יום ראשון, 14 באפריל 2013

מה הסיכוי שהבנק יוותר לכם על חוב של 150,000,000 ש"ח?

מאת יוסי שאול

על פי דה מרקר, רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית לאומי, מתכוונת לוותר לדנקנר על חוב של 150 מיליון ש"ח. אז כמה דברים ולמה היא יכולה לעשות זאת ובעצם לא ממש מוותרת לדנקנר אלא בעצם סוגרת פרק:


1. בתפקידה הקודם, כמנהלת החטיבה העסקית, היא זו שהעניקה את האשראי הנרחב על סך 500 מיליון ש"ח לנוחי דנקנר. למעשה, דנקנר הוא חלק מ"תיק ההשקעות" של הבנק. ללא ההלוואה הראשונית הזו הוא לא יכול היה לרכוש עסקים רבים ולמנף את עצמו בבורסה - פעילות שהשתלמה לבנק.

2. שני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי, מעדיפים לבנות "תיקי השקעות" כאלה עם טייקונים. הרבה יותר נוח לתת הלוואה על סך 500 מיליון ש"ח ללווה בודד, גנדן, מאשר להתעסק עם, נגיד, 1000 עסקים קטנים.

3. מי שמחפש את שורשי הריכוזיות במשק ימצא אותם בבנקים. אמרו פעם שהאשראי הוא החמצן של המשק. ניתן לספור על יד אחת, לכל היותר שתיים, את מספר האנשים במשק שמחליטים מי יקבל מה וכמה. הם אלה שיחליטו כמה עסקים קטנים ייפתחו, והם אלה שיחליטו מהי מידת הריכוזיות של המשק. בנוסף, הם אלו שמחליטים לנתב את האשראי במשק לנדל"ן ולא לפיתוח עסקי.

שתי הפעולות המרכזיות האלה:
1. ריכוזיות האשראי העסקי
2. ניתוב אשראי לאפיקי נדל"ן הם מהמחוללים הגדולים של המשבר הנוכחי במשק.


נוחי דנקנר ורקפת רוסק-עמינח נפגשים לכוס קפה, ספטמבר 2010 
מתי אתם נפגשתם פעם אחרונה עם מנכ"ל הבנק שלכם?  
צילום: מוטי קמחי





28 תגובות:

  1. ערן
    בשיטה המוניטרית החדשה אותה אתם מקדמים
    מה ימנע מהממשלה לבזבז בלי סוף ולהדפיס כסף בלי סוף לכיסוי הגרעון ?
    מה שיגרום לאינפלציה ושחיקת החסכונות לאבק

    שמעון חש

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום שמעון,
      שאלת שאלה מצוינת. אחד הפתרונות המוצעים לבעיה שהצגת מוצגים בסרטון הבא (בתרגום לעיברית):
      http://www.youtube.com/watch?v=tl68h4sWPvE

      ערן

      מחק
    2. זה הסרטון עם בן דייסון?
      הוא מציע ועדה בלתי תלויה שתחליט
      הבעיה היא שאין דבר כזה בלתי תלוי, כל בעל כוח מיידית מתחיל לקבל טובות הנאה מבעלי אינטרסים

      מחק
    3. מתן אתה צודק ומצד שני אין כלכלה שפויה שתוכל להתקיים ללא החלטות של בני אנוש.. גם לא הביטקוין. לכן אף פתרון לא יהיה מושלם והשאיפה היא להגיע למצב הכי אופטימלי שניתן.

      ערן

      מחק
  2. נו באמת...

    נוחי דנקנר הוא ממשפחת האצולה בישראל ואיש עסקים מוכשר. הוא גם חכם ואינטליגנט עוד מלידה, פעם קראו לזה "דם כחול". אנשים כמוהו צריכים להיפגש עם מנהלי הבנקים ולקבל אשראי של 500 מיליון ש"ח.

