יום שישי, 26 באפריל 2013

מתי יקום בכנסת האליזבת וורן שלנו?

מיודענו ממאמרים קודמים , הסנאטורית ו"אימת הבנקים בארה"ב" אליזבת וורן הגיעה למיינסטרים בישראל. בכתבה בthemarker של אשר שכטר תואר המפגש בין הסנאטורית לבן ברננקי בה נראה הנגיד האמריקאי מגמגמם ומובך  בעקבות השאלות הקשות שנשאל. היום פורסם הוידאו של אותו עימות. הנה הוא כאן לפניכם.


כך כתב אשר שכטר באותה כתבה על אותו מפגש מסקרן:
"לא בכל יום מישהו דוחק את בן ברננקי לפינה. למרות המראה הצנוע שלו, יו"ר הבנק הפדרלי היוצא הוא בעל נוכחות מאיימת למדי, וגם הסנטורים הבכירים ביותר מתייחסים אליה ביראת כבוד. והנה, בחודש שעבר מצא את עצמו ברננקי כשהוא נחקר על ידי סנטורית, ועוד טרייה במיוחד: אליזבת וורן. במשך זמן שבוודאי נראה בעיניו כנצח, תחקרה וורן את ברננקי בתקיפות, ודרשה ממנו להסביר מדוע חמש שנים אחרי חילוץ הבנקים ב־2008, הממשל בארצות הברית עדיין מחלץ את הבנקים הגדולים תוך שהוא מוסיף להגדירם כ"גדולים מכדי ליפול". הייתכן, תבעה וורן לדעת, שיש לכך קשר למיליארדים שחוסכים אותם בנקים בעלויות אשראי - 83 מיליארד דולר בשנה, לפי בלומברג - על חשבונם של משלמי המסים?
בתחילה שמר ברננקי על קור רוחו, אבל בהדרגה הוא החל להילחץ ולגמגם. בתום יותר משעה של ביקורת אינטנסיבית, הגיעה וורן לפאנץ' ליין שלה: "הבנקים הגדולים עושים קופה, והקטנים פשוט נמחצים", אמרה, ואילו ברננקי המובס יכול היה רק לומר: "אני מסכים אתך ב־100%".

וכך זה נראה:

7 תגובות:

  1. הגישה של וורן נכונה בהחלט, וגם האומץ ראוי להערכה אבל היא מפספסת את הנקודה. החילוץ של הבנקים הגדולים לא נעשה כדי לחסוך להם ריבית. 83 מיליארד דולר זה כסף קטן שהם מפיסידים ביום אחד של פוזיציה שגויה נגד הזהב למשל . ברננקי מדפיס רשמית מדי חודש יותר כסף (85 מיליארד), ובאופן לא רשמי -- הרבה הרבה יותר. החילןץ נעשה מסיבה אחרת לגמרי: הבנקים הגדולים חברים של הבנק הפדרלי וקיימים ביניהם קשרים שלא אחת נקראו incestuous , ואין צורך לתרגם מה זה אומר.
    את הבנקים הקטנים אף אחד לא סופר, אז נותנים להם לקרוס.

    השבמחק
  2. קריסת מעמד הביניים
    "סיכונים גבוהים יותר, תיגמול נמוך יותר והתכווצות רשת הביטחון"

    http://www.buat-nadlan.com/2012/10/blog-post_2226.html

    השבמחק
  3. המבטים הנבוכים של ברננקי ושות' שווים כל רגע.
    הם מנסים לחולל אימה ובלבול בעזרת ז'רגון מתוחכם ומושגים טכניים מורכבים אבל וורן מוחצת אותם, מנסחת את דבריהם מחדש בשפה פשוטה ומובנת, ואז פורמת אט אט כל שכבה של שקר כדי לחשוף את האמת.

    וורן לנשיאות 2016

    השבמחק
  4. אצלנו - מיקי רוזנטל?
    עופר שלח?
    לא יודע מי עוד מסוגל....

    השבמחק
  5. "יקום"? יא שובינסט אחד. למה אתה מניח שפה בארץ אין אישה שיכולה לעשות את אותה עבודה?

    השבמחק
    תשובות
    1. פופווליסט/טמבל...

      זה בעיות של השפה העברית ולא של דעות קדומות...

      מחק
  6. וורן עושה עבודה יפה, אבל היא עדיין דואגת רק לבנקים. מי דואג לציבור?
    גם אם מה שישאר זה רק בנקים קטנים, עדיין השיטה המוניטרית הקיימת דואגת לזה שהון יעבור מהציבור לבנקים (לא משנה אם הבנקים הם קטנים או גדולים).

    השבמחק