יום שני, 13 בינואר 2014

נוסעים בפורד? זהירות - האח הגדול מתעד אתכם

מאת: ערן הילדסהיים

אם אתם הבעלים של פורד החדשה אתם נמצאים במעקב תמידי כך שכל נתוני הנסיעה שלכם נשמרים בכל פעם שאתם נוסעים בו. זו הייתה ההודאה המדהימה שיצאה מסגן נשיא פורד ג'ים פארלי בתערוכת הסחר האלקטרונית CES בלאס וגאס.



ג'ים פארלי

"אנחנו יודעים על כל אחד שעובר על החוק , אנחנו יודעים כאשר אתה עושה את זה . יש לנו GPS במכונית שלך, כך שאנחנו יודעים מה אתה עושה" אמר ג'ים פארלי לקהל בלאס גאס ביום רביעי  ,על פי דיווח של כתב הביזנס אינסיידר ג'ים אדוארדס."דרך אגב , אנחנו לא מספקים את הנתונים לאף אחד", המשיך פארלי.
אולי הוא התכוון שזה תקף כל עוד אין צו של בית משפט שיורה להם לעשות זאת או שעובד מתוסכל ימשוך את הנתונים ויפרסמם. בהתחשב בפרסומיו האחרונים של המדליף האמריקאי אדוארד סנואדן, נראה שזה לא יהיה מנותק מהמציאות להעריך שגם ממשלות עשויות לעשות שימוש במידע לצרכיהם.

מדובר למעשה במעין קופסאות שחורות שמותקנות במכונית ודומות לאלו שנמצאות במטוסים. על פי הניו יורק טיימס המחשבים האלה אוספים ושומרים כמויות אדירות של נתונים,מה שעלול על פי העיתון ליצור בעיות קשות לפרטיות במקרה של מחדלי אבטחה.

13 תגובות:

  1. כיון שזה לא סוד לא מבין מה הסיפור.
    מי שלא רוצה לא יקנה פורד או ינתק את הדבר הזה
    הלוואי שהיה אפשר להגיד אותו דבר על כל מיני תוכניות ממשלתיות

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי ,

      הלוואי והחיים היו כאילו קלי קלות . גם אם אדם מודע לעצם קיום הקופסא הזו , ועצם איסוף הנתונים , אין זה אומר שהוא מודע למכלול האפשרויות שייעשו בשימוש בנתונים . לפעמים , אם אתה יודע בדיעבד , אתה לא חותם , ולא קונה . הבעיה שהרבה פעמים , רק בדיעבד מבינים .

      אחרת , בתי משפט לא היו עמוסים בעבודה , האמן לי ...... אין לי זמן , אולי אחזור עם כמה המחשות אכזריות .

      תודה

      מחק
  2. בניגוד לכפייה ממשלתית, בו מדובר בחברה בשוק תחרותי. וגם ככה הרכבים האמריקאים כבר לא מה שהיו פעם, ככה שכל העניין הזה פשוט נשמע מטומטם מצד פורד, ולא ממש מזיק מצד הצרכן, שיכול לבחור בחברה אחרת.
    זאת היתה בעיה רק אם היינו חייבים לנהוג בפורד, מה שלא נכון.. בינתיים...

    השבמחק
  3. תתעודדו בזה שכל פלאפון עם קליטה ניתן לאיתור ע"י חברת סלולר בדיוק של 500 מטר (תלוי במספר אנטנות בסביבה), ואני לא מדבר על סמרטפונים שרושמים מיקום כמו פרשת אייפון עתיקה, גם נוקיה בלטה דור 1.

    השבמחק
  4. בקיצור מי שמחפש פרטיות במאה העשרים ואחת שיעבור לגור במאה אחרת.

    השבמחק
  5. בקיצור מי שמחפש פרטיות במאה העשרים ואחת שיעבור לגור במאה אחרת.

    השבמחק
  6. עורב
    אפילו בתאילנד למדו לצאת לרחוב ולדרוש את זכויות העם מתוך הבנה שהשלטון לעולם לא ישנה דרכו

    השבמחק
  7. לא מפליא שדווקא פורד אחראית למהלך שכזה, מחזק לא מעט תאוריות קונספירציה הקשורות להנרי פורד ושושלתו.
    יש לי הרגשה שהדבר המחליא הזה ימשיך לקרום עור וגידים גם בחברות אחרות תוך צידוק אווילי כזה או אחר.

    השבמחק
  8. מה ההתרגשות? מדברים על זה כבר שנים שהתנועה הולכת לכיוון הזה. אם אתם רוצים פחות תאונות, פחות פקקים ולא לבזבז זמן בלסובב חתיכת פלסטיק עגולה וזולה, אז זו הדרך היחידה להגיע לשם.

    השבמחק
  9. מי שלא עושה שום דבר רע, לא צריך לדאוג... כל כך מעניין את מישהו לאן אני נוסעת ואיך, שיבושם לו...

    לא מוותרת על ההוקוס-פוקוס שלי.

    השבמחק
  10. עוד מעט מעסיקים\מעבדים,בנקים, ממשלות יעקבו אחריכם...לא תוכלו יותר לרשום או להגיד דעה אמתית שלכם אם תהיה לכם דעה בכלל כי המדיה=תקשורת עושה הכל כדי שתהיו כמו רובוטים, בלי דעה,בלי ידע או מחשבה אמתית מעבר לנושאים מצונזרים על ידי תקשורת. הופכים אותנו לצייתנים,מטומטמים ושטופי מוח...אנחנו יותר שטופי מוח מקומוניסטים בעבר.בעתיד יתפסו ויכלאו כל מי שמעז חשוב אחרת תוך שניות בודדות כי עוקבים אחרינו כבר היום.

    השבמחק
  11. לא קונה פורד אחרי קריאת הכתבה הזאת.

    השבמחק