יום שישי, 12 באפריל 2013

משה פייגלין מצא איפה הכסף

הנה הבעיה האמיתית מחלחלת גם לחברי הכנסת שלנו. ח"כ וסגן יו"ר הכנסת פייגלין עונה לשאלה היכן נמצא הכסף?


"תהליך העומק המהותי ביותר ש"שתה" לנו את הכסף (לנו ולכל העולם המערבי) הוא האינפלציה הזוחלת – כלומר התהליך המצטבר של הדפסת הכסף. אין הבדל בין מדינה שמדפיסה כסף מהאויר, לבין זייפן פרטי שמזייף שטרות וקונה מכונית או דירה.

בשני המקרים הזייפנים מרויחים וכל השאר צריכים לעבוד ויותר ויותר קשה בכדי לממן אותם. זו הסיבה לכך שדורנו עובד הרבה יותר שעות מן הדור של הורינו בכדי להגיע לרמת חיים מקובלת באותה עת. את הפטנט הזה של העברת העושר מהציבור לממשלה ולבנקים באמצעו הדפסת כסף – חייבים לעצור.
מי שרוצה להבין לאן הלך הכסף (וגם כיצד) אז שם טמונה הסיבה המרכזית. הוא לא הלך – הוא פשוט הפך חסר ערך וצריך לעבוד הרבה יותר בכדי להרוויח ערך דומה."

[קישור]

28 תגובות:

  1. ערן.
    יכול להיות שהבנתו של משה פייגלין קשורה גם לבלוג שלך.
    מיד לאחר הבחירות שלחתי אליו ולעוד כמה חברי כנסת נבחרים מייל מקיף על הנושא ובו גם הפניות לבלוג הכלכלה האמיתית
    . יש סיכוי טוב שהעבודה שעשית בשנתיים האחרונות מתחילה לחלחל גם למוסדות השלטון.
    האמת היא שלא קיבלתי תשובה על המייל ואולי הוא בכלל הגיע אל התובנה ממקום אחר או שאחרים קישרו אותו למידע.
    זה לא ממש משנה העובדה שחבר כנסת בכנסת ישראל הגיע לכזאת מסקנה אומרת הכל. אני מציע לכל קוראי הבלוג לפנות למשה פייגלין ולהפנות אותו לבלוג. המייל שלו מצוי באתר הכנסת.
    יש כאן פתח לקידום המודעות וחברי כנסת רגישים מאד לדעת הקהל.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני שלחתי לו קישור לבלוג הזה :)
      לצערי אני חושב שהמסר האחרון שלו הוא בדיוק הבעיה - העקרון הוא בדיוק הפוך להבנתי. כדי לצאת מעבדות לחירות צריך להחזיר(!) לממשלה (או לגוף שלטוני נבחר אחר) את הזכות להדפיס כסף ללא ריבית ולהביאו לעם ולאפשר לשלטון להגדיל\להקטין את כמות הכסף בהתאם לגדילת האוכלוסיה וכמות המסחר. אם כמות הכסף לא נשלטת ביד הממשלה (קרי העם) אז זה ביד הבנקים כמו היום.

      האם הצמדה לזהב היא לא אחת הבעיות שגורמות חוסר בכסף ומרכזת אותו בידי מעטים בעלי זהב רב? מערכת כמו הטלי סטיקס הבריטי או הגרינבק האמריקאי נשמעות הרבה יותר הגיוניות. זהב הוא לא יותר "אמיתי" מכל חומר אחר, והעובדה שהוא נדיר ולא נפוץ מאפשרת מניפולציות מסוכנות בידי מי שיש הרבה ממנו.

      אבל גם דבריו אלו הם התקדמות גדולה, כן ירבו אנשים חושבים וכל הכבוד לערן!

