יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

נשיאי ארה”ב מתייחסים לבנק המרכזי/ מאת ע'

כולנו נולדנו לתוך המערכת הבנקאית הקיימת, אף על פי שהיא קצת מציקה לנו אנחנו לא מכירים משהו אחר ולכן רובנו התרגלנו אליה ורואים במעשיה כמעשים טבעיים והגיוניים בדיוק כמו שילד קטן יראה את אביו המכה כאב נורמלי או כמו שעכבר הנולד במעבדה ירגיש נוח בכלובו הקטנטן. אחת הדרכים לראות את הכל בפרספקטיבה נכונה היא להפתח ולהכיר גם את הצד השני של המטבע ואם אפשר אז ללמוד מאנשים שראו או חוו את את אותו צד שני.  
הצטרפו למסע מרתק בזמן בו מתוארת דעתם היוצאת דופן של נשיאי ארה"ב שחזו כבר לפני 200 שנה את השפעת  המערכת הבנקאית על חיינו היום עוד בתקופה שרק נוסדה. מאמר זה מתאר בצורה כרונולוגית את המאבק בין חלק מנשיאי ארה"ב המנסים להגן על אינטרס האזרחים לבין הבנקים המנסים לכפות שיטה מעוותת שמשרתת רק את האינטרס שלהם. זו בעצם אותה השיטה הקיימת עד עצם היום הזה גם אצלינו בישראל. מאמרו של חבר האתר ע':  



בניגוד למה שאנו עלולים לחשוב, בנקאות, ריבית, ומשכנתאות, אינם המצאה של הדור שלנו או של המאה ה-20. התופעות האלה כבר עלו לפני עשרות רבות של שנים, כבר בשנים הראשונות ליצירת ברית הארצות באמריקה.
מה חשבו האבות המייסדים על הבנק המרכזי ועל כסף מבוסס חוב ואיך נאבקו בתופעה זו?


1801-1809
תומאס ג'פרסון – הנשיא השלישי, מכותבי הצהרת העצמאות, הוגה דעות מעמיק. ללא ספק מהאבות המייסדים מה הוא חשב על הבנקים?

1829-1837
אנדרו ג'קסון הנשיא השביעי, נאלץ להילחם מלחמת חורמה בבנק המרכזי.
 כך הוא אמר לבנקאים הבנלאומיים:
אנדרו ג'קסון באמת הצליח להניס את הבנקים וממשלת ארה"ב הפסיקה לעבוד עם הבנק השני לארה"ב, ובהמשך גם פג תוקף הזיכיון שלו. אולם הדברים הדרדרו ובהמשך הבנקאים הצליחו לייסד רשת בנקאות כלל ארצית בארה"ב.


1861-1865
אברהם לינקולן (הנשיא ה-16) שנלחם במדינות הדרום מצבו כבר היה מסובך יותר:
תפיסתו של אברהם לינקולן לגבי הנפקת הכסף הובעה באופן בהיר, הדפסת כסף במקום תשלום מיסים:
אבל אברהם לינקולן הצליח להביא את התפיסה התיאורטית שלו לכלל מימוש באופן חלקי. ממשלתו הדפיסה את הדולר במקום ללוות אותו מבנקים. לינקולן הוביל את מדינות הצפון לניצחון, אולם הוא נרצח לאחר הניצחון והדולר שהדפיס (Greenback) הפך להיסטוריה.


1881
ג'יימס א. גארפילד הנשיא ה-20 של ארה"ב כבר ניצב בפני מציאות קשה יותר.
האחיזה של הבנקים בארה"ב העמיקה. הנשיא גארפילד הבין היטב את הסכנה בבנקים ואמר:
אולם הנשיא גארפילד לא הצליח לממש את עמדתו, אפילו לא באופן חלקי. הוא נרצח כעבור 100 ימי כהונה בתפקידו.


1913-1921
הנשיא הבא שהראה הבנה לגבי הבנקאים, כוחם ותכניותיהם היה וודרו וילסון (הנשיא ה-28).
 בעת שעלה לשלטון ידיו של הנשיא ווילסון היו כבר קשורות. הוא לא יכל לעשות הרבה, אבל עדיין יכל לדבר. והוא דיבר...
  • ”מאז שנכנסתי לפוליטיקה, שוחחתי עם אנשים באופן דיסקרטי. חלק מהאנשים החשובים ביותר בארה"ב, העוסקים במסחר וייצור, חוששים ממישהו. הם יודעים שיש כח במקום כל שהוא, מאורגן, בעל יכולת אבחנה עדינה, ראייה חודרת, בלתי חדיר, ועוטף כל, שעדיף ללחוש כשמדברים בגנותו.”
ועוד מדבריו:
  • ”אנחנו, לא באחד או שניים, אלא בתחומים רבים, הגענו למצב בו יש קושי רב, אם לא בלתי אפשרי, לאדם עצמאי להצליח. הגבלנו את האשראי, הגבלנו את האפשרויות, הפיתוח נשלט, והפכנו לאחד השלטונות הגרועים ביותר, אחת הממשלות הכי מבוקרות ונשלטות בעולם המודרני - לא עוד ממשלה בדעה חופשית, לא עוד שיכנוע והצבעת הרוב, אלא ממשלה תחת לחץ ואיום של מיעוט קטן נישלט בידי אנשים.”
הנשיא (וודרו וילסון) נאלץ להשלים עם הקמת בנק הפדרל ריזרב ב-1913 אבל הוא כתב:
ולסיום הפרק על וודרו ווילסון. ישנה אמירה השנויה במחלוקת, וחלק מהאנשים מאמינים שהוא אמר אותה לפני מותו על מיטת חוליו:”אני אדם בלתי מאושר ביותר. מבלי משים הרסתי את ארצי". בשל חדות האבחנה בה ניחן מצד אחד, והקמת הבנק הפדרלי שהתרחשה בתקופתו מצד שני, לי לא נראה מוגזם שאכן הוא אחראי למשפט.


