יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

מה עשה אובמה אחרי שנכשלה העברת התוכנית לקיצוץ החוב בארה"ב?

הוועדה לקיצוץ החוב הלאומי, שהוקמה בקונגרס בחודש אוגוסט על מנת לפתור חלק מבעית החוב הגדול של ארה"ב הכריזה ביום שני שעבר 21.12,  על כישלון הדיונים. ודאי שאלתם עצמכם מהם הצעדים שנקט אובמה אחרי הכשלון ,שיכול אגב להשליך גם על דירוג החוב של ארה"ב?
אז בטרם אענה את התשובה , אני חייב קודם להעלות כמה עובדות לגבי מצב החוב בארה"ב:

  • ארה"ב לפי כמה הערכות נושאת חוב של 200 טריליון דולר. אבל אם בכל זאת נתיחס לחוב הרישמי והקטן בהרבה שמפרסמת ארה"ב הרישמית ומופיע בצד ימין באתר ,עדיין נקבל את הנתונים הלא מחמיאים הבאים:
  • אם מחלקים את החוב הלאומי האמריקאי בצורה שווה לפי משק בית, כל משפחה בארה"ב תהיה חייבת 125,000 דולר
  • החוב האמריקאי עולה בכל יום ב4 מיליארד דולר. 
  • הממשל האמריקאי לווה למעלה מ2 מיליון דולר בכל דקה
  • בין 2007 ל2010 צמח התמ"ג בארה"ב ב4.26%. באותה התקופה בדיוק צמח החוב הלאומי שלה ב61%.
  • ב1950 ההכנסות ממיסי חברות היוו 30% מכלל הכנסות המדינה ,ב2009 זה היה כבר פחות מ7%.
  • משק בית ממוצע בארה"ב נושא על גבו חוב ממוצע של 75600 $
ועכשיו אחרי שקראתם את זה ,הנה התשובה:
אובמה כנראה החליט להתעלם מהכשלון בקדנציה שלו בטיפול בחוב וניסה מזלו בצד השני של האוקינוס תוך התעלמות מוחלטת מהמצב בבית- הוא נפגש השבוע עם ראשי האיחוד האירופי במטרה של לא פחות ולא יותר, ליעץ וללחוץ עליהם לצורך מציאת פתרון לבעיית משבר החובות אצלם, בנוסף הוא הביע את חששותיו מפני זליגת המשבר אל עבר.... כלכלת ארה"ב. אובמה גם הבטיח,כפי שניתן לראות בסרטון, את עזרתה של ארה"ב בטיפול בחוב האירופי. אני מודה שמזמן לא כתבתי כל כך הרבה דברי הבל בשני משפטים אך המציאות כנראה חזקה ממני.
הפגישה הזו הופכת לאבסורדית עוד יותר לאור העובדה שמצב החוב של ארה"ב גרוע אפילו יותר ממצב החוב של המדינה הכי חלשה בגוש המתפרק ואני מתכוון כמובן ליוון. לפרטים על הנתון המדהים הזה קראו כאן

ואגב, בשביל להשלים את תאטרון האבסורד אי אפשר בלי תגובת הבורסות: כמו שוודאי ראיתם, בורסות העולם זינקו בשיעורים גבוהים בעקבות דבריו של אובמה.
  

7 תגובות:

  1. האמת שבא לבכות מיאוש של אין מוצא מכל השקר הגלוי לעין לכל כלכלן מתחיל וכלכלן על.
    אם הפתרון הוא לבא עם בולדוזר ליישר את השטח ולבנות מהתחלה אז לתחושתי זה מה שבקרוב יקרה לא עלינו.
    אני מאמין שלנו (היהודים) נותרה ברירה אחת והיא יותר להתחזק (אמונית) כי אם לא יקרה לנו נס מהבורא, אז גם אנחנו נתיישר מתחת לבולדוזר.
    אני נזכר שלפני 35 שנה נסעתי עם רכב בילוסטון פארק בסוף אוקטובר והכביש היה קפוא והאוטו התחיל להסתובב על הכביש כאשר בצד השמאל קניון עומק 700 מטר. עזבתי את ההגה וחיכיתי עם תפילה קטנה בלב למר גורלי לאפשרות וודאית בתחתית הקניון. נס קרה ונמרחתי על צלע ההר ונתקעתי בחריץ שהיה שם.
    רבותי ניסים לא קורים סתם ובטח אם לא פותחים להם דלת או חלון.............

    השבמחק
  2. אבי,
    זה בדיוק מה שעושים היום המנהיגים בעולם ,גם הם עזבו את ההגה,עצמו עיניים ונושאים תפילה לאלהים שלהם..קרן המטבע בתקווה שיתקעו על הר דולרים או יורואים.

    השבמחק
  3. אפשר להתנחם בכך שככל שהמצב יהיה יותר קטסטרופלי כך סיכוייו של רון פול לזכות בנשיאות יהיו גבוהים יותר.
    רון פול הוא באמת הפוליטיקאי היחידי שיכול להציל את אמריקה.

    איתי א.

    השבמחק
  4. ערן הילדסהיים30 בנובמבר 2011 בשעה 12:23

    מבין כל הפוליטקאים רון פול נראה כמי שמתקרב הכי קרוב לפתור את בעית השליטה הבלעדית של הבנק המרכזי
    על כל העולם המוניטרי אבל מצד שני הוא תומך גם בחזרה ל'תקן הזהב' gold standard , שיטה ,שאמנם מונעת אינפלציה גבוהה, אבל גם מיטיבה רק עם המעטים שיחזיקו בזהב (היום מדובר בעיקר ב..בנקים המרכזיים) כך שלא עשינו בכך כלום.

    השבמחק
  5. Ron Paul thinks the United States should return to the policy of the Monroe Doctrine, has uncharismatic personality, and is generally flirting with a joke status. Even if the American sheeple do vote for him he will not become President since the popular vote is meaningless in the States - what counts is the Electoral College and they will NEVER elect him.
    -Eran

    השבמחק
  6. רון פול סתם תקוע בעולם שאבד עליו הקלח..אוי לאמריקה עם נשיא שמרן וריאקציונר, מתאים לו לגדל כותנה..בכל מקרה הענין של החוב הגדול היום לא רלוונטי אם אותו חוב שרת צמיחה עסקית גדולה ורחבה כדאי לבדוק על מה ולמה יש חוב גדול לאמריקה..אני אישית אופטימי המשבר הוא ענק בעיתי אבל הוא יסתיים עפ פחות קורבנות מכפי שחושבים..כלכלת העולם נשענת היום על הסכמה רחבה בין מדינות גדולות וחזקות לכן יש סיבה לקוות שהכל תחת שליטה..

    השבמחק
  7. ערן הילדסהיים1 בדצמבר 2011 בשעה 0:35

    לאנונימי,
    רון פול או לא רון פול ,שמרן או רפובליקן, הסכמה רחבה או כל מדינה לעצמה.. שום דבר מהדברים האלה לא משנה אם נהוגה בעולם שיטה מוניטרית שאינה בת קיימא, לכן כל אחד מהתרחישים שציינתי כאן יכולים להאיץ או להאט את הקריסה שבדרך אך לא למנוע אותה.
    ערן

    השבמחק