יום שבת, 19 באוקטובר 2013

האזינו לשרת הבריאות אומרת שהפתרון לקאנביס הרפואי יהיה רק אם חברות התרופות ירויחו ממנו

היום (יום ראשון) תועלה הצעת החוק שהגיש ח"כ פייגלין, יחד עם ח"כ תמר זנדברג (מרצ), חיים כץ (הליכוד ביתנו), אמנון כהן (ש''ס), אלעזר שטרן (התנועה), דב חנין (חד''ש) ואורית סטרוק (הבית היהודי) המתירה לכל הרופאים את האפשרות לספק קנאביס כתרופה לכל דבר. האזינו מדוע שרת הבריאות יעל גרמן מתנגדת לכך.



זה הזמן לחזור כמה חודשים אחורה ,לראיון שהתקיים בין שרת הבריאות יעל גרמן לקרן נויבך. נזכיר רק שאין מי שחולק גם בקרב גורמי רפואה שהקאנביס בצורתו הטיבעית והזולה כפי שהוא היום יעיל רפואית. לדעת יעל גרמן הפתרון להקל על מתן הקאנביס הרפואי לחולים ,הוא דווקא רק אם יהפכו אותו קודם לכן לתרופה יקרה .הבעיה בדרישה כזו היא ,שרק לחברות התרופות יש את המשאבים לבצע תהליך מהסוג הזה ,והם לא יעשו זאת אם לא יהיה להם רווח ממנו. השרה טוענת בהמשך כי במידה שבכל זאת תפותח תרופה והיא תהיה יקרה, המדינה לא תהסס לשלם הון כדי לסבסד את עלותה (הכולל את רווחי חברת התרופות) ,אבל אז לדבריה לא תהיה בעיה גם לחלק אותו לחולים:



השרה יעל גרמן מעלה בראיון המלא (ניתן להאזין לו בקישור כאן) שתי טענות עיקריות
בראשונה קראה השרה לחוקרים שישבו ויהפכו את הקאנביס לתרופה ,יוציאו עליה רישיון ,יסדירו עליה התוויה במינונים וכך כל רופא יוכל לתת אותה. מעבר לבעית המימון בהליך כזה, שימו לב מה קרה לחוקר מהמובילים בארץ. פרופ' עמוס תורן החל בתהליך ראשוני של הוכחת השימוש בחומר הפעיל בקאנביס כתרופה נגד סרטן מוח אלים. הניסויים שערך היו עצמאיים ולא נעשו דרך חברות התרופות. למרות שכל הניסויים הראשוניים היו הצלחה גדולה ורגע לפני שהמשיך לניסויים המתקדמים אחרי שקיבל את אישור בית החולים, דווקא היה זה משרד הבריאות שאסר עליו להמשיך מסיבות תמוהות. צפו בדברי פרופ תורן בנושא מתוך ראיון לאברי גלעד  ב[קישור כאן].

טענה שניה של השרה היא ,שישראל כפופה לאמנות בינלאומיות, ולכן יש לה בעיה להקל על התהליך במתן קאנביס רפואי. בואו נראה מה קורה במדינה אחרת ,שכפופה לאמנות האלה ובחלק מהמיקרים אפילו כתבה אותן. הכוונה לארה"ב כמובן. הנה מפה שמתארת מה מצב חוקיות הקאנביס במדינות בתוך ארצות הברית:

 מקור Creative Commons/Lokal_Profil
צבע ירוק בהיר- מדינות בארה"ב שאישרו שימוש בקאנביס לצרכים רפואיים.
צבע ירוק כהה -מדינות שאישרו שימוש בקאנביס לצרכים רפואיים ובנוסף השימוש בקאנביס לשאר האזרחים לא נחשב כעבירה פלילית.
צבע ירוק 'צבאי' - מדינות שנמצאות בהליך להוצאת הקאנביס כעבירה פלילית.
צבע סגול - מדינות שבהן הקאנביס הוא חוקי לגמרי.

כפי שניתן לשים לב בשתי מדינות (וושינגטון וקולרדו) הקאנביס חוקי לגמרי גם עבור אנשים בריאים. בחלק אחר מהמדינות בארה"ב ,ששם הותר לצרוך קאנביס לצרכים רפואיים כמו בקליפורניה ונבאדה, זמינות הקאנביס הטבעי והזול שם כיום לחולים מקבילה כמעט כמו לזמינות אחרון התרופות פה בישראל. אז הנה הוכחה ,שאם ממש רוצים אפשר למרות האמנה לחוקק חוקים ,שיאפשרו גישה קלה לקאנביס עבור חולים ובכלל.

נושא נוסף שראוי לעלות לדיון ציבורי נוגע לשאלה האם שרת בריאות, שאחד ממיסדי מפלגתה הוא מנכ"ל של חברת תרופות (טבע ישראל), יכולה להיות שותפה אוביקטיבית בהחלטה האם להכניס לשימוש צמח ,שיכול לפגוע לאותו מייסד בהכנסות החברה שהוא עומד בראשה?
בסופו של דבר כן צודקת השרה או לא, אי אפשר שלא להצטער שכל המאבק הבירוקרטי הזה מתנהל על גבם של חולים שקאנביס הוא מפלטם האחרון.

37 תגובות:

  1. סאעמק המדינה הזו ושגרמן הזאת תלך קיביני ANARCHY!!!
    :)

    השבמחק
  2. אין ספק שחייבים להסדיר את נושא הקנאביס שיהיה חוקי וזמין לצרכים רפואים,אבל לאלה שלא מקבלים כרגע מענה, ישנם מספיק דרכים להשיג את זה באופן עצמאי,ולמי אכפת מה מותר ומה אסור,במיוחד שברור לכל שהמניעים לאיסורים הם זדוניים,מטעמי רווח וניצול.
    גרמן ולפיד הם הוכחה ניצחת לכל מי שאי פעם חשב שיכולה להיות "פוליטיקה אחרת",ואם אני שומע עוד פעם אנשים מתווכחים(במקרה הטוב)על פוליטיקה,ישר 2 @#$@

    השבמחק
  3. סוף סוף פירסמתם כתבה על קאנביס... ימות המשיח
    ערן אתה כל הזמן מדבר על השינוי הכלכלי הגדול שאתה רוצה לעשות, תחקור קצת על צמח הקאנביס ובכינויו התעשייתי המפ, אפשר לבסס כלכלה שלמה על הצמח הזה בלבד, ועשייתו לחוקי יהיה צעד מאוד מאוד משמעותי בשחרור שלשלאות הכסף שכובלות אותנו

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה רציני? אתה יודע כמה כתבות יש פה על זה?

      מחק
    2. הי. אני חושבת בצניעות, שמה שערן רוצה לומר בכל הדיבורים על הכלכלה וגם בדיבורים על הקנאביס - שזה הכל אותה שיטה. מי ששולט בייצור הכסף הוא ששולט בחברות הגדולות, הוא שמרים ברצונו ומפיל אימפריות טייקוניות - הוא שמחליט בסופו של דבר גם את ההחלטות בכנסת - כיון שהוא מחזיק את הפוליטיקאים בגרון ובקיצור קוראים לזה הון שילטון- המאבק על השיטה המוניטרית הוא המאבק על הקנאביס הוא המאבק על הריכוזיות הוא המאבק על יוקר המחיה והנדל"ן הוא המאבק על סביבה ירוקה ומאוזנת - בכווולם שולטים בעלי ההון על מנת להרוויח יותר- והם חייבים להרוויח יותר- בגלל השיטה.. זה גלגל החיים שלנו - עד שנשנה אותו.

      מחק
  4. אני לא יודע אם זה נכון, אבל יש בחור בשם ריק סימפסון שטוען שהוא ריפא את עצמו בעזרת שמן המפ, וכעת מרפא עם זה אנשים אחרים... וזה מצטרף לעוד סיפורים של אנשים בנושא. אז אולי קלינית זה לא נבדק במעבדה באופן מבוקר ומתועד, אבל כנראה שיש לא מעט אנשים שעשו את הניסוי בעצמם... אז נראה לי שלמצוא מתנדבים לא תהיה בעיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. http://www.youtube.com/watch?v=L0kxCHa-SJY

      מחק
  5. גרמן טוענת שיש כבר ״תרופות״ שנותנות את אותו אפקט פחות או יותר כמו הקנאביס רק שזה יקר. אני לא מבין עדיין אז למה לא צמח קנאביס?! מעניין גם אילו תופעות לוואי יהיו ל״תרופות״ שייצרו. במקום לחכות שייצרו תרופות שממילא מבוססים על הצמח עצמו, תתנו פשוט לעוד 50 רופאים אפשרות לתת אישור לחולים את הקנאביס הרפואי. זה בסך הכל צמח. המוח של גרמן כבר מזמן לא מתפקד או שהוא פשוט נשלט על ידי חוצנים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הטיעון הפורמלי היא שלא ניתן לשלוט במינון של חומר פעיל בצמח.
      השונות במינון בצמחים היא אדירה.

      מחק
    2. אפשר לדגום את הצמחים ולהגיע לדיוק יפה. גם בתרופות לא חסרות טעויות של מינוני יתר או חסר, ראה מקרה האלטרוקסין.

      מחק
    3. העיקרון המנחה את הפאשיזם הוא שהאדם קיים למען המדינה. אצלנו הסבו את זה, כמו בכל מוטציה, ל: האזרח קיים למען המדינה וטייקוניה. 19 אחוזים מהמצביעים שמו בקלפי פתק "יש עתיד". הם אמנם קיבלו "יש עבר", אבל הם לא מודעים להיסט הקטן, כי בכל שנייה העתיד נהפך לעבר, אז הם רגילים. נקווה שגם שרת הבריאות תיהפך ל"עבר" במהרה בימינו, כי לא כל נזקיה מגיעים לפרסום. חשוב, פשוט חשוב להיזהר מפאשיזם, גם כשמגיעים לקלפי.

      מחק
  6. קיימת בעייה קטנה לגבי הקנביס - הוא פשוט וזול לגידול מחד ומאידך זול להפיק ממנו מוצרים רבים ומגוונים ואיכותיים. לכן כאשר הוא גונב את ההצגה מהרבה מוצרים יקרים וממוטט איקונים אזי השלטון שומר אותו מחוץ לחוק בקנאות מחשש להתמוטטות כלכלית - מוזר אך זאת האמת.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון ועצוב. זה אחד הצמחים השימושיים ביותר שיש בנמצא ואפילו בארה"ב מבינים שאין ברירה אלא להתחיל לגדל מריחואנה על בסיס חוקי כולל את בן הדוד המפ. חברות התרופות לא ירוויחו, אבל יקומו שווקים חדשים וחברות חדשות שישחקו לפי המשחק הכלכלי המקובל. חבל שבארץ לא ממש מבינים את זה.

      http://www.huffingtonpost.com/2013/10/18/first-hemp-harvest_n_4123628.html?utm_hp_ref=politics

      מחק
    2. המצב פשוט כל זמן שהסטטוס קבו הישן קיים כמובן שבעלי השליטה לא יאשרו את הצמח עשב הזה כי זה יפגע להם ברווחים ולא משנה מי נפגע ואך. הראשון שאסר את הצמח עשב הזה היה הרשע מרושע נפוליאון כי הוא שם לב שהחיילים לא מעוניינים להילחם ופשוט שכל המנהיגים למנייהם מאוהבים האגו טריפ שלהם וכל מה שמעניין אותם זה להישאר ולשמור על הכיסא ואת זה מכנים להם בעלי ההון שהמצפון שלהם נמחק מזמן .ממש עולם השקר והקליפה ועד מתי?< כי רוצים לטעום את הפרי רק שכולם מרוכזים בקליפה בחיצוניות במה אחרים יגידו ולא באמת של ואהבת לרעך כמוך. תאוות הממון השחיטה את רוב האוכלוסיה כי זה מה שמכרו להם על ידי המדיה לענפייה השיקרית והמכורה ...

      מחק
  7. מוצטפא שמטרלינג20 באוקטובר 2013 בשעה 11:36

    צריך גם לאפשר לגדל בארץ פרג-אופיום. חבל להשאיר את הגידול הרווחי הזה לבדואים בסיני וארגוני טרור אפגנים. פרג גדל בר בארץ - ייתרון תחרותי ושוק ענקי, יותר מהגז.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואכן הפרג גדל בארץ בר. בארץ נפוצים מספר מיני פרג בשדות, מצפון הארץ ועד מרכזה. כיום ידועים 9 מינים הצומחים בר מסוג זה: פרג סיני, פרג זיפני, פרג מוארך, פרג הכרמל, פרג אגסני, פרג האופיום, פרג סורי, פרג סמור ופרג נחות. אבל היי, מי צריך אוזני המן ממולאות כשיש כאלה טיעונים דביליים?

      מחק
    2. מה הנקודה שלך?
      נשמע טוב לגדל סמים אם זה אפשרי.
      לא שיעשו את זה בפועל. אבל ברמה התיאורטית מה רע?
      למה לא לעשות לגליזציה לכל הסמים?

      מחק
  8. קנאביס לפי האנצקלופדיה העברית ז"ל, בערך שנכתב עי ידי פרופ' ישעיהו ליבוביץ הוא התרופה האפקטיבית ביותר לכ600 מחלות. תעשית התרופות וגם תעשיית הכותנה נרתמו למאבק חזיתי נגד הקנאביס, מהחשש הוודאי שהוא היה פוגע ברווחיהם. מאז ועד היום מיליונים נאסרו, הופללו, מתו מחולי, חייהם נהרסו עקב הקרימינליזציה שהוטל על צמח המרפא החשוב ביותר שאלוהים ברא. אולם הצד המשמח שבכל העניין שבארה"ב החל מפנה היסטורי והמדינה שהקימה את ארגון הגנגסטרים DRAG ENFORCEMENT AGENCY הפכה היום למדינה שבמהירות הולכת לקראת התרה של קנאביס רפואי וישראל החקיינית תלך בעיקבותיה. מחקרים שנעשו התברר שאין משאב טבע בעל ערכים בריאותיים וכלכליים עדיפים על פני הקנאביס. מלבד יתרונותיו הרפואיים, אפשר לייצר מהקנאביס כ5000 מוצרים שונים בעלויות פחותות מהמתחרים לו ובאיכויות הכי גבוהות שיש, מבדים, דרך אני בניין, דרך תרופות מנגזריו, והרשימה ארוכה. אני גם שמח שבשיחותי עם פייגלין תרמתי להבנתו את הנושא וקידמתי את החקיקה הברוכה שעתה מגיעה לכנסת.

    השבמחק
  9. איפה המשטרה ואיפה הפרקליטות ואיפה כנופיות שלטון החוקן ומדוע לדור לא עוצר כבר את שולה זקן בפרשה המחליאה הזו ?

    השבמחק
  10. צריך לעשות לגליזציה של כל הסמים. לאפשר לאנשים לצרוך גם הרואין אם הם רוצים. את הרווחים להשקיע בטיפולי גמילה או בהסברה על בעיתיות הסמים השונים. הכי חשוב להוציא את זה מהידים של אירגוני הפשע. רוב הפשיעה האלימה, גניבות ופריצות, הם על רקע סמים.

    אבל, בתור אחד שהשתמש שנים מכל הבא ליד, שתי שאלות לכל הסטלנים שביננו: האם תמשיכו להלחם בחרוף נפש לטובת כל החולים הזקוקים לגראס רפואי כאשר יפתחו זנים (וכבר עושים את זה) של גראס רפואי עם כל היתרונות הרפואיים אבל שאיננו ממסטל?
    ושאלה שניה, האם אתם באמת מאמינים ששימוש יומיומי בגראס לא מזיק אלא דווקא מועיל? אני לא מדבר על אחד שמעשן פעם בשבוע. אני מדבר על אלו שמעשנים כל יום כמה גוינטים. אני יודע שכל דבר שאני אכתוב כאן בתור נזק שעשון גראס גורם, יקומו מספיק אנשים ויגידו שזה שטויות אבל תהיו הוגנים עם עצמכם. אני לא כותב כדי לעורר ויכוח "כן מזיק/ לא מזיק". אני כותב כי אני יודע שאצלי התפתחה תלות לא פיזית אבל כשהיה חסר, הייתי עצבני ונהנתי פחות מהחיים וחיפשתי בנרות למי יש. נכון גם לסיגריות יש אותו אפקט אבל אף אחד לא טוען שסיגריות זה בריא לעומת זאת יש מספיק שטוענים שגראס כן בריא. ומה עם סוג של סוטול די נפוץ שעושה אותנו עצלנים, זללניים, חסרי מוטיבציה לכלום מלבד הנאה חושית? אז תגידו, למה לא? מידי פעם אחרי העבודה תן לשקוע בעצלנות כזאת ולהרגיע את הראש. לבריאות אבל יש מספיק שזה הופך אצלם להרגל יומיומי שמעכב כל גדילה אישית וכל דבר שעושים, אז אומרים תמיד "בוא נתמסטל קודם" כי כבר קשה לחושים להפיק את ההנאה הנקייה אחרי שמתרגלים להנאה דרך פילטר הסוטול.

    השבמחק
    תשובות
    1. למען האמת סיגריה טבעית זה בריא במידה מסוימת לחולים מסוימים:
      http://www.sott.net/article/221013-Health-Benefits-of-Smoking-Tobacco

      מחק
  11. הייתה חברה ישראלית בשם פארמוס שפתחה את התרופה שהוזכר פה לשחרור לחצים במוח על בסיס התגלית של משולם וחוץ מאבדן של מאות מליוני דולרים של משקיעים והתעשרות של מתי מעט לא יצא כלום מזה, התרופה נכשלה והסתבר שאין שום ערף רפואי לקנאביס חוץ מספורי סבתא

    השבמחק
    תשובות
    1. במקרה אני מכיר אישית את מקים החברה ואני יודע את הסיפור קצת יותר מקרוב...
      החברה לא השתמשה בקאנביס, החברה גילתה מהמחקר של משולם את יכולתו המופלא של הקאנביס להציל תאי מח ממוות תאי לאחר פציעות טראומה בראש.
      כאשר חס וחלילה בנאדם ספקן כמוך יפצע בטעות ויקבל טראומה מוחית, מתחיל תהליך כימי שבו אחוז המים במח ועולה ומופעל מנגנון שגורם למוות תאי מתוכנן - מה שיכול לגרום למוות במקרים רבים.
      גילו שאם נותנים לנפגע קאנביס בשעות הראשונות לאחר המקרה (עד 12 שעות עדיף בשש הראשונות) אז הקאנביס גורם לעצירת התהליך ובמקרים רבים כתוצאה מכך ניתן להציל חיים או למנוע פגיעה מוחית בלתי הפיכה.
      החברה שאתה מתאר כאן כמובן לא תיכננה לעבוד עם הקאנביס עצמו כי הרי איך הם ירוויחו כסף אם הם ישתמשו בקאנביס? אז הם סינתזו במעבדה תרכובות כימית דומה שאמורה לעבוד על אותם מנגנונים - כמובן כדאי שתהיה להם תרופה שניתן לרשום עליה פטנט...
      ואז התרכובות המסונטזת שהם עשו נכשלה בניסוי מאוד גדול שנעשה על כ600-1000 נפגעים וכך התרופה נכשלה! אם הם היו משתמשים בצמח האם זה היה עובד? כניראה שכן אבל אתה לא חייב להאמין לי, אתה מוזמן לקרוא את המחקר של משולם.
      שתבין שלא להשתמש בדבר הזה כדאי להציל אנשים זה כמו לגלות את האינסולין ולא לתת את זה לחולי סכרת כי אפחד לא יכול לעשות מזה כסף.
      אז בבקשה אל תחלוק עם אנשים שטויות ששמעת בחצי אוזן ובטח ובטח שאל תסיק מהשטויות שלך מסקנות כמו "התרופה נכשלה והסתבר שאין שום ערף רפואי לקנאביס חוץ מספורי סבתא" - בגלל ניסוי אחד שכשל שאתה לא יודע אפילו מה באמת הלך שם אתה בא להגיד שהמקרה הזה מבטל את כל התכונות הרפואיות שגילו על הקאנביס?? סיפורי סבתא?? רואים שאתה בנאדם משכיל... אידיוט!

      מחק
    2. אפשר לענות בלי ההוצאת זעם של הפיסקה האחרונה:

      "שתבין שלא להשתמש בדבר הזה כדאי להציל אנשים זה כמו לגלות את האינסולין ולא לתת את זה לחולי סכרת כי אפחד לא יכול לעשות מזה כסף.
      אז בבקשה אל תחלוק עם אנשים שטויות ששמעת בחצי אוזן ובטח ובטח שאל תסיק מהשטויות שלך מסקנות כמו "התרופה נכשלה והסתבר שאין שום ערף רפואי לקנאביס חוץ מספורי סבתא" - בגלל ניסוי אחד שכשל שאתה לא יודע אפילו מה באמת הלך שם אתה בא להגיד שהמקרה הזה מבטל את כל התכונות הרפואיות שגילו על הקאנביס?? סיפורי סבתא?? רואים שאתה בנאדם משכיל... אידיוט!"

      חוץ מזה תודה על המידע.

      מחק
    3. צודק! מצטער על זה ומתנצל! :-)
      עיצבן אותי מאוד המשפט האחרון "הסתבר שאין שום ערף רפואי לקנאביס חוץ מספורי סבתא"
      זה נושא רגיש מכיוון שאני מכיר אישית יותר ממטופל אחד שהקאנביס הציל לו את החיים ולזלזל בזה ככה זה מאוד מעליב פוגעני ומטעה לרשום דבר כזה...
      אז אני מאוד מצטער על הוצאת הזעם, בהחלט המילים האחרונות שלי היו מיותרות כמו שהמילים האחרונות של השמיים יפלו היו מיותרות! יום טוב לכל מי שקורא את זה עכשיו :-)

      מחק
  12. אני רק רוצה להאיר נתון מעניין
    הקאנביס-סאטיבה בשמו המלא זה אשר בוב מרלי האגדי היה מעשן הוא ממש לא מה שמוכרים היום בשוק - היום זה צמח מהונדס עם כמות THC (חומר פעיל) פי כמה וכמה יותר גדולה.
    ככה שזה כבר לא עומד בקריטריונים של סמים קלים - השחילו כאן חומר חזק.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אמיר,
      קנביס מתחלק לשתי קבוצות:
      סטיבה ואינדיקה לכל אחד מהם סוג היי שונה (יותר נכון סטיבה זה היי ואינדיקה זה בומבה למוח גם אם טובה :) ).
      למלאווי גולד, סטיבה, שגדל פרא בדרום אפריקה יש אחוזי thc גבוהים ממש כמו מה שנמכר כאן ו"הונדס" ובכוונה להונדס אני מאמין שאתה מתכוון להכלאות שנעשות בין זנים שונים.
      בכל מקרה מה שמשפר את רמות ה thc זה לגדל את הנקבות ללא הפריית זכר, השרף שאמור לקלוט את האבקנים הוא ה thc וככל שהנקבה "דורשת" יותר כך היא מפרישה עוד שרף שמתבטא בהיי חזק יותר.
      קח לך כל נקבה שגדלה טבעי גדל אותה ללא זכר ותקבל צמח חזק.
      סתאם כדי שיבינו שאין כאן יותר מדי התעסקות, חוץ ממניפולציות טבעיות של הצמח..
      וזה לא כ"כ חזק כמו שאתה מתאר ;)

      מחק
    2. אמיר הקנביס לא עובר הנדסה גנטית.
      מאיפה אתה יודע כמה THC היה למארלי בגוינט? זה תלוי במלא גורמים שונים.
      לא יודע למה החלטת שזה כבר לא סם קל?? האמת שאני בעצמי לא יודע מה ההגדרה לסם קל אבל אני כן יודע שקנביס לא ממכר ואי אפשר לקחת אובר דוס קטלני

      מחק
    3. הנדסה זה לא רק הנדסה גנטית.
      גם הכלאה זה הנדסה - פשוט הנדסה בסגנון ישן.
      וכן יש דיבור שבמהלך הזמן המריחואנה נהיתה חזקה יותר בגלל הכלאות כמו
      שהפירות נהיו מתוקים יותר עם הזמן גם מהכלאות.

      מאוד יכול להיות שהמריחואנה של היום חזקה מידי - בזנים מסוימים כמו שציינתם.

      אתה אומר שקנאביס לא ממכר. זה לא מדויק.
      יש הרבה שמתמכרים בפועל.
      נכון שאין קריז אבל יש תלות גדולה וכמיהה שקשה למצוא לה תחליף.

      נ.ב.
      בגלל גם שהצמח יקר כי,הוא לא חוקי,אז מתפתים ללכת על החומר החזק.
      המחיר הוא לפי הכמות לא לפי העוצמה.(אני מנחש כאן ניחוש סביר.)
      בטוח שיש איזה פקטור שמעלה את המחיר לחומר חזק אבל עדיין המחיר בעיקר
      נקבע לפי הכמות לכן יש תמריץ למגדלים להכליא בשביל ליצור חומר חזק.
      זה לא רק דרישה שבאה מכיוון המשתמשים.

      מחק
    4. לקנאביס יש תלות גדולה??? תנסה להפסיק עם זאנאקס במכה אחת , נראה אותך.. ה"תלות" היחידה שיש כרגע באה מסיבה אחת בלבד, התרופה לא חוקית ויקרה בשוק השחור ולכן אנשים לא יכולים לצרוך את המינון הקבוע שלהם.. גם מים ממכרים.. הרי אתה צורך אותם כל יום לא? וכמה ימים בלי מים יעשו אותך חלש.. צא מהסאריוטיפ יא חביבי ופקח עיניים למציאות..

      מחק
  13. בושה וחרפה. אישה טיפשה, לכי קצת פחות מ-80 שנה אחורה, קנאביס כתרופה לכל דבר בארון התרופות העולמי.
    הדעות שלך מיושנות, אין כל צורך בכל מה שאת מתארת. כל הדאגה שלך היא לכיס שלך בלבד.

    השבמחק
  14. זה רק עניין של זמן עד שהקנאביס יחזור להיות תרופה כברירת מחדל ולא כאופציה אחרונה. הקנאביס גם יחזור להיות חוקי.
    אנחנו צריכים להמשיך לשאול, לספר ולחקור ועם הזמן זה יקרה.
    אני מברך על העיסוק של בלוג כלכלי בנושא, ישר כוח!

    השבמחק
  15. זה רק עניין של זמן עד שהקנאביס יחזור להיות תרופה כברירת מחדל ולא כאופציה אחרונה. הקנאביס גם יחזור להיות חוקי.
    אנחנו צריכים להמשיך לשאול, לספר ולחקור ועם הזמן זה יקרה.
    אני מברך על העיסוק של בלוג כלכלי בנושא, ישר כוח!

    השבמחק
  16. תאמת במקום להתלונן עליה ועל מה שנראה כמו שחיתות אולי עדיף לתת לה הצעה עיסקית - לאשר לחברות התרופות למינהם לשווק את הקנאביס לסוגיו השונים בחבילות סטייל סיגריות כתרופה ללא מרשם אבל עם פיקוח (עם כל היתרונות של הצמח בתור בנאדם אני עדיין לא ממש רוצה לאפשר לילדים בני 13 להתמסטל) ורק להם לאפשר את זה וככה חברות התרופות ירוויחו, בטח גם המדינה תרוויח לא מעט והכי חשוב זה שגם האזרחים ירוויחו

    השבמחק
  17. כל מה שלבן שחור וכל מה שנחשב שחור היום הוא בעצם הלבן והמבין יבין ...

    השבמחק
  18. עניין האינטרסים שיש לתעשיות המסורתיות אינו דבר חדש. לא רק תעשיית התרופות תצטרך לקביים אם וכאשר יותר הצמח בהליך לגליזציה גורף, אלא גם שורה ארוכה של יצרני מוצרים רעילים ולא ידידותיים לאדם ולסביבתו, להם מציע צמח הכאנאביס אלטרנטיבה שפויה, הוגנת ומשתלמת יותר.

    השבמחק