יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

מאחורי המתיחות בסוריה: מהו הנשק הסודי של סין ורוסיה שיכול להפיל את ארה"ב?

סין ורוסיה עומדות בראש ההתנגדות לפעולת התגמול המתוכננת של בעלות ברית בראשות ארה"ב בסוריה. רוסיה החליטה בשבוע שעבר אפילו לשלוח ספינות מלחמה לים התיכון. אלא שלרוסים ולסינים יש דרך קצת יותר "אלגנטית" להתנקם ולהכריע את האמריקאים מאשר כוח צבאי.



לפניכם טבלה מעניינת המציגה את כמות החוב האמריקאי (במיליארדי דולרים) שמחזיקות סין ורוסיה. בסך הכל מחזיקות השתיים כ1.414 טריליון דולר של חוב המהווה כ25% מסך כל החוב האמריקאי שמחזיקות מדינות זרות.

לחץ על התמונה להגדלה:
מקור: zerohedge

המשמעות של הגרף היא ,שבכל רגע יכולות סין ורוסיה ל"הציף" את השוק בכמויות אדירות של חוב אמריקאי, ובכך להכניס את ממשלת ארה"ב לצרה גדולה. במצב כזה כמו כל נכס שנמצא בעודף היצע בשוק, הוא מאבד מערכו. ממשלת ארה"ב תצטרך לפיכך לשלם במקרה כזה ריבית גבוהה יותר על אותן סוגי אגרות חוב ,שיהיה להן הפעם פחות ביקוש בשוק, וזאת כדי לעודד משקיעים לרכוש אותן. או לחילופין היא תאלץ להוריד את ערך הדולר על ידי יצירת אינפלציה ובכך תישחק את ערכו הריאלי של החוב* (זה כבר קורה כחלק מתהליך שידוע היום כ"הקלה כמותית"). בשני המיקרים התוצאה תהיה פגיעה באזרחי ארה"ב שיצטרכו לשלם יותר מיסים בשביל לממן את תשלומי הריבית או להתמודד עם אינפלציה גבוהה או גם וגם.

ל"מזלה" של ארה"ב לא רק אזרחיה יפגעו ממצב כזה אלא גם סין ורוסיה (או כל נושה גדול אחר) . במקרה כזה גם הנכסים ,אגרות החוב האמריקאיות, שהן מחזיקות יפלו או ישחקו באותה מידה . זה עוד מבלי להכליל את הנזק לכלכלה העולמית בכלל ולסין ולרוסיה בפרט, שיגרם כתוצאה ממשבר גדול בארה"ב. זו הסיבה גם ששתי המדינות , לא ימהרו להשתמש בנשק זה של הצפת השוק בחוב אמריקאי.
כל זה נכון כמובן כל עוד התועלת שתגרם להן ממהלך כזה לא תעלה על הנזק שהם יספגו ממנו.



* דוגמא למשמעות של 'ערך ריאלי':
אדם מרוויח כ-10,000 ש"ח בחודש, ואיתם הוא יכול לקנות 10,000 תפוחים. לאחר מספר שנים, מחיר התפוח עלה ל-2 שקלים, ומשכורתו עלתה ל-20,000 ש"ח.
ניתן לראות כי הערך הנקוב של התפוח עלה (מחירו יותר שקלים), אך הערך הריאלי שלו לא השתנה (לאחר העלייה במחיר ובשכר, עדיין ניתן לקנות 10,000 תפוחים). [נלקח מתוך ויקיפדיה]

33 תגובות:

  1. ארה״ב תמיד תוכל לצאת במבצע: מלחמת עולם 3..
    זה יבטיח את ערך הדולר.
    מה עוד שלאף מדינה/מעצמה אין כח צבאי שמתקרב לשלהם.
    לא נראה לי שמישהו באמת רוצה להיכנס בהם ראש בראש..

