יום ראשון, 11 במרץ 2012

פשיטת הרגל של יוון - זו רק ההתחלה

ליוון לא היה סיכוי לחמוק מפשיטת רגל - כמו שאמרנו שוב ושוב בשיטה הנוכחית ,אין סיכוי לאף מדינה לחמוק מפשיטת רגל שלה או של המטבע המונהג בה ואם לא השתכנעתם הרי סביר שתיווכחו בכך יותר ויותר במהלך השנים הקרובות. יוון היא הסנונית הראשונה. מה היתה הקומבינה ומי הנפגע הגדול בהסכם פשיטת הרגל הזו, מדוע הפעלת החוזים נגד חדלות הפרעון הוא מוקש גדול בהרבה ממה שמנסים להציג ומדוע ההכרזה על פשיטת הרגל היא רק תחילת המשבר ורחוקה מלהיות סופו.



מה הקומבינה מאחורי התוכנית?
ממשלת יוון הכריזה על שמיטת חובות חלקית (53%) עבור מחזיקי החוב הפרטיים. מבחינת כמות הכסף ,מדובר בשמיטת החובות הגדולה בהיסטוריה.
ההסכם על שמיטת החובות נעשה בצורה "התנדבותית" בין ממשלת יוון לבנקים האירופאיים , לחברות  ביטוח ,קרנות פנסיה וקרנות גידור כאלו או אחרות.
בשורה התחתונה: הבנקים היוונים ספגו את המכה הגדולה ביותר ביחד עם קרנות הפנסיה היווניות. קרנות הפנסיה הממלכתיות שם כבר למעשה התרסקו בעקבות צעדי הצנע החמורים שנכפו על ממשלת יוון במסגרת ההסכם. בשני המיקרים האלה מי שישלם את המחיר הוא הציבור היווני.
מי יצא יחסית בזול מפשיטת הרגל הזו?
כמובן מחזיקי החוב שלא הסכימו לספוג פגיעה ללא קבלת "סוכריות". תחת הסכם זה,הם יקבלו אג"ח יווני חדש ל30 שנים עם הבטחה לריבית שתנוע בין 3-4% לשנה שמובטחת על ידי קרן החילוץ האירופית. אותה קרן שממומנת כמובן על ידי כל אזרחי האיחוד האירופי. נוסף לזה הם אמורים לקבל עוד כסף כפיצוי להחלפת האג"ח הישן. בעצם כל מי שלא היה מעורב בהלוואות חסרות האחריות ליוונים ישא בנטל חילוצה בעוד אלו שלקחו סיכון ואף הרויחו לא מעט כתוצאה מההימורים המסוכנים האלה,יצאו בפגיעה מינימלית. אותו הגיון מעוות שכולם מקבלים. כמעט כולם. שווה לחכות למאמר על העיתונאי האמיץ שאפרסם מחר בדיוק בנושא זה.

אחד המוקשים הגדולים של התוכנית הוא הפעלת הביטוח נגד חדלות פרעון. מה בדיוק קורה שם?
המשקיעים הפרטיים נחלקים ל-2 קבוצות; האחת, קבוצת המשקיעים הכפופים לחוק היווני, בה שיעור ההשתתפות מרצון בהחלפת החוב עמדה על מעל ל85%, כאשר חלק מקבוצת המשקיעים השניה (אלו הפרטיים שאינם כפופים לחוק היווני), סירבו.
הממשל היווני הפעיל בשל כך את מה שנקרא CAC's  שזה  collective action clauses. המשמעות של זה שהממשל היווני כופה את ההסכם לתספורת על החוב על כל מחזיקי החוב ,כולל אלו שסירבו לו והכל בצורה רטרואקטיבית.
לאותם גופים סרבניים ניתנה ארכה לאשר את ההסכם במהלך השבועיים הקרובים. מה יקרה אם לא יאשרו? זה נשאר כרגע בגדר תעלומה. 
ההחלטה הזו גרמה לאיגוד חוזי ההחלף והנגזרים הבינלאומי (ISDA), הגוף האחראי על קביעת מתי חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון (CDS) מופעלים, לקבוע כי החלטת ממשלת יוון לכפות את התספורת היא בבחינת "אירוע אשראי", וכי 4,323 חוזי CDS מעניקים כעת פיצוי למחזיקים בהם. די אירוני לחשוב שרוב הגופים שהנפיקו את החוזים האלה הם אותם אלה שמראש החזיקו באג"חים הבעייתיים. אבל פה יש בכלל בעיה אחרת:
הISDA טוען כי נכון לעכשיו בעלי האג"ח של יוון מחזיקים בחוזי CDS בשווי של 3.2 מיליארד דולר. אולם הערכות אחרות מדברות על סכומים שנעים בין 70 מיליארד דולר כפי שנכתב באתר החדשות האינטרנטי מהנחשבים בארה"ב HuffPost לכמה טרליוני דולרים , כפי שמעריך איש ההשקעות המפורסם ג'ים סינקלר.
המשותף לשני המיקרים שבשניהם המוסדות שיצטרכו לשלם עבור חוזי הביטוח (מדובר בעיקר בשמונה בנקים גדולים בעיקר מארה"ב) ,יתכן שלא יוכלו לעשות זאת. אם זה אכן יקרה הם יזדקקו לחילוץ של הבנקים המרכזיים מה שיגביר עוד את הלחצים האינפלציוניים האדירים שקיימים כבר היום. 

מה צפוי בהמשך?
האירועים הדרמטיים האלו נותנים ליוונים חודש של מרחב נשימה. במהלך החודש הזה היא לא תוכל להלוות ותהיה מחויבת לצעדי הצנע אליהם התחייבה בפני האיחוד האירופי , הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע העולמית.הכל כתנאי לקבלת חלק מכספי החילוץ בסך 130 מיליארד אירו שהובטחו לה במסגרת ההסכם. אלא שעליה וקוץ בה:
אותם צעדי צנע מבטיחים בתרחיש האופטימי ביותר (עד כדי לא מציאותי), שהחוב של היוונים ירד ל120% מהתמ"ג עד 2020. אפילו שר האוצר הגרמני לא התאפק ופלט שלשום לכתבים כי המצב ביוון רחוק מסיום.
בנוסף המצב ביוון ממשיך להחמיר למרות או יותר נכון בגלל הטלת מדיניות צנע קודמות:
האבטלה בשיא של 21%  כאשר למעלה מחצי מהצעירים שם כבר מובטלים. כמות המתאבדים שם חצתה את שיא כל הזמנים


המוקש הגדול הן הבחירות שאמורות להתקיים שם במאי. ההתנגדות נגד ההסכם הולכת וגוברת .  את הדבר ניתן לראות היטב בסקר האחרון שנערך ומראה שכיום יש כבר רוב ביוון נגד צעדי הצנע. לשמחת ראשי האיחוד יש לומר שהמפלגות המתנגדות לצעדים אלו מפולגות ולכן הסיכוי כרגע שנראה את יוון נסוגה מההסכם לא גבוה אם כי קשה לדעת מה יוליד היום.



