יום שלישי, 28 באוקטובר 2014

נשואים + מינוס -הסרט

מאת: ערן הילדסהיים

גולן פרידנפלד ושאול אמסטרדמסקי מכלכליסט הפיקו סרט דוקומנטרי קצר ,אולי מהחשובים שנעשו בתקופה האחרונה. בסרט הם חושפים כיצד המערכת הכלכלית לא מותירה ברירה לזוגות רבים אלא להכנס אל תוך מעגל חובות, שאין להם שום סיכוי לצאת ממנו. המרויחים הגדולים מכל הסיפור הם הבנקים ,אלא שכל משבר הכי קטן שיתרחש טומן עבורם ועבורנו קטסטרופה כלכלית אדירה . אל תחמיצו!


32 תגובות:

  1. הפתרון כפי שאני רואה אותו:
    http://shmitat-ksafim.blogspot.co.il/

    השבמחק
    תשובות
    1. מצויין! קום והקם חברה שמלווה כספים ואחרי 7 שנים שומטת חובות. אני מנחש שיהיו לך הרבה לקוחות

      מחק
    2. החברה תיתן הלוואות נגד משכון ורק אם ערך ההלוואה גדול מערך המשכון ההלוואה תישמט בתמורה למשכון. אם ערך המשכון גדול מערך ההלוואה ללווה ישתלם להחזיר את ההלוואה

      מחק
    3. בארה"ב יש שיטה דומה המתבססת על דירוג אשראי.
      אם אתה עומד בהלוואה הדירוג שלך עולה, אם אתה שומט הלוואה הדירוג שלך יורד.

      המשמעות היא שאם תקח משכנתא ולא תחזיר (לא משנה מה הסיבה), יהיה לך קשה (או סתם יקר) לעשות עסקים. מצד שני, אתה לא טובע עם המשכנתא

      מחק
    4. אתה כן טובע כי אם הדירוג שלך לא טוב אתה יכול לשכוח מלקבל אשראי.

      מחק
    5. לשחרורון-תסתכל בשעון המתקתק בצד ימין-לפני שמביאים את ארצות הברית כדוגמה -תראה באיזה קצב ארצות הברית טובעת בחובות.הבעיה היא לא נהולית הבעיה היא כסף המיוצר כחוב ובנקים שמצרים אותו מאויר ולכן אין להם שום סיכון במתן הלואות.הם בכל מקרה מרויחים...

      מחק
  2. צפיתי בסרט עוד בשבוע שעבר כשהוא פורסם.
    הרגע המכונן לדידי הוא זה -
    http://www.youtube.com/watch?v=Z8HKq1EMPtg&t=26m7s
    אישה שתלטנית וגבר נגרר.

    גילוי נאות: אני רווק זקן.
    אבל לא במינוס.

    השבמחק
    תשובות
    1. ילדים לא אמורים להיות כ"כ יקרים - זה לא יאכטה.

      מחק
  3. מהסרט רואים שאנשים עשו טעויות כלכליות כשהמצב שלהם היה "בסדר". ברגע שהיה משבר המצב הדרדר ובגלל הטעויות הקודמות הם לא היו מוכנים לזה ולקחו הלוואה שגרמה להם לשקוע עוד יותר.
    ברור שגם לממשלה ולבנקים יש תפקיד, אבל בסופו של דבר אנשים צריכים לקחת אחריות על עצמם.
    בסוף מדברים על מאגר דירוג אשראי כאילו זה איזה פתרון קסם. המשמעות של מאגר היא שבמקום שרק הבנק יתקשר להציע לך הלוואה גם כל שאר הגורמים שמלווים כסף יתקשרו. בארה"ב יש לכל אחד דירוג אשראי וזה לא מנע מאנשים לקחת הלוואות כשהם לא יכלו להרשות לעצמם.

    השבמחק
  4. אז מה הפתרון למען השם?
    הבנו. המצב גרוע. מה אני בתור אזרח פשוט יכול לעשות?

