יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

אירופה בבעיה? ראו מה קורה בארה"ב

לאחרונה גוברת הטענה של פרשנים כלכליים שאילו אירופה היתה נוקטת בצעדים שנקטה ארה"ב ,היא היתה במצב אחר היום. את המצב בארה"ב אנחנו נוטים למדוד על פי העליות והירידות בבורסות, אלא  שכבר מזמן הבורסות לא משקפות את מה שבאמת מתרחש. אז מה באמת קורה בשטח?
לפניכם דוגמא ל8 ערים חלקן מהמשגשגות שידעה ארה"ב בהיסטוריה שלה, שהוכרעו תחת המשבר הכלכלי. הצטרפו לסיבוב אימה בארה"ב מהעיר שלא תעזו להכנס אליה ללא נשק ועד לעיר שיכולה רק לקנא באחוז הרציחות "הנמוך" שיש ביחס אליה בבגדד.



1. גרי, אינדיאנה
גרי היתה אחת הערים התעשיתיות המשגשגות בארה"ב. היא שימשה כמגורים לעובדים שעסקו בעיקר בתעשיית הפלדה המשגשגת בארה"ב, אלא שהתחרות הזולה ממדינות מחוץ לארה"ב גרמו לירידה של כ90% בדרישה לעבודה בעיר.  המשבר לבסוף הכריע את העיר והיום היא הידרדרה כל כך עמוק עד שהיא נכללת בין עשרת הערים המסוכנות באמריקה . אם אתה תושב גרי ,אז כנראה שתעשה הכל אבל הכל לברוח ממנה: הסטטיסטיקה מספרת שכבר מחצית מתושבי העיר נטשו אותה.

כך נראת העיר מתוך דיווח של RT:


2. שיקאגו, אלינוי
מי לא שמע על שיקאגו של מיקל ג'ורדון והארכיטקטורה הנהדרת בעיר. מסתבר שאט אט הזכרונות הטובים מתחלפים בכאלה שמופיעים רק בחלומות הגרועים. הנה כמה סטטיסטיקות המבהירות עד כמה גרוע המצב בשיקאגו:
בשנת 2012 כמות הרציחות בשיקאגו עלתה ב38%
בשיקאגו היום יש 200 שוטרים מיוחדים ללוחמה בכנופיות. היחידה מתמודדת עם כ100,000 חברי כנופיות . יחס לא מחמיא של 1 ל500,  לא בדיוק כוחות..
הטלגרף דיווח רק לפני חודש על מלחמות ליליות שמתנהלות בעיר מידי לילה ולילה בכל בלוק ובלוק . בראיון עם אחד מחברי הכנופיות הוא סיפר כי האלימות הגדולה באה כתוצאה מהיאוש הגדול השורר בעיר בגלל האבטלה והמצב הכלכלי.
הנה סרטון שמתאר היטב את מה שמתחולל בשיקאגו:


3. דטרויט, מישיגן
דטרויט היא העיר שארה"ב היתה כל כך גאה בה בתור היותה אחת הערים התעשיותיות מהמובילות בעולם, אלא שהגאווה התחלפה מהר בדיכאון ואכזבה. התעשיה המשגשגת כבר מזמן החליפה עצמה בחיי עוני.
אם אתם מחפשים חיים טובים לילדכם כנראה דטרויט אינו המקום בשבילכם: יש סיכוי שילדכם יצטרף ל 53.6% מילדי העיר שחיים מתחת לקו העוני.רק 25% מהם יסיימו תיכון.
גם הביטחון האישי בדטרויט לא להיט בלשון המעטה - כמות ההריגות בעיר לצורך הגנה עצמית הגיע כבר לכ2200% מעל הממוצע הארה"ב.
גם אם תרצו להעביר את הדכאון במרכז העיר- כנראה שתמצאו עצמכם בין הבודדים שם בשל נטישת האוכלוסיה.

מי שרוצה בית משלו ובישראל זה יקר לו, יכול לרכוש אחד כזה בדטרויט ב100$, אבל לפני שאתם ממהרים להמיר את ה400 ש"ח שלכם לדולרים כדאי שתצפו בסרטון הבא על העיר:



4. סטקטון ,קליפורניה
אחד השיאים המביכים שחוותה ארה"ב השנה היתה פשיטת הרגל של סטקטון, העיר הגדולה בתולדות ארה"ב שפשטה רגל.
סטקטון היום היא אחת מעשרת הערים המסוכנות באמריקה. אם אתם חושבים שכבר נמוך יותר אי אפשר להגיע ואתם מתכוונים לבקר בעיר, אז רק נזכיר שלמרות הפשע הרב,הוחלט לאחרונה על קיצוץ של למעלה מ90 מיליון דולר מתקציב המשטרה שם בשל המצב הכלכלי.

