יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

המרכז לבקרת מחלות האירופי הודיע שישראל נקייה מפוליו כבר חודש. מדוע משרד הבריאות לא מדווח על כך לציבור?

מאת:שירי גורמן

היתכן שאין פוליו בישראל כבר מעל חודש ומשרד הבריאות לא טרח לדווח לנו? מסע ההפחדות המתוקשר רק משתכלל ומתעצם, למרות שאין כל ממצא שמבסס את ההיסטריה הזו.


אתמול (28 לספטמבר) עדכן המרכז לבקרת מחלות האירופי (ECDC) וכתב שחור על גבי לבן: "במהלך השבוע שהסתיים ב 26.9.13 לא אותרו דגימות חדשות של וירוס הפוליו הפראי בישראל". ליתר דיוק, מאז ה-25.8.13 לא דווח על מציאת פוליו פרא בביוב.

אז מה קורה פה?
אפשרות אחת היא שעובדי משרד הבריאות יצאו לחופשת חגים מרוכזת. מראש השנה ועד סוכות. והופסק כליל הניטור של המט"שים ברחבי הארץ.  אך אנו יודעים וזה גם כתוב במצגת הזו (מה- 25.9) שהמאמצים לאיתור נגיף הפרא רק הוגברו והתעצמו.  ראו ב[קישור] את שקופית 12-הגבירו את הבדיקות מחודשית לשבועית, ואת כמות האתרים מ- 8 ליותר מ- 60. ובכלל לאור הטרמינולוגיה הצבאית בה השתמשו ראשי מערכת הבריאות על הווירוס כאויב חמקמק ומסוכן נשמע שזה חוסר אחריות פשוט להפסיק לבדוק. 

אז מה פשר השקט הזה?
יותר מסביר להניח שאם היה מה לדווח, היו מדווחים. המבצע כולו מבוסס על "ממצאים בביוב", הם לא יכולים פתאום באמצע התהליך להפוך ללא רלוונטיים. עם שוך הקיץ, ועם בוא הסתיו, ואחרי החגים יתחדש הכל... יש דבר אחד שלא משתנה במבצע החיסון הזה, חוסר שקיפות.  מהרגע הראשון, ועד עכשיו. חוט שני מטריד, מאכזב, מדאיג ביותר.
לצד חוסר השקיפות בהעברת המידע לציבור, ממשיך משרד הבריאות ביצירת בהלה ופחד ורק לפני מספר ימים הכריז על העיר מודיעין כ- "איזור חירום לאומי על מפת הפוליו."
בעידן הידע, הצהרות מבהילות, שלא נתמכות בשום ממצא מבוסס- מעמיקות את סימני השאלה מה בעצם קורה פה??



אז מה המטרה? מיליון מחוסנים או מיגור הפוליו?
כותרת מתוך "ישראל היום" 29.9.2013
הדו"ח של ה- ECDC (עמוד 2 למעלה):

20 תגובות:

  1. מה ששמה לעאל בפיו של רע הוא ביטוי נכון למצב החברתי כלכלי שמרבית העולם המערבי נתון בו. המבנה הכלכלי שבו אנחנו חיים בנוי על צריכה אינסופית ועל העמדת פנים שיש לנו יותר ממה שיש באמת, תוך סיכון מתמשך הכרוך בחיים על חובות מתגלגלים. הכלכלה הגלובלית לא נשענת על ייצור מתייעל אלא על צריכה שאין לה סוף כי אם נעצור לרגע, הכל יקרוס. היא נבנית על מוסדות פיננסיים שהופכים אוויר לכסף. המשבר מתחיל כשכבר אי אפשר לגלגל את החוב שוב ושוב, ומה שנדמה כצמיחה בלתי פוסקת נופל, והכסף חוזר אל האוויר שממנו נוצר. לרע ומרסי ולמשפחתם וחבריהם מתגלות אמיתות במהלך הספר, כלכליות ורגשיות על עצמן ועל מערכות היחסים שלהן, ומסתבר שהונאה עצמית קולקטיבית היא עסק מסוכן, גם בענייני הממון וגם בעסקי הלב.


    http://seri-levi.com/2013/09/15/lael/#more-69760

    השבמחק
    תשובות
    1. מה אתה רוצה ואיך זה קשור??

      מחק
    2. זה קשור כי חיסונים עולים כסף,ודוחפים לנו כאן דברים לקנות.
      במקרה הזה הקנייה קולקטיבית דרך הממשלה.

      מחק
  2. http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/29092013_1.aspx

    השבמחק
  3. קיבלתי היום ס.מ.ס שלפי רישומי משרד הבריאות עד היום כ- 800,000 ילדים חוסנו, שילדיי לא חוסנו ושאנחנו מוזמנים להגיע לחסן אותם...