    גם לי יש חשבון בבנק לאומי אבל אני ממש לא מצפה להיפגש עם הגברת רוקח כי אינני נולדתי עם נתונים
    של נוחי דנקנר. עם אני אקבל אשראי של 500 מיליון ש"ח סביר להניח שאני לא אדע מה לעשות עם הכסף ואני אבזבז אותו על מכוניות יוקרה, נערות ליווי וטיולי סקי באלפים של שווייץ.

    עד לפני 100 שנה כל אחד ידע את מקומו, החקלאי ידע
    את מקומו ואריסטוקרט ידע את מקומו. הניסיון של כותב הבלוג לחולל שיוויון בין השניים פסול ודמגוגי ביותר.

    ניסו כבר לעשות זאת בעידן הקומוניזם וזה נכשל כישלון חרוץ. בנוסף גם השיטה המוצעת כאן בבלוג של אופי הזרמת הכסף למחזור היא לקוחה מהשיטה הקומוניסטית הקלוקלת וסופה לקרוס כי אנשים לא בנויים וגם לא צריכים לחיות תחת תכנון מרכזי.

    רק כלכלה ניאו ליבלרית מאסכולה אוסטרית תשחרר את האנשים מהקרטל של הבנקים והתכנון מרכזי (הדפסת כסף נטול חוב) של הקומוניסטים.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אנונימי,
      אני מקווה שאתה גם לא הצטרפת לטרנד האחרון של כתיבת מאמרים וזריקת מושגים בלי לפתוח גוגל קודם או לעיין בדעות הועלו בבלוג.
      הנה כמה תיקונים:
      1. אף אחד לא טען פה בבלוג שכל בני האדם שווים. אבל כן הטענה היא שכולם זכאים לקבל הזדמנות או נקודת פתיחה שווה והוגנת. אם מבחינתך הקריטריון הכי גדול לעושרו של אדם צריך להיות חברותו לגופים עשירים ולא עשייה או יצירה -הרי שיש ביננו מחלוקת.
      2. יתכן שדנקנר אינטליגנט וחכם מלידה (אני מודה שאף פעם לא בדקתי את זה) אבל אף אחד לא יחלוק על כך שהוא מנהל גרוע. כמעט בכל מה שנגע בו הוא הרס (כולל מלון בלאס וגאס) -אז במה היתרון הגדול שלו על פני כל מישהו אחר שהוא "צריך" לקבל מיליונים והאחרים לא. הרי כל אחד שתקח ברחוב תתן לו את הכסף הזה יוכל להגיע לכל הפחות ל"הישג" שדנקנר הגיע אליו שזו פשיטת רגל.
      3. "ניסו כבר לעשות זאת בעידן הקומוניזם" - אם אתה מתכוון לשלטון ברה"מ הרי אין קשר בין שלטון זה לקומוניזם -מדובר היה בסה"כ בדיקטטורה שהמערכת הכספית שלה פעלה על פי העקרונות שהמערכת היום עובדת.
      ושאתה אומר : "ניסו לעשות".מה בדיוק ניסו לעשות בברה"מ? מטבעות מקומיים? פתיחת שוק הכסף לתחרות? ביטול המונופל על יצירת הכסף? הרי סטאלין היה מתהפך בקברו אם רק היה שומע את המושגים האלה.

      ערן

      מחק
    2. תודה על תגובתך,

      1. נוחי נפל בגלל משבר 2008, להזכירך במשבר הזה כולם נפלו כולל
      המנהלים הגדולים ביותר בארה"ב ואירופה. בועז ויינשטיין שנחשב לשחמטאי מהולל ואחד ממנהלי קרנות גידור המוערכים בעולם הפסיד במשבר 2008 כ-2 מיליארד דולר. הניסיון לשפוט את נוחי דנקנר על בסיס תקופה קצרה ולא מוצלחת לא הוגן ולא מוסרי. אני בטוח שלא היית רוצה שישפטו את הבלוג שלך על בסיס מאמר שוגה ולא איכותי אחד כנגד הפרויקט הכלכלי המדהים שהרמת כאן באתר.

