יום שני, 18 באוגוסט 2014

הסודות שתעשיית המסטיקים מסתירה מאיתנו בפרסומות

מאת: ארז שקד

מסטיק מוצר תמים לכאורה, טעים ונגיש באריזה קורצת שעשוי לגרום לכל אחד מאיתנו לנשנש בהמתנה לתשלום בקופת המרקט. לפי הפרסומות לעיסת מסטיק הינה "מזון בריאות חיוני" המסייע להפוך את חייך ליפים ובריאים יותר משום שיעזור לך לרדת במשקל,ישמור על טעם טוב בפה,יגן על בריאות הפה השיניים והחניכיים ויווסת את חומציות הפה לאחר האכילה מפני עששת. נשמע אידאלי. אני תכף מזמין 2 חפיסות ומיד. רק רגע רגע רגע…
לפני שאזמין ארצה לדעת מעט יותר על מרכיביו,אחרי הכל איני מכניס כל פרסומת לגוף שלי ללא בדיקה נאותה.




מהתבוננות במרכיבי המסטיק הממוצע במרכולים מתגלה סיפור פחות יפה וזאת למרות האריזה המזמינה לילד המזדמן. חלק ניכר מהמרכיבים הרעילים במסטיק לעיסה הנרכשים חוקית בדלפקים הקדמיים,תורם חשש גדול ואף חלק נכבד בהתהוות מחלות כרוניות בבעלי חיים ובבני אדם.

לתדהמתכם:

Titanium Dioxide – משמש בתעשייה להלבנה,ומורכב מברזל וטיטניום. למרבה הצער נחשב לסוכן קרצינוגני (מסרטן) ,נמצא מעורב בהפרעות מחלות אוטואימיוניות ובהם קרוהן ואסתמה. במסטיקים נמצאות הרמות הגבוהות ביותר מן החומר הזה. גם סוכריות וממתקים מכילים חומר זה בכמויות גדולות וקהל היעד העיקרי של מוצרים אלו הם הילדים הפגיעים ורגישים לחומר.

BTH – תרכובת מזיקה במיוחד שנאסרה לשימוש באנגליה וביפן כמו גם במדינות נוספות. בארה"ב ובישראל משום מה משרדי הבריאות חושבים אחרת ומאפשרים ליצרנים להכניסו לתוצריהם ולייבוא שלהם ללא הפרעה. חומר כימי זה המהווה סוכן מסרטן בפוטנציה,נמצא מעורב בנזקים לכבד לכליות,נחשב רעיל למערכת האיברים כולם ומקדם מחלות כרוניות ,אלרגיה והפרעות קשב וריכוז ADHD. רצוי במיוחד למנעו בקרב אוכלוסיית הילדים הרגישים לו.

בסיס המסטיק – על התוית לא מוצאים בדר"כ את מרכיביו אך המומחים בתחום יודעים לגלות לנו מהם המרכיבים והם: שרפים,סוג של פלסטיק ,חומרי אלסטיקה(גמישות), חומרי מילוי הכוללים אצטט-פוליויניל (שהוא דבק הנגרים), טלק –עליו פורסמו עבודות כמקדם סוגי סרטן רבים ושעוות הפרפין המופקת מנפט.
למה שלא נלעס איזה צמיג של אליאנס ונגמור עם הסיפור הזה אחת ולתמיד ?!

אספרטיים – רבות נכתב ונאמר על הממתיק השערורייתי הזה. אתמצת את העיקר. הוא מצוי גם במסטיקים כתחליף סוכר כימי. המתנגדים לצריכתו טוענים לחשש לגידולים במוח,לסרטן ולסוכרת,הפרעות עצביות ומומים מולדים,פגיעה בראייה ,אפילפסיה ,מיגרנה וכאבי ראש, אי שקט וחרדה, דיכאון וסחרחורות, פלפיטציות בלב, כאבי פרקים, עויתות שרירים ,עייפות ,פריחה ,טרשת נפוצה ולצרכנים הכבדים מאוד אף מוות בטרם עת. חומר זה נחשב ללא יציב כימית בתנאי חום. בגוף הוא מתפרק לחומר הקרוי פורמלדהיד ומתנול. אז…מי אמר אני ולא קיבל ?

אססולפם אשלגני (K)- אחד הממתיקים המלאכותיים היותר שנויים במחלוקת. לא נחקר מספיק עד כה,אך כן מוסף לאינסוף מזונות תעשייתיים. דומה בתכונותיו לאספרטיים. מחקרים הראו שגם לו פוטנציאל מסרטן.בצריכה מוגברת מחקרים הוכיחו על בעלי חיים קשר בין גידולים וחומר זה שעשוי לפגוע בבלוטת התריס. בחיות המעבדה תוך 3 חודשים בלבד פיתחו בבלוטה גידולים.

