יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

תגובת המשרד לבטחון הפנים לכתבה הבוקר


בעקבות הכתבה הבוקר  "המשרד לבטחון פנים הציג את חסרי הבית כ"פושעים" והדריך כיצד לסלקם מהרחוב", ביקשה ד"ר נאוה כהן אביגדור ,מנהלת שיווק והסברה באגף מצילה במשרד לביטחון הפנים, להגיב על הדברים והנה הם כאן:

בשנים האחרונות מייחסים גורמים מקצועיים בעולם כולו (בריטניה, ארה"ב, הולנד, קנדה ועוד) חשיבות רבה למניעת פשיעה במרחב הציבורי, באמצעות תכנון ועיצוב הסביבה.
גישה מניעתית חדשנית זו נקראת CPTED - Crime Prevention Through Environmental Design ומטרתה לתרום תרומה משמעותית להגדלת הביטחון האישי של התושבים. הגישה מעודדת את האזרחים לפקוח עין, לפעול לשכנות טובה, לתחושת ביטחון ולשיפור באיכות החיים.

המדריך המקצועי בתחום, שנכתב בישראל על-ידי אגף מצילה במשרד לביטחון הפנים, בשיתוף עם האקדמיה "בצלאל" ועם האוניברסיטה העברית, נועד לסייע לאנשי מקצוע בתחום ביטחון הפנים ולאזרחים, להבין וליישם עקרונות של מניעת פשיעה באמצעות עיצוב הסביבה. פרקיו כוללים רקע תיאורטי נרחב של הגישה, לצד פרקטיקה יישומית של העקרונות –  בשכונות, בבתים פרטיים ומשותפים, במבני ציבור, בבנייני משרדים, באזורי תעשייה, בגנים ציבוריים ועוד.
הספסלים המעוצבים על-פי תפישה זו, מאפשרים ליושב עליהם לתחום את מושבו, להשיג פרטיות וביטחון גם בסביבה ציבורית וכן למנוע השתרעות. שימוש באלמנט זה הוא רק דוגמהאחת להקניית ביטחון אישי לכלל התושבים והמדריך כולל עשרות דוגמאות יישומיות.
כל המעוניין מוזמן לעיין במדריך המקצועי המלא, המוצג באתר המשרד לביטחון הפנים:

http://mops.gov.il/Documents/Publications/Metzila/TechnicalMeansforCP/CPTED.pdf

תודה, נאוה 

26 תגובות:

  1. אני כבר לא יכול להמתין לאיור של פרידלר עם המישפט "הספסלים המעוצבים על-פי תפישה זו, מאפשרים ליושב עליהם לתחום את מושבו, להשיג פרטיות וביטחון גם בסביבה ציבורית ".

    השבמחק
  2. אכן אוסף מרשים של נושאי תפקידים ובעלי תארים השתתפו בחיבור המדריך. לפי דעתי הוא מאגד אוסף של common sense וטיפים מצויינים (בלי ציניות).

    כאדם פשוט מהרחוב לא ברור לי למה צריך משרד ממשלתי וערמה של אנשים בשכר כדי לחבר 36 עמודים, שלדעתי (וזאת דעה בלבד), כל בעלים של חברת אבטחה רצינית יכול לספק את המידע הזה ואדם אחד או שניים יכולים לסכם את הביבליוגרפיה. אבל זאת דעתי הלא מקצועית (ואני גם לא ד"ר).

    בנוסף, הייתי מצפה מחבורה כל-כך מכובדת (משרד הפנים, האקדמיה בצאלאל ואוניברסיטה העברית), לעשות מה שהם עושים הכי טוב: ליישם את השיטה המדעית על סט של השערות ונתונים. כלומר, הייתי מצפה לראות נתונים שנאספו בישראל ומוכיחים שחתיכת מתכת על ספסל מצמצמת פשיעה.

