יום שני, 20 באוגוסט 2012

כך מונעים מאיתנו לחשוב בצורה עצמאית

"מערכת הבריאות מתפללת לעולם ללא חולים בדיוק כמו שעורכי דין מתפללים שבעולם יהיו רק אנשים הוגנים" (ד"ר אבני).
 יותר ויותר אזרחים החליטו לקחת אחריות על חייהם והחלו לחקור את נושא הבריאות בעצמם והתעשיה שמגלגלת מאות מיליארדים בשנה החלה להילחץ. עתה היא שלפה את נשק יום הדין שלה שהוא גופי התקשורת. כך קרה גם אתמול.


אתמול שודרה בחדשות ערוץ 2 כתבה שדיברה על תופעה: יותר ויותר אנשים מושפעים מסרטון שעלה ביו טיוב והחלו להפסיק להשתמש בתרופות נגד כולסטרול.
ביקורת על סרטון שהועלה ביוטיוב בנושאים חשובים כמו בריאות הוא דבר מקובל וחשוב.  אני רואה בכך דבר מבורך אבל הדרך שבה עשה זאת ערוץ 2 אתמול עורר בי חשד שהכוונות מאחורי הכתבה לא בדיוק היו כנות. מכתבה רצינית הייתי מצפה לראות חוות דעת של רופאים בעד ונגד התופעה ולהתייחס לטענות שהועלו בסרטון תוך הסבר מעמיק מדוע הן שגויות או לחילופין נכונות. לא זה מה שהיה אתמול:
הכתבה נפתחה בהסבר על כך שהרופאים מודאגים מתופעה חדשה ו"מסוכנת" (מסוכנת למי?). בכתבה רואים אדם מבוגר יושב נזוף על ידי רופא אחרי שלא הקשיב לו. כמו בסצנה שנלקחה מתוך בית ספר בו תלמיד עשה מעשה רע ללא רשות המורה,כך גם כאן תוך כדי הנזיפה אותו אדם מבוגר מבטיח שלא יעשה זאת יותר.  מאוחר יותר יורה לו אותו רופא לעזוב את הסרטונים באינטרנט ולהתייעץ רק איתו לגבי בעיות רפואיות.
כשהכתבה מתקדמת מחריפים את הטון ומכנים את הסרטון שהופץ ביוטיוב כ"סרטון מטופש" ומבהילים את הצופים בסכנת מוות אם יפעלו לפי אותו סרטון. אחרי כן מנסים לערער את אמינות הסרטון על ידי כך שמציגים  ד"ר שהופיע בו ,למרות שלא ביקשו את רשותו ושטוען שדבריו הוצאו מהקשרם. משום מה בכתבה אין התיחסות לתוכן דברי שאר הרופאים שדיברו דברים שנשארו בהקשרם. בשיא הכתבה מגיע גם משפט המחץ: "ככל הנראה מאחורי הסרטון עומדות כתות" .כל זה מסתיים במבט מבועת של המגישה יונית לוי והנה קיבלנו כתבה שמציגה את המתנגדים לתרופה כהזויים ומסוכנים מבלי שכלל היה צורך להתעמת עם העובדות שהועלו בסרטון.
הנה הכתבה כפי ששודרה (למי שהסרטון לא עולה לו ,יכול לצפות בו דרך אינטרנט אקספלורר או בקישור כאן ) :



לטובת אלו שעדיין לא ראו את הסרטון שמאחוריו עומדות אותן "כתות" .הנה הוא לפניכם במלואו:



ומי שבאמת רוצה להעמיק בנושא הקשר בין הכולסטרול,הבריאות שלנו וחברות התרופות , מוזמן להקשיב להרצאה מרתקת של ד"ר אריה אבני בנושא:



רק אציין שבעולם היום שבו הרווח הוא המטרה והאדם הוא אמצעי , אל תקחו כמובן מאליו כל מה שאומרים לכם או נוזפים בכם בין אם זה על ידי אנשי מקצוע בכירים, רשת טלויזיה מכובדת או אפילו אתר זה. חיקרו בעצמכם והגיעו למסקנות לבד. רק אתם יכולים לדאוג לאינטרס שלכם יותר טוב מכל אחד אחר.

ולסיום, מאחר שאני יודע שיהיו כאלו שיגדירו את המאמר כקונספרטיבי , אני ממליץ לכם בחום לקרא את הכתבה הבאה משבוע שעבר מאתר כלכליסט, שלא ידוע כאתר של קונספירציות בלשון המעטה:
ניסוי והטעיה



הכתבה הינה בבחינת דיעה אישית בלבד. אין לראות בכתבה יעוץ רפואי והיא אינה מחליפה יעוץ רפואי או ליווי מקצועי מתאים. אין המחבר אחראי לתוצאות השימוש במידע וכל ההשלכות הנובעות משימוש כזה. השימוש במידע הוא על אחריות המשתמש. 

