יום שני, 1 באוקטובר 2012

להיכן מועברים רוב כספי המיסים של אזרחי ארה"ב?

אם חשבתם שמרבית כספי המיסים של אזרחי ארה"ב מושקעים לצורך תשלומים על ביטוחי בריאות או רווחת האזרחים אז כנראה תופתעו לדעת שלא כך המצב וגרוע מכך:
למעלה ממחצית מכל התקציב הולך עבור פעולות ישירות או עקיפות הקשורות למלחמה.



העיתונאי והחוקר דייב לינדורף חקר את התקציב האמריקאי והנה המסקנות המעניינות אליהן הגיע:
התקציב האמריקאי עמד  ב2011 על 3 טריליון דולר אם נוציא מהתקציב את קרנות הנאמנות שמשקיעות את כספי הביטוח הלאומי. למעשה  קרנות אלו נכנסו כחלק מהתקציב בארה"ב רק מאז מלחמת ויאטנם. הדבר נועד כדי לנפח את התקציב ובכך להקטין את החלק היחסי של ההוצאות הצבאיות האסטרונומיות של הממשלה מכלל התקציב.
מתוך תקציב 2011 ניתן למצא את ההוצאות הבאות:
717 מיליארד דולר הלכו למימון פעולות הפנטגון.
200 מיליארד דולר עבור קרן לשעת חירום המממנת פעולות צבאיות באפגניסטן ועיראק.
60  מיליארד דולר (הערכה) הועברו עבור סוכנויות הביון השונות
כ- 100 מיליארד הוקצו לצורך הוצאות צבאיות שלא דרך משרד ההגנה כמו מימון פעילויות צבאיות דרך נאסא , הוצאות צבאיות דרך משרד החוץ וכו'.
123 מיליארד הועברו עבור קצבאות ושיקום יוצאי צבא.
400 מיליארד דולר בוזבזו  עבור תשלום הריבית על החוב שנלקח לצורך מימון הכוחות הצבאיים בתקופות שלום.

סה"כ כ1.6 טריליון דולר מתוך תקציב של 3 טריליון הוקצו עבור נושאים צבאיים. פי 16 מהוצאות הממשל על ביטוח הבריאות של אזרחיו בכל שנה!

הנה סרטון המתאר היטב את המצב מתוך ראיון שנערך עם העיתונאי והחוקר דייב לינדורף:




למאמר המלא של דייב לינדורף: informationclearinghouse

24 תגובות:

  1. Tripled arm sales from ~ 23B. to ~66B, removed "unfavorable" foreign leaders and secured oil flow (e.g. Iraq) @ reasonable prices, extended global domination taking advantage of vacumm of power in the world stage..overall, I'd say not bad return on investment, particularly if one remembers that the "business of America is business"
    - a question of point of view/objectives, isn't it.
    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים.
      שום דבר הוא לא שחור ולבן.

      כנראה שאם היו מבטלים את כל ההוצאות האלה, היו מתבטלות גם המון הכנסות אחרות, ישירות ועקיפות.

      עם זאת, סביר להניח שקיים בזבוז משאבים רציני ואפשרויות לקיצוץ.

      מחק
    2. בוא תסביר לנו J איזה הכנסות קיבלה ארה"ב או אזרחיה קיבלו מהמלחמות שלה בעיראק ואפגניסטאן אלא אם אתה בעל תאגיד גדול לנפט. מה ההכנסות שנוספו לארה"ב מכך שיש לה בסיסים ביפן, פיליפינים וגרמניה?

      מחק
    3. יש סרט נהדר, שנעשה אומנם לפני זמן מה אבל שווה לך לבדוק אותו. זאת בהנחה ואתה לא מבין מי ולמה מרוויח ממלחמות בארה"ב:
      Why we fight
      http://www.imdb.com/title/tt0436971/

      מחק
    4. כן, גם בעלי תאגידי נפט מרוויחים מכך. אבל ארה"ב תרוויח מהמיסים עליו, אז זה כבר רווח כלשהו.

