יום רביעי, 18 בדצמבר 2013

7 עובדות שכדאי לדעת על הפליטים מאפריקה

מאת : אור-לי ברלב

הדברים הבאים מופנים אל הלא משוכנעים.  הדברים הבאים מופנים אל כל מי שחושב שהפליטים הם "מסתננים", "מהגרי עבודה בלתי חוקיים", "פצצה דמוגרפית", "סרטן", "אנסים", "מעבירי מחלות", "טפילים שבאו לנצל את ישראל", ושאר מחמאות.


בזמן שרוב הציבור כבר איבד מזמן את אמונו בממשלה בכל מה שקשור לנושאים כלכליים וחברתיים, ובזמן שכמעט כולם יודעים שמשקרים לנו כל הזמן, עדיין יש מי שמוכן לקנות את התעמולה השקרית של הממשלה לגבי הפליטים. כאילו שבנושא הפליטים, אותם שקרנים סדרתיים הפכו פתאום לדוברי אמת צחה.

אז כמה נקודות למחשבה ועובדות (המבוססות על מידע מנציבות הפליטים, מוקדי סיוע לפליטים, קשר עם פעילים, וגם מפגש אישי בשנתיים האחרונות עם פליטים).

1. הפליטים שהגיעו לארץ מוגדרים כפליטים כי הם ברחו מאזורי מלחמה או אזורי סכנה והפרות זכויות אדם קשות. באריתראה למשל (44,000 פליטים יש בארץ משם) יש מציאות של כליאה, חטיפה, עינויים, שירות צבאי לא מוגבל בזמן, אונס, העבדת ילדים ועוד. בסודן יש רדיפה על רקע אתני. 300,000 איש מתו מאז 2003 ולבית הדין הבינ"ל בהאג הוגשו כתבי אישום בפשעים נגד האנושות וברצח עם נגד נשיא סודן. המציאות הזו, היא לא עניין שנתון לפרשנות. לו ניתן היה לגרש אותם לארץ מוצאם, ממשלת ישראל הייתה ממהרת לעשות זאת. אבל היא אינה יכולה לעשות זאת. הגורל הצפוי להם אם יוחזרו לארץ מוצאם (כפי שראש הממשלה המליץ להם היום), הוא מוות. או לחילופין עינויים, כליאה במחנות עבודה ואונס. לכן הם כאן, מהתופת הזו הם נמלטו (וכדובדבן רבים מהם עברו עינויים בסיני).

2. תושבי דרום תל אביב חיים בהזנחה מחפירה ופושעת ומי שאשם בכך זה ראש עיריית תל אביב וממשלת ישראל. המצב הזה נכון עוד הרבה לפני הגעתם של הפליטים. העובדה שהאוטובוסים מהגבול הביאו את הפליטים לדרום תל אביב, אינה באחריות הפליטים, אלה באחריות השלטון ששלח את האוטובוסים לשם, ודווקא לשם.

3. מירי רגב מתהדרת בראיונות ואומרת כי הם כולם "מהגרי עבודה בלתי חוקיים" וכי אם יש מקרה של פליט, אזי ישראל תנהג לפי האמנות הבינלאומיות שהיא חתומה עליהן ותדאג לו. יפה מצידה באמת. רק שחברת הכנסת שוכחת לספר לכם שלא בודקים בכלל את בקשות הפליטים. הפליטים נהנים מ"הגנה קבוצתית" שהעניקה להם הממשלה - כי היא לא יכולה לגרש אותם לארץ מוצאם (זוכרים? מלחמה?) וכדי להימנע מבדיקה אישית של כל פליט פליט. כי אם יבדקו באמת - יגלו שהם פליטים. גם בבדיקות המעטות שכן נעשו, אני יודעת על מקרים של ראיון ללא מתרגם דובר השפה ועוד ליקויים. כאמור: המדינה לא רוצה להכיר בהם כפליטים, לא משנה מה המציאות.

