מאת: ערן הילדסהיים
שנת 2013 עמדה בסימן התפכחות הציבור ושבירת מוסכמות בחברה. אנשי השנה של הכלכלה האמיתית הם אותם אלה שיצרו שינוי תודעתי ופרצו את גבולות השיח הקיים ,גם אם הם לא מודעים לכך.
איש השנה בכלכלה: יאיר לפיד
איש השנה בכלכלה: יאיר לפיד
הכלכלה שלנו בנויה על בסיס נוסחה שאינה בת קיימא: אנחנו צריכים לעבוד יותר משנה לשנה כדי להחזיר חובות שגדלים בקצב גדול עוד יותר מקצב הגדילה בשעות (ושנות) העבודה שלנו. מירוץ אבוד מראש לשום מקום. אז למה אנחנו לא מתרעמים? למה אנחנו לא שוברים את הכלים? הסיבה נעוצה בעובדה שהשיטה משתלבת היטב עם היותו של האדם ייצור סתגלן. הכלכלה מתדרדרת באופן הדרגתי ואיטי כך שקל לנו להסתגל למצב שהולך ונהיה בילתי אפשרי. אילו למשל היינו צריכים לעבור בתוך יום אחד ממצב שבו מפרנס יחיד מספיק כדי לקיים משפחה שלמה בכבוד ,למצב שגם עם שני מפרנסים אי אפשר יהיה לגמור את החודש, הרי היה מתרחש פה מרי אזרחי עוד באותו היום. כל זה די מזכיר את הניסוי המפורסם על הצפרדע והמים הרותחים:
שר אוצר תחת הכלכלה הנוכחית משמש בסך הכל כדובר השיטה וכמרגיע הלאומי. מטרתו לטעת בנו את התקוה שהמים סביבנו מתחממים באשמת שר האוצר הקודם ובקרוב הם יתקררו. הבעיה ששר האוצר הבא ,זה שיחליף אותו, יטען את אותה טענה והמים בינתיים ימשיכו להתחמם מקדנציה לקדנציה. כל שר אוצר מקווה שהמים לא יגיעו לנקודת הרתיחה במשמרת שלו. כך זה התנהל כבר עשרות שנים עד שהגיע יאיר לפיד ושיבש את האידיאליה. לפיד שסובל מחוסר נסיון וגם לא הפגין תחכום רב, לא נזהר ושפך עלינו סיר של מים רותחים. בכך גרם להרבה אנשים לקפוץ אל מחוץ לקערת המים ששהו בה ולהתפכח. בזכות לפיד, ציבור יותר ויותר גדול החל להבין שהבעיה גדולה הרבה יותר מגיוס חרדים, תקציבים להתנחלויות, מספר השרים וועדי עובדים. יש פה בעיה מערכתית שפוגעת בכולם ושזקוקה דחוף לפתרון מערכתי.
זה אמנם נכון גם שמנגד ישנם עדיין הרבה אזרחים שלא קפצו מהקערה מתוך תקווה "שהפעם זה יהיה אחרת". זה נכון גם שעדיין בבחירות הבאות כנראה יככב יאיר לפיד חדש ואולי יהיה זה שוב הוא עצמו. אבל כל יאיר כזה ששופך עלינו מים רותחים ,גורם לעוד ועוד אנשים להתפכח. מהפכה תודעתית הרי מעולם לא התרחשה ביום אחד אבל יש כאלה שמאיצים אותה וללפיד יש חלק נכבד בכך.
אשת השנה בתקשורת: קרן נויבך
ביום שישי האחרון בזמן שרובכם עדיין ישנתם הייתי עד לארוע קשה. אשה מבוגרת חצתה סמוך לביתי את הכביש באור ירוק. באופן טרגי אוטובוס פגע בה ודרס אותה למוות. מיד הגיעו למקום כוחות זק"א ,משטרה ,בוצע שחזור, בן משפחה שמרר בבכי על שפת המדרכה לווה על ידי שוטר,הכביש נפתח לתנועה, ידיעה בynet ,איטם קצר בחדשות ונגמר העניין.
בעשור האחרון היו אלפי הרוגים בתאונות הדרכים. הם היוו רק חלק קטן מעשרות אלפי אזרחים שנפטרו או התאבדו כתוצאה מבעיות חברתיות, מחסור בכסף וזיהומים סביבתיים. ספק אם פצצה גרעינית שתפול פה תוכל לגרום לכל כך הרבה נזק וסבל כפי שאנחנו גורמים לעצמנו. זה לא מנע מהממשלה ומהתקשורת לסקר ולדבר ללא סוף על תוכנית הגרעין האיראני, כאשר הנושאים החשובים באמת ,אלו שמשפיעים עלינו ביומיום, נדחקו ברוב המקרים לעמודים האחוריים.
יש כמה יחידי סגולה שמתעלים מעל שטיפת המוח והספינים התקשורתיים ואחת מהן היא קרן נויבך. בממשלה הנוכחית לא אהבו שהנושאים הלא חשובים הם לא על סדר היום של נויבך.הם ניסו ב2012 להראות לה בדרך אלגנטית את הדרך החוצה מקול ישראל. אך היא לא זזה במילימטר אחד מדרכה ובעקבות לחץ ציבורי של אנשים טובים היא המשיכה לשדר במלוא המרץ וללא חשש גם לאורך כל שנת 2013. שאפו גדול לקרן.
נשות השנה בבריאות: שירי גורמן וקרן דוידוף
מדובר במי שלא מכיר בשתי האמהות שפתחו במאבק נגד חיסון הפוליו המוחלש. גם אם לא הסכמתם עם עמדותיהן, אי אפשר שלא להתרשם מהדיון והשיח הציבורי שהן הצליחו לעורר סביב נושאים שנחשבו עד כה כטאבו בחברה. הן יצרו תקדים בישראל ושברו את המונופול על הידע שיש למשרד הבריאות על הבריאות. מסוג של ממלאי פקודות תמימים וחסרי אונים שבו הרופא קובע לנו מה לעשות ואיך לעשות, הוכיחו האמהות כי אין שום מניעה שהאזרח יוכל לחקור בעצמו ולעמת את הרופאים מול מידע ועובדות סותרות ללא שום חשש או רגשי נחיתות.
בזכותן גילה ציבור שלם כי מאחורי התואר ד"ר או פרופ' עומד אדם בשר ודם שיכול להיות שהוא בעל כוונות טהורות ונכונות. אך יתכן גם שאולי הוא מבסס את קביעתו על סמך דיסצפלינות שגויות, הערכות מוטעות או חלילה כמו כל בן אנוש הסתנוור מהכסף הרב שמסתובב סביב התחום שבו הוא עוסק.
