יום שישי, 31 באוגוסט 2012

פרגון בוקר מפתיע


האתר קיבל פרגון בוקר מפתיע בתוכנית של שי ודרור אתמול (האזינו לקטע בפנים) . אנצל את ההזדמנות לומר תודה לכל הקוראים ,המגיבים ,המפרגנים ,המבקרים, לכל שולחי המיילים עם הצעות,רעיונות וקטעי כלכלה מקוריים ורלבנטים. תודה גם לכל הכותבים האורחים וכמובן לכל אלו שתורמים מזמנם על מנת למצא דרך להעביר את האמת לציבור על הכלכלה בדרכים מקוריות ובאפס מימון...

בברכה,
מנהל האתר

יום חמישי, 30 באוגוסט 2012

עכשיו זה רישמי: גם כדור הארץ נמצא באוברדרפט

בשבוע שעבר נחשפנו לקריאת השכמה של כדור הארץ. ארגון בשם GFN הבודק את פוטנציאל ניצול המשאבים הביולוגיים האפשרי של כל מדינה, לעומת צריכת המשאבים הריאלית שלה מצא כי האנושות כילתה השנה את כל המשאבים הטבעיים שכדור הארץ מייצר בשנה אחת, בתוך 234 ימים בלבד. במילים אחרות החל מה22 לאוגוסט ועד סוף השנה נחיה על אשראי של כדור הארץ. כל משאב שנצרוך לא יהיה ניתן כבר להחזירו. 
איך הגענו למצב הזה ומהן עשר הדוגמאות שתגרומנה לכם לזוז באי נחת בכסא וגם להבין את המשמעות של האוברדראפט הזה.

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

סוד ההצלחה של הנגיד זה לא להגיד

סטנלי פישר נבחר להיות בין ששת הנגידים הטובים בעולם. אחד מסודות ההצלחה הגדולים לטעמי של הנגיד פישר הוא בעובדה שהוא מנהל שיטה מוניטרית שמשרתת בעיקר את הבנקים, שמובילה את המדינה לידי משבר גדול ואף על פי כן אף אחד לא מודע לכך. הציבור מודע לכך שקיימת שיטה מוניטרית אבל לרוב המוחלט כלל אין מושג  איך פועלת השיטה עם ה"שם המוזר הזה". אם תחפשו למשל את הדבר הכי בסיסי בשיטה הזו שזה איך נוצר הכסף במדינה, תגלו שאין אף מסמך רישמי שמסביר זאת ואם יש אז הוא כנראה הוחבא היטב. מה שחמור עוד יותר הוא שאף אחד גם לא דורש לחשוף מסמך כזה. גם כאן כמו בסודות הצבאיים הכי גדולים של מדינת ישראל, אנחנו נאלצים להסתמך על "מקורות זרים" כדי ללמוד מהי שיטת ייצור הכסף במדינה.

יום שני, 27 באוגוסט 2012

אנשים ניצחו את הסרטן בלי תרופות אז למה את מערכת הבריאות זה מצחיק?

המגמה שבה אזרחים לוקחים אחריות על חייהם לטוב ולרע הולכת מתרחבת. בעבר דיברנו על האפשרות שקיימים פתרונות לסרטן ללא צורך בטיפול כימותרפי ועתה הנושא מקבל במה גם בערוץ 10 בכתבה של אושרת קוטלר.
כשנשאל רופא במהלך הכתבה מה הוא חושב על אנשים שמוכנים לקחת את הסיכון לא לקבל טיפול כימותרפי ולהבריא עצמם רק על ידי תזונה  ענה: "אותי אישית זה מצחיק". יותר מאוחר תאשר אשרת קוטלר שתגובה דומה נקבל כמעט בכל בתי החולים. 
מבלי להכנס לשאלה של איזה טיפול נכון לסרטן, הנה כמה עובדות על "תעשיית הסרטן" שאולי תגרומנה לאותם גורמים במערכת הבריאות להפסיק לצחוק.

יום שבת, 25 באוגוסט 2012

מנזקי הבצורת: נהר המסיסיפי מתייבש. פרות ניזונות מסוכריות זולות במקום תירס

הבצורת הקשה ביותר מזה 50 שנים פוקדת את ארה"ב. רוב התקשורת עסוקה בעיקר באובדן התבואה של החקלאים אך מתעלמת מהשלכות הבצורת על נהר המסיסיפי. השלכות שאם יתממשו עלולות להוות בעיה רצינית לכלכלה האמריקאית.

יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

10 סימנים מדאיגים שמשהו לא טוב עומד להתרחש בכלכלה העולמית

הבנקים המרכזיים רוכשים לאחרונה זהב כפי שלא רכשו אף פעם בהיסטוריה, הביטוח הלאומי בארה"ב רוכש תחמושת, מיליארדרים ומשקיעים בעולם עוזבים את המניות ורצים לזהב ואפילו הברון יעקב רוטשילד משקיע מאות מיליונים בהימור על קריסה קרובה. כל זה רק חלק משלל מהלכים מדאיגים שמתרחשים בקרב האליטה הכלכלית בעולם, בעוד רוב הציבור מוקסם/מורדם מהבורסות בעולם ששוברות שיאים ומ"הפתרונות" שלא קיימים ושאמורים להיות מיושמים בחודש שאף פעם לא מגיע. את הפתרונות האמיתיים האליטות כנראה לא רוצות שנדע.
ראו הוזהרתם. 

יום שני, 20 באוגוסט 2012

כך מונעים מאיתנו לחשוב בצורה עצמאית

"מערכת הבריאות מתפללת לעולם ללא חולים בדיוק כמו שעורכי דין מתפללים שבעולם יהיו רק אנשים הוגנים" (ד"ר אבני).
 יותר ויותר אזרחים החליטו לקחת אחריות על חייהם והחלו לחקור את נושא הבריאות בעצמם והתעשיה שמגלגלת מאות מיליארדים בשנה החלה להילחץ. עתה היא שלפה את נשק יום הדין שלה שהוא גופי התקשורת. כך קרה גם אתמול.

יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

חוגגים במסיבת הונאת הפונזי הגדולה באירופה? היזהרו רק לא להיות האחרונים שמכבים את האור

בורסות אירופה סגרו בשבוע שעבר את רצף העליות הארוך ביותר מ-2006,מה שמזכיר את הרווחים חסרי התקדים של משקיעים בקרן של מידוף או של  ZeekRewards דווקא רגע לפני שגילו שאין כיסוי אמיתי להשקעות שלהם.

יום רביעי, 15 באוגוסט 2012

הכנסת מציגה: כך נדכא את השפע בישראל ונמנע את ירידת המחירים

מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנכתב בעקבות דרישה של חבר הכנסת אורי מקלב , חושף יותר מכל את הבעיתיות של השיטה הכלכלית המעוותת שלנו היוצרת מחסור מכוון. כשאנחנו מדברים על כלכלת המחסור לרובנו קשה להבין בדיוק איך זה באמת קורה. מאמר זה מנסה להסביר בקצרה קצת על המנגנון המשומן שדואג שנחיה תמיד במחסור ובחוסר ביטחון כלכלי.

יום שלישי, 14 באוגוסט 2012

מס הכנסה, השוד המושלם

מתוך אתר בועת נדל"ן
הגיע זמן האמת
אורי ירון
כמו בכל משחק ספורט  בו מגיע הרגע אותו מכנים השדרנים "זמן הכסף".
הרגע המכריע, אותו רגע בו צריכים לשים את כל הקלפים על השולחן ולנסות להכריע את המערכה.
הגיע זמן האמת. הקלפים כולם צריכים להיות מונחים על השולחן.
כולל אלה שאף אחד לא מעלה בדעתו שאפשר לשנותם, לערער על קיומם, לבדוק האם הם מוסריים, והכי חשוב לבדוק את מי הם משרתים.

יום שני, 13 באוגוסט 2012

דין אחד לכולם? צפו מה קרה לבנק שפרץ לכספת של לקוחותיו

יולי 1987 ,לונדון - ולריו ויצ'יי ביחד עם חברי הכנופיה שלו שדדו כספת של בנק מקומי. מאוחר יותר הוא נעצר באנגליה, אליה חזר מדרום אמריקה כדי לאסוף את מכונית הפרארי שלו. הוא נידון לעשרים שנות מאסר.

שנת 2012 ,קליפורניה-  משפחה בארה"ב גילתה להפתעתה כי כספת ששכרה בבנק אוף אמריקה,הבנק השני בגודלו בארה"ב, נפרצה ותכולתה הוצאה והועברה לצד השני של ארה"ב. האשם בפריצה: הבנק עצמו.  הבנק לא הצליח לספק הסברים מניחים את הדעת לגבי סיבת הפריצה, לא התנצל ,לא הודה שמדובר בטעות ואפילו לא מיהר להחזיר את הנכסים בחזרה לבעלי הכספת. 
בכל מקרה את המקום בבית הכלא כבר ישמרו כנראה רק לראש הכנופיה הבא שיעז לפרוץ לכספת.