      מחק
    2. אתם מאוד חמודים, אבל זה בזכות הקישור ש***אני*** שלחתי לו :)

      מחק
  2. זה יפה שהממשלה מודעת לעצמה, ואפילו מודה במעשים שלה.
    אם אני מבין נכון, אנחנו לא יכולים להפסיק את ההדפסות בשלב הזה, בגלל ההצמדה של השקל לדולר, וכי הדולר עצמו מחליש את עצמו כל הזמן. נכון? כלומר, אנחנו בעצם חייבים להששתף ב"מלחמות מטבע" בעולם כדי שנוכל לייצא מוצרים זולים יותר.
    אני מפספס משהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אם כן, נשאלת השאלה מי מקבל את הדפסת הכסף. באופן עקרוני אפשר להדפיס כסף נטול חוב בכמות מסויימת בכל שנה ולשים לכל אחד בחשבון הבנק שלו את חלקו.

      כיום הדפסת הכסף הולכת אך ורק למערכת הבנקאית שבתורה מלווה אותו לך עם ריבית

      מחק
  3. % אחד נהנה, רק 99% האחרים הם העבדים המודרנים האמיתיים של אותו % אחד. - השכמה למהפכה!

    השבמחק
  4. שמעו אותו כאן,https://www.youtube.com/watch?v=Q05ZG4OdXpE
    זה מעניין, הוא אדם שלומד ולומד מהר כנראה.
    אין ספק שלמד את זה כאן באתר ובעוד אתרים טובים כמוכם.

    השבמחק
  5. אין שום קשר לדולר. הדפסת הכסף היא החלטה עצמאית שמקבל כל בנק מרכזי שמנהל מטבע לאומי עצמאי. בישראל האחראי לכך הוא בנק ישראל. להדפסת כסף יש כל מיני שיטות הסוואה ומלים מכובסות: רכישת אג"ח מדינה באמצעות הבנק המרכזי (מאיזה כסף בדיוק? זה שהוא הדפיס לעצמו), "הלוואות" של הבנק המרכזי למדינה (שמעת פעם שהלוואה כזו הוחזרה?), ריבית לא ריאלית שמאפשרת לבנקים לייצר כסף יש מאין באמצעות הלוואות לציבור, וכן, גם הדולר קשור לכך: קניית דולרים כדי לפחת את השקל. אבל זה דווקא לא נעשה מספיק ולכן השקל מתחזק מאוד (כנראה גם בגלל ספוקלנטים זרים).
    כדי להפסיק את הדפסת הכסף צריך לקבע אותו לסחורה או מטבע יציב (וכרגע אין מטבע כזה בעולם, גם לא הפרנק השוויצרי) ובעבר קיבעו אותו לזהב. כל פטנט אחר מועד להונאות מטעם המדינה ולהדפסת כסף בדלת האחורית וזה בדיוק מה שקורה אצלנו. סוד גלוי הוא שלמדינות הפטנט הזה מאוד נוח: הן גובות מס אינפלציה מהציבור, ובכך משתמטות מתשלום חובותיהן, מבלי שהציבור יהיה מודע בכלל לכך שהוא משלם מס סמוי כל הזמן. וז גם השסיבה שבגללה השיטה הזו נהוגה בכל העולם. עוד לא נולד ממש שיסכים לוותר על הנוחות שבהדפסת כסף יש מאין.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל מה עם תל"ג? מדינה לא יכולה להדפיס ככה סתם מהאוויר יש את התל"ג של כל מדינה

      מחק
    2. אנונימי: אין קשר לתל"ג (תמ"ג בימינו). מדינות יכולות להדפיס כסף יש מאין והן אכן עושות את זה בכמויות מטורפות. כולן כולל כולן: יפן, סין, ארה"ב, בריטניה, גוש היורו, מדינות סדקנדינביה ואפילו שווייץ במאמץ לפחת מעט את הפרנק השוויצרי.

      מחק
  6. היי אורי.
    משה פייגלין, אם תשים את דיעותיו המדיניות בצד, הוא ליברטריאן לכל דבר.
    אם היה יכול, היה רץ מטעם עלה ירוק. ראה את דיעותיו עוד לפני הבחירות בנוגע לליגלזציה, צבא מקצועי וכו'. מבחינתי הוא השתול של עלה ירוק (ועוצמה לישראל ) בליכוד. לא נראה לי שזה תודות לבלוג, אבל הוא בהחלט *ה*כתובת בכל הנוגע לשינוי השיטה המוניטרית. ללא ספק הוא אחד הפרלנמנטרים המסקרנים יותר בכנסת. (ואניגמטיים, זה באמת לא מסתדר לי עם דיעותיו המדיניות).

