יום רביעי, 17 באפריל 2013

הבדיחה על חשבוננו: לפיד פנה למפקח על הבנקים לבדוק את הסדר החוב בין לאומי לדנקנר

מלשכת לפיד נמסר: "בעניין בנק לאומי, השר פנה למפקח על הבנקים לקיומה של בדיקה מקצועית". מי שלא הבין את הבדיחה מוזמן לעיין בטבלה הבאה של רשימת מפקחי הבנקים ותפקידם לאחר שסיימו את התפקיד הציבורי. קראו בנוסף מה קרה לאותו מפקח שלא דאג לאינטרס של הבנקים עליהם פיקח.





אם תשימו לב יואב להמן מי שהיה המפקח על הבנקים עד 2006 היה היחידי שלא סיים את הקדנציה שלו ולא הלך לשרת בתפקיד בכיר באף בנק .להמן היה למפקח הראשון על הבנקים שהודח לפני סוף כהונתו. הנה מה שנכתב ב TheMarker על ככל הנראה הסיבה האמיתית להדחה:
"ככל הידוע, בחודשים האחרונים היתה מחלוקת עקרונית בין להמן לבין פישר. להמן ראה את תפקידו של המפקח לא רק כאחראי על יציבות המערכת הבנקאית, אלא גם כמי שאמור להגן על הצרכן. זאת הסיבה לכך שלהמן התערב בנושאים רבים ובהם גביית העמלות של הבנקים, הסדרת מסגרות האשראי ועוד. פישר הוא חסיד של השיטה האמריקאית בה הפיקוח על הבנקים אחראי על היציבות של הבנקים ולא צריך להתערב בקשר שבין הבנק לבין הלקוח."
מי שהחליף את להמן אגב משמש היום כיו"ר הבנק הבינלאומי הראשון

17 תגובות:

  1. שאלה. הרי כל המפקחים האלו התמנו אחרי שעזבו את משרד המפקח. איך מונעים דבר כזה בלי לפגוע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו שכולל בתוכו גם את חופש העיסוק?

    השבמחק
    תשובות
    1. איך???מחוקקים חוק עם תקופת צינון אמיתית וארוכה מספיק למניעת ניגוד אינטרסים. ומי שלא נוח לו שלא יציג מועמדות לתפקיד ציבורי רגיש כמו מפקח על הבנקים ותפקידים דומים ברגישותם לניגוד עניינים.מה הבעיה?

      מחק
    2. מאוד פשוט - כשאדם מגיש מועמדות לתפקיד רגיש מבחינה ביטחונית לדוגמא - אין שם אין ספור הפרות של חופש העיסוק וחוק יסוד כבוד האדם וחירותו? אבל שם מקבלים את הרעה כהכרחית מפאת רגישות התפקיד. אותו הדבר בתפקיד שאחראי על שלומם הכלכלי של אזרחי המדינה.

      מחק
  2. הלוחש למשכנתא17 באפריל 2013 בשעה 15:17

    חוק צינון שפיצוי כספי בצידו. לא מסובך.

    השבמחק
  3. מעורבותו של רו"ח גד סומך בנושא: "רו"ח גד סומך משמש בו בזמן גם רואה החשבון המבקר של קבוצת אי.די.בי, וגם של בנק לאומי (כמו גם של רוב הבנקים האחרים), שלו חבה הקבוצה כספים. הדבר מונע ממנו לבקר כראוי את הסיכונים הפיננסיים והיציבותיים הגלומים בהחלטתה של מנכ"ל לאומי ביחס למחיקת חובות של לקוחות המבוקרים על ידו".

    http://rotter.net/forum/scoops1/20103.shtml

    Kapish?
    - Eran
    PS
    Don't miss the the huge losses in other holdings..suddenly 150M NIS don't look that much

    השבמחק
    תשובות
    1. ובנוסף,
      מתוך הוויקיפדיה - "רקפת רוסק עמינח":
      ...
      "לאחר שחרורה מצה"ל, בין השנים 1994 -1992 שימשה רוסק עמינח עוזרת לגליה מאור, אז משנה למנכ"ל בנק לאומי. רואה החשבון ארז ויגודמן, שהיה בכיר במשרד רואי החשבון סומך-חייקין ולימד אותה באוניברסיטה, הכיר בין השתיים. ב-1995 הצטרפה למשרד סומך-חייקין כשותפה. כעבור חמש שנים, באוגוסט 2000, מונתה למנכ”ל משרד KPMG סומך חייקין, ולשותפה השנייה בהיררכיה אחרי גד סומך."
      ...

      מחק
  4. אין מוצא כן לציבור אין מוצא.
    נמשיך לילל הלחץ דם יעלה ונמשיך לשרת את אדוני הכסף.
    הכוח השחור (בנק ישראל) לא יאפשר שום אלטרנטיבה או הקלה הלא הוא לא ירה לעצמו ברגל.

    השבמחק
  5. כולנו יחד יכולים להביא לשינוי של המדיניות של הבנק הזה בקלות

    מוזמנים לעשות כמוני:

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151390027046732&set=a.58915236731.70838.548441731&type=1&theater&notif_t=like

    השבמחק
    תשובות
    1. צריך להבין. הסיסמא של כל האליטות היא: אם לא נהיה תלוים זה בזה נהיה תלוים זה בצד זה

      מחק
  6. ובכן, נא לא לקשור כתרים ליואב להמן. יואב היה אחד הגורמים שהפריעו לנו בחקירת קרטל הבנקים שאני יזמתי.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3656031,00.html

    עו"ד יאיר אולמרט

    השבמחק
  7. נותנים לחלב לשמור על השמנת

    השבמחק
  8. מה אכפת לכם אם הוא ישלם או לא ישלם את חובו? את מי אתם שונאים יותר את הבנקים או הטיקונים? שהבנק יאכל את שבישל.