אנשי השנה בפוליטיקה: משה פייגלין ותמר זנדברג
מדובר בשני חכ"ים שמגיעים משני קצוות הקשת הפוליטית אך לא חוששים מלפרוץ את גבולות השיח הקיים בפוליטיקה תוך הליכה עם האמת שלהם. שניהם לא מוכנים להיות שותפים במשחק שבו איש שמאל מתעמת בחריפות מול איש ימין (והפוך) ורגע אחרי שהמצלמות כבות מתחבק איתו. השניים לא מהססים לשתף פעולה בפומבי בנושאים המשותפים לשניהם ,למרות התהום האידאולוגית בינהם ולמרות הנזק הפוליטי שיכול לגרום להם קשר זה.
פייגלין היה לח"כ הראשון שיצא נגד מונופול על ייצור הכסף של הבנקים וזנדברג היתה מהחכ"יות הראשונות שלא חששה להודות שעישנה קאנביס וטענה אף שמדובר בתהליך "נורמטיבי". שניהם לא הססו לשתף פעולה נגד חוקים או תקנות שהגבילו לדעתם את חרות האדם.
שר אוצר תחת הכלכלה הנוכחית משמש בסך הכל כדובר השיטה וכמרגיע הלאומי. מטרתו לטעת בנו את התקוה שהמים סביבנו מתחממים באשמת שר האוצר הקודם ובקרוב הם יתקררו. הבעיה ששר האוצר הבא ,זה שיחליף אותו, יטען את אותה טענה והמים בינתיים ימשיכו להתחמם מקדנציה לקדנציה. כל שר אוצר מקווה שהמים לא יגיעו לנקודת הרתיחה במשמרת שלו. כך זה התנהל כבר עשרות שנים עד שהגיע יאיר לפיד ושיבש את האידיאליה. לפיד שסובל מחוסר נסיון וגם לא הפגין תחכום רב, לא נזהר ושפך עלינו סיר של מים רותחים. בכך גרם להרבה אנשים לקפוץ אל מחוץ לקערת המים ששהו בה ולהתפכח. בזכות לפיד, ציבור יותר ויותר גדול החל להבין שהבעיה גדולה הרבה יותר מגיוס חרדים, תקציבים להתנחלויות, מספר השרים וועדי עובדים. יש פה בעיה מערכתית שפוגעת בכולם ושזקוקה דחוף לפתרון מערכתי.
זה אמנם נכון גם שמנגד ישנם עדיין הרבה אזרחים שלא קפצו מהקערה מתוך תקווה "שהפעם זה יהיה אחרת". זה נכון גם שעדיין בבחירות הבאות כנראה יככב יאיר לפיד חדש ואולי יהיה זה שוב הוא עצמו. אבל כל יאיר כזה ששופך עלינו מים רותחים ,גורם לעוד ועוד אנשים להתפכח. מהפכה תודעתית הרי מעולם לא התרחשה ביום אחד אבל יש כאלה שמאיצים אותה וללפיד יש חלק נכבד בכך.
אשת השנה בתקשורת: קרן נויבך
ביום שישי האחרון בזמן שרובכם עדיין ישנתם הייתי עד לארוע קשה. אשה מבוגרת חצתה סמוך לביתי את הכביש באור ירוק. באופן טרגי אוטובוס פגע בה ודרס אותה למוות. מיד הגיעו למקום כוחות זק"א ,משטרה ,בוצע שחזור, בן משפחה שמרר בבכי על שפת המדרכה לווה על ידי שוטר,הכביש נפתח לתנועה, ידיעה בynet ,איטם קצר בחדשות ונגמר העניין.
בעשור האחרון היו אלפי הרוגים בתאונות הדרכים. הם היוו רק חלק קטן מעשרות אלפי אזרחים שנפטרו או התאבדו כתוצאה מבעיות חברתיות, מחסור בכסף וזיהומים סביבתיים. ספק אם פצצה גרעינית שתפול פה תוכל לגרום לכל כך הרבה נזק וסבל כפי שאנחנו גורמים לעצמנו. זה לא מנע מהממשלה ומהתקשורת לסקר ולדבר ללא סוף על תוכנית הגרעין האיראני, כאשר הנושאים החשובים באמת ,אלו שמשפיעים עלינו ביומיום, נדחקו ברוב המקרים לעמודים האחוריים.
יש כמה יחידי סגולה שמתעלים מעל שטיפת המוח והספינים התקשורתיים ואחת מהן היא קרן נויבך. בממשלה הנוכחית לא אהבו שהנושאים הלא חשובים הם לא על סדר היום של נויבך.הם ניסו ב2012 להראות לה בדרך אלגנטית את הדרך החוצה מקול ישראל. אך היא לא זזה במילימטר אחד מדרכה ובעקבות לחץ ציבורי של אנשים טובים היא המשיכה לשדר במלוא המרץ וללא חשש גם לאורך כל שנת 2013. שאפו גדול לקרן.
נשות השנה בבריאות: שירי גורמן וקרן דוידוף
מדובר במי שלא מכיר בשתי האמהות שפתחו במאבק נגד חיסון הפוליו המוחלש. גם אם לא הסכמתם עם עמדותיהן, אי אפשר שלא להתרשם מהדיון והשיח הציבורי שהן הצליחו לעורר סביב נושאים שנחשבו עד כה כטאבו בחברה. הן יצרו תקדים בישראל ושברו את המונופול על הידע שיש למשרד הבריאות על הבריאות. מסוג של ממלאי פקודות תמימים וחסרי אונים שבו הרופא קובע לנו מה לעשות ואיך לעשות, הוכיחו האמהות כי אין שום מניעה שהאזרח יוכל לחקור בעצמו ולעמת את הרופאים מול מידע ועובדות סותרות ללא שום חשש או רגשי נחיתות.
קרן דוידוף בראיון נוקב בתוכנית הבוקר בערוץ 2 6.8.2013
בזכותן גילה ציבור שלם כי מאחורי התואר ד"ר או פרופ' עומד אדם בשר ודם שיכול להיות שהוא בעל כוונות טהורות ונכונות. אך יתכן גם שאולי הוא מבסס את קביעתו על סמך דיסצפלינות שגויות, הערכות מוטעות או חלילה כמו כל בן אנוש הסתנוור מהכסף הרב שמסתובב סביב התחום שבו הוא עוסק.
אנשי השנה בפוליטיקה: משה פייגלין ותמר זנדברג
מדובר בשני חכ"ים שמגיעים משני קצוות הקשת הפוליטית אך לא חוששים מלפרוץ את גבולות השיח הקיים בפוליטיקה תוך הליכה עם האמת שלהם. שניהם לא מוכנים להיות שותפים במשחק שבו איש שמאל מתעמת בחריפות מול איש ימין (והפוך) ורגע אחרי שהמצלמות כבות מתחבק איתו. השניים לא מהססים לשתף פעולה בפומבי בנושאים המשותפים לשניהם ,למרות התהום האידאולוגית בינהם ולמרות הנזק הפוליטי שיכול לגרום להם קשר זה.