4. מכלאות האדם שהקימה המדינה בדרום הארץ מכספי המיסים שלכם נועדו לכאורה "לפתור את מצוקת תושבי דרום תל אביב". כן, ראינו כמה לפתע עלו ופרחו שכונות דרום תל אביב, כי הרי הממשלה החליטה פתאום להשקיע בחינוך, תשתיות, רווחה ובכלל להוריד את המע"מ לטובת האוכלוסייה המוחלשת שחיה שם. (צינית, אם לא היה ברור).
יותר מזה, מכלאות אלה נועדו לכאורה גם לעצור את זרם הפליטים לארץ, אבל הפלא ופלא, את זה ממילא עשתה הגדר שבנתה הממשלה. אז מדוע יש לכלוא בני אדם מבלי שפשעו וללא משפט וללא מעמד? תיכף נגיע לזה.

5.בואו נדבר קצת כלכלה. החזקת אלפי פליטים (3,000 מתוך 53,000 - כן, זה באמת פתר את הבעיה בדרום תל אביב) עולה לכם כסף. צריך סוהרים, צריך מזון וצריך להחזיק אותם איכשהו בחיים (למרות שבטוח יש כאלה שהיו מוותרים גם על זה). אתם מממנים את החזקתם, בזמן שהם יכלו לממן את עצמם מבלי לעלות לקופת המדינה, תוך השתלבות במשק כידיים עובדות.

6. הפתרון לבעיית הפליטים ולבעיית עומס הפליטים בשכונות דרום תל אביב הוא דווקא פשוט: במקום להביא עובדים זרים בשיטת הדלת המסתובבת שמכניסה כסף לקבלני כוח האדם המקורבים לשלטון, אפשר להשתמש בכוח העבודה של הפליטים. הם יכולים להשתלב בחקלאות, בעבודות ניקיון וכו'.כך, הם גם יפוזרו ברחבי הארץ לפי מקומות עבודתם ויוכלו להחזיק את עצמם כלכלית מבלי להיות נטל על הקופה הציבורית. הפתרון הפשוט הזה לא קורה, כי בין השאר יש מי שיפסיד כסף מזה, אותם מאכערים שסוחרים בעובדים זרים.אגב, לא מדובר על לקלוט את כל פליטי אפריקה. הרעיון הוא למצוא פתרון למי שכבר כאן. זרם הפליטים לארץ בכל מקרה נעצר. ואגב נוסף- גם לא מדובר על לאזרח את הפליטים, אלא על מתן אשרת שהייה ואישור עבודה. שום פצצה דמוגרפית לא טמונה כאן, כפי שאין פצצה דמוגרפית בנוכחותם של עשרות אלפי זרים שעובדים בארץ באישור.

7. קליטת פליטים היא אינה משהו ששייך בלעדית ל"שמאל הקיצוני". גם מנחם בגין (סמולן ידוע) העניק מקלט לפליטים וייטנאמים לאחר שלא נמצאה מדינה שהייתה מוכנה לקלוט אותם. הוא אגב גם אזרח אותם.

***
כל עוד אתם מסכימים לזה,  כך מגמת כליאת בני אדם ללא הצדקה או צדק תמשיך להתפשט כשיטה ללא התנגדות. אז ביום שזה יופנה כלפיכם, לא יהיה לכם כבר למי לזעוק. ואל תמהרו לחשוב שלכם זה לא יקרה.(פרפרזה על דברי נימלר ).תוסיפו לזה את אלימות השוטרים כלפי מפגינים (כלפי מתנחלים בהתנתקות, כלפי פעילים חברתיים, כלפי אתיופים, כלפי פעילים פוליטיים) ותקבלו סוכריה של מדינה דמוקרטית לעילא ועילא.


ההסתה של הממשלה כנגד הפליטים היא תרגיל ידוע ושחוק בהסחת דעת. ואתם קונים את הבלוף. הממשלה מזהה זעם ציבורי על הפשעים הכלכליים והחברתיים שלה, אז היא מארגנת לכם מטרה נוחה להוציא עליה את הזעם: הפליטים.
וכך, במקום שתתעסקו בבעיות האמיתיות שיוצרת כאן הממשלה (יוקר מחייה, עוני, שחיתות שלטונית וכו'), אתם מתעסקים בשקרים מומצאים, בהסתה ובליבוי שנאה על כלום. אתם נופלים כטרף קל, לשיניה הדהויות של מכונת התעמולה הממשלתית.