    השבמחק
  9. חבל שגלובס/שלי יחימוביץ' לא נותנים לכם את הקרדיט...
    זה המינימום, במיוחד כשעושים העתק הדבק לטבלה שלכם:
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000837190#fromelement=hp_firstarticle

    השבמחק
  10. צריך לעשות את ההיפך.
    המפקח על הבנקים צריך להיות מישהו שהיה כבר בהנהלה של הבנקים. מישהו שמכיר את כל הטריקים המלוכלכים שלהם. מישהו שכבר הרוויח מספיק כסף בחיים שלו. וכבר לא חייב שום דבר לאף אחד...
    מכל המינויים פה זה של גליה מאור הוא הכי צורם. לאחר שוועדת בייסקי קבעה שהיתה לה אחריות במשבר מניות הבנקים שעלה למדינה במיליארדים רבים. אז לאחר כל זה המדינה עצמה (כמי ששולטת על בנק לאומי) ממנה אותה למנכ"לית.....

    השבמחק
  11. מוישה\הרי יהודה
    מי שמכהן בפיקוח על הבנקים יכול להמשיך להתקדם בבנק ישראל לתפקידים אחרים (שמעתי שהספרן של הבנק מרוויח משכורת יפה מאוד) ולא חייב לקפץ לשוק הפרטי...

    השבמחק
  12. נכון ,מן הסתם, שהספרן בבנק ישראל מרוויח יפה אבל שכחת ש"תרבות" ההשתכרות בבנק ישראל כללה מתן הלוואות שהפכו למענק , מיידית ,בסך מיליון ש"ח כל אחת וגם לאחר שהגניבות הללו ,ברשות ובסמכות, נודעו ברבים סירב הנגיד הכל כך מוערך לחקור ושלבסוף נערכה חקירה לא נדרשו מקבלי ההלוואה מענק להחזירה. אנשים שאין להם אלוהים בלבבם מושלים בנו. ואנחנו ,אנה נלך ואנה נסתתר מפניהם?

    השבמחק
  13. כולם תוקפים את המנכל"ית הנוכחית של בל"ל, רקפת, ושוכחים כי "הפשע" המקורי נעשה ע"י המנכל"ית לשעבר, גליה מאור. רקפת מנסה כנראה להציל את הבנק מהפסד אדיר, במחיקת חלק מהחוב (ואינני סבור שזב הפתרון הנכון לעניין) אבל מי שאשמה באמת בדבר היא המנכל"ית שלפניה, גליה מאור (זו שהוכרה והוכתרה ושזכתה לתארים נכבדים של אשת עסקים מהטובות בישראל וכיו"ב...). היום כולם תוקפים את מי ש"ירשה" את המשבר והחוב, ושוכחים, שמי שהעניקה לדנקנר את אשראי העתק הזה, וכנראה מבלי לדאוג לבטוחות נאותות, מלכתחילה, היא דוקא גליה מאור (בחסות היו"ר הקודם - איתן רפ). ולהזכירכם גליה מאור היא אותה מפקחת על הבנקים שתחת עינה, הלכאורה פקוחה (שהייתה עצומה למחצה), הצליח איש העסקים (שנמלט לצרפת והוסגר בחזרה לישראל) שטרן, ואשת אמונו- המנהלת הדסה מונסה, "גנבו" בנק שלם (בנק צפון אמריקה). אחרי גילוי מעילת הענק בבנק צפון אמריקה שאלה אותי גליה מאור (בלשכתה של דורית בניש - שכיהנה אז כמשנה לפרקליט המדינה, שמאוחר יותר מונתה לשופטת בבית המשפט העליון ופרשה, זה לא מכבר, מתפקיד נשיאת בית המשפט העליון) - אם לדעתי, היא צריכה להתפטר, בעקבות המעילה האדירה שהתגלתה בבנק.. והשבתי לה שבמדינות מתוקנות (כמו בריה"מ דאז !), אין מעמידים מפקח על הבנקים כמוה לדין, אלא מעמידים אותו לקיר ויורים בו. גליה מאור לא נשאה באחריות ולא נתנה את הדין על מחדליה ועל אי גילוי המעילה בבנק צפון אמריקה עד לקריסתו, כמו הרבה בעלי תפקידים כמותה, בשרות הציבורי של ישראל... וגם היום סביר להניח שהיא לא תדרש לתת את הדין בגין מתן האשראי המופרז והלא מובטח לדנקנר. זה בדיוק המצב במדינת ישראל - בה נושאי משרה ציבורית, וממונים בחברות -פרטיות, בעיקר כאלו שהן בבעלות המדינה - אינם נושאים בשום אחריות ציבורית, ואינם נותנים את הדין על מעשיהם ומחדליהם.. אין זה מפתיע שעד עצם היום הזה טרם נשמעו קולה ותגובתה של גליה מאור (שלא טרחה אפילו לצאת להגנת היורשת שלה - שצריכה לפעול להצלת הבנק ממחדליה של גליה), ואני מניח שהיא תוסיף ותחריש עד אין קץ ! בושה וכלימה !!

    השבמחק