יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

המהפכה הגלובלית הבאה

סרטון קצר נהדר ומעורר השראה לדבריו של השחקן רייאן ווילסון (הופיע בסדרות כמו המשרד, מונק, מכושפות וסאטרדיי נייט לייב) על המהפכה העולמית הבאה.



תורגם עבור "הכלכלה האמיתית". לצפייה ישירה לחצו כאן


12 תגובות:

  1. היי ערן,
    האם הסרטון הנ"ל לקוח מתוך סרט? אם כן מה שמו
    תודה,

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא לקוח מסרט. זה סרטון שנערך והוכן על ידי גוף שנקרא Tragedy and Hope.
      הנה המקור שלו (ללא התרגום)
      http://www.youtube.com/watch?v=aKsfuHt1EXg

      מחק
  2. אל נא תלכו שולל אחרי סרטונים נחמדים ומהפכות רוחניות. נחמדות ומהפכות לא הולכים יחד.
    המערכת לא שבורה ולא מקולקלת - היא פשוט עובדת נכון בשביל אנשים מסוימם ובשביל אחרים לא - ולכן גם שום תיקון לא יבוא, לא בעוד עשר שנים וגם לא בעוד 50.

    זה גם לא משנה כרגע מי הרוב שעבורו המערכת נראית שבורה ומי רק אלפיון קטן שמבחינתו זו מערכת נפלאה - מה שחשוב זה להבין שהמערכות האלו 'שבורות' בכוונה - זה חשוב כי זה מראה לנו שיש יד מכוונת ומחשבה אנושית מאחורי חלק גדול מהדברים ויותר חשוב - שאותה יד מכוונת ומוח אנושי לא יאפשרו למהפכות נחמדות לקרות (וגם ללא נחמדות) כמו שהבחור מהמשרד מפנטז - חלומות בהקיץ זה נחמד - בעיקר האליטות ששולטות אוהבות ציבור חולמני וחולם בהקיץ - מבחינתן רוחניות זה עוד אופיום להמונים שמסיח את דעתם מאלו ששולטים בהם (אפרופו שנות ה-60 שמצוינות בסרט כדוגמא - לא נראה לי שהוא בכלל הבין מה קרה שם - הציבור הרוחני הפסיד בגדול את הקרב של שנות ה-60, הציניות והתכליתיות והאלימות ניצחו שם בגדול, לא האהבה החופשית - אגב מאז גם האליטות דואגות שלאנשים יהיה יותר מדי חינוך, כסף וזמן פנוי - זה מבחינתם כר גידול למהפכות ולכן עדיף לפגוע באזרחים שיהיו עסוקים בלעבוד ובורים מכדי להבין את עולמם).

    בעלי הכוח עוד מימי קיסרי רומא תמיד עשו הכל כדי לשמור על כוחם בכל האמצעים העומדים לרשותם והיום עומדים לרשותם כלים רבי עוצמה כפי שקיסרי רומא (או גבלס) יכלו רק לחלום - מספיק לציין את מכשיר הטלוויזיה שהופך אומות שלמות לעדר של פרות בוהה ומהנהן שלא לדבר על האזנה לשיחות של כל אדם בעולם (קצת הגזמתי אני יודע) או שליטה באקדמיה, במשטרה ובמוסדות ביון.

    מהפכה גם לא יכולה להתרחש היום כי אנשים לא באמת מבינים איך לעשות מהפכה נגד משהו שהם בכלל לא מבינים (כי מערכת החינוך שבורה בכוונה וגם כי זה תכלס באמת מורכב).
    מלך אפשר להפיל ולהוריד לו את הראש בגיליוטינה את זה אנשים מבינים. אבל מהפכה נגד שיטה כלכלית? אנשים בכלל לא מבינים איך זה יכול להיות ששיטה כלכלית שולטת בהם (זה דיסוננס עבורם) ומה הקשר בין זה לבין מצבם? למעט בודדים לרוב קשה לראות את זה - אז איך אנשים יעשו מהפכה נגד מה שאינם מתחילים אפילו להבין?
    מקסימום שמהפכה תעשה זה תחליף איזה פרצוף בפרצוף אחר - זו עדיין תהיה אותה שיטה מאחורי הפרצוף.
    אלדוס האקסלי צדק ובגדול.

    שיהיה אחלה יום!

    ארבם

    השבמחק
    תשובות
    1. למה אתה כזה פסימי

      מחק
    2. לצערי הרב מרגיש לי מאוד נכון מה שאתה אומר... ואקח את זה צעד קדימה: גם מי שהפיק את הסרטון, מן הסתם הוא חלק מה"שוברים"...

      מחק
    3. אתה טועה בדבר אחד.
      אם המערכת תיפול לבד,וזה בלתי נמנע,למה צריך מהפכה ?
      קודם זה יקרוס ואז כל המנגנונים האלה שעומדים לרשות המיעוט המשעבד
      כבר לא יעמדו או שבעוצמה קטנה בהרבה.
      החצי הראשון של המאה הקודמת הוא טיול שנתי לעומת מה שמגיע.
      ואין לזה שום קשר לכלכלה

      מחק
    4. הסיבה היחידה שמישהו מקשיב לראיין היא שהוא שחקן מפורסם.
      ואכן דבריו שטחיים. עוד פיסת מידע חסרת טעם באינטרנט.

