יום שלישי, 22 באפריל 2014

8 אירועים חריגים שהתרחשו בזמן שהייתם עסוקים בענייני החג

מאת: ערן הילדסהיים

סין ויפן הפסיקו לממן את החוב האמריקאי -לא תאמינו איזו מדינה החליפה אותן? בפרלמנט האירופי חוקקו חוק בנקאות -מדוע כל מי שיש לו פקדון שמן בבנק צריך להתחיל לדאוג בשל כך? בארה"ב הוחלט לעקל חוות בקר -איך בדיוק התפתחה מזה אחת הדרמות הגדולות שידעה ארה"ב בשבוע שעבר? בשוויץ יצביעו בקרוב על יישום שכר מינימום -לא תאמינו כשתראו על איזה סכום המדובר. וברוסיה גוף גדול האיר בסופש את השמיים באמצע הלילה ותועד במצלמת רכב- מה זה היה? כל אלה ועוד אירועים מדהימים שהתרחשו בזמן שחגגתם את פסח כאן בפנים.



1. חוק חדש של האיחוד האירופי יאפשר לעקל פקדונות של אזרחים למען הצלת בנקים.
בפרלמנט האירופי אישרו בשבוע שעבר חוק המתיר לשלוח יד עמוק לתוך כיסי האזרחים ולעקל כספים הישר מפקדונתיהם בבנקים, בנוסח מה שהתרחש בקפריסין לפני כשנה. הכל במידה ויהיה צורך להציל בנקים ביבשת אם וכאשר יעמדו בסכנת קריסה. בקרוב אצלנו? [קישור]

2. אחד הפעילים המפורסמים בעולם נגד המערכת הכלכלית נכנע למערכת ושם קץ לחייו.
מייקל רופרט, שוטר לשעבר מארה"ב שהפך לעיתונאי חוקר וסופר, החליט לצאת נגד המערכת ולהציג בצורה מבהילה ופוקחת עיניים את השיטה הכלכלית-חברתית העולמית העומדת לדבריו בפני קריסה. היה זה בסרט "התמוטטות" שיצא בשנת 2009 והפך לאחד מסרטי הדוקו המפורסמים בנושא בעולם. הסרט, ששודר גם בישראל בערוץ 8, חשף מיליוני צופים בעולם לתחלואי המערכת. רופרט שם קץ לחייו לפני כשבוע בביתו.
הנה הסרט עם תרגום לעברית (לחצו על הCC בתחתית הסרט להפעלת הכתוביות):
https://www.youtube.com/watch?v=hF6EPa7Kl0s


3. מחקר חדש קובע: ארה"ב היא לא דמוקרטיה אלא אוליגרכיה.
הטענה כי השיטה והמבנה הכלכלי הקיימים לא מאפשרים קיומה של דמוקרטיה כבר הועלתה כאן אינספור פעמים. אולם לאלו שמעוניינים בגיבוי מחקרי לכך, הוא הגיע במהלך חול המועד.
גילנס ופייג' הם שני פרופסרים למדעי המדינה באוניברסיטאות הנחשבות ביותר בארה"ב. במחקר שערכו השניים הם בחנו 1779 נושאי מדיניות מתחומים שונים שעמדו בפני הכרעה ב-20 השנים האחרונות. מדובר בנושאים שהיתה בהם הכרעה בין אינטרסים של בעלי ההון הגדולים לבין אינטרסים של קבוצות אזרחים גדולות והציבור הרחב.
הממצאים: הרוב המוחץ של הסוגיות הוכרעו לטובת בעלי ההון. מסקנתם של החוקרים: ארה"ב היא אוליגרכיה ולא דמוקרטיה. [קישור]