פייגלין היה לח"כ הראשון שיצא נגד מונופול על ייצור הכסף של הבנקים וזנדברג היתה מהחכ"יות הראשונות שלא חששה להודות שעישנה קאנביס וטענה אף שמדובר בתהליך "נורמטיבי". שניהם לא הססו לשתף פעולה נגד חוקים או תקנות שהגבילו לדעתם את חרות האדם.
במהלך ההפגנה האחרונה בעד קאנביס הרפואי בכיכר רבין אסרה המשטרה על המשתתפים לשיר. פייגלין ניצל את חסינותו כדי לשיר כמחאה על ההוראה המשטרתית
ערן אני מרשה לעצמי לדבר בשם קוראי האתר ולציין גם אותך כאיש השנה. תודה רבה- המשך כך!!
השבמחקדרך אגב היום שודרה עוד כתבה בתכנית התחקירים "מבט שני" על רפי רותם - חושף השחיתות ברשות המסים שעובר התעללות ממושכת ע"י כל גורמי אכיפת החוק במדינת ישראל. אני חושב שמן הראוי להתייחס לכתבה כאן באתר כדי שעוד אנשים יחשפו לפרשה.
תודה
מחזק כל מילה.
מחקאתה איש השנה עבורי ערן, לא אף אחד אחר, הלוואי שהאסון הבא עלינו יגרום לכזה שוק שיגרום בנוסף למודעות ההולכת וגוברת לשינוי השיטה.
מחקמי יודע אולי בסוף עוד נהייה אור לגויים.
כל זמן שיש מספיק צפרדעים בסיר השיטה תמשיך לפעול ואין שום דרך שערן יצליח לשכנע אותן. זה האופי של צפרדעים.
השבמחקערן אמנם בחרת ביאיר לפיד כאיש השנה בכלכלה בצורה צינית
השבמחקאבל אין ספק שבפרס הזה מגיע לך
ו450 איש יוכלו להעיד
ניסוי הצפרדע - לא היה ניסוי כזה זה משל .
השבמחקלעיתים אנחנו נותנים למשהו תוקף "ניסוי" מדעי בלי בסיס כדי לתת לו תוקף .
אל תבלבל.זה אכן משל אבל שמבוסס על ניסוי שנעשה במאה ה19
מחקhttp://en.wikipedia.org/wiki/Boiling_frog#CITEREFOfferman2010
אנונימי 8:34- אני ממש לא סובל תגובות מהסגנון שלך. אתה החלטת שלא היה ניסוי כזה ולא טרחת לעשות את הפעולה הכי פשוטה בעול - להריץ חיפוש בגוגל. מזל שאנונימי 8:42 היה פה כבר.
מחקאני חושב שאם היית טורח לקרוא את ההפניה ל"נסוי" היית רואה שחיממו את המים ל 37 וחצי מעלות בנסוי אחד מסויים לפני יותר מ100 שנה. זה רחוק מאד מרתיחה. המאמר חוזר ואומר שבכל נסוי שנעשה הצפרדע קפצה אם רק יכלה.
מחקהאנונימי 8:34 צודק, זה סתם סיפור
אני ממש לא סובל תגובות של כאלו שמתקיפים אחרים וסותרים דברים שלא מוצאים חן בעיניהם על בסיס שיטחי
רשימה מעניינת ומוצלחת ברובה. אבל לא הייתי ממהר לקשור כתרים לראש של אנשים שתופסים טרמפ על טרנדים אנטי-חיסוניים על סמך ספקות. לא נעים להגיד, אבל ספקות זה הלחם והחמאה של המדע. בינתיים מאחורי ההיסטריה אין כלום בדיוק כמו שמאחורי ההיסטריה של הקרינה של הסלולריים אין כלום, ובדיוק כמו שמאחורי ההיסטריה של שובלי המטוסים אין כלום. ובינתיים בזמן שאנחנו מבזבזים זמן על אנשי קש הדברים שבאמת מרעילים ופוגעים בנו ממשיכים לקרות באין מפריע, רק בגלל שהם לא סקסיים כמו חיסון לשפעת ואוטיזם.
השבמחקיותר מכל דבר אחר זה מזכיר לי את הסיפור של ארין ברוקוביץ'. האישה הרוויחה תהילת עולם וכסף על סמך... שקר.
איפה זה ואיפה אנשים שבאמת תורמים משהו למודעות עולמית, כמו סנואדן, מאנינג ואסאנז'?
הדבר הנכון שצריך להילחם עליו זה לא ספקות מסביב לחיסון כזה או אחר, אלא שקיפות שלטונית מלאה. אין לכם מושג כמה בעיות זה יפתור.
אפרופו ספקות, עדיין מחפשים את המחקר לבטיחות הניסוי של החיסון המוחלש נגד פוליו שניתן בישראל בחודשים האחרונים (GSK).
מחקע'
הי ערן,
השבמחקכל הכבוד עך כל מה שאתה עושה.
הערה קטנה מנקודת מבט אישית וקצת ידע שאני בטוח שאין להרבה אנשים בנושא הקאנביס.
1. זרעי הקנביס מאוד עשירים בחלבון
2. הצמח יכול לספק המון דברים נוספים כגון יצור בדים והאבסה
ומנגד
1. הקנאביס עבר שינויים גנטיים בהתמדה משנת 1950 עלמנת להגדיל את החומר הפעיל שלו בתור סם והוא לא סם קל כמו שבוב מרלי לקח.
אני מזכיר את בוב מרלי מכיוון שהוא סמל ללוחם חופש והרבה לא יודעים על כך.
התזה הנוספת של הצפרדע וחימום המים מתאימה כאן במיוחד - כי מה שאתה באמת מתאר שבמדרג מתון ניתן לגרום לכל אדם לעשות דברים מטורפים
( ראה את צו האופנה - (: )
אם תשלב את זה שבמצב הטבעי של האדם ניתן בעצם לגרום לו להתרגל לרע ותוסיף לו סם שהופך אותו ליותר פסיבי ( ובעל מועדות גדולה לסוגסטיה והשפעה חיצונית)
אז אנחנו מדברים על עם של רובוטים מהלכים שיעשו כל מה שישודר בטלביזיה
כאילו שעכשיו זה לא המצב - אבל תאמין לי - יש יותר גרוע.
גם ככה אנשים מורעלים יום יום, לילדים דוחפים ריטלין - ומרצים להם מול הלוח 12 שנים.
( רק בשביל שתבין סמים וזרימה חד כיוונית של תקשורת - מורה אל תלמיד בדוגמה כאן- זו סוגסטיה, זה לא לימודים בכלל)
זה נכון גם בלי סמים תלוי במצב הילד וכמות התקשורת.