    השבמחק
  2. אני חושב שהמצב מאוד מאוזן מבחינת ההתנגדות למתקפה של ארה"ב אל מול יכולתה של ארה"ב כך שתהיה דחיה משמעותית במועד המלחמה.
    כל העניין הוא נפט ונראה שארה"ב מנסה לקחת את הנפט של אירן רק לעצמה.
    סין ורוסיה כמובן מתנגדות למונופול עולמי בשוק הנפט.
    הפתרון יגיע או במשא ומתן חסוי על חלוקה בנפט של אירן - מלחמה קצרה או במלחמה רחבה שבה ארה"ב תכנס לבוץ אמיתי - וכשמצב הכוחות כה מאוזן מתחילה מלחמה קרה.
    כי בכל זאת לא מוותרים בקלות.

    מעניין מה יקרה אבל בכל מצב זה מתרחק מהזירה הגלויה לעיין - ולא נראה לי שנראה מלחמה בקרוב.
    זה דופק המון תוכניות להמון אנשים כי לא היה מצב כזה ב 20 שנה האחרונות.
    לאזרחי העולם זה ממש טוב - גם לאזרחי ישראל.
    מחחמה לא טובה לאף אדם - אלא אם הוא מוכר נשק או נותן מימון למלחמה כך שאני מדבר על 99% מהאוכלוסיה לפחות.

    השבמחק
  3. בינתיים הסינים החליטו שעדיף להשתמש בכסף הפנוי שלהם לקנית נכסים בארה"ב ולא אג"ח. מה יהיה אם אמריקה תחליט לצאת למלחמה וחברות בבעלות סינית יסרבו לספק שרותים?
    המצב הנוכחי קשה יותר לאמריקה. סין מחזיקה חוב שהיא מתקשה לממש, היא יכולה להמשיך להתקיים מבלי שישלמו לה את החוב, היא לא חייה מכספי החוב. אמריקה לא יכולה להתקיים בלי המשך הרכישות של סין. בוינג מצפה שסין תרכוש ממנה בשנים הקרובות כמה אלפי מטוסים או שחברת בוינג לא תתקיים.
    כיום סין תלויה יותר בשוק האסייני והפנימי מאשר בארה"ב.
    ההתנגדות הסינית לפעולה בסוריה שונה מההתנגדות . הסינים נגד התערבות צבאית בשום מקום בעולם מעבר לדלת שלך, לרוסים יש אינטרסים בסוריה.
    יתכן שאתה עדיין יכול לקנות אותו מספר תפוחים, אבל כשמחירי הדירות עלו הרבה יותרת ממחירי התפוחים לא נשאר לך כסף לקנות תפוחים וביחוד אם אתה ביבי בומר אמריקאי שיוצא לפנסיה ומגלה שערך הפנסיה שלך נשחק מאד בגלל אינפלציה.

    השבמחק
  4. ממתי לבעל החוב יש אינטרס שהמנפיק יתרסק? אלא אם כן אלו נושים שרוצים להשתלט על הנכסים בדרך של פירוק ומכירה/הרכבה. אני גם לא בטוח בקשר למשפט שכתבת - שארה"ב תצטרך לשלם יותר על אותן אגרות חוב - הקופונים על כל אג"ח נקבע מראש בעת ההנפקה ללא קשר למצבה בשוק. ארה"ב תהיה בבעיה איפוא רק מהנפקה של אג"ח חדשים ולא תתמודד מול שינוים בחוב שכבר יש לה.

    ואולי החשש מהריבית הגבוהה בכלל יעשה עמה חסד והיא תפסיק להכניס עצמה לחוב?

    השבמחק
    תשובות
    1. לירן, כדבריך, הכוונה היא שבעת הנפקת אג"ח חדשים הריבית תהיה חייבת להיות גבוהה יותר, לא לחוב הקיים. אבל גם זה עומס רציני מאחר ואמריקה ממשיכה לתפקד בגרעון. בשנות ה80 האג"ח של מדינות ועיריות הגיע ל 18% ויותר כי לא היתה להן דרך אחרת לממן את עצמן כשהאג"ח של המדינה בריבית גבוהה יותר. זה יביא לכדור שלג. הריבית תהיה בסוף גבוהה יותר אבל עד אז אתה צריך לחיות, זה כמו להתחתן עם חתיכה מטומטמת ולדעת שבאיזה שלב המראה שלה ילך, אבל עד אז...

