יום שלישי, 1 במאי 2012

סיפור תולדות המושג "זיהום"


13 תגובות:

  1. ללא ספק ,במצב של היום אינני סבור שהעולם יצליח להחזיק הרבה זמן מעמד ללא שיהיה משבר שימנע מאיתנו את ההידרדרות הזאת.

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי דור שהמשבר הוא ההתדרדרות! לאדם ממוצע אין כ"כ דרך להתגונן מפני "הנדסת בני אדם" שהשליטים מתכננים לני

      מחק
    2. רק ימים יגידו. אני סבור שהמשבר הכלכלי יהיה חלק מתהליך ההידרדרות
      לפי ההיסטוריה המשברים כלכלים היו טריגר לעליה של פסיכופתיים רבים לשלטון. אני חושב שהמשבר הכלכלי הזה יהיה גם הוא טריגר לעליה של פסיכופט כזה או אחר לשלטון שיוביל את העולם למלחמה.

      על פי ההיסטוריה אלו הם דפוסים שחוזרים על עצמם ,משבר כלכלי --> עליה של הימין הקיצוני ---> מלחמה ---> שלום ובניה מחדש.

      מחק
    3. ז'ואוו מריפוסה2 במאי 2012 בשעה 10:39

      למה ימין קיצוני? יכול להיות קיצוני מכל כיוון.

      מחק
    4. מה שנראה לי שדור באה להגיד, וגם אני חושב כך, זה שאנחנו חוזרים על הסיפור של1929 והשפל הכלכלי. משבר כלכלח באירופה גורם לשנאת זרים ועליית הלאומנות-> שמוביל לעליה במתיחות בין מדינה למדינה-> שמוביל לרצח עם בסופו של דבר.
      תסתכלו איך הבנק המרכזי של אירופה חילץ את יוון ואירלנד ועוד מעט גם את ספרד ופורטוגל- הוא נתן להם כסף מהפנסיות והמיסים של המדינות ה"עשירות": גרמניה, אוסטריה, צרפת וחייב אותם להעביר תוכנית צנע כי עכשיו היוונים חייבים לגרמנים. ומה יקרה אם יוון לא תעמוד בתשלומים? ישלחו צבא להחזיר נכסים לעם הגרמני?

      ליאור

      מחק
    5. אין הכוונה שלי להכליל ימין או שמאל אבל חשוב להגיד שבמצבים קיצון כלכלים ,העולם מתהפך ,אם תבדוק רוב המלחמות בעולם יתחילו בגלל סכסוך כלכלי או שהיה מעורב גורם כלכלי כזה או אחר (אם תוציא את ישראל מהמשוואה שכאן מדובר על סכסוך דתי)

      עד שלא יקום אדם שימלוך על כול העולם והיה מטבע אחד לכול העולם ולא היו גבולות מדיניות. שיבוא האדם הזה שנקרא המשיח אנחנו נעובר לתקופה הרבה יותר טובה עד אז תהיו חזקים.

      מחק
  2. הגיע הזמן שלא נסתכל על המציאות על בסיס המושג ימין/שמאל שבפני עצמו זה מושג של פסיכולוגיה חברתית ואין בין זה כלום ביחס להתנהגות של שליטים וציבור למציאות כלכלית מדינית לאומית דתית וכו'.
    מנהיג מסוכן לעמו הוא על בסיס של אינטרסים זרים

    השבמחק
  3. מעניין.
    קשה להתגבר על "תרבות הצריכה" שהושרשה אצלנו כל כך חזק (בעיקר ע"י פרסום סמוי וגלוי).

    או כפי שאייל גולן שר:
    "יש לי רק חלום לקנות לך יהלום"

    השבמחק
  4. ואם יש לי שירות חדש
    בריא אקולוגי יעיל ומוצלח.
    איך הביא אותו לידיעת לקוחותי לעתיד ללא פרסום ?
    רק פה לאוזן ?
    נו באמת ...
    בשביל זה יש רגולציה שקובעת מידה מוגבלת של מודעות
    ומסמכותה להוריד םרסומת שלר עומדת בקריטריונים.
    לא הייתי מתנגד להגביל מפרסמים יותר מאשר היום אבל בלי פרסום בכלל
    לעולם לא נגיע לעולם טוב יותר שבו אנו שואפים לשפר ולייעל ולהתפתח
    איזונים זה מה שצריך

    השבמחק
    תשובות
    1. כן,רק על ידי פה לאוזן.
      זה הצמיחה הבריאה ביותר.