סידן זרחתי – בכל הקשור לאדם אין מספיק עבודות. הינו חשוד שבצריכה על פני שנים,יכול לפגוע בעצמות ולגרום לאוסטאופורוזיס (דלדול העצם). כיום משתמשים בו לדישון חקלאי. משרד הבריאות הישראלי מאשר את השימוש בו במזונות מתועשים עד פי כ 35 יותר מהמינון המקסימלי המותר באירופה.

סורביטול – (קרוי גם קסליטול,מניטול,מלטיטול) הוא סוכר אלכוהולי המומר בזרם הדם לפרוקטוזה (סוכר הפירות). לצד יתרונותיו בתעשיית המזון,תופעות לוואי אפשריות שלו כוללות כאבי בטן ושילשולים. חומר זה מוכר כקטלני לבעלי חיים והסכנה בו משפיעה יותר על ילדים.
ככלל רצוי להימנע מסוכר ולבטח מכל תחליף סוכר כימיקלי המיוצר ע"י אדם.

*************************

לבטח תשאלו עצמכם…על מה כל הסיפור, מה כבר יכול להיות כ"כ בעייתי במסטיק, אחרי הכל אנו לועסים אותו והוא לא למאכל ?
ובכן, ניחא אם היינו בולעים, גופינו המאובזר בחיילים חיסוניים ,חומצות מנטרלות ואנזימים מפרקים יכל לבטח לנטרל חלק מן הרעלנים הללו ולהפרישם כבלתי מזיקים,אך בלעיסה המצב מאוד שונה משום שהרוק מתמלא בטעמים הכימיים בצבעי המאכל,במרכיבי הגומי ועוד, ואלו נספגים ישר דרך קירות הפה ישירות למחזור הדם תוך שעוקף את הקיבה.

מסטיק יכול לגרום להרבה יותר מאשר החשש לסרטן ומחלות כרוניות. לעיסה מתמדת של מסטיק גורמת לבלאי של הסחוס המצוי לאורך מפרקי הלסת המשמש כבולם זעזועים למפרקים אלו,וכשהוא מותש תנועת הלסת עשויה לכאוב מאוד ויעידו על כך הלועסים הכבדים. הלעיסה גם מפעילה לחץ על העצבים העוברים דרך שרירי הפנים. 8 שרירי פנים שותפים בפעולת הלעיסה,ולעיסה מתמדת מובילה למתח בשרירים מה שעשוי לגרום לכאבי ראש כרוניים.

***************************

פיזור מיתוס דביק
מסטיק אינו גורם לירידה במשקל ולהיפך…מחקרים מראים שלועסי מסטיק דווקא נוטים לעודף משקל (הדבר נכון גם לצרכני ממתיקים "דיאטטיים") כנראה משום שמתיקותו של המסטיק מובילה לתשוקה לסוכר החסר (כיוון שמנגנון הגלוקוסטט בפועל לא מקבל סוכר קלורי ומפתח רעב לכך). טעמם של פירות וירקות לאחר לעיסה נהפך מריר משהו.

אם יש בפיכם סתימות מתכתיות (אמלגם) מסגסוגת כספית,מסטיק עשוי לפרק מיקרוסקופית את חלקי הסתימה הישנה ואדי הכספית הרעילה עשויים לחדור לרקמות ולהזיק מאוד. בדיקת מעבדה ייחודית שאני מבצע מראה תוצאות עגומות בכל הקשור למינרלים ולמתכות רעילות בקרב אנשים רבים.

*************************
בשורות טובות יותר…
חוקרים מפינלנד עובדים על ייצור של מסטיק חדש שיכיל חומצה אמנית הקרויה ציסטאין שתופרש באיטיות תוך כדי לעיסה. חומר זה נצמד לאצטאלדהיד הרעיל קושר אותו ומנטרלו.
לא הייתי בונה על המסטיק החדש למניעת סרטן ומחלות,אך זהו רעיון חביב שיוכל להצליח כגימיק מכירתי. ישנן דרכים חכמות פרקטיות וזמינות לתמוך במקרי סרטן ובהצלחה גדולה ללא תופעות לוואי חמורות וקשות אותם תוכלו למצא בבלוג בקישור למטה.
ולאלו מכם שאינם מסוגלים להעביר יום ללא לעיסת מסטיק, נסו לרכוש מחנות טבע או ברשת האינטרנט מסטיק טבעי המופק מעץ ייחודי בדרום אמריקה ע"י הילידים, שאינו מכיל את כל הזבל התעשייתי במצוי במרכולים כיום.

טיפים יישומיים:
אם אתם מודאגים מריח רע בפה, ניתן לרכוש בקבוקון קטן עם שמן מנטה אורגני לצריכה פומית. ממנו לטפטף טיפה אחת שתשיג לכם את הרעננות הנחשקת כמו זו שיש במסטיק –רק ללא אפקט הלוואי.