      מחק
    2. לירן,
      לגבי הערתך האחרונה:
      אם תכנס לעומק לדרך יצירת הכסף היום או מספיק שתעיין בגרף החובות של ארה"ב תראה שהיא (וכל מדינה אחרת על הגלובוס שעובדת בשיטה הזו) לוקחת על עצמה חובות לא מתוך ברירה אלא מחוסר ברירה.
      הנה הסבר קצרצר בעניין ("על קצה קצהו של המזלג")
      http://www.youtube.com/watch?v=n_FV_wONV6o

      ערן

      מחק
    3. הממשלה לא נכנסת לחוב כדי להדפיס כסף, היא עושה את זה כדי לקיים שירותים חברתיים שהתקציב איננו מאפשר לה להגיש. כבר כתבתי שישראל הצליחה לצמצם ברבע את החוב הלאומי שלה ואין סיבה שהיא לא תוכל לעשות את זה. ארה"ב נכנסה לגרעון אדיר לא בגלל שהיה חסר כסף או החלו תהליכים דיפלציונים אלא כי היא בחרה לחלץ גופים פיננסיים כושלים ולנסות להניע את השוק על ידי תמריצים פיסקליים.

      לגבי הסרט- הטענה בסוף אומרת שאין מספיק כסף לכולנו איננה מתיישבת עם כוונתכם ביצירת אינפלציה מאופסת. למעשה בעשרים השנים האחרונות "צברנו" רזרבות ענקיות של כסף כפי שבא לידי ביטוי בהתקיימות עליות מחירים כמעט רציפות.


      מחק
    4. כמו שהראתי לך : החוב הלאומי של ישראל לא פחת (הוא אף פעם לא פוחת) -יחס החוב תוצר פחת כי מרבית נטל החוב הועברה על משקי הבית בדמות משכנתאות. זה לא תהליך בר קיימא, שכן משקי הבית לא יכולים לשאת אינסוף חובות על כתפיהם.

      היום כל הכסף שיוצר אינפלציה נוצר מחוב ולכן על כל שקל שאתה מייצר את יוצר מחסור של שקל +ריבית (המשמשים כחוב).יש הבדל עצום בין ליצור אינפלציה אפסית מכסף בר קיימא לליצור אינפלציה לכסף שמקורו בחוב.

      ערן

      מחק
  5. אני חושב שהוא התכוון ב"אותן אגרות חוב" לא ספציפית לאלו שכבר הונפקו
    אלא אותו סוג של אגרות, פשוט עם ריבית גבוהה הרבה יותר עכשיו...

    השבמחק
  6. ערן, מדבר על מצב של הכל או לכלום אבל זה בהחלט לא צריך להיות קצוני כ"כ.
    רוסיה או סין יכולות להתחיל למכור אג"ח בצורה מבוקרת, הם לא יפגעו מכך היות והן ימשיכו לקבל את הריבית וימכרו את האג"ח במחיר התחלתי גבוה ומאחר והן אלו שיודעות מה ההחלטות שהן יבצעו הלאה הן יכולות לשלוט על מחיר האג"ח ואפילו לצאת מורווחות מהעניין. כמו בנק שמוכר וקונה מניה מסויימת. הרי מספיק שהם יודיעו הודעה כדי להשפיע על המחיר והכלכלה האמריקאית אנושות.
    העיקר הוא שהן יכולות לערער את הכלכלה האמריקאית אנושות ולהפעיל לחצים פוליטיים גם אם יבצעו צעדים קטנים.
    סין נאלצת להגיב לא כי אכפת לה מה יקרה בסוריה אלא מאחר והיא לא מעוניינת שארה"ב תתחיל להתערב בסכסוכים שלה באיזור שלה עם טאיוואן תאילנד יפן והפיליפינים, היא רומזת לארה"ב ובוודאי מגיעה להסכמים מתחת לשולחן.
    בכל מקרה להכניס את סין ורוסיה לחבילה אחת זה טעות, יש להן אינטרסים מנוגדים. סין היא בעלת חוב רצינית למדינות לשעבר של ברית המועצות רק כדי להפעיל לחץ על רוסיה. הסינים בהחלט מעונינים שהרוסים יסתבכו בסוריה עם האמריקאים.

    השבמחק
  7. 138 בליון חוב לרוסיה? הפד קונה את זה בחודש וחצי, זה לא ידגדג לאמריקאים.

