יום שני, 28 בנובמבר 2011

הצד האפל של הBlack Friday: צפו בארה"ב כפי שלא הכרתם

23 מפעלים נסגרים בארה"ב בכל יום בממוצע, מ2001 נסגרו כבר מעל 56,000 מפעלים. 2.6 מיליון מאזרחי ארה"ב נפלו אל תוך קו העוני בשנה שעברה. מיליונים משתמשים בתלושי מזון ומציאת עבודה היא כבר בגדר משימה מתישה עד בילתי אפשרית.
מה קורה לפיכך כשהעוני המתפשט פוגש בתרבות צריכה בילתי ניתנת לשליטה?
זה בדיוק מה שקרה ביום שישי השחור האחרון בארה"ב. שודדים, חמושים וקרב יריות היו מנת חלקו של אותו יום שישי השחור, אבל התמונות שיצאו מתוך מרכזי המסחר היו המבהילות ביותר.


וולטר וונס בן ה-61 נרמס למוות במרכז הקניות Southridge כשעשרות ניסו לפלס דרכם לדיל.
בסניף של וול מארט בלוס אנג'לס אשה החלה להתיז ספריי פלפל על לקוחות אחרים שהיו סביבה. תתפלאו אבל היא לא עשתה זו להגנת עצמית, 20 אנשים נפגעו כתוצאה מההתזה הזו שנעשתה רק בשביל שתוכל לתפוס מקום טוב יותר.
וזאת רק ההתחלה. צפו בתמונות הקשות ,שגם מדינות עולם שלישי ודאי היו מתבישות בהן. וחשבו מה יקרה אם ההמון הזה במקום להלחם על גאדג'טים ומוצרים זולים מסין ,יצטרך להלחם מתישהוא בעתיד גם על מוצרי מזון.

מראה נפוץ בפתיחת רשת מסחרית באותו יום (הסרטון הזה נלקח מקניון בקליפורניה):


קליפורניה בכניסה לאחת החנויות:
\

המלחמה על משחקי מחשב ,מתחיל רגוע ואז..:
>

וול מארט ,גרינוויל

כך קונים מתנות בשנת 2011:

12 תגובות:

  1. From the point of view of someone who's looking from the outside in, your post seems rational. As far as reality is concerned, it's detached from reality to the point being mildly amusing
    -Eran.
    PS
    Anyway..won't you join us as we try to crush Amazon's servers on Cyber Monday?

    השבמחק
  2. Eran
    אני מתנצל אם אני מתפרץ (לדלת פתוחה)
    מה עם חומר חינוכי והסברתי להמון בצורה שבה הוא יוכל להבין? לא יותר יעיל משרתי אמזון שליט"א?

    חבר,
    כמו שהשיטות לשווק להמון מה חשוב בחיים ידועות לנו כך אנו צריכים להשתמש בהן בכדי ללמוד וללמד
    כי מי כמוך יודע
    שקשרים על בסיס הדדיות ואחריות משותפת משפיעים על האושר והקיום שלנו.

    האם זה לא היית אתה שהדפיס כאן את הסרטון הזה?
    http://youtu.be/STuUWYg4kwE

    השבמחק
  3. ערן,
    אני הבנתי שישנה אופציה של קיצוץ החוב הלאומי של ארה"ב ושההחלטה בדבר נמצאת בדחיה והדחקה מצד המחוקקים...

    האם תוכל לפרט את המשמעות של מהלך כזה ובעצם - מה זה אומר ?

    תודה!

    השבמחק
  4. ערן הילדסהיים28 בנובמבר 2011 בשעה 11:48

    שלום אור,
    דיונים על קיצוץ החוב של ארה"ב נשמעים כמעט מידי שנה. הם בעיקר נועדו לאותת למשקיעים שהנה ארה"ב עושה "צעדים" לקיצוץ החוב אבל כשמסתכלים על הנתונים מגלים כמה דברים מעניינים:
    1. למרות שמוחלט כמעט על בסיס שנתי או תלת שנתי לקצץ בחוב- החוב לא מפסיק לגדול וגם הקצב גדילה מואץ.
    2. מה שמדובר הוא על קיצוץ של 1.2 טריליון דולרים לעשר שנים ,קצת מגוחך בהתחשב בעובדה שגם אם יקצצו 1.2 טריליון דולרים בשנה למשך 10 שנים עדיין זה לא יספיק אפילו בשביל להגיע לאיזון תקציבי ,שלא לדבר על הקטנת החוב.
    3. העובדה הקשה והמרה שכולם מנסים להתחמק ממנה:
    אין דרך לארה"ב לקצץ מהחוב שלה לאורך זמן,אלא אם תושביה ירדו ברמת חייהם לרמה של עוני ורעב קשים ואני לא מדבר על מחיקת החוב,שזה כבר בגדר של משימה בילתי אפשרית. הם בכל מקרה יגיעו לשם בעתיד כאשר ערך הדולר ישחק אבל אתה מכיר קונגרסמן, חבר סנאט או נשיא שיסכים שזה יהיה במשמרת שלו? ודאי שלא.. המטרה כמו שאמרתי בהתחלה ליצור מראית עין של טיפול בחוב וכך למשוך עוד שנה ,עוד שנתיים ולהנות ממנעמי השלטון בינתיים

    ערן

    השבמחק
  5. חיות אדם. עבדי הפלסטיק... פשוט לא יאמן איך אחריתם של האמריקאים משתקפת בסרטונים.

