יום רביעי, 6 ביוני 2012

כלכלות יוון וספרד כבר מזמן פשטו רגל. כיצד מסתירים זאת מאיתנו?

אפתח בשאלה: נאמר שהלוויתם למישהו סכום של מיליון ש"ח ללא ערבויות והוא הגיע למצב של פשיטת רגל- מה תעשו? האם תלוו לו מיליון נוספים רק כדי שיוכל להחזיר לכם את המיליון הראשונים? התשובה היא שאין בכך שום הגיון, אלא שתאמינו או לא זה בדיוק העקרון שעומד מאחורי חבילת החילוץ של יוון שהונהג על ידי ראשי האיחוד. המצב בספרד לא הרבה יותר טוב.
קראו כיצד מסתירים מאיתנו באמצעות תרגילים חשבונאיים והונאות את פשיטת הרגל של המדינות. 



יוון
פשיטת רגל היא מצב הנגרם כתוצאה מכך שלגוף מסוים אין יכולת כספית לשאת בתשלום חובותיו -זה בדיוק מה שקורה ביוון. מדוע לפיכך היא לא מוכרזת כפושטת רגל?
לפי חשיפת הניו יורק טיימס בשבוע שעבר, מרבית הכספים שמוזרמים לממשלת יוון מהטרויקה (האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית) במסגרת תוכנית החילוץ השנייה שלה ,משמשים למעשה לתשלומי ריבית על איגרות חוב יווניות, אשר ברובן מוחזקות גם ככה על ידי אותם הגופים המחלצים.
תומאס מאייר, יועץ בדויטשה בנק סיכם זאת: "יוון לא תוכל להיות חדלת פירעון מול ה'טרויקה', כיוון שה'טרויקה' למעשה פורעים את החוב מול עצמם"
לפי הערכות UBS, לא פחות משני-שליש מהחובות היווניים  בהיקף כולל של 229 מיליארד דולר, מוחזקים בידי ה"טרויקה".
אם יוון תוכרז כפושטת רגל המשמעות היא שהגופים האלה יאלצו להתמודד עם ההשלכות החמורות של הפסד כה גדול. הסכנה הגדולה עוד יותר היא שפשיטות רגל היא מחלה מדבקת שעלולה להדביק את כל אירופה. הטרויקה לפיכך מלווה ועוזר ליוונים לגלגל את החוב עוד קצת ,אולי כדי שמנהליהם יוכלו לסיים את הקדנציה ולהשאיר את התפוח האדמה הלוהט הזה לבאים אחריהם.

ההערכה היא שאי אפשר יהיה להמשיך עם ההונאה הזו עוד זמן רב.בקרב הבנקים באירופה ובארה"ב נערכים בחשאי כבר מספר שבועות לאפשרות לסחור במטבע יווני חדש במקרה שיוון תפרוש מגוש היורו. מספר בנקים לא מחקו את הדרכמה ממערכות המסחר שלהם לאחר שיוון הצטרפה לגוש היורו לפני למעלה מעשור, ויוכלו לשוב ולסחור במטבע היווני בהפעלת מתג אחת במידה שמשבר החוב יאלץ את יוון לשוב למטבע המקומי. הלחץ מגיע גם מאזרחי אירופה: סקר שנערך בגרמניה מראה כי מחצית מהגרמנים אינם מעוניינים שיוון תישאר בגוש היורו.

רמז לבאות ניתן אולי למצא גם בטעות המביכה בבלומברג : מי שבחן בשבוע שעבר את  מסכי המט"ח (ראו בתמונה למטה) של ספקית הנתונים הפיננסיים גילה לתדהמתו כי הדרכמה עשתה קאמבק והופיעה שם כמטבע לגיטימי עם שאר המטבעות בעולם. ההופעה המפתיעה הזו תורצה על ידי בלומברג כ" רק פונקציה פנימית של המערכת שמוכנה לבחינה". המטבע הורד מהמסכים לאחר חשיפת האירוע בבלוג הפופולרי ביזנס אינסיידר".