כמו כן להסרת ריח רע וחיידקים המצטברים על הלשון עשו כך:
מידי בוקר לאחר הקימה ובערב מיד קודם השינה, קחו כפית מתכת ועם צידה המקומר הפנימי העבירו אותה ע"ג הלשון לכל אורכו מחלקו הפנימי (היכן שתרגישו את רפלקס ההקאה) כלפי חוץ.
אתם תשימו לב כמה ריר מריח וגועלי יוצא לכם מהלשון. בצעו זאת עד שתרגישו שהריר היוצא בהיר ושקוף יותר. מובטח לכם שלא תריחו רע ותסייעו כך גם להיפטר מרעלים שהגוף מנסה להפריש החוצה .

************************
מקורות:
"5 Common Chewing Gum Ingredients That May Cause Cancer." By Dr. Mercola, reposted on Food Matters.
http://www.foodmatters.tv/articles-1/5-common-chewing-gum-ingredients-that-may-cause-cancer
"Chew on this: the gum that fights cancer." By Michael Hopkin, Nature. 22 May 2006.
http://www.nature.com/news/2006/060522/full/news060522-3.html
"Health Issues From Chewing Gum." By Megan Churchwell, Aug 16, 2013 for Livestrong.
http://www.livestrong.com/article/160906-health-issues-from-chewing-gum/
"Is Chewing Gum the Most Toxic Substance in the Supermarket?" by Matthew Christodoulou,Collective Evolution. 11 September 2012.
http://www.collective-evolution.com/2012/09/11/is-chewing-gum-the-most-toxic-substance-in-the-supermarket/
"Why A Stick Of Gum Is More Harmful To Your Health Than Anything That You Eat." By C. Thomas Corriher. The Health Wyze Report.
http://healthwyze.org/index.php/component/content/article/383-why-a-stick-of-gum-is-more-harmful-to-your-
health-than-anything-that-you-eat.html
"Why Chewing Gum Isn't Great for Your Health." By Ben Kim, posted under Health Warningsfor Dr. Ben Kim.
http://drbenkim.com/articles-gum.html
"Xylitol — Is It Safe or Effective?" by Rami Nagel for Natural News. 10 April 2008.


הכותב הוא נטורופת
פורסם לראשונה בבלוג של ארז שקד

8 תגובות:

  1. במקום להשקיע הון וגם שנים ארוכות ועקרות במחקרים לתרופות לסרטן,
    פשוט תמנעו בעצמכם מחומרים מסרטנים שהתעשייה עוטפת אותנו בהם. מי אמר שאין תרופה לסרטן? פשוט תלמדו בעצמכם מה מסרטן ותתרחקו מזה. תעשו אתם את תפקיד המדינה, כי המדינה כנראה מעוניינת שיהיה דילול אוכלוסין ולא יהיו פנסיות אין סופיות ואנשים מבוגרים ירוששו את המדינה.
    תפקיד המדינה להגן עלינו ולא להקל על היצרנים שחוסכים ומרעילים אותנו בכימיה מסרטנת.
    יצרני המזון גם מתמחרים לחם מלא וטחינה משומשום מלא ואורז מלא במחיר גבוה יותר וגורמות בכך לאוכלוסיה לצרוך פחות סיבים וויטמינים חשובים מאוד. עצוב. כי היצור של הדברים הגולמיים עם הקליפות שלהם, מה שמכונה "מלא", זול יותר. המחירים הגבוהים שלהם זה ניצול עצוב ואכזרי.
    לגבי המסטיק ,זה קצה קרחון.
    בכל תעשיית המזון יש חומרים מסוכנים שבקלות יכלו להיות מוחלפים בחומרים לא מזיקים.
    כולבוטק לדוגמה חשפה לא מעט מהמתחולל בתעשיות המרעילות שלנו.
    חומרי הדברה בירקות, בשר מעובד עם חומרים מיותרים ורעילים, אנטיביוטיקה ומתכות בביצים.
    מי שלא רוצה פרקינסון שיתאמץ וילמד ממה להימנע.
    מחלות הסרטן ומחלות אחרות יכולות להימנע אם נימנע ממזון שמעודד אותם.
    זיהום אוויר וחשיפה לקרינה גם חלק מהמשוואה.
    יש לנו השפעה וכל מי שממשיך להאמין שזה גורל או גנים חלשים, תבדקו מה קורה מבחינת מחלות בקהילת הכושים העבריים בדימונה ששומרים על כושר ואוכל אורגני צימחוני בקנאות ואדיקות.
    הם פשוט לא חולים במחלות הקשות שאנחנו כל כך מפחדים מהן, אבל אנחנו לא עושים כלום בכדי למנוע אותם.