והשיטה הופכת את העם לכזה שמפחד ממרות וצייתן - כמובן חלק אחר יהיה בדיוק בצד השני עבריין, לא כולם נשברים, אבל אדם פחדן הוא לא אדם ישר שניתן לסמוך עליו.
לכן אני לא בעד פירסום הקאנביס מפחד שיש אנשים שישתמשו בזה ככלי - ל"הרגעת הרוחות" במדינה שהאזרחים גם ככה במצב אפתיה מתקדם.
נשמע הזוי בתור תסריט - אולי...
אבל אני בהלם שאנשים משלמים 1.5 מיליון על דירה במגדל של 15 קומות ( קריא - שכונה ) כשעלות הבניה היא 250 אלף ( עלות נטו)
וכשמזמן כבר ידוע ( 30 שנה) שהקבלן משחק בכמויות הברזל להורדת עלויות - ה 250 זה לא ממש נטו.
בהערכה
אמיר
אמיר סתם שתדע שרוב האנשים שאני מכיר שנלחמים ושבכלל פותחים את הראש להקשיב ולשמוע על הבעיות הללו ולהוציא את העיניים לרגע מהפייסבוק והטלוויזיה הם אנשים שמעשנים. אני מוצא דווקא שזה מאפשר לך להירגע מהלחצים והשטויות של היומיום, להסתכל מחוץ לקופסה, להיות פתוח לשמוע להתעניין ולבחון את הדברים מחדש.
מחקתאוות הבצע של רשויות המס תביא לנו ליגאליזציה, תיכף יראו כמה כסף זה מכניס למדינות ויהפכו את זה למנוע צמיחה...
מחקאבל האפקט הצדדי של עישון לא יהיה הרדמה של הציבור,זה לא מרדים, ההיפך, אנשים מגיעים לתובנות בסטלה..
אמיר - נשמע כאילו מעולם לא עישנת גראס :) זה אולי "מרגיע" אותך בזמן שאתה מעשן אבל זה בטח לא גורם לך להפסיק להתרגש או להתעצבן או לכעוס או לאהוב. לפעמים זה ממש פותח לך א המוח.
מחקלרוב מי שמעשן הוא גם אדם שלא פוחד לנסות דברים חדשים או לא מאמין לסמכות בעיניים עצומות לטוב ולרע
מחקהמסתמם הוא האחרון שכשיר לשפוט את מצבו - הרע נראה לו טוב והטוב נראה לו רע.
מחקפחדנות נראית לו כאומץ ואומץ נראה לו כפחדנות.
אדם אמיתי רואה את הנולד, דבק באמת ונמנע מראש ממה שיצטער עליו, ואין לו ממה לחשוש .
שדבק באמיתי דבק באי תלות שכן אין האמיתי אלא אי תלות בלא אמיתי.
הלא אמיתי הוא המשעבד המשכיח מהאדם את עצמו את חרותו. הלא אמיתי מסתמם על מנת שלא לדעת ולא לזכור את עצמו, הוא חושש להתעמת עם משעבדיו - שקרים, פחדים, הנאות חושיות, חטאים, יצרים, צער וכאב. אז במקום להתמודד ולטהר את הכרתו ממשעבדיה הוא בוחר בלהממה ולסממה. הוא הפחדן וגם יפחד להודות בכך.
-
שמור על הכרתך בהירה, צלולה ובלתי תלויה בדבר ותדע טעמו של אושר אמת.
אתה מדבר בהמון ביטחון לגבי משהו שאין לך לגביו מושג.
מחקצלול? אין לך מושג מה זה צלול עד שלא שחית במים העכורים מלאי המפלצות של הנפש שלך!
המלחמות מול שדי התת מודע והניצחון עליהם, לראות את כל הפחדים ולעמוד מולם.
הריפוי הנפשי במסע אל תוך עצמך זה משהו שלא תבין כי אתה (כנראה) לא תצא שפוי מנקודת מבת כזו, אתה קובר את השריטות בהדחקה ובצדקנות.
מצאתי את עצמי לא פעם במצבים של הכרה במציאות שהיא אני, לבין נפילה לתוך שיגעון והדרך הקשה תמיד היתה הנכונה: להכיר את עצמי, פחדי ומעלותיי.
דרך פרספקטיבה שונה למדתי לאהוב, לחיות, להשלים, להבליג, להתאמץ, לחשוב, לחיות בזוגיות ולהיות אבא.
רמת המודעות שלי לעצמי תורמת לי יום יום!
הסבלנות שלי והיכולת להכיל עלתה אלפי מונים.
לא, אדם שלא עשה מסע בחייו לא יבין.
חברה, אנשים טובים,
השבמחקאני לא מדבר על העובדה שזה כן משפיע על המוח - ומי שיגיד שלא הוא לא ממש משכיל.
יש תחומים בחיים שמסתירים מהציבור מאז 1960 וזה פשוט נעלם לחלוטין מהתקשורת.
הנושא הוא היפנוזה.
פעם היו מופעים שלמים שעוסקים בנושא
היו עושים את זה במפגשים בבתים
פעם כולם ידעו שניתן לתכנת אדם כמו רובוט
והיום אנשים חושבים שפיגוע התאבדות נובע מסיפור מצוץ על 84 בתולות וקצת כסף למשפחה.
אני לא חושב שאתם מדברים על הנושא הזה בכלל, להרגיש טוב זה אחלה ואני הראשון שרוצה שכולם ירגישו הכי טוב שאפשר.
אני רק מסתכל על המחיר - המחיר כאן לא רשום אפילו באותיות הקטנות - כי אדם מהופנט בחיים לא יחשוד שהוא הופנט או שמה שהוא עושה זו לא הבחירה שלו ולכן זו ההתעללות החזקה ביותר שיש.
אני מדבר כאן על העובדה שהביאו עם שלם לחיות בשביל בית - אחלה מטרה!
לכו תסבירו להם עכשיו שזה לא הגיוני....
במיוחד איך תסבירו להם את זה כשאתם תחת אותה ההשפעה - זה כמו להרים את עצמך על ידי משיכת המכנסיים - לא ממש עובד.
האדם ברמה הבסיסית מגיב כמו מחשב, ומחשב לא מסוגל לפתור את הבעיות שהתכנת לא הזין,
מה שנקרא מחשב לא יכול לפתור את עצמו או לשכלל את עצמו מבעיות התיכנות של היוצר.
אני ממש מצטער אם הרגתי מישהו
או שעממתי אתכם אבל אתם מתעסקים בנושא שהגראס לא פותר - בדוק!
כמות הרעלים שכבר נמצאת אצלכם בגוף מספיקה בכדי להפוך את רוב העם ל"רגישים" לסוגסטיה כלומר אנשים שמצייתים לפרסומת.
ולגיד שמה שחסר זה גראס זה כמו בדיחה לא מצחיקה על חשבוננו.