      2. אני אישית פחות מאמין בהדפסת כסף נטול חוב שיפוקח ע"י וועדה או כל דבר אחר. כפי שניתן לשים לב עשו את אותה שיטה גם עם חוק בנק ישראל כאשר ניסו לקחת את היכולת מידי הממשלה להדפיס כסף אבל גם תחת בנק ישראל, ועדה מוניטרית, ועדה מפקחת וועדה משקיפה היצע הכסף גדל ומכפיל את עצמו עם השנים בישראל ובעולם.

      3. הפתרון שלי לכסף הוא "מבחר מטבעות", אני אסביר:
      אני רוצה שתהיה לי אפשרות לשלם את החובות והמסים שלי לפחות ע"י 10 סוגי מטבעות. מטבע שמבוסס על זהב, מטבע שמבוסס על כסף נטול חוב, מטבע של אזור גוש דן, מטבע של אזור הצפון, מטבע של אזור הדרום, מטבע דיגיטלי כגון ביטקוין, מטבע שמבוסס על סל סחורות וכו'.

      4. כמו שיש לי את האפשרות לקנות 10 סוגי הלחם ו10 סוגי מכוניות ו10 סוגי ארונות מטבח אין שום סיבה שאני אהיה משועבד למטבע פיאט מבוסס חוב או מטבע פיאט נטול חוב. רק דמוקרטיה של הכסף יכולה לשחרר את הציבור מהקרטלים של גופים ממשלתיים וגופים פרטיים.
      וכן, אני לא רוצה שום פיקוח והתערבות של גופים ממשלתיים במסחר וויסות המטבעות. כוחות השוק ידחפו החוצה את המטבעות הרעים ולציבור תהיה את האפשרות לבחור ולהחזיק את המטבעות ששומרים על ערכם ולשלם איתם את המסים והחובות שלהם.

      מחק
    3. 1. אז אם נוחי נפל יחד "עם כולם" במשבר 2008 אז כנראה שהוא לא שונה בהרבה מכולם ולא זורם אצלו "דם כחול". וברצינות - לא כולם נפלו במשבר 2008 -אלו שפעלו בשמרנות ולא בפזרנות ובסיכון יתר ולא רצו לעסקאות תמוהות כמו למשל לרכוש מלונות בשיא הבועה בלאס וגאס (דווקא בתקופה שכולם בורחים ממנה) רק בשביל לפוצץ את אותו מלון ולמכור את ההריסות בהפסד אדיר, שרדו את המשבר.

      2. כנראה ידידי לא קראת את חוק בנק ישראל כי על פי החוק, בנק ישראל יכול ליצר כסף אך ורק מחוב נושא ריבית ודואג שגם הבנקים יעשו זאת כך. במצב כזה היצע הכסף חייב לגדול בצורה אקספוננציאלית ולא משנה מי ייצר את הכסף.

      4-3. פה אני מסכים איתך. אין מניעה ואפילו הכרחי שששוק המטבעות יפתח לתחרות על מנת לקיים שוק חופשי אמיתי ושהציבור יבחר מה המטבע בו הוא בוחר להשתמש.

      ערן

      מחק
    4. יש בעיה אחת בריבוי מטבעות כמו שקיימת היום במט"ח:
      לחץ של ספקולנטים כבדים בזירת המסחר בין המטבעות שעלול לעוות את הערך האמיתי של המטבע (ולכן של הכסף של אלו שמשתמשים בו)
      כמו שקרה לאחרונה בביטקוין

      מחק
    5. אני מבין שאתה רוצה לחזור לתקופה שלפני מאה שנה שבה כל אחד 'ידע את מקומו' ? למה לעצור כאן? תחזיר את העבדות (באמת הגיע הזמן שהכושים האלו ידעו את מקומם, במיוחד ההוא שהתמנה לנשיא ארה"ב) וגמרנו.
      לפני מאה שנה לא היית רואה ארבע חבר'ה מוכשרים מקבלים מאות מליוני שקלים על רעיון שפיתחו, בדיוק ההיפך מקומוניזם דרך אגב ויכול לקרות רק במקום שבו אנשים לא 'יודעים את מקומם' ומעיזים ומגיעים להישגים בלי 'דם כחול'.
      גם ביל גייטס, סטיב ג'ובס וסרגיי ברין שותפים לאותו נסיון נואל לשנות סדרי עולם ולהצליח בגדול למרות שלא נולדו למשפחות אצולה, עדיין כל מנהל בנק ישמח לנהל איתם שיחה.