    הנה כמה מספרים, החוב האמריקאי להונג קונג $142.9 billion. שבעה מליון תושבי הונג קונג מחזיקים יותר אג"ח מרוסיה הגדולה
    בלגיה מחזיקה $143.5 בליון, לוקסנבורג $143.5 בליון, בלוקסנבורג חצי מליון איש שהם יתחשק להם יורידו את אובמה לברכיים. שויצריה 192 בליון , טאיואאן 200 בליון, ברזיל 253 בליון יפאן למעלה מטרליון.
    http://www.nationaldebtclocks.org/

    השבמחק
  8. ערן, אני חושב שלא ירדת לעומק הנושא כאן.
    בבקשה תקרא ניתוח של פרופ' מיכאל פטיס, שטוען שממשלת ארה"ב דווקא תשמח שסין תפסיק לרכוש אג"ח ארה"ב או תמכור. אודה לתגובתך
    http://bit.ly/FP7lId

    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. דבריו של הפרופ' לא עומדים במבחן המציאות.סין הפחיתה משמעותית החל מ2009 את קצב רכישות האגח האמריקאי ועל פניו ,למרות שעל פי טענתו של הפרופ, בארה"ב אמורים היו "לשמוח" על הירידה בביקוש לאגח מצד סין ,דווקא אז נכנס הפד והחל לרכוש כמויות אדירות שלו והגדיל שוב את הביקוש (המלאכותי הפעם) לאגח האמריקאי.


      הנה הגרפים:
      רכישות הפד של אגח אמריקאי
      http://research.stlouisfed.org/fred2/series/TREAST
      וכאן ניתן למצא את הגרף על רכישות סין של האגח
      http://oilandgas360.com/unleashing-the-dragon-being-the-number-one-importer-aint-always-a-good-thing/

      מחק
  9. היי ערן, שאלה קטנה:

    מה זאת אומרת ש "סין ורוסיה ל"הציף" את השוק בכמויות אדירות של חוב אמריקאי" ?

    איך עובד התהליך ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אג"ח הוא כלי פיננסי שנסחר בשוק. כשיש ביקוש גדול אליו ערכו עולה וההפך.
      ל"הציף את השוק" הכוונה שהמדינות יעמידו למכירה כמויות גדולות של אג"ח בשוק.

      ערן

      מחק
  10. אני חושב שהחוב הזה הוא לאזרחי רוסיה וסין ולא למדינה עצמה.
    מה שמעלה את השאלה איך יודעים איזו אזרחות יש לקונים.
    בכל מקרה מה אכפת לארצות הברית שהם ימכרו את האג"ח מצידם שערך האג"ח ירד. הם יכולים לא לעשות כלום ולשלם את החוב הרגיל במועד הפרעון.

    השבמחק
    תשובות
    1. הנתונים הם לגבי מה המדינות מחזיקות
      לגבי הסדרות הקיימות אתה צודק. אבל ההשפעה תהיה על סדרות האגח הבאות ועל בטחון המשקיעים בנכס זה.

      ערן

      מחק
  11. אם תשואות האגח של ארהב יעלו כל תשואות האגח בעולם יעלו כולל סין ורוסיה מכוון שארהב היא באנצמארק לכל האגח בעולם ולכן העלות יכולה להיות מאוד גבוהה.

    השבמחק
  12. תלוי מה הסיבה שהאג"ח האמריקאי יעלה. אם המדינות ימכרו את האג"ח ויקנו אתו אג"ח של מדינות אחרות התשואה שלהן תרד. למעשה אפשר להשקיע כספים במטבע סיני בריבית של 3.5 אחוז וזו השקעה מצויינת כי המטבע הסיני התחזק מאד לעומת האמריקאי מאז 2005,ב 35%. מי שקנה אג"ח סיני ב 2005 עשה 7 אחוז על כספו

    השבמחק
  13. המטבעות של רוסיה וסין יקרסו כמו המטבעות של הודו וברזיל. אצל רוסיה זה יהיה בגלל ההישתתפות במלחמה אצל סין זה יהיה בגלל התלות הגוברת בנפט.

