יום ראשון, 10 במרץ 2013

"אם הכסף שייך לנו אז למה הם מלווים לנו אותו?"

בפה גרילו קומיקאי איטלקי יצא במופע קומי חריף בילתי נשכח נגד המונופול שיש לבנקים על הכסף בעולם ובאיטליה והעלה את השאלה שאנחנו לא מפסיקים לשאול: מדוע המדינה נתנה את השליטה על הכסף לכמה חברות פרטיות במקום לשלוט בו לרווחת תושביה? מדוע אם הכסף שמנפיק הבנק המרכזי של איטליה שייך לאזרחים אז הם [האזרחים] צריכים ללוות אותו? 16 שנה אחרי אותו מופע מפלגתו הפכה לכוח הכי משמעותי בפוליטיקה האיטלקית עם תמיכה גורפת של קרוב לשליש מאזרחי איטליה. בפה גרילו כמו כל אדם רחוק מלהיות מושלם גם בניהול מפלגתו אבל הצלחתו מחייבת את ההשוואה בין יאיר לפיד, הכוח המשמעותי החדש שלנו, לבינו. 
הנה כמה נקודות השוואה מעניינות שמצאנו:



* בפה גרילו מוחרם על ידי התקשורת באיטליה כבר 30 שנה -הוא לא הופיע בטלוויזיה האיטלקית מאז 1986. יאיר לפיד הוא כוכב תקשורת כבר כמה עשורים בישראל ונהנה מחיבוק דב של העיתון הגדול במדינה.
* בפה גרילו קורא לאחד את השורות מימין ומשמאל נגד הכוחות הכי חזקים ועשירים באיטליה. יאיר לפיד קורא לאחד את השורות מימין ומשמאל נגד האוכלוסיה הכי ענייה בישראל.
* העשירים באיטליה חששו מאד מעלייתו של גרילו בבחירות האחרונות. העשירים בישראל תמכו ביאיר לפיד בהלוואות שלקח מהבנק ובבחירה בקלפי בדרך להיות כוח עולה בפוליטיקה הישראלית
* בפה גרילו קורא לשינוי השיטה המוניטרית ולהפקעת המונופול לייצור הכסף מהבנקים ויוצא בגלוי נגד הפדרל ריזרב. יאיר לפיד לעומתו טוען ששינוי השיטה המוניטרית בישראל זה מעניינו של בן ברננקי והפדרל ריזרב.
* בפה גרילו הבטיח לקדם מודל של דמוקרטיה ישירה שבו הציבור הוא שיכריע בסוגיות ציבוריות באמצעות משאלים מקוונים,יאיר לפיד בעד צמצום כמות המפלגות הנכנסות לכנסת.




* בפה גרילו לא מהסס לצאת נגד החזקים ביותר בכל הזדמנות. יאיר לפיד היה הפרזנטור של החזקים ביותר.
* בפה גרילו מחרים את המנהיגים המושחתים בממשלה האיטלקית ולא מוכן להצטרף אליהם בשום מחיר. יאיר לפיד מחרים את הדתים והערבים כתנאי לכניסה לממשלה שאת מנהיגיה כינה בעבר ככאלה שהפכו את מעמד הביניים לעבדים.
*  בפה גרילו החליט לוותר על מימון המפלגות. יאיר לפיד משלם היום ממימון המפלגות 4% ריבית בכל שנה לבעלי ההון שמימנו אותו לבחירות הנוכחיות.
* בפה גרילו הבטיח ששכר חברי הפרלמנט מטעם מפלגתו יקצצו כ60% משכרם. כל אחד מ18 חברי מפלגתו  של יאיר לפיד יקבלו בכל חודש את מלוא משכורתם המגיע להם שזה מעל 36 אלף ש"ח בחודש לא כולל תנאים נלווים.יאיר לפיד יקבל 42,461 ש"ח אם יהיה שר.
* בפה גרילו מתנגד לכך שמי שעבר עבירה פלילית יהיה חבר בפרלמנט ולכן הוא עצמו ,למרות היותו מנהיג המפלגה שהקים, לא העמיד את עצמו כמועמד לפרלמנט שכן נאשם בהריגה ברשלנות בתאונת דרכים. יאיר לפיד מעולם לא הודיע שלא ישב עם כאלה שנאשמו בפלילים.
* בפה גרילו הוא טיפוס לא מטופח במיוחד בעל סגנון עממי בוטה. יאיר לפיד טיפוס ממלכתי מוקפד ,מנומס ומאד מטופח מבחינת חיצוניותו.
* המשותף לשניהם: שניהם מיליונרים כוכבי פייסבוק.