צילום מתוך בלומברג

ספרד
גם לספרד כמו יוון, אין כסף לחלץ את הבנקים שלה וכרגע על הפרק שם נמצא חילוץ הבנק הרביעי בגודלו ,בנקיה.
 אילו דרכים נותרו לספרדים לגייס בכל זאת את הכסף כדי לחלץ את הבנק הקורס שלהם?
הממשלה יכולה לנסות לגייס את הכסף מחוב שתנפיק (ושלא תוכל להחזיר בעתיד) או לקחת הלוואה מקרן החילוץ באירופה ,מה שכרגע אם דגש על כרגע, לא בא בחשבון שם. נותרנו לפיכך רק עם עניין גיוס החוב לעת עתה-  אלא שבגלל שספרד במצב כה גרוע, אף גוף היום לא מוכן לקנות את החוב שלה אלא אם תשלם פרמיות גבוהות מאד. הגוף היחידי שכן יכול לרכוש את אותו חוב אבוד במחיר סביר הוא הגוף היחידי שיכול להדפיס כסף באירופה שהוא הבנק המרכזי באירופה. אלא שפה מגיע איסור : לבנק המרכזי באירופה אסור לרכוש אג"ח ישירות מהמדינות. המטרה באיסור זה היתה  למנוע אינפלציה שכן רכישה כזו כמוה הדפסת כסף לכל דבר. אז מה  שהספרדים שוקלים לעשות כדי לעקוף את האיסור (בעצימת עין או בשתי עיניים פקוחות של הבנק המרכזי) זו הקומבינה הבאה:
הממשלה תזרים שטרות חוב (אג"ח) שלה לבנקיה והבנק המרכזי באירופה ירכוש את אותו אג"ח ספרדי (שמגובה בכלום ושווה כמעט כלום) מבנקיה תמורת מזומן שידפיס. תרגיל פיננסי גאוני שלא היה מבייש אפילו את תרגיליו של מידוף.
את המחיר נשלם בעתיד ויתכן שאף בעתיד הלא רחוק.

ולסיום, בזמן שכולם עסוקים בספרד ויוון - פורטוגל החלה בחילוץ שלושה בנקים בסכום של 7 מיליארד יורו - פעם זו היתה כותרת ראשית. היום אין מקום לדחוף את זה ככותרת משנה אפילו לעמודים הראשונים.

האם לפיכך כך תראה הכלכלה שלנו בתקופה הקרובה?

24 תגובות:

  1. נחמד

    אבל לא מדוייק כיוון שההלוואות ליוון ובעתיד לספרד ניתנות בתנאי שהן יקצצו בשירותים שהם מעניקים לאזרחים כדי שיותר מהתלג ילך לכסות חוב מתוך מחשבה אולי אמונה שהעם יסכים שאחוז גדול מ40 מהתלג ילך רק לתשלום חובות.

    ממשלה יוונית יכולה לנצל את ההזדמנות ולשלם את כל החוב בדראכמה חסרת ערך ויום למחרת להוציא מטבע חדש שאולי יהיה אף מונפק ללא חוב

    השבמחק
  2. המשמעות המעשית של הכרזה על פשיטת רגל יוונית היא מחיקת כספי החוב מהספרים. בכך לא ייעמדו המוסדות שמחזיקים באג"ח היווני.
    לכן הם מעדיפים לשלם בעצמם את עלות החוב ( הריבית ) רק כדי שלא יאלצו למחוק את הכספים מהספרים.
    צודק ערן שמדובר על הונאה לכל דבר ועניין.
    הכלכלה היוונית לא יכולה ולא תוכל לשלם את עלות החוב שלא לדבר על הקרן.
    כלכלה יכולה לשלם עלות חוב רק אם היא צומחת צמיחה חיובית.
    צעדי צנע וצמצום שירותים ממשלתיים יוצרים מצב הפוך . יוון מתכווצת ב 5% לשנה ולכן אין לה שום יכולת לשלם אפילו אירו אחד מעלות החוב.
    הבנקסטרים האירופים מנסים לבעוט בפחית עוד כמה מטרים קדימה.
    יש כמובן עוד תוצאה הרסנית מאד להכרזה על פשיטת רגל יוונית.
    ערן התייחס לכך בעבר, התוצאה היא הפעלת הביטוח כנגד פשיטת רגל יוונית CDS . הביטוח הונפק על ידי בנקים בארה"ב שגם להם אין יכולת לשלם סכומי ביטוח ענקיים כאלה.
    לכן, למרות גודלה הקטן יחסית של כלכלת יוון ביחס לעולם, לכולם ברור שאם היא מכריזה על פשיטת רגל . התוצאה תהיה קריסה פיננסית כמו שראינו ב 2008 אם לא גרוע מכך.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל חוב שנושא ריבית בסופו של דבר מתמוטט, אין דבר כזה צמיחה חיובית, גם שהצמיחה חיובית בעצם היא שלילית מאחר ומדובר בגדילת כמות הכסף ותו לא.
      יוון היא הסנונית הראשונה מתוך מדינות רבות שיפשטו את הרגל ולא ישלמו חובות ויפעילו גלגל בלתי ניתן לעצירה שימוטט הכל.
      אגב האמריקאים מייחלים לנפילת האירו מאחר וזה יחזק את הדולר ויביא אותו שוב למעמד המטבע השולט בעולם, לראיה באפט מצהיר כי תושבי ארופה "חצי עבדים" רק שכח לומר מי האדון והוא הכובש הבנקאי מושבו בארה"ב.