    השבמחק
    תשובות
    1. תחשוב קצת לעומק אל תזרוק משפטים מעורפלים
      סין מגדילה את כמות הכורים האטומים שלה בקצב מהיר מאד, יותר מכל מדינה אחרת כי לא תתכן התנגדות של דעת הקהל שם. ואפילו נניח שי שלה תלות גוברת בנפט, יש לה גידול של כ 7.5% בתוצרת הלאומי הגולמי, הכנסות גדולות מהוצאות, שער המטבע שלה התחזק בניגוד לרצונה ב 5% לשנה בכל אחת מ8 השנים האחרונות. בהשוואה למה ערך המטבע שלה ירד? לדולר? ליורו? הסיבה שהמטבעות של הודו וברזיל ירדו היא שונה.
      רוסיה תכנס למלחמה נגד אמריקה? ואם כן האם זה יהיה בקנה מידה של מלחמה עולמית או מתח? מה יקרה לדולר? לשאר העולם? אפילו התנגשות קלה תערער את מטבעות כל העולם ותעלה את הזהב.
      תחשוב בן אדם אל תזרוק סתם קלישאות

      מחק
  14. ערן יש לי שאלה חשובה (אולי לא הכי קשורה לכתבה הזו באופן ישיר):

    ניסיתי להסביר למישהו שהבנקים מייצרים כסף ע"י הלוואות שהם נותנים מכסף שלא נמצא ברשותם.

    האם יש לכך הוכחה כלשהי שניתן להראות באינטרנט?

    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. 6 דקות ראשונות. כלכלן של קרן המטבע מסביר איך כסף נוצר:
      http://www.youtube.com/watch?v=YnAtHbDptj8

      מחק
    2. ב-1997 ראש הממשלה של יפן דאז איים במכירת האג"ח הממשלתי של ארה"ב שבבעלות יפן אם ארה"ב לא תסייע להם לייצב את שער החליפין של הדולר/ין. בתגובה מדד הדאו ג'ונס נפל ב-2.5% ועלה בחזרה רק למחרת כשרה"מ חזר בדבריו.

      וזה היה כשליפן היו "רק" 300 מיליארד דולר באג"ח ממשלתי של ארה"ב.

      http://articles.latimes.com/1997-06-24/business/fi-6488_1_dow-jones

      מחק
  15. ערן אני מתפלא עליך הרי כתבתה כבר מספר פעמים על השיטה בה אנו מודדים צמיחה ואני מפנה אותך לנאום של קנדי בעניין שבטוחני שאתה מכיר הכלי שאתה מדבר עליו יגרום לפגיעה בכלכלה ואילו מלחמה קונבנציונלית רק תייצר צמיחה ולכן במצב של היום לכולם יש אינטרס לבחור בה

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלה היא צמיחה של איזה מדינה תשרת המלחמה הזו ולאיזה מדינה הא תפגע בצמיחה. בכל מקרה אם מדובר בפעולה קצרה היא לא משמעותית לגבי הכלכלה בארה"ב (לפחות לא בכל מה שקשור להוצאות עליה)


      ערן

      מחק
  16. הכתבה הזאת גורמת לזה להשמע כאילו רוסיה וסין מחזיקות את ארה"ב בביצים אבל אף מדינה בעולם לא רוצה לגרום להרס הכלכלה האמריקאית, כיוון שזה יוביל למיתון כבד מאוד בעולם, גם אם הכלכלה המקומית של סין ורוסיה לא יפגעו באופן משמעותי יהיה פחות ביקוש למוצרים שהן מייצרות, בעיקר סין וככה גם הן עלולות לחוות מיתון.

    השבמחק
  17. הכתבה הזאת גורמת לזה להשמע כאילו רוסיה וסין מחזיקות את ארה"ב בביצים אבל אף מדינה בעולם לא רוצה לגרום להרס הכלכלה האמריקאית, כיוון שזה יוביל למיתון כבד מאוד בעולם, גם אם הכלכלה המקומית של סין ורוסיה לא יפגעו באופן משמעותי יהיה פחות ביקוש למוצרים שהן מייצרות, בעיקר סין וככה גם הן עלולות לחוות מיתון.

