יום שלישי, 7 בינואר 2014

הקרינה מפוקושימה ,יפן, הגיעה לחופי סאן פרנסיסקו

מאת: גל מור

אזרח שטייל לאורך חופי קליפורניה פגש באורח לא רצוי שהגיע הישר מיפן. צפו בתמונות

בחודש מרץ, 2011, פקדו את סנדאי, יפן, רעידת אדמה וצונאמי, שגרמו לשרשרת קטלנית של תאונות בתחנת הכח הגרעינית פוקושימה 1. האסון הגרעיני הוגדר על ידי מומחים כתאונה הגרעינית האירוע התאונה החמור ביותר בעולם מאז אסון צ'רנוביל ב-1986.

משתמש יוטיוב ביקר בחוף הגולשים בפסיפיקה סטייט ביץ' בקליפורניה ב-23 דצמבר, וערך בדיקת קרינה באמצעות מונה גייגר. לדבריו, קרינת הרקע על החוף נמדדת ב-30CPM, וסמוך לים היא מזנקת ל-150CPM, כאשר הקצף שנישא על גלי הים מזניק את המדידה פי שישה.

בחודש אוקטובר, 2013, דווח כי דגי טונה כחול סנפיר שנבדקו במי הים מול קליפורניה אובחנו כנגועים בקרינה שמקורה בפוקשימה. עם זאת, רשות הבריאות האמריקנית (FDA) הבטיחה כי זה בריא לאכול דגים, וכי הקרינה שהתגלתה בדגים היא הרבה מתחת לסף המסוכן.

משום מה, דברי ההרגעה לא מרגיעים את החוששים, אולי בגלל התמונה המלחיצה שנראית מעלה, שצולמה בידי חיל הים האמריקני עוד ב-14 במרץ, 2011. בתמונה נראים שרידי ההרס מהאסון הגרעיני צפים במי הים, במרחק של 2,700 ק"מ מחופי ארה"ב.
תמונה: חיל הים האמריקני
על פי חישוב מורכב של רשות הימים והאטמוסיפרה האמריקנית (NOAA), כ-70% מההריסות שנאמדו במשקל 5 מיליון טונות, שקעו בים מול חופי יפן, והשארית "שייטה" בים ויצרה אי מלאכותי מול חופי ארה"ב.


דרך topinfopost, FDA
פורסם לראשונה במערכת חורים ברשת

6 תגובות:

  1. ואצלנו יש מדוזות

    השבמחק
  2. רואים שה"כתב" לא מבין כלום בנושא המדובר. מה שהוא כן מבין בו, כמו שאר ה"כתבים" היום, זה איך לזרוע פאניקה ופחד, במקום להתייחס למציאות ולעובדות.

    השבמחק
    תשובות
    1. A very mature comment
      Please supply the contradictions if you have any...

      מחק
  3. אתה מוזמן להביע הסבר מפורט יותר..
    אם תשים לב בשירשורים של התגובות בכתבות מן העבר אתה תראה שכל אדם מוזמן להסביר את זה דעותיו ולנהל דיון בריא.
    זה לא צורה פשוט לרשום "הכתב לא מבין" חח זה ילדותי!
    לפחות הוא עושה משהו , אתה אפילו מתעצל לעלות תגובה מסודרת.

    השבמחק
  4. ערן
    אתה חובב קונספירציות ועבודה עיתונאית עצמאית אז קח, ישראל הרסה את פוקושימה:
    http://www.jimstonefreelance.com/fukushima.html

    השבמחק
  5. http://en.wikipedia.org/wiki/Counts_per_minute

    CPM זו מידה בעייתית כאשר רחוקים מאוד מהמקור, כמו כן יש להסביר כיצד בדיוק כיילו את המכשיר שכן CPM אינה אינדיקציה לעוצמת הקרינה (לדוגמא אם המכשיר מכויל לעוצמה של קרינת שמש אזי ההבדל יכול להיות מוסבר על ידי ענן שהסתיר אותה במקום מסוים ברגע מסוים או קרוב יותר למים יש גם החזר אור מהים עצמו וכו' וכו')

    השבמחק