      מחק
  3. מדהימה אותי הפסיכולוגיה של הציבור. המידע המופיע בכתבה, בצורה זאת או אחרת, כבר נאמר בגלוי על ידי מספר סלבים פיננסים (מרק פרבר, גים רוג'רס וכו') והציבור אינו מפנים. יש פתגם פולני שתרגומו הוא "מה שהיה הוא שיהיה" - עד שהאסון לא יהיה בפתח הבית, הציבור ימשיך להאמין ששום דבר לא ישתנה.

    השבמחק
  4. הבעיה של יוון זה שהיא לא יכולה להדפיס וצריכה טובות של המעצמות הגדולות וקרן הסיוע הבן לאומי

    יפן סין ארצות הברית בריטניה יכולות להמשיך ולהדפיס הבנקים המרכזים יספגו את ההון, לא לשכוח שהאינפלציה מצויינת למדינות הללו כי ערך החוב שלהם נשחק

    ארצות הברית מייצאת אינפלציה לכול העולם, הראשונות שנפגעו אלו המדינות החלשות [אביב ערבי]

    ארצות הברית יוצרת שחיקה כללית לכלל המטבעות בעולם...

    בעצם ארצות הברית מחלקת את החוב שלה בין כלל המדינות ללא ידיעתן או רצונם....

    ולראיה למרות מצבה של ארצות הברית היא הוציאה לפועל תוכנית בריאות שעולה מיליארדים...

    ההדפסה והאינפלציה גורמים לפשיטות רגל של עסקים קטנים החוב שלהם נמחק , זאת אומרת שכספים רבים נמחקים מה שיעכב את האינפלציה

    המדינות ימשיכו להציל את הגדולים על חשבון ערך הכסף והקטנים ימחקו

    כך הם בעצם מעבירים את ההון בעולם לתאגידים וגורמים להם לגדול ולגדול....

    המדינות יהפכו ליותר ויותר סוציליסטיות, והאזרח יהפוך ליותר ויותר נתמך על ידי הממשלות שנישלטות על ידי התאגידים...

    ומה חשוב לבעלי התאגידים המובילים כיום?
    בקרת אוכלוסין

    לא רחוק היום שעל מנת להביא ילדים תתצרך אישור ורשיון ממשלתי....


    שאלת המיליון דולר האם כול זה מכוון על מנת להוציא לפעול מטבע עולמי שלב אחד לפני ממשלה עולמית?

    אני חושב שכן, כי עם לא אז למה?

    1.היום מחקרים רבים מוכחים כי בעולם המערבי גדל מספרם של האנלפבתיים, האינטיליגנציה של הצעירים נשחקת למרות שהיום לימודים פתוחים כמעט לכול כיס...
    יש ריבוי ששל ילדים בעשלי קשיי התנהגות..

    מחקרים רבים תומכים כי החיסונים [האלומיניום כספית ומתכות נוספות גורמים למוות של תאים ניוריונים ממוח, כמו כן החומצה הפלואוריסטית שבמים וריסוסי הקימטרל....

    אנו עדים לריבוי של אוטוזים באלפי אחוזים בעולם המערבי...
    קשיים בהבאת ילדים...
    וסרטן מחלת אוטואמיונית פרופר...

    אנו עדים להדרדרות מוחלטת בחינוך ברווחה בבריאות

    אנו עדים לפשיטת רגל כלכלית חברתית ורוחנית בכול רחבי העולם?
    צרוף מקרים?

    ועוד ועוד

    האם כול זה מהונדס?
    האם יוצרים משברים בחסות דוקטורינת ההלם ובעיה תגובה פתרון?

    האם הדמוקרטיה שלנו מזויפת וישנו שליט אחר?

    כי אם כן הכלכלה היא הקטנה שבבעיותינו.....