כל זה ועדיין לא הזכרנו את הסכנות הנוספות הטמונות לקיום ההסכם כפי שכתבתי על חלקן בעבר בקישור כאן.






מאמר זה נכתב על דעתו בלבד של הכותב ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו. הכותב אינו יועץ השקעות וסקירה זו אינה מתחייבת להיות מדויקת בפרטיה ואינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

47 תגובות:

  1. 1. http://www.alternet.org/economy/154423/eliot_spitzer%3A_how_wall_street_is_gaming_the_greek_bailout
    2.
    Rumors are that certain creditors who refused the current deal received additional secret compensations for their consent.
    - Eran

    השבמחק
  2. אני מנסה להפיץ את התיאוריה על שיטת החוב הקלוקלת באתרים הכלכליים (גלובס/כלכליסט/דה מרקר) כתגובה למאמרים על החדלות פירעון של יוון,
    נראה אולי ככה נשיג התייחסות של הממסד/התקשורת לעניין.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לך משימה לא פשוטה לאתגר את הממסד במשהו שחונך וגדל עליו.
      לא פעם ולא פעמיים שמעתי תלונות על תגובות בTheMarker בנושא שצונזרו בעיקר בכתבות של גיא רולניק. ניתן להם להנות מהספק שזו היתה טעות.

      מחק
  3. ערן למרות שבתגובות הקודמות שלי כאן הסתייגתי מהרעיון שלך ביחס לניהול הכסף בחברה-עולם- שאתה מציע אני לא שולל אותו על הסף..הבעיה המרכזית היא גם אם הדרך שאתה מציע היא דרך נכונה...? מבחינה ריאלית לא ניתנת למימוש היות ובמצב הקיים מדובר במהפכה ולא רק כלכלית גם שינוי ממשי בדרך חיים וחשיבה של כלל האוכלוסיה במערב ובמזרח ולמעשה בעולם כולו..שינוי בסדרי עולם כאלה מחייב מהפך או מהפכה אשר מתרחשת כתוצאה ממשבר גדול אף מזה שהיה ב1929 הזכור לרע..העולם המערבי בהשפעה אמריקאית דרך הבנקים למינינהם מתנהג כעולם מוכה ומכור לסמים כאשר הבנקים הם הספקים החוקיים של הסם הזה ומי כמוך יודע כמה אנרגיה וזמן צריך להשקיע בגמילה כאשר ההצלחה לא מובטחת כלל ועיקר..

    השבמחק
    תשובות
    1. עקב, לא יכולת לתאר את זה יותר טוב.
      אני מסכים לגמרי שהעולם לא יתעורר ושינוי כה דרמטי לא יתרחש אלא אם יחטוף מכה קשה, בדיוק כמו זה שלוקח סטרואידים ונהנה מגוף שרירי שלא מבין שהוא מזיק לעצמו עד שלא יחטוף התקף לב. אלא שכמו במקרה של לוקח הסטרואידים צריך להביא למודעות שלו שהוא מזיק לעצמו כך שברגע שיחטוף התקף הלב, הוא יבין למה וישנה את דרך התנהלותו ולא יפיל את זה על תזונה לא נכונה או גנטיקה למשל (כפי שינסה לשכנע אותו ודאי מוכר הסטרואידים).
      בעולם שלנו מוכרי הסטרואידים הם הבנקים שנהנים מהשיטה המוניטארית שתגרום (וזה לא נבואת זעם זו פשוט מתמטיקה פשוטה) לכל כלכלת העולם לקרוס ,אנחנו נחטוף מכה חזקה מזו של שנות ה30 שלא יהיה ספק, השאלה היא רק שאלה של מתי ומה יקרה אחר כך. כשהעולם יקרוס הבנקים יעשו הכל כדי לשכנע אותנו שזו לא השיטה.הם ימציאו כל תירוץ כדי להסביר למה.בדיוק כמו שהם מוצאים את כל הסיבות בעולם למה המחירים עולים חוץ מבצפת הסיבה האמיתית. אם אנחנו לא נעלה את הדבר למודעות כדבר ראשון עכשיו , לעולם נהיה תחת לופים של שיטות שונות ומשונות שמיטיבות רק עם אלו שנהנים מהשיטה הנוכחית.
      בינתיים עד אז ,נותר לנו להמשיך לחקור ולהערך לקראת הצפוי אפילו כל אחד באופן אישי,כדי שלא נובל בצורה אוטומטית אחרי מניפולציות שמובילות אותנו להפסדים.
      הנרי פורד אמר פעם: אילו העולם היה מבין איך השיטה המוניטארית עובדת היתה הפיכה עוד לפני מחר בבוקר. וזאת המטרה שלי לפחות שהעולם ידע.
      יש לו עוד ציטוט נחמד:
      "קומץ אנשים מתעשרים פשוט מפני שהם שמים לב לפרטים שמהם מתעלמים רוב האנשים."
      לגבי האלטרנטיבות , אני רק מעלה אותן כאן באתר , אלה לא שיטות שלי , אלה שיטות שנוסו בעולם בעבר ובהצלחה ואני רק מביא אותם לידיעת הציבור. האם הן מושלמות? אני לא מאמין שיש דבר מושלם בעולם אבל אין ספק שהן הרבה יותר שפויות והוגנות מהשיטה הקיימת היום.
      הייתי שמח אילו הממסד היה עושה זאת במקומי וחוסך לי זמן שינה ,אבל בוא לא נהיה תמימים לחשוב שזה יקרה. הממסד הרי נשלט על ידי הבנקים.
      ערן

      מחק
  4. בגלל גילי המופלג אני מנסה לראות את העולם מנקודת המבט של הפנסיונרים.
    מעניין מה עשו הגמלאים היוונים במהלך השנים האחרונות כאשר היה ברור שחסכונותיהם הולכים ונשחקים.
    מעניין מה יעשו הגמלאים האמריקאים, שגודלם קופץ בגלל היציאה לפנסיה של הבביבי-בומרס כשהם הם רואים שלטווח ארוך הריבית הנומינלית על ה-T-Bonds היא 1-2% ונגיד הבנק מבטיח להם שזה ימשך לפחות עד 2014.
    המדהים הוא שקבוצה גדולה זאת, כולל אנשים שיצאו תוך כמה שנים לפנסיה והנושא קרוב לליבם, אינם עושים מהפך פוליטי למרות שהכח האלקטורלי שבידיהם הוא עצום.
    ואצלנו - בינואר 2008 נכנס לתוקפו תיקון 3 של חוק הפיקוח על נכסים פיננסים. התיקון ביטל את המסלול ההוני בקופות הגמל. ניתן כעת לקבל רק הקצבה חודשית ולא ניתן לפדות את הקופה. המשמעות היא שאם הגמלאי הישראלי יחזה במראות נוסח יוון, הוא לא יוכל למשוך את כספו ולהשקיע אותו במשהו שישמור על ערכו, אלא הוא יראה בעיניים קלות איך כספו מתמוסס.