יש הרבה מה לעשות אם יש קהל בכלל שרוצה לעשות.
והכי טוב זה להתחיל בניקוי הגוף מכל הזבל שנכנס - ראיתי באתר "אמת אחרת" משהו שלדעתי נראה אמין והגיוני - אתר ללא כוונות רווח.
הייתי אומר לכם תעשו מה שאתם רוצים אם הייתי יודע מה בדיוק אתם רוצים - ואני מקווה שאתם רוצים חופש.
חופש לא נמצא במעבדות הכימיה של החיים
סם נותן הרגשה של שחרור אבל רק לזמן קצר זה מזכיר לי את הסרט הסיפור שאינו נגמר.
על כל משאלה הוא איבד זיכרון
שיהיה לכם רק טוב,
באהבה והערכה
אמיר
לאמיר : אין צורך שתתנצל על דבריך האמיתיים בתגובתך על הקאנביס.
מחקלחיזוק עמדתך מאמר קצר בנושא שנכתב מתוך עדות אישית:
צריכת הסמים פוגעת בחוסן הלאומי של מדינת ישראל:
כאן:
http://berovozveshalom.wordpress.com/2012/01/30/%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%a1%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%a4%d7%92%d7%99%d7%a2%d7%aa%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a1%d7%9f-%d7%94%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%99-%d7%a9%d7%9c-%d7%9e%d7%93/#comment-254
---
כתבת על אחת האמיתות המוכחשות ביותר במדע האבולוציה:
"ומחשב לא מסוגל לפתור את הבעיות שהתכנת לא הזין,
מה שנקרא מחשב לא יכול לפתור את עצמו או לשכלל את עצמו מבעיות התיכנות של היוצר."
לטענתם המוח התפתח מעיסת תאים קדמוניים מעצמו וללא התערבות שהיא - בניגוד גמור להגיון-הברזל שכתבת.
זהו נושא מענין ביותר, אבל לא שייך לכאן.
-
בדיוק מה שנאמר על קנאביס אפשר להגיד על אלכוהול - אז למה אם אני משתמש וסוחר באלכוהול לא מגיעים בריונים אלי הביתה וחוטפים אותי? התשובה היא די פשוטה. יש אנשים שמרוויחים מהמלחמה בסמים.
מחקבעיית הסמים לא תפתר באלימות - ואת זה הוכיחה המלחמה בסמים.
אם באמת אתם רוצים לפתור את תחלואי הסמים אל תתיחסו למשתמשים כמו פושעים, אלא כמו אנשים שצריכים עזרה (בדיוק כמו אלכוהוליסטים). במקום לזרוק אותם לכלא, הציעו להם טיפול.
באשר למפיצים וסוחרים, לגליזציה תשמיד את השוק שחור. אם כל אחד יכול לגדל קנאביס, כבר לא יהיה בזה מספיק כסף כדי לממן מגדלים, מבריחים וכל מיני חמושים (מצד שני פתאום לא יצטרכו חלק גדול מהמשטרה).
אף אחד לא אומר שמה שחסר זה גראס.
מחקכל מה שאומרים שאין סיבה שגראה הוא לא חוקי. זהו. ניגמר הסיפור.
כמו שקפאין שהוא סם פסיכואקטיבי חוקי, כך גם צריך להיות הקנאביס.
הבעיה היא גם עקרונית (למה הממשלה אוסר על חומר מסויים אם הוא לא פוגע באחרים??) וגם מעשית- כוחות האכיפה מבזבזים משאבים מיותרים על הנושא. משפחות הפשע מתעשרות מזה. אנשים קונים חומררים עם קקי כי משפחות פשע מתעסקות עם זה.
הכל יכול להמנע עם קנאביס היה חוקי- ואין באמת סיבה אמיתית שהוא לא יהיה חוקי.
מקווה שהנוקדה הובנה, אם לא, אני כאן :)
להית' :)
אין סיבה אמיתית, כלומר, החוקים והאיסורים והתוצאות פוגעים בנו.
מחקאבל, המטרה של הממסד ושל תאגידים ופושעים נוספים כן הושגה.
המטרות של הממסד, אם לא שמת לב, הפוכות לאלה שלך ושלי.....
הרי זאת הסיבה שאנחנו זקוקים לאתר הזה.
ראיתי שבארה"ב הדגולה מתחילים לעשות ליגליזציה, מן הסתם כדי לגבות מזה מיסים
השבמחקבכל מקרה בישראל צומח הפרג, אפשר להקים תעשיית אופיום ולהכות בטאליבן
עורב
השבמחקספר חדש של זליכה חושף שחיתות בקנה מידה בלתי נתפס
http://www.telecomnews.co.il/%D7%99%D7%A9-%D7%90%D7%9C%D7%A4%D7%99-%D7%A4%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%9E%D7%9B%D7%A8%D7%96%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%92%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%A3-%D7%A4%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%A2%D7%A1%D7%A7-%D7%A7%D7%98%D7%9F-%D7%90%D7%95-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%99.html
לנתניהו כידוע שני בתים פרטיים. מחייו הראוותנים אפשר לשער כי הוא התקין בשני הבתים ג'קוזי עם מערכת מיקרו-בועות. ג'קוזי כזה מגיע (בד"כ) עם מערכת בקרת טמפ' השומרת על חום בועות-מים של ˚40 -˚50. מהמאמר עולה חשש שבמקרה של תקלה בג'קוזי לא בטוח ששרה תקפוץ החוצה.
השבמחקחחחחחחחחחחחחחח
מחקרפי רותם - כאיש השנה:
השבמחקפנייה למבקר: "הכר ברפי רותם כחושף שחיתויות":
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/536/184.html?hp=1&cat=404
איש השנה שלי בבריאות הוא גארי יורופסקי - הוא התחיל מהפך של ממש של שינוי תודעתי בנושא תזונה וסוחף אחריו מאות אלפים.
השבמחקhttp://www.youtube.com/watch?v=ittFtDAAab0
גארי הזה חולה , מבחינתו בעלי חיים ובני האדם באותה רמה, ואם נוהים אחריו מאות אלפים אז בושה וכלימה
מחקגארי הזה בריא, הרוב עדיין חולה אז בושה וכלימה.
מחקגארי הזה בעל בריאות ממוצעת.
מחקגארי והחיות הם בסדר גמור,
מחקיתר הטורפים חולים אנושות.
ל 15:38,
השבמחקקראתי את המאמר ששלחת, וגם קראתי את התגובות הזועמות בו - ולכן התנצלתי מראש במה שאני כתבתי.
המטרה שלי היא לעזור אבל זה לא אפשרי לעזור לאחד שלא רוצה בכלל את העזרה שלך - ניסית פעם להעביר זקן את הכביש בכוח - אם בא לך לעשות קצת שטויות תנסה את זה פעם - אני לא כזה אמיץ (:
אני חייב לומר משהו על המושג שנקרא אמת - שלמעשה הוא דבר סינגולרי כלומר אמת יש רק אחת.