יום שבת, 11 באוגוסט 2012

רובין הוד בנוסח ספרד: ארגון מחאה בזז מזון מסופרמרקטים והעבירו לנזקקים

האם המהלך שנקטה קבוצת פעילים בספרד היה מהלך לגיטימי שראוי לכל הערכה או מהלך של פורעי חוק שראוי לגינוי והוקעה? צפו בתמונות והחליטו בעצמכם.

יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

אירופה בבעיה? ראו מה קורה בארה"ב

לאחרונה גוברת הטענה של פרשנים כלכליים שאילו אירופה היתה נוקטת בצעדים שנקטה ארה"ב ,היא היתה במצב אחר היום. את המצב בארה"ב אנחנו נוטים למדוד על פי העליות והירידות בבורסות, אלא  שכבר מזמן הבורסות לא משקפות את מה שבאמת מתרחש. אז מה באמת קורה בשטח?
לפניכם דוגמא ל8 ערים חלקן מהמשגשגות שידעה ארה"ב בהיסטוריה שלה, שהוכרעו תחת המשבר הכלכלי. הצטרפו לסיבוב אימה בארה"ב מהעיר שלא תעזו להכנס אליה ללא נשק ועד לעיר שיכולה רק לקנא באחוז הרציחות "הנמוך" שיש ביחס אליה בבגדד.

יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

האם אתם יודעים מהי בועה כלכלית?

מאת אופיר אביגד


בועה מתרחשת כאשר אנשים מתחילים להאמין שהמחיר של מוצר מסוים יעלה בוודאות, ואז משקיעים בו את ההון שלהם כדי לקבל ממנו רווחים, בלי באמת להשתמש בו בעצמם.

יום שני, 6 באוגוסט 2012

5 דרכים של התקשורת לגרום לנו להצטרף למחנה הלא משותף

התקשורת מניעה את דעת קהל מתוך בורות ולא מתוך ידע.
כמו GPS כך גם התקשורת היא מקור ידע שמכוון אותנו בחיים. כמו הGPS שהרגיל אותנו שהכל זמין ומיידי ובעקבותיו איבדנו את הרצון שלנו בפיענוח וחקירת מפות, כך גם התקשורת דואגת לספק לנו הכל מהר ,בצורה זמינה מתומצתת ובשפה פשוטה ומוציאה מאיתנו כל רצון ללמוד, להבין ולחקור. בכלל, למי יש זמן לחקור היום במירוץ החיים המטורף שלנו כשהכל כל כך זמין? אבל פה אנחנו משלמים על כך מחיר:  בדיוק כמו שאנחנו נאלצים לסמוך על מכשיר אלקטרוני שיוביל אותנו בדרך הנכונה , כך אנחנו תלויים ומובלים על ידי אג'נדות שהתקשורת מחליטה עליהן. ההבדל שמאחורי הGPS עומדת תוכנת מחשב ומאחורי התקשורת בעלי אינטרסים. התקשורת משמרת את בורותנו כי כך היא יכולה להוביל אותנו לפי רצונותיה. לפעמים אנחנו נגלה שהוטעינו אבל רק כשנכנס לדרך מסוכנת ובילתי עבירה אבל אז זה כבר יכול להיות מאוחר מידי.
לפניכם 5 דוגמאות כיצד מנסה לשמור התקשורת על בורותנו כדי להוביל אותנו אל עבר המחנה הלא המשותף. אותו מחנה שמפרק את ה99% להרבה קבוצות של אחוזים בודדים שמתעמתים בינהם במקום עם האחוז השולט.

יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

סודות הפדרל ריזרב נחשפים במדיה מרכזית בארה"ב

מה שעד כה היה נחלת האתרים הלא רישמיים והיה מוסתר מכלל הציבור , עתה מקבל חשיפה ברשת מקומית של רשת פוקס: 
ה"קרן נויבך" של האמריקאים ,בן סוואן, עיתונאי של רשת המדיה האמריקאית FOX19, דן בשאלה האם החלטת הקונגרס לאפשר ביצוע ביקורת על הפד היא הכרחית. על הדרך חושף סוואן פרטים שעד כה לא זכו לחשיפה במדיה המרכזית בנוגע לבנק המרכזי בארה"ב .

יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

איך הפכה ישראל מכלכלה משגשגת לכלכלה במשבר בתוך שנה?

רמז: אנחנו כבר מאז המשבר העולמי ב2008 נמצאים במשבר -רק עכשיו אנחנו גם מתחילים להרגיש את זה.