יום שני, 25 בפברואר 2013

החוב הלאומי בארה"ב גדל בתוך 8 ימים ביותר מכל תקציב מדינת ישראל

על פי השיטה הנוכחית כל חוב של כל מדינה חייב לגדול על מנת שאותה מדינה תוכל להמשיך לקיים את הכלכלה שלה תחת אותה שיטה עוד זמן מה. מאחר שגדילת החוב היא אקספוננציאלית (בריבית דריבית) מנקודה כלשהיא המדינה כבר מאבדת שליטה על החוב שלה. דוגמא לכך קיבלנו השבוע עם הורדת דירוג האשראי של בריטניה לראשונה מזה עשרות רבות של שנים.הנה לפניכם דוגמא נוספת מהשבוע האחרון מהכלכלה הגדולה בעולם.


בכל יום במהלך השבוע האחרון ,החוב הלאומי של ארה"ב גדל בממוצע של 12.5 מיליארד דולר וסך הכל עלה במשך שמונה ימים בסכום הבילתי נתפס של 100 מיליארד דולר! יותר מכל תקציב מדינת ישראל בכל 2012. כדי לקבל פרספקטיבה מה המשמעות של גדילה מעריכית/אקספוננציאלית של חוב נציין שכל החוב הלאומי של ארה"ב במהלך שנות ה30 של המאה הקודמת היה לעיתים נמוך מעליה של יום בודד בלבד בחוב בתקופה הנוכחית. כמו כן, העלייה הנוכחית של 100 מיליארד דולר בשמונה ימים שווה ליותר מכל החוב שהיה בארה"ב בתחילת שנות ה40.

הנה נתוני החוב העכשויים של ארה"ב מתוך אתר treasurydirect:


החוב בארה"ב הוא כל כך גבוה עד כדי כך שאפילו הנשיא אובמה הודה בראיון שקיים בספטמבר לתוכנית של דייב לטרמן ,כי אינו יודע מה גובה החוב המדויק.
בראיון דייב לטרמן סיפר לאובמה שהוא ראה בועידת הרפובליקאים את שעון החוב הלאומי שעמד על כמה טריליוני דולרים ושזז במהירות מטורפת קדימה. לטרמן שאל את אובמה : "מה זה היה?"
אובמה התחיל לספר ללטרמן על ההיסטוריה של החוב האמריקאי אלא שזה לא ויתר ושאל שוב:
"אתה זוכר מה המספר שהיה? 10 טריליון דולר?". אובמה השיב שאינו זוכר ואף לא תיקן את המנחה שהחוב כבר חצה את ה16 טריליון. אחרי הכל טריליון דולר פה או 6 טריליון דולר שם ..מי כבר סופר בכלכלה שכל המטרה שלה היא למשוך עוד קצת זמן.

צפו בקטע המדובר מתוך הראיון של אובמה עם לטרמן:

19 תגובות:

  1. Letterman is talking about the National Debt, Obama is answering about the budget deficit two totally different things.
    The Creditors, says the President, are mainly "ourselves" - this is false - most U.S. Debt is held by the Federal Reserve, owned by private non U.S. Corporations, followed by foreign investors.
    One could def. say that most debt is held by foreigners (approx. 75%).
    Good thing you posted the video else there's no way I'd believe this B.S. converstaion was real.
    - Eran
    PS
    As predicted Gold made a big move (to the short side), hopefully some of you made a killing ..I'm not optimistic about it though.

    השבמחק
  2. מדוע אם 100 מיליארד דולר הם גידול חוב של שבוע, המדינה על סף צוק פיסקלי בשל דרישה לקצץ 85-100 מיליארד דולר בשנה מהתקציב עד ה 1 לחודש הבא?

    השבמחק
  3. אגדה סינית עתיקה מספרת על עובד חרוץ שבעל האחוזה ביקש לתת לו פרס על מעשה טוב שעשה.
    העובד ביקש גרגר אחד של אורז וגרגר אחד של תירס ומספיק אדמה לגדל אותם ואת מה שיצמח מהם.

    הדמיון לחוב הלאומי בארה"ב מדהים.

    השבמחק
  4. תגדיל את התמונה של הטבלה. לא רואים כלום!