    השבמחק
    תשובות
    1. מדינת עבדים, אתה יכול רק לנסות לשנות את השיטה (רוב החוקים שנועדו לעזור לנו נגנזו לפני שיכלו לעלות להצעה בגלל לוביסטים וחברי כנסת מושחתים).
      ולמחות על היוקר המחיה, וגם מזה לא יוצא כלום כי הם שולטים בהכל, בתקשורת וברשתות המזון ובבנקים. אנחנו בני ערובה של טייקונים ושאר עסקנים.
      תשתדל לחיות בלי לחיות, כלומר, רק לעבוד, להתחנן לחופש, וכשיש חופש לא לעשות כלום כי לסוע לחופשה זה לאקז'רי.
      בקיצור, מגיע לנו כי אנחנו פריארים טיפשים וכבשים והבאנו את עצמו למצב הזה.
      נקווה שיום אחד נתלה את הבנקאים/עסקנים/נדלניסטים/פוליטיקאים בכיכר העיר. כי במצב הזה לא תשאר פה מדינה.

      מחק
    2. מה שיש לך לעשות כרגע:
      1.ללמוד טוב טוב את הנושא המדובר כאן (כסף חוב) ואיך זה משפיע על כל פן של החיים שלך.
      2. להסביר את הנושא לכל הסובבים אותך כך שיבינו את זה טוב.

      מחק
  5. מוצטפא שמטרלינג28 באוקטובר 2014 בשעה 10:58

    הבעיה היא נשים. גברים לא רוצים ילדים ויכולים להסתפק במועט. גבר צריך להשאר רווק עד סביב גיל 40, לחסוך במיטב יכולתו ורק אז לשקול למצוא איזו מכשפה שתעמיד לו צאצאים. ורצוי שהיא תהיה מעל גיל 30, כדי שגם לה יהיו קצת חסכונות וקצת יותר שכל

    השבמחק
    תשובות
    1. Way, way back we used to be Matriarchal based communities.
      The last several thousands years it's been Patriarchal based.
      With that in mind, take a look at the world around you (including humanity's "enlightening" history), and you may, at the very least, decide to post your comments anonymously
      - Eran

      מחק
  6. עצוב פשוט עצוב ..

    וזה בדיוק למה המיתון הוא כבר פה מעבר לפינה--

    להצביע ברגליים ולעוף מהארץ - המערכת הפיננסית היא כמעט אותה מערכת בכל העולם ובכל זאת

    יש עדיין מקומות בעולם שלמרות שהשיטה קיימת גם שם -כשאתה עובד אתה עדיין יכול לחיות טוב ..

    השבמחק
  7. זהו מצב עולמי. לישראל יש את המאפיינים המיוחדים שלה, למשל מחירי נדל"ן סופר בועתיים, אבל מעמד הביניים הנשחק הוא לא המצאה שלנו. בארה"ב מספר מקבלי תלושי המזון מתקרב לחמישים מיליון:
    http://www.governing.com/gov-data/food-stamp-snap-benefits-enrollment-participation-totals-map.html

    השבמחק
  8. אני לא מוריד מחלקו של הבנקים בעניין. אבל מה עם קצת אחריות אישית???

    השבמחק
    תשובות
    1. כשאתה טובע מה אתה רוצה מצוף או עוגן?
      כשהמשק טובע בחובות (וכך גם כמעט כל משק בית בישראל וזה בגלל תשלומים מנופחים של כמעט כל דבר שנובעים ישירות מכסף מונופול שאותם גופים משווקים באגרסיביות לאותם משקי בית) מה הוא צריך מצוף או עוגן?
      זה כמו לבוא לנרקומן ולתת לו עוד מנה כשבעצם הוא צריך גמילה.
      ולהקדים את הטענה שתצוץ: כן המשק מכור להלוואות וכסף זול זו תוצאה ישירה של בנק ישראל ואלה שאתה רוצה להסיר מהם ״קצת אחריות״

      מחק
  9. ערן זה סרטון מאוד פופליסטי, הוא לא תורם לדיון שמתרחש באתר הזה, אני לא כול כך מבין את כוונת המשורר בפרסומו.
    אלא אם יש לך אינטרס כלכלי או לאתר בשיתופו?