    השבמחק
    תשובות
    1. לדייב..לעניות דעתי כל מי שהשקיע בT-Bonds בעבר היותר רחוק ומחזיק אותם עד היום עשה רווחים יפים מאוד גם רווחי הון וגם ריבית הכל ביחד הותירו לו רווח יפה מעל לאיפלציה..אני קניתי בעבר מהמוצר הזה ב 92.5 סנט דולר יחידה עם קופון של 5.25% שנתי האם עשיתי עסק רע..?כמוני היו עוד הרבה מאוד אנשים בכל העולם ובמיוחד בנקים גדולים מסין ויפן תאמין לי כולם עשו עסק מעולה..

      מחק
  5. זה נורא מתסכל שאתה יודע שהעולם הולך לקרוס ואתה לא יכול לעשות שום דבר. ניסיתי לעניין חברים שלי דרך הפייסבוק בלינקים שערן פרסם וסרטונים של של הקורס בהתרסקות. אף אחד מהם לא טרח להגיב. הם דווקא התעניינו יותר בתמונות של תינוקות, קריקטורה על פרס ולקטרג על התחבורה הציבורית.
    באותה מידה נורא התאכזבתי מהתבוסות הצורבות שחטף רון פול בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. האביר על הסוס הלבן הגיע אבל הנסיכה דפקה לו ברז וברחה.
    יותר מכל, אני חרד לחסכונות שלי שצברתי במשך השנים. אני מפחד שיום אחד כל עמלי יירד לטימיון.

    השבמחק
  6. אנחנו ורבים כמונו מודעים למצב הכלכלי בו אנחנו והעולם כולו שקועים. הידיעה הזאת ממש לא רלבנטית לשינוי שהיינו רוצים שיהיה. החונטה השולטת בכלכלה בארץ ובעולם מחזיקה את המושכות ואין כח שיוציא את המושכות מידיה. הכוח של החונטה מושתת על חוקים שהם יצרו בעזרת משפטנים מטעם והמשטרה/שב"כ/צבא בידיהם מכוח החוק שמטעם ולכן הציבור שרבים ממנו יודעים את האמת על כוחה של החונטה, אך הם שבויים מכוח החוק שמטעם וכאשר הפרד ומשול היא שיטת התנהלותה של החונטה הציבור לא יכול להתאגד ולקחת את המושכות.

    השבמחק
  7. שאלה לי לפורום. האם יש מצב שהבורסה תסגר עקב מחזורים קטנים מדי?

    השבמחק
  8. ליעקב.
    השאלה שלי לא התייחסה להיסטוריה, אלא לאקטואליה - מה יעשו כעת (הדגש הוא על כעת) הגימלאים האמריקאים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כספי הפנסיה שלנו היא הונאת פונזי אחת גדולה, ברור לכולם שאין בקרנות הפנסיה האלו מספיק כדי לשלם לכל מי שיצא לפנסיה בעתיד. זאת הסיבה שכל הזמן מקזזים לנו עוד ועוד כספים ממנה. בשפת היום יום ,אותה שפה יפה שהופכת כל דבר לא נורמלי בחיינו לנורמלי, קוראים לזה: העלאת גיל הפנסיה כי אנחנו יכולים לעבוד יותר.זה נשמע הרבה יותר טוב ואפילו הגיוני להדיוט מהרחוב.
      השאלה עד איזה גיל אפשר להעלות את סף קבלת הכספים ללא מס כבד? אם אתם שואלים אותי לא מן הנמנע שחלק מהאנשים שלא חסכו בנוסף לפנסיה יצטרכו בעתיד אם זה בעוד5 ,10 15 או 20 שנים לעבוד כל חייהם כדי לשרוד. זה מה שמובילה אותנו מערכת שצריכה עוד ועוד הלוואות כדי לשרוד.
      וזה עוד לפני שדיברנו על האינפלציה המתמדת ,הריביות הראליות השליליות והשקעתם של הכספים בכספי חוב שרובו אבוד מראש.

      לגבי האמריקאים המצב גרוע עוד בהרבה: כספיהם מושקעים באג"ח שכמעט אף אחד כבר לא מעוניין בו ולכן נרכש ברובו על ידי הפדרל ריזרב.תשואותיו לפיכך הן נמוכות באופן מלאכותי עקב הדפסת כסף של הפד. מהבחינה הזו יעקב צודק שמי שהשקיע באותו אג"ח זכה ואולי עוד ירויח זמן מה בהמשך, אלא שיש לכך צד פחות נחמד: הדפסת הכסף הזה מורידה מערך הדולר ותגרום לאינפלציה אימתנית בעתיד, מה שיאלץ את הפד להעלות את הריבית מה שיגדיל את התשואות על האג"ח וזה עלול להוביל לאותה אסקלציה שכולם פוחדים ממנה. אנחנו צופים ממש בשידור חוזר לתקופה שלפני התפרצות ההיפר אינפלציה ברפבליקת ואימר,אז זה נגמר עם היטלר בשלטון, נקווה שהפעם זה ינווט למקומות יותר טובים.

      מחק
    2. ארה"ב עד עכשיו מחזיקה מעמד .היא מנצלת את חוזקה בעולם כדי להשליט ביד רמה את שלטון הדולר ולכן היא יכולה לצעוד פצועה ומדממת עוד זמן רב רק שהבעיה ששום מערכת בעולם חזקה אשר תהיה (ולאו דווקא מערכת כלכלית) לא יכולה לשרוד גדילה אקספוננציאלית (במקרה הזה של החוב) לאורך זמן רב מידי.