במדע "המדויק" של ימנו הבינו את הבעיה והם מנסים להתקרב לאמת - ומה שמחזיק את אנשי המדע המדויק בתור ברי-סמכה הוא היכולת של המהנדס (לצורך העניין) ליצור משהו שעובד - גשר או מחשב לדוגמה.
במדעי הרוח אמת לא מעניינת אף אחד - מדוע? כי תמיד ניתן לסלף עובדה בצורה יותר קשה ואז נוצר מצב שאתה יחסית יותר צודק או לפחות לא לגמרי טועה (שקר מוחלט לא ממש קיים כי תמיד אפשר לסלף ולשקר יותר)
ומכאן אנו מגיעים לכנסת - והשיטה שם לא משתנה כי - הם לא לגמרי טועים והם תמיד ימצאו סיבה - הגיונית - מדוע הם צריכים להמשיך בדרכם ושיש טעויות גדולות יותר, ולגבי התוצאות הגרועות - גם להם יש "סיבות" אחרות ולכן זה נתקע - אין תוצאה ואין מבחן. וכל תוצאה היא הישג בהתאם לנסיבות.
מבחן התוצאה הוא המבחן היחיד - אבל כיום גם עם IQ של נעל בית אתה די מסודר, ועם מרץ של צבי צב אתה עדיין מסוגל לייצר את כל מה שאתה צריך, ולכן בתחום הזה של - החיים וצריכת סמים- המבחן לא ממש קיים, כי גם נרקומן כבד עדיין יכול להראות בסדר - ולייצר את מה שהוא צריך - עיין ערך אסי דיין, אם הוא היה נראה קצת פחות שיכור - אז "טכנית" הסמים לא הזיקו לו ובטוח שימצאו סיבות שמסבירות את מצבו - גנטיקה, מזל ועוד... אבל זה מצב קיצוני וברור מדי ולכן בחרתי בו.
וכאשר אנשים לא מסתכלים על המצב הקיצוני הם משווים את המצב הזה למצב דומה, בדיוק כמו בתגובות של המאמר בקישור שנתת - אחד אומר אלכוהול יותר גרוע והשני מסביר איך ניתן לפתור בעיות חשיבה גם עם סמים - כאילו איזו חשיבה אנשים צריכים בכלל כדי לחיות - לשים ערוץ 10 או ערוץ 22, קניות במגה או בסופר באבה, וגם אז יש להם חצי יום להחליט.
לכן לא התייחסתי לנקודה הזו כי היא לא בת ויכוח.
מה שכן ניתן לייחס לו חשיבות הוא המצב ההכרתי הנמוך, יכולת ההשפעה של הסביבה על אנשים שצורכים סמים, והסביבה בה אנו חיים הנה סופר אגרסיבית - בכל חור יש פרסומת, בכל שלט יש מסר ולאדם שנתון להשפעה זה לא דבר טוב, והוא האחרון שמסוגל להבין את המצב שלו, לא רק זה אלא שאין כמעט ידע בנושא כאילו כל החומר נבלע לתוך חור שחור.
ועכשיו לך תעביר את הזקן, כמעט חסר סיכוי - אני לפחות ביקשתי סליחה (:
עכשיו אתה מבין את התגובות לפחות - חוסר ידע מכוון!!!
ולגבי העובדה שחברות התרופות לא דוחפות את הסמים באופן גלוי - כי הם לא רוצים למצב את עצמם עם סמים אלא תרופות.
הם נותנים לאנשים "פרטיים" לדחוף אג'נדה - כשיגיע הרגע הכסף ילך רק אליהם.
אל תחשוב שהבובה יכולה לנצח את המפעיל - זה העולם שלהם והם שולטים בו.
הדרך היחיד החוצה היא באמצעות גילוי האמת - והאמת היא שאנחנו הולכים לעבר עבדות (אלא שעדיין הולכים) וסמים לא פותחים את הראש -לטווח הארוך!- אלא נועלים את הדלת.
באהבה
אמיר
אמיר,
מחקבקשה אל תשווה משתמשי קנאביס לאסי דיין:
א'. כי הוא השתמש בעיקר בקוקאין!
ב'. כי אתה עושה הכללה מן הפרט אל הכלל. (אני יכול להביא לך מליון דוגמאות של אנשים שהתמשו בסמים והם גיבורי התרבות שלך- כמובן שזה לא אומר שסמים זה טוב- זו רק הכללה מן הפרט אל הכלל)
בנוסף,
יש לך כאן מלא טענות שאין להם בסיס עובדתי כלשהו והן מובססות כניראה רק ואך על תחושותיך. לדוגמא:
*)"עכשיו אתה מבין את התגובות לפחות - חוסר ידע מכוון!!!" אני לא מאמין שרוב האנשים לא רוצים לדעת בכוונה. אני יכל להגיד אתו הדבר עליך (וכמובן שרוב הסיכויים שאני טועה, אך אם אומר זאת לך לא תהיה לך דרך להוכיח שאני טועה) .
*)"עובדה שחברות התרופות לא דוחפות את הסמים באופן גלוי - כי הם לא רוצים למצב את עצמם עם סמים אלא תרופות."- תוכל בקשה להביא לי הוכחה כל שהיא? או לפחות משהו שיחזק את הטעון המשונה הזה?
*)"וסמים לא פותחים את הראש -לטווח הארוך!- אלא נועלים את הדלת." האם גם קפה? הרי גם קפה הוא סם. באיזה כמות? בכל כמות?
אני לא זועם עליך אישית- אני פשוט חושב שאתה טועה, אני מנסה להראות לך את ע"י זה שלא תמצא שום הוכחה או לפחות גושפנקה לטענות שלך בנודע לגראס במחקרים. ואז תנסה לחשוב מהיכן הגיע הגישה השלילת לגראס לראש שלך מתחתחילה... אמת יש רק אחת זוכר?
הי MouthHole2,
מחקסליחה שלא הייתי ברור לגבי איזה מידע אני מתכוון.
המידע הוא נושא ההיפנוזה או סוגסטיה פוזיטיבית - נושא שנעלם כבר 40 שנה.
לגבי ההשוואה הקיצונית - לא רעיון שלי אלא רעיון מתמטי של בדיקת קיצון כדי לקבל יותר נתונים על נתונים בסדר גודל בר השוואה.
אסי דיין לוקח ריטלין - וזה סם שנותנים לילדים בבית הספר, לפי מה שאומרים הוא סם לא ממכר, לא מזיק - רק חבל שאסי דיין לא יודע על זה.
לגבי רעלים באופן כללי כמו שאמרתי מקודם להרבה אנשים כיום יש מספיק רעלים עלמנת להגיב לפרסומת כפקודה היפנוטית.