    השבמחק
  10. הוא בהחלט תורם לדיון באתר. הבעיה בסרטון שהוא עשה חצי עבודה. הוא הציג רק את הסימפטום לבעיה בשלב מתקדם. הוא לא הציג את המקור לבעיה ואת הפתרון.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוצאת לי את המילים מהפה, מכיוון שרוב הקוראים של בלוג זה מודעים למה שמסופר שם, אין פה שום חידוש, ולכן אני לא רואה איך זה תורם לדיון מעבר להוספת תוכן לבלוג שזה בסדר, אבל רק שאלתי האם יש לערן או לאתר אינטרס כלכלי להציג אותו פה. אני לא מתקיף את ערן וכול תשובה שהוא ייתן לא ישנו את דעתי על הבלוג או עליו. אני אישית מאוד נהנה לקרוא פה את התוכן ויכול להגיד שהחכמתי מאוד מהמון מאמרים שפורסמו פה.

      מחק
    2. לשאלתך כבר התייחסתי בעבר: עדיין לא קיבלתי שקל או כל הטבה כתוצאה מפרסום כלשהוא באתר כולל סרטון זה.

      מחק
  11. אמרנו בינה יתירה יש לנשים. כמה נכון הוא המשפט של הגברת: "אם אני אחכה שיהיה לי כסף להוליד\לבראו ילדים ?! אז לא הייתי מוליד\בורא ילדים בכלל"

    שמבינים שהכסף הוא אמצעי לחיים ולמשמעות החיים, ברור הרי שקודם מתחתנים ומקימים משפחה נפלאה ורק אחר כך דואגים לכסף. ואם אין כסף מותר לחיות על הציבור. כלומר אין חשש כזה שמה יצטרך לבריות שמדובר על להקים משפחה. כי כל האמצעים האנושיים כמו חברה ומוסר וערכים באים מתחילה לעזור לגרעין הבסיסי של החברה שהיא המשפחה האישית של כל פרט. אבל אם מישהו מקדש את החברה כעיקר או את המוסר וערכים כעיקר ?! הוא פשוט דוגמטי בטירוף, וכמובן עובד אלילים בטירוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. תביא 10 ילדים או אל תביא ילדים בכלל. תעשה מה שאתה רואה לנכון, רק תזכור שאתה אחראי למעשיך ואני לא ביקשתי או הכרחתי אותך לעשות כלום. כלומר, תוציא את היד שלך מהכיס שלי

      מחק
    2. שחרורון: אתה לא יורד לעומק העניין. המצאת הקניין ובעקבות זה המצאת הצו של לא תגנוב, רלוונטי אך ורק שלכל פרט ביקום יש קניין, לאדם שאין פשוט מותר לו לגנוב על דרך "לא יבוזו לגנב כי יגנוב למלא נפשו כי ירעב" (משלי)
      אין כאן שאלה האם אתה מסכים לזה או לא. זה שאלה האם במציאות ולאורך ההיסטוריה, התאפשר קניינים על חשבון הזולת שנשאר בלי קניינים. לא צריך ללכת רחוק ולשאול את שש המיליון יהודים שהתנחלו באירופה כי חשבו שכסף וקניין מקנה להם קניינים באירופה על חשבון תושבי המקום. כלומר תקים אותם לתחייה אחרי שתושבי המקום רצחו אותם בדם קר.