4. הגופה נמצאה, מדינת ישראל מסרבת לשלם לאחים שמצאו אותה 10 מיליון דולר כפי שהבטיחה.
זה בהחלט סיפור הזוי. זוג אחים מצפון הארץ, שמצאו במקרה את גופת החייל הנעדר מג'די חלבי לפני כשנתיים, דורש 10 מיליון דולר מהמדינה בתביעה שחודשה בחודש זה. טענת האחים היא שהמדינה הבטיחה את הפרס הכספי למי שיביא מידע שיוביל למציאת הגופה, אולם המדינה מסרבת להעביר להם את הכסף. טענת המדינה היא, שימו לב, שהאחים רק מצאו את הגופה אך לא הביאו מידע שהוביל למציאתה ומאחר ומידע הוא התנאי לקבלת הכסף האחים אינם זכאים לפרס. המשך הבדיחה העצובה בבית המשפט. [קישור]

5. לא תאמינו מי היא המדינה שמממנת היום את ארה"ב?
בעוד סין החלה להפטר מאגרות החוב האמריקאיות ואפילו יפן כבר ממעטת לרכוש אותן, נמצאה המדינה המכונה ה'פראיירית התורנית' שמממנת את החוב של הכלכלה האמריקאית הכושלת. מדובר בלא פחות ולא יותר מבלגיה שהחלה לרכוש בחודשים האחרונים כמויות בלתי נתפסות של אגרות חוב אמריקאיות. כיום מחזיקה בלגיה באג"ח אמריקאי בסכום הדמיוני של 341 מיליארד דולר. מדובר בסכום כפול ממה שהחזיקה רק לפני קצת יותר מחצי שנה. לשם הפורפורציה- סך כל האג"ח האמריקאי שמחזיקה ישראל, מדינה באותו סדר גודל כמו בלגיה, עומד על 26 מיליארד דולר בלבד. אג"ח אלה הפכו את בלגיה למחזיקה השלישית בגודלה בעולם של חוב אמריקאי אחרי סין ויפן. מאחר וברור שלבלגים אין כל כך הרבה כסף עבור רכישות כאלה , עולה השאלה מי הם אותם הגורמים שעומדים מאחורי הרכישות ומה האינטרס שלהם מאחורי המהלך?


[קישור לטבלת מחזיקות האגח האמריקאי]

6. כיצד הפך סכסוך בין המדינה לחוואי זקן בנבאדה לאחד האירועים הדרמטיים בארה"ב החודש?
מנהל המקרקעין הפדרלי בארה"ב מנהל מזה 20 שנה מאבק משפטי נגד חוותו של קלווין באנדי בן ה-68. באנדי, הטוען שהחווה שייכת למשפחתו מאז המאה ה-19 ושלמדינה אין זכויות על שטחי המרעה, הפר פעם אחר פעם צווים משפטיים שלטענתו לא היו קבילים. המנהל החליט לפיכך להשתלט על חוות הבקר שלו לפני כשבועיים. הסיבה הרשמית להשתלטות על החווה היתה, שימו לב: מאות הפרות השייכות לבאנדי ורועות בשטחי החווה מאיימות על קיומו של צב המדבר במקום. לצורך השתלטות על החווה נעזר המנהל בכוחות גדולים של סוכנים פדרליים חמושים ובכלל זה גם כוחות אוויריים. השטח "שנכבש" על ידי כוחות הבטחון הוכרז כשטח סגור והטיסה מעליו נאסרה. השוטרים החרימו פרות מהחווה אבל כאן העניינים החלו להשתבש. בעקבות הפשיטה החלו לנהור למקום מאות פעילים, בעלי חוות ותומכים שונים מכל רחבי אמריקה כדי להתעמת עם הכוחות הפדרליים במטרה להחזיר לבאנדי את זכויותיו שנגזלו על ידי המדינה לטענתם. חלקם של המפגינים היה חמוש. רגע לפני שנראה שהמצב עומד לצאת משליטה ולהפוך לאירוע בקנה מידה לאומי ונקודת מפנה ביחסי ממשל-ציבור, החליטו הכוחות הפדרליים לסגת באופן חד צדדי מהאזור בשבוע שעבר. לטענתם עשו זאת כי המצב הפך להיות "לא בטוח". משפחת באנדי היא בעלת החווה מאז 1877 תמשיך להיות לפיכך בעליה גם בשנת 2014 בניגוד לכל הסיכויים.
הנה התיעוד שבו חלק מהפעילים צרים על הכוחות הפדרלים עד נסיגתם ושחרור הבקר:
https://www.youtube.com/watch?v=a_XqdQjTflc