    השבמחק
  7. He also says, contrary to the point of view of this website, and in line with what I've said on here a number of times:
    העקרון הוא - שכדי לצאת מעבדות לגחמות הפוליטיקאים וקרטל הבנקים, לחירות כלכלית אמיתית, צריך לקחת מהממשלה את היכולת להדפיס כסף".

    - Eran

    השבמחק
  8. Eran, אני מסכים איתך לגמרי. בסופו של דבר, אפילו אחרי שהשיטה המוניטרית תקרוס, הריב בין ימין כלכלי לשמאל כלכלי ימשיך, הפעם על המהות השיטה עצמה - מימין מערב פרוע של מטבעות עצמיים/קהילתיים/מדינתיים/תאגידיים וכו', למול התכנון המרכזי המוכר לנו לטובה, רק הפעם של הכסף עצמו. (תחת רשות מוניטרית וכו')
    ליברליזם מול סובייטיזם 2.0.

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע לי עדיין טוב בהרבה מהליברליזם מול סובייטיזם 1.0 :)

      מי יודע, אולי גם יפסיקו להתייחס לכלכלה כמלחמת דת ויכניסו קצת מדע פנימה
      אבל בינתיים לא נראה שזה הכיוון

      מחק
    2. Not that Feiglin got it all correct:
      Just like this website, he sees Interest as the root cause of the problem - that's partially correct but not accurate - the root cause is PROFIT.
      He's also of the opinion that the currency should be on the so called Gold Standard - in today's world it's absurd (Gold went from $150/oz - $1800/oz in about 10yrs => it no longer has the stability of say, early 20's century - btw, hopefully no one here "invested" in Gold because you read so on the Internet or from one of the talking heads on TV. 4/12 - Gold hit 3 year lows - BAD sign).
      Still, hopefully we'll see Feiglin saying all this on video - I bet he'll become the "Israeli Ron Paul" - translate to English and it will go "viral".
      - Eran

      מחק
    3. *Gold new low since 7/11 not 3 year lows..
      - Eran

      מחק
  9. שאלה לערן
    מה החסרונות של המוניטריה החדשה שאתם מציעים ? הרי גם היא לא מושלמת.

    כשממשלות מייצרות את הכסף הן נוטות לייצר עודף לפי גובה הרצון או הבזבוז או הפזרנות.
    איך מונעים היפר אינפלציה כמו ב 80 ? מה ימנע מהממשלה לסתום גרעון ע"י יצור עודף של כסף שיגרום שוב לאינפלציה ?

    שמעון חש

    השבמחק
  10. לזהב יש שני יתרונות בולטים: הוא מוכר בכל העולם כסחורה מבוקשת, בשונה נניח מצדפים או חרוזים. היתרון השני משמעותי הרבה יותר: לא ניתן לייצר זהב באופן מלאכותי כך שלאף ממשלה אין הפריבילגיה של הדפסת זהב יש מאין. יש בבסיס הזהב גם לא מעט חסרונות כמובן: הוא לא נושא ריבית, הוא מועט מדי ולכן לא יוכל לגבות את כל כמויות הכסף הנוכחיות בעולם אלא אם המחיר יאמיר ל20K דולר לאונקיה,הוא דלפציוני ביסודו כי כדי לשמר את רמת ההכנסה לתושב צריך להגדיל את כמות הזהב במחזור בהתאם לגידול באכולוסיה וזה היה אפשרי רק בימי הקולוניאליזם כשזהב נשדד מקולוניות תחת שלטון אימפריות. כמו כן, בדומה ל"שיא תפוקת הנפט" אנחנו כבר מזמן בעידן שלאחר שיא תפוקת הזהב בעולם. כדי להפיק אונקיה אחת חדשה של זהב נדרשים אנרגיה ומאמץ (וגם נזק סביבתי) אדירים בהשוואה לימי הבהלה לזהב או ראשית הספירה. אבל כל זה חורד מנושא הדיון, והשאלה עקרונית היא אם בסיס הזהב יכול למוע הדפסת כסף בלתי מבוקרת. התשובה היא: כן, בהחלט. עובדה היא שבימים שבהם בריטניה ואה"ב הנהיגו את בסיס הזהב, המחרים בשתיהן היו יציבים להפליא במשך מאות שנים.
    לגבי מטבעות קהילתיים: הכל טוב ויפה כל עוד מדובר בקהילה אוטופית שבה כולם ישרים והגונים (לא עוקפים בתור, לא גונבים חניה ולא משתמטים מתשלומי מסים ואגרות למיניהן), נותנים אמון מלא במטבע הקהילתי ומוכנים לסחור בו, וגם יודעים בוודאות שלא מדפיסים בסתר "עוד קצת" מאותו מטבע. למרבה הצער, כל נסיון כזה נכשל עד כה: קומוניזם, קיבוצים ושאר חברות אופיות על הנייר לא הצליחו להתקיים לאורך זמן ובטח שלא עמדו בידעים השאפתניים שהאידאולוגיה שלהם הבטיחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בתקופת שלמה המלך היה אינפליציה של כסף ברמה מטורפת עד ש"הכסף לא נחשב בימי שלמה למאומה"