      חברת מדטק עובדת כמעט רק עם פה לאוזן.
      חוץ מפרסומת סמויה בתוכנית בוקר שעשו לפני שנים.
      אני מנחש שבשנה שנתיים הראשונות פרסמו אח"כ זה ניג'וז לאזרח שמפרסמים.
      הסוד הוא בלעדיות וחיוניות המוצר/שירות.

      מחק
  5. למגיב הראשון ושחר - בתור אלו שצריכים להמשיך ולקיים את העולם והחברה הגלובלית, באיזו חברה אנו רואים את עצמנו חיים? ערכים חברתיים חדשים לגמרי יצטרכו להשתרש בחברה העולמית שלנו - דרך הפרסום, טלויזיה, עיתונים, וכל אמצעי שמעצב את תפיסת העולם שלנו (כפי שניתן לראות בסרטון)

    אין שאלה לגביי פרסום או לא פרסום אלא מה מפרסמים.

    לא לימדו אותנו לשמור על יחסים נכונים ומובנים זה עם זה, לא הקנו לנו ערכים אמיתיים, לא הסבירו לנו איך להבין את מי שסביבנו וגם לא את עצמנו.

    אף אחד מאיתנו לא באמת מכיר את ה"אלף בית" של הפסיכולוגיה העצמית. מדוע אני כזה? מה מתרחש בתוכי? מה קובע את ההחלטות שלי? על מה מבוססת החשיבה שלי? מאיפה צצים בתוכי רצונות חדשים? איפה המקור של הדחפים והמניעים הפנימיים שלי? לא לימדו אותנו את כל זה.
    להיפך, אף אחד לא טרח להקנות לנו את היכולת לקשר הדדי נכון, ואת התוצאות של ה"חינוך" הזה אנחנו רואים בחיי היום יום שלנו.

    השבמחק
  6. כללית מקובלת עלי ההנחה שהקדמת הבחירות הוא צורך לאומי חיוני ליצור ממשלה יציבה לאורך זמן במיוחד לאור החרפת המשבר הכלכלי בעולם ובהמשך גם אצלינו בישראל..
    בשנה הבאה יהיה צורך להדק את החגורה וסעיפים רבים בתקציב הלאומי יצטרכו לעבור שיפוץ והתאמה.. האבטלה תגדל משמעותית ורבים מפרויקטים מתוכננים יתעכבו וידחו לשנים הבאות ..תמונה דומה קיימת גם באירופה חוסר יציבות כלכלית גוררת את המדינות למשברים פוליטיים ובחירות חדשות..
    בניגוד לרבים אשר מנסים להשוות את המשבר הפיננסי בעולם היום לזה שהחל
    בשנת 1929 אני סבור שהשוואה זו לא נכונה וגם ההתפתחויות בהמשך לא יהיו דומים לאלו שהיו בשנות השלושים במאה הקודמת..מבלי שאני מפחית מעוצמת הנפילה הכלכלית בעולם המערבי ובאירופה בפרט אני חושב שההתנהלות של המנהיגים היום קרי
    מדינות הG-20הינה חיובית ותורמת לבלימת ההתרסקות הכוללת ובסה"כ יש תוצאות חיוביות בשטח..התקווה הגדולה של האנושות היום צריכה להיות בצמיחה מואצת במזרח הרחוק ובמרכז אמריקה ובמקביל המשך יציב בהתפתחות טכנולוגית במערב כל אלה עשויים להקל על העולם לעבור את המשבר בשלום עם נזקים קטנים ככל האפשר ותוך יציבות פוליטית..אצלינו צריך להתפלל לנס קטן שיתגלה שדה נפט גדול בים או ביבשה דבר שמאוד מאוד יקל עלינו בעתיד כי בלי ניסים מצבינו בעתיד יהיה קשה מאוד..

    השבמחק
  7. לא מדובר ב"החרפת המשבר" אלא שכבר לא ניתן להדפיס כלומר לא ניתן לרמות יותר כלומר המחירים יעלו בחדות כלומר צריך לשים את כולם בכלא כלכלי בכדי להציל את שרי דנקנר וכל מדינה ונציגי השד הבנקאי שאף אחד לא יודע מי הוא והוא יודע מי כולם.

    השבמחק