      מחק
    3. לדייב..שאלה שלך לגמרי לא ברורה היות ולא מדובר במקשה אחת של אנשים אשר פורשים לפנסיה היום אלא מיליוני יחידים כל אחד ואחד באופן אינדיווידואלי הוא והחסכונות אשר צבר..מצבם של בייבי בומרס אשר עבדו שנים רבות כשכירים או כבעלי עסקים אפשר להגיד שמצבם טוב בדרך כלל..הכספים אשר יגיעו להם בעתיד או מגיעים להם בהווה הם כספים טובים היות וכוח הקניה של אותם כספים גדול משמעותית מזה שהיה לפני שלוש שנים ויותר..קח בחשבון שמחירי הנדל"ן צללו בכל חלקי אמריקה ובאופן משמעותי היות ויש מיתון בעולם גם מוצרי צריכה מחירם ירד ובהרבה ..יש אולי קושי לשלם בעבור שרותי רפואה ואכן מדובר במוצרים יקרים וגם שרותים יקרים אבל למי שיש חיסכון נזיל יכול ליצור לעצמו מקורות הכנסה נוספים כמו נכסים מניבים ואלה ישלמו עבורו את הוצאות הרפואה ..שוב אני מדגיש שמדובר בטיפול אישי של כל פנסיונר בהווה ובעתיד..הבעיה היום היא של הדור הצעיר להם אין עתיד מבטיח וכאן הבעיה במיוחד במדינת ישראל ובאירופה הבעיה חמורה מאוד...

      מחק
  9. בארה"ב זה עבד ואין סיבה שזה לא יעבוד באירופה.כסף זול יגדיל את הביקושים ולא יגרום לאינפלציה.הוא יגרום לכך שצד ההיצע יגדל על ידי הקמת מפעלים ואספקת עבודה למובטלים בספרד וביוון.

    זה שהלוואות לא יוחזרו ויהפכו מענקים לא צריך להפריע לכלכלה לרוץ קדימה.מה שגורם לאינפלציה זה לא רק הדפסת כסף.אם ידפיסו מאה טריליון וישימו אותו במחסן לא תהיה אינפלציה.
    אינפלציה נגרמת מהדפסת כסף עם עודף פעילות--כלומר צמיחה מוגברת.התנאי השני רחוק מלהתקיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. צד ההיצע לא יכול לגדל כל עוד עלות העבודה בעולם המערבי גדולה פי כמה מזו שבארצות המזרח למשל. אין שום מוטיבציה היום לבעל מפעל לשלם משכורת שמנה לפועלי יצור פשוטים בארה"ב אם הוא יכול לעשות זאת בסין. זאתהסיבה שהיום אחוז הייצור בארה"ב הוא הנמוך בכל הזמנים למרות שממשלת אובמה ובוש הזרימו כמויות כסף כפי שלא הוזרמו בכל תקופות הנשיאים הקודמים ביחד

      אינפלציה נגרמת כאשר קצב ייצור הכסף עולה על קצב גדילת כמות המוצרים. כשרוב המוצרים הם מוצרי יבוא אז הכסף לא ממריץ כלום חוץ מהאינפלציה או את המפעלים המייצרים מחוץ לארה"ב ואת ענפי השירותים בתוך ארה"ב שלא תורמים הרבה לצמיחת הכלכלה.
      זו טעות להגיד שאינפלציה מגיע עם צמיחה. אין קשר בין אינפלציה לצמיחה ! המדינה יכולה לצמוח כאשר כמות הכסף גדלה בהתאם ואז אין אינפלציה. לעומת זאת מדינה יכולה להכנס להאטה כאשר מתרחשת אינפלציה: זה נקרא 'סטגפלציה' וזה התרחש למשל בשנות ה70 בארה"ב.
      כרגע אין היפר אינפלציה כי רוב כספי התמריצים נמצאים במחסנים כמו שאמרת אבל מתישהוא הם יהיו חייבים לצאת:
      http://kalkala-amitit.blogspot.com/2011/12/blog-post_29.html

      מחק
  10. מאיפה יבוא הביקוש? הביקוש הוא פונקציה של הכסף שברשותך.
    היום הביקוש במערב מוזן מחובות.
    לאף אחד כמעט אין כסף לשלם על בית או אוטו חדש במזומן. אז הבנקסטרים מסדרים לך כסף זול לצרוך ולכן אנשים במערב צורכים הרבה יותר ממה שהם מייצרים. כמובן על חשבון הסינים שצורכים הרבה פחות ממה שהם מייצרים.
    אבל הגענו לסוף הדרך. הריבית כבר אפסית ועומס שרות החובות הקודמים כו כבד שלא מאפשר לקחת חובות חדשים. בעבר ניתן היה לגלגל את החוב עם תנאים טובים יותר וכך להגדיל את הקרן ( 1000₪ בריבית 10% שווה 10000₪ בריבית 1%) אבל היום זה כבר לא עובד כי אין להזיל ריבית מתחת לאפס. חייבים להגיע למימדים הטבעים והם הרבה יותר נמוכים ממה שנהוג היום.

    השבמחק
  11. האם אובמה דוחף את ישראל לתקוף לבדה את איראן?
    מכל מה שאמר אובאמה מסתבר דבר אחד - ארה"ב לא מתכוננת להילחם באיראן, אלא רק אחרי שישראל תתחיל במלחמה הזאת ביוזמתה.
    מדוע? מדוע ארה"ב מחכה שישראל תתחיל במלחמה ולא יוזמת בעצמה את ההתקפה על מתקני הגרעין של איראן?

    זאת השאלה העיקרית - והתשובה לפניכם:

    מאחורי ההחלטה הזאת עומדת הדוקטרינה של פרופסור מילטון פרידמן מאוניברסיטת שיקאגו, שרבים מנשיאי ארה"ב היו תלמידיו (אצלנו הנגיד פישר ומי שמינה אותו לתפקיד).

    התיזה שלו אומרת כך: צריך לגרום לאזרחים "שוק והלם"
    חברתי-כלכלי-מדיני-ופוליטי מוחלט, שיחולל משבר בקנה מידה קולוסאלי, ויגרום לשיתוק מיידי של האזרחים ושל היכולת שלהם להתקומם או אפילו להבין.

    זאת תהיה שעת הכושר המתאימה להפיכה מיידית וכוללת של כל המערכת, ואפשר יהיה להעביר כל החלטה פוליטית/מדינית/כלכלית שהשלטון רצה להעביר אך לא הצליח לעשות זאת באמצעים הרגילים.

    ועכשיו אלינו - מלחמה עם איראן תביא בדיוק למצב הזה.

    איראן, חיזבאללה, סוריה והחמאס, יתקיפו את כל שטח ישראל באלפי טילים קונבנציונאליים, לא קונבנציונאליים ואולי אפילו כימיים.

    ישראל תקבל מכה אדירה עם מאות אלפי הרוגים ופצועים ובתים ותשתיות הרוסים.

    רק אחרי שנקבל את המכה הזאת, ורק אז תיכנס ארה"ב למערכה ו'תציל' את ישראל מהשמדה גמורה.