    אבל אולי אני היחיד שתואר ד"ר וניפנוף במוסדות לא מהווה בשבילו הוכחה

    השבמחק
    תשובות
    1. שחרורון, לי יש תואר ד"ר - .Ph.D - ואני מוכנה להעיד כי פגשתי הרבה ד"ר'ים שהבנליות ולעתים הטיפשות נוטפת להם מכל נקב. לא אחת הם יושבים על "פוזיציה" מדושנת שכר, או בגלל קשרים או דווקא בגלל השילוב של תואר אקדמי וטיפשות, כי הם יעשו את מה שמצופה מהם על ידי מי שהושיב אותם על הכיסא. חוש הריח המנתב אותם להבין את ציפיות מיטיביהם הוא שהביא אותם עד לאן שהגיעו. פעם קראו להם "מסמר בלי ראש". היום קוראים להם "מקושרים". אל תבקש מהם הוכחות כנדרש ברמת מחקר, כי אז תחשוף את בורותך כמי ש"לא מבין עניין" בפוליטיקה של המציאות. הייתי שם, בקטע הזה של להיבחר לתפקיד כ"נעבעך" חסר גיבוי שיעשה את מה שאומרים לו. ומה לעשות, לא הבנתי עניין: בניתי לי תומכים, פעלתי לפי מצפוני, ומצאתי עצמי נזרקת מכל המדרגות - ויותר מפעם אחת. אל תצפה למצוא בסיס לוגי בעולם הכוח. זהו קו התפר בו מתחילה היפרדות המינים.

      מחק
    2. היכן רשומים האנשים שהיו שותפים בכתיבת המסמך?

      מחק
    3. יפעת מעניין מה שאמרת,כבר שכחתי קצת את האספקט הזה.

      מחק
  3. תגובת יח"צ כללית של העתק/הדבק שלא מתייחסת לעצם הנושא שעלה...
    לא מפתיע :)

    השבמחק
  4. מקווה מאוד לראות את מי שהיה שותף לדבר הזה פושט את הרגל , ניזרק מהבית ומנסה לבצע "פשיעה" בלישון על הספסל הזה

    השבמחק
    תשובות
    1. כל מילה בסלע.

      מחק
    2. תאמין לי שעוד בחייך תראה את זה. כל אנשי בלה בלה ואוכלי חינם זאת תופעה של תקופה שמסתיימת - תקופה של גידול בביקושים וזרמים שמנים של כסף בחברה. כרגע מתבצע מעבר לתקופה קשה וביצה מצתמצמת, מדינה מאבדת את כוחה, ישרדו רק בעלי מקצוע אמיתיים ויזמים עם שכל ואומץ. כל השאר יפגשו בספסלים האלה.

      מחק
  5. אם כבר פועלים ל״שכנות טובה״ למה צריך לשבת בתוך כלוב על מנת לקבל בטחון?

    השבמחק
  6. הם כנראה עוברים קורס של איך לבלבל את היריב עם הרבה מילים גדולות שלא אומרות כלום.

    השבמחק
  7. על תגובה כזו נאמר: פחחחח.

    השבמחק
  8. ״חרטא יפנית״ (אנונימי, 2014).

    השבמחק
  9. וואו - יש לזה ראשי תיבות באנגלית - אז זה עושה את זה לבסדר.

    השבמחק
  10. נאווה,מאחל לך ולבני משפחתך להגיע למצב בו המשענת השטנית הזו,תפריע לך להתמתח על הספסל באחד מערבי ינואר הגשומים באיזור הצפון הישן..
    או כמו שנאמר:"אין השבע מבין את הרעב".
    נ.ב
    אנחנוקנינו מקרר חדש. את מוזמנת להחרים לי את קופסת הקרטון תחת צו משפטי.אולי איזה הומלס נתעב עלול למצוא בו מחסה..

    השבמחק
  11. מתייפייפים בעמ
    תציבו ספסלי נוחות ליד ביתכם כדי שנרקומנים וחולי נפש ישנו עליהם

    השבמחק
    תשובות
    1. יוווווווווווו איך אני שונא אנשים שהם כלכך מטומטמים שהם לא יכולים לחבר טענה לוגית אחת בשביל להצדיק את המעשים הנתעבים שלהם.
      די נמאסתם! בגיל 12 כשדברתי על הכיבוש עם חברי לכיתה אותם ילדים היו אומרים לי "אם אמא שלך תמות בפיגוע אז אתה תחשוב אחרת".
      חמש עשרה שנים לאחר מכן, בבלוג כלכלה מכובד, אני נתקל באותן טענות עלובות וחסרות בסיס.
      אנשים נמצאים בפארנויה וחרדות מוגזמות ובמקום לטפל בעצמם (או סתם לעזוב אותנו בשקט) הם פשוט מטיחים את ההפרעות הנפשיות שלהם, במקרה הזה על אדם,
      לרב חלש ורעב, אדם שאין לו כלום מלבד הספסל המסכן הזה למתוח את גבו.
      אבל שחס וחלילה הילדה הקטנה לא תצטרך לראות את הזוהמה הזאת מחוץ לבית שלה.
      שתגלה שבגלל שלאבא יש ג'יפ אז יש אנשים שאין להם אוכל.
      שהיא חלק ממעמד שולט שנהנה חיי מותרות מוגזמים בזמן שאנשים ישנים ברחובות.
      אבל אתה בטח תספר לה שקר אחר שהיא תבלע כצפרדע ותחיה בסרט עד שהיא תגיע לבלוג הזה כשהיא תגדל.

