יום שישי, 5 בספטמבר 2014

השבועית של רועי

שלום כיתה א'



איור: רועי פרידלר קופירייטינג וקריקטורות

18 תגובות:

  1. לא המורה אלא ההורה. ההורים הישראלים הם הם הבעיה. הם כה אדישים, תמימים. ההורים הישראלים שולחים את ילדיהם לכיתה עמוסה, בצייתנות, אחרי זה שולחים אותם לההרג בצבא. הילדים בישראל, בניגוד לדעה הרווחת, הם אפרוחים בלול למען תעשייה אידיאולוגית כלשהי.

    לא די בזה הם מבצעים בילד מום ברברי כבר מלידה. רבותי, ההורים הישראלים מתייחסים לילדים שלהם בצורה הכי ברברית בעולם המערבי. נקודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוטי ידידי,
      אתה שוחט פרות קדושות לארוחת הבוקר.

      תן לי לעזור לך עם קצת מתינות בבקשה:
      ההורים הישראלים לא מכירים משהו אחר ונמצאים בלחץ מטורף של לעמוד במרוץ החיים הבלתי אפשרי של ישראל, דבר זה מותיר מעט מאוד זמן לכל שאר מרכיבי החיים.

      לגבי תעשיה אידיאולוגית - מילים קשות אבל אתה לא עושה כאן שירות אמיתי אלא מנסה להמם - אתה נשמע כועס, ואולי בצדק, אבל תהיה יותר ספציפי.

      לגבי מום ברברי - הייתי בדעה הזו פעם ומסתבר שגםמלכת אנגליה עושה את אותו הדבר לבני המשפחה - הזכרים כמובן, זה לא הופך את זה ליותר תרבותי אבל יש לזה שתי סיבות לפי השקפתי:
      1. היגיני רפואי - יותר מתאים לתקופה אחרת אבל משם זה בא.
      2. שייכות לקבוצה
      אני לא נכנס כאן לויקוח אם זה שווה או לא.

      ככל שתהיה יותר אינפורמטיבי ומדוייק עם טיעון משכנע - יהיה ניתן להבין אותך באמת.
      כרגע אני הבנתי שאתה ממש כועס ואדם שכועס גם קצת מקצין בדבריו על גבול משקר - וכך אוטומטית אנשים פשוט מדלגים על מה שאתה אומר.

      בכבוד רב,
      אמיר

      מחק
    2. וואלה אמיר
      הפיסקה האחרונה די מתאימה להזיות שאתה כותב בבועת נדלן

      מחק
    3. הצעירים בכל המדינות הלכו פעמים רבות לההרג סתם וזה נעשה רבות באירופה עד לא מזמן. ישראל לא יוצאת דופן ויותר מכך תופעה זו פחות חריפה בישראל מאשר מה שהיתה באירופה.
      צריך לציין גם שבגיל 18 - 19 הצעירים עושים מה שבא להם ולא מה שההורים אומרים להם לעשות.


      מחק
    4. לחברי האנונימי,
      אני שמח שאתה קורא את מה שאני כותב ואני מקווה שאתה נהנה לפחות באופן חלקי.
      אשמח לשמוע קצת מהדעות שלך על נושאי הכלכלה והמדינה ובכלל.

      אני לא תוקף אנשים אשר מתנגדים לדעה שלי
      אבל אני מאוד מצטער על חוסר תרבות וניסיון לפגוע באנשים בשל הדעה שלהם - חמס דאעש ועוד...
      אם אתה לא מסכים עם משהו שאני כותב, יהיה נכון לפרט מה נראה לך לא נכון אבל אל תחתוך לאנשים את הראש - מה אתה אומר?

      מחק
  2. ההורים הישראלים נמצאים במירוץ, כפי שציינת. התוצאה שהם יוצאים כסילים. עכשיו כסילים אלו מגדלים ילדים, כמו אותם בני 21 שקמים בוקר אחד משעומם ואומרים "איך בא לי כלב!". אחרי זה כסילים אלו באים בטענות על המורים.