    השבמחק
  5. מדינה רדופת שדים ל"ט: בעקבות מותו של תינוק שלא חוסן – אידאולוגיה המובילה לרצח ילדים
    אדם מבוגר יכול לעשות נזקים לעצמו וגם זה לדעתי בערבון מוגבל, אבל בפעם השניה השבוע אנו שומעים על הורים המתעללים בילדיהם בשל אידאולוגיה אנטי מדעית, ובכך מפקירים אותם לסכנת מוות וכפי שראינו הערב גם למוות בפועל..

    http://www.hayadan.org.il/hunted-state-39-baby-died-due-to-anti-immunisation-beleives-of-its-paretnts-250213/

    השבמחק
    תשובות
    1. למה אתה מפרסם כאן בלוג אחר? אני מאוד אוהב את הידען- אבל אין צורך לפרסם אותו בלי שום קשר לתוכן

      מחק
    2. זה קשור לדיונים קודמים שהיו פה האם לאפשר או לא לאפשר להורים להחליט על טיפולים רפואים לילדים כאשר הטענה בחלקה שהרפואה משוחד בשל עלויות וטובות הנאה כספיות

      מחק
  6. כאשר בוש התחיל את הכהונה שלו החוב היה 5.5 כאשר סיים הוא היה 10.5. כאשר אובמה התחיל הוא היה 10.5 כאשר הוא יסיים הוא יהיה 20. מה ההבדל? אין שום הבדל.

    זה נראה הרבה כעת, תחשבו מה יגידו כאשר הנשיא הבא לאחר 8 שנים י\תסיים עם חוב של 40 וכך הלאה. כל הסיפור הזה בלוף. עד שהעולם יפסיק להאמין לדולר. כאשר זה יקרה אז נראה את הסוף.

    השבמחק
  7. Cut - paste - pin:

    http://www.wnd.com/2013/02/entitlement-liabilities-try-120-trillion/

    After the first segment, the Precious Metals guy is telling you he didn't/couldn't whatever see the big move in Gold..he should've read my posts..lots of crap being loaded on you but the core interviews are very good, first segment in particular.
    - Eran
    PS
    The Yen has lost ~20% of its value against the NIS - but you had NO IDEA, how else can one explain the fact that the prices of new Japanese cars in Israel have not dropped buy one iota yet the public is enjoying the "silence of the lambs"? They're stealing you blind! Ignorance they tell you, is bliss - you're being lied to as always - ignorance is your ticket to getting screwed.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן אכן!!!
      אבל....
      אנחנו עדיין מתווכחים.. כרגיל..תוך כדי. וכל עוד אנחנו מתווכחים על הנושאים הכי חשובים!! מה זה משנה שמישהו בינתיים לקח אתכל הביניין?
      אידיוטים!! לא יותר מזה. זה מה שאנחנו.

      מחק
  8. משהו לא ברור לי לגבי החוב הזה. אם למשל יש במדינה 3 אנשים. אדם א' חייב לאדם ב' 10 ש"ח. אדם ב' חייב לאדם ג' 10 ש"ח. אדם ג' חייב לאדם א' 10 ש"ח. במקרה זה סך כל החובות הוא 30 ש"ח. אולם תושבי המדינה יכולים לקזז את החובות בינם לבין עצמם ולהשאר עם 0 חובות.

    השאלה היא כיצד מחושב החוב האמריקאי. האם זהו חוב בין התושבים לבין עצמם? האם זהו חוב של ארה"ב למדינות אחרות? ואולי גם המדינות האחרות חייבות כספים אחת לשנייה וחוב זה מתקזז..

    יריב

    השבמחק
    תשובות
    1. בסופו של דבר כל הכסף בעולם מקורו בחוב לבנקים הפרטיים וחלק קטן לבנק המרכזי.
      החוב של ארה"ב היום הוא גם לאנשים פרטיים ,גם לחברות וגם למדינות זרות ,כשהגוף שמחזיק הכי הרבה מאותו חוב הוא הפדרל ריזרב.
      החוב לא בדיוק מתקזז בין המדינות כי לא כל המדינות חייבות באותה מידה אחת לשניה ובאותו המטבע.

      ערן

      מחק
    2. ורק כדי לחדד את הנקודה. גם את החוב לפדרל רזרב ארה"ב לא יכולה לשמוט (למרות שזה "חוב לעצמה"), כי זה יהיה יום שבו האמון בדולר ובאג"ח האמריקאי יהפוך ללא קיים. דבר שיוביל להיפר אינפלציה וירסק את הכלכלה האמריקאית חזרה לשנות ה - 30

      מחק
    3. למעשה כל החובות מקוזזים, כיוון שאדם א' הפקיד 10 ש"ח בבנק,
      כנ"ל ב', כנ"ל ג'. החובות אינם מקוזזים כאשר הריבית על החובות גדולה מהריבית על הפקדונות.
      נניח שמנהל תעבורת הכספים = "הבנק", מזכה את המפקידים ב10% מפקדונותיהם ומחייב ב20% את חובותיהם. התוצאה 3 ש"ח לזכות המפקידים ו 6 ש"ח לחובתם, ובסה"כ המפקידים חייבים לבנק 3 ש"ח.

      כך עובדת מערכת הרמייה וההונאה הבנקאית .

      בקשר לקיזוז חובות:
      רק קיזוז יתן יתרון עצום לבעל החוב הגדול ביותר במערכת.
      נניח שבעל החוב הזה קנה סחורות, מוצרים ורכוש במיליארדי שקלים ז"א שהוא גנב את אותה כמות מבעלי החוב הקטנים והקיזוז מוחק את חובותיו כלפיהם ומכשיר את גנבתו.
      לכן צריך שעם קיזוז החובות כל הרכוש שנצבר ע"י בעלי החוב הגדולים יחולק בשווה בין כל האזרחים.

      מחק
  9. מה זה משנה, אתה חוזה שתהיה היפר-אינפלציה מפלצתית בארצות הברית והתוצאה של זה מן הסתם תהיה שהערך של החוב יתנקז לאפס.

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי כדאי להעלות כתבה שתתאר את החוב העולמי והחלוקה שלו ומדוע לא ניתן לשמוט חובות בסיבוב.

      כשליש מהחוב של ארצות הברית הוא למדינות זרות, מאחר ולסין אין חוב לאומי היא לא תקבל בשמחה אינפלציה שתוריד את ערך הדולר, בעצם אף בעל חוב של ארה"ב לא ישמח לזה, כולל ישראל שמחזיקה כ 25 בליון דולר אג"ח אמריקאי. זה יגדיל את החוב של הרבה מדינות אם החוב שלהן לא בדולרים.
      קיזוז החוב לא יתן יתרון לבעל החוב הגדול כי הוא לא יקבל תמורה עבור החוב. זה לא שאמריקה תסכים למכור לסין את ניו יורק תמורת החוב שלה.

      הפד לא צריך למחוק את החוב, הוא יכול לספוג את חלקו אבל זה יצור מתון. הפד יכול לשבת בשקט על האג"ח ולגלגל אותם קדימה, מה ההבדל בין זה לבין שמיטת חובות? אם יש לי בבנק כסף ואני לעולם לא נוגע בו אז מה הטעם? גם המונה ליזה היא שלי והצרפתים מתחזקים אותה עבורי כל זמן שלא אוציא אותה משם.
      אם הבנתי נכון חלק גדול של החוב של מדינות הוא לקופות גמל, גם באמריקה וגם ביפן. כשיפן מורידה את ערך המטבע שלה ב 20 אחוז הפנסיונרים שלה צריכים לאכול 20 אחוז פחות ולהשתמש ב 20 אחוז פחות תרופות ולמות 20 אחוז מוקדם.
      אם הבנתי נכון רוב החובות הן בעקיפין לגופים פרטיים וממשלות שאינן בחובות שמחזיקים בחוב הממשלתי, בסופו של דבר אין אפשרות לעשות מחיקה של חובות בעיגול.

      מחק
    2. יקבלו בשמחה או לא יקבלו בשמחה - מה זה משנה? אף אחד לא הבטיח להם שערך המטבע ישמר עד לתקופת פרעון החוב.

      חלק מהחוב הוא באגרות חוב "מוגנות איפנלציה" (צמודות למדד שלהם) אבל הוא כנראה זניח ביחס לחוב הכללי.

      מחק
  10. אובמה אומר שבתקופת קלינטון (לפני שיצאו ל 2 מלחמות) הם היו בפלוס, למה הוא מתכוון?

    השבמחק