16 תגובות:

  1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=R2iMgkd-8kE

    השבמחק
  2. תגידו חברה אתם השתגעתם אם אנשים לא יקנו תרופות הכלכלה יפול ודנקנר יהיה עצוב

    השבמחק
  3. לא יאומן שרופאים נותנים תרופה להורדת כולסטרול בלי להורות קודם על דיאטה טיבעונית או עם מנת בשר אחת בשבוע/חודש

    התפרסם גם בסופש כתבה בכלכליסט על ה"מחקרים המדעיים" שמטרתם לא להוכיח טענה אלה ליצר בלבול
    כמו למשל התחממות אקלים

    כולם ממומנים עי חברות עם הרבה כח כלכלי

    השבמחק
  4. התפוגגה לה הדמו קרטיה נשאר רק הדמו

    השבמחק
  5. http://www.youtube.com/watch?v=30gEiweaAVQ

    השבמחק
  6. מסכים עם כל מלה שלך. הממסד הרפואי מאובן מצד אחד ומגמתי מבחינת ההתייחסות שלו מצד שני. ה לא אומר שגם אנחנו חייבים להיות כאלה. אנשים שמעדיפים להיות ראש קטן לסתום את האזניים ולהמשיך להפוך את הממסד הרפואי לאלוהים בלי לחקור ולדרוש - אליהם נאמר - מגיע להם.

    השבמחק
  7. זה לא רק בתחום הרפואי, ההון השתלט על כל מערכות הממשל, ומונעים תחרות

    השבמחק
  8. האמת שעצוב לראות דיון רלוונטי וחי הופך להזוי משני הצדדים. הנושא הזה שנוי במחלוקת מבחינה מדעית, ותמצאו עליו דיונים בעד ונגד גם בספרות הרפואית. הכתבה יוצרת מראית עין כאילו כל הרופאים חושבים שתמיד צריך לתת טיפול ואני בטוח שזה לא נכון, כולל הרופאים בכתבה עצמה. אין ספק שקיים לחץ אדיר מחברות התרופות מהשפעה על מחקרים, דרך לחץ על רופאים ועד לחץ על מטופלים. הקושי כרופא היום הוא לחיות עם הידיעה הזו ועדיין לנסות לעבוד עם הראיות המדעיות הקיימות, לבחור אילו מהן נראית הגונה וסבירה, ולשתף את המטופלים בהחלטה.

    השבמחק
  9. יש ניסיון אדיר מצד מערכת הרפואה לקטוע כל זיק של מחשבה ביקורתית כלפיה. אני מזמן הפסקתי לצרוך את שירותי הרפואה הממלכתית, בדיוק מהסיבות שמזלזלות כ"כ בחשיבה המעמיקה של אנשים כמונו. עוד בפוסט שכתבתי http://immatzbanit.blogspot.co.il/2012/08/blog-post_13.html

    השבמחק
    תשובות
    1. הם לא צריכים לזלזל בחשיבה המעמיקה שלנו, מהסיבה שרוב רובם של האנשים הם עצמם זילות של החשיבה המעמיקה, ובגלל זה העולם ממשיך להתנהג על פי הסדר הנוכחי ולא עולה בלהבות על ידי אזרחים מודאגים.

      מחק
  10. כתבה מצוינת.
    היה לי לפני חצי שנה ויכוח בנושא.
    ניסיתי להסביר לבן זוגה של אחותה של אשתי, שהחדשות אינן חפות מאינטרסים.

    התגובה הפתיעה אותי, הוא האשים אותי שאני לא יודע על מה אני מדבר ושחדשות ערוץ 2 מחויבות להיות אובייקטיביות.

    מדובר באדם משכיל (תואר ראשון) עם ניסיון חיים (לקראת ה-40) ועדיין התפיסה הבסיסית שלו היא שהתקשורת חפה מאינטרסים.

    יתרה מזאת, הניסיון שלי לאתגר את המחשבה הזו ולקרוא עליה תיגר, יצרה כזאת אנטגוניזם שפשוט עזבתי את הנושא.

    לצערי פלח גדול של האוכלוסייה חושב כמוהו.

    השבמחק
  11. "ברוכים הבאים לארצות הברית של אובמה : כמעט חצי מהאוכלוסייה אינה משלמת מסים – כמעט אותו יחס של אנשים המתגוררים במשקי בית בהם אחד או יותר מבני הבית מקבל סוג מסוים של סיוע ממשלתי. אנחנו הופכים לאומה של 50-50, חצי משלמים מס, וחצי נהנים מסיוע ממשלתי".
    http://www.themarker.com/wallstreet/1.1805223

    השבמחק
  12. היכונו לקריסה הגדולה בחודש חודשיים הקרובים, עד אוקטובר, תקנו זהב אמיתי, באחד הקניונים יש כבר דוכן שקונה זהב

    השבמחק
    תשובות
    1. באפט מסרב לבטח אג"ח מוניציפליות ב-8.25 מיליארד ד'
      3 ערים בקליפורניה כבר הודיעו שלא יחזירו את החובות למשקיעים. סוכנות מודיס מזהירה שזו רק ההתחלה.
      האם צעדי באפט חוזים משבר אמריקני נוסף ?
      http://www1.bizportal.co.il/article/332429

      מחק
  13. הנה גם מומחה מוזעק מטעם קופ"ח כללית - בכתבה ארוכה ושופעת חצאי אמיתויות (בסגנון, כן, זה נכון, אבל ..) ובכותרת גדולה וזועקת "אל תמותו בגלל סיפורים שמוכרים לכם באינטרנט". המעניין הוא שההמלצות שמופיעות בסוף הכתבה דווקא תואמות באופן יחסי את המסר שמעביר הסרטון - והעיקר שאנשים ימשיכו לקנות באופן עיוור מה שהרופאים מוכרים להם, ולא - בכלל אין מדע/רפואה מוטה/מסולף.
    http://www.clalit.co.il/HE-IL/General/heart/prevent/articles/the_truth_about_statins.htm

    השבמחק
  14. הצילום של ד"ר אבני זוועתי. איך נתנו לו רשיון צילום? אי אפשר לצפות בסרט. מצטער.

    השבמחק