יום רביעי, 7 במרץ 2012

מהו סיפור הכיסוי הגדול של ברננקי והתקשורת שהתרחש שבוע שעבר?

שבוע שעבר נאם ברננקי מול הוועידה התקציבית של הסנאט בה הודיע כי בגלל השיפור ברמות האבטלה אין צורך בתוכנית תמריצים שלישית. המשקיעים הגיבו מיד: הזהב הגיב מיד בצניחה של עשרות דולרים וכך גם מדדי המניות ירדו. בה בעת בשקט הוצאה לפועל תוכנית התמריצים בשווי 698 מיליארד  דולר של הבנק האירופי ל800 בנקים באירופה.
מה שמעניין בכל הסיפור היא אותה עובדה מדהימה שחושף משקיע הזהב הידוע ג'ים סינקלר: הכספים האלה הועברו לבנקים המסחריים דרך הבנק האירופי (ECB),לבנק האירופי הגיעו הכספים דרך קרן המטבע העולמית (IMF) ומה מקור (לפחות מחלק) ממאות המיליארדים שנמצאו בקרן המטבע? התשובה היא בן ברננקי והפדרל הריזרב שעשו זאת דרך תוכנית הSWAP שהושקה בסוף2011. כלומר בזמן שהודיע בן ברננקי שאין צורך בתוכנית תמריצים, יצאה לפועל תוכנית תמריצים כלל עולמית הגדולה ביותר שנעשתה ביום אחד אי פעם בהיסטוריה.  

4 תגובות:

  1. בוקר טוב
    כאשר ברננקי מוותר על תוכנית תמריצים שלישית על בסיס רמת אבטלה המתפרסמת לציבור באופן לא אמיתי כאשר ברננקי כן יודע את האמת בעניין רמת האבטלה העולה ועולה ומנגד אני רואה את חלונית החוב מצד ימין רצה במעלה ההר בקלילות אז הפיצוץ הולך וקרב ואין ספק שהוא יבוא בפתאומיות ובחדות שאף אחד לא יוכל להתכונן אליו.

    השבמחק
  2. השאלה היא כמה זמן ברננקי יצליח להשאיר ריבית שלילית ריאלית. כל עוד זה קורה המשקיעים באגחי"ם של ממשלת ארה"ב, חלקם בכלל לא אמריקאים, משלמים את המיסים שלפוליטיקאים אין אומץ לגבות. ברגע שהריבית תצא משליטה יתחיל הסיפור האמיתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. בגלל שהביקוש לאג"חים של ארה"ב בעולם ירד ולא בקצת ,הרוכש הגדול היום שלהם הוא... הפדרל ריזרב

      מחק
  3. רון פול נחל תבוסה גדולה אתמול ב-Super Thuesday.
    עצוב שהעם האמריקני כ"כ מטוטמטם.

    איתי א.

    השבמחק