יום חמישי, 13 באוקטובר 2011

Occupy Wall Street היום 26: על מה הזעם הגדול של המוחים?

את התשובה תוכלו למצא בגרף הבא המשווה בין רווחי החברות בארה"ב אחרי מס (בכחול) לבין משכורות העובדים  (באדום) מאז החלה הדפסת כסף מאסיבית בארה"ב במשבר 2001 והתעצמה דרמטית במשבר 2008.
עכשיו גם תוכלו לדעת מי הנהנה הגדול מכל כספי התמריצים בארה"ב, למה כשאומרים לכם שהיתה צמיחה אז לא הרגשתם בה ותבינו שכשמדברים על התאוששות אז כנראה האזרח לא נכלל בחישובי בסטטיסטיקה הזו.




בינתיים המחאה מתרחבת לעוד ערים בארה"ב . בהפגנה גדולה שנערכה אתמול בבוסטון נקטה המשטרה בכוח רב כנגד המוחאים בהתחשב במיוחד שהיתה זו הפגנה לא אלימה. צפו בוידאו:


10 תגובות:

  1. בכירים בבנק הפדרלי: "אין לפסול אפשרות של הרחבה כמותית שלישית"

    פרוטוקול ישיבת הריבית של הבנק הפדרלי: קיימת חוסר ודאות ניכרת וסיכונים משמעותיים סביב תחזית הצמיחה בארה"ב

    http://www.themarker.com/wallstreet/1.1522092

    השבמחק
  2. אין לא לפד ולא לבנקים המרכזיים בעולם ובמיוחד באירופה שום ברירה מלבד ליישם תוכניות נוספות של הרחבות כמותיות אם ברצונם להמשיך להחזיק בחיים את הכלכלה המקרטעת תחת השיטה המוניטרית המעוותת הקיימת היום. ברור שמי שישלם את המחיר על התוכניות הם האזרחים אבל מה איכפת להם במיוחד שיש סיכוי שהנגידים הבאים הם שיצטרכו לתת דין וחשבון.
    כבר באפריל אמר ברננקי נחרצות כי לא תהיה הרחבה כמותית שלישית http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3515999,00.html
    וכבר אז היה ברור שהוא פשוט משקר, תהיה הרחבה כמותית שלישית ,רביעית וחמישית. זו דרכה של שיטה בה יצירת כסף נעשת על פי חוב.

    השבמחק
  3. מפחיד ומדאיג. מה לעשות עם החסכונות?

    השבמחק
  4. נסה להצמד לנכסים שאי אפשר להדפיס אותם כמו זהב ,סחורות וכו'

    השבמחק
  5. ערן שלום,
    הנני בחור צעיר בן 20 אבא לתינוקת בת חודשיים.
    אני מתמכר מיום ליום לבלוג שלך וחושב שהחינוך והעברת ידע שהאנושות זועקת אליו בהחלט מקבל אצלך מענה שבית הספר והאוניברסיטאות כעת לא מספקות (להרגשתי לעת עתה בכל אופן)

    אשמח אם תוכל להקשות ולהרחיב בנושא "הרחבה כמותית" והקשר שלה לאדם הקטן.
    אני לא רוצה להיות מפונק אך אם תוכל לפחות להפנות אותי לביטוים הרלוונטים מהם אוכל להרחיב וללמוד את הנושא, אודה לך מאד.

    כמו כן, אני יכול להבין את המניעה שלך מהתעסקות בפרוטות אך נזרקה פה אימרה "נסה להצמד לנכסים שאי אפשר להדפיס" ובתור אדם נטול נכסים (מלבד הזמן שלי), עדיין לא הצלחתי לרדת לתחתית הנושא, אשמח אם תוכל להרחיב.

    בברכה ושמחה על זמנים של התעוררות,
    אור.

    השבמחק
  6. Although your q. was not directed to me, I believe a mistake has already been made and we may want to start in the right direction: Sticking to assets that cannot be printed is a blank statement - should one keep holding one's Real Estate investments for instance? Not me! If you meant to say you don't have money to invest in whatever someone is telling you is the correct path for the future, that is not necessarily a bad thing...I shall not leave you without advise: Become self reliant and self sustained. OWN OUTRIGHT the smallest home you're comfortable with, and grow your own food - this is not as difficult as it might seem, and all the information is available on the Net for free. This advise I direct to anyone regardless of their current financial status. One last comment: If the author of this blog turns out to be right, and a collapse of the money system does occur your Gold holdings will be worthless, because the BARTER SYSTEM will be the de facto economy. Last time I checked, you couldn't eat Gold, but you could exchange your carrots for some bread. Do you know what goes hand in hand with knowledge? Responsibility. Please remember this when you look into your daughter's eyes and never forget what I told you here today.
    - Eran.

