יום רביעי, 18 באפריל 2012

הונאת הפדרל הריזרב נחשפת בפריים טיים בארה"ב

הסרטון הבא שווה אלף מילים, לא בגלל שמה שנאמר בו חדש לקוראי האתר, אלא בגלל שפעם ראשונה הם נאמרים בתוכנית בידור מובילה בפריים טיים בארה"ב: מיליוני צופים בארה"ב נחשפו להונאה הגדולה של הפדרל הריזרב ובכלל של הבנקים המרכזיים מסביב לעולם. עד עתה אותם בנקים הוצגו בתקשורת כמושיעי הכלכלה. אפילו הנגיד פישר הסביר אתמול מדוע "בזכות" פעולות הבנק האירופאי (שמחקה בדיוק את פעולות הפד) אירופה היום יותר בטוחה: "אנחנו עדים לסימנים חיוביים באירופה כמו זה שהבנק המרכזי החל במדיניות מרחיבה [quantitative easing]". אגב, גם הנגיד פישר בדומה לבנק האירופאי והפד נקט במדיניות הזו בשנת 2009.
כולנו יודעים ונכתבו פה כל כך הרבה מאמרים על כך שהפעולות המרחיבות אין בהן שום תועלת מלבד הדפסת כסף והן רק מקרבות אותנו עוד לקצה הצוק.
מגיש התוכנית סטויארט גם הוא לא קונה את זה והראה בדרך  שכל כך אופינית רק לו, מה משמעות פעולות הפדרל ריזרב ואפילו לא להאמין הוזכרה המילה 'היפר אינפלציה' בתוכנית בידור בארה"ב. ללא ספק דברים בעולם מתחילים להשתנות.




10 תגובות:

  1. ברננקי אומר אנחנו מלווים כסף, סטיוארט אומר הם מדפיסים כסף. שניהם צודקים.
    האקט של הלוואה חייב לבוא לאחר ההדפסה שלו, אחרת אין לו שום משמעות. משום שבמערכת הנוכחית כל הבנקים המרכזיים בעולם מחויבים להלוות את הכסף. אסור להם להדפיס ולחלק. אם הם היו מחלקים מבלי להלוות, הבעלים של המערכת העולמית הזו היו מאבדים שליטה על העושר. כל מדינה היתה יכולה לשאוב בקלות משאבים של כל העולם.

    כשהם עושים QE אז למעשה הם מדפיסים ומלווים את הכסף.
    כשהמגזרים הפרטי והעיסקי לא מוכנים לקבל את הדולר, הממשלה תיקח אותו ותפזר אותו, ותקנה את חובות הבנקים כפי שהיא עשתה ב-2008.
    לפד אין צורך לגרום לפשיטת רגל של הממשלה, משום שהיא בשליטה מלאה של הבעלים של הפד. לכן הפד ימשיך להלוות לה סכומים הולכים וגדלים עד שהמערכת הזו תתמוטט בשל דיפלציה או היפר אינפלציה (התרחיש הסביר יותר).

    ע'

    השבמחק
    תשובות
    1. המצב הוא עוד הרבה יותר גרוע ממה שתיארת:
      כשהפד או כל בנק מרכזי אחר מלווים הם מדפיסים X שטרות אבל הלווה יצטרך להחזיר X+ ריבית. את הריבית הבנקים המרכזיים לא מדפיסים ולכן אף פעם לא כל הלווים יוכלו להחזיר את ההלוואה עם הריבית ,מה שמבטיח שגלגל ההלוואות הזה לא יפסק לעולם ,כמות ההלוואות תצטרך רק לגדול עוד ועוד כדי שיהיה מספיק כסף להחזיר הלוואות קודמות ,כל הלוואה כזו כרוכה בעוד הדפסת כסף כך עד שכמות הכסף תהיה כל כך גדולה שתתרחש היפר אינפלציה.
      האופציה השניה של הפסקת ההלוואות תגרום למשבר עצום ,שכן מדינות ,סקטורים פרטיים ומשפחות יפשטו רגל בהמוניהם - המשמעות של זה שהכלכלה תקרוס והבנקים המרכזיים יאבדו שליטה על השליטה שלהם בעולם הכספים. אף גוף לא יסכים לאבד מכוחו מרצון ולכן תרחיש ב' לא ראלי נכון לעכשיו.
      ערן

      מחק
    2. היי ערן,
      שאלתי אותך שאלה בפוסט קודם וכנראה פיספסת אותה, אשמח לקבל התייחסות (אם יש לך דעה בעניין...)

      מה דעתך על הביטקוין (Bitcoin)?
      הסבר מווקיפדיה (Bitcoin) הוא מטבע וירטואלי, אשר נוצר בשנת 2009 על-ידי מפתח התוכנה הראשוני שלו, סאטושי נקאמוטו (Satoshi Nakamoto; כנראה שם בדוי). ייחודו בכך שהוא אינו בשליטתה של אף ממשלה אך למרות זאת הוא כולל מערכת אמינה של תיעוד העסקאות. כיום ישנם מספר מאות בתי עסק אשר מכבדים את מטבע הביטקוין, ומתייחסים אליו כאמצעי תשלום לגיטימי‏[1].

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%A7%D7%95%D7%99%D7%9F

      האם נראה שלך שמטבע וירטואלי כזה יכול להוות אלטרנטיבה ראויה?

      מחק
    3. שלום,
      אני מכיר את הביטקוין אבל מאחר שלא חקרתי עליו יותר מידי אני לא יודע עד כמה הוא יעיל או בטוח. באופן כללי, הביטקוין באינטרנט כמו מטבעות אחרים ברשת ומחוצה לה יהיו יותר ויותר נפוצים כאשר אנשים יבינו שמערכת המטבע שלנו עומדת בפני פשיטת רגל ואז תעלה גם דרישה למערכת אלטרנטיבית. בארה"ב שסובלת קשות מהדולר הנחלש כבר קיימים יותר ויותר מטבעות מקומיים נטולי חוב בקהילות סגורות, בשוויץ יש את הWIR שנפוץ ברמה לאומית, כנ"ל לגבי הC3 באורוגוואי או הדורה במזרח אירופה וכו'.
      לדעתי רק אחרי שתקום מערכת דומה גם בארץ (צריך לבדוק אם משפטית זה מותר-שזה תמוה למה אסור מכתחילה) אזרחים פה יבינו עד כמה השקל מבוסס חוב פוגע בנו.

      ערן

      מחק
  2. יש למישהו מושג מי הם הבעלים של הפד?
    והאם באמת אנשים פרטיים מושכים כסף אמיתי מהרווחים שלו?

    השבמחק
    תשובות
    1. הנה ההסבר בקצרה (איכות גרועה):
      http://www.youtube.com/watch?v=FpgcxsvktWs
      ובאריכות:
      http://www.youtube.com/watch?v=lu_VqX6J93k&feature=related

      מחק
  3. כן. רוטשילד הוא העיקרי. גם JPמורגן ורוקפלר.
    הינה סרט של30 דקות שמסביר את היצירה של הפדרל ריזרב. זה מצויר ומצחיק קצת
    The American dream
    http://www.youtube.com/watch?v=oQ7Oase26SQ

    ליאור

    השבמחק
  4. ערן, התוכנית הזאת שודרה לפני שנה וחצי.

    השבמחק
  5. המשבר הכלכלי היה כה חמור וכה מושחת עד שאי אפשר להתעלם מכך. גם תוכניות בידור כביכול, ג'ון סטיוארט זו לא תוכנית בידור לשמה, היו חייבות להתייחס לנושא. צפיה ישירה באתרים מראה שרבים התייחסו לנושא גם מהפן ההומוריסטי-סרקסטי-ציני.

    השבמחק