יום חמישי, 23 באוקטובר 2014

תגובתו של ח"כ נחמן שי לגניזת התחקיר בקול ישראל

מאת: ערן הילדסהיים

אתמול פורסם כאן פוסט המסקר את גניזת פרסום תחקיר עיתונאי בקול ישראל על נחמן שי  בעקבות הצהרתו על קיומה של התדיינות משפטית וחוסר אמת בתחקיר. מאוחר יותר התברר שאין התדיינות משפטית כזו ועד עתה סרב ח"כ שי להגיב לטענות על התחקיר. הפוסט זכה לסיקור נרחב בוואלה וNRG. מעניין במיוחד היה הסיקור בעין השביעית שבו ענה ח"כ שי לשאלות הכתב איתמר ב"ז כתגובה לטענות. הנה תגובתו לשיפוטכם:




מראיין: כתבתם שיש ביניכם לבין תומר אביטל התדיינות משפטית, אבל אין התדיינות כזאת.

"יש בהחלט... אני שקלתי ועדיין שוקל פעולות משפטיות מסוימות – זה סוג ההתנהלות המשפטית בינינו. זה לא נכנס להליכי משפט, זה עשוי להיכנס. אני עוד לא יודע, אני רק בודק את זה".

מראיין: המלה "התדיינות" מעידה על זה שיש מגעים דו-צדדיים.

"יכול להיות שהוא [הילדסהיים] הבין את זה כך, בשבילי 'התדיינות משפטית' זו אפשרות לפעולה אפשרית כנגד פרסום שלא עמד בסטנדרטים שאני מאמין בהם. היו פגמים מהותיים בפרסום כמו שהוא פורסם, עד כדי פגיעה משפטית, אבל כרגע אני נמצא בהליכים, וזה היה באותה נקודת זמן של בדיקות לגבי ההליך המשפטי שנכון לנקוט".

מראיין: אני רק אציין ש"התדיינות" הוא מונח שאתם השתמשתם בו, זו לא פרשנות.

"נכון, זה ביטוי שאנחנו השתמשנו בו".

מראיין: מה במידע שתומר אביטל פירסם לא נכון או דיבתי?

"זו הנקודה. אני לא אכנס לזה".

מראיין: אבל על זה הדיון, הדיון הוא על השאלה האם המידע נכון או לא נכון.

"אנחנו לא נכנסים לזה כרגע".

מראיין: אם תגיד לי שסעיף אחד מתוך מה שאביטל פירסם לא נכון, וכל השאר כן – יש לזה משמעות.

"מבחינתי, ברגע שעיתונאי מפרסם פרסום מסוים וחמש או שש שעות אחר-כך פונה אלי ואומר לי, 'הופ, שכחתי לבקש את התגובה שלך', הוא לא ראוי לתגובה יותר. מי שרוצה תגובה ממני פונה מראש".

מראיין: זה לגבי תומר אביטל. ערן הילדסהיים פנה אליכם כמה ימים לפני קיום הראיון המתוכנן.

"נכון, הוא פנה אלי לפני התוכנית, ואני אמרתי לו שאני לא מתכוון להתעמת עם האינפורמציה הזאת, ולא עם תומר אביטל. מה שיש לי להגיד אני אגיד במקום ובזמן שאני אמצא לנכון – ואני אמצא לנכון. אני לא חייב להופיע בכל פעם שתומר אביטל או מישהו אחר מחליט לצאת באיזשהו קמפיין כדי לממן את הפרויקטים שלו".

מראיין: מה שיוצא מזה זה שאיימתם על עיתונאי וגרמתם לו לא לפרסם מידע בלי להסביר לו מה לא בסדר במידע שהוא רצה לפרסם.

"אני לא איימתי עליו ועל אף עיתונאי אחר, ואני לא דיברתי איתו על הדברים האלה".

מראיין: אנשים מטעמך איימו.

"איימו עליו?".

מראיין: כן.

"אמרו לו שיש התדיינות, ואמרתי לך בדיוק באיזה סטטוס זה היה ובאיזה סטטוס זה נמצא כיום. לא נאמר לו פחות ולא נאמר לו יותר. אני לא איימתי בחיים שלי על אף עיתונאי, בבקשה ממך. אני לא מאיים על עיתונאים".

למאמר המלא לחצו כאן

16 תגובות:

  1. העם הזה באמת כזה מטומטם?
    אני לא מאמין
    כולם יודעים שכסף מניע את העולם אז למה אנשים ממשיכים להתעסק בשטויות ולא בכסף?

    השבמחק
  2. "מבחינתי, ברגע שעיתונאי מפרסם פרסום מסוים וחמש או שש שעות אחר-כך פונה אלי ואומר לי, 'הופ, שכחתי לבקש את התגובה שלך', הוא לא ראוי לתגובה יותר. מי שרוצה תגובה ממני פונה מראש".
    KM is 100% correct, refusing to discuss this with Hildesheim included.
    My opinion, of course, I could be wrong.

    השבמחק
  3. חכמולוג חבר הכנסת הזה. זה בערך כמו להגיד גנבתי אבל בעצם התכוונתי שבשבילי גנבתי זה לבדוק איך לגנוב, ממי ומתי.

    השבמחק
  4. זה נשמע כמו מערכון קלאסי של החמישיה הקאמרית. חבל שהם כבר לא על המרקע

    D!

    השבמחק
  5. איזו תגובה חזקה.....

    השבמחק
  6. ימי פומפאי האחרונים....
    נחמן שי ממרום הגובה אליו הגיע ומצליח ללהטט ולהשאר, הוכיח כבר שהוא מצויין בדוברות, בתחמנות, בלקשקש אותנו לדעת למען רווחתו!
    גם הפעם עושה רושם שהצליח להשתיק את הדיון האמיתי, ולהעתיקו לדיוני סרק על גובה וצבע החדר. לא מדברים יותר על מה שעשה או לא עשה.
    ברור שהוא משקר (או ממציא מילון עברית שנוח לו).
    עכשיו אפשר להציג את כל העובדות שמונע מהצגתן בעזרת תרגיל חוקי שלא יחשוף את המפרסמים לסיכון משפטי ולתת לציבור לשמוע (לשכוח) ולהמשיך לעשות לביתו.
    אכן עוד אחד של סתם קטן ומיותר שמתעלק על הקופה הציבורית כפי שעושה כבר עשרות שנים.
    אך זה מה שיש.

    אז או שתפרסמו קישור למקום שהסיפור מסופר, או שתעסקו בעניינים אמיתיים (ואני מבין את העצבים שחטפתם על המאופס הנ"ל).

    בואו נתמקד בדגים השמנים.

    השבמחק
  7. יכול להיות שנחמן שי צריך לשתות כוס מים ולצאת מהמרחב המוגן אל הכללים וההתנהגות שחלים על כולנו?

    השבמחק
    תשובות
    1. היופי בממשלה הוא שהכללים לא חלים על אלו שקובעים אותם

      מחק
  8. שבתרבות באודיטוריום רוזין המחודש
    http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=aea542ab-f74a-41d0-967e-42357ce71b73&ItemID=1004&WebID=6e4cb548-834f-43f7-be91-a9684ed7f9ea

    השבמחק
  9. השכר של בכירי רשות השידור נע בין 60000 ל-90000 ש"ח. השכר הזה נגבה באמצעים אלימים מאזרחי המדינה.
    תשלום האגרה נגבה מכל אזרח; מהעני, מהעשיר ומהעיוור! המימון הזה של רשות השידור נעשה בכפייה, באמצעים משפטיים אלימים, תחת חוק ששולל את חרותו של האזרח לצרוך או שלא לצרוך את שידורי רשות-השידור מבחירתו החופשית. חוק שמבזה את כבודו של כל אזרח. שיטות של עולם תחתון, מאפייה ובריונות חברו יחדיו כדי לממן שכר ופנסיית עתק לחבורה של בוזזים שאף אחד לא בקש, לא נזקק ולא דרש את שרותיהם מרצונו החופשי. חבורה שמתיימרת לדעת מה טוב לאזרח, ששללה ממנו בשיטתיות מידע, העלימה מידע, הסתירה, עיוותה וסילפה כל מידע הנוגע לבטחונו האישי והמדיני, לבריאותו, לרווחתו, לצדקתו, לעתידו אם סותר את השקפת עולמה המוגדרת מאוד והמסויימת מאוד שכל אחד יודע מהי.
    שמעולם לא הביאה לדיון נושאים המסכנים את קיומה הפיננסי כגון - תועבת הכנסות בכיריה על חשבון ניצול וביזה מחפירים של הציבור ביניהם מקבלי הבטחת הכנסה שאין בידם מספיק כסף לקניית מזון.
    לכן צפוי ולא מפתיע שאחד מבכיריה יתנגד לכתבה עליו בנושאים כלכליים וכספיים. גם לא יהיה מפתיע אם לבסוף ערן יגלה שרשות השידור היא זאת שהחליטה לגנוז את כתבתו.
    בכל מקרה כדאי שינסה לפרסם ברשת א' מידע על שכר עובדי רשות השידור והמחיר והסבל שאזרחי ישראל נאלצו לשלם עבורו בביזוי כבודם, ברדיפתם, בביזוי עוניים ובהסתלקות שיטתית של כתביה מנאמנות לאמת, שנמנעו באופן עקיב מלהצביע על הסיבות האמיתיות לעוני וליוקר המחייה ביניהן הקשר הון-שלטון, השיטה של כסף מחוב, תאוות הבצע של הבנקים, של הוועדים הציבוריים, של חלקים גדולים מהמגזר הציבורי, של בעלי ההון הפרטי ושל חברי הכנסת ועוד מגוון של סיבות.
    יעלה ערן את הנושאים האלה לדיון ויווכח האם משלמי שכרו רוצים באמת ובפרסומה, בטובתו ובטובת הציבור או בההפך הגמור.

    השבמחק
    תשובות
    1. That was some major rant, eh?
      גם לא יהיה מפתיע אם לבסוף ערן יגלה שרשות השידור היא זאת שהחליטה לגנוז את כתבתו.
      במקביל קיבלתי טלפון בהול מהנהלת קול ישראל לבירור העניין.
      From Eran's prev. post on the matter, so yes, it certainly looks like his bosses told him to back off. Is this shocking? - I fail to see why.
      That loser, Avital, published strong accusations against MK Shai without getting his response - probably should be suspended and fined for this - then calls the MK to get it after the fact - a moron to boot.
      But he doesn't stop there..he then runs to Mr. Hildesheim - who tells us he's not after rating:
      אין לי שום דבר אישי נגד ח"כ שי לחמן וגם אין לי רצון לעשות מזה קרקס תקשורתי על ידי שימוש בחומרים שיש לי למרות שהם ייצרו בוודאי באזז גדול ויגדילו לי את הרייטיניג. זו לא המטרה. המטרה היא בסך הכל להגביר את השקיפות ולחזק את חופש הביטוי.
      and the latter, knowing quite well that major journalistic no-no has happened, is happy to serve as Avital's servant, and tries to indirectly extract the information from Shai .
      It seems that Mr. Hildesheim, contrary to what he claims, is all about ratings and little else. This time, Kol Israel saved themselves from their "brilliant" employees - else, as you imply in your post, you and fellow citizens would've had to pay the legal bills...

      מחק
    2. לאנונימי מ8:15. שחרורון או מי שלא יהיה , אתה מוזמן לעבור לגור בסודן או באיזו מדינה אפריקאית אחרת שמנהלת אנרכיה ,ללא שלטון מרכזי. אחרי חצי שעה המנטרה שלך תשתנה מהקצה אל הקצה.

      מחק
    3. אתה בכלל לא יודע מה הולך שם.
      מלחמה על השלטון זה לא אנרכיה.

      מחק
    4. גם אתה לא.

      מחק
    5. אני לא כתבתי את התגובה למעלה. בכלל, אני אוהב את הכינוי שלי יותר מהכינוי "אנונימי".

      שאני דיברתי על מדינה אפריקאית (סומליה), לא טענתי שאני רוצה לעבור לשם. להפך, הדגשתי שהמצב שם חרא. הבאתי את הדוגמא בכדי לשלול טענות בסגנון: "המצב תמיד גרוע יותר בלי ממשלה"

      מה שטענתי זה שצריך להביט על הנתונים. שזה ההפך מלאמין למשאלות לב ואמונות טפלות.

      אם מביטים על הנתונים מגלים שהמצב של סומליה השתפר פלאים אחרי שהממשלה נעלמה. עדיין די מחורבן שם יחסית לישראל או לארה"ב אבל הרבה יותר טוב.

      עכשיו, אנחנו יכולים רק לדמיין מה היה קורה אם ישראל הייתה חווה את אותו שיפור יחסי.

      מחק
  10. עצוב עצוב
    להבין מחדש איך מתחמנים אותנו פוליטקאים שמתיימרים להיות נקיי כפיים
    ועולה שוב ושוב החשד שהם לא כאלה...

    השבמחק