יום ראשון, 25 במרץ 2012

יבשת ללא עתיד :אחוז האבטלה של הצעירים באיחוד האירופי שובר שיאים

נשיא הבנק העולמי רוברט זוליק אמר בחודש שעבר בהתייחסו לאביב העמים הערבי: "השילוב של צעירים מובטלים ובעיות כלכליות דורש טיפול מקיף. הצעירים במדינות ערב דורשים שהמדינה תתיחס אליהם בכבוד". אם כך כדאי שזוליק יפסיק להתעסק בארצות ערב כדי לטפל בבעיה הבוערת הבאה: כמות הצעירים המובטלים באירופה.

כרגע הבנק המרכזי באירופה עסוק בהזרמות כמויות אדירות של כספים לבנקים המסחריים שם על מנת להצילם. אף אחד לא חושב להציל את הצעירים שם מהסיבה הפשוטה שזה לא יתרום דבר להצלת הבנקים. מה שעצוב שב100 שנות קיום השיטה הכלכלית הנוכחית כבר כל כך התרגלנו אליה ,שהצלת הבנקים נראית לנו כמשימה הגיונית גם אם היא באה על חשבון רווחת האדם וכבודו. ועוד מוכרים לנו את זה אחר כך שזה לטובתנו ,כאילו שנועדנו לשרת את הבנקים במקום שיהיה זה הפוך .
כשכל העולם עקום, מה שישר פתאום נראה לנו כבר עקום: שיטה מוניטארית שבה כסף מבוסס על חוב גורמת לנו להיות תלויים בבנק בעוד הבנק לא תלוי בנו. שינוי השיטה בה כסף ייוצר ללא חוב תחזיר לנו את השליטה על חיינו ותשנה אותם ללא היכר.
צפו בגרף שמסתיר מאחוריו "הר געש" צעיר שעלול להתפרץ בכל רגע.

אחוז האבטלה של צעירים מתחת לגיל 25 באירופה
מקור :ZeroHedge
  


7 תגובות:

  1. ז'ואוו מריפוסה26 במרץ 2012 בשעה 9:56

    נו, בשביל להתמודד עם האתגר של תעסוקת צעירים האירופאים נקטו בפתרון יצירתי: הם לא מתרבים.

    השבמחק
  2. גם מצבם של הזקנים שם לא כזה מאיר פנים. בקיצור כמו שנכתב בסופו של דבר הבנקים היחידים שיוצאים ללא נזק

    השבמחק
  3. לא ניראה לי הגיוני, בספרד חצי מהצעירים מתחת לגיל 25 לא עובדים?? אולי סופרים מגיל 0 עד 25 כך שגם תלמיד כיתה ח נחשב מובטל. לא נישמע הגיוני בכלל. אחרת אחוז הפשיעה שם היה מרקיע שחקים והמהפכה היתה פורצת לפני האביב הערבי. משהו לא הגיוני בנתונים.

    השבמחק
  4. סאלאמת ישראל27 במרץ 2012 בשעה 7:29

    וזה עדיין מבלי לציין את אחוז האבטלה הסמוייה. הבנקים מזרימים את העדר במהירות שבלתי ניתנת לעצירה אל עבר "מפגש קסנדרה". הגיע הזמן להפסיק לנסות להסיט את העדר מהכיוון ההרסני. צריך לעמוד בצד ולצק צק בשיניים בלבד. שימותו.

    השבמחק
  5. למה לא הגיוני? למי יש אינטרס לפרסם נתוני דעיכה כלכלית? לבכות לגופים בינלאומיים שיעשו משהו? זה אמיתי! אירופה נמצאת בבעיה קשה. חבר'ה צעירים משכילים ללא עבודה. אמת! אין שם מומחים שיכולים לגשת לפתרון הבעיה. משך עשרות שנים אקדמיה באירופה טיפחה דור כלכלנים עם כלים ושיטות מכווני צמיחה. צריכים להזדרז - אנחנו ב-2012. אין זמן - אם יתחילו בפרוטקציוניזם, זה עלול בקלות רבה לגלוש לעליית משטרי הימין הקיצוני. כולם מסתכלים על כלכלנים, מה יגידו, מה יעשו? אחד הדברים שהם נדרשים לעשות זה לשכוח את מה שלמדו (מבחינה רעיונית) ולהתחיל ללמוד מחדש.
    שיעור מספר 1: יציאה מהמשבר אפשרית רק עם אירופה מאוחדת (ולא רק ע"י מטבע משותף).

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אלון ע.
      אני יהודי קטן ומפחיד אותי הרעיון של "אירופה מאוחדת" בעיקר שהכלכלה הכי גדולה זה גרמניה. והפנסיות של הגרמנים הוזרמו כדי לחלץ את יוון.
      עכשיו הם רוצים את הפנסיות שלהם בחזרה ומחייבים את העם היווני לחתום על מדיניות צנע ואם לא מה יקרה? גרמניה תשלח צבא כדי "להשליט סדר" ו"לדאוג להשקעה שלה"? לא!!! אני לא מוכן!!! אני יהודי יותר מדי קטן והסבים שלי הפחידו אותי מספיק.

      מחק
  6. לא יודע אם זה אכן 50 אחוז, אך מדובר במספר גבוהה מאוד. הספרדים הצעירים חיים מהחסכונות/הפנסיות של ההורים, סולידריות משפחתית וחלטורות ב"שחור".
    גרתי שם 4 שנים, 2007 הייתה גן עדן, 2008 גיהנום.. אני חושב שמהפכה תפרוץ שם שיגעו בכספי הפנסיות, במערכת הבריאות המדהימה (והחינמית) לחלוטין.. הספרדים פשוט רגילים לחיים במשבר, כך שהוא צריך להיות ממש ממש חמור בשביל שהם יתחילו לשרוף בנקים..
    ביביב

    השבמחק