5. פלינט , מישיגן
אם החלטתם לעשות טיול אקסטרים עם דרכון זר בבגדד , מדוע שלא תלכו על האקסטרים האמיתי:
 פלינט היא עיר שהתגאתה עד לא מזמן בעיקר בתעשיית הרכב שלה אבל גם עידן זה נגמר תחת המשבר הכלכלי בארה"ב. כיום קצב הרציחות בפלינט הוא גרוע יותר אפילו מקצב הרציחות בבגדד.
הנה מה שכתב על כך הניו יורק טיימס:
What Flint is now is one of America’s murder capitals. Last year in Flint, population 102,000, there were 66 documented murders. The murder rate here is worse than those in Newark and St. Louis and New Orleans. It’s even worse than Baghdad’s.
After the door is unlocked and I enter police headquarters, it is easy to see why. There are only six patrolmen on duty for a Saturday night. So broke is Flint that the city laid off two-thirds of its police force in the last three years. The front desk looks like a dusty museum piece.
6קמדן, ניו ג'רסי
אם אתה בוגר יחידה קרבית וחובב סיכונים יש סיכוי שקמדן זה המקום בשבילך.
הכירו את העיר מהגיהנום. העיר שאיבדה את תעשיתה נשלטת היום על ידי כנופיות רחוב כמעט באופן מוחלט.אם סמים וזנות היו נכנסים למדד הצמיחה בארה"ב כנראה שקמדן היתה אחת הערים המשגשגות ביותר בארה"ב היום. 
כך תאר זאת כריס הדג'ס במאמרו:
There are perhaps a hundred open-air drug markets, most run by gangs like the Bloods, the Latin Kings, Los Nietos and MS-13. Knots of young men in black leather jackets and baggy sweatshirts sell weed and crack to clients, many of whom drive in from the suburbs. The drug trade is one of the city's few thriving businesses. A weapon, police say, is never more than a few feet away, usually stashed behind a trash can, in the grass or on a porch
וכך נראים החיים בעיר:



7. סנט לואיס
על פי U.S. News and World Report העיר המסוכנת ביותר היום בארה"ב היא סנט לואיס.
אם אתם חובבי רולטה רוסית ,ודאי תהנו מלעשות ג'וגינג ברחובות מזרח סנט לואיס בלילה. במקרה הזה יש סיכוי סביר שמישהו ינסה לירות בכם.
סנט לואיס עד לפני כמה עשורים היתה עיר משגשגת אך היום חלקים ממנה מזכירים יותר ערי רפאים מאשר ערי עושר.
כלבי פרא המשוטטים ברחובות הם דבר נפוץ לחלק מתושבי דרום העיר.
כך דיווחה רשת מקומית של CBS  על המתרחש:
...Lewis Reed is sounding the alarm. "I’ve witnessed packs of dogs, 10 and 15 dogs running together, and I’ve seen all these dogs I’m talking about they don’t have collars, they don’t have tags, these are truly wild dogs," he said.Reed says stray dogs are terrorizing the north side. "It’s obscene that parents have to walk their kids to school, in some parts of the city, with a golf club to fend off wild dogs."
וזה מה שתעד אחד התושבים במזרח סנט לואיס על המצב שם:




8. אוקלנד, קליפורניה
אוקלנד תמיד חיה בצילה של סאן פרנסיסקו, אלא שההבדלים בין הערים רק צמחו לאחרונה.
הניו יורק טיימס מפרסם כמה סטטיסטיקות לא מחמיאות שנלקחו בשנה האחרונה מהעיר:
נכון לאפריל השנה מספר הרציחות באוקלנד עלה בכ26%, מקרי האונס ב41% ומעשי השוד ב35%.
אלא שלמרות העליה בפשע דווקא מה שיורד הוא מספר השוטרים וזאת בגלל קיצוצים:
ב2009 היו בעיר 837 שוטרים והיום כ200 פחות. המצב כל כך חמור שהשוטרים הפסיקו לטפל ברשימת מיקרים ארוכה  ובינהם ניתן למצא : פריצות, גניבות, מעילות ,גניבת כלבים, מקרי זיוף (כולל צ'קים וכסף), מוסיקה רועשת, לוחיות רישוי גנובות ,נסיונות סחיטה וסחיטה, ואנדליזם וגם התחברות לא חוקית לכבלים. וזו רק רשימה חלקית. את הרשימה המלאה ניתן לראות כאן 