    השבמחק
  4. ערן,

    לפי משרד הבריאות, הכוונה היא שלא אותרו דגימות של פוליו פרא באתרים חדשים.
    לעומת זאת באתרים ישנים עדיין יש ממצאים של פוליו פרא.
    זה נכתב בעמוד הפייסבוק של משרד הבריאות, כתגובה לטענה שאין כבר פוליו בישראל (לפי המרכז לבקרת מחלות האירופי).
    אז יכול להיות שאתה פשוט לא מפרש נכון את הדברים ואולי אין פה עניין של חוסר שקיפות.

    השבמחק
    תשובות
    1. יכול להיות שאני מפרש לא נכון אבל אם במשרד הבריאות היתה שקיפות לא היינו מתעסקים ביכול להיות או לא יכול להיות.
      מה שמשרד הבריאות לא מספק למשל באתר שלו זה באיזה תאריך נערכו הבדיקות ? מה התוצאות או איך הנתון הזה מסתדר יחד עם הנתון של ECDC שמצהיר במפורש שאין סיכון יותר לפוליו בישראל. הנה הציטוט:
      ECDC will close this threat and monitor this event through routine epidemic intelligence activities from 27 September 2013

      ערן

      מחק
  5. ערן, למה בדיוק אתה קורא שקיפות? משרד הבריאות מפרסם נתונים וגם עונה על שאלות. לזה רוב האנשים הסבירים קוראים שקיפות. מה שאתה עושה זה בערך כמו לשאול איך פועל קטר של רכבת, ואחרי שאתה מקבל הסבר סביר, אתה אומר שההסבר לא מספק אותך עד שבונה הקטר לא ייתן שם לכל בורג בקטר וגם ישים תווית ליד כל בורג עם השם שלו בחמש שפות. יכול להיות שיש לך חילוקי דעות עם מדיניות ניהול הסיכונים של משרד הבריאות - זה לגיטימי - אבל כאן אתה נמצא בעמדת נחיתות, כי אתה לא מומחה למגפות זיהומיות או למחלות מעיים.

    האמת היא שבישראל באמת אין סיכון מוחשי לפוליו. כל המהלך האחרון של משרד הבריאות נועד למניעה - ההנחה היא שאם המצב יימשך או יחמיר, עלול להיות סיכון מוחשי לפוליו בעתיד. השאלה אם להפסיק את אמצעי המניעה בעקבות שיפור בתוצאות הניטור (בהנחה שבאמת יש שיפור) היא שאלה של ניהול סיכונים. בפעם האחרונה שבה משרד הבריאות השתכנע לצמצם את החיסון כי הנגיף לא נמצא בביוב, הנגיף חזר בתוך כמה שנים. עכשיו אתה רוצה שמשרד הבריאות יזדרז לצמצם שוב את החיסון? ואם הנגיף יימצא שוב בתוך כמה חודשים או שנים? מה תגיד אז?

    השבמחק
    תשובות
    1. דרור,
      אני לא שואל איך פועל קטר אלא באלו שעות הוא נסע .אני שואל מה התאריכים שנערכו הבדיקות ומה היו התוצאות? לא צריך להיות מומחה למחלות זיהומיות כדי להבין את התשובה.
      מה הבעיה לספק את התשובות לפחות לגבי שאלת התאריך.

      כשאתה אומר שהמהלך נועד למניעה - איך אתה יכול להבטיח שהמניעה הזו לא תגרום בעצמה למגיפת פוליו אם בפעם הראשונה שנעשה ניסוי עם החיסון הזה הוא פה עכשיו בישראל?
      הנגיף נמצא בכל כמה שנים בביוב. פעם אחרונה זה היה ב2007 בשפך רידינג. אף אחד לא חוסן אז במוחלש ועדיין לא חלו. גם עכשיו מודיע הארגון האירופי שאין פוליו בישראל וזאת אף על פי שרק 50% מהילדים חוסנו והשפעת החיסון טרם ידועה כלל על כל השאר.

      ערן

      מחק
    2. ערן - תיקון קטן, ב-2007 נמצא נגיף מתרכיב חיסוני ולא נגיף הפרא.

      מחק
    3. ערן, אתה אומר דברים לא מדויקים או לא נכונים. זה עוד ניחא, אתה לא רופא ומותר לך לא לדייק בעניינים רפואיים. הבעיה היא שאתה לא נותן קרדיט לרשות ממשלתית שכן עושה את העבודה שלה בצורה טובה ושקופה, ובכך אתה מעודד רשויות שלא עושות את העבודה שלהן כמו שצריך, כי אם צולבים עובד-ציבור על עבודה טובה (או לפחות סבירה), מה הטעם להתאמץ?

      אני לא מתמצא בשגרת הבדיקות של משרד הבריאות, אבל תסכים איתי שאם הנגיף לא התגלה בבדיקות האחרונות, אין לזה שום משמעות. את החיסון צריך להמשיך לתת, כי הנגיף הפראי התגלה בבדיקות קודמות, ובדיקה נקייה אחת זה לא מספיק. במילים אחרות - גם אם הייתה בדיקה נקייה אחת או אפילו שתיים-שלוש, אין מה לספר לציבור. יהיה מה לספר אם תעבור שנה והנגיף הפראי לא יתגלה בשום מקום בארץ.