    השבמחק
  6. אנחנו לא שונים מהם.

    השבמחק
  7. ערן הילדסהיים28 בנובמבר 2011 בשעה 12:19

    אנחנו עדיין לא הגענו לרמות האלו אבל בהחלט בדרך...
    פתיחת H&M בעזריאלי..זוכרים?
    http://www.youtube.com/watch?v=GP0fbDTe3t4

    השבמחק
  8. עצוב!! כי תפתאום מול עיני עולה תמונה מתקופת הרומאים שרצו "להשתיק" את זעקת העם למצוקה שלו....סיפקו לעם "לחם ושעשועים"..ובני העם היו בטוחים שזה רק מה שמעניין אותם... מישהו הכתיב להם מה נחוץ להם...מה חשוב להם...והם "אכלו " את הפתיון. גם היום "מישהו" מייצר את הפתיון הזה... לקבל בחינם, ויוצר את ההמון המתנפל על המוצרים... וכך הם מאבדים צלם אנוש. כי בתוצאה מה כבר הם הרוויחו???!!!

    השבמחק
  9. How Israel has been gradually transforming itself from a "community" oriented society into man eat man/consumerism one, a la the U.S. perhaps by force, the important role of dumbing down the people that the Israeli media plays in this regard, how Israel, a nation under constant threat cannot afford this sickness, and how paradoxically, the state of living in a proverbial pressure cooker has kept the populace alert while a state of "peace" has been causing a steady decline...now that could be the subject of some insightful post...
    -Eran
    PS
    Post from 2015:
    Tens of thousands of Israelis waited all night to be first to grab BF bargains that signal the start of Hanukka Holiday Shopping Season..

    השבמחק
  10. בעוד שבמצב שלום מתפתחות התופעות שתוארו בפוסט,
    גם למצב המלחמה יש החסרונות שלו, ואני כלל לא בטוח שהוא עדיף.
    מצב המלחמה התאפשר (ומתאפשר) בשל פחד עמוק שמתוחזק ע"י כמה אלמנטים עיקריים: השואה שחוזרים עליה שוב ושוב ושוב, והערבים שמצוירים בתקשורת הישראלית כציבור שרוצה לזרוק את כל היהודים לים.
    בשם הפחד העמוק ניתן לקדם מהלכים הרבה יותר גרועים מאשר התנפלות על חנות H&M.
    2 דוגמאות רלבנטיות:
    1) מיד לאחר הפיגוע האחרון בכביש עובדה-אילת חה"א הפציץ בעזה בעוד, והמנהיגים הנכבדים מיהרו להצהיר שהם חיסלו את האחראים לפיגוע - מפקדים בוועדות העממיות בעזה, לצערנו, גם תינוק בן שנתיים. כעבור חודש אלכס פישמן פרסם כתבה ב"ידיעות אחרונות" בה הוא כתב (על סמך התחקיר הצה"לי) שהמחבלים בכלל תושבי סיני, והארגון הוא הג'יהאד העולמי...
    אבל לציבור הטעות הנוראית הזו בכלל לא מזיזה כי הוא תקוע בפחד. אף אחד לא יתן את הדין משום שהלך המחשבה הוא - לא נורא אז הרגנו כמה ערבים, הגברנו את ההרתעה. השקטנו מעט את הפחד הנוראי.
    2) תקיפת איראן - מדינה שרחוקה מאיתנו אלפי ק"מ. אנחנו כל כך פוחדים שחלק מהאוכלוסיה מוכן כבר עכשיו להכות בפרוייקט הגרעין, במבצע מסובך ביותר. ובתמורה לעיכוב של כמה שנים בפרויקט הגרעין לקבל מלחמה (שמימדה מישתנים בהתאם לצרכים של מערכת הביטחון...).
    לאחר המכה הזו לאיראן באמת תיהיה לגיטימציה לפיתוח של נשק גרעיני, והשילטון שלה יקבל חיזוק גדול. בעצם במו ידינו אנחנו נשאיר את אחמדיניג'אד על כסאו.
    גם באיראן כמו בישראל ובסוריה ישנו ציבור גדול (אני מעריך שרוב הציבור) שמעוניין בשלום, מעוניין ברווחה כלכלית, מעוניין שה-1% ששולט בו יניח לו. אם ניתן מכה צבאית לפרויקט הגרעין באיראן, ניתן מעל לכל מכה לאותו ציבור שוחר שלום בישראל ובכל המדינות המקיפות אותנו כולל איראן.

    ע'

    השבמחק
  11. אני לחלוטין מסכים עם ע'.
    דרך אגב ע' חבל שאתה מסתתר מאחורי האות ע' ולא מפרסם את שמך המלא, אין לך במה להתבייש.

    אבירם עמית

    השבמחק
  12. לאבירם, אני לא מתבייש, אבל גם לא מעוניין בפרסום כרגע.

    השבמחק