    שאלו את עצמכם מה היה קורה אם הצבאות היו מגייסים בגיל 30? חצי מהגברים לא היו מתגייסים. כי היה להם בינה. לילדים בני 18 אין שום בינה. וההורים שותפים לרמאות הזו. נגיד יום אחד יבוא אליך הילד, בן 17, ויגיד לכם "אבא, אמא, אני לוקח את האוטו לנסוע איתו למצרים." מה ישיבו ההורים? הם ישיבו "אין מצב. אתה השתגעת." אבל כשילד בן 18 עולה על טנק, או לוקח נשק. זה מותר. זה לא מסוכן. זה עיוות שאין כדוגמתו.

    אם לההורים הישראלים היה אכפת מהחינוך אזי היו מקימים הפגנות בכל רחבי הארץ. מנגד הם יוצאים בטרוניה אופנתית נגד המורים.

    השבמחק
  3. אני רק שאלה
    למה אומרים שהמדינה מעוניינת באינפלציה כי זה שוחק את החוב שלה ?
    זה שוחק רק את החוב בריבית קבועה ולא צמודה , לא ?

    השבמחק
  4. מוטי
    רוב העם זה בבונים שחבל שהורישו את הגנים לגורים בבונים וגם היכולת שלהם לחנך נמוכה מאוד. הם יחנכו לשופינג , שופוני וקריוקי.
    החינוך מההורים חשוב בהרבה והורים משכילים נותנים לילד הרבה מעבר לבי"ס והבי"ס זה בעיקר בייביסיטר + חיברות + כישטרים בסיסיים.

    השבמחק
  5. המטרה של מערכת ה"חינוך" היא ליצר חיילים נאמנים ומשלמי מיסים ממושמעים. במשימה הזאת היא עומדת בהצטיינות. כל שאר ה"מטרות" המוצהרות הם מכבסות מילים, דיבורי סרק או במקרה הטוב משהו שמתרחש בשוליים.

    עם זאת, אני לא חושב שאנשים הם כסילים, בבונים או טפשים (ואני גם לא חושב שזה מקומי לשפוט אנשים). אני חושב, שאם מישהו מאמין שהוא יודע משהו שאנשים אחרים לא יודעים הוא יכול לנסות להפיץ את הידע בעזרת מילים והסברים ולא בעזרת התנשאות. ויכול להיות שהוא צודק ויכול להיות שהוא טועה - בשביל זה יש דיון

    הנה דוגמא: אדם ממוצע משלם בכפייה כ 11 אלף שח לשנה למערכת החינוך (מס הכנסה). אותו אדם יכול להיות הורה עם ילד במערכת ה"חינוך", ילד בן 22 ללא ילדים או אישה בת 55 עם ילדים גדולים. לא תשלם תזכה לביקור של בריוני "מס הכנסה". גרוע מכך, נגיד שילמת אבל אתה לא מעוניין בשירותים שלהם? תזכה לביקור של בריונים בתחפושת כחולה (+שירותי "רווחה"). נשאלת השאלה מה יכול לצמוח ממנגנון שממומן מכספי שוד וכופה באלימות על אנשים לשלוח לשם את ילדיו הקטנים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שחרורונציק
      ואם הילד בן 22 זקוק לניתוח יקר , אך הוא שילם מס בריאות נמוך כי משכורתו נמוכה , אז ההוא עם הילדים מסבסד אותו
      זה סבסוד צולב , סוג של ערבות הדדית.
      אבל בארץ עקב טונות פרזיטים זה נהיה מעוות ובלתי נסבל

      מחק
    2. לשחרורון,
      אנשים חיים בקבוצות כי קבוצה זה דבר חזק יותר מאשר אנשים בודדים.
      הנתון הזה גורם לאנשים לרצות להיות בקבוצה.
      הוויכוח שלך הוא (לדעתי) בסוג השלטון וקשה לי שלא להסכים איתך שדמוקרטיה זה לא הדבר הכי טוב אבל בוא נסתכל סביב ונראה מה הן האלטרנטיבות בנאדם!!

      קומוניזם - כמו בסין לא בא בחשבון.
      שלטון מלוכני - זה לא רע אבל לך תדע מי המלך הבא ולא חסר משוגעים.
      אנרכיה כמו בעזה - לא טוב לאנשים.
      שלטון צבאי - לא נשמע כיף למרות שבתילנד זה עושה ממש טוב.

