יום שני, 27 באוקטובר 2014

רופא בכיר בב"יח שיבא: החשש מהתפשטות אבולה בישראל זו המצאה פרועה של התקשורת

תכנית הרדיו של הכלכלה האמיתית (קול ישראל)

פרופ' אלי שוורץ, מנהל המרכז לרפואת מטיילים ומחלות טרופיות בבית החולים שיבא בתל השומר, התארח בתכנית הרדיו של הכלכלה האמיתית ולא חסך בביקורת על התקשורת בסיקורה את נגיף האבולה. על פי פרופ' שוורץ, הרבה פרטים שמספרים לנו על הנגיף ,שמפיל בורסות במערב, הם לא יותר ממיתוסים ונסיונות הפחדה פרועים של התקשורת.


"האבולה עוזרת למדיה למכור את תרחיש אחרית הימים" טוען פרופ' שוורץ ומוסיף: "השירות של התקשורת בתחום הזה הוא שירות רע- אין שום חשש שהמחלה תתפשט במערב או תהרוג את המערב .לחלוטין ניתן להתגבר עליה". על פי טענתו רוב החולים באבולה בעולם המערבי מבריאים מהמחלה וסיכויי התמותה של 50%  רלוונטים רק למדינות נחשלות באפריקה בהן חולים לא מקבלים טיפול ראוי. שפעת לדבריו צריכה להדאיג אותנו הרבה יותר מהעיסוק באבולה.

הנה הראיון:




12 תגובות:

  1. יופי, עכשיו אתה מסכים לחשיבות חיסוני השפעת?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוא נשאל את מומחה מחקרי חיסוני השפעת מספר 1 בעולם:

      I ask Tom Jefferson, the lead author of the Cochrane Review on Vaccines for Preventing Influenza in Healthy Children, which looked at findings from 75 studies, if I should give my four-and-a-half-year-old the nasal vaccine spray.

      “No,” he says, because the trials show a reporting bias on the harms of the live attenuated influenza vaccine (the form of vaccine delivered nasally). “Influenza vaccines are about marketing and not science,” he says. “We have few trials, and masses of very poor quality observational evidence. We have presented evidence of considerable reporting bias, which governments continue to ignore. The science is missing and so making an informed decision is very difficult.

      http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2014/oct/05/government-wrong-nasal-spray-vaccine

      מחק
  2. כל הלחץ הזה יגרום ליותר אנשים להתחסן משפעת.
    החיסון גורם לאנשים להרגיש בטוח.

    חיסון נגד שפעת לא מונע שפעת כמובן.
    אם זה היה פלסיבו - הזרקת מים לא הייתי מתנגד אולם מהידע שיש לי - בחיסונים יש מתכות כמו אלומיניום וכספית.
    ולמי שחושב שזו השערה מופרכת כדי שיתעורר לגלות שיש גם אלומיניום בדואדורנטים למיניהם ודוחפים לך את זה לתוך המיקום של בלוטות הלימפה בבית השחי.

    אנשים יעשו הרבה בשביל הרגשת ביטחון אבל בבקשה קחו צעד אחורה ותסתכלו על המערכת.

    תשמרו על הבריאות שלכם בעצמכם

    השבמחק
    תשובות
    1. הבלגן שעושה התקשורת מנושאים למיניהם מעלה את השאלה: כל כך הרבה עיתונאים - כולם מעלים גרה את אותם הנושאים - אז למה ניתן לצפות? יש נושאים חשובים מאד שנמצאים ב"שטח מת" של התקשורת משום שאף יח"צן או דובר מטעם לא הלעיט את אותם עיתונאים באותם נושאים. מה שקורה ב"חיים האמיתיים" מסוקר בדרך כלל בבלוגים כמו "הכלכלה האמיתית". העיתונאים רק רוצים להתפרנס. כדי להגיע למטרה חשובה זו הם חייבים לספק "דברת": כמה שיותר - יותר טוב. מצב זה, מטבעו, מביא לכל מיני סנסאציות. שלום רוזנפלד, ממייסדי ועורכי "מעריב" איבחן את התופעה וקרא לה "פרנסה. הכל פרנסה". - וצדק בהחלט.

      מחק
    2. שמע אמיר אני חייב פה קבל עם ועדה שבתור קורא ותיק של הבלוג אתה היית אחראי לשינוי התודעתי שלי בנוגע למתכות רעילות ..

      עד שהגעתי לבלוג לא היה לי מושג קלוש כמה אנחנו מזהמים את הגוף שלנו במתכות כימיקלים וקרינות מסוגים שונים -

      הייתי רוצה לבקש ממך הפנייה למקורות בהם אוכל ללמוד עוד על הנושאים הנ"ל ..

      אפשר ? :)

      מחק
    3. Aluminum is mostly an issue with antiperspirant, to be differentiated from deodorants.
      Post-mortem operations have shown accumulation of metal (such as Aluminum) in the brain and are believed to be responsible for a series of diseases such as Alzheimer.
      It appears that the main source of these deadly metal deposits are not so much vaccines as the pans and pots used for cooking, as well as water.
      Nevertheless, good post on your part.

      מחק
  3. תגגל: זיהום ממתכות רעילות או מתכות רעילות ותקבל מיליון תוצאות. תלמד לעבוד עם האינטרנט, אינך זקוק להטריח אחרים, אלא אם אתה כבר סנילי שלא מסוגל לכלום, אבל מתוך דבריך אני למד שאינך כזה. לכן תזיז את האצבעות שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוד - קודם כל תודה על ההתייחסות.

      שנית האינטרנט מלא במידע רובו מוצג מאינטרנסים שונים חלקו לא מהימן - ורק חלק מסוים מהמידע המוצג הוא מהימן-מדויק ונטול אינטרנסים.

      לשלוח קישור או שניים לא נכלל אצלי בקטגוריה של להטריח - מהמעט שאני יודע - לחלוק יידע משותף זו אחתת ההנאות של כל בר דעת ..

      לכן שליחת בקשה לקבלת קישור מדויק הינה משהו נורמטיבי ואולי אפילו נחוץ ..

      טל*

      מחק
  4. חיסון נגד שפעת זה הדבר הכי דבילי בעולם.
    שאני הייתי צעיר דיברו על שפעת כמחלה קלה.
    איך זה יכול להיות שפתאום זה מחלה קשה?
    אז נכון,סיבוכים של שפעת באנשים זקנים מאוד או חולים מאוד זה מסוכן.
    אבל אלה בכל מקרה אנשים שחיים על הקצה וכל דבר קטן מזיז אותם לשם אז
    לא נכון לשים את הדגש על וירוס אחד שיש אינסוף איומים בריאותיים על אנשים כאלה.
    עדיף לחזק את הגוף באופן כללי ולא לחשוב על דבר אחד מסוכן.
    זה לא שמדובר באבולה או משהו.

    השבמחק
  5. ליפעת-יש מקור מידע אחד-סוכנות ידיעות אחת מרכזית שמזינה ת כל התקשורת הרשמית בכל העולם לפי אגנדה אחת והיא קובעת מתי תהיה בהלת מחלות או בהלת דעאש או בהלת אסטרואיד או בהלת מפולת בורסאית או כל נושא אחר לפי האינטרסים של....מי?

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון. זה די מדהים עם כל התפתחות התקשורת, יש לנו 2 גופי תקשורת גדולים: איי-פי ורויטרס, שקובעים סדר יום עבור כל העולם המערבי.

      מחק