    אין פלא שהמשרד להגנת העורף מכין עיר אוהלים בנגב לכל מאות האלפים שיישארו ללא קורת גג. אין פלא שגם מכינים בתי קברות לקברי אחים שלא יהיה זמן לקבור את כולם. אין פלא שגם מכינים חדרי מיון בפריפריות.

    המנהיגים יהיו מוגנים במקלט האטומי הענק בהרי ירושלים ויכולים להיכנס אליו אלפי אנשים מה'אליטה'.

    אחרי המלחמה הזאת, אחרי ה"שוק וההלם" העם המסכן הזה לא יוכל כבר להתנגד להחלטות של המנהיגים - למסור את יו"ש, למסור את הגולן, ולהפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה.

    ואם זה נראה לכם ממש מופרך - תזכרו שבדיוק באותה שיטה השתמשו 'המנהיגים' כדי להחזיר את חצי האי סיני למצרים...

    הם יצרו מלחמה שמראש נפסיד בה.

    מלחמת יום הכיפורים. (שימו לב באיזה יום המלחמה פרצה ואת זה תכנן יהודון).

    ההלם שבו היה שרוי עם ישראל איפשר למנהיגים להחזיר את כל סיני תמורת דף נייר.

    בראש המנהיגים האלה עמד שר הביטחון משה דיין ממפלגת העבודה, ש'ערק' לממשלתו הימנית של בגין. הוא שיזם ביחד עם קיסינג'ר את התכנית להחזרת חצי האי סיני באמצעות תבוסה יזומה במלחמת יום הכיפורים.

    בדיוק כמו ששר הביטחון עכשיו - אהוד ברק, 'ערק' ממפלגת העבודה אל ממשלתו הימנית של ביבי נתניהו, וכעת הוא יוזם את מסירת יו"ש והגולן והפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה באמצעות תבוסה יזומה במלחמה עם איראן...

    השבמחק
  12. המשך....

    המסקנה:

    ברק יפיל את ביבי והליכוד בדיוק כמו שדיין הפיל את גולדה ואת המערך. המערך-עבודה לא התאושש עד היום מהמכה ההיא, וגם לא עם ישראל.

    ברק משתמש ברגישות האמיתית של נתניהו לעניין האיום הגרעיני האיראני על ישראל, כדי לשכנע את ביבי לפעול על פי תכנית שהוא (ברק) יזם ביחד עם ראשי CFR בארה"ב, מאחורי גבו של ביבי נתניהו.

    התכנית אומרת כך:

    יש להביא לכך שישראל תיאלץ לתקוף את איראן לבדה, ללא השתתפות אמריקאית.

    התוצאה: חורבן והרס בקנה מידה אדיר בישראל. אלפי טילים יתפוצצו בכל רחבי המדינה ויגרמו לנזק איום ונורא, התקוממות של ערביי ישראל והשטחים תעשה את העבודה גם מבפנים.

    ישראל תצא מהמלחמה הזאת בשן ועין, אבל זו בדיוק התוצאה שאליה חותר ברק.

    במצב הזה של ישראל מוכה, תחת השפעה של ה"שוק וההלם" אפשר יהיה לעשות במדינה ככל שיעלה על דעתם של ברק ושות', כולל: הכרזה על משטר צבאי ותפיסת השלטון בידי ברק, הקמת מדינה פלסטינית וגירוש יהודי יו"ש, מסירת הגולן לאחים המוסלמים (שישלטו כבר בסוריה) והפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה (החלום הרטוב של מנהיגי CFR).

    מהבחינה הזאת ברק יתעלה אפילו מעל ומעבר לקרן להשמדת ישראל (NIF) שעושה את כל זה אבל בהדרגה החל משנת 1984... ברק מקווה לעשות הכל ---בבת אחת---- וכך לקבל את כל נקודות הזכות אצל השליטים הבלתי נראים של העולם, ברומא (אופס, בארה"ב).

    אין פלא שרח"ל (רשות חירום לאומית) הוכפפה למשרד הבטחון ביחד עם מל"ח (ועדות משק לשעת חרום) שעד כה לא היו כפופות לו.

    אין פלא שהמשרד להגנת העורף בראשותו של וילנאי סגנו של ברק, הכין עיר אוהלים בנגב למאות אלפי האזרחים שישארו ללא קורת גג.

    אין פלא שהוכנו קברי אחים המוניים לקבורת מאות אלפי הקורבנות...אין פלא.

    ביבי צריך להיזהר מברק, לא רק בשבילו אלא למען עם ישראל ומדינת היהודים.

    לדעתי ברק אדם חסר לב לחלוטין, והדבר היחידי שמריץ אותו היא התאווה הבלתי נשלטת לכוח בלתי מוגבל...ככל שהוא קטן בגובה כך השאיפות שלו מרקיעות שחקים.

    ביבי, זכור את יוספוס פלאביוס המרגל היהודי הבוגד שפעל לטובת הרומאים וגרם ל-2000 שנות גלות של העם היהודי. אל תתן לו למחזר את האסון...

    http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=305558

    השבמחק
    תשובות
    1. אבי ג הניתוח שלך ממש מדליק מרתק והמידע שאתה מוסר ככל הניראה חסוי(מידע סודי)..אתה עבדת או עדיין עובד במוסד..?בכל מקרה אשמח שתשתף אותי ואת חברי מקבוצת הבונים בעוד מידע מן הסוג הזה אני מצפה לזה בהקדם ותודה מראש..בהצלחה.

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

      מחק
    3. זאת הבעיה למה המחאה נגד הבנקים לא מתרוממת, כי חלק מהמובילים שלה הם אנשים קומיניסטים, פסיכיים וחובבי קונספירציות. אף אחד לא רוצה להיות בחברתם.

      מחק
    4. לאנונימי מ12:10,
      אתה פועל בדיוק באותן השיטות כמו אלו שאתה יוצא נגדם.
      בסופו של דבר אחרי סוג של תגובה מהסוג שכתבת מי שמאמין לאבי ימשיך להאמין לו ,מי שמתנגד ימשיך להתנגד ומי שאין לו דעה ישאר ללא דעה. היה יותר יעיל אילו היית מנמק את עמדתך נגד הדעה של אבי מאשר לצאת מול שם שחלק מהקוראים לא יודעים מי עומד מאחוריו.