ולמי שלא ראה את אותו מופע קומי פוליטי מ1998 של גרילו על איך הכוחות הכי חזקים בעולם שולטים בנו ומה צריך בשביל להחזיר את הכוח לעם, מוזמן לראות במיוחד מדקה 3:10 בתרגום לאנגלית (תודה לאבשלום על הקישור). דברים שלא תשמעו מאף פוליטיקאי בישראל גם לא בסגנון יותר רגוע :

9 תגובות:

  1. Of interest here, is the method of delivery - change the subject to, say, the Jews, and you have a "little Hitler".
    Wild gestures, raising of voice, exaggeration and other components of theatrics that deliver information in an unintelligent way in an effort to "enlighten" the dumb ignorant masses with all due respect,
    I put my "money" on Geroge Carlin.
    Although what I typed above is NOT subjective, it is my opinion - I could be wrong.
    - Eran.
    PS
    The people he's pointing at as the culprits are "high level" clerks, nothing more.
    The true figures he likely doesn't know, and will be signing his own death sentence if he did know and dared utter their name.

    השבמחק
    תשובות
    1. *George
      * their nameS
      Also:

      http://rotter.net/forum/scoops1/19123.shtml

      - Eran

      מחק
  2. מצחיק

    הביטוי שלו בנקסטרס על משקל גאנגסטרס צריך להפיץ אותו ולאמץ אותו.

    בנקאים הם כמו כלבים, אבל לפחות כלב כשאתה נותן לו משהו הוא מחזיר אותו

    השבמחק
  3. אין הבדל בין קומיקאי המעביר את המסר הפוליטי לפוליטיקאי או כתב עתון או שיחת סלון פוליטית.
    ברוב המקרים אנשים מזדהים עם מה שנשמע טוב ולא מנסים לחדור לעומק ולהבין אותו, וברוב המקרים הפוליטיקאים מחפשים את הדרך לשכנע ולא על ידי דיון פשוט והעלאת הנתונים אלא ע"י התחכמות. אובמה האשים את רומני שהוא השקיע כספים בחברות סיניות, רומני ענה: האם ראית את קופת הפנסיה שלך (היא משקיעה גם בסין) ואובמה ענה היא לא גבוהה כמו שלך- משמע אתה עשיר אני עני, התחכמות זולה, אבל זה מה שעובד. אתה נראה טוב אתה חלקלק לשון אז אתה צודק, כבר אין אמת אבסולוטית.

    השבמחק
  4. ערן שלום,
    אני נהנה ללמוד ולהחכים כבר כשנתיים מהאתר המשובח שלך,
    ואלו באמת דברים כל כך חשובים, הרבה יותר ממה שמתעסקים בו רב הזמן.
    היום, לאחר ששמעתי בחדשות על מינויו המתקרב של לפיד לשר האוצר, הרגשתי צורך לכתוב לך ולבקש ממך לערוך מסמך/מצגת/סרט, או מה שלא יהיה שמציג את עקרונות השיטה הקיימת ודרכים ליציאה ממנה, ולשלוח אליו. והנה אני רואה שבמאמר האחרון הוא מככב, אבל באופן די חסר תקווה ומיואש מראש ( מה שקורה לא פעם בשורות אלו הלוחמים נגד מערכות גדולות...)
    אני משוכנע שלפיד, ויותר ממנו נפתלי בנט, הם אנשים שטובת המדינה לנגד עיניהם, ואני בטוח שאם הם יבינו ויפנימו את העוול שאנו חיים בו, נוכל לראות את ישראל כחלוצת השחרור מהמערכת הבנקאות העולמית..
    ברור שזה מאד קשה ומסוכן, וגם לא פשוט, אבל לדעתי זה אחד הדברים הכי חשובים שאתה יכול לעשות כרגע, במציאות המיוחדת והחד פעמית שנוצרה במדינה.
    שוב אציין את הערכתי הרבה לפועלך, ואתגאה בכך שאני שגריר נאמן להעברת המסר בקרב ידידי ומשפחתי. (מדהים כמה לא מסוגלים לקבל את האמת הפשוטה, מאחר והיא כל כך לא צודקת).
    בהצלחה בהמשך, ושוב תודה,
    מישאל

    השבמחק
  5. מדוע ערן אינו מציג כתובת אי מייל כך שאפשר לכתוב אליו רעיונות וקישורים לנושאים?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש "צור קשר" בצד שמאל למעלה

      מחק
  6. אפשר להזמין את ערן גם להרצות בחברות.
    הוא מרצה בעלות מינימלית של כיסוי הוצאות בלבד.
    הוא היה בחברה שלנו וההרצאה היתה מאד מעניינת ויפה ויזואלית.

    השבמחק
  7. מרגש לשמוע שאדם עם דעות כאלו בקידמת הפוליטיקה באיטליה. שמתי לב לשני דברים:
    1. ערוץ 2 רק התמקד ב"הומור" שלו ולא הציג את משנתו הכלכלית (רק קשקושים כמו משכורת נבחרי הציבור). כהרגלם הם רק מבלבלים ולא מלמדים שום דבר מועיל שעלול לפגוע בבעלי הערוץ.
    2. הוא סיים את הנאום שלו ב "תודה" בעברית :)


    תודה רבה ערן!

    השבמחק