    השבמחק
    תשובות
    1. כל כך צודק, זו דמוקרטיה מזוייפת, בעצם אנחנו מדינה כבושה בדרך להיות כמו יוון , לא סתם פישר יושב פה על הברז, לא סתם העביר חוק בנק ישראל חדש, הכל בשביל דבר אחד הכובש הבנקאי, החינוך של ילדנו הציביון שלנו הערכים שלנו הכל נמוג רק מפני חתיכת נייר.
      ואני שואל אתכם מתי נתעורר, שיהיה מאוחר מידי? או היום צריך לצאת לרחובות ולהחזיר מה ששייך לנו, מה שגנבו מאיתנו בחסות הדמוקרטיה לכאורה.

      מחק
  5. דוגמא:

    במקרה של מדינות ישנה אפשרות אחרת והיא שחיקת החוב באמצעות אינפלציה. לאורך השנים מדינות רבות משתמשות בכלי זה בצורה יעילה ביותר כצורה למחיקת חוב שאינו ניתן להחזר בכל צורה אחרת, מלבד פשיטת רגל וסירוב להחזיר את החוב.
    ישנן דוגמאות נהדרות כיצד כלי ההיפר אינפלציה עובד. בשלוב עם הזיכרון הקצר של מרבית האוכלוסיה זה פשוט כלי נהדר. בברזיל של 1980 – 1993 היפר אינפלציה מחקה את כל החובות האינסופיים של המדינה לכדי כמעט אפס. וכיום ברזיל נחשבת לאחת מהכלכלות הצומחות והמוצלחות וכולם סומכים על הבנק המרכזי שלה. תוך 4 שנים האינפלציה בברזיל ירדה מ 2000% ל7% ( גם לנו בישראל זכורה תופעה דומה בתחילת שנות ה 80 שהובילה אותנו להיות אחת מהכלכלות היציבות ביותר כיום...).
    נשמע נפלא לא ? תארו לכם את ארה"ב מגדילה בפקטור 10000 את היצע הכסף הנוכחי של 900 מיליארד דולר ( בדיוק כפי שברזיל עשתה בחצי הראשון של שנות ה 90 ) לכדי 9000 ביליון דולר כך ש 13 ביליון הדולר של חוב יראה זניח לחלוטין. הבעיה היחידה הנראית לעין היא שפשוט אף אחד לא יסכים להלוות שוב לממשלת ארה"ב אפילו לא דולר אחד ! אך ההיסטוריה מוכיחה אחרת . למשקעים יש זכרון קצר ולעולם יסלחו לאחר זמן מה על אינפלציה ואפילו על פשיטת רגל וסירוב לשלם את החוב.
    יתרה מכך, הבנקים המרכזים פשוט הפכו מקצוענים ביכולתם ליצר אינפלציה ומשתמשים בכלי בכל פעם שיש חשש לדיפלציה העלולה לגרום להקפאת הפעילות הפיננסית ולביקרות כבדה על השיטה המוניטרית

    http://concealed-money.blogspot.co.il/2011/03/blog-post_13.html

    השבמחק
    תשובות
    1. עם דעתך אני לא מסכים לחלוטין, מציע שתחזור לשולחן השרטוטים ותבין שאתה עוסק בטפל ועדיין ניזון משיטת השקר שמסתירה דבר אחד פשוט, קרא את תגובת יניב מעלה

      מחק
  6. עוד דוגמא:

    אך היתרון הגדול של איסלנד לעומת מדינות בגוש היורו שמתמודדות עם בעיות דומות הוא עצמאותה המוניטרית. לאיסלנד יש מטבע משלה, בנק מרכזי משלה, מדיניות עצמאית וחופש מוחלט בקבלת החלטות פיננסיות.



    בדיעבד נראה כי היעילות של תגובת הממשלה האיסלנדית היתה יכולה להילמד באוניברסיטאות. שבועיים אחרי שפרץ המשבר, הבנק המרכזי הוריד את הריבית מ־15.5% ל־3.5%. חודש לאחר מכן האינפלציה זינקה ל־17.1%. המהלך אמנם גרם זעזוע עמוק במדינה, אך נראה כי תקופה קשה אך קצרה עדיפה על הסבל המתמשך של יוון שמתפרס על פני שנים.