      לאנונימי מ12:56,
      מי שמכיר אותי יודע שאינני חובב קונספירציות מהסוג שאינני יכול להוכיח נכונותן, אני חושב שאם נכיר את האמת או המציאות כפי שהיא בצורה שנוכל לנווט אותה לצרכינו, לא יהיה שום ערך לתאוריות האלה גם אם הן נכונות.
      בלי קשר אם התאוריה של אבי נכונה או מוטעת מהיסוד, תאורית קונספירציה היא לא מילה נרדפת לפסיכים וקומוניסטים.לפעמים הקונספירציות של אתמול הן האמת של המחר. אם היית אומר למשל רק לפני 3-4 שנים שבגלל הטיקונים המחירים התיקרו או שמעמד הביניים נגמר היית נחשב לקונספרטיבי, פסיכי וקומוניסט. היום זה קונצזוס.
      ערן

      מחק
    5. ערן,
      מאמי, התגובה שלך היא תגובה של קוקסינל
      מילא לדבר על הבונים וקבוצות עולמיות דומות - זה הרי מפורסם בכל חור לרבות wiki. תרצה - תאמין.
      אבל זה שאתה לא אומר כלום לגבי האמירה עם היהודון ? אתה אפס. וגם אבי לא משהו.

      היו שלום ותודה על הדגים.

      מחק
    6. אם אבי ירצה לחזור בו או לא לחזור בו הוא יעשה זאת לבד. אף אחד מהקוראים לא מינה אותי כדובר ,קטגור או הסנגור שלו ולכן לא אעשה זאת במקומם.

      בכל מקרה סתם לידע כללי שתדע מה הפרוש של יהודון:
      כינוי גנאי ליהודי, בעיקר כחלופה עברית לכינויי הגנאי ליהודי בלשונות אירופה השונות (כגון ז'יד בפולנית).
      מתוך: - רב מילים - המילון השלם יעקב שויקה - סטמצקי/מט"ח/ידיעות אחרונות וספרי חמד.

      נראה לי שמאמי, קוקסינל,אידיוט מסומם ואפס שנאמרים כלפי יהודי - די עונים על ההגדרה של יהודון במקרה זה.

      מחק
    7. ערן,
      אני דיברתי על אנשים שוליים שמגיבים פה או כאלו לוקחים חלק במחאה החברתית (ולא, לא אמרתי שקומינסטים הם בהכרח חובבי קונספירציות). תרצה או לא תרצה, הם עושים יחסי ציבור מאוד גרועים מאוד למחאה החברתית, וגורמים לרבים (כמוני וכמו המגיב שלפניי) להתרחק מהם ולהתנער מהם.
      ויש הבדל גדול בין לטעון שקיימים קשרי הון-שלטון או הון-תקשורת, לבין לטעון שמלחמת יום כיפור היא תולדה של קונספריציה ישראלית או שאירועי ה-11 בספטמבר הם יוזמה מכוונת של הממשל האמריקאי.
      ותסלח לי, אבל אני לא רואה את השוני בין "תיאוריות" אלו לבין עלילות דם כמו הפרוטוקלים של זקני ציון או הסחר באיברים פלסטינים (או שהמגיבים אלדד ואבי מאמינים גם בזה ואולי גם בדם ילדים נוצרים שיהודים שותים בחג הפסח...).

      אני מבין שאתה מנסה להיות בסדר עם כולם, לטובת המאבק שאתה מנהל, אבל אתה צריך שאחת הסיבות שהמחאה לא מתרוממת היא בגלל אנשים כגון אלו.

      מחק
    8. אני חושב שיותר מסוכן זה להשתיק דעות של אחרים גם אם בעינך הם נראים ההזויים והבזויים ביותר . אם אתה מתנגד בתוקף למה שנאמר פה אתה מוזמן להגיב ולהסביר למה.
      אם אתה חושב שבשם המחאה החברתית צריך לצנזר ולהשתיק דעות שאינך מסכים איתם אני חולק עליך.אל תשכח שזה יכול לפעול לשני הכיוונים: אולי יקום בעוד זמן מה מנהיג חברתי שאתה תהיה בטוח במאת האחוזים שהוא מוביל אותנו לאבדון אבל בשם המחאה ישתיקו אותך? אחת הסיבות שהיטלר עלה לשלטון זה שמתנגדיו הושתקו בידי המון מוסת ,שטען שהם פוגעים בכוונותיו הטובות של הפיהרר.

      מחק
    9. בהשמך לערן,
      החופש הוא להביע את דעתך ולהגיב בצורה מושכלת. אם תשתיק היום מישהו כי דעותיו לא מתאימות לך - אתה מזמין למעשה מישהו בעתיד לעשות לך את אותו הדבר!
      ולגבי הפרוטוקולים - יש לי התחושה שלא קראת אותם (אולי עיינת בערך בדרעקיפדיה) וכשתעשה זאת תבין שהם קצת יותר מעלילת דם כדבריך ושרבים הסעיפים בהם שכבר מיושמים בפועל.

      דניאל

      מחק
    10. ערן,
      קודם כל, תסתכל על ההודעה שכתבתי. האם קראתי להשתיק אותם? כתבתי שבגללם המחאה לא צוברת תאוצה. ויש הרבה שחושבים כמוני. אני לא נגד חופש הביטוי שלהם. אני מפחד מהם.
      וכפי שההיסטוריה הוכיחה לנו, היו סיבות טובות למעמד הבורגני בגרמניה לחשוש מהקומוניזם. הקומיניסטים לא היו פחות גרועים מהנאצים.

      ולמגיב היקר דניאל,
      אם יש סתימת פיות במדינה, היא קיימת מהצד השמאלי של המפה. השמאלנים קופצים מהכיסא ועושים לינץ תקשורתי בכל מי שמעז להתנגד לערכיהם.
      אז אנא ממך, שמור את נאומי התוכחה על חופש הביטוי לחבריך מהשמאל. הם זקוקים לזה הרבה יותר ממני.

      מחק
    11. בתחילת התגובה הזו אמרת שלא ביקשת להשתיק אף אחד אבל לא הספקת להתאפק עד הלחיצה על "פרסם" וכבר השתקת מישהו אחר

      מחק
    12. ולמגיב היקר אנונימי,
      יהיו חבריי אשר יהיו סתימת פיות תמיד תהיה מהצד השמאלי של המפה!

      להזכירך גם קומוניזם נמצא (ממש) מעט שמאלה מנאציזם. (רענון קצר לשיעור ההיסטוריה שלא לימדו אותך מעולם...)

      'חופש' באופן עקרוני נמצא בצד ימין של המפה (וימין זה לא הגדרה ל"מי ששונא ערבים" או "דוסים" וכד' אלא מצב ריכוזיות השלטון מול חופש האזרח). כשכל הדרך ימינה תגיע לאנרכיה. (כן כן אנרכיה. שים לב שמנסים להדביק את התואר הזה לקבוצות שמאלניות. מה שמביא אותנו למסקנה שא-י-ן ימין כלל...חחחח משעשועי התעתועים...)