1961-1963
אולם בזאת לא הגיע סוף לעניין. ג'והן פ. קנדי הנשיא ה-35 חזר לנושא הבנקאות.
בשלב שעלה קנדי, הבנק המרכזי אחז כבר בכל איבר אפשרי בארה"ב. קנדי דיבר על אותה רשת מיסתורית שווילסון דיבר עליה בנאומו:
  • "ברחבי העולם ישנה אופוזיציה מגובשת, וקונספירציה חסרת מעצורים הנשענת בעיקר על אמצעים נסתרים להרחבת מעגל ההשפעה שלה, בהסתננות נסתרת ולא בפלישה גלויה, בחתרנות ולא בבחירות, בהפחדה ולא בבחירה חופשית, בלוחמת גורילה לילית, ולא בלוחמת צבאות לאור שמש. היא המגייסת כח אנושי גדול ומשאבים עצומים לבניית מערכת ארוגה היטב, יעילה ביותר, המשלבת כח צבאי, דיפלומטי, מודיעיני, כלכלי, מדעי, ופוליטי.”




אם הנשיאים כל כך התנגדו לבנקים כיצד קמו בכל זאת בנקים מרכזיים בארה"ב? אולי החוקה התירה זאת? ובכן תומאס ג'פרסון ענה לשאלה זו כפי שניתן לראות בקישור כאן:
החוקה נותנת את הזכות להנפיק מטבעות אך ורק לסנאט (פרק 8). ואם יש ספק לגבי הזכויות שלא ניתנו בחוקה הרי בא תיקון 10 ומצהיר:”הזכויות שלא הועברו לארה"ב בחוקה, ולא אסורים לפי החוקה, שמורים למדינות, או לאנשים". כלומר אין זכות להקים בנק מרכזי! זו לא פרשנות שלי, זו פרשנות של תומאס ג'פרסון. הביטו על הדולר, מה כתוב עליו? “Federal Reserve Note”. לא כתוב עליו Senate, ולא State.

ולסיום ציטוט נוסף של תומאס ג'פרסון:

8 תגובות:

  1. אם הנשיאים כל כך התנגדו לבנקים כיצד קמו בכל זאת בנקים מרכזיים בארה"ב? אולי החוקה התירה זאת?
    I lightly touched on both points in my prev. comments.
    To fully learn the answer to the first part read:
    The Creature From Jekyll Island.
    As to the limitations imposed by the Constitution, these were bypassed by the creation of Washington D.C. - that is, not a State but a District - years later the NSA and others of the "alphabet agencies" circumvented the limitations imposed on them by the same document by using different but similar technique, however this is outside the scope of this forum.
    Kennedy indeed was the last President to challenge the Cabal - they made sure his successor would be present at his public execution - LBJ immediately reversed JFK's plans. No other President dared challenge the Octopus from that November day in 1963 to this very moment.
    - Eran.

    השבמחק
  2. שלושת הנשיאים האחרונים שניסו לעשות שינוי מוניטארי, נרצחו. הראשון (ג'קסון) שהצליח - ניצל בנס מהתנקשות. הקמת הפד נעשתה תוך הונאה מתוכננת של נשיא ארה"ב וילסון, והועברה בקונגרס בהצבעת מחטף לפני חג המולד 1913 כאשר רוב חברי הקונגרס היו בחופשה - וזאת בניגוד למה שהובטח מראש.

    איך הם הצליחו? שילוב של בריונות ורמאות... ברגיל

    השבמחק
  3. תענוג! אתה עושה עבודה מדהימה, תודה רבה.

    השבמחק
  4. אתם חיים בסרט!!
    לא יותר משטויות ופטפוטי ביצים!!

    השבמחק
  5. ערן, ומה המצב בישראל?
    האם בנק ישראל הוא חברה פרטית?
    או שהוא כפוף לממשלה?

    השבמחק
    תשובות
    1. בנק ישראל הוא לא חברה פרטית מצד אחד ומצד שני הוא גם לא כפוף להחלטות ממשלה. זה מין רשות רביעית עם סמכויות נרחבות כל כך שאין לאף רשות אחרת במדינה כולל הרשות המשפטית

      ערן

      מחק
  6. הבנק הפדרלי לא נמצא בבעלות פרטית מלאה והוא כפוף למינויים של הנשיא ולהחלטות הקונגרס
    כל הדיבידנד שמתקבל מהבנק הוא ממוצע נחמד באחוזים,
    והרווח העיקרי מוזרם לקופת הממשלה.

    הבנק כפוף לחוקים של ארה"ב לנשיא ולקונגרס. ראה מקורות אמיתיים ואמינים כן -
    http://www.factcheck.org/2008/03/federal-reserve-bank-ownership/

    http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2008/09/is_the_fed_private_or_public.html

    https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Federal_Reserve_System

    השבמחק
  7. על פניו הבנק כפוף לנשיא ולקונגרס
    אבל מי שתומך כספית בקמפיינים של הנשיאים וחברי הקונגרס הם תאגידים ובנקים - המשחק מכור.

    קצת מוזר שנשיאים שניסו לעשות שינוי במערכת המוניטרית או יצאו כנגד הבנקים נרצחו..

    השבמחק