פורסם במקור בדף הפיסבוק של אור-לי ברלב בקישור כאן

179 תגובות:

  1. עד כמה שאני יודע, אדם יכול לבקש מעמד פליט רק במדינה הראשונה אליה הגיע מחוץ למדינת המוצא שלו.

    לפיכך אני לא מבין מה הקייס של מישהו מסודן לבקש מעמד פליט בישראל (אלא אם כן הגיע בטיסה ישירה מסודן לישראל). עד רמה שאני יודע, רוב הסודנים/אריתראים הגיעו לישראל אחרי שדרכו על אדמת מצריים קודם לכן.

    כל זה אמרתי לצורך העניין היורסטי. בלי קשר לעניין המכלאות והשקרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מדויק:
      אמנת הפליטים קובעת כי פליט הוא מי שיש לו חשש מבוסס מפני רדיפה על רקע גזע, דת, לאום, השקפתו הפוליטית או השתייכותו לקבוצה חברתית מסוימת .
      פליטים המבקשים הכרה והגנה מהמדינה הבטוחה הראשונה אליה הגיעו במהלך בריחתם ממדינתם, מוגדרים כ"מבקשי מקלט" על פי האמנה.

      מחק
    2. ומצריים לא נחשבת למדינה בטוחה לצורך העניין?
      האם העובדה שמצריים חתומה על האמנה לא הופכת אותה למקום שבו הבורחים מסודן היו צריכים לבקש מקלט? (בהנחה שמצריים היתה המדיה הראשונה אליה הגיעו הפליטים בצאתם מסודן)

      מחק
    3. הרי העניין נבחן. אם היתה פרצה ממשלת ישראל כבר מזמן היתה מגרשת את האפריקאים ובכל זאת החוק הבינלאומי לא מאפשר לה זאת.

      מחק
    4. א. ההנחה שאם היתה פרצה ממשלת ישראל היתה מגרשת את מהגרי העבודה לא בהכרח נכונה. לצערי הממשלה נרתעת מביקורת ומלחץ ציבורי ולא משתמשת בכל הכלים שבידה.

      ב. 'החוק הבינלאומי', עד כמה שהמונח נשמע מפוצץ, הוא לא חזות הכל.

      מחק
    5. אז אם ככה הממשלה צריכה להחליט או שהיא מקבלת את החוק הבינלאומי ומשאירה את הפליטים בארץ ומוצאת להם פתרון או שהיא מפרה את החוק ומגרשת אותם עם כל ההשלכות של זה.המצב היום שהיא לא עושה את זה ולא עושה את זה.
      ערן

      מחק
    6. אפשר להשאיר את הפליטים (עאלק ...) שיש כאן. אבל, במקביל לקנוס בקנסות עתק מעסיקים (כן, גם את עיריית תא ...). את ההמשך אתה יכול לדמיין לבד.