מקור לחלק מהנתונים: TheEconmicCollapse

31 תגובות:

  1. http://www.bloomberg.com/news/2012-08-08/bernanke-s-nightmare-audit-pushed-for-romney-s-platform.html סוף סוף קצת חדשות טובות(?)
    רון פול מנסה לקדם חקיקה שתגביל את הפד ותחזיר קצת מהכוח של הבנקים לאנשים
    (קונגרס) נקווה שיצליח ויאלץ את רומני לתמוך...

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא לא יצליח כי הוא התנגדות נשלטת.
      המטרה שלו זה להונות אנשים כמוך(וכמוני בזמנו) לחשוב שיש מישהו שאולי
      יציל אותם.

      וכדי לא להשאיר אותך נטול תקווה אגיד שעד שמספיק אנשים יתעוררו וישנו את המערכת תדאג לעצמך ותסחור עם אחרים על מה שחסר לך בברטר.

      מחק
    2. ז'ואוו מריפוסה9 באוגוסט 2012 בשעה 14:58

      אלדד, מאיפה אתה יודע את מה שאתה כותב? דווקא התרשמתי מרון פול שהוא אדם חכם, כנה ועם כוונות טובות (התרשמתי = ראיתי אותו ביוטיוב).
      יש לך מידע נוסף עליו

      מחק
  2. כל עוד ממשלות המערב יעודדו את הייצור הזול על פני הייצור במדינתם הם אלו שייפגעו לתווך הארוך ותופעת ערי הרפאים תלך ותגדל ואיתה גם כמות הפשע.

    השבמחק
  3. האהבה והרצון ינצחו בנו. ואמריקה תשוב להיות מה שהיא נועדה להיות. כוס של אור לעולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. האימפריה תמות ואימפריה חדשה תבוא במקומה, ורק אלוהים ישלוט בהכל...
      א_85

      מחק
  4. אם אנשים בורחים מהערים האלה. לאן הם עוברים? לגור באוהלים? או לערים אחרות? כי אז העיר החדשה רושמת ״הגירה חיובית״ וצמיחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. "הגירה חיובית" משמעותה לא בהכרח צמיחה. ואם אותם תושבים מגיעים לערים אחרות בלי עבודה הם רק יכבידו על רשויות הרווחה שם. ואם הם מביאים איתם פשע הם יכבידו על המשטרה וכיוצא בזה...

      מחק
    2. בדיוק. מה שמוכיח שכסף ללא חוב זו בעיה אנושית. כי איך עכשיו המהגרים האלה יהפכו לנטולי חוב ? אבל מי מצפה ממך בכלל להבין את זה...

      מחק
    3. חחח מה זאת אומרת איך ? ישפריצו עליהם קצת מים קדושים והם יהפכו לכסף אנושי נטול חוב חחח


      הנה תראה שניסו את זה כבר
      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%98%D7%A8_%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%94

      ובגלל זה מרטין לותר עשה מהפכה בשיטה
      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9F_%D7%9C%D7%95%D7%AA%D7%A8

      וככה נולד לו הקפיטליזם
      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%96%D7%9D

      מחק
  5. זה רק מחדד את העובדה שישראל היא מדינה מדהימה ואיתנה (לפחות יותר מאחחרות)

    השבמחק
    תשובות
    1. כן כן
      וביבי ושטייניץ מובילים את הכלכלה להשגים חסרי תקדים בזמן שכלכלות העולם קורסות.
      ופישר הוא נגיד מאוד מוצלח שבלעדיו היינו נראים כמו יוון
      ובלה בלה בלה בלה

      בוא נדבר בשנת 2013 ותגיד לי אם מדינת ישראל מדהימה ואיתנה.

      מחק
    2. ישראל רחוקה מאוד מספרד ומיוון
      נתוני בנק ישראל מאשרים שהאיומים של שטייניץ על טרגיה יוונית לא מעוגנים במציאות הכלכלית
      http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3579632,00.html

      מחק
    3. הנתונים מראים שהאבטלה נמוכה יחסית
      הנתונים מראים גם שהאינפלציה יחסית נמוכה
      אז אפשר להיות רגועים....
      בכלל כשאתה רואה נתונים רשמיים של בנק ישראל או גוף רשמי אחר אתה יכול להיות רגוע ולסמוך עליהם שהמדידות נכונות ומשקפות את המציאות.