      ולכן אתה יכול לקדש את הכיס שלך כאילו הכיס שלך זה צו אלוהי או צו אתאיסטי.
      הכיס שלך (אתה רק כמשל, אל תקח את זה אישי) תופח על חשבון הזולת. כלומר "חלוקת העבודה" שהפרטים מסמכים לזה לטובתם הם, לא יכול להביא למצב שלמישהו אין, כי אם אין למשיהו הזה אז הוא לא מוחייב לחלוקת העבודה שלך ולכן הוא מבטל את כל המוסכמות האנושיות וכל המוסר והערכים ופשוט יוצא כלקט לצייד, ואז ניפגש בתא הגזים, עד אז שלום לבינתיים.

      מחק
  12. קרא את זה
    http://mida.org.il/2014/10/28/הקזינו-של-קרנית-פלוג

    השבמחק
  13. נו באמת. להביא בכיינים מקצועיים?
    אנשים לא קולטים ש-3 ילדים בישראל זה לעשירון עליון, ו-2 ילדים זה לעשירון 9 בדוחק
    כנל דירה גדולה, כנל 2 מכוניות וכו
    רוצים כמו השכן והבן דוד ואז בוכים
    בכיינות מקצועית
    אם כולם היו חיים לפי יכולתם ולא ע"פ הפנטזיה אז המחירים פה היו נחתכים בחצי ואז גם היה אפשר לעבוד פחות, אז אין בעיה שתעלה האבטלה

    שמעון חש

    השבמחק
  14. אפשר היה לראיין גם זוגות שמצליחים להישאר בפלוס שמרוויחים פחות מ17 נטו, אחת הנשים טוענת שילדים זה לפני כסף וזה יופי מבחינתה אבל כנראה היא לא מבינה את המשמעות.
    הבנקים אשמים במתן הלוואות לאנשים שלא מבינים מה המשמעות והאנשים האלה גם ישלמו אלפי שקלים על עגלה חדשה במקום להלוות מהדודה וישלמו לגנים הכי יקרים כי חינוך זה הכל ואלפי שקלים רכב ודלק שהיו מיותרים אם לא היו צריכים לרוץ לעבודה רק כדי שיאשרו להם עוד הלוואה.
    הייתה לא מזמן תכנית על חרדים ואיך הם מכלכלים משפחות ברוכות ילדים עם סכומים קטנים בהרבה ולא בהכרח בגלל המדינה אלא בגלל הכלכלה שהם מנהלים בעצמם, בגלל שיש פחות כסף הכל הרבה יותר זול זה קודם כל, דבר שני יש להם מה שנקרא ערבות הדדית ומי שצריך מקדחה, קביים או גרביים יכול לקבל את הדברים הללו כתרומה או באופן זמני ואלה לדעתי דברים נפלאים שהחילונים צריכים לאמץ.
    היום להיות צרכן חכם זה הציונות החדשה, יש תחושה של התפכחות רק חבל שהרבה אנשים צריכים להיות בצרות בשביל שנבין

    השבמחק
  15. כנראה הפוסט הכי מיותר בבלוג הזה וחבל.
    סרט לא רציני, לא מחדש ומיותר לחלוטין.
    אנשים לא יודעים באיזו מציאות הם חיים....אין לך כסף - אל תרוץ לקנות אייפון חדש, אל תחזיק 2 מכוניות, אל תעשה עוד ילד, אל תרוץ לקנות לכל ילד פלייסטיישן/איייפד, פחות מסעדות ויותר ארוחות משפחתיות, פחות מימון פארקי שעשועים ויותר פיקניקים או טיולים בטבע שעולים גרושים, אל תוציא על חופשה משפחתית של 4 ימים באילת 10,000 שקל כי הרי "חייבים חופשה שנתית" תהדקו את החגורה והחיים לא יהיו במינוס.
    ודבר נוסף, אנשים צריכים ללמוד ולקרוא ולהבין קצת יותר ואז הם יבנו אליי כיצד אפשר להתנהל.

    השבמחק
    תשובות
    1. תיקון המשפט האחרון : ואז הם יבינו אולי כיצד אפשר וצריך להתנהל.

      מחק