stock Exchange(.
    Second, the claim that there's not enough Gold against all the contracts (i.e. Open Interest) is by itself correct too - but again they omitted the fact that this is the case in ANY Futures market, and is intrinsic to this speculative mechanism to enable "proper price discovery". To resolve "actual vs speculative" underlying discrepancy, speculators are forbidden by obligation (to their FCM)to take actual delivery of the underlying(a point I've raised before here). Thus, this video, to the knowledgeable inidividual, is a joke, which is why, I suppose, no serious speculator watch this nonsense.
    TWO (Unrelated)
    What would happen if someone discovered evidence that the bible story of the Egyptian Exodus did happen? The geo political consequences could be far reaching to the current conflict - thus, hiding evidence, disinformation and discrediting would quickly surface to muddy the water and keep things quiet. Please keep this in mind as you watch:

    http://www.youtube.com/watch?v=k1QvTbFHS4A

    HAPPY PASSOVER TO ALL

    -Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. Here's a link to THE EXODUS REVEALED - Search for the Red Sea Crossing film:

      http://www.myspace.com/video/god-39-s-page-truth-for-these-end-times/the-exodus-revealed-search-for-the-red-sea-crossing/34957146

      - Eran

      מחק
  6. כתבה מרתקת ומאלפת, ערן. הבלוג שלך עושה שירות אדיר לקוראיו.
    מה שלא נענה בכתבה הוא איך יצאו הגופים הפיננסים המוכרים זהב וכסף בשורט מהפוזיציה שלהם. אפשרויות שונות לאסטרטגית היציאה נמצאת במאמר המרתק הנמצא כאן:
    http://news.goldseek.com/GATA/1333897920.php
    למי שלא רוצה להתעסק עם URL - אני מוסיף חלק מהכתבה למטה.

    What's the central bank endgame in gold?

    By: Chris Powell, Secretary/Treasurer, GATA



    -- Posted Sunday, 8 April 2012 | Share this article| Source: GoldSeek.com



    Dear Friend of GATA and Gold:

    Our friend R.V. writes:

    "If the naked short position in gold on behalf of the Federal Reserve through its intermediaries is so big that it can drive down the bullion markets with mere paper (and I believe that it is), then what is the likely strategic endgame that these evil people have in mind?

    "They obviously know that they are fighting a losing battle against market forces, as Russia, India, and China have no intention of reducing their acquisition of real metal while unloading U.S. treasuries and dollar reserves (though they do that on the sly to avoid crashing the markets). So these guys must have an endgame strategy. But what is it?

    "-- The U.S. government suddenly 'requires' contract settlement in infinite amounts of digital fiat currency?

    "-- The Fed allows the intermediaries to 'default' without penalty?

    "-- The intermediaries are forced into collapse (in stages) by the markets but are planned to be resurrected via Fed-forced mergers and contract defaults?

    "This is the underlying question about which I am not seeing any commentary.

    "So I think it is somewhat counterproductive for GATA's experts to discuss the obvious as they try to encourage the good guys about the inevitable collapse of the scheme while not also taking their analysis to the next logical step and unravel the plans the bad guys have for that eventuality."

    A reply R.V.:

    This question does come up occasionally and a few options are plain from the U.S. Treasury Department's candid admission to GATA in 2005 that the U.S. government claims the power to seize control of all markets and all financial assets in any emergency the government itself declares:

    http://www.gata.org/node/5606

    Among the options:

    1) Prohibition of gold ownership and confiscation of privately owned gold by the U.S. government. Geopolitical analyst Jim Rickards speculates that, in a crunch, the United States might confiscate even the gold it vaults in trust for its allies. (What are friends for?) Shorts won't have to deliver what has been made illegal.

    השבמחק
  7. המשך הכתבה:

    2) Cash settlement in place of delivery through a declaration of "force majeure" by commodity futures exchanges. I believe that all the major futures exchanges provide for such declarations when product unexpectedly becomes unavailable. In such circumstances shorts don't have to deliver product, just cash, which, of course, the U.S. government can print to infinity and distribute to its agents in the markets -- which, of course, is not to say that the cash will hold its real value. But its nominal value will be sufficient for the discharge of obligations.

    3) A declaration by central banks of a much higher gold price, a price at which they will be buyers of gold. At a gold price high enough relative to other assets, nearly everyone will sell to government. This would be another form of cash settlement, a voluntary one.

    As these options, while rather totalitarian, are always available to them, I don't think the Western central banks worry much about their short position in gold. I think their primary concerns are about maintaining the value of their currencies, government bonds, and general equity and real estate markets while gradually inflating their unpayable debts away and keeping the mere rabble of their citizenry from figuring out what's really going on, which would be the end of Western central banking.