    בעקבות המשבר איבד המטבע הלאומי של איסלנד 50% מערכו, אבל כאן היה טמון גם המפתח להיחלצותה מהמשבר. אחד מענפי היצוא המרכזיים והמסורתיים של איסלנד הוא דגים. פיחות המטבע אמנם פגע באיסלנדים שנטלו משכנתאות במטבע זר וייקר מאוד את הסחורות המיובאות, אבל היטיב עם בעלי המפעלים לעיבוד דגים. בנוסף לעלייה ביצוא, הפיחות במטבע המקומי הביא גם לצמיחת ענף התיירות. ב־2011 ביקרו באיסלנד 566 אלף תיירים, עלייה של 16% לעומת 2010 ו־51% לעומת 2005.

    http://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3572138,00.html

    השבמחק
  7. ערן,

    אני נהנה לקרוא את הבלוג שלך מזה זמן רב.
    בקשה קטנה לי אליך. האם תוכל לכתוב פוסט על ההתנהגות המומלצת של האזרח הקטן מבחינה כלכלית בימים אלו של טרום התמוטטות? ברור שאדם אחד לא יוכל לשנות את השיטה הכלכלית, ושינוי מהותי לא יתרחש בעתיד הקרוב. כיצד ניתן להתגונן ביעילות מקסימלית מתחלואי הכלכלה?

    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום,
      אכתוב בקרוב על רוב האפשרויות שעומדות לפנינו כדי להתגונן. אני לא מתכוון לקבוע לך מהי האופציה העדיפה כי גם לי אין יכולת לחזות בדיוק מה נחווה במשבר הגדול שיגיע בגלל שמעולם העולם לא היה במצב כזה, כך שיתכן שהאופציה שאתה תבחר תהיה טובה אף מזו שאני אבחר. זה יהיה משהו שאתה תצטרך להפעיל בו את שיקול דעתך בעניין.

      ערן

      מחק
    2. אני אסביר לך בפשטות, תצמד לסחורה אמיתית כגון בית אוכל, מחצבים, לא בתי השקעות לא ניירות ולא תעודות זהב.
      למרות שתעשה כך צפה לקושי קיומי בעת ההתמוטטות, אך זכור תמיד בשביל להשתחרר צריך לסבול, השינוי כואב אך הכרחי ויביא אותנו למקום הרבה יותר טוב בעתיד.
      נכון שאדם אחד לא יכול לשנות, אך אחד ועוד אחד ועוד אחד בהחלט יכולים לשנות, המידע הוא המפתח, ובכדי להלחם במשהו קודם צריך לדעת מה הוא, לכן כל אדם שתיפגוש ותדבור אליו את האמת הרי שהרווח כולו שלך.

      מחק
  8. אני מניח שכל הדברים שנאמרים פה וכל האקסטרפולציות האלו לא נעלמות ונלקחו בחשבון ע"י הבנקים. אנ י מניח שהם חשבו על זה כבר בעצמם הם לא עד כדי כך רעים שהם טיפשים. אם כך ואם התסריטים הבלתי נמנעים שעולים מהבלוג הזה איזה אינטרס ממשי יש לאנשים בדיעה צלולה להמשיך את מהלך הדברים הנוכחי ולהעמיק אותו עוד יותר. התסריט הוודאי הוא שהכסף יקרוס כך או אחרת המערכת לא תחזיק הרבה חמש שש שנים וזהו. איזה אינטרס יש לאנשים חכמים (כך אני מעריך) מלבד בצע כסף וטיפשות להמשיך את הכיוון ולא בעצמם לנסות ולפתוח את הדברים? הרי המשך בכיוון הזה לא רק שנידון לכישלון אלא גם נידון להרוס את כל - או בעצם בעיקר את הבטן הרכה שלהם. מי שלא ממש יוכל לשרוד את הקריסה אלה הם הבנקאים ואלו מהאחוז האחד ולא מהתשעים ותשע. האינטרס ההגיוני הוא שיתפקחו יפתחו את העיניים לפני שהם יהרסו.
    כל התשעים ותשע יכולים רק להרוויח.. כולם יכולים להרוויח אם האמת תצא לאור ואם היא תצא מכיוון של הבנקים יש גם סיבוי ליותר מטוב.

    השבמחק
  9. ועוד דבר אם זה באמת היה נגד האינטרסים שלהם .. שהאמת הזו תדלוף האתר הזה כבר מזמן היה נסגר... אנשים איבדו את מקום עבודתם על פחות מזה ומהר מאד..

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי אתה מפרש את המצב לא נכון.

      השאלה שצריך לשאול היא למה הגענו למצב הזה?

      למה הכלכלה ממשיכה להתרסק?

      למה עם השנים קשה יותר לחיות בכבוד?

      וכול זאת למרות שהטכנולוגיה השתפרה פלאים...

      שיצרו את הכלכלה יצרו אותה לתוך עולם של חוסר....

      היום הגענו למצב שהעידן הטכנולוגי משמיד מקצועות ולטענת מדענים רבים כבר עכשייו הטכנולוגיה יכולה להחליף 70% מכוח העבודה האנושי...