      מחק
  11. אגדת ה"שוק החופשי" "התחרות" ו"היד הנעלמה".
    הריצה של הבנקסטרים אל איי החופש והבתולה.
    איפה קבורים רווחי -ההון הלא ממוסה ?

    קל יותר להעלות מע"מ על ירקות ופירות בכדי לסגור את החוב התקציבי ,
    פשוט להפליא לשדוד את המעות העלובים שמספקות רשת בטחון לילדים עניים מהביטוח הלאומי,
    רווחי עד בלי די ( לבנקסטר ) להפריט את הגז של מדינת ישראל, (שהאזרחים הם הריבון שלה) ,לידי הבנקסטרים ולספק להם קרקע נוחה להעלמת רווחיהם האגדיים ומיסויים ,בפעם א', באיי קיימן ,הפסיפיק והבתולה רק בכדי שיחזרו כ"השקעה זרה ה פ ט ו ר ה ממס בפעם שנייה .
    האזרחים כבשר לבנקסטרים.

    פלוטוקלפטוקרטיה.

    (Source URL: http://www.haokets.org/2013/04/11/איפה-הכסף-באיי-קיימן/)

    http://www.haokets.org/2013/04/11/%D7%90%D7%99%D7
    %A4%D7%94-%D7%94%D7%9B%D7%A1%D7%A3-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%99-%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%9F/

    השבמחק
  12. טוב שאף אחד מהמגיבים לא פתח את הקישור לכתבה. הפייגלין הזה הוא גזען שמציע בגלוי לשנות את מדיניות ישראל להפרדה גזענית מלאה וטיהור אתני.

    עמית.
    baum.amit@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. איפה זה מופיע בכתבה? או שזו פרשנות אישית שלך?

      מחק
  13. עמית, מצער לראות שאתה הוא החשוך שמדבר על סמך שמועות ושטיפת מוח שעברתה יחד עם חלק ניכר מאזרחי המדינה. אין לך מושג ירוק מה היא משנתו של פייגלין בנושא המדיני. ברגע שתשמע מה הן דעותיו אני בטוח שתבחר בו בבחירות הבאות.

    משה ולא פייגלין

    השבמחק
  14. פניני לשון מצוטטים מפי ה פייגעלין :
    "ככל שגובר הרצון ליסוג מהזהות היהודית כך גובר הרצון לסגת מהארץ.
    ירושלים // ריבונות מלאה ובמיוחד בהר הבית!!1
    לא ניתן לשכנע את העולם שאנו עצמנו מאמינים שזו ארצנו, אם איננו משיבים לעצמנו את הריבונות המלאה בירושלים ובהר הבית .
    *******צריך לחזור על מבצע חומת מגן בעזה, *********
    להשיב את המצב בעזה לנקודה הטובה פי כמה בה היינו קודם להסכמי אוסלו.
    ****להתייחס לעזה כאל כלל שטחי יהודה ושומרון
    לבטל את הסכמי אוסלו.
    להחיל את הריבונות הישראלית בכל חלקי הארץ שבידנו .