      מחק
    6. מתן,
      אני לא מוצא בעיה בריבוי מטבעות. לחץ של ספקולנטים יהיה רק על מטבעות שיש בהם פוטנציאל לרווח מהמטבע שזה בעיקר במטבעות שסובלים מאינפלציה (כמו מטבעות הפיאט של ימינו) או דיפלציה (כמו הביטקוין). גם יש דרכים לנטרל את האטרקטיביות של המטבע מול ספקולנטים

      ערן

      מחק
  3. בדיוק אותו הסיכוי שלי לשבת עם בן אדם לכוס קפה שהוא אינו לקוח גדול שלי.
    כל מי שמפעיל עסק יודע את זה, לקוחות גדולים, כאלה שמכניסים כסף רב לעסק, מקבלים יחס מועדף, הנחות מידי פעם, מתנות, וגם הזמנה לחתונה של הבן. לא מבין מה הבעיה כאן. הבנק זה עסק, הבן אדם המצולם בתמונה הוא ככל הנראה לקוח גדול של הבנק, ולכן הוא מקבל יחס מועדף שהולם את הכסף שהוא משלם.

    לא נראה לך? אל תתן לאף אחד מהם כסף. תעבור לבנק אחר, ואל תהיה מעורב בעסקים של האיש הנדון (אני יודע שאני לא, והחיים לא שונים משלך).

    השבמחק
    תשובות
    1. בנק הוא לא עסק רגיל.
      הוא הגוף העיקרי במדינה שמייצר את הכסף שלי ושלך ולכן האחריות שלו כלפי דנקנר לא צריכה להיות שונה מהאחריות שלו כלפי או כלפיך. אם הבנק יקרוס כתוצאה מהלוואה לא אחראית שנתן לחבר זה אני זה שיחלץ אותו וכדאי שתבקר באי הקרוב אלינו בים התיכון- האזרחים שם יסבירו לך מה המשמעות של קריסת בנקים.
      אם הבנק רוצה להיות עסק אמיתי ,אדרבא בוא נבטל את המונופול שלו על ייצור הכסף -נפתח את השוק הזה לתחרות ואז גם לי ,גם לך וגם לדנקנר יהיו אלטרנטיבות ואז שמנכ"ל הבנק יפגש עם מי שבא לו מתי שבא לו ויתן לו אשראי כמה שיבחר -במקרה כזה אני לא אהיה חייב להיות חלק מהמשחק הזה בניגוד להיום.
      ערן

      מחק
  4. אל תתעסקו בקשקושיה של מי ישב לקפה עם מי.
    באיזה סמכות (אמיתית, לא פרקטית) היא מוותרת על החוב?
    מה זה אומר על רווחיות הבנק? למה זה לא משפיע על השכר שלה? על הבונוסים שלה?
    איפה בעלי המניות של לאומי? למה הם לא מתנגדים?
    למה לא לגלגל לו ולפרוס לו וכו' וכו' כמו שיודעים לעשות לעסקים קטנים ולהוציא להם את הנשמה?
    אין לו? שיפרוס ל30 שנה כמו שאר האנשים עם המשכנתא...
    אלה השאלות האמיתיות!

    השבמחק
  5. בעית הבעיות זו אחריות אישית, ללא קשר לשיטה המוניטרית
    לדנקנר אין אחריות אישית, למנהלת הבנק אין אחריות אישית וגם לא לשר האוצר שעזב עם חובות....




    השבמחק
  6. לפי מגיבים 2 ו-3 אני מבין שגם לפה התחילו לזרום הטוקבקיסטים מטעם

    השבמחק
  7. הבעיה היא לא בגב' עמינח.

    הבעיה היא שהבנקים הם קרטל בחסות הממשלה (עובדה מענינת: משנות ה 80 לא נפתח בנק בישראל למרות שתחום הבנקאות רווחי ביותר - לראייה - אידוי של 150 מליון ש"ח).