 7. בקרוב שכר מינימום בשווי של כמעט 16,000 ש"ח בחודש בשוויץ?
השווייצרים יצביעו ב18 למאי במשאל לאומי בשאלה האם ליישם שכר מינימום של 22 פרנקים (25 $) לשעה, או 4,000 פרנקים לחודש (כמעט 16,000 ש"ח לחודש במשרה מלאה). בשוויץ כ -90 אחוזים מהעובדים כבר מרוויחים יותר מסכום זה, אך חלק מבעלי עסקים הביעו חשש שהעלאת שכר המינימום תגרום להם לקשיים חמורים בניהול העסק. [קישור]


8. מה נפל ברוסיה מהשמיים באמצע הלילה?
עברה קצת יותר משנה מאז התרסק מטאוריט גדול על אדמת רוסיה וגרם לנזקים ובהלה רבה. בסוף השבוע האחרון תושבי מחוז מורמנסק בצפון רוסיה היו עדים לנפילתו של גוף שמימי דומה. הגוף האיר את השמיים במוצאי שבת בשעה 2:13 זמן מקומי ונראה בצורה ברורה. עם זאת, הפעם לא היו נזקים או רעשי פיצוצים. גורמים רשמיים שצפו בתיעוד הנפילה (בסרטון למטה) מודים כי טבעו של הגוף השמימי אינו ידוע, אולם כיוון שלא היו התראות על ניסויים צבאיים באותו הלילה, ניתן לומר בסבירות גבוהה שמדובר במטאוריט. זה לא משכנע גולשים רבים ברשת הטוענים כי הבסיס המרכזי הרוסי סברמוסק והמרכז המנהלי של הצי הרוסי הצפוני, שניהם ממוקמים בקרבת מקום, מעלים את החשד שאולי בכל זאת מדובר  בניסוי צבאי.
https://www.youtube.com/watch?v=uuwvYdovMEg

32 תגובות:

  1. ביחס לניצחון החוואים על משטרת האוליגרכיה בנבאדה, ניתן ללמוד שהתארגנות אזרחית בתיזמון נכון יכולה לחולל שינוי. ביחס למשאל על אהב"ה = אבטחת הכנסה בסיסית הולמת, זוהי גם הצעתם של דוד איש שלום ובעז הירש להנהיג גם בישראל, אולם יש לבצע קצבה זאת גם עם הכנסת מס הכנסה שלילי לאלה המשתכרים פחות משכר המינימום ולחסרי יכולת השתכרות ישולם שכר זה במלואו. עם זאת יש להגיע לאיזון שבו השכר המשולם לא ייפגע במניע של משתכרי השכר הנמוך לעבוד, שאם לא כן נמצא את עצמנו נידונים לעבודת פולשי העבודה למיניהם בעוד אזרחי ישראל ממשתכרי השכר הנמוך יעדיפו להתבטל ולקבל את קצבתם המובטחת. אין ספק שהנהגת אהב"ה בישראל, אבל גם יחד עם ביטול מלא ונחוש של המונופוליזם ותיאום המחירים של התאגידים, יכולה להביא לעליית רמת החיים של כלל האוכלוסייה ולא רק זאת אלא שגם העסקים יצאו נשכרים מכך, משום שכוח הקניה של כלל האוכלוסייה יגדל, זאת כאמור אם עודף ההכנסה לא ינוצל על ידי התאגידים להעלאת מחירים ולשם כך דרוש מאבק נחוש במונופולים למיניהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. >> אין ספק שהנהגת אהב"ה בישראל... יכולה להביא לעליית רמת החיים של כלל האוכלוסייה ולא רק זאת אלא שגם העסקים יצאו נשכרים מכך

      שלום לדוד איש שלום,

      אהב"ה - זה נשמע כ"כ נפלא! הרעיון שובה לב, ואפילו הנוטריקון מקרין התעלות נפש! כמה יפה, טוב ואצילי שלכל אדם (באשר הוא אדם, י.ל.) תהיה הכנסה תאפשר קיום בסיסי בכבוד - לו ולמשפחתו נרם יאיר...

      אבל רגע, בכל פעם שמישהו כותב "אין ספק", מתעורר אצלי בלב ספק גדול! אבל אולי זה רק אני.
      יענה לי כבודו בבקשה, על כמה ספקות שעלו בליבי הסורר:

      1. מאיפה יביאו את כל הכסף עבור מס הכנסה שלילי למשתכרים שכר נמוך?
      2. מאיפה יביאו את כל הכסף עבור קצבאות האהבה המלאות לפרזיטים שיחליטו שעדיף להם לא לעבוד בכלל מאשר לעבוד בניקיון ולקבל עוד כמה שקלים?
      3. איך בדיוק העסקים הקטנים יצאו נשכרים אם הם מעתה ייאלצו לשלם שכר התחלתי גבוה בהרבה לעובדים לא מקצועיים?

      אודה לך על תשובותיך המפורטות על מנת שאוכל להשתכנע גם אני ולהצטרף לתנועת האהב"ה למען עולם יפה וצודק יותר.

      מחק
    2. תמיד שמישהו מציע תוכניות גרנדיוזיות צריך לשאול מאיפה מגיע הכסף.
      הכסף יגיע ממני וממך - כלומר ילקח מאיתנו בכח בצורת מיסוי או אינפלציה.

      כולנו יודעים שלעשות אהבה בעזרת כח הזרוע, קוראים אונס. לכן אני מציע לך, דוד, אל תנטוש את הרעיון. לאף אחד אין מונופול על האמת, ויכול להיות שהרעיון שלך יעבוד. אני פשוט מציע לך לפעול בדרכי שלום. הקם עמותה והרם מגבית. אם רוב האנשים תומכים בך יהיה לך די כסף לעזור לכולם ללא שימוש באלימות.

      מחק
  2. כרגיל תענוג לקרוא אך הייתי שמח לו בנושאים משפטיים כגון הדיון בדבר פיצוי למוצאי גופתו של החייל מג'די חלבי, ניתן היה לקבל קישור לאתר של גורם מקצועי כגון אתר בתי המשפט ובו קישור לפרוטוקולים.

    השבמחק
    תשובות
    1. עוד לא התחיל המשפט. יש קישור במאמר לראיון שנערך בין גבי גזית לעו"ד של האחים

      מחק
  3. ערן,
    תודה על עוד רשימה מאלפת.
    עם זאת, אני חולק על נחרצות קביעתך כאילו מייקל רופרט שם קץ לחייו כיוון ש''נכנע למערכת''. כל מי שצפה בהופעותיו בתקשורת בשנים האחרונות התרשם שמצבו הנפשי של האיש היה מעורער. אין לכך שום קשר למערכת שאותה ביקר. קשה להימלט מהתחושה שהאיש סבל ממחלת הרדיפה, בלי קשר לתאוריות הקונספירציה שלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שאול
      בסופו של דבר רק רופרט יודע מה גרם לו להתאבד. מה שכן, רופרט היה אדם יציב עד שנחשף לתחלואי המערכת ולשחיתות בתוכה בהיותו שוטר. אלו בהחלט מאורעות שיכולים לגרום לנפש של אדם הגון להתערער. כך או כך זו היתה פרשנות שלי ולא קביעה נחרצת.

      מחק
  4. ארה"ב היא מדינה סוציאליסטית ובמדינה כזו לא תיתכן דמוקרטיה.
    זה לא קשור לכלכלה.
    הזכויות לשחורים,הפמיניזם,הגלובליזציה,הלגיטימציה לחד מיניות,ההפקרות המינית נוסח סדום,הסמים
    כל אלה הם דברים מאד מאד חשובים שלא נעשו מעולם בדרכים דמוקרטיות אלא נכפו
    על אוכלוסית ארה"ב ואירופה בדיוק כמו שהקומוניזם נכפה על אוכלוסית מזרח אירופה.
    מערכת המשפט,התקשורת,הבנקים,הבוהמה,המשטרה החשאית,האקדמיה,חברות הביטוח,הפקידות
    אלה מוקדי הכוח האמתיים והם נשארים בידי אותם אנשים ללא קשר לבחירות.
    לבעלי ההון יש כוח די מוגבל,למען האמת.
    שני הפרופסורים למדעי המדינה (כל הפרופסורים הם בעלי אותן דעות בדיוק כמו בברה"מ)
    הם בעצמם אוליגרכיה.
    למעשה מדובר בנומנקלטורה כמו שהיתה בברה"מ.דיקטטורה של אקדמאים סוציאליסטיים.
    האם צאצאיהם של הפרופסורים הללו יעבדו במשהו יצרני או מועיל ?
    ממש לא.גם הם יהיו חלק מהנומנקלטורה של הדור הבא.
    היתה דמוקרטיה אחת בלבד בהיסטוריה - באתונה.
    מאחר והיא חרבה,לא ברור למה ניסו בכלל לחקות אותה (אפילו שמדובר רק בשימוש
    בשם ולא מעבר לזה).
    אנשים טוענים שהקומוניזם נכשל כי ברה"מ חרבה.
    אבל גם אתונה הדמוקרטית חרבה,אז למה לא מסיקים מזה שהדמוקרטיה נכשלה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. חבר, הכל בסדר? מקפיד לקחת את הכדורים בזמן?

      מחק
    2. לא חמציץ, ממש לא בסדר אצלו ויש מה לדאוג. לגמרי ברצינות. כ"כ הרבה נתקים בהגיון הבסיסי, שלא לדבר על הגזענות ההומופוביה וכל השאר. מקווה ומייחל שאין לו ולא תהיה לו גישה לשום דבר מסוכן, ומי שמכיר את האיש ממש, אבל ממש מתבקש בכל הרצינות להיות מעורב. לטובתו קודם כל ולטובת כולנו.

      מחק
    3. רגע, לא הבנתי. הפקרות מינית, לגליזציה למריחואנה וזכויות לחד מיניים זה רע בעינייך?

      מחק
    4. חמציץ, אנונימי ויריב -
      לא מבין מה אתם רוצים. קראתם מה הבאבא כתב?
      האם אתם חושבים שהלגליזציה והדה-לגליזציה למריחואנה נעשו באופן של משאל עם דמוקרטי?
      (זה הדוגמה הכי טובה מבין אלה שהוא נתן שם..)
      (מבלי להיכנס כלל לסוגיית מה עמדתו/עמדתי/עמדתכם בסוגיה הזו, ובכל סוגיה אחרת מבין אלה שהוא העלה שם:"הזכויות לשחורים,הפמיניזם,הגלובליזציה,הלגיטימציה לחד מיניות,ההפקרות המינית נוסח סדום,הסמים" ו"הקומוניזם".)

      מחק
  5. ערן,
    כנראה שגם בחג אתה לא ממש נח.
    איזו רשימה לעזאזל!!! מדהים!!!

    שאול יקירי,
    יש הבדל בין אדם שסובל ממחלת הרדיפה לבין אדם שסובל מרדיפה.
    אומנם כאשר אתה נרדף זמן רב או סובל ממשהו רע במשך זמן רב הלך הרוח הרע ממשיך גם אם יש הפסקות קצרות בין מכה למכה וכך האדם נראה קצת מוזר.

    לגבי קונספירציה - השאלה צריכה להיום אם הוא התאבד או שהוא קיבל "עזרה"

    בארצינו הקטנטונת ניתן להעלים אנשים אשר מתריעים על בעיה חמורה, זה נקרא אשפוז כפוי ואותו אדם מאבד את כל הזכויות שלו במכה כולל הזכות להשפט או להתלונן במשטרה לצורך העניין להתלונן הוא יכול אבל זה פחות או יותר איפה שזה נעצר. אם הוא סלבריטי זה יותר קשה אבל יש דרכים אחרות לקבור סלב.
    ויותר מכך אם ה"רודף" הוא בעל ממון רב מאוד אז גם לטלביזה זה לא יגיע - קשה להאמין אבל העובדות מדברות.
    אני הכרתי שני מקרים כאלה באופן אישי
    זה היה לפני 5 שנים ואני לא יודע אם הבחורים עדיין חיים. אני לא יודע אם אני הייתי שורד את זה כי במקרה אחד מדובר על מצב של אדם במעמד גבוה שמגיע למצב של רעב ללחם.
    אני מצטער מראש אם זה נשמע הזוי - לי זה שינה את החיים רק מלדעת שזה קיים.
    לפני 5 שנים לא הכרתי את האתר הזה!!!
    אבל סוג כזה של חוויה די מוציא אותך מהקופסא או מהנורמה הקיימת - זה פותח לך את העיניים בכוח.
    עד אז אפשר להיות סקפטי ולהינות מהספק כי אני הייתי בדיוק כמך שאול - כך שלא רק שאני מבין אותך אני אפילו מסמפט אותך מאוד!!.

    עיצה ידידותית לך שאול - אם נוח לך ואתה לא רוצה לשנות כלום או לעבור דרך קשיים- תנסה כמה שפחות לדעת.
    כמה ידידותי זה באמת? אני לא ממש יודע! רק בגלל שאני לא יודע אם זה מתאים לכל אחד - אבל אני לפחות לא משקר לך.

    ערן - אם אצליח להשיג חומר בנושאים הללו אז אני אשלח לך אותם באופן אישי ותעשה עם זה מה שאתה רוצה.

    בהערכה
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אמיר
      אין קונספירציה בהתאבדותו של רופרט. הוא דיבר על רצונו להתאבד זמן רב וגם חבריו הקרובים שמצאו את גופתו מעידים שאין להם ספק כי על פי המראות בזירה היתה זו התאבדות.

      מחק
  6. הקישור לגוף השמימי לא נכון (זה אותו קישור לסרטון של החווה).
    לא אתפלא אם מאחורי ההתנהלות של ארה"ב מול החוואי עומדת חברת בקר גדולה (שיודעת למשוך בחוטים) המגדלת בקר במחלאות תעשיתיות סגורות ורוצה להוציא את המתחרים שלה, לאט לאט מהשוק. מעודד לראות את התוצאות הזמניות של ההתמודדות הזו.

    השבמחק
  7. סעיף 6 -נו באמת..
    http://www.huffingtonpost.com/dave-johnson/nullification-the-bundy-r_b_5186968.html

    השבמחק
    תשובות
    1. וגם
      http://www.thewire.com/entertainment/2014/04/jon-stewart-tries-to-figure-out-the-cliven-bundy-mess/361029/
      :)

      מחק
  8. hello eran
    I read that china has not stopped buying us bonds, they are just doing it through Europeanand brokers so when they will decide to dump those bonds, nobody will know that China is doing it.
    Unfortunately, for the Chinese they have tons of Us dollars and is it not simple to get reed of them since they continue to export to the USA

    השבמחק
  9. היי, בהקשר לידיעה הראשונה על כך שהאיחוד האירופי יאפשר לעקל פקדונות של אזרחים למען הצלת בנקים. לא מצאתי בלינק את האישור. הדברים דווקא נראים הפוך - הבטחה ברורה לשמירה על פקדונות מתחת ל-€100,000. אני לא חזק בדברים האלה, אבל מעניין. תוכל לפרט?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אולג
      מי שהפקיד עד 100 אלף יורו יכול להיות שקט -אי אפשר לגעת לו בחסכונות אבל כמו שכתבתי בפתיח כל מי שיש לו פקדון שמן בבנק (מעל הסכום הזה) צריך להתחיל לדאוג מעיקול אם וכאשר הבנק שלו יעמוד בסכנה. על פניו נראה חוק שפוגע רק בעשירים אבל זה לא בהכרח כך כי עשירים המעסיקים יועצי השקעות ברמה גבוהה לא יחזיקו כספים כה רבים בפקדונות עם ריבית אפסית ובנוסף תחשוב שדווקא החוסכים השקולים/הזהירים שלא רצו להכנס להרפתקאות של השקעות מסוכנות, משכנתאות או הלוואות ענקיות -דווקא אלה הם שישלמו.

      מחק
  10. ערן
    1. מדוע בלגיה החליטה להיות הפראיירית התורנית ?
    2. יש חשד אמיתי שמוצאי גופת מגדי קשורים להופעתה הפתאומי במקום לא נסתר , מקום שנסרק בעבר

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. הכל ספקולציות וניחושים. הנה אחת האפשרויות מתוארת בפיינשל טיימס:
      http://www.ft.com/intl/cms/s/0/a1de1546-c489-11e3-b2fb-00144feabdc0.html#axzz2ze7jNgkb
      2. לא מקבל את הטענה הזו. חשד תמיד יש אבל אם היינו שופטים על פי חשדות ולא הוכחות יותר מחצי מדינה היתה היום בכלא.

      מחק
  11. The Financial Times has one interesting explanation in a Tuesday report, noting that it goes back to
    the use of U.S. Treasurys as collateral for derivatives trades. Because financial reform now requires the use of high-quality government debt as collateral (enter Treasurys)

    השבמחק
  12. ראיתי את הכתבה של נדב אייל בלונדון וקירשנבאום לגבי החוואי זקן בנבאדה, ולדעתי לא פירשת נכון את הסיפור. אני לא חושב שיש הרבה במשותף בין הרעיון של הבלוג הזה לבין האנשים האלו. מדובר במיליציות ליבארטניות, שמזלזלות בדעות של ה"ירוקים", מזלזלות בריבונות של המדינה על הקרקע. ממש לא מדובר בחוואי מסכן, אלא במשפחה מורמונית די עשירה, שפשוט מרגישה שהכל מגיע לה ושכולם יקפצו לה.
    ממליץ לראות

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק לגמרי ben kur במקרה זה. מכרים שיש לי בארה"ב (דמוקרטים, לגמרי) בפירוש מאשרים. הם גם די בפאניקה מנסיגת כוחות המשטרה במקרה המסוים הזה ! אפשר להבין מדוע.

      מחק
    2. כמה הערות:
      1. בן- הבאתי את המקרה כפי שהיה ללא פרשנות. למשל "חוואי מסכן" היא פרשנות שאתה נתת עכשיו.
      2. בן ורון- אני עוקב אחרי הויכוח המתנהל בנושא בארה"ב הוא הרבה יותר גדול מחוואי עשיר וחוצפן נגד ממשל תמים שמנסה להגן על הסביבה והפוך (למשל ביקורת שעלתה היתה שאם הממשל מגן בחירוף נפש כל כך גדול על הסביבה עד כדי כך שהוא שולח כוח חמוש אדיר נגד חוואי אחד כדי להציל את צבי המדבר -מדוע הוא עורך באותו מדבר גם ניסויים גרעיניים למשל?)
      לסיכום: יש פה ויכוח מרתק על תפקידה של המדינה ביחס לאזרחיה -זה סיפור שהוא רחוק מלהיות שחור או לבן ולכן ראוי שיעלה לדיון בסדר היום הציבורי.
      ערן

      מחק
    3. אותו גוף שטוען לכאורה שהוא מגן על הצבים, ביצע להם המתה כשנגמר תקציב המתקן שלהם.
      אותו גוף שפחד על הצבים, פיצץ פצצות גרעין לניסוי במדבר הזה.
      צריך באמת להיות תמים בשביל להאמין בכוונותיה הטהורות של הממשלה במקרה הזה. מה גם שהמשפחה רועה את הבקר שלה שם מהמאה התשע עשרה, ויש בעיה ברטרואקטיביות של החוק.

      מחק
  13. תודה לך איש יקר
    אולי תהיה ראש ממשלה? בא לך????

    השבמחק
  14. אהלן ערן. יש כמה אי-דיוקים בסיפור שלך על באנדי. לא באו לקחת לו את החווה, רק את הבקר שרעה על אדמות פדרליות, למשל. אבל יש מי שאומר שמטרת ההתנכלות היא גם לדחוק אותו מהחווה. כתבתי על זה פוסט מפורט למי שמעוניין:
    http://wp.me/p1geEX-lm

    השבמחק