יום חמישי, 10 באפריל 2014

הכירו את האיש שמחנך בזכות הדיקטטורה בארגון המורים

מאת: ערן הילדסהיים

קשה למצא היום מורים שמרוצים מרפורמת 'עוז לתמורה' שנחתמה בין הממשלה לארגון המורים בתחילת העשור. תמורה זה לא הצד החזק של הרפורמה בלשון המעטה-טוענים רובם. למרות זאת נבחר עתה ליו"ר ארגון המורים אותו האדם שדחף לאישור הרפורמה הזו. מדובר ברן ארז שנבחר שוב ושוב לראש הארגון כבר 17 שנה מבלי שתהיה מולו אופוזיציה אמיתית וכנראה זה לא במקרה. הקשיבו לקטע הבא מתוך סדר יום של קרן נויבך על גורלה המר של מי שניסתה להתמודד מולו בבחירות האחרונות. 



https://www.youtube.com/watch?v=i5AU4ExVnMc



10 תגובות:

  1. פשוט מכעיס לשמוע !
    אם זה מה שקורה בתוך ארגון ש"אמור" לחנך את הדורות הבאים של ילדי ישראל, ואם ככה נראה העומד בראש אותו ארגון ועושי דברו - אולי עדיף לבחור בצורה שונה של חינוך לילדינו.
    הייתי מצפה שתקום צעקה גדולה ופעולה אקטיבית מצד המורים החברים בארגון, ואם לא אז נטישה המונית...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני הייתי כותב את המשפט השני טיפה אחרת: ... ארגון שאמור "לחנך"

      בתי ספר הם מתקנים לאחסון ילדים (משהו כמו בית-כלא יומי). ביחס ל 12 שנה שמבלים שם - הילדים יוצאים כמעט בלי שום כישורים שימושים. הסיבה היא שביס מטרתו ליצר חיילים ציתנים ומשלמי מיסים ןלא להקנות ידע או חינוך.

      שמבינים את זה, זה פתאום די הגיוני איך אירגון שעוסק בשטיפת מוח (ארגון המורים) נוקט באלימות כלפי חבריו

      מחק
  2. זה נשמע רע. וארגוני העובדים הם באמת מנוהלים בצורה שמזכירה מאפיה אבל האלטרנטיבה היא עובדים לא מאורגנים ועבדי קבלן. כאן יש עוד נקודה. היא ל פוטרה מעבודתה כמורה.... אלא מהארגון הארגון הוא גוף פוליטי וזה סביר לחלוטין שמי שמפסיד בבחירות לא נשאר לעבוד בתפקיד פוליטי.

    השבמחק
    תשובות
    1. עובדים יכולים להתארגן בינהם בצורה לא רשמית.
      ההתארגנות רשמית היא רק לצורך כוח השביתה שלדעתי אבד עליו הקלח כי לא כולם בפועל יכולים להשתמש בו וזה לא מתאים לקצב החיים במאה ה 21.
      עדיף להוציא את השביתה מחוץ לחוק לטובת אלה שלא יכולים לשבות במקום לנסות שכולם יוכלו לשבות ביעילות.

      התפקיד שלה לא בדיוק פוליטי אלא חצי פוליטי חצי מינהלתי.

      מחק
    2. ועדי עובדים הם לא ההפך מעובדי קבלן. עובדי עובדים הם ההפך משוק יצרני שטוב גם לעובדים.

      ועדי עובדים חזקים נמצאים *רק* בחברות ממשלתיות ואירגוני ממשלה. הסיבה היא שחברה המצוייה בתחרות פשוט תקרוס אם יהיה בה ועד עובדים. סיבה נוספת היא שחברה המצויה בתחרות מתחרה גם על העובדים וצריכה להתיחס אליהם בצורה סבירה לפחות.

      בקיצור, ועד עובדים זה סתם עוד מאפיה שמטרתו להעביר ערך לקבוצת לחץ קטנה של אנשים

      מחק
    3. זה שהיישום בארץ לוקה בחסר בכל הקשור לוועדי עובדים , עדיין לא אומר שלא צריך וועדי עובדים .

      מחק
  3. אני לא מבין רק לי זה נראה הגיוני שמפטרים מישהי שיוצאת נגד היו"ר ועוד מפסידה לו בבחירות? אם אני הייתי חותר תחת הבוס שלי ואז עוד מנסה להדיח אותו ולא מצליח לא הייתי מצפה ממנו ליחסי עבודה רגילים. הייתי מצפה להיות מפוטר לאלתר עם בעיטה בתחת. עם כל הצער שבדבר......

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל זה לא חתירה תחת - זה בחירות מקובלות.
      היא נמצאת גם בועד ויש חוקי השימוע וכל החרטא הזה - אי אפשר פשוט לפטר בקלות.

      חוץ מזה אפשר לזמן עובד לדיון לאחר הבחירות ולהגיד לו שאם הוא לא מסכים עם המדיניות אז שילך הביתה,אם העובד עדיין פועל נגד המדיניות אז אפשר לפטר אותו-אבל חייבים שימוע קודם.

      חוץ מזה הוא ראש ועד לא בוס - לא מדובר בבעלים של חברה פרטית.

      מחק
    2. ננסח את זה הפוך. מה שאתה בעצם כותב הוא שאם אני כפוף ליו"ר לא כדאי לי ללכת לבחירות כי אם אפסיד לגיטימי לגמרי שאאבד את מקום העבודה שלי. לא יודע מה איתך אבל לי זה לא נשמע הגיוני.

      מחק
  4. http://www.eldadyaniv.com/ram-caspi-stories

    השבמחק