יום שני, 6 בינואר 2014

חוגגים 6000 חברים לכלכלה האמיתית!

מאת ערן הילדסהיים


לכל מי שרוצה לעשות שינוי, ליזום מהפכה תודעתית , לשנות את אותו שיח מעייף של המיינסטרים שבחלק מהמקרים לא מוביל לשום מקום,  הנה ההוכחה שזה אפשרי גם אין לכם עיתון משלכם ואתם לא אנשי תקשורת מלידה: בלי דחיפה של אף יחצ"ן גדול, בלי ספונסר מממן, לחלוטין ללא הכנסות ולמרות שהנושאים כאן הם לא סקסיים, לא רכילותיים, מצריכים ספקנות בריאה ומחשבה מחוץ לקופסא, למרות כל זה ואולי בזכות כל זה כבר הגענו ל-6,000 חברים בדף הפייסבוק של הכלכלה האמיתית! 
והשינוי לא נעצר בפיסבוק. היום נערכים כבר כנסים עם מאות משתתפים בנוגע לנושאים שהועלו באתר ואפילו בפוליטיקה החלו פוליטיקאים לפעול בעניין. וזו רק ההתחלה.





























הציבור הוכיח שהוא צמא לדיון ושיח פתוחים מחוץ לסדר הקיים ששולט במיינסטרים, ולא רק בכלכלה אלא גם בבריאות וסביבה. הציבור הבין שהבעיה היא הרבה יותר גדולה ובסיסית מהדיון המתנהל בין קברניטי המשק מעל ראשו. כך הגיעו כמעט 450 נשים וגברים ובכללם פרופסורים, כלכלנים, המפקח על הבנקים לשעבר ואף חברי כנסת, לחפש תשובות בכנס כלכלי אזרחי ראשון שאורגן על ידי התנועה לשינוי מוניטרי ובשיתוף עם הכלכלה האמיתית. כל זאת אף על פי שתקשורת המיינסטרים בחרה להתעלם לחלוטין מהאירוע  ואף גוף עסקי לא עמד מאחוריו.

אבל הציבור הצביע בעיניו ובאצבעותיו בעד שינוי השיח גם בתקשורת: כתבות נרחבות בכלי התקשורת המרכזיים על הכלכלה האמיתית זכו להתעניינות שיא ב-2013. כך במאקו המאמר על הכלכלה האמיתית קיבל קרוב ל50,000 צפיות ויותר מ-4000 לייקים. לשם הפורפורציה -כל ה-17 הכתבות שפורסמו באותו הסופש במגזין מאקו לא קיבלו כמות כזו של לייקים ביחד. הראיון לתוכנית הרדיו של גיא זוהר זכה להיות באותו היום לקטע המושמע ביותר באתר 103 FM עם אלפי השמעות. במקביל קישורים לכתבות בכלכלה האמיתית הופיעו במהלך החודשים האחרונים גם בThemarker וYnet.
ובסוף השבוע אפילו גיא רולניק ,ממייסדי Themarker,כבר לא יכול היה להתעלם מהבאזז שעוררה הכלכלה האמיתית. הוא סימן במאמרו הראשי את השינוי במערכת המוניטרית, נושא שהועלה פה לראשונה לסדר היום כבר לפני שנתיים וחצי, ככזה שהולך לצבור תאוצה רבה בשנים הקרובות:
"הדיון ברפורמה במערכת המוניטרית העולמית - השליטה של בנקים פרטיים בכמות הכסף וביצירתו - יצבור תאוצה בשנים הקרובות בעולם ובישראל. התנועה המוניטרית, שבמשך שנים היתה בשוליים, תצבור פופולריות. הביטקוין יעורר דיון בהדפסת הכסף הפרועה בעולם. צריך לנהל את הדיון הזה, אבל חשוב להיזהר ממצב שבו פוליטיקאים ינסו להשתמש ברפורמה מוניטרית כפתרון קסם לכל בעיות החברה, כתחליף לרפורמות בשוקי העבודה וכדרך להימנע מעימותים עם קבוצות האינטרס המיוחדות."
ורולניק כנראה יודע היטב לזהות מגמות: רק אתמול ועידת מפלגת העבודה הכירה בחוג לשינוי מוניטרי שלה כחוג רשמי של המפלגה. החוג זכה לתמיכה של חלק גדול מחברי הכנסת של העבודה.מהצד השני של הפוליטיקה, ח"כ פייגלין מהליכוד הביע נכונות לערוך כנס גדול לשינוי מוניטרי בקרוב בכנסת. ובחינוך- פעילים חברתיים כבר לא מחכים לחינוך הפיננסי שיערך בחסות הגופים הפיננסים- פילוט ראשון להפצת נושא יצור הכסף נוסה בשבוע שעבר במוסד חינוכי לילדים ובהצלחה יתרה.

וחברים, זו רק ההתחלה!
נפגש ב2015 יחד עם 10000 חברים.

אתמול : ועידת מפלגת העבודה מאשרת את הקמת החוג לשינוי מוניטרי

11 תגובות:

  1. 2 תיקונים:
    ב2013 לא 2103..
    והנושאים כאן סופר סקסיים!

    השבמחק
  2. אניטה מריפוסה6 בינואר 2014 בשעה 8:43

    ישר כוח!

    השבמחק
  3. כשמישהו משתמש בבאז וורדס כמו מינסטרים אני חושב שהוא כולו רוח ומעט אקשן

    השבמחק
  4. קצת נעלבתי מהכותרת. אין לי פייספוק אבל אני חבר הרבה יותר מהרבה חברי פייספוק של הכלכלה האמיתית.

    המילה חבר והמשמעות שלה לא קשורים לפייספוק. הם היו הרבה לפני וישארו הרבה אחרי הפייספלוץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין מה להעלב. פייסבוק פה הוא רק אינדיקציה למספר החברים.

      מחק
    2. לערן- אם כך, אז תוסיף לפחות עוד אחד...

      מחק
    3. אפילו שניים. אני חושב שלהרבה מאוד 'חברים' באתר הזה אין פייסבוק.

      מחק
    4. האמת שאני פתחתי חשבון בפייסבוק בגלל הכלכלה האמיתית, זה הדבר הראשון שעשיתי לו לייק.
      העניין עם פייסבוק זה שאתה יכול לטחון לאנשים את המוח קונסטנטלי

      מחק
  5. לגבי פלוצקר ,
    הוא גם מספר שבארץ המס הישיר מהנמוכים במערב
    רק שכח שהמס העקיף מהגבוהים במערב
    ושכח שכוח הקנייה (שכר אל מול מחירים) בארץ הוא מהנמוכים במערב

    אבל הוא התקדם והודה לפני כמה חודשים שיש בועת נדלן ושפיצוצה עלול להיות מהארועים הבולטים בשנתיים הקרובות
    ונניח שהמחירים לא עלו השנה..
    הרי הם הכפילו עצמם בעשור בכל תחום, אז מה אם לא עלו השנה? כמובן שמדד המחירים לשקרן לא מראה את זה.
    מספר המשכורות הדרוש בארץ לקניית דירה, רכב, סל קניות בסופר, דלק, וכו וכו הוא כפול מבשאר מדינות המערב, אז מה זה משנה אם המחירים לא עלו השנה?

    פשוט בדיחה עצובה

    השבמחק