      מעבר לכך, ארה"ב כמעצמה יכלה לכפות על כל העולם שימוש בדולרים, הוא נתפס כמטבע האמין ביותר. ידעת שרוב עסקאות הנפט בעולם, גם בסחר שארה"ב לא מעורבת בו, נסחר בדולרים?
      למעשה מה שזה מאפשר לארה"ב, זה שלמרות שיש להם שיטה מעוותת ליצירת כסף מחוב כמו שהוסבר פה באתר הכלכלה האמיתי עשרות פעמים, ארה"ב גם מפיצה את השימוש בדולר בכל העולם בזכות כוחה כמעצמה, וכך למעשה "מייצאת" את האינפלציה המטורפת שהייתה קורית אם הדולר היה בשימוש רק בארה"ב. כך אזרחי ארה"ב נהנים מאינפלציה נמוכה בכל שנה, כי ככל שמודפסים עוד ועוד דולרים כך הממשל מתאמץ לדחוף אותו לעוד מדינות, ככה התפוצה שלו מתרחבת (אפשר אפילו לקרוא לזה צמיחה) ולא נוצרת אינפלציה גבוהה בארה"ב.

      למעשה בתאוריות קונספירציה שונות חוזר הטיעון, כי סדאם חוסיין רצה להפסיק למכור את הנפט של עיראק בדולרים ולעבור למטבע אחר או לסחר בזהב. מהלך שכזה יכול היה להיות הרסני לכלכלת ארה"ב ולכן ברורה הסיבה להפיל אותו.

      מעבר לכך, ההשקעה האדירה בטכנולוגיות ובמכונות מלחמה גם לה יש תמורות. העסקה גבוהה בקרב אמריקאים, ועסקאות ייצוא נשק למדינות שונות בהיקפים של עשרות ומאות מיליארדי דולרים.

      לכן כשהשדרן בקטע אומר:
      "One point six trilion dollars, so we could have...?"
      ניתן בהחלט לומר שיש פה דמגוגיה, פופוליזם ואי דיוק מובהק.
      פחות הוצאות על מלחמה, בהכרח יגרמו גם לפחות הכנסות, ולא ניתן לדעת מה היה גודל התקציב הפדרלי במקרה כזה. 3 טריליון, זה בטוח לא.

      מחק
  2. התקציב בשנת 2011 היה 6 טריליון דולר ולא 3 טריליון. אתה שוכח שהתקציב הוא רק בחלקו התקציב הפדרלי, ויתר התקציב הוא של המדינות והרשויות השונות. ומיניסוטה וויסקונסין לא נלחמות בעירק.

    ואם אתה חושב שאמריקה לא מרוויחה מהמלחמות שלה, לא נותר לי אלא לקנא בתמימות שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלה היותר נכונה היא מי באמריקה מרוויח מהמלחמות שלה? כנראה שהאזרחים הפשוטים לא. תקציב המדינות לא קשור לתקציב הפדרלי בדיוק כמו שתקציב העיריות אצלינו הוא לא חלק מתקציב המדינה

      מחק
    2. תקציב הרשויות המקומיות בישראל שווה לתקציב המדינה. בארה"ב המצב שונה.

      מחק
    3. 01:54 אתה נראה לי שיודע על מה אתה מדבר
      אז אולי תעזור לי
      אני כבר מאז 2003 מנסה להבין מה יוצא לארה"ב מהפלישה לעיראק ואפגניסטן
      ולא בהכרח מה יצא בפועל, אלא מה הם חשבו שייצא להם
      הרי את הנפט הם לא לקחו ישירות
      וזה אפילו לא כאלה כמויות של נפט, מתגמד ליד שאר האיזור למיטב ידיעתי
      ובאיפגניסטן אין כלום חוץ מגמלים מופצצים

      מחק
    4. מאז המלחמה בעירק, ניתנו לא מעט חוזים לחברות אמריקאיות ומערביות לשאוב נפט. אפילו לאלן גרינספן נפלט שהמלחמה בעירק היתה על נפט. אבל אימפריאליזם זה סיפור מורכב יותר ממאזני תשלומים. בניגוד למה שחושב רון פול, בלי כל ההרפתקאות הצבאיות של אמריקה בשישים השנים האחרונות, היא לא היתה המדינה העשירה בעולם.