    ערביי יש"ע שיתעקשו להצביע לפרלמנט, יוכלו לעשות זאת באחת מ־22 הדמוקרטיות
    המופלאות שהקימה לעצמה האומה הערבית
    *******************המושג ניצחון הפך בצבאנו למילה מגונה*******************
    כשנשוב אל עצמנו, אל הצדק שלנו, נוכל לנצח ולהדביר כל אוייב.
    כיום — הצבא היחיד המסוגל לאיים עלינו הוא הצבא המצרי ( בזכות הסכמי השלום ) *******
    אי־אפשר לכפות על אזרח ....או על חייל להאזין לשירת נשים (עניין מגוחך כשלעצמו). "WTF
    הנושא ה ח ש ו ב ב א מ ת אינו "תהליך השלום" עם הערבים, אלא תהליך בניית הזהות, בניית מדינה יהודית
    ..."ערבים לעולם לא יקבלו את קיומה של יישות יהודית — בכל גבול שהוא — ..(הם)..יעדיפו יחסי שכנות תקינים מול מדינה
    יהודית המאמינה בצדקתה**** ונחושה להגן על כל גרגיר של ארץ ישראל ......****""

    אין לישראל גבולות ברורים משום שאין לה זהות ברורה.

    ככל שהזהות היהודית מגובשת יותר, כך גובר החיבור בינינו
    לבין ארצנו.
    האיום האיראני שולל את הלגיטימציה שלנו ואכן יש התאמה בין נאומי ההשמדה של אחמדיניג'אד לבין תהליך הדה־לגיטימציה הגובר של ישראל בעולם המערבי."LOL, "טעות פטאלית לערב בנושא את אומות העולם אם הבעיה תיפתר על ידן — תמיד ניאלץ להמשיך ולשלם עבור הזכות לנשום אוויר
    "יש לדרוש את שחרור פולארד ולגרש את שלל המרגלים האמריקאים שארצנו מלאה בהם"
    (Source URL: http://mflikud.co.il/contents/maamarim/maamarim73/maamarim7320.html)
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    מתוך ויקיפדיה על חלק מהשקפותיו:
    "לפייגלין תפיסות מדיניות ימניות מובהקות, כולל התנגדות נחרצת לכל ניסיון של הקמת ישות פלסטינית אוטונומית.
    הוא שולל את השימוש במושג "פלסטיני" ורואה בנוכחות הערבית בארץ ישראל כיבוש שהחל לפני 1,370 שנים.
    לדבריו יש לסיים כיבוש זה בהקדם, בדגש על סיום השלטון הערבי בהר הבית, שיביא לדבריו לסיום הכיבוש הערבי בארץ ישראל,
    פייגלין מצדד ב*****החלה חד-צדדית של החוק הישראלי על כל שטחי ארץ - ישראל, ****תוך עידוד הגירתה מרצון (מה זה לעזאזל הגירה רצונית של מי שאביו הקדמון נולד כאן ,נניח לפי דבריו ,לפני כאלף וארבע מאות שנה ,אפילו אם איננו מתייחסים לישמעאל בנו בכורו של אברם אבינו?) ??) של האוכלוסייה הערבית למדינות ערב,
    (Source URL: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%9F#.D7.94.D7.A9.D7.A7.D7.A4.D7.95.D7.AA.D7.99.D7.95)
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    אידאולוגיה
    מהות הסכמי אוסלו הייתה בהכרה הדדית של הצדדים זה בזכות הקיום של זה ויישום ראשוני של הנוסחה שטחים תמורת שלום.
    "זו ארצנו" נולדה מתוך התנגדות להסכמים ותפסה את הסכמי אוסלו כפגיעה במדינה ובאזרחיה היהודים.
    "זו ארצנו", מדגיש את התפיסה הרואה *********בכל שטח ארץ ישראל קניין יהודי בלבד.*******
    הסמל הכיל את הכיתוב, "זו ארצנו", לצד ציור המפה והמנורה.