לגבי המיצוב של חברות התרופות - דוגמה קיצונית היא שבדנמרק חברות התרופות נותנות הרואין ומזרקים למשתמשים כבדים השאלה היא מה ההבדל בינם לבין סוחרי סמים?
בארץ גם נותנים סמים לנרקומנים - אדולן.
רק שאני אבין מי לדעתך יפיץ את הסמים באופן חוקי בדיוק? אתה באמת חושב שיתנו את זה לתנובה או למגדלים באופן פרטי?
זה המון כסף ואתה לא תקבל ממנו שקל - הרי זה כל הרעיון של הסיבה לאתר הזה.
לגבי אמת אתה מדבר על הסיבה האמיתית ואני רק רוצה לציין לך שחברות התרופות היום הרבה יותר חזקות ממה שאתה מדמיין והן ינהלו ומנהלים את כל נושא הסמים והתרופות - לא יעזור לך כלום - גם לי לא (:
יום טוב
אמיר
היי,
השבמחקהאמת שאני עדיין חושב שמה שאמרתי הוא נכון, אני לא מסכים עם רוב טעוניך אך לא מתחשק לי להתווכח על זה (אני למדתי את הנושא המון אז אני לא חושב שהוא יכול להסיף לי עוד מידע).
ומה זה סוגסטיה פוזיטיבית? בעצם לא משנה, אני ארצה לדעת אני אשאל את גוגל:)
אסי דיין שתה גם מים. זה כמובן לא אומר שמים מזיקים או גרמו לו להיות במצב קשה. הרבה יותר הגיוני זה שזה הסמים הקשים שהוא לקח:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2768376,00.html
וגם, כשזה יהיה חוקי. כל אחד יוכל לגדל, ואז מן הסתם מי שייפיץ את זה יהיה כל אחד שירצה, בערך כמו נענע. ולכן אני גם לא חושב שיהיה בזה כל-כך הרבה כסף... ואני לא רוצה לקבל ממנו שקל ומה כל הרעיון של האתר הזה? למה זה רע שחברות התרופות יהיו חזקות? ושיר נחמד לסיום:
http://www.youtube.com/watch?v=RFO6ZhUW38w
איזה שיר גדול!
מחקסבבה אחי,
השבמחקרק כדי לא להישמע מתנשא לגבי מילה פשוטה
אז סוגסטיה ברמה הבסיסית זה בעצם להפנט מישהו ולתת לו פקודה שהוא מציית לה.
משהו כמו בכל פעם שתראה אישה בלונדינית אתה תשתעל - יש אין סוף ואריאציות.
כך אנשים מופעלים כמו בובה על חוט ( שלט רחוק יותר מתאים ) בלי להיות מודעים לסיבה האמיתית מדוע הם מתנהגים כך או אחרת.
יום טוב
אמיר
נשים רגע את עניין הסמים בצד. מה שאתה מדבר עליו קשור בין היתר בהתפתחות עצמית או נקרא גם חינוך עצמי, ואפשר גם - חינוך עצמי למודעות.
מחקבעצם כל הגוף שלך מופעל כמו "בובה על חוט" - בכל רגע מתרחשים אלפי פעולות בגוף שלך שאין לך שום מושג לגביהן (וטוב שכך...).
בכל אופן חוסר מודעות, או בדוגמא שנתת על אנשים שמהופנטים מכל פרסומת, קשור גם במידת ובאיכות העבודה שאדם עובד על עצמו כדי להיות ער במצבים שכאלה - כך יוכל לשפוט את ענייני הפרסומת, בין היתר. אנשים רבים רדומים יותר ומסוממים גם בלי הסמים והרבה כאלה על סמים ערים יותר...
הבעיה היא בעיקר כשזה נוגע לילדים - להם אין פילטרים ואין אפשרות לעבודה עצמית (תלוי בגיל כמובן) - הם סופגים לתוכם הכל ומה שספגו זה מה שיעצב את גופם, נפשם ורוחם וכלל שהם צעירים יותר כך ההשפעה של כל דבר כזה תושרש עמוק יותר לתוכם על כל המשתמע מזה
.
עניין נוסף הוא הידע שיש לתאגיד מסוים על פעילות מוח האדם נניח. אותו תאגיד יבחר לרוב להשתמש במידע שכזה למטרותיו האישיות והרווחיות בלי להתחשב בהשפעות השליליות של מעשיו - זה לא מעניין אותו. מבחינתו המטרה מקדשת את האמצעים - והמטרה היא ב-99.9% -> כסף, וכמה שיותר.
יותר חשוב מה אנחנו עושים עם הידע ופחות כמה ממנו יש לנו.
בכל אופן אני חושב שכתבת לא מעט דברים נכונים ומובנים לקורא הפתוח והלא משוחד. חלקם אולי לא ברורים עד הסוף אך ההתרשמות שלי שאתה אדם בעל חשיבה מוסרית, הגיון בריא וחוש לאמת - ואלה חשובים לאין ערוך, קל וחומר בתקופתנו.
תודה על הדיון המעניין.
אור
חח,
השבמחקתודה! האמת שזה נשמע לי ממש הזוי, כך שכן פיתחת לי את הרצון לבדוק על זה באינטרנט.
וכמובן שאף אחת מהגובות שלך לא נשמעת לי מתנשאת:) (ואם שלי כן, אז אני מצטער, הכוונה שלי הייתה רק להסביר את מה שידוע לי)
יום טוב+1.
לגבי הפצצת אטום זה לא נכון.
השבמחקכל העיניין בפצצת אטום זה הנזק העצום הנרחב המיידי המתמשך ותגובת הנגד שמחריבה את האויב.
מול פצצת אטום לא ניתן להשתקם ואין אפשרות שנייה.
זה לא הפצצות אטום של פעם של היום זה הרבה יותר חזק.
לכן ההפחדה של פצצת אטום היא הכי אפקטיבית.
שמדובר על פצצת אטום מדובר תמיד מה הסיכוי שפצצת אטום תינחת כאן?
הזהירים יגידו אפילו אם יש סיכוי של אחד ל 100 אלף צריך לנקוט בצעדים משמעותיים לא
כל שכן שמדובר בסיכויים גדולים יותר.
הקטע זה שאין לזה סוף - הרי גם ברמה האישית אם ניפצע בצורה קשה ולא נוכל לעבוד אז אם לא צברנו
מספיק נכסים נזדקק לביטוח או נדבות ובכל זאת יש הרבה שלא עושים ביטוח.
איך מסבירים את זה?
אותם אנשים מאמינים שהסיכוי לזה זניח.
והרי לא ניתן לבזבז משאבים משמעותיים על תרחיש נוראי אם הסיכוי שלו זניח.
אם נעשה זאת ניפול לסל של אינסוף פחדים.