    כיון שהבנקים הם קרטל המנהלים לא צריכים להיות אנשי מקצוע מוכשרים אלא מקורבים ומקושרים. ולכן, היא בסה"כ עושה עבודתה נאמנה.

    נכון שזה על חשבון 99% מהאוכלוסיה, אבל כל הצעקות לחוקק חוקים והגבלות נגד זה סתם יעבירו את הכוח לעשוק מקבוצה א' לקבוצה ב'.

    הפתרון הוא להפריד כלכלה ממדינה. אפשר להתחיל בלפתוח את שוק הבנקאות לתחרות אמיתית

    השבמחק
  8. יוסי כהן ,
    אם ערן יכתוב מאמר שטותי אז הוא לא יספר לאף חד את הפנסיות. הבעיה שדנקנר משחק בכסף לא שלו ואז מספר לנו את הפנסיות.
    הבעיה שהוא לא מייצר שום ערך , הוא עושה פעלולים פיננסיים שמנפחים בועות שאז מתפוצצות עלינו ועם הכסף שלנו.
    כמובן שהוא לא מוציא שקל מכיסו או מהמרצדס שלו.
    וככה כל הדומים לו. שום קלון.
    והאבסורד שאחכ המוסדיים שוב מלווים לו כסף.
    זו שערוריה ושחיתות ופה הרגולטור צריך להתערב.
    הוא בסהכ נפל ב 2008 ? ואם מישהו רצח רק פעם אחת ? כשאתה משחק בכסף של אחרים כדאי שתהיה זהיר שבעתיים או שתשלם מחיר כבד.
    למה הוא לא משלם שום מחיר ?

    לגבי תחרות מטבעות פרועה , ראינו ששוק חופשי לגמרי ופרוע לא עובד כי החזירים מתחזרים מדי ואז זה קורס על ראש האזרחים.
    ראה בועת נדלן באמריקה ושאר בועו.
    לכן סוג של פיקוח ממשלתי הוא הכרחי

    שמעון חש

    השבמחק
  9. אכן אבחנה נכונה. יש לנו פה בעיה עם השקעות בנדל"ן ובתאגידים פיננסיים אשר מביאים תשואות גבוהות ומהר.
    הם עושים זאת תוך מינופים ולקיחת סיכונים גדולים.
    נדל"ן ופיננסים הם לא כלכלה.
    הם לא עסקים ריאלים.
    רק עסקים קטנים ובינוניים שמייצרים סחורות ושירותים, ומספקים מקומות עבודה שייכים לכלכלה ומזרימים אותה.
    אבל, הקפיטליזם החזירי לא מעוניין בכלכלה זורמת, בתעסוקה במשק ובעובדים מרוצים.
    הקפיטליזם החזירי מעוניין בצמיחת ההון בלבד וכמה שיותר מהר.
    אבל, מה לעשות, כאשר רודפים אחרי התשואות, נופלים בסיכונים.
    כמה חבל שהטיקונים קוצרים את התשואות וקרנות הפנסיה והמיסים שלנו, משלמים את ההפסדים.

    והבעיה השנייה, כמובן, שהשקעת ההון נתונה בידי מספר מצומצם של בנקים שיכולים בניתנת אשראי בלעדית להם, לעצור את הכלכלה כפי שקורה עכשיו.

    השבמחק
  10. "כמה חבל שהטיקונים קוצרים את התשואות וקרנות הפנסיה והמיסים שלנו, משלמים את ההפסדים."

    ולמה זה?
    כי המדינה יצרה מן ייצור כלאיים מכוער שנקרא "חברה בע"מ" שזה למעשה מעין דלת מסתובבת חד כיוונית. אפשר להוציא את הרווחים כשיש ולהוריד מסך על ההפסדים כשיש.

    הבעיה היא לא בטייקונים/בקפיטליסטים/בחברות/בחזירים, אלא בממשלה שמאפשרת את זה. אותה ממשלה ששמעון חש פה למעלה כל כך רוצה שהיא תדאג לו.

