יום חמישי, 18 באפריל 2013

החשיפה של הכלכלה האמיתית מעוררת סערה ברשת

המאמר "הבדיחה על חשבוננו: לפיד פנה למפקח על הבנקים לבדוק את הסדר החוב בין לאומי לדנקנר"  זכה עד כה בסך הכל לאלפי שיתופים ברחבי הפייסבוק כולל בדף של שלי יחימוביץ  ואף הופיע בכותרת הראשית של גלובס ואחרי כן בthemarker  שציטטו את הדף של יחימוביץ .





מתוך הדף פייסבוק של שלי יחימוביץ':


13 תגובות:

  1. כבוד. הטבלה לא חדשה, אבל התזמון...שאפו.

    השבמחק
  2. ובינתיים העיתונים נותנים קרדיט לגב' יחימוביץ, שזאת הטבלה "שלה"...
    חבל, ממש חבל. היא ממש "הלאימה" לך את כל הקרדיט, כמו שרק קומראד יודע.

    השבמחק
  3. מה שמעצבן זה שזו אפילו לא טבלה. אין פה אלפי נתונים קשים לניתוח, סהכ 7 אנשים. בכל שלל המוסדות הממשלתיים שאמורים לשמור על האזרח הקטן לא שמו לב שהאנשים האלו בתפקיד פיקוח עוברים לעבוד בבנק אחרכך?
    אין על מי לסמוך!
    מעניין לשמוע מלהמן מה הסיבה שבגללה הוא לא עובד בבנק

    השבמחק
  4. לא בדיוק - מופיע קישור בפייס לבלוג הזה. נראה שמי שתפס את גב' יחימוביץ לפני זמן מה בת"א והתבקש על ידה לשלוח לו קישור לבלוג עשה מעשה חשוב שאולי ישנה את פני ההסטוריה. מי ייתן. בינתיים, כל הכבוד!!!

    השבמחק
  5. ערן, כל הכבוד על ההתמדה והנחישות בפרסום העוולות הכלכליות במדינתנו הקטנה ובעולם כולו !!!
    נראה שהמאמץ מתחיל לתת את פירותיו, הן בחשיפה המדהימה לכמות האנשים ואולי גם בצעדים אופרטיביים שייקרו בבנקים, או ברשות המחוקקת שישפיעו על הבנקים המסחריים
    תודה לך וישר כוח להמשך הדרך !!!

    השבמחק
  6. רק חבל שאף אחד לא שואל למה יש חוב? ולמה דווקא לטייקונים מוחקים את החובות?
    הסיבה כבר ידועה לקוראי אתר זה: יש חוב כי אין אופציה אחרת. השיטה המוניטרית מאלצת את כולם כולל הטייקונים להגדיל את חובם ללא יכולת החזר.
    למה דווקא לטייקונים מוחקים את החובות - אולי בגלל שהם חלק מהשיטה והם צריכים לשרוד על מנת לשמר את השיטה הקלוקלת הזאת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תומר גם בכלכלה המבוססת על כסף שלא נוצר מחוב יהיו חובות והלוואות. כך היה כשהמטבעות היו עשויים מכסף וזהב וכך גם יהיה כשהמטבעות יהיו עשויים מביטים מוצפנים.

      מחק
    2. וגם בכלכלה שלא יוצרת כסף מחוב תצתרך לעבוד, יהיו עניים ויהיו מובטלים... זה לא מצב אוטופי אך הוא עדיף על המצב הקיים.. רק שתדע.

      מחק
  7. AAPL broke the psychological red line of $400 and is down ~2% in addition to 5.5% loss yesterday.
    As shareholders, did you receive a call from your financial planner, Mr. Fischer? You may want to give him a buzz ASAP, if you're not too busy.
    - Eran

    השבמחק
  8. מוחקים לטייקונים חובות מסיבה אחת פשוטה: טייקון יכול למוטט בנק אם הוא ישמוט את כל חובותיו. נוצר מאזן אימה, או תיקו מקסיקני, בין הבנק לטייקון: הבנק יכול למווט את עסקי הטייקון אם יסגור את ברז האשראי, והטייקון יכול למוטט בנק אם יחליט לשמוט את כל חובותיו. ריקי כהן או מסעודה לעומת זאת לא יכולות למוטט בנק (אבל ההיפך בהחלט אפשרי). השאלה היותר מעניינת היא מי אישר בכלל את הלוואות הענק האלה, האם היו בטחונות ראויים (ברור שלא ולכן:) איך בכ"ז הדירקטוריון וההנהלה אפשרו את ההשתוללות הזו. וגם למפקח על הבנקים ולנגיד בנק ישראל (כולל הקודם) יש לי כמה שאלות בנושא.

    השבמחק
  9. אני מכיר את יואב להמן, הוא צדיק בסדום והיחידי שסירב לבנקים, גלגלו על החברה שבה הוא עובד כיום...

    השבמחק
  10. רון249, זה מה שקורה כשמעתיקים בלי לתת קרדיט, שלי העתיקה מערן אבל שכחה לשנות את השם, so to speak. אצל ערן מופיעה הערה מיוחדת על יואב להמן שהוא חריג, אצל שלי לא. חפיפניקית ורשלנית. nuff said.

    השבמחק
  11. ערן
    שאפו על ההתמדה והנחישות להעלות את הנושא על סדר היום
    יאיר

    השבמחק