לכן לא ניתן להפחית בפצצת האטום ז"א בניזקה - מה שכן ניתן להפחית זה בסיכויים שהיא תיפול.
אבל כאן אנחנו נכנסים לתחום סבוך וקונספירטיבי שמשעמם את ההדיוטות.
לא כל שכן דיון בסיכויים שתנחת פצצת אטום מפחיד עוד יותר את העמחא כי זה פסיכולוגי.
אם למשל אתה מדבר הרבה על מוות אז לאדם שלא מיומן נפשית קשה לסנן החוצה את הפחדים
ולדבר בצורה קרת רוח.
s72
השבמחקהאמת היא, שלא היה בכוונתי לעלות תגובה רצינית למאמר העוסק בקשקושי תארים לסלבס פוליטיים. ובכלל, אני לא מבין מה אני מטריח את עצמי בהבעת דעה כשברור לי שאני לא חלק מאוסף בני אדם במקום הזה המטיפים לחיי הוללות ופריצות מינית ועוד בשם הנאורות. אך יום לאחר קריאת המאמר האווילי למדי הבנתי שהמחאה באמת סיימה פרק. היא סיימה פרק תודעתי של הפנמת הבעיה ומחולליה. פרק שהבהיר לאנשים הגרים כאן שאנו ערב רב של קבוצות ובני אדם בעלי גישה שונה לחיים, שלפעמים מקוטבות ב- 180 מעלות. במהלך המחאה אנשים רבים העלו רעיונות כיצד לתקן או לבנות מערכת חיים אשר תטיב עם הפרט. רבים העלו רעיונות מעניינים. בעת ההיא הצגתי כותרת בשם "מערכת חיים חדש – חלק א" שעסקה בגורמים הטפיליים בחברה. חלק ב, שלא הושלם היה אמור לעסוק במבנה החברה ודרך התנהלותה. הוא לא הושלם כי גורם שלילי השתלט על המחאה. גורם שאני רואה בו רעה חברתית חולה שהפיל מפיל ויפיל בני אדם רבים לתהום הנשייה ומעוות את נפשם לעד. גורם שאם ישתלט על מדינות יפיל את האנושות לתהום עמוקה עוד יותר מזו שהיא כבר נמצאת בה, וממנה כבר אין דרך חזרה.
פרק תודעתי הסתיים, והבהיר לכולם שצריך קודם כל ולפני הכול להגדיר מה ומי אנחנו רוצים להיות ומה הן הנורמות ודרך החיים שעל פיהן אנו רוצים לחיות ועל פיהן לחנך את הדור הבא.
אני לא מתכוון להשלים את חלק ב' כי ברור לי שאני לא שייך. אך אני רוצה לתת כיוון מחשבה לאחרים, השפויים (אם יש עדיין כאלה).
בבואנו למצוא מערכת חיים חדשה עלינו להתחשב בטבעו של האדם. ויש להכיר בעובדה המצערת - יש באדם צד רע! בכל אדם! יש אנשים שהרע שבהם חלש ומתון ויש כאלה שהוא חזק ואלים. ובתווך נמצא רמות שונות של רוע אנושי. יש כאלה המסוגלים לגבור על הצד הרע (או היצר הרע) שבתוכם ויש שאינם מסוגלים. יש בני אדם אשר הצד האפל שבתוחם הוא נסתר והוא צץ ועולה על פני השטח רק כאשר כוח השררה מגיע לידיהם, ויש כאלה שהצד האפל קיים בהם בכל רגע ורגע, והם גם מודעים לקיומו! אלה גם מקפידים להסוותו.
חלק אפל זה שבאדם ישחית כל חלקה טובה ויהרוס כל מערכת חיים טובה ככל שתהייה.
מערכת חיים אשר מטיבה עם הפרט צריכה לקחת בחשבון את צדו האפל של האדם ולהתייחס אליו במלוא הרצינות. מערכת חיים טובה – מודעת לגורמים השלילים בחברה, יודעת לזהות אותם, ומנטרלת אותם כבר בניצניהם הראשונים.
בבואנו למצוא מערכת חיים חדשה עלינו לחזור אל טבע החיים, לצפות בו, וללמוד מדרך התנהלותו.
חברת לקט וחברה חקלאית הן שתי צורת חיים הקרובות ביותר למה שנכנה בהמשך החברה האידיאלית.
הגדרות:
חברה בסיסית - היא אוסף של אנשים החיים בטריטוריה משותפת שהקושר ביניהם הוא הקיום החומרי המשותף באזור גיאוגרפי מסוים בלי קשר להשקפת עולמם או אמונתם.
חברה אידיאלית - היא חברה שכל חבריה הם 'אדונים', ולכולם ערכי מוסר גבוהים.
אדון, במובן הטהור של המילה הוא אדם שהוא בעל יכולת לקיים את עצמו ישירות מהטבע הסובב אותו. אין הוא צריך לאיש לצורך קיומו הפיזי, ואין הוא תלוי באיש. ועל כן אדון בהגדרה הוא אדם שהוא בן חורין לחייו ולמעשיו ולא המושג המקובל בחברה המודרנית - אדם השולט בחייהם או בגורלם של בני אדם אחרים.
אדון זוטר – הוא אדם המתקיים מיציר כפיו ועל כן אין הוא חייב בדין וחשבון לאיש, אך קיומו הפיזי תלוי ביכולתם של אחרים לספק לו מזון בתמורה למעשה ידיו.
בחברה האידיאלית כל האנשים הם בני חורין במלוא מובן המילה מאחר והם בעלי יכולת ליצור את מזונם ולספק לעצמם את צרכיהם הבסיסיים לקיום שהם; מים, מזון, מחסה ומלבוש. ומכאן ששתי צורות החיים; חברת לקט וחברה חקלאית, הן שתי צורת החיים הקרובה ביותר למושג החברה האידיאלית מהבחינה הקיומית. העניין הערכי שבחברה קשור ותלוי בחינוך ובעיקר בדוגמה אישית של בני האדם הבוגרים בחברה שהם מודל לחיקוי, דוגמה אישית שאין בה רבב.
עם – קבוצה של אנשים החולקים תרבות אחת, נורמות זהות, ודרך חיים משותפת.
חברת לקט ציד יצאה כל בוקר ללקט מזון. חזרה בצהרים, וחלקה את המזון שווה בשווה בין כל חברי הקבוצה. לאחר שקיומם הפיזי היה מובטח הם יצרו ביתר שעות היום מוצרים וסחרו בהם. כך גם צריכה להתנהל חברה מודרנית. משק לאומי המטיח קיום פיזי לכל אזרחיה ושוק חופשי המנותק לחלוטין מהגוף הלאומי המקיים.
ושיהיה לכם בהצלחה!
ההגדרות שלך לא מאפשרות קיום בסביבה טכנולוגית שבה התמחות היא הכרח.
מחק