יום שלישי, 16 באוקטובר 2012

דליפה באתר קידוח לוויתן 2 -ההודעה צונזרה ברשת

מזה כחמישה חודשים קיימת דליפה מאתר הקידוח לוויתן 2. הטיפולים בתיקון הדליפה החלו בחודש אוגוסט. שלשום דיווח ידיעות אחרונות במהדורה המודפסת שלו כי הטיפול בדליפה לא צלח. משום מה רק אתר חדשות אחד באינטרנט דיווח על הנושא וגם הוא הוריד את הדיווח באופן תמוה זמן קצר אחרי שפורסם. די מפתיע בהתחשב שבמשרד האנרגיה השוו באוגוסט האחרון את התקלה באתר הקידוח לתקלה שגרמה לאסון האקולוגי במפרץ מקסיקו, ב-2010 [קישור].



שלשום פורסמה כתבה בעיתון ידיעות אחרונות בה דווח כי נובל אנרג'י לא מצליחה להתגבר על הדליפה:

פורסם לראשונה בדף הפייסבוק של ענת זוהר

חיפוש בגוגל מצא כי גלובס היה אתר החדשות היחיד באינטרנט שפרסם את הכתבה המדאיגה הזו ברשת:



אולם לחיצה על הקישור מגלה לנו שהכתבה כבר לא מופיעה. גלובס החליטו מסיבה לא ברורה להוריד את הכתבה זמן קצר אחרי שהופיעה.


15 תגובות:

  1. Appears to be non-event

    http://www.nasdaq.com/symbol/nbl/stock-chart

    Kapish?

    - Eran

    השבמחק
  2. http://www.globes.co.il/serveen/globes/docview.asp?did=1000780005&fid=1725

    הכתבה באנגלית

    השבמחק
    תשובות
    1. זו כתבה ישנה מאוגוסט כשהחלו התיקונים לפני ההודעה שהם נכשלו השבוע...

      מחק
  3. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000615337

    והנה כתבה מלפני כשנה וחצי המנבא את הארוע ולשוא
    "דליפה מ'לוויתן' תשבית את חופי ישראל ותסב נזקים אדירים ליוון ולטורקיה - אנו חשופים לתביעות אדירות"

    (עדכון) - השר לאיכות הסביבה דורש להפסיק את קידוחי הנפט ב"לוויתן" עד שיוסדר נושא אמצעי הבטיחות, מחשש לאסון דליפה כפי שקרה ל-BP במפרץ מקסיקו ■ ארדן ל"גלובס": "אני מבקש להקפיא הקידוח לשבועות עד חודשים ולבצע בדיקה, אך אין התייחסות רצינית לפנייתי"

    השבמחק
  4. איך אתה לא מגיב לפוסט של אורי רדלר ב"האונה"?
    http://www.haoona.com/article_i.asp?id=1090

    השבמחק
    תשובות
    1. מעולה !
      הרבה (To say the least) יותר איכותי, רהוט ומדוייק
      לא מתלהם, לא NWO ולא בולשיט אחר
      ערן, חיכיתי המון זמן למישהו שירים את הכפפה - צא ולמד (ואז שב על התחת ולמד ולמד ולמד) איך בונים תוכן איכותי ועורכים אותו

      מחק
    2. אין צורך להגיב יש שעשו זאת לפני:
      צוות של חוקרים של גוף, שמבין את השיטה המוניטרית הנוכחית לא פחות אם לא הכי טוב מבין כל הגופים בעולם, שתומך בשיטה לא פחות אם לא יותר מאורי רדלר, שאחראי לכך שהשיטה הזו הוטמעה בכל העולם לא פחות אם לא יותר מכל גוף מטמיע אחר בעולם, כתב כ70 עמודים של "תגובה" למאמר שכתב אורי בו הוא מסביר מדוע השיטה המוניטרית הנוכחית פשטה רגל ויש להחליפה בשיטה כפי שאנחנו מציעים פה באתר בו כסף ייוצר ללא חוב ובנקים לא יוכלו להלוות כסף שאין להם.
      http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2012/09/blog-post_3.html
      המסמך של קרן המטבע שצירפתי כתוב בצורה איכותית רהוטה ומדויקת בדיוק כמו שהאנונימי מעלי אוהב כך שמומלץ לו לקרא אותו אבל למי שאין כוח לקרא הנה ארבעת ההמלצות העיקריות בו:
      ראשית, מניעת יכולת הבנקים לייצר כספים תוך ניפוח בועות אשראי , פיצוצן ושאיבת הנכסים הריאלים לרשותם ותאפשר שליטה הרבה יותר טובה על מחזורי האשראי, אשר הפכו להיות המקור העיקרי למחזוריות העסקים.