      מחק
    2. אנונימי משעה 11:48 האם אתה מתכוון על הכיבוש של שיח מוניס שכיום נקראת אוניברסיטת תל אביב, ואם אתה מתכוון לשחרור של יהודה ושומרון, אותם אתה רוצה להחזיר לאלה שכל מבוקשם הוא להשמידנו וכל זאת תוך ביצוע טיהור אתני רק ליהודי יהודה ושומרון? ואגב, בעניין מסירת שטחים לאויב, האם אתה מודע מה יש לחוק הפלילי בישראל לומר על כך? הנה: סימן ב': בגידה
      • 97. פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה
      o א. מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו - מיתה או מאסר עולם.
      o ב. מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם.
      • 103. תעמולה תבוסנית
      מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים.

      מחק
    3. אין כמו משב מרענן של פאשיזם וסטיטיזם (Statism) כדי לפתוח את ערב יום שישי

      מחק
    4. מידת סדום-שלי שלי ושלך שלך...וזה לא אומר שיש לנו יכולת להתמודד עם הומלס ליד ביתנו..אבל מה אנחנו עושים בקשר לתרבות שיצרה את המצב הזה????כשרובין וויליאמס התאבד שמענו שהגורואים של הפסיכולוגיה כבר מדברים על זה שהדכאון נגרם על ידי המערכת חסרת הלב שאנחנו מחזיקים בחיים על ידי השתתפותנו ודבקותנו בה..וזה מאמריקה מולדת התפיסה" שלי שלי ושלך שלך ואני אירה בך אם תכנס אלי"...
      וכל הכבוד לך איש שלום..

      מחק
  12. עדיף נרקומנים וחולי נפש על סוציופטים כמוך (אנונימי 10:03).

    השבמחק
  13. תגובתי מאתמול עדיין רלבנטית:
    "אנשים יקרים,
    אנחנו כאן מתעסקים בגלים של תופעה גדולה יותר.
    הבעיה האמיתית היא שיקום האדם ממצבים שונים בחיים.
    מכיוון שאף אחד לא מתכוון להיכנס לסוגיה הזו - והמומחים בתחום הם קבוצת רמאים מבחינה סטטיסטית
    אנו מתעסקים בביטוים של אי יכולת החברה לדאוג לעצמה או לשקם את היחידים ממנה היא מורכבת.
    הבעיה כאן לא כלכלית במקורה ולגבי הנושא המוסרי - לכל אחד יש את אמת המוסר שלו, עד שזה מגיע לחוק מוסכם - שלא קיים כרגע בקשר לסוגיה הזו.

    אני לא אומר שהבעיה אינה חשובה אני כן רוצה לציין שהבעיה הזו רק תגדל וככל שיותר הומלסים ישהו ברחובות ויותר תשומת לב תגיע לנושא הדברים ילכו ויקצינו וזה בתורו יצור בעיות נוספות...

    אם אני לא טועה בודהה אמר ששלום יגיע כשאדם יפסיק לפחד מאדם...?
    ואני חושב שזה יגיע כאשר יהיה ניתן לטפל בכל אדם מבחינה נפשית - יש אנשים כלכך שבורים ומרוסקים שחזון העצמות היבשות של יחזקאל נחשב להתחלה טובה (לפחות יש עצמות!!)

    בכל מקרה אני חושב שבמקום לתקוף פתרון הדבילי צריך להביא פתרון אלטרנטיבי."

    השבמחק
    תשובות
    1. בקטע של הבודהה יש בזה משהו.

      נראה שאתה רוצה להכריח אנשים ללכת לטיפול.
      המדינה רוצה להכריח אנשים להתפנות מלישון ברחובות כי "זה לא נראה טוב".

      אולי די להכריח?

      חלק מהבעיה של ההומלסים זה שהם איבדו את האמונה שמצבם יכול להשתפר בצורה משמעותית אז הם מעדיפים להיות חופשיים ברחוב ולא לבצע פשע ולקבל מחסה ומזון בבית סוהר או להיות בבית מטונף עם עוד אנשים מיואשים כמוהם בתקווה שמישהו יעזור להם.

      מחק
  14. בצלם כבר פתחו סניף בבלוג ?
    או שנתחיל מ העם דורש צדק חברתי (והרבה מיסים כדי לממן פרזיטים) ואז נראה ?

    השבמחק
  15. https://www.facebook.com/522159337831013/photos/a.533521163361497.1073741830.522159337831013/711686818878263/?type=1&theater

    השבמחק