    השבמחק
  11. ערן, אני חושב שפיספסת פה נקודה משמעותית ביותר. הגדילה האקספוננציאלית של הכסף מתקזזת בכל הפשיטות רגל. אם לא היה מנגנון של פשיטת רגל אז באמת המשחק היה נגמר. זה שיש ירידות של 150M במכה מסך הכסף שהודפס נותן למערכת עוד אוויר.

    השבמחק
  12. ערן, אני חושב שפיספסת פה נקודה משמעותית ביותר. הגדילה האקספוננציאלית של הכסף מתקזזת בכל הפשיטות רגל. אם לא היה מנגנון של פשיטת רגל אז באמת המשחק היה נגמר. זה שיש ירידות של 150M במכה מסך הכסף שהודפס נותן למערכת עוד אוויר.

    דר פלמינג

    השבמחק
    תשובות
    1. דר פלמינג,
      ה150 M שירדו במכה לא נעלמו לשום מקום..מדובר הרי גם במכה למשק אמנם לא מכה גדולה ולא כזו שתפיל את המשק .הסיבה לכך היא שה 150M שלא יושקעו במשק עתה יתבטאו בירידה במאזן הבנקים או בירידה בהכנסות במיסים או בהכנסות של חברות וכו' ולכן איכשהוא יצטרכו לייצר/ להדפיס אותם בעתיד על מנת למזער נזקים
      היום לצערי אין לנו את הפרבילגיה לוותר על החוב וה"כל בסדר" - מאחר שכמות הכסף חייבת לגדול אקספוננציאלית -כל כסף "שנעלם" יהיה חייב להיות מיוצר שוב בדרך אחרת.
      ערן

      מחק
    2. דר פלמינג
      ניפוח ההון והכסף מרפד את בעלי ההון ואז המחיקות נופלות על ראש הציבור. גם בתספורות וגם באבטלה.

      עע פיצוץ בועות הייטק ונדלן , עע תספורות וכו

      שמעון חש

      מחק
  13. מי שצריך לבוא אליו בתלונות זה אך ורק קרנות הפנסיה שלנו שהלוו לו כסף בלי בטחונות (או בטחונות ראויים, אם היו כאלה).

    השבמחק
    תשובות
    1. עורב
      זה מאותו סיבוב. המנהלים את הפנסיות גם שייכות לו או לחבריו. או יעבדו אצלו בעתיד. שמור לי ואשמור לך. ועכשיו הם מלווים לו שוב.
      למה לא לוקחים לו נכסים ?

      שמעון חש

      מחק
  14. האמנם עורב ?
    ומי לטעמך אפשר למנהל הקרן לשדוד את חסכונות-החיים ? כשר חוקי למהדרין .
    "הפרטת מערך הפנסיה גרמה לריכוזיות האדירה של שוק ההון. אני קורא לזה 'שוד הפנסיה הגדול'"
    פרופסור שלמה יצחקי, הסטטיסטיקן הממשלתי
    מאת: ד"ר אפרים דוידי,
    יום שני, 31 בדצמבר 2012, 14:28
    "ההפרטה הטובה ביותר היא זו שכתוצאה ממנה הפקיד בונה לעצמו את מקום העבודה העתידי שלו"
    למי חייבים להודות מנהלי הקרנות והטייקונים ?
    לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהחליט להפריטן ו...כעבור 4 שנים נחקק חוק פנסיית חובה, לאחר הפרטת הקרנות.
    כך מוזרמים מדי חודש מיליארדי שקל נוספים לקרנות המופרטות.
    זה ה"ביזנס" של הפנסיה שהפכה מחיסכון לזמן ארוך לעוד "אפיק השקעה" שבידי בעלי ההון ו...יש "סיבוב" נוסף על "החיסכון ",כספי עבודת העמיתים (שנבלע בשומן דמי- הניהול ,בין גילוח לבין משיכת בסיס -החיסכון) :
    יונל כהן,מנכ"ל "מגדל", (המחזיקה בנתח שוק עצום מהקרנות וכו") הציע כי:...
    "המדינה יכולה לנהל את הפנסיה בעצמה והכספים יופנו לחברות השונות".
    בלתי מוכל שכלית החזיריזם המקברי הגלוי ?
    שתי ציפורים במכה אחת: הורדת העלויות של תאגידי הפנסיה והפרטה חלקית של הביטוח הלאומי.
    ממלכת הניאו-ליברליזם הביברליפידמאנית ועקרות העקרון התאצ'ריסטי -רייגני,של לובי פוליטי המשווק קונצפטים לרישוש ההמונים ולמילוי כיסי "אצולת הדם הכחול ה"נובורישית בסגנון :"סחר חופשי": שווקים פתוחים" : הפרטת תאגידים ממשלתיים (לדוג' קרנות פנסיה והשתלמויות וכד' ) ,לרבות ,הפרטת משאבי אנרגיה ואוצרות -טבע ומעל לכל
    " דה-רגולציה " 'LOL ' ,איזה קונצפט-על , (השמנת עם התותים ,קרי בהפוך על הפוך,נגיד סתם חקיקה פרו ביזתית להעברת ההון מהייצרן לדנקנר את מסוגו ושו"ת ) .
    (Source URL: http://finance.walla.co.il/?w=/4997/2602232)