      ושוב אנו מגיעים לדמוקרטיה. (אלא אם יש לך רעיון אחר)

      בסופו של דבר שורש הבעיה שלך הוא באיתור וטיפול באנשים פחות נורמלים אשר מתברגים לשלטון וגונבים כסף או שפשוט יש להם יכולת חשיבה בעייתית - וכך כשהמערכת לא באמת יכולה לטפל בעצמה הגוף מתחיל להילחם בעצמו.
      כרגע אין פתרון טוב יותר מאשר לגרום לעם להתאחד ולהחליף את המנהיגים ולשפר את השיטה הקיימת.

      מחק
    3. לאנונימי,
      ערבות הדדית זה דבר נהדר (בלי ציניות). בדיוק בשביל זה יש קהילה, חברים, משפחה ועמותות (שאתה ואני תורמים להן מרצוננו החופשי). לקרוא למיסוי (או סיבסוד צולב להגדרתך) ערבות הדדית, זה כמו להגיד שאונס זה לעשות אהבה. ברגע שהכנסת כפייה לתמונה קיבלת משהו אחר לגמרי.

      לאמיר,
      זה נכון שאני מעדיף את הדמוקרטיה הישראלית על הקומוניזם של סטאלין ואת הקורפורטיזם הסינגפורי על הישראלי, אבל זה לא משנה את העובדה שאין הבדל מהותי בין קומוניזם, מונרכיה, שלטון צבאי או דמוקרטיה זה - סתם שמות. בכל המקרים מדובר על קבוצת אנשים חמושה שכופה את רצונה על שאר האנשים. (הערת שולים: בעזה אין אנרכיה, יש שלטון של בריונים חמושים כמו בכל מדינה אחרת)

      ברור שאני לא מצפה שנתעורר יום אחד והממשלה תעלם (זה יהיה אסון). אני מקווה לתהליך איטי בו אנשים יתחילו לחשוב בשביל עצמם, יקחו אחריות למעשיהם, יכירו בחשיבות של קהילה ולאט לאט יגידו לא למושלים.

      מחק
    4. לשחרורון, ערבות הדדית חייבת להיות בכפיה לפחות בחלקה.
      חלק מהציבור לא יכול להסתדר בכוחות עצמו כל הזמן או רוב הזמן. כל הציבור לא יכול להסתדר בכוחות עצמו בחלק מהזמן (למשל ילדים וקשישים). כמו כן כדאי שתזכור שאף אחד מאיתנו לא מסוגל לייצר לעצמו את כל צרכיו, כולנו תלויים אחד בשני.
      מה קורה אם ילד בן 3 ננטש ע"י הוריו, הם נעלמו לחו"ל ואף אדם ואף אגודה לא מוכנים לתרום לו שקל? נשאיר אותו למות מרעב?
      מה יקרה אם פנסיה של קשיש נמחקת כי החברה שטיפלה בה עשתה טעויות קטסטרופליות או היתה מעילה ואף אדם או אף חברה לא מוכנים לעזור לו מרצונם? נשאיר אותו למות ברעב?
      מה יקרה אם במקום מסויים אף אחד לא ירצה למכור מזון או שרותים לקשישים (גם לא תמורת כסף) כי לדעתם עדיף שהקשישים שכבר לא מועילים ימותו? גם אז נשאיר אותם למות ברעב?
      מה יקרה אם במקום מסויים לא מוכנים לקבל אדם לעבודה בגלל סיבות גזעניות? גם זה מותר לדעתך?

      galgal21

      מחק
    5. הטיעונים שלך נראים במבט ראשון הגיונים אבל שחושבים עליהם לעומק הם פשטניים מידי ולא מתקימיים בעולם האמיתי.

      * ילד נטוש בן 3. יש לו סבא? סבתא? דוד? דודה? שכנים? חברים? מורה? רופא? מכר קרוב? מכר רחוק?
      * פנסיה של קשיש שנמחקת כי חברה מסויימת עשתה טעות. יש לו ילדים? חברים? מכרים? שכנים? הבעלים של החברה גרים על אי בודד או בתוך חברה בה הם נושאים באחריות למעשיהם? אותה חברה רוצה להמשיך לשרת לקוחות ולכן תנסה להגיע לפתרון?
      * מקום בו לא רוצים למכור מזון לקשישים. מה זה קשיש? גיל 50? גיל 60? גיל 70? האם לקשישים אין משפחה? ילדים? חברים? האם לקשישים (או למכריהם) אין בעלות (לפחות חלקית) על רשת לממכר מזון?