      מחק
    5. אין טעם בשום מהפיכה אקטיבית. כולנו יודעים לצעוק צדק חברתי אבל אף אחד לא יודע בדיוק מה זה אומר. אף אחד לא יודע בדיוק איך לשנות ומה בדיוק הדרך אל המטרה. חלק גדול מהציבור חושב שהמטרה היא מוצרים יותר זולים או משכורות יותר גבוהות. גם אם יגדילו לנו את המשכורת ב 30%, אולי תבוא הקלה זמנית אבל לאחריה שוב יהיה קשה כי נמשיך לצרוך בהתאם לכמה שיש לנו ולא בהתאם לכמה אנחנו באמת צריכים, אם רוצים מהפכה אמיתית, היא צריכה לבוא מבפנים.
      לא צריך להיות קיצוניים ולהסתגר באוהל במדבר ולאכול ירבועים ולשתות מים מהשלולית. מספיק לשנות את סידרי העדיפויות בהדרגה. כל אחד שיתחיל לצרוך פחות בדברים שקל לו יותר לוותר עליהם. לדוגמא, אפשר לוותר על פעמיים בשבוע ללכת לפאב ולהשאיר שם 200 שח, או למסעדה. לוותר על רכב ולנסוע באוטובוס, לעבור לדירה יותר קטנה, לזרוק פחות אוכל על ידי תכנון יותר נכון של קניה ובישול, אייפון- לא ממש חובה להחליף כל שנה, כנ"ל רהיטים, בגדים, נעליים, גדג'טים, וכו'.
      במקום כל זה, לתת תשומת לב הרבה יותר גדולה לדברים שמעשירים אותנו בשמחה, באהבה, ברגשות חיוביים כמו חברים, משפחה, ספרים, טיולים בטבע או דברים אחרים שלא עולים כסף או עולים מעט.

      רוצים לשנות? תשנו את עצמכם ואל תצפו מאחרים שיעשו את השינויים עבורכם. גם לפיד עם כל הרצון הטוב שלו (ואני מאמין שיש לו רצון טוב לעזור ולשנות) לא מצליח כי השיטה, האנשים, הפוליטיקה, הקיבעון, מכבידים בצורה כזאת ששינוי אמיתי הוא בלתי אפשרי. ולכן זה מיותר לצאת לרחובות, לקלל את הממשלה, לצפות מאחרים שיעשו את השינוי עבורי בגלל שצעקתי והפגנתי קצת.
      פשוט תצרכו פחות. יכול להיות שהמשק ידשדש, יכול להיות שיהיו פחות מוצרים כי חברות יפשטו את הרגל אבל לא נורא. נחייה עם פחות מוצרים ועם יותר זמן משפחה, העשרה עצמית, ופשטות.
      זאת המהפכה האמיתית ולא צריך שראשים יתגלגלו ברחובות.

      מחק
    6. יורם, יש ועוד איך צורך במהפכה אקטיבית!! הבעיה היא שהשינוי שצריך להתבצע הוא שינוי קיצוני שמשנה את כל תפישת העולם החברתית כלכלית והאישית.
      לכן, המצב הוא שהפתרונות לא כל כך ברורים ולא כל כך קל לפרסם את המעט שקיימים על מנת שיגיעו להבנתם של רבים, מכיוון שאתה יודע לטובת מי התקשורת..
      אבל יש צורך לגבש פתרונות ולאחד כוחות סביב רעיון מסוים.

      אני חושב שההתחלה צריכה להיות סביב נושא כספי הפנסיה שלנו, אנחנו צריכים להקים קרנות אזרחיות, שתנוהלנה לטובת האזרחים, תשקיע באוצרות הטבע שלנו ובחברות היי טק מבטיחות, כך שאת התשואה הגדולה אנחנו נעשה ולא הטייקונים..

      זה משהו שהעם יכול להבין ולהתחבר אליו, ואני יודע שיש חבורה של אנשים רציניים מאוד שעובדת על ניסוח של מהלך כזה שיוגש בקרוב כהצעת חוק.

      בקיצור אל יאוש, וכן יש מקום ליוזמות גדולות, הרי המצב לא יגול להימשך כך עוד הרבה זמן.

      מחק
  3. המתרגם של הסרטון הוא שכני למשרד, כבוד!!!!!!
    פלוטקין מיכאל

    השבמחק
  4. אומנם מעורר השראה, אך מעבר לכך אלה מילים גבוהות ומרוממות שאין מאחוריהם דבר. המהפכה זקוקה לדברים יותר תכליתיים, לשם דוגמה, רפורמה מוניטארית שתחל במדינה אחת ותתפשט כאש בשדה קוצים בעולם. זאת תהיה מהפכה.

    השבמחק
  5. אני חושב שברור לכולם שמסרטון פשוט ונחמד באינטרנט לא "תקום המהפכה" אבל עדיין, הוא מסב תשומת לב של אנשים לעובדה שאנחנו חיים בצורה מקולקלת, יש אנשים שלא חשבו או ראו את זה ככה קודם לכן, הם רואים סרטון פרסומי חביב כזה ואצל חלק זה בטח מפעיל טריגר, אח"כ הם יכולים להיכנס לאינטרנט ולחפש מידע בנושא ולהבין שהשיטה מקולקלת ולנסות לשנות אותה קודם כל אצלם - להפסיק לצרוך כמו משוגעים.
    רעיונות גדולים מתחילים בדברים קטנים וזה בסה"כ עוד דבר קטן בדרך.

    השבמחק