      לגבי הארגון האירופי - אני לא יודע מה השיקולים שלו, אבל אני מניח שהוא נותן עצות לתיירים ולאנשים שעוברים בישראל. אנשים כאלה לא צריכים לחשוש אם הם משתכנים כאן בתנאים סבירים ומקפידים לרחוץ ידיים אחרי ביקור בשירותים. תיירים הם בד"כ אנשים שאין להם בעיות במערכת החיסון. משרד הבריאות הישראלי צריך לחשוב לטווח ארוך יותר ועל אנשים שמתגוררים בישראל דרך קבע ולפעמים גם סובלים מליקויים במערכת החיסון. זה מכלול שונה של שיקולים, ולכן ניהול הסיכונים שונה.

      לגבי השאלה אם החיסון עלול בעצמו לגרום למגפת פוליו - התשובה היא שמגפה חמורה של פוליו לא תפרוץ בכל מקרה, כי יש כמה שכבות של הגנה (שמירה על היגיינה, חיסון "מומת", חיסון "מוחלש"). עדיין יש סיכון להתפרצות של המחלה. משרד הבריאות צריך לקבל החלטה איפה יש סיכון יותר גדול בהתחשב בתנאים בשטח. למזלנו, יש כבר ניסיון של 60 שנה לגבי הדברת פוליו. הניסיון הזה מלמד שהסיכוי למוטציה בנגיף המוחלש הרבה יותר קטנה מהסיכון שהנגיף הפראי יתרבה ויתקוף אנשים עם מערכת חיסונית חלשה. אתה חושב אחרת? לך תערוך מחקר רפואי ותפרסם מאמר, אבל אתה לא יכול לטעון שמשרד הבריאות מסתיר נתונים או מקבל החלטות קפריזיות או קונספירטיביות. וכמו שאמרתי - אם לא תיתן קרדיט למשרד ממשלתי שעושה את העבודה שלו כמו שצריך, אתה עלול למצוא את עצמך עם משרדי ממשלה שלא טורחים בכלל להתאמץ.



      מחק
  6. עם כמות כזאת של "אי דיוקים" בפוסטר אחד, נראה לי שהכלכלה שלך לא כל כך אמיתית...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההסבר המפורט של כל האי דיוקים במאמר

      מחק
  7. לא אמרת שאתה מחכה לנתונים לפני שתפרסם פרשנויות? בכל אופן אני חושב שרצוי שתוריד את הפוסט הזה או שתפרסם פוסט תיקון לאור הפירסום האחרון של משרד הבריאות.

    השבמחק
    תשובות
    1. שים פה קישור של הנתונים שאתה מדבר עליהם.

      מחק
    2. זו הודעת משרד הבריאות (שסותרת לחלוטין את הטענה שישראל נקייה מפוליו כבר חודש). האם אתה טוען שהיא שקרית? ובכל מקרה, אם אלה לא נתונים קבילים בעיניך, מדוע אתה לא מחכה לנתונים הכן קבילים?

      http://www.health.gov.il/NewsAndEvents/SpokemanMesseges/Pages/29092013_1.aspx

      מחק
    3. האם אתה טוען שהיא שקרית זו בדיוק אותה שאלה שאפשר לשאול אותך האם אתה טוען שהודעת המרכז האירופי שיקרית. צריך להתיחס לעובדות. במסמך המרכז האירופי יש פירוט של תאריכים ובמשרד הבריאות לא. מה שמשרד הבריאות לא מספק למשל באתר שלו זה באיזה תאריך נערכו הבדיקות ? מה התוצאות או איך הנתון הזה מסתדר יחד עם הנתון של ECDC שמצהיר במפורש שאין סיכון יותר לפוליו בישראל. הנה הציטוט:
      ECDC will close this threat and monitor this event through routine epidemic intelligence activities from 27 September 2013

      מחק
  8. באתר פרויקט אמת אחרת התפרסמה כתבה מקיפה על הסיפור הזה:
    http://www.emetaheret.org.il/?p=11864

    ומי שרוצה לנגוס במשהו עם יותר בשר, אז כתבה נוספת, עם מידע הכי מקיף שאני ראיתי בשפה העברית, על סכנות החיסון והמחלה:
    http://www.emetaheret.org.il/?p=11906

    השבמחק
  9. מרגיש כאילו יש כאן מגיבים שתולים מטעם משרד החינוך או משרד אחר ממשלתי\עסקי כלשהו...
    כנאה נבהלו מכמות הצפיות באתר ומרגישים מאוימים.
    רק תחושה, תאוריה. אני אולי טועה

    השבמחק
  10. זה אמור להיות בלוג איכותי?? האם טרחתם בכלל לבדוק עם הECDC על סמך מה הם מפרסמים את הנתונים האלה?
    תתביישו, תת רמה של בלוג שמסתמך על אתרי קונספירציה. לא איכות ולא נעליים.

    השבמחק