    השבמחק
  18. ערן וכל המגיבים שטוענים כמוהו.
    בואו נפשט את הבעיה: נניח שאני חייב כסף לערן, וערן "מציף את השוק" עם החוב שלי ונניח שזה גורם לירידה בערך החוב. המצב הוא שאני עדיין חייב לערן, אבל כעת אני חייב משהו שערכו נמוך יותר... כך שיותר קל לי לשלם את זה.
    עכשיו יעלה ויבוא מישהו שיגיד שזה פוגה באמינות שלי כלווה, האמת שלא, אם החזרתי את החוב במלואו (עם ריבית כפי שסוכם) ובזמן שסוכם אני לווה מאוד אמין!
    דווקה אם ערן היה רוצה לפגוע בי: עדיף לו לדרוש את החוב חזרה אך לא להלוות לי כסף נוסף. מצב כזה ידרוש ממני לשלם המון כסף ולא תהיה לי אפשרות למחזר את החוב. בקיצור : יש סיכוי שלא אעמוד בהתחייבויותי ואז תהיה פגיעה באמינותי או מצד שני אעמוד בהתחייבויות אך זה ידרוש ממני מחיר כבד (אולי ללוות ממשפחה וחברים)..

    השבמחק
  19. ערן שלום, תענוג לקרוא את הפרשנויות שלך, נתקלתי בסרטון ביוטיוב שלא ידעתי איך לעכל אותו, תיארתי לעצמי שרק אתה אולי תוכל לתת לי הסבר הגיוני למידע שנאמר בסרטון או שמא מדובר בעוד וידאו קונספרטיבי לא מבוסס.
    זה הלינק : http://www.youtube.com/watch?v=fgXi6CW2S-U

    השבמחק
  20. שהרוצח מב"ש רצח את פקידי הבנק ונזעקו הציבור אייך בגלל שלא קיבל אשראי הוא רצח ? שאלתי מה תעשה ארה"ב אם וכאשר סין תפסיק את האשראי לארה"ב ? האם לא תפרוץ מלחמה ? אז מה רצינו מהרוצח ? האם הבריטים לא הכריזו מלחמה נגד סין על שהם הפריעו לבריטים בסחר שלהם ?

    השבמחק
  21. ארה"ב ואירופה מערערות את היציבות במזרח התיכון במלחמות אזרחים, תהליכי שלום - ע"ע אוסלו, מימון ו/או יצירת קבוצות,עמותות,ארגונים,NGO, אופוזיציה שונות,-כל זה בשיטת הפרד ומשול - זאת השיטה שעבדה בדרום אמריקה, מזרח אסיה וכו'... ולא מנטרלות את האיום האירני שיצרו מ1979..
    חלק משולחיו של אובמה וקרי מזדקנים ורוצים לראות בחורבן ישראל עוד לפני מותם...
    האירנים מתחמשים ושועטים לעוד כמויות ולפצצות אטום, ומנסים להחליש את ישראל לטרור 5 דקות מכפר סבא,פתח תקוה ונתב"ג, כמו גם לכאוס בין היהודים לבין עצמם ולערבים.
    האילומינטי -ראשי הבנקאים הבינלאומיים -מושכים בחוטי השלטונות בארה"ב ואירופה כדי:
    לגרום לאירן לפתוח במלחמת השמדה-תמכו בהפלת השאה החילוני והידידותי למערב לידי שיעים איסלמונאאצים שמתכוננים למלחמת השמדה גרעינית...
    סוריה - רוצים להוציא את הרוסים מנמל טרטוס ולא אכפת להם שישראל תיכנס לקלחת ולמלחמת האזרחים בסוריה,
    ישראל-הפלשתינאים - מעוררי תהליכי שלום ויוזמות למיניהן כדי להמשיך את הקונפליקט ולהחליש את ישראל ,
    לכונן מדינת משטרה עולמית - מעקב אחרי שיחות טלפון, פקס, הודעות, דוא"ל, מצלמות, DB ביומטרי, לווינים,רוצים לבטל את המזומן, שבב זיהוי - בישראל עושים זאת כבר לחיות מחמד... בנוסף האילומינטי מעוררי מלחמות והפיכות - ע"ע האביב הערבי - טוניס, לוב, מצרים,
    מצרים: אובמה בובת אילומינטי רוצה להעלות את מוחמד אל ברדעי סוכן אילומינטי ואירן לשלטון במצרים

    לספח את כל יהודה ושומרון. הערבים יצביעו לאוטונומיה ולא יקבלו בט"ל.מכל מקום שישראל נסוגה יש טרור:סיני,עזה,לבנון

    ועידת סן רמו ב1920 קבעה את גבולות ישראל והם כוללים את יהודה ושומרון ואת עבר הירדן מ1920 !