    השבמחק
  15. האמנם עורב ?
    ומי לטעמך אפשר למנהל הקרן לשדוד את חסכונות-החיים ? כשר חוקי למהדרין .
    "הפרטת מערך הפנסיה גרמה לריכוזיות האדירה של שוק ההון. אני קורא לזה 'שוד הפנסיה הגדול'"
    פרופסור שלמה יצחקי, הסטטיסטיקן הממשלתי
    מאת: ד"ר אפרים דוידי,
    יום שני, 31 בדצמבר 2012, 14:28
    "ההפרטה הטובה ביותר היא זו שכתוצאה ממנה הפקיד בונה לעצמו את מקום העבודה העתידי שלו"
    למי חייבים להודות מנהלי הקרנות והטייקונים ?
    לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהחליט להפריטן ו...כעבור 4 שנים נחקק חוק פנסיית חובה, לאחר הפרטת הקרנות.
    כך מוזרמים מדי חודש מיליארדי שקל נוספים לקרנות המופרטות.
    זה ה"ביזנס" של הפנסיה שהפכה מחיסכון לזמן ארוך לעוד "אפיק השקעה" שבידי בעלי ההון ו...יש "סיבוב" נוסף על "החיסכון ",כספי עבודת העמיתים (שנבלע בשומן דמי- הניהול ,בין גילוח לבין משיכת בסיס -החיסכון) :
    יונל כהן,מנכ"ל "מגדל", (המחזיקה בנתח שוק עצום מהקרנות וכו") הציע כי:...
    "המדינה יכולה לנהל את הפנסיה בעצמה והכספים יופנו לחברות השונות".
    בלתי מוכל שכלית החזיריזם המקברי הגלוי ?
    שתי ציפורים במכה אחת: הורדת העלויות של תאגידי הפנסיה והפרטה חלקית של הביטוח הלאומי.
    ממלכת הניאו-ליברליזם הביברליפידמאנית ועקרות העקרון התאצ'ריסטי -רייגני,של לובי פוליטי המשווק קונצפטים לרישוש ההמונים ולמילוי כיסי "אצולת הדם הכחול ה"נובורישית בסגנון :"סחר חופשי": שווקים פתוחים" : הפרטת תאגידים ממשלתיים (לדוג' קרנות פנסיה והשתלמויות וכד' ) ,לרבות ,הפרטת משאבי אנרגיה ואוצרות -טבע ומעל לכל
    " דה-רגולציה " 'LOL ' ,איזה קונצפט-על , (השמנת עם התותים ,קרי בהפוך על הפוך,נגיד סתם חקיקה פרו ביזתית להעברת ההון מהייצרן לדנקנר את מסוגו ושו"ת ) .
    (Source URL: http://finance.walla.co.il/?w=/4997/2602232)

    השבמחק