      תאגידי הנפט והאנרגיה משקיעים מליארדי דולרים על מנת לטרפד וליקנות פטנטים של אנרגיה ירוקה וחסכונית על מנת שהם ימשיכו לשלוט על שוק האנרגיה העולמי.

      בארצות הברית שורפים שדות תירס על מנת לשמור על מחירו גבוהה כאשר באותו זמן אנשים מתים מרעב מאפריקה.

      הם הבינו הרבה לפנינו שהם הולכים לאבד שליטה עלינו מכיוון שעידן החוסר תם ויש שפע

      אז כרגע הם מתרפדים פיתוחים טכנולוגים ירוקים ויעילים כדי להמשיך ולשלוט בענף האנרגיה העולמי,ובעיה נוספת מבחינתם זה הגידול של האוכלוסיה בעידן של שפע ובריאות אוכלוסיית העולם גדלה וגדלה ללא בקרה...

      והגידול שלה מסכן את השפע לכול השאר ובמיוחד בישבילם ועל שליטתם...

      דבר נוסף בעידן שבו לאליטה אין עוד צורך במעמד הפועלים כי הטכנולוגיה מחליפה אותו ומצריכה פיקוח של אנשים בודדים, דווקא ברגע שלאליטות אין עוד צורך בכמות גדולה של נתינים כמות הנתינים גדולה מאי פעם...

      כדי שתבין למה הם מסוגלים אני ממליץ לך לשים בצד את כול הדעות הקדומות והסטריוטיפים תשב ותיבחן את ארועי 9.11 בארצות הברית בצורה אוביקטיבית ואז תבין אם מי יש לך עסק...

      תלמד על דוקטורינת ההלם ועל המניפולציות בחסות בעיה תגובה פיתרון.

      אתה צודק שאתה אומר שאם הם לא היו רוצים שהידע הזה יצא הם היו סוגרים את האתר , אז למה הם לא סוגרים את האתר?

      כי הם רוצים שהידע הזה יצא החוצה כי הם רוצים שתמרוד כי הם רוצים כאוס פניקה כי שי להם את הפיתרון איך להמשיך לשלוט עלינו גם בעידן של שפע...

      הם עושים מה שנקרה לחץ מלמעלה ולחץ מלמעטה...
      קרטל הבנקים לוחץ על הממשלות לעמוד בתשלום החוב שלהם ובכך מאלץ אותם לקצץ ברווחה ולעלות מיסים
      במקביל קרטל הבנקים מזין אותנו באמת ומממן הפגנות נגד הממשלות וזהו הלחץ מלמעטה...

      הם רוצים קריסה מבוקרת על ידם ואז הם יוציאו לפועל את התוכניות שלהם ואנחנו נמחא כפיים למרות שהפסדנו לדורי דורות...

      תלמד על קבוצת בילדברג שהחודש אפילו YNET חספו ופרסמו..


      אז גם אנחנו הלא כבשים נישלטים על ידי אופוזיציה נשלטת ועדיין רחוק היום שבו מסה קריטית של אנשים ידעו מה היא באמת האמת וימרדו מול הרודן האמיתי ןלא איזה בובה על חוטים....

      מחק
    2. אז מיהו הרודן האמיתי? ואם מדובר ברודנים... אפשר רשימה? רצוי עם הכתובת והאימייל.. הרי אנחנו מתמחים בסיכול ממוקד.

      דיפי

      מחק
    3. אני ישתדל להישאר רציני למרות הציניות שלך:

      אנחנו לא מתמחים בסיכול ממוקד.

      וחבל אחי תפתח את העיניים.

      מה אתה חושב שהממשלות מייצגות את האזרחים או את האינטרסים של האזרחים,הרי תבחן עכשייו מאיפה כול ממשל אובמה, אתה תראה שכולם באים או מהמערכת הבנקאית או מתאגידי האנרגיה או מוול סטריט, הם באים לכהונה של 4-8 וחוזרים לחברות שלהם אז את מי את חושב שהם משרתים...

      וזה די פשוט: מי שיש בידיו את הכוח ליצור כסף – שולט בעולם

      דעתו של ד. סטאמפ, לשעבר מנכ"ל הבנק המרכזי בבריטניה: "הרעיון של המערכת הבנקאית נוצר בהיעדר חוק. המערכת נולדה בחטא. הבנקאים יוצרים בקלות מספיק כסף כדי לקנות הכול.