    מאז המערב רק חיסל יהודים ומנע הצלתם אפילו לא לארץ ישראל המובטחת ע"י הקב"ה ואף ע"י המערב עצמו מ1920 !

    המהלך של ג'ון קרי ובארק חוסיין אובמה לא יביא לשלום אלא לטרור ומלחמות וזה מה שהמערב הצליח לעשות במזרח התיכון, דרום אמריקה, אפריקה ודרום ומזרח אסיה.

    הניסיונות של ג'ון קרי ואובמה לחידוש "תהליך השלום" הם כדי לגרום לטרור ומלחמות שוב ולא לטפל באירן המתחמשת והמתגרענת בתמיכת ארה"ב ואירופה מ1979 שהדיחו את השאה ועלו את חומייני ששמרו עליו באירופה והטיסו אותו לאירן !!


    בס"ד
    על יהודים ושומרי מצוות להתאחד נגד גזירותיו של ביבי ושאר משת"פים עם גויים שונאי ישראל בארה"ב ואירופה שרוצים לחסל את שארית הפליטה מעם ישראל בארץ ישראל !
    גם לפני מלחמת ששת הימים ארה"ב ואירופה לחצו על ישראל לעשות "ויתורים טריטוריאלים - למסור שטחים לערבים עבור שלום..." - הם מנסים לחסל את היהודים בשלבים.

    הרי מי שעיניו בראשו רואה שמסיני יש טרור, מעזה יש טרור, מלבנון יש טרור - והוא "כמעיין המתגבר..."
    ארה"ב ואירופה שמרו על חומייני ימ"ש ואח"כ העלו אותו לשלטון בפרס אירן ב1979 למיניינם. אירן שלפני חומייני הייתה עם קשרים ידידותיים עם ישראל הפכה לקנאית בחסות ארה"ב ואירופה שכלפי חוץ דוחה ובפועל מקרבת את אירן לעוד נשק גרעיני, התחמשות ושלוחות בציר רשע בלבנון חיזבאללה, עזה ועוד...
    עד לאחרונה אירופה לא ראתה בחיזבאללה ארגון טרור... אלפי הרקטות שנחתו בישראל, הרג יהודים חפים מפשע בארץ ישראל ובחו"ל לא מהווה סיבה לאירופאים לראותם כארגון טרור... בעקבות רצונם לגרש את הרוסים מהנמל טרטוס - היחיד שנותן עוגן לצבא רוסיה - האירופאים החליטו שמעתה חיזבאללה ארגון טרור..
    בשעה קלה ארה"ב יכולה להשמיד את האיום האירני אך הם רוצים שהמזרח התיכון יבער ובחודשים האחרונים נטפלו שוב לישראל כדי שתוחלש גם ע"י הערבים בארץ ישראל ובמחוץ , מלחמות אחים וטרור בנוסף לפלישה מאירן וגרוע מכך...

    יש להתאחד ולדרוש בניית אלפי רבבות דירות ביהודה ושומרון כל שנה לחרדים, דתיים, וכו', לארגן קבוצות ולהזמין קבלנים סינים שיכולים לבנות דירות 120 מ"ר כ400,000 ש"ח כפי שפורסם ותועד במסמכים. יש לספח את יהודה ושומרון למדינת ישראל, כאשר לערבים תיהיה זכות בחירה לפרלמנט האוטונומיה/רשות ולא יקבלו ביטוח לאומי - זה מספיק מבחינתם ! חלקם מבין ששלום לא יהיה מדרכו של ג'ון קרי... ושארה"ב ואירופה הנוצריות לא זנחו את שאיפות רומא לכיבוש ארץ הקודש.

    השבמחק