      אני מאמין שאחרי תגובה זו נצטרך לפתוח כתבה חדשה לעשות קצת סדר בבלאגן שממשיכים לעשות לאנשים פה בתוך הראש...

      בברכה,
      דניאל

      מחק
    13. ערן,
      כנ"ל לגביך.

      דניאל,
      אני לא יודע אם ההודעה האחרונה ("סתימת פיות תמיד יהיו מהצד השמאלי של המפה", "חופש נמצא בצד ימין של המפה") נאמרה בסארקזם או ברצינות גמורה. אם האפשרות האחרונה היא הנכונה, אז תודה לך, אתה הוכחה חיה למה שניסיתי לטעון בהודעה הראשונה שלי. אני אילחם למען חופש הביטוי שלך. חשוב שהדעה שלך תישמע בקול חזק, ברור וצלול כדאי שאנשים יבינו את הסכנה באנשים שכמותך.

      מחק
    14. אנונימי יקר,
      ההודעה נאמרה ברמה גבוהה של רצינות וכבסיס להבנת מערכות פוליטיות (למעשה יישור קו).
      תן לי דוגמא של אישיות 'ימנית' כיום (ואל תשכח להוכיח! ותזכור שהוכחות הן ע"י מעשי האיש ולא לפי דבריו!)

      אני אלחם למען חופש הביטוי שלך אתה אומר ואני לא מבטיח להאמין... אני אעשה זאת בשבילך כל עוד הביטוי שלך לא יהיה להשתיק או להזיק לכל אדם אחר.

      לא הבנתי על איזו סכנה אתה מדבר בדיוק... אני שוב חושב שלביאור הנושא תדרשנה יותר מהחלפת כמה הודעות.
      ושוב אני ממליץ לך לקרוא את הפרוטוקולים המפורסמים (התעלמת מהערותי בנוגע) וללמוד (גם אם זה נשמע לך אבסורד ואתה חושב שאתה כבר יודע הכל) על התוכנית ותיווכח כמה שלבים כבר יושמו ומה עוד על מפת הדרכים חחח

      אני לא אופתע אם גם לך שטפו את המח במשך כל חייך ואתה עוד חי בללה לנד.

      כל טוב ואהבה,
      דניאל

      מחק
    15. לא. אתה קודם כל תסביר למה התכוונת כשאמרת :
      "סתימת פיות תמיד תהיה מכיוון השמאל" - לכאורה אתה תומך בחופש הביטוי, אבל בעצם אתה חושב שזה בסדר לצנזר את עמדות הימין. או שאולי לא הבנתי אותך.

      "החופש הוא נמצא בצד של הימין - כלומר, האם שמאלנים לא מאמינים בחופש?. לאיזו צורת משטר אתה חותר? ברה"מ?, קובה?, צפון קוריאה?

      ושוב, אני ממש מתנצל אם פירשתי אותך לא נכון.

      ב

      מחק
    16. וכמה הערות אחרונות לסיום,
      (1)אני לא יכול לפסול על סף שמשהו מהפרוטוקלים של זקני ציון יהיה נכון. כלומר, שקיימת אליטה פוליטית וכלכלית בעלת השפעה בינלאומית. הפואנטה בפרוטוקולים, שהם הצביעו על היהודים כעל האליטה הזו באופן בלעדי, ובפועל, הספר שימש כהצדקה לרצח עם שלם. אני לא מרגיש צורך לקרוא את הפרוטוקלים.
      (2)חסוך מעצמך את התנשאויות ודברי המתיקות שלך.זה לא עושה צודק יותר. לא טענתי ש"אני יודע הכל". דרך אגב, גם אתה לא.
      (3)לא השתקתי אף אחד. אני מאמין גדול בליברליזם ושמירה על חופש הביטוי. אני לא צריך שתאמין לי.
      (4)דווקא היה נחמד פה. אבל אחרי התגובה האחרונה של ערן, אני חושב שהגיע הזמן לפרוש.

      מחק
    17. אנונימי AKA ב היקר,

      קודם כל לעניין הפרוטוקולים אם תקרא טוב הם הצביעו על היהודים 'וגם על הבונים' כעל ראשי המזימה הכל עולמית - ולא רק היהודים.. (מה שמפריך את טענתך בקלילות).
      זה שאתה לא מרגיש צורך לקרוא אותם רק מראה את הבורות ששוררת - משמע אתה מאמין למישהו אחר שאמר לך מה שכתוב שם!!
      אתה חייב להיות מטורף בשביל לעשות זאת או טיפש גמור (ואין לי שום כוונה להעליב) כי בעידן המידע, הדיסאינפו והמיסאינפו מומלץ בחום שלא תאמין לאף אחד בלי שתבדוק ותחקור ותסיק מסקנות בעצמך.

      לעניין הבא אינני מתיימר ואף פעם לא עשיתי זאת לומר שאני יודע הכל או בכלל שכל מה שאני אומר אמת הוא. אני אומר שזה מה שיגעתי ומצאתי ובזה אני מאמין. מה שכן אני מבהיר שאני משתדל לבדוק לעומק עד כמה שניתן את אמיתות הדברים ולא מקבל כמובן מאליו שויקי או ביבי או אפילו אמא שלי אומרת גם אם הם בטוחים ב100 אחוז. כי יכול להיות שהם לא יודעים, לא בדקו, העבירו הלאה או שיש להם אינטרס כזה או אחר. בזאת אני סוגר את הנקודה הזו.

      שים לב שליברליזם זה מילה טריקית. קח את זה בחשבון. אני בכל אופן 'לא' מאמין או יאמין לך מהסיבות שציינתי בפסקה הקודמת. וזה לא בגלל מי ומה שאתה אומר. עניין של זהירות ונסיון.

      ועכשיו תשובות להרהוריך הקודמים כולל הסברים מקווה שתמצא עניין,

      הרעיון הוא שבקצה השמאלי נמצאת השליטה האבסולוטית של כולם ושל כל דבר ע"י השלטון (קומוניזם, פאשיזם, נאציזם ודומיהם) ובקצה הימני יש העדר כל שליטה ושלטון (אנרכיה). לטעמי שני הקיצונים גרועים באותה מידה. הדרך הנכונה היא איפשהו באמצע ולטעמי מעט ימינה מכך בזהירות ככה שלאזרח ישאר חופש ועדיין ישמר הסדר הציבורי. הדרך הזו מחייבת 'אחריות'!! כן כן של כל אזרח במדינה לגבי מקומו ותפקודו כדי שהשיטה תצליח.

