יום שישי, 4 באוקטובר 2013

לא לוקחים סיכון: בנקים בארה"ב מגדילים את כמות המזומן בכספומטים מחשש לבהלת משיכות



בתקופת ממשל אובמה, החוב הלאומי המוחזק בידי הציבור עלה ב -90 אחוזים, וההוצאה הכוללת של הממשלה עלתה ב 317 אחוז משנת 1990. לדעת ממשל אובמה זה לא מספיק. עד אמצע החודש הוא דורש מהקונגרס  בארה"ב להעלות את תקרת החוב במדינה, מה שיאפשר למדינה לקחת עוד הלוואות למימון פעילותה (כולל ביטוח הבריאות החדש) ובכך לנפח עוד את בועת החובות האינסופית שלה.
אי ההעלאה עלול להוביל את האמריקאים למצב של חדלות פרעון .הסיכוי להתממשות תרחיש כזה של חדלות פרעון שקול לסיכוי שועד הבית בבניין שלכם יחליט על הריסת הבניין שאתם גרים בו. במילים אחרות זה לא יקרה. תרחיש סביר קצת יותר הוא שהדמוקרטים והרפובליקנים יעשו קצת שרירים והרבה רוח וההחלטה על העלאת תקרת החוב תדחה במספר ימים. מהלך כזה של דחיה אמנם ימנע פשיטת רגל אבל יכול להוביל להורדת דירוג האשראי של ארה"ב ,דבר שעלול לזעזע עוד קצת את הכלכלה האמריקאית המקרטעת גם כך. בבנקים בארה"ב לא לוקחים סיכון ועתה מדווח הפיינשל טימס כי שניים מתוך עשרת הבנקים הבכירים בארה"ב הפעילו תוכנית מגירה לקראת המועד האחרון להעלאת התקרה שהוא ה-17 אוקטובר. מנהל בכיר דיווח לעיתון כי הבנק שלו הגדיל ב 20-30 אחוזים את כמות המזומן שהוא מחזיק וזאת למקרה שלקוחות מבוהלים ינסו למשוך כספים בהמוניהם.

2 תגובות:

  1. יודעים מי שני הבנקים?

    השבמחק
  2. מאחר וכבר עברנו פעמיים סיפור שכזה, ומאחר ויש חשש שבבחירות שנה הבאה הרפובליקנים יגיעו לרוב גם בסנט, אובמה ימשוך את הנושא הרבה זמן כדי להוריד את האהדה של הציבור לרפובליקנים. הארוע דומה להורה שדורש מהבן שלו להפסיק להשתמש בסמים ומאבד את אהדת הבן. לדעתי ועד הבית ישתגע הפעם ויחליט להרוס את הבניין.

    השבמחק