    השבמחק
  7. Thank you eran, actually you are just confirming my feelings for the last couple of years.

    I dont know much about Economy but everyday i ask my self, when the whole thing goes down, people will need a place to live and food to eat right? in the end of the day.

    Thank you,
    I will keep on learning here and ask more q's
    Or.

    השבמחק
  8. שלום מעמד בינתיים,
    קודם כל יחסית לגילך אפשר להגיד שכבר שהספקת הרבה..מזל טוב!
    כתבתי לאחרונה על הרחבה כמותית במאמר הזה:
    http://kalkala-amitit.blogspot.com/2011/09/qe3.html
    אני מקווה שהיא תענה על רוב שאלותיך.

    לגבי במה להשקיע זה לא פרוטות ולא זוטות זה חשוב לא פחות.
    במסגרת התגובה רק אוכל להגיד שהכלכלה בנויה כמו פרמידה הפוכה שבחלקה העליון והרחב מתחילה עם נגזרות ואחרי כן ממשיכה מטה לפי הסדר עם עסקים קטנים ,נדל"ן, אגח חברות ,מניות ,אגח מדינות , מטבעות פיאט (מטבעות שמונפקים על ידי מדינות ולא מגובות בכלום) וזהב.
    במשבר כלכלי מאחר שהחוליות העליונות הן החלשות ביותר ,לכן בד"כ יפלו ראשונים. במשבר חריף במיוחד נשאר רק עם זהב. מעולם בהיסטוריה המודרנית לא הגענו לשלב שגם הזהב לא הספיק, אבל זה שמעולם לא היינו בסיטואציה כזו לא אומר שלא נהיה בה, במיוחד שהסיטואציה שבה אנחנו נמצאים כיום היא חסרת תקדים. בוא נקווה שלא נגיע לשם אבל אם כן נגיע עולה השאלה מה יהיה בשלב של אחרי הזהב? מאחר שאין דוגמא לכך בהיסטוריה אינני יכול לדעת, אני יכול רק לשער :יתכן שיהיה סחר חליפין כמו שeran תאר או יתכן שתהיה אנרכיה ואלימות..קשה לדעת. הכי בטוח במצב כזה לאזרח ליצור מערכת חיים בה יוכל להתקיים באופן עצמאי. אם אין לך חווה או שטח אדמה לגידול מזון או מחסן לאחסון מזון אני בספק אם תוכל לעשות זאת ולכן לא נותר במקרה זה אלא לקוות קודם כל שתרחיש כזה לא יקרה ואם יקרה אז תאלץ או יותר נכון כולנו נאלץ להשתמש בכישורי ההשרדות שלנו.

    ערן

    השבמחק
  9. ערן וERAN תודה רבה על התשובות המעמיקות.
    לגביי גילי הצעיר, מאז ומתמיד התגברה בי תחושה פנימית לגביי מהות החיים בכללם ובפרט בנוגע לצורת החיים הנוכחית שלנו והתחושה הזו הייתה עם טעם מריר של מיצוי וחוסר רלוונטיות.

    מתוך השקפה שאתה מתאר, חיי משפחה וחברה הם נכס יקר ערך וחשוב מאד (שים לב לזלזול והמצב "חסד התקדים" שהמוסדות האלה נמצאים בו בימינו)

    שוב זה חוזר לזה שהאנושות בעיקר צריכה חינוך אנושי טוב ומקיף בנוגע לאיך החיים שלנו עובדים וכמה שאנחנו קשורים זה לזה ומשפיעים זה על זה.
    לגביי כל המובטלים, שמעתי שהעולם צריך הרבה מאד מחנכים :-)

    במאמר מוסגר, כמו שכבר בטח שמעתם, כוחה של השפעת הסביבה יכול להשלים לאדם את ה"ויתור" על הרגשת השפע שכסף מניב (על חשבון הזולת בד"כ או ביחס אליו) מתוך עיקרון של הדדיות חברתית.

    לכן אולי שווה להשקיע במה שנקרא "לחזור לספסל הלימודים"
    אבל בבלוג הזה בכלכלה עסקינן...

    תודה חברים. שבוע טוב.

    השבמחק
  10. ערן לך המון ברכות על אתר כל כך חשוב - לדעתי יהיה טוב עם תחבור לאתר של קונספיל http://conspil.com/2010/07/26/econollapse

    השבמחק