      מה שיש לזכור עוד הם כמה ציטוטים מפורסמים של אישים מפורסמים עוד יותר כדי להגיע להבנת המפה:
      1) Democracy is the road to socialism - Karl Marx (also Lenin)
      2) The ultimate goal of Socialism is Communism - A. Hitler
      3) The meaning of peace is the absence of opposition to Socialism - Karl Marx

      בעיקרון השערתך נכונה, שמאלנים לא 'באמת' מאמינים בחופש, למרות שהם 'תמיד' יטענו שהם אבירי החופש וגם יהיו הראשונים לקחת לך אותו. זה בסרגל פוליטי 'אמיתי'. בארץ ישנה ההרגשה שכולם (או כמעט) ירצו או לפחות ינסו לסתום לך את הפה לא משנה מאיזה צד הם.. (ואני מזכיר לך להעיר אותי אם מצאת ימנים אמיתיים, כאלה שמאמינים בחופש כולל לשכן שלהם).

      חלילה לך לחשוב שאני אשמח למשטר סובייטי-סוציאליסטי (להזכירך UNION OF SOVIET SOCIALIST REPUBLICS ולא סתם ברית של מועצות).
      אני אשמח להיות חלק ממשטר שנותן לאזרחיו חופש לחיות בשלווה ולעשות כל שהם מוצאים לנכון כל עוד הם לא פוגעים באדם אחר או באשר לאדם אחד. להבדיל מלמצוץ מהם כל טיפת חיים ולבלוש אחריהם בכל אשר ילכו, לתכנת ולתכנן את חייהם ולנצל אותם עד תום תוך הפחדה מתמדת. לצערי אני לא רואה מקום להצביע לך עליו כדי שתראה את זה גם. תצטרך לדמיין (להבדיל מהדמיון המודרך בIMAGINE).

      מקווה שהבהרתי קצת יותר טוב את עצמי,
      ברכות וישועות,
      דניאל

      מחק
  13. ערן שלום,
    רצה שמוע באתרים אמריקאים שהצ'רטר שממשלת ארה"ב נתנה לפדרל ריזרב יגמר ב21/12/2012 בדיוק מאה שנה ליסודו. מה זה אומר לגבי הדולר ולגבי אמריקה כמדינה? האם הם פשוט יחדשו אותו שוב או ינצלו את שעת הכושר לדחוף את ה"אמרו" המטבע של קנדה-ארה"ב-מקסיקו? אתה יכול לעשות כתבה או לפחות להגיב. תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין שום משמעות לצ'רטר אלא מי ששולט על הגופים שאחראים על מתן הצ'ארטר. כל עוד הפד דרך קרטל הבנקאות (או הפוך) ימשיך לשלוט בגופים המחוקקים הרי שהוא ימשיך להתקיים. במידה שהוא יאבד את כוחו יהיה ניתן לבטל או לסגור את המוסד הזה בכל עת ללא קשר לצ'רטר שינתן לו.

      מחק
  14. ערן, אני חושב שכדאי לצנזר תגובות שמעליבות כותבים.
    אני מאמין שמרבית הקוראים מעוניינים בדיון מכובד וענייני ולא בעלבונות.

    ע'

    השבמחק
    תשובות
    1. ערן הילדסהיים13 במרץ 2012 בשעה 0:24

      תגובות לא ענייניות שכל תכליתן רק לפגוע ,להעליב או לקלל כל קורא או מגיב אחר ימחקו

      מחק
  15. ערן -בהמשך לצ'רטר- "כל דולר מקורו בחוב" אם כולם חייבים לפדרל ריזרב- והפד לא חוקי/קיים יותר זה אומר שכול החובות מבוטלים, לא???
    מה הולך להיות אם האמרו- יקרה או לא יקרה? מה זה אומר על הדולר?

    -המלצה אישית- בפעם הבאה שמתפתח דיון כמו זה למעלה תשלח את המגיבים לתגובות של "פצצת זמן של 600 טריליון דולר". ירצו יאמינו לא ירצו לא יאמינו.

    השבמחק
    תשובות
    1. ערן הילדסהיים13 במרץ 2012 בשעה 0:34

      לצ'רטר אין כל משמעות כל עוד הפד שולט בבית המחוקקים ולא הפוך ולכן הסר דאגה מליבך -כל עוד רון פול לא יבחר (והוא לא יבחר) החובות לא ימחקו והפד ימשיך למלוך לפחות בכמה שנים הקרובות.
      לגבי האמרו -שמעתי על הסיפור הזה עוד מ2007 ,אני לא מוצא שום הגיון בסיפור הזה אלא כפי שטוענים הקונספירטורים יש איזה החלטה סודית שלצערי או לשמחתי לא משתפים אותי בא. בכל מקרה מהלך של החלפת הדולר הוא מהלך דרמטי מידי עם משמעויות נרחבות מידי מכדי שיתרחש תוך זמן קצר.
      לדעתי הדולר יקרוס מתישהוא בעשור הקרוב אבל מה יחליף אותו? לדעתי בילתי אפשרי לדעת ואם יש כאלה שבכל זאת יודעים מה התוכנית לאותו יום הדין, הם ודאי לא יספרו

      מחק
  16. ערן בסירטון שהבאתה רואים מדינה באנרכיה- מה גורם לשוטרים להמשיך ללכת לעבודה ולעצור את המתפרעים כשהם יודעים שהעתיד של הילדים שלהם נדפק בגלל האנשים שהם מגנים עליהם? אני מתכוון למה שוטרים פשוט לא מתפטרים הם יודעים שהממשלה שלהם מושחתת ודופקת אותם- אני לא אומר שטר צבאי אבל למה לא לאפשר הפיכה אזרחית?

    השבמחק
    תשובות
    1. ערן הילדסהיים13 במרץ 2012 בשעה 0:40

      שאלה טובה. צרך להפנות אותה לשוטרים. אני רק יכול לנחש שאולי השוטרים יודעים שאם יתפטרו לא תהיה להם עבודה לעוד הרבה זמן.

      מחק
  17. Admiring the persistence you put into your blog and in depth information
    you offer. It's nice to come across a blog every once in a while that isn't the same out of date
    rehashed material. Wonderful read! I've saved your site and I'm
    adding your RSS feeds to my Google account.
    my webpage > edema ankles

    השבמחק
  18. Eruditeness right lifting and eating techniques in all likelihood spends identical small fourth
    dimension in total flection or total denotation. Nigh of the clip, carpal tunnel in handwriting, but the campaign of the issuance
    varies depending on which fingers are involved. Nerves impart and ergonomic chairs, keyboards and mice that title to conduct the accent
    off your wrists when you're at the function.

    Also visit my site ... carpal tunnel Doctor belle
    My web-site ... carpal tunnel doctor Belle

    השבמחק