      מחק
  3. האנימציה נהדרת.
    חלק מהתקציב הזה מגיע גם אלינו....

    השבמחק
  4. לא הבנתי התל"ג של ארצות הברית הוא 14 טריליון דולר איך התקציב של שנת 2011 הוא 3 טריליון ? זה יותר מפי 4 פחות מהתל"ג.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמו שכבר כתבו, 3 טריליון זה התקציב הפדרלי. 3 טריליון נוספים זה התקציב של המדינות. לא צריך להתבלבל בגלל המבנה הפדרלי של ארה"ב. סה"כ התקציב הוא 6 טריליון, שהוא עדיין סכום נמוך בהשוואה לארצות אירופה.

      מחק
  5. How timely:

    http://jonrappoport.wordpress.com/2012/09/28/why-they-had-to-stop-ron-paul/

    - Eran.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא נשמע מבטיח בהתחלה אבל הפוליטיקה נשפכת ממנו והיא זוהרת כמו חומר רדיואקטיבי
      (אני מוכן לפרט אם זה לא מובן מאליו)

      תמיד טוב לשמוע עוד זוויות ראיה לא קונבנציונליות, אבל בסופו של דבר אני לא חושב שאפשר לקחת אותו יותר מדי ברצינות

      מחק
    2. We probably will do better to investigate his work before reaching conclustions based on a single blog:

      http://nomorefakenews.com/

      His work on the FDA and AIDS is backed up by leading scientists and excellent research (both the movie and e-book are available for free).
      The point of view presented in the blog is not unique though certainly unconventional, which is not a negative in my opinion.
      - Eran

      מחק
  6. The USA Patriot ACt of 2001, which is anything but patriotic, bestowed domestic police powers on the 12 privately owned Federal Reserve Banks.

    Section 364 of the Act,

    “Uniform Protection Authority for Federal Reserve,” reads: “Law enforcement officers designated or authorized by the Board or a reserve bank under paragraph (1) or (2) are authorized while on duty to carry firearms and make arrests without warrants for any offense against the United States committed in their presence…Such officers shall have access to law enforcement information that may be necessary for the protection of the property or personnel of the Board or a reserve bank

    .”

    השבמחק
  7. The Fed’s US Land-Grab Hidden Within Purchase of Mortgage-Backed Securities



    The latest scheme of the banking cartels has been introduced as QE3, which is nothing more than a massive land-grab in the domestic US by the technocrats under the guise of purchasing the mortgage-backed securities through the Federal Reserve to alleviate the pressure the banks are feeling from the bait-and-switch they caused.

    http://occupycorporatism.com/the-feds-us-land-grab-hidden-within-purchase-of-mortgage-backed-securities/