      אם נשלול מהם את הזכות הזאת, כל העושר שלהם ייעלם יחד איתם, והעולם יהפוך למקום נחמד לחיות בו. הרוע המחריד ביותר בעולם הוא הבנקאים עם השליטה שלהם בכסף".


      דעתו של ק. קוויגלי, פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת ג´ורג´טאון (מתוך ספרו "טרגדיה ותקווה"): "לכוחות הקפיטליזם הפיננסי יש מטרה – ליצור מערכת עולמית של שליטה פיננסית המרוכזת בידיים פרטיות, שמסוגלת לשלוט על המערכת הפוליטית של כל מדינה. הבנקים המרכזיים ברחבי העולם צריכים לשלוט על המערכת הזאת, לפעול בתיאום, באמצעות הסכמים סודיים שמושגים בכנסים ובוועידות סגורות. השליטה על כל הממשלות מקנה להם שליטה כמעט מוחלטת.

      דעתה של א. בראון (מתוך ספרה "Web of Debt"): "הזכות להדפסת כסף נגזלה מרשויות החוק. הפדרל ריזרב אינו ארגון ממלכתי אלא קרטל בנקים פרטי שנמצא בבעלותם של הבנקים הגדולים השותפים בו. כתוצאה מכך, הפדרל ריזרב שולט בעולם באמצעות הבנקים המרכזיים של אירופה, של בריטניה ושל יפן, ואינו מציית לאף אחד.


      שלא נדע: המפגשים הסודיים של כלכלני העולם


      בכל שנה בחודש יוני מתכנסים ראשי מדינות ובנקאים בכירים במקום סודי, ללא נוכחות תקשורתית, ודנים בנושאים שאיש לא יודע מה טיבם. לקבוצה הזאת קוראים "בילדרברג", היא פועלת מאז 1954, והאמת? יש פחות ופחות סיבות לפקפק בתימהונים שמזהירים ממזימה להשתלט על הכלכלה העולמית
      אין שום מידע מדויק על הנעשה בכנסי "בילדרברג". ברור שאיש מהמשתתפים מעולם לא התראיין על הדברים שנאמרו בוועידה, וכל מה שנשאר זה רק לנחש מה קורה שם. מוזר שבעידן שלנו עוד מתרחשים דברים כאלה, לא? כשהמדיה שולטת בכל, ובתוך שנייה מצולמות פנים מוכרות בסמארטפונים ונשלחות למערכות עיתונים, איך אפשר להסתיר התכנסות של כל כך הרבה שפיצים במקום אחד?

      עובדה שאפשר, וההסבר פשוט: חלק מחברי הקבוצה הם אילי התקשורת הגדולים בתבל, ובכוחם לסנן בקלות כל אייטם רלוונטי. אליהם מצטרפים ראשי ממשלות שתחת פיקודם צבאות וכוחות משטרה, והשילוב הזה גורם לעיתונאים להיות מאוד מנומסים וצייתנים. אין מקום לסטות מההנחיות של הקודקודים, ומי שמנסה להתחכם חוטף.



      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4216861,00.html



      פיגועי התאומים 9/11 - ארכיטקט מספר את האמת

      http://www.youtube.com/watch?v=D9oqWhebVdA

      מחק
    4. אני רשמתי תגובה ארוכה ועינינית אך ערן בחר למחוק אותה

      אני סיימתי אם הבלוג הזה.....

      מחק
    5. טוב,
      אז יאללה
      מממבייי

      מחק
    6. לאנונימי
      אני לא מוחק אף סוג של הודעות או מצנזר אלא אם ההודעה היא הודעה שנועדה אך ורק לפגוע בכבודם של הקוראים או של הכותבים פה או שהיא מכילה מילים מעולם הכדורגל (בדרך-כלל מילים שנאמרות כלפי אמהות של שופטים) שלא ראויות לפרסום.
      לגוגל מנגנון סינון הודעות אוטומטי שאני עד היום לא מבין איך הוא פועל אבל מידי פעם הוא לא מפרסם הודעות או שולח אותן לספאם כולל תגובות שלי. כשההודעה מנותבת לספאם אני מאשר אותה ברגע שאני רואה אותה, כמו שקרה במקרה שלך.

