יום שבת, 4 בינואר 2014

האם גינדי יקבלו בקומבינה אישור לסגור את (פרשת) המרפסות?

מאת: יוסי שאול

בטח שמעתם על קריסת המרפסות בבניין החדש שבנה גינדי בחדרה. עולה חשש לחפיפיניקיות שבנס לא הסתיימה באסון, חשש להזנחה והפקרה של החברה ופיקוח לקוי על עבודות הבנייה. אולי אפילו חסכו בחומרי בנייה. מה עושים במדינה נורמלית בה שלטון החוק חל על כולם על מנת שמקרה כזה לא יישנה? מתחילה חקירה משטרתית (נפתחה), הרגולטור מתערב, ואף קונס את החברה במידת הצורך ושולל רשיונות בנייה על מנת להרתיע ולמנוע מקרים דומים. ואם צריך - אף מעמיד את האחראים לדין. לכו תדעו כמה עוד בינוניות כזאת קיימת בענף. מה עשתה גינדי?


היא שוכרת את שירותיו של צבי האוזר , מי שהיה מזכיר הממשלה עד מאי 2013. אליו מצטרף גם ניר חפץ, לשעבר ראש מערך ההסברה של נתניהו. לכאורה על מנת להגיע להסדר מול הדיירים. למה גינדי מעדיפה דווקא אותם? הרי לא חסרים עורכי דין ומגשרים מיומנים בשוק? משום שהשניים האלה גם מקושרים, מחוברים היטב למסדרונות השלטון. וביכולתם לא רק לפשר בין הדיירים לגינדי בדבר הפיצוי (העילה הרשמית להעסקתם), אלא גם למתן את מערכת האכיפה תוך ניצול קשריהם. הם יגידו זו טעות, מקרה בודד, לא משהו משקף. ובגלל היכרותם ארוכת השנים והאישית עם גורמים בכירים במערכת השלטונית הם גם יצליחו למצב את חברת גינדי בעמדה מועדפת. האוזר וחפץ הם השכפ"צ של גינדי. נזכיר: גינדי היא מחברות הבנייה הגדולות בארץ ועתידה להתמודד על מכרזי הענק של האוצר והשיכון כמו זה שבקריית גת. אז למה להפריע?

זה חוקי, אבל ככה עובד ההון-שלטון. הכל במסגרת החוק, מחוברים ומקושרים דואגים זה לזה. יש שיגידו שחיתות. במדינה נורמלית נפתחת חקירה, בלי קשר לפיצוי המגיע לדיירים, חקירה בלתי תלוייה שמטרתה בירור האמת והעמדת האחראים לדין. במדינה נורמלית, פקידים בכירים כמו האוזר וחפץ היו נמלטים מגינדי כמו מאש ומסרבים בנימוס לייצג אותם. הם היו אומרים, אסור לנו, האתיקה מחייבת. קחו לכם נציגים שאינם מחוברים.

9 תגובות:

  1. ממליץ לקרוא את הכתבה הבאה שהיא דוגמה לאיך סוחטים אותנו כמו לימון ואנחנו לא יכולים לעשות כלום כי המשטרה והחוק חסרי שיניים

    http://bit.ly/1iB0lUE

    השבמחק
  2. בעל חברת גינדי התאבד לאחר חקירה משטרתית פלילית נגדו, שרף את עצמו, שני האחרים השותפים שלו ברחו מהארץ וחזרו רק לאחר שהמשטרה הסכימה לא לאסור אותם, גינדי זה תמנון שמקושר לכולם והוא יצא מהסיפור בלי שזה יזיז לו ויאשים מישהו אחר. רבותי ככה זה בישראל

    השבמחק
    תשובות
    1. רק שכחת לציין ששני השותפים של אברם גידני שברחו והפקירו אותו הם אחיו משה ויגאל גינדי

      מחק
  3. הכלכלה האמיתית באנגליה
    http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3584537,00.html

    השבמחק
  4. אחרי זה הם רוצים שנסמוך על ההמצאה הישראלית תמא 38 שמאפשרת הוספת 2.5 קומות על בניין ישן.
    לא ניתן לסמוך עליהם אפילו בדברים שיש איתם ניסיון רב וכל שכן בדבר שאין אתו ניסיון כלל, לא בארץ ולא בעולם. וכן עיין ערך מחלף "דרור", שגם בהשקעה כספית עצומה (320 מיליון ₪) ותכנון ע"י מיטב המהנדסים ובדבר שיש איתו ניסיון רב אין שום ביטחון מפני נזקים.

    השבמחק
  5. עזבו אתכם משטויות...בארוחת השבת האחרונה נודע לי מחבר עורך דין שאכל איתנו, כי ישנו קשר שתיקה סביב החונטה המשפטית בארץ,אשר דוחפת את הבאים להתדיין ,באופן די אגרסיבי, ללכת לגישור\בוררות [סיפור של כמה עשרות אלפי שקלים במקרה הקל ביותר] כאשר כל העוסקים במלאכת הבירור הינם בוגרי המערכת המשפטית בארץ.
    אז נניח שהתעלמנו בהיות הצדק מוצר הזמין רק לבעלי ההון\שלטון\עולם תחתון.
    אז נניח שהתעלמנו מהסחבת של כל משפט ע"פ שנים וסיכוי אפסי לקבלת צדק במחיר וזמן סבירים..
    אז נניח שהתעלמנו מפנסיות מפלצתיות אשר עוברות לבנות הזוג ,למרות שהשופטים לא הפרישו שקל ממשכורותיהן המופרכות.
    אז עכשיו, מתבצע מיקור חוץ מחברי קליקה בהווה לחברי קליקה בעבר, ע"מ לרפד את כיסי אלו בהווה, ואת כיסי אלו בעתיד...

    שום דבר, מלבד התקוממות חמושה ואלימה בסגנון סוריה,לא יצליח לעקור את השחיתות המפלצתית שפשתה בחברתינו..ואני עוד לא מדבר על השחיתות במס הכנסה, שמשום מה כולם מתעלמים ממנה
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/536/183.html?hp=47&cat=307&loc=11

    במילואים הבאים , אל תזדכו על הנשק... תחזרו עם מחסניות בהכנס , ותתכוננו לצאת לרחובות!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הוצאת לי את המילים מהפה... לפעמים אני מעדיף לא לקרוא עיתונים כמה ימים כדי שתחושת היאוש לא תשתלט עליי...

      מחק
  6. יש לנו נטייה מזוכיסטית לקורא שוב ושוב את המידע המזעזע על השחיתות ההתעמרות הניצול וההשפלה ולשתוק ולהימנע מהתמרדות חמה. סנדלו אותנו בהפרד ומשול אנחנו כל הזמן עושים שיקול של האם ניפגע אם נעשה צעדים נגד הגורמים הממסדיים האלה. דבר לא ישתנה זה כל כך ברור. אני חושב ששני מצבים עשויים לשנות משהו: 1. מלחמה עולמית שתגרום לתהו ובהו בארץ. 2. צמיחתו של מנהיג בעל כריזמה של מרדן ואומץ של חשמונאי.

    השבמחק
  7. בתור מהנדס בניין לעתיד (שנה רביעית בלימודי), הרשלנות בבנייה כל כך גדולה, הקיצור פינות והתעלמות מתקן מחייב ממש מחפירים, ולא נראה שזה ישתנה בקרוב... תמא 38 זה דווקא רעיון לא רע ביסודו... ובכל מקרה תדעו לכם שככל שחברת הבנייה גדולה ומוכרת יותר ככה עיגול הפינות שלה גדול יותר... חוסכים בחומרים כאילו אנשים לא יכולים למות מהדברים האלה...

    השבמחק