יום שבת, 9 באוגוסט 2014

מדענים פיתחו ספוג סולארי שממיר אור שמש לקיטור

מאת: WeShare

לא בכל יום שומעים על גישה חדשה לחלוטין לייצר אנרגיה מהשמש, והפעם - פיתוח פשוט שמסוגל להמיר 85% מאנרגית השמש לקיטור ופותח קטגוריה חדשה באנרגיה מתחדשת. מדענים ב MIT הצליחו לייצר מבנה ספוגי שצף על המים, סופג קרני אור, מתחמם ומרתיח את המים לקיטור.



מדענים פיתחו ספוג סולארי שממיר אור שמש לקיטור

היותו פיתוח פשוט זה יתרון עצום. מדובר בחומר שעשוי משתי שכבות: השכבה העליונה היא גרפיט שחיממו אותו עד לבעבוע (קצת כמו מה שקורה לפופקורן) , מה שיוצר את כיסי האוויר מצד אחד, ומצד שני מגדיל את שטח הפנים שלו ואת היכולת לאגור חום. השכבה התחתונה הוא קצף עם נקבים ממש ממש קטנים, שמאפשרים לו לצוף מצד אחד, ומצד שני יותרים אפקט נימי שמושך את המים אל השכבה העליונה. בהתחשב בכך שאידוי מתרחש על פני השטח של נוזל, הציפה של השכבה התחתונה והספוגית מאפשרת לשכבה העליונה לעבוד באופן פסיבי, היכן שהאידוי יקרה.



כאשר אור השמש פוגע בשכבה העליונה, היא מתחממת, והקצף מבודד את החום ומצליח למנוע ממנו להרתיח את המים. בניסוי שנערך החוקרים בדקו את יעילות ההמרה בכך שמיקמו את החומר בתוך אמבט מים, ובדקו מהו יחס ההמרה של אור לקיטור, והתוצאה מרשימה: 85%.



מה המשמעויות היישומיות של טכנולוגיה כזו? ראשית, כדי שהיא תצליח חייבים לבדוק אותה בקנה מידה גדול יותר, ולוודא שמים מזוהמים או מליחים לא יסתמו את הנקבים בחומר שהכרחיים לפעולתו המבורכת. ישומים אפשריים הם הפקת אנרגיה כמובן, ואולי גם התפלת מים והפקת מים מטוהרים באזורים מרוחקים באמצעות הרתחה. ייתכן ואפשר יהיה לחטא מכשירים באמצעות מכשיר המכיל ספוג כזה (קיטור היא דרך מצויינת לחטא מיכשור רפואי).

פורסם לראשונה בweshare

3 תגובות:

  1. איכשהו אחרי המעבר לגז שמוזיל את יצור החשמל המחיר לצרכן ביתי לא זז. נראה לי גם אם ימצאו דרך ליצור חשמל בחינם עדיין נשלם יותר. אבל ללא כל קשר כלכלי-אנוכי, כל הכבוד ל-MIT

    השבמחק
    תשובות
    1. כל עוד אתה תשלם את החשבון חשמל של הפלסטינאים בנוסף לשלך המחיר לא ירד.

      מחק
  2. jחברים - אולי 70 שנה מאוחר מידי, אבל הנה- מצאנו דרך לחמם ולאדות את מי האוקינוס ( כדי למגר את הצוללות הגרמניות, למי שמכיר את הסיפור...)

    השבמחק