      התרחישים שאתה מתאר הם פשוט בדיוניים. וכמו דברים בדיוניים אחרים הם נועדו כדי להפחיד אנשים.

      דבר אחרון. אני כן חושב שכולנו צריכים לפעמים עזרה. אני חושב שאף אדם לא יכול להסתדר 100% מהזמן בכוחות עצמו - דווקא זה מה שגורם לאנשים לבנות קהילות ואירגונים. הבעיה שהממשלה גורמת להרס של המבנים החברתיים האלה דרך שירותי "רווחה". ככל שהממשלה נהית יותר "חברתית" יותר כסף נשדד מהציבור ויותר מבנים "קהילתיים" נהרסים

      מחק
    6. תשובות:
      ילד נטוש בן 3: יש כאלו (יש ילדים בכל גיל). עובדה יש בתי-יתומים. אין ילד שיחיה בבית-יתומים אם מישהו מוכן לגדל אותו.
      פנסיה של הקשיש: יש ילדים שלא מוכנים לתמוך בהוריהם. במצב הכלכלי היום גם לילדים קשה. בעלי חברת הפנסיה יכולים לברוח להונולולו לאחר שלקחו מילארדים, מה איכפת להם מהפנסיונרים? אם הם גנבו מיליארדים הם לא צריכים שום לקוחות. הם כבר חיים בעושר.
      נגיד שקשיש זה פנסיונר. על המשפחה דיברתי כבר למעלה. כמעט 100% מהאנשים שאני מכיר אין להם שום בעלות על שום עסק. אפשר גם להגיד לקשיש: "בתקופת חייך גדל הגרעון במדינה וגידול זה יצר בעצם את הכסף בפנסיה שלך (כי הרי כל כסף נוצר מחוב)". אנחנו הצעירים לא מוכנים לממן חוב זה לכן צריך לקחת את הפנסיה שלך כדי לסגור אותו".
      אפשר להגיד לך גם משהו: נניח שכל תושבי המדינה נאספים ואומרים לך כך: החלטנו כולנו שתהיה פה ערבות הדדית בכפיה. אם אתה לא רוצה, ניתן לך אחד חלקי שמונה מליון מאדמת המדינה ותחיה שם לבדך. כמובן שלא נספק לך עבודה, מזון או כל שרות אחר. תסתדר בעצמך.

      galgal21

      galgal21

      מחק
    7. המקרים שנתת נפתרים בקלות ע"י עמותות או שוק חופשי.
      * למשל, בתי יתומים זאת דוגמא קלאסית לעמותה מתקיימת מתרומות. היו בתי יותמים לפני מדינת הרווחה והיו גם אחריה.
      * אם מישהו לא רוצה למכור לקשיש, יבוא יזם אחר וימכור לקשישים בפי 2 מחיר ואז יבוא יזם שלישי וימכור בפי 1.5 וכו'. תארת פה דוגמא קלאסית של קרטל או מונופול.
      * לבסוף, אם יש קשיש שהתאדו לו כספי הפנסייה, אין לו ילדים, שכנים, מכרים הוא יכול לפנות לעמותות, בדיוק כמו שהוא עושה היום (ולא נגיד חי מ 2000 שח קצבת זקנה שהמדינה נותנת לו)

      מה שתארת בסוף זה רעיון מעולה! בוא נסה את הערבות ההדדית שלך. תציע ש"שירותי" המדינה ינתנו באופן חופשי. כלומר, אתה יכול לבחור האם לשלם מיסים או לא. מי שמשלם מיסים מקבל "שירותים" מהמדינה. לפי דעתך, מי ישלם מיסים?

      מחק
  6. חביירים
    המחאה הבאה מתבשלת והיא תהיה אלימה ההרבה. 2016 או 17 לדעתי.
    הבעיה שהרוב באים למחות נגד יוקר המחייה והגזל אל הססמאות הולכות לצדק חברתי ודאגה לעניים.
    דאגה למסכנים אמיתיים זה חשוב , הבעיה שהרבה מהתקציבים האלה מסבסדים פרזיטים ו"עניים" מבחירה.
    אבל העיקר שהמערכת תזועזע , גם אם בכיוון רק חצי נכון , אחרי כמה אינטרוולים של זעזוע יש סיכוי לתפוס כיוון נכון וזה יקח הרבה שנים

    השבמחק