      שנית , דרישת רזרבה של 100% גיבוי מהבנקים תבטל לחלוטין את התופעה המכונה "ריצה אל הבנק" (מצב שבו אם מספר גדול של לקוחות ירצה למשוך את כספו בו זמנית ,הוא עלול להביא לסגירת הבנק).

      שלישית , האפשרות שתינתן לממשלה להנפיק כסף ישירות וללא חוב, במקום ללוות את הכסף מבנקים כחוב נושא ריבית, תוביל לירידה בנטל הריבית על כספים של הממשלה ולירידה דרמטית של חובות הממשלה. בהתחשב בכך שהכסף יופק על ידי הממשלה ,הכסף ייצג הון בקהילייה ולא חוב.

      הרביעית , בהתחשב בכך שיצירת כסף לא תדרוש יצירת חובות פרטיים במאזני הבנקים, חובות האזרחים למערכת הבנקאית יוכלו לרדת דרמטית

      והכי חשוב במחקר זה נקבע כי אם ההמלצות יישומו זה יאיץ את הכלכלה בכ10% ביחס להיום.


      כל זה מבלי להתיחס להנחות השגויות במאמר בו נטען כי כל הכסף מגובה בנכסים, אלא מה שלא סופר הוא שכשבנקים נאלצים להשתמש בנכסים אלה ולהנזיל אותם (זה שכיח בעיקר בתקופות משבר) מסתבר להם פתאם שהערך שבהם הם העריכו אותם היה מנופח כתוצאה מאותו כסף זול שהם הזרימו ופתאם הם מגלים שהערך הראלי של הנכס נמוך בהרבה.. ואז באות הממשלות מחלצות אותם מכסף של האזרחים שמיוצר מחוב ונושא ריבית לאותם הבנקים. אני בכלל לא מדבר על מצב שהבנקים לא מצליחים למכור את הנכסים (ראה בארה"ב היום שם הבנקים מחזיקים עד היום מספר עצום של דירות מעוקלות ששוות כלום או שלא שווה להם למכור אותם בגלל המחיר).
      גם העובדה שהריבית בשיטה בה כסף נוצר מחוב מתמטית מובילה מערכת כזו לקריסה ולהיפר אינפלציה לא צוינה..

      והנה עוד "תגובה" של צוות חוקרים שחקר את הנושא וערך מסמך של מעל 1000 עמודים שבו הוא מפרט איך המערכת הבנקאית עובדת בעולם..שווה לראות את הראיון עם אחד החוקרים שמסביר שהכסף שמיוצר לא מגובה בכלום שזה סותר את טענתו העיקרית של אורי :
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UlHuJI5-PNc

      ערן

      מחק
    3. לאנונימי,

      אולי המאמר ב"אונה" ראוי לסופרלטיבים שנתת לו. אבל בטוח שהוא אינו מאמר שמכבד את הזולת, כינויים כמו:"הפרימיטיביזם הכלכלי", "התאוריה הקיקיונית", "השריון המוחי האטים הרמטית של הכותב", "ביב שופכין".

      אז אני לא בא להטיף לאורי רדלר על הסגנון, זו דרכו, אבל אני מקווה שלפחות באתר הזה נמשיך ונכבד את הזולת, כולל את אורי רדלר.

      ע'

      מחק
    4. קראתי את המאמר של רדלר.
      אני לא אדבר על הטיעונים שלו או על הלוגיקה שלו, שיכול להיות שהם נכונים אבל הסגנון שלו פשוט מחליא.
      רדלר מצטייר בעיני כאדם קטן ועצוב, חסר ביטחון עצמי שמעז להשתלח באנשים מאחורי המקדלת אך בטח לא היה מעז לדבר ככה בפניהם. לראיה, הראיון איתו בערב חדש (חפשו ביוטיוב) שבו הוא נתן הופעה מגומגמת, מהוססת ודי משעממת. וזה עוד כשהוא מנסה למכור את הספר שלו (?!)
      חוץ מזה שהוא עושה נזק אדיר לכל התנועה הזאת של אנשים לעבר התעוררות והעצמה אישית בכך שהוא מכפיש אתרים טובים כמו "הכלכלה האמיתית" ו"אמת אחרת".