      מחק
    4. טוב, אז לאיזה נתונים כן להתייחס ?

      מחק
  6. הם ביבי ופישר בסך הכל דואגים לתחת שלהם

    השבמחק
  7. יש מצב להעביר את כל אוכלוסיית ישראל לאחת הערים האלו? 7 מליון זה עיר ממוצעת בארה"ב. זה יתן דחיפה אדירה לכלכלה שם. כל ישראלי יבא עם כמה מאות אלפי דולרים. לפישר יש עשרות מיליארדים. 7 מליון ישראלים יכולים לשנות את הכלכלה של כל ארה"ב לא רק את ערי הרפאים. עם מי צריך לדבר שם כדי לגלגל את הרעיון?

    השבמחק
    תשובות
    1. רק זה חסר להם ..את הישראלים.. אפילו הגנסטרים ינסו לברוח משם :)

      מחק
    2. אפשר לשלוח להם פישר אחד וביבי אחד הם יעשו את העבודה של 7 מיליון

      מחק
  8. "הבנקים הישראלים נסחרים כעת במכפילים נמוכים - הן ביחס לבנקים דומים בשווקים המפותחים והן ביחס לרמות ההיסטוריות בארץ", מסביר הרוורד. "רמות המכפילים הנוכחיות של הבנקים נצפו רק פעמיים בעשור האחרון: בשיא המשבר הפיננסי העולמי ב-2008 ובמהלך המיתון של שנת 2002, כאשר קצב צמיחת התוצר צנח ל-0.6%, יחס החוב תוצר הגיע ל-100%, ותשואות האג"ח לטווח הארוך עלו מעבר ל-10%".

    הסביבה הכלכלית הנוכחית, אומר הרוורד, נראית סבירה ביחס לאותם ימים, אבל מחירי המניות משדרים ציפייה למשבר. "זה לא המצב. נכון שנראה ירידה ברווחיות הבנקים ברבעונים הבאים, אבל זה חלק ממחזור עסקים טבעי של הכלכלה. לא צריך להתרגש מזה".

    האיש נבנה מכך שמחירי הבנקים טובים בהשוואה למחירי בנקים בחו"ל.
    וזה כלכלן מוביל, ואני שואל אתכם זה נורמלי?
    אם כלכלן מוביל אינו מזהה הר געש שהוא נתקל בו מה נשאר?

    השבמחק
  9. נראה שדטרויד שקעה אחרי שפיטרו את רובוקופ והאופנוברים ממאדים עזבו אותה... למאדים.