      המשך יום טוב
      ערן

      מחק
    7. אני ךא הייתי ציני כלל, רק אם מדובר בכמה קןדקודים אין שום דבר שסיכול ממוקד לא יוכל לטפל בו... רק צריך לחשוב על מה לעשות במצב הזה, והרי ברור שהפגנות לא יעזרו לעניין, ולא פסטיבל היפי בשדרות רוטשילד, כי הם סך הכל נהנים ומעלים חיוך.
      צריך ללמוד מיוון, לא מהממשל אלא מהאנשים, הם שורפים בנקים, שורפים בניינים, מכוניות, יש מנגנון סלידרויות בינאישי, ואנשים החליטו להפסיק לשלם חשבונות ומשכנתאות, מי שיש לו חסכון מוציא אותו.. וככה, בין האש לבין הלא-משחקים-שברו-את, נוצר משהו שנקרא מרד במוסכמות.
      שלב הבא הוא התפשטות לשאר ערי העולם, וצביאה של המוני אדם על בתי אותם קודקודים והעלתם באש.
      אז אחזור על השאלה, אז מיהו הרודן האמיתי? ואם מדובר ברודנים... אפשר רשימה? רצוי עם הכתובת והאימייל.

      ובאמת איני ציני, אני עוקב אחרי הבלוג הזה די הרבה זמן ולומד ממנו הרבה..

      דיפי

      מחק
    8. לדיפי- קשה לי לראות איך מנגנון סולידריות בינאישי עובד במדינה שבה שורפים רכבים, בנקים, מכוניות ובניינים. האם היית עושה עסקים (עזוב להלוות כסף), לשכנך לרחוב, אם אתמול ראית אותו שורף מכונית כי אין לו כסף או רצון לשלם את חשבונותיו? איך אמון אישי עובד במערכת כזאת?

      יודע מה, עזוב, היית מבקש ממנו לעשות לך בייביסיטר על הילד?

      מחק
    9. ערן סליחה, לא ידעתי חשבת צינזרת...

      עורב אתה כול כך צודק..

      ודיפי קצת עצוב לי שאחד שלומד וחוקר עדיין תקוע במחשבה שאנרכיה חברתית היא פתרון...

      הרי אחד האמצעים הפסיכולוגים העקריים שהם משתמשים על מנת לשלוט זה שיטת ההפרד ומשול..

      ומה נראה לך יקרה במקרה של אנרכיה שכולם פועלים ממניעים של חרדה פחד וטרור....

      אחת הסיסמאות שלהם זה order out of chaos

      אלימות כאוס ובזיזה לא יפתרו אלה יחמירו את המצב כי זה יתן להם לגיטימציה לכונן את ה- police state שהם כול כך רוצים....


      תחשוב על זה אף אזרח בלונדון לא חלם על להכניס צבא או לעקוף סגר לילי, אבל בהיתפרעויות שנה שעברה זו הייתה דרישת הציבור להכניס את הצבא להחזיר את הסדר ובמקביל נאכף סגר לילי...

      מי האנשים ששולטים ומה המייל שלהם זה לא רלוונטי מדובר בקבוצה גדולה של אנשים שתחת ידם ממשלות סוכנויות ביון ומערך התקשורת, על מנת לנצח אותם פיזית נצתרך לשכנע כול חייל שוטר סיון או עיתונאי שהם משרתים 1% מהאוכלוסיה שמשלם להם את המשכורות ומשעבד אותם ואת כול השאר...


      אבל אין צורך ופה נכנס החשיבות של הבלוג והעשייה של ערן, על מנת לנצח על כול מדינה לטפל קודם כול בבנקים המרכזיים שלה , וצריך מסה קריטית של אנשים שיפסיקו להישתטף בשיטה, יפסיקו לעבוד לשלם מיסים ואף ימצאו דרכים אחרות על מנת לבצע עסקאות בסכר חליפין...

      על מנת לנצח על כול אזרח לסמוך על האזרח לידו שילך עד הסוף ולא יבגוד בו במהלך הדרך...

      ברגע שהאזרחים יתאחדו ויגיעו לרמת אימינות שמבוססת על האהבה במקום על פחד אז ניצחנו ואין להם סיכוי, וכול זה מיבלי לירות כדור אחד או לשרוף אוטו אחד.....

      מחק
  10. הערה של אנרכיסט מתוסכל:

    למה אתם תמיד מתיחסים לאנרכיזם באור שלילי? אנרכיזם הוא המודל האולטימטיבי לשלטון העם. ביטול הקניין הפרטי אולי נשמע מאיים אבל זאת הדרך היחידה שבה אינדבדואלים לא יוכלו להשטלת על הכלכלה ולשעבד אזרחים אחרים...

    http://anarchism.s3.amazonaws.com/Chomsky%20on%20Government%20in%20the%20Future.pdf

    השבמחק