    (Source URL: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%95_%D7%90%D7%A8%D7%A6%D7%A0%D7%95#.D7.90.D7.99.D7.93.D7.90.D7.95.D7.9C.D7.95.D7.92.D7.99.D7.94)
    אלה רק ציטוטים נבחרים צועטים מהשקפת העולם הגזענית,הארית,העויינת ובפרט המילריסטית הנשענת על החרב והדם והכוח לנצח נצחים.התפיסה העויינת של אדם שרואה בהכרת הזולת בזכות הקיום של יהודי בישראל הכרה שקרית אינה אלא פרנויה של אדם רדוף שדים שאינו מניח לעבר הקרבני לשחררו לחיי חירות אמיתיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלת תם היא אליך:
      מה התכוונו ערביי ארץ ישראל לעשות ב1948? אעזור לך: הם התכוונו לעשות רצח עם.
      מה התכוונו מנהיגי ערב לעשות ב 1967? ציטוט קטן מהרדיו המצרי: "נשמיד אתכם, נשרוף אתכם, נשחק אתכם עד דק".
      מה נשתנה מאז? נחתמו הסכמי שלום בין ישראל למצרים ובין ישראל לירדן. השלטון המצרי עבר תהפוכה וקם משטר העויין את הסכם השלום. סיכוי יותר מסביר שהסכם השלום לא ישרוד עם המשטר הנוכחי. המלוכה הירדנית על סף קריסה. מי יעלה במקום? רמז: לא מחסידי השלום עם ישראל ...
      וכאן באה השאלה המתבקשת: הלנצח נחיה על החרב? בהכירנו את אלה שמקיפים אותנו, התשובה היא כן. יותר מזה: גם אם יחתמו "הסכמי שלום" עם אבו מאזן, האיבה והרצון להשמיד אותנו ימשיכו להתקיים.
      יש לנו מפעלים מצויינים לנייר טואלט, אין כל צורך לחתור לייצור נייר טואלט כאן ועכשיו, נייר טואלט שקוראים לו "הסכם שלום". אנו זקוקים להסכם שלום בר קיימא ותנאי יסוד להסכם כזה הוא הכרה ערבית בסיום הסכסוךובהכרה בזכות העם היהודי למדינה משלו בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. כשההכרה הזאת תגיע לרחוב הערבי, יהיה ניתן לחתום על הסכמים, כי עד אז, הסכמים כאלה יהיו כנייר טואלט, שכל מה שנוכל לעשות איתם, זה לנגב את הישבן.
      אז מה עלינו לעשות? האם לרוץ כאחוזי אמוק להסכם היום ובעצם לשים את ראשנו תחת גרזנו של התליין או לפעול להעמקת אחיזתנו בארץ ישראל ולקוות לימים טובים יותר.
      הרבה נשיאים אמריקאים קראו ל"שלום של אמיצים". למה הכוונה? לכך שנחתום על הסכמים שיסכנו את עצם קיומנו כאן.
      משה פייגלין הוא מאלה הפועלים להעמקת אחיזתנו בארץ ישראל. חלק מדרכו אינה מקובלת עלי, אך האם עלי לנדותו כגזען חשוך? לא.
      משה פייגלין הוא חבר בכנסת ולכן דעתו בנושאים הכלכליים חשובה וראויה לדיון באתר הזה. אם דווקא אצלו החלה לחדור ההכרה בצורך בשינוי ההתנהלות הכלכלית ... צריך רק לברך על כך.
      דירק דיגלר

      מחק
  15. לי דוקא עושה שכל כל מה שהוא דוגל בו, וכנראה לעוד חלק ניכר מהציבור, מסתבר

    השבמחק
  16. אני חושב שאחד הדברים המעניינים יותר שעומדים מאחורי הכלכלה היהודית של פייגלין הוא מושג החסד, מושג המנוגד בתכלית לכלכלה הקיימת היום שמבוססת על מיקסום רווחים אישי ותחרות תמידית.

    חסד הוא למעשה רעיון של נתינה לשם הוספת טוב לעולם ולא למטרת מקסום רווח, ולפי היהדות העולם לא יכול להתקיים בלעדיו.

    השבמחק