    השבמחק
    תשובות
    1. נגעת פה באחד המיתוסים המסוכנים ביותר: "תפקיד המדינה להגן עלינו". מי שמאמין באמונה התפלה הזאת למעשה מסיר מעצמו אחריות לבריאותו ושלומו. הוא מפקיד את בריאותו אצל חבורה של אנשים בעלי אינטרסים צרים (כמו כל בן-אנוש אחר), שדואגים לעצמם וכיסם. בדר"כ אנשים מתעוררים מהמיתוס שהם חולים ומגלים שה"מדינה" לא שמה עליהם יותר מידי.

      בקיצור, המדינה היא בסה"כ חבורה של אנשים. אין לה "תפקיד" מלבד לשרת את האינטרסים של אלו השולטים בה. כל השאר זה תירוצים והצגות לשליטה בהמונים

      מחק
  2. אם אני לא טועה היו דיבורים גם בישראל על "חילוץ" הבנקים בכספי הפנסייה. כלומר, חלוקת מה שנשאר מכספי הפנסייה לבנקאים

    השבמחק
  3. הנה הערה כלכלית מענינת על הריבית בישראל שתהיה בקרוב גבוהה יותר מזו של ארה"ב. משמע אנחנו יותר בטוחים
    http://tinyurl.com/k98ojfb

    השבמחק
  4. עוד כתבת הפחדה? בדקת לפני שפרסמת? זה שיש רשימת מקורות למטה לא אומר שהם אומרים מה שכתבו בכתבה.
    לדוגמה תחמוצת טיטניום משמשת בלא מעט דברים, גם במזונות. הוא רק *חשוד* כמסרטן בנשימה לא באכילה.
    וגם אז המנגנון לא ברור, וזה משפיע על עכברים ואין עדויות שזה משפיע על אנשים, לדוגמה עובדים שנחשפו לתמוצת הטיטניום לא פיתחו יותר סרטן.
    כנ"ל כל ההפחדה על הממתיקים המלאכותיים - פשוט הפחדה וכמובן כמה ממתיק מלאכותי יש כבר במסטיק?
    אין טעם לעבור על שאר הכתבה,
    מעניין שלא הבאת את הזווית הכלכלית - כותב הפוסט הוא לא במפתיע נטורופת .... שמרוויח מההפחדה המיותרת הזאת.
    עכשיו גם הבאתי לך את הזווית הכלכלית שמשום מ

    השבמחק
    תשובות
    1. שמשום מה נעלמה מהכתבה

      מחק
  5. אדי כספית לא משתחררים כשהסתימה נשברת. אדי כספית קיימים בשני מקרים בלבד - בעת ביצוע הסתימה ובעת הוצאתה ע"י רופא השיניים.
    במקרה הראשון הרופא משתמש בשואב אוויר ונוזלים (סקשן) כדי לשאוב את האדים הנוצרים. הסכנה אגב היא לרופא ולא למטופל עקב הכמות המזערית בסתימה אך לרופא שיניים מדובר באפקט מצטבר.
    במקרה השני הרופא משתמש במקדח אשר מפיק חוםם הגורם לכספית בסתימה להתפרק ולהוציא "אדי כספית". גם במקרה זה יש סקשן שמנטרל כל סכנה.
    עוד דבר לגבי אמלגם - לאדים אין סכנה במגע עם רקמות הגוף אלא רק בנשימה

    אני לא יודע אם שאר הדברים במאמר נכונים, אבל אם הכותב מבין במסטיקים כמו שהוא מבין באמלגם אז תסיקו את המסקנות לבד

    רופא שיניים מירושלים

    השבמחק
    תשובות
    1. לרופא שיניים מירושלים,
      אתה נכנס כאן לתחום שמגובה במחקרים ואתה תמצא שאנשים שמסתובבים עם מלגם בשיניים נמצאים במצב של הרעלת כספית.
      יש דרכים לאבחן זאת ולטפל.

      כל אדם ניזון ממקור נתונים שלדעתו נראה אמין, יש כאלה שמאמינים למה שיש בחדשות , ואתה אולי מאמין למחקרי רפואה - שזה בסדר גמור כל עוד אתה מסוגל להבין שגם הנתונים שלך מוטלים בספק אחרת אתה הופך לאיש דת קיצוני ובעצם מתרחק מהמדע.

      כמות הידע שאתה לא נחשף אליו גדולה בהרבה מהידע שאתה מקבל וכך בעצם אתה נוטה לעבר המקור שמזין אותך...

      לא הייתי מתהדר ב"אמת" של הרפואה הקיימת - במיוחד אם אתה בא מהתחום הזה.
      ואני לא מציע לזלזל במה שאתה לא מכיר.
      במיוחד שכיום יש בדיקות אשר מסוגלות לאושש את הטענות של הרפואה האלטרנטיבית.

      בכבוד רב
      אמיר

      מחק