      מחק
    7. התשובה לשאלה פשוטה: אמנת הפליטים מציינת מפורשות כי פליטות אינה מוגדרת לפי המקום אליו אתה בורח אלא מעצם מצב הסכנה ממנו ברחת.
      אין בשום מקום באמנה סעיף הנוגע לכך שאדם הוא מבקש מקלט או פליט רק במדינה הראשונה אליה הוא מגיע. ומה אם המדינה הזו גם היא פוגעת בזכויות אדם? אז הם עברו דרך סיני כידוע עינו אותם שם ונשים בקושי שורדות את המסע הזה כי גם אונסים ורוצחים אותן. ככה זה במצרים. אבל אנחנו היהודים, אולי, רק אולי, קצת יותר אנושיים, או היינו אמורים להיות לאור מסקנות השואה. אבל לא. אנחנו כולאים אנשים שלא ביצעו עבירה, ללא משפט, בלי לבדוק את מעמדם כפליטים או לא, למשך שנה עכשיו וקודם זה היה לשלוש שנים אז יש אנשים שהיו כלואים ללא משפט כבר שנתיים. וזה לא מתחיל ונגמר בכליאה (שהיא אגב גם לא יעילה במיוחד).
      פגשתי פליטים שאמרו- ישראל היא לא המטרה. המטרה היא לשרוד ולחיות. אז אם לא רוצים אותנו כאן ואנחנו מפריעים, תנו לנו לעבוד, שנרוויח מספיק כסף כדי לטוס מכאן למדינה אחרת שאולי כן תקבל אותנו בשעריה. אבל לא. מעדיפים לזרוק את כולם כאן בדרום תל אביב, כדי שהסטיגמה עליהם כמטרד רק תמשיך ותתנפח למימדים שנוחים לפוליטיקאים שלנו.

      מחק
    8. הפליטים אינם באמת פליטים - הם עצמם אומרים לכול מי שמדבר איתם שהם באו כדי לעבוד! שוב אני חוזר כדי לעבוד!.

      וכמו שכבר אמרנו, המדינה הראשונה היא מצרים, ולכן שם הם היו צריכים להשאר, אם הם חצו את מצרים ונכנסו לישראל (ושלא נדבר עם אלפי הדולרים שהם שילמו לבדואים כדי להגיע לישראל) אז הבנו מה הסיבות שהם פה.

      מדינה ישראל היתה מגרשת אותם ממזמן ללא ארגוני זכויות האדם (ארגנוי שמאל רדיקלי, שזכויות אדם מעניין אותם כול עוד זה קשור לזרים, ליהודים מבחינתם אין זכויות אדם, לא שמענו עליהם בהתנתקות)

      כדאי קצת לדייק פעם הבאה..

      מחק
    9. נושא המדינה הראשונה הוא הבל הבלים ואין אף משפטן שמתמצא בנושא ושאני מכיר בארץ או בעולם שמעלה אותה כי היא לא רלבנטית לכתוב באמנה. אבל זה ודאי לא ימנע ממך לחזור על הטיעון הזה שוב ושוב.

      מחק
    10. בוא נתמודד צעד אחרי צעד.
      שלב ראשון נפנה אותם מהשכונות אליך.
      אני לא צוחקת. גם בטוחה שתסכים כי הם היו 4 שנים על גב השכונות.
      בינתיים נחליט לאן ילכו הלאה.
      ערן.
      אתה יודע להיות פרקטי? מה תשובתך.

      מחק
    11. פליט לא חייב לבקש מקלט במדינה הראשונה שהגיע אליה. זה על פי אמנת הפליטים. אנקדוטה קטנה: ישראל דחפה באו"ם לניסוח אמנת הפליטים המקורית ב-1951. באמנה המקורית הייתה התייחסת לפליטי מלחה"ע השנייה בלבד. לאחר מכן היא הורחה לפליטים באשר הם. ישראל חתמה גם על האמנה החדשה. העובדה הזו ועוד כמה עובדות שירעננו את זכרוננו הקצר מובאות להלן:


      1. פליט הוא מעמד זמני הניתן למי שנרדף במדינה שבה הוא אזרח (או שבה הוא התגורר למי שאין לו אזרחות).
      2. פליט איננו חייב לבקש מקלט רק פעם אחת - למשל במצרים. הסדר כזה קיים בתוך אירופה. ישראל לא שייכת אליו.
      3. הזכות לעבוד הוא אחת הזכויות המרכזיות שמעניקה אמנת הפליטים. מכאן מבקשי המקלט הם גם מבקשי עבודה.
      4. לפי מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יש לאפשר למבקשי המקלט לעבוד.
      5. לפי נתוני המשטרה, שיעור הפשיעה בקרב מבקשי המקלט נמוך בעשרות אחוזים משיעור הפשיעה הכללי באