יום שני, 17 באוקטובר 2011

חובה לראות: מה שאנחנו מגלים רק עכשיו היה ידוע כבר לפני 70 שנה

צפו בנאום של צ'ארלי צ'אפלין בתפקיד חייו ב'דיקטטור הגדול' ,1940:

6 תגובות:

  1. זו דוגמה נפלאה ומרגשת בהחלט אך הדברים הללו ידועים מאות שנים אם לא אלפים ונאמרו בכל דרך אפשרית ע"י גדולי הדור מכל תחומי החיים.

    אם נסתכל מבחינה אקספוננציאלית (כמו שאתה מרבה לומר), האנושות מגיעה לראשונה בהיסטוריה לנקודת מפנה, צורך אמיתי וברור בשינוי החיים שלנו וזה בהחלט מתחיל ונגמר בשינוי היחסים בנינו בני האדם.

    אני חושב שהתקופה הזו היא תקופה יוצאת דופן, לי זה מרגיש כמו מעבר אבולוציוני ל"מדרגה" הבאה שלנו, לדרגת המדבר, דרגת קיום שבה אנו מודעים לקשרים ההדוקים בין האנושות ומתחילים לקיים אותם בהדדיות כמו גוף אחד.

    מקווה שהצורך הזה יתעורר בעוד ועוד אנשים, כרגע רובנו מחכים למכה הבאה שתגרום לנו לחפש איפה העתיד הטוב שלנו.

    בברכה, אור.

    השבמחק
  2. שלום אור,

    המכה הבאה לא תבוא משמיים. המכה הבאה תמיד תבוא מהאנשים עצמם. יתכן ומניפולטורים מסוימים לוחצים על ההדק, אבל אם אנשים לא יקנו את השטויות שלהם, לא יהיה אבק שריפה שיתפוצץ.
    כשאנשים יגלו יותר חמלה אחד כלפי השני, הכסף ישחק תפקיד הרבה פחות משמעותי, ולפיכך לעיוות המערכת הפיננסית כפי שה- CABAL (שקנדי ווילסון דיברו עליה) ניסו לעשות, יהיה השפעה הולכת פוחתת. השפעת הקריסה\ההתמוטטות של המערכת הפיננסית תיהיה פחות דרמטית מכפי שהורגלנו מהסיבה הפשוטה - שהצרכים של האנשים לא ממולאים ע"י איזה שהיא חונטה, אלא האנשים מספקים את הצרכים של עצמם, ואם הם ימשיכו לעשות זאת לתקופה מסוימת גם כשהתמורה (כסף) עוברת זעזועים, הצרכים הבסיסיים של בני האדם ימולאו.
    אותו עיקרון ישים למלחמות. אם החיילים מבינים שה"אויב" בצד השני של הכוונת חשוב בדיוק כמו ה"עורף" שמאחורי הגב, אז המלחמה נגמרת. יתכן שעיקרון זה נכון גם למצב המתיחות שלעניות דעתי מנסים לאלץ כעת בין ישראל לאיראן. אם הצבא שלנו ומפקדיו יבינו שהמלחמה מיותרת היא לא תתרחש, אפילו אם יבצעו False flag, כפי שבוצע בעבר מספר פעמים גם בארצנו הקטנטונת.

    אין זו תחזית עתידית אלא רצון וחזון פרטי שבהחלט יכול להתממש.

    תודה על התגובה.

    ע'.

    השבמחק
  3. אם נאמין ביכולתנו, הכל אפשרי!
    אנו נשלטים ע"י הפחד שננטע בנו דרך צורת מחשבה סטנדרטית - אותם שינטרלו את הפחד, ישרודו!
    אכן כמו אנונימי ראשון - נראה שאנו כבר בתהליך של שינוי עולמי כולל, וכל אחד מאיתנו בונה את עתידו ובכך את עתיד האנושות!

    בניה מהנה לכולם .י.

    השבמחק
  4. שלום ערן,

    אני שייך לקטגוריית ההורים הצעירים. יש לי 2 ילדים
    קטנים והון עצמי של 650000 ש"ח.
    הדילמה שלי היא האם לקחת הלוואה גדולה ולקנות דירה או להמשיך לשבת על הגדר. השקעה בבורסות איננה אופציה מבחינתי אין לי מינימום הבנה בנושא. אני גם לא אלך ואקנה בכל כספי זהב. לא ימכרו לי את המתכת
    במחיר של הבורסה, אצטרך לשלם עליו מע"מ וכל הזמן אצטרך לפחד שמא ייגנבו לי אותו.
    לפי האתר שלך ערך הכסף עומד בפני התרסקות ולכן לכאורה כדאי לקחת הלוואה גדולה ככל האפשר מכיוון שהכסף בקרוב לא יהיה שווה דבר (ולכן לא אצטרך להחזיר דבר) מצד שני אתה גם טוען שיש בועה בנדל"ן. אבל אם הכסף איננו שווה כלום אז ניתן אפילו להגיד שמחירי הדירות הם מאד זולים ויכולים לעלות במקרה של התפרצות האינפלמיה בעשרות אחוזים. בשורה התחתונה אין לי מושג מה לעשות. אשמח לשמוע מה דעתך.

    השבמחק
  5. הי נדב,
    אני מבין את הדילמה שלך אבל אתר זה הוא לא אתר של יעוץ השקעות ,מה עוד שאינני מוסמך לתת יעוץ כזה.
    המטרה שלי פה זה להציג מגמות עתידיות והדרך לפתור אותן או להתמודד איתן.
    רק אגיד שלדעתי גם אם תפרוץ אינפלציה גבוהה עדיין הערך הריאלי של הדירות ירד דרמטית לעומת מה שהוא היום. כלומר תיאורטית יכול להיות שדירה שעולה היום מיליון ש"ח תעלה כך גם בעתיד אלא שהמיליון האלה יהיו שווים הרבה פחות בגלל שחיקת ערך המטבע. מאחר שמשכנתאות מוצמדות למדד והריבית מושפעת מהמדד,באינפלציה גבוהה הרבה מהאנשים לא יוכלו לשלם את המשכנתאות שבידם והאחרים לא יוכלו לקחת משכנתאות חדשות לצורך מימון קניית דירה חדשה וזאת הסיבה שלדעתי האיזון יהיה חייב להגיע בדמות ירידת מחירים או ירידה בערך הראלי של הדירה.
    מעבר לכך , יש לך את כל הנתונים במאמרים שרשמתי ומפה תצטרך לסמוך על הידע ,השיקולים, המזל, הניסיון והחושים שלך.
    רק עצה אישית לסיום: לא משנה מה שתעשה ואיפה תשקיע ,עשה זאת בזהירות כדי לא לסכן את משפחתך במקרה של פאנצ'ר. ילדיך לא צריכים להיות שותפים בסיכון שלקחת על עתידם. אל תעשה משהו בגלל שכולם עושים אותו ואל תגרר אחרי משכנתאות שיש סיכוי שמתקרב לסביר שלא תוכל להחזיר אותן רק בגלל שכולם אומרים לך 'יהיה בסדר',אילו שאומרים לך את ה'יהיה בסדר' לא יעזרו לך כשלא יהיה בסדר. תזכור כי המשמעות של חיים תחת חשבון בנק מעוקל בישראל הם פשוט לא חיים.

    בהצלחה,
    ערן

    השבמחק
  6. בתנך כתובים כל החוקים הכלכליים ומפורשים בגמרא ושיש עלינו ללכת על פיהם על מנת שנוכל לחיות באופן אנושי ומאוזן.
    בינתיים החיים שלנו הם ג'ונגל והחזק שורד או שולט בחלש ואין פתרון אחר חוץ ממה שהוגדר בתנך.
    נכנסנו לתקופה שהרבה דברים התפוצצו לנו בפרצוף וזה טוב, כי כך נוכל להתכנס לעבר מה שנכתב ונדרש מאיתנו לעשות.
    בהצלחה לכולנו ולהחזיק חזק כי הסופה היא ממש הרסנית.

    השבמחק