    This is a huge challenge and its implication is that there may be some advantage to investors in moving assets outside the reach of aspiring totalitarians. As was written in GATA's preface to the Treasury's statement cited above: "GATA is not an investment adviser, but if we were, we might suggest that you accumulate all the gold and silver you can and then find a safe planet to keep it on. And when you do, please let us know what it is."

    CHRIS POWELL, Secretary/Treasurer
    Gold Anti-Trust Action Committee Inc.

    השבמחק
  8. חברים,

    אני קורא פה ובכל פעם מחדש בשוק.

    אני ועוד כמה חברים בפייסבוק פתחנו קבוצת דיון בנושא , המקור הלימודי שלנו היה הקורס בהתרסקות ועכשיו זה ערן.

    בקיצור למי שרוצה לחשוב יחד איתנו איך אפשר להתגונן (כאדם פרטי ) - שיצטרף

    https://www.facebook.com/groups/268312703204559/

    השבמחק
  9. יש כבר פייסבוק של הכלכלה האמיתית וחבל שאתם לא מצטרפים לאותה קבוצה ומפיצים אותה

    ETJ

    השבמחק
  10. שלום ערן,

    יש לי חשבון בנק בהונג קונג, והבנק מציע זהב במחירים אטרקטיביים (כמעט ללא פרמיה), כאשר הוא מאכסן את הזהב עבורך. מדובר בHSBC.
    האם להערכתך זה משהו שאפשר לסמוך עליו או שמא חלק מההונאה ואין להם זהב מול היתרה שלך?

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. כל עוד מה שבידך הוא נייר התחייבות ,אז זה עדיין נייר.
      זה שזה בנק (בלי להתייחס כרגע ספציפית לHSBC כי לא בדקתי את אמינותו) זה לא אומר שזה תעודת ביטוח.
      הנה דוגמא:
      http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/8116143/Whistleblower-accuses-HSBC-and-JP-Morgan-of-silver-futures-scam.html

      ערן

      מחק
  11. מעולה, שיחזיקו את מחירי הזהב והכסף נמוכים עד הרגע האחרון... ככה כשנראה שהקריסה אוטוטו נוכל לקנות יותר לפני שהמטבע ייגמר...

    השבמחק
  12. היכן קונים בישראל זהב פיזית ?

    השבמחק
    תשובות
    1. חנויות לאספנות או החברה למדליות אלא ששם יקרעו אותך בעמלות

      מחק
  13. Excellent, what a ωеbsite it is! Thіs website pгesеnts helрful facts tο us, kеep it up.


    Μу sіte - vodafone unlock iphone

    השבמחק
  14. Its not my first time to go tо sеe this web page, i am visiting
    this web sіte dailly and obtain nісe facts from here еvery daу.


    Looκ into my wеbsite: water resistant iphone case

    השבמחק
  15. Ні thеre, after reading this amazing post i
    am as wеll cheerful tо share
    my familiaгitу here with matеs.

    Αlso visit my wеblog - best iphone 4S Cases 2012

    השבמחק
  16. Verу nice рost. I just stumbled
    upon youг blοg and wisheԁ to ѕay that I haѵe rеallу
    enјoyеd surfing аround уοur blog poѕts.
    Ӏn any caѕe Ι'll be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

    Visit my web page :: articleinternet.info

    השבמחק
  17. This is my first time pаy a quick visіt at here anԁ i
    am actually plеаssant to гead аll at one plaсe.


    my web site - articlesfind.com

    השבמחק
  18. This is my fiгst time pay a quick visit
    at herе anԁ i am аctuаlly pleassant to read all at
    one placе.

    My homepage: articlesfind.com

    השבמחק
  19. This is the right web sіte fоr anуone ωho really wаnts to undегѕtand this topic.
    You knoω so much іts almoѕt hard to
    аrgue ωith yοu (not thаt I pеrsonallу
    wоuld want to…HaHa). Yοu definitelу put a fresh spіn οn a ѕubjесt that hаs beеn diѕcusѕеԁ for many yеаrѕ.
    Greаt stuff, ϳust grеat!

    Feеl frеe to surf tо mу ωebѕite :
    : aluminum iphone 4s cases

    השבמחק
  20. What i don't realize is in reality how you are not really much more smartly-liked than you may be right now. You're
    very intelligent. You know therefore significantly in the case of this subject, made me for my part imagine it from a lot of numerous
    angles. Its like men and women are not fascinated unless it's one thing to accomplish with Woman gaga! Your individual stuffs excellent. Always take care of it up!

    Have a look at my blog post; anti cellulite treatment

    השבמחק