    השבמחק
  8. תמונת המצב בישראל זהה, כלל האוכלוסייה סובלת ותמשיך לסבול מקיצוץ בשרותים שמספקת הממשלה ע"מ להמשיך ולספק את תאוות הזלילה של מפלצת הביטחון. בניגוד לאמריקה, אנחנו לא מקבלים נפט ומשאבי טבע זולים יותר.
    מול המערכת הצבאית, מתייצב מתחרה חזק בקרב הטפילים - החרדים. לגבינו האזרחים אין בכך חשיבות גדולה שכן יחד הם מרוששים את קופת המדינה בתמיכת הקואליציה. זוהי מערכת של שותפות-יריבות החיה בשלום כל עוד יש מספיק כסף (על חשבוננו כמובן).
    זו המערכת שגורמת לעליית מחירי הנדל"ן בישראל. הסבר קצר - פורשי צה"ל ו"חבר" קונים דירות להשקעה באלפים תוך גיבוי של משכנתאות זולות ופנסיה נצחית, החרדים מעלים את מחירי הדירות העממיות בגיבוי משכנתאות זולות ,קרקע ופיתוח מסובסדים וקצבאות לבטלנים.
    כמו באמריקה, אין היום ערך רב למלחמות שכן על המשאבים מתחרות סין, הודו והשאר. אין כבר אפשרות לחמוס בזול את משאבי העולם כפי שנהגה ארה"ב ב50 השנים האחרונות (ממליץ על מאמרים שפרסם בעבר דורון צור בדה מרקר). אנחנו כנראה נמשיך לשלם כסף רב עבור אלפי מאבטחי צבא שיגנו על קידוחי הגז מאות קילומטרים מהחוף

    השבמחק
    תשובות
    1. תפסיק לבלבל את המוח ולנופף בסיסמאות כבר הובא פה שהחרדים הם לא הגורם לבעיה ,הם סה"כ 0.8% מהתל"ג (לפי אירגון חופש דת) אל תהיה פתטי ותזרוק משפטים שהתקשורת זורקת לך. ואני אינני חרדי (אם זה חשוב לך).

      מחק
    2. דור, הבנת את זה הפוך - הבעיה היא שהם *רק* 0.8% מהתל"ג - התרומה לתל"ג מייצגת במידה מסוימת את התרומה למשק (בצריכה, ביצרנות, וכו') - מסקטור שמהווה סדר גודל 15-20% מהאוכלוסיה אתה מצפה שיתרום אותו אחוז גרוסו מודו לתל"ג - מאחר והם לא באמת צורכים ותורמים רק 0.8% מהתל"ג (אחרת היו כולם בחרפת רעב וברחוב) - סבר יותר להניח שה19.2% החסרים נמצאים איפהשהוא בשחור (עבודה בשחור, כסף מברוקלין, גמ"חים) - ועל זה אתה כבר משלם.

      רק רציתי לעשות לך סדר בראש.

      מחק
  9. לא חשוב לי שאינך חרדי, ולא הפרכת אף אחת מן הטענות. לחלקם בתל"ג אין כל קשר לכתוב.
    שרותי הבריאות, החינוך, הביטחון הפנימי קורסים כולם בגלל העדפות תקציביות והעובדה שהחרדים אינם משלמים אגורה שחוקה עבורם, שלא לדבר על אי תשלום מסים. מן הצד השני הביטחון סוחט כל שקל אפשרי למימון תקציבו חסר השקיפות. כאשר המים בברכה יורדים וכו', ביבי רץ לארגן בחירות מוקדמות שכן אינו מסוגל להעביר תקציב מקוצץ מאוד מול הצבא והמפלגות החרדיות. הבנת את זה ברוך ?

    השבמחק
    תשובות
    1. בבלוק הזה בדיוק יש כתבה על החרדים שמראה למה הסיפור הזה הוא מיתוס

      בבסיסו של דבר:
      1. רוב החרדים בכל מקרה לא היו משלמים מיסים ישירים כי לא עוברים את סף המינימום או עוברים אותו בסכומים זניחים
      2. הכלכלה השחורה בארץ לא גדולה משמעותית ממקומות אחרים בעולם שאין בהם חרדים
      3. התקציב הישיר שהם מקבלים הוא קטן (לא זוכר את המספרים)

      הם בעיקר מעצבנים ואלי ישי יש פרצוף שדורש מכות, אבל זה לא קשור לכסף כמו שזה מצטייר

      מחק
  10. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4288480,00.html

    השבמחק