      מחק
  5. Thomas Jefferson: 1816 “If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their fathers conquered.”
    Mayer Amschel Rothschild 1828 “Allow me to issue and control the money of a nation, and I care not who writes the laws.”
    Andrew Jackson: 1829-1837 “You are a den of vipers! I intend to rout you out, and by the Eternal God I will rout you out. If the people only understood the rank injustice of our money and banking system, there would be a revolution before morning."
    Woodrow Wilson: 1916 “I am a most unhappy man. I have unwittingly ruined my country. A great industrial nation is controlled by its system of credit. Our system of credit is concentrated. The growth of the nation, therefore, and all our activities are in the hands of a few men. We have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated governments in the civilized world. No longer a government by free opinion, no longer a government by conviction and the vote of the majority, but a government by the opinion and duress of a small group of dominant men.”
    Winston Churchill: 1920 “From the days of Spartacus-Weishaupt to those of Karl Marx, to those of Trotsky, Bela Kun, Rosa Luxembourg, and Emma Goldman, this world wide conspiracy for the overthrow of civilization and for the reconstitution of society on the basis of arrested development, of envious malevolence and impossible equality, has been steadily growing. It played a definitely recognizable role in the tragedy of the French Revolution. It has been the mainspring of every subversive movement during the nineteenth century, and now at last this band of extraordinary personalities from the underworld of the great cities of Europe and America have gripped the Russian people by the hair of their heads, and have become practically the undisputed masters of that enormous empire.”
    Benjamin Disraeli 1884:
    "The world is governed by very different personages from what is imagined by those who are not
    behind the scenes."
    Need I continue?
    Fortunately you and one Mr. Radler (Credentials: Writer and NRG journalist) are here to enlighten lost souls and save them from the (partial) list of known ignorant BS'ers I quoted above.
    - Eran

    השבמחק
  6. המשפט העיקרי הבעייתי הוא כסף שמיוצר מהאויר או מלא כלום וכדומה.

    המשפט הזה נכון ולא נכון בעת ובעונה אחת!

    זה מה שמבלבל כל כך.

    עד כמה שאני יודע:
    נגיד שבנק צריך רזרבה של 10%
    יש לו הון של 100 ש"ח
    הוא יכול להלוות 1000 ש"ח

    הוא מקבל פקדון של 1000 ש"ח
    ואז מלווה 1000 ש"ח

    אז מצד אחד אפשר להגיד שהוא יצר 1000 ש"ח
    וזה נכון.

    מצד שני אפשר להגיד שה1000 ש"ח של הפקדון נעולים עד אשר תגמר תקופת הפיקדון
    וגם זה נכון.

    באופן כללי הבנק יכול להלוות רק את הפיקדונות,כאשר 10 אחוז מהם מוגנים ע"י ההון העצמי.

    זאת אומרת שזה שחצי מהכסף נעול בפקדונות(או פלוס בחשבון מול מינוס בחשבון)יוצר את המחשבה שהאנשים הלוו אחד לשני והבנק סה"כ תיווך.

    השבמחק
    תשובות
    1. דומני שאתה טועה, חבר. הפיקדונות בבנק נחשבים חלק מנכסיו, כך שאם הפקידו בבנק 1,000 ש"ח בפקדונות, הוא רשאי לתת הלוואות בהיקף של 10,000 ש"ח לפי היחס שהגדרת.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional_reserve_banking

      מחק
  7. פוסט מומלץ של אהרון פורת על הכלכלה:
    http://tikunolam.co.il/2012/10/16/2953/

    השבמחק
  8. You are somewhat correct. The issue is explained nicely here:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional_reserve_banking

    Not sure why this little website is targeted for "attack" when it's mostly translation to Hebrew of material that can be found on at least a dozen YouTube videos and numersous articles - it has very little original material and even that is adaptation of known issues to the tiny Israeli market..
    Is Google search a too difficult task?
    - Eran


    השבמחק
  9. מתי יצליחו להתגבר על הבעיה הזו אם בכלל?
    זה לא משפיע על מחירי הגז בעולם?

    השבמחק