    השבמחק
  10. מה שלא ממש לא מבינים בארץ זה שכמעט אין לנו כלכלה - אנחנו די תלויים בצריכה מבחוץ,
    אין לנו מחצבים, אנחנו לא מייצרים את החיטה בעצמיינו ועוד הרשימה ארוכה (מלבד חלב ובייצים), דבר זה מחיב אותנו לרכוש מוצרים מבחוץ
    וזה אומר שאנחנו חייבים למכור משהו - אם השוק בעולם בירידה - יקנו מאיתנו פחות
    כלומר אנחנו נצרוך יותר - אז עד עכשיו צרכנו את ההלוואות מהבנקים (ללא יצור בכלל)
    ועכשיו אנחנו עומדים לצרוך את מה שאין - במיסים שילכו ויגדלו והלוואות מבחוץ (ואני חושב שזה המקום לציין שמיסים גבוהים לא עוזרים לכלכלה) וכשזה לא יספיק מה נעשה? נהפוך למדינה נוספת שנשלטת ע"י האח הגדול (הבנק הגדול)
    כמובן שהכל הבלגן יהיה "בגלל" המלחמה (הקרובה) - מישהו צריך להיות אשם.
    ואז "נחולץ" שוב ע"י ארה"ב - כי הם התחילו במלחמה.
    ככה שאין ממש בעיה - הכל בשליטה אבל לא שלנו! אנחנו רק מקבלי את ההסברים ה"נכונים" מדוע הכל קורה כתוצאה של מציאות אקראית.
    יש יותר דברים אקראיים בשעון שווצרי מאשר בכלכלה - המילה אקראי כאן שווה ללא בשליטתיינו - השאלה היא בשליטה של מי?
    מי שלעזאזל עשה את ההפיכות במצריים, תיימן, לוב, סוריה וכו'
    ובבקשה אל תגידו שזה בגלל פייסבוק או בעירה ספונטנית - אימא שלי אומרת את זה כי זה היה בחדשות - אבל בחדשות אפשר לומר הכל ולהסביר את הכל ולשנות את ההסבר וגם את המציאות (זה נקרא לשקר)
    בקיצור המצב מצד אחד הרבה פחות בעייתי ממה שהוא נראה אבל אם לא נתחיל לעשות משהו בקשר לזה בחמש עד עשר השנים הקרובות - אז זה כבר לא ממש משנה מה נעשה יותר מאוחר.
    ולשמחתי יש מה לעשות - ואפשר לשנות -זה אפשרי - אבל לא בלחיצת כפתור או בעוד LIKE כזה או אחר, זה דורש כמה דברים:
    1. להבין שזה רק את\ה שתשני\ה את המצב (כלומר אם אין לך את השם של האדם שיעשה את זה סביר להניח שהאדם הזה לא באמת קיים.
    2. להתחיל לחפש מה לעשות לגבי המצב - כלומר לשנות משהו בחיים שלך לכיוון של עשית משהו שישנה את פני הדברים (אפילו במילימטר)
    3. לגרום לאחרים להבין שהמצב הוא לא "עסקים כרגיל"
    4. לדאוג לכך שהם יבינו את 1 ו 2 לעיל.
    מה שחינכו אותנו זה לעשות מה שאומרים לנו לעשות - זה לא עבד ולא יעבוד
    לכן מי שחושב שאני יוביל כאן אנשים למצב של עדר אז יש לו בעיה של "התניה"
    אנשים שכבר לא יכולים לכשוב וצריכים לקבל הוראה לא נחוצים ולא יעילים למצב הנוכחי.
    אם אתה רוצה לראות דוגמה למה שאנשים כאלה מסוגלים להשיג - תראה את ההפגנות האחרונות (וליבי על המפגינים - אני לא מזלזל) אבל זה לא עבד משחר ההסטוריה ולא יתחיל לעבוד עכשיו.
    האנשים שמסוגלים להזיז משהו הם אנשים נדירים - אתה יכול להיות אחד כזה אם תבין שאתה מסוגל לחשוב לבד, אם תבין שהרוב לא ממש חושב ואם תסכים לעשות משהו בקשר לזה למרות שזה הרבה פחות פופולארי.
    שנהיה בריאים - אמן!

    השבמחק
  11. חלק מהסרטונים הם מלפני שלוש שנים ויותר. קצת לא רציני

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הצילומים הם אחרי משבר 2008 מאז המצב רק החמיר
      תכנס לקישורים ותראה מה קורה שם היום -הם עדכניים

      מחק
  12. דווקא פה עולה תמונה אחרת: http://www.realestatetoday.co.il/%D7%A0%D7%93%D7%9C%D7%9F-%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%94%D7%91-%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%A7-%D7%9E%D7%AA%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%A8-%D7%95%D7%94%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%99-14830/

    אין ספק שהשוק היה אז בצרות אבל נראה שהוא מתאושש.

    השבמחק
  13. קישור יותר נוח לכתבה: http://bit.ly/LSHLGv

    השבמחק
  14. ועכשיו גם שירות הדואר בארה"ב לפני פשיטת רגל
    http://wallstreet.bizportal.co.il/articles.php?id=173598

    ושוב הסיבה : תוכניות פנסיה, התחייבויות לעןבדים, והטבות לגמלאים

    השבמחק
  15. בקיצור כולם מלווים ולא מחזירים עד מתי...

    השבמחק
    תשובות
    1. ועכשיו הולכים למסד את זה, בישראל כמובן...
      http://www.themarker.com/news/1.1797415

      מחק
  16. Here's the latest on my "odd" statement regarding "war budget"
    http://glz.co.il/newsArticle.aspx?newsid=110979

    If any of this unfolds you're looking at movement in the Metals Markets you may not see in your lifetime again.
    - Eran.

    השבמחק
  17. קריית-שמונה, חצור הגלילית, צפת, דימונה, טבריה, ערד, ירוחם ובטוח שכחתי עוד כמה עיירות רפאים בישראל.

    השבמחק