יום חמישי, 3 באפריל 2014

4 קטנות בנושא זיהומים, לכלוכים ונקיונות

מאת: ערן הילדסהיים

בפסח הזה אולי יהיה אפשר להיפרד מהמשקה שעושה לנו המון לכלוך בבטן. בפסח הבא אולי נוכל לסוע במכונית שלא תזהם בכלל את האוויר. בינתיים, לפחות תלמיד אחד נפגע השבוע כתוצאה מזיהום אינטלקטואלי שפרץ בבית הספר שלו. לעומת זאת באיסלנד הושק מטבע חדש נקי וטהור (מאינטרסים של בנקים ותאגידים) וכבר אזרחים החלו לרכוש ולמכור איתו מכוניות. לפניכם 4 קטנות על הנעשה בארץ ובעולם.


1. בפסח הזה תוכלו לשתות קולה ירוקה... או עדיף מים
אז בתקופה שכולם מנסים להיות בה ירוקים , הומצא עכשיו גם מוצר "ירוק"  נגד המשקה הכי שחור שיש לנו היום. הכירו את הגרין קולה ,הקולה שיותר בריאה מהקולה המסורתית. הגרין קולה תעשה עליה לארץ כבר בפסח. מדובר במשקה יותר בריא מהקולה המסורתית אך יש להודות שהוא עדיין רחוק מלהיות משקה בריאות. מה שכן, זה בדיוק הזמן להזכר למה אני בכל אופן לא שותה קוקה קולה:
https://www.youtube.com/watch?v=19RwH6WkhBc


2. רוצים אויר לנסיעה בשקל אחד?
בעבר כתבנו פה על מכונית המונעת מאויר בלבד והנה עכשיו הדמיון עומד (אולי) להפוך למציאות ארצישראלית. איש העסקים פלאטו שרון מנסה לייבא לפה מכוניות המונעות על אוויר כבר השנה. שרון טוען שהקשיים שמציבים לו הרשויות פה גדולים מאד אך הוא אופטימי שיצליח להתגבר עליהם. מחיר המכונית יהיה 35000 ש"ח ועל כל תדלוק של אויר דחוס היא תוכל לסוע 300 קילומטרים במהירות של עד 100 קמ"ש. פה רק נותר לדמיין מדוע רכב שהוא לכל הדעות סוג של מהפכה אנרגטית גדולה  (למרות שעדיין אינו הדבר הכי מושלם היום) לא מקבל סיקור תקשורתי נרחב ודחיפה ממשלתית גדולה. לראיון המלא עם פלאטו שרון בתוכנית הבוקר  של ערוץ 2 לחצו כאן.


מכונית על אוויר - בקרוב אצלנו?

3. התגלה זיהום אינטלקטואלי בבית ספר בישראל. לפחות ילד אחד נפגע.
 שימו לב למבחן הבא ולהערות המורה בתוכו בנוגע לתשובתו של הילד הנבחן:

מקור: דף הפיסבוק של דודי מחפוד
תגובה מומלצת לילד שמקבל הערה כזו היא להוציא באמצע הכיתה טייפ גדול מהסוג שהיה לנו בשנות ה80 וללחוץ PLAY על השיר הבא של הפינק פלויד:
https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U


4. באיסלנד התחילו לרכוש עם מטבע וירטואלי מכוניות אמיתיות
"אורורה-קוין" ( "Auroracoin") הוא מטבע וירטואלי המבוסס על טכנולוגיה של ביטקוין. בשבוע שעבר החלו באיסלנד לחלק אותו בחינם לכל האזרחים ,במה שנחשב לניסוי המוניטרי הגדול ביותר שנעשה במאה השנים האחרונות. כ-8.5% מכלל אזרחי איסלנד כבר מימשו את זכותם וקיבלו את המטבע. והנה עתה מדווחת הטלויזיה האיסלנדית כי אפילו מכוניות כבר התחילו למכור עם אותו מטבע וירטואלי.

https://www.youtube.com/watch?v=i_Egvl9VqgE

19 תגובות:

  1. ואף מילה על הפרחים של רעננה?
    http://www.israelhayom.co.il/article/171895

    השבמחק
  2. האמת שאהבתי את כל התשובות של הילד :)
    רחל.

    השבמחק
  3. כסף חדש ברעננה http://www.israelhayom.co.il/article/171895

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו זה ענק
      מעניין איך בנק ישראל יגיב

      מחק
  4. תודה על כל המידע שאתם משתפים איתנו :)
    איזה חמוד הילד/ה עם התשובות שלו.. בא לי לחבק אותו.

    השבמחק
  5. המכונית היא חשמלית! רק שבמקרה הזה במקום למלא סוללה הוא ממלא מיכל בלחץ אויר!
    המכונית הזו נוסעת על אויר כמו שקומפרסור פועל על אויר...
    אולי ההמרה של חשמל ללחץ אויר ( באמצעות קומפרסור ) היא פחות יעילה אנרגטית מטעינת סוללה אבל היא מהירה יותר וחוסכת את הצורך בסוללה יקרה וכבדה ובעלת אורך חיים מוגבל.
    במידה והיא עושה רעש של קומפרסור בזמן מילוי האויר אז אנו נחליף זיהום אויר במפגע רעש...

    השבמחק
    תשובות
    1. כך או כך ממפגע רעש (גם אם הוא קיים יש דרכים להתגבר על כך) לא מתים או חולים

      מחק
    2. היא אכן בחלקה חשמלית, יש לה מצבר קטן ומערכת חשמלית פנימית אבל היא נעה בזכות הלחץ של האויר הדחוס שמפעיל את בוכנות המנוע. העלות של הפעלת הקומפרסור והדחסת האויר היא כאין וכאפס לעומת כל צורת תחבורה קיימת אחרת. הרכב הזה הוא מהפכה טכנולוגית שיכולה לשנות את האנושות ובדיוק מהסיבה הזו אנחנו לא נראה אותה בקרוב בכבישי ישראל או העולם. וזה העולם שאנו חיים בו. זו שוב הדגמא לכמה אנחנו לא חיים בעולם עם שוק חופשי וכמה היד איננה באמת נעלמה כמו שמספרים לנו.

      מחק
    3. ערן, ממה שזכור לי כשהתעניינתי בנושא, המכונית שנוסעת על אוויר דחוס לא ממש אפקטיבית, והיא יותר ניסוי "קונספט". נדרש הרבה מאוד אנרגיה כדי לדחוס כל כך הרבה אויר, יש לה מעט מאוד מרחק ועוד שלל בעיות.

      בנושא מכוניות אלטרנטיביות, המכונית החשמלית של טסלה מאוד מעניינת. יש לה טווח גדול מאוד, טעינה בחצי שעה, ועכשיו הם מרשתים את ארה"ב בתחנות "דלק" סולריות שעלות הטענת המכונית בהן הוא 0$. אתה יכול לחצות את ארה"ב בלי לשלם דולר על דלק... במדינה קטנה כמו שלנו זה בכלל אידיאלי, כי כל מה שצריך זה לחבר לשקע בלילה וזהו.
      הבעיות שאולי יכולות להיות הן שמחצב הליטיום הוא יחסית נדיר.

      מחק
    4. טסלה היא חברה מעפנה שלא פותרת שום בעיה, זאת סתם עוד מכונית חשמלית שמצריכה סוללות כבדות ומייצרת זיהום, אתה יכול לצרף לינק בבקשה לתחנות הדלק הסולאריות של טסלה?

      מחק
    5. 11:36
      אולי במקום לשפוט את המכונית - שיוציאו אותה לשוק ואנחנו נשפוט אותה.

      הרבה אנשים יעדיפו מכונית פחות טובה במעט עלות לק"מ.

      אני רוצה להחליט בשבילי מה טוב לי או לא(גם אם אני טועה).

      מחק
  6. מת על 4 קטנות :) !!!
    תודה.
    שיחקו אותה האיסלנדים.
    בקרוב אצלנו בימינו אמן!!!

    השבמחק
  7. לפני שעה וקצת לקחתי בקבוק קולה חדש של ליטר וחצי (אני לא שותה אך הילדים קנו פיצה וקבלו בקבוק קולה), שפכתי ליטר לתוך סיר ושמתי על הגז עד להתאדותו, התוצאה ממש לא כמו בסרטון, רחוק מאד ממה שמוצג בסרטון, נשאר רק הסוכר שבו וזהו, מסקנה: הסרטון הזה מזוייף או ששם יש מרכיבים אחרים בקולה.
    מי שלא מאמין ינסה בעצמו ויראה

    השבמחק
    תשובות
    1. איך יכול להיות ? הסוכר אמור להתאדות יחד עם המים . הקרמל שמופיע בסרטון אמור להשאר

      מחק
    2. הסוכר וודאי לא מתאדה זה כלל פשוט בכימיה, וגם לא התכוונתי שנשאר צבע לבן אלא נשאר התרכיז החום שהוא מתוק ולכן אמרתי שנשאר הסוכר (צבוע בחום) אך וודאי לא כמו בסרטון כלל

      מחק
  8. אני לא מצליח להכנס לקישור של השיחה עם פלאטו .. זה אצלי?

    השבמחק
    תשובות
    1. הקישור הזה עובד:
      http://reshet.tv/Shows/your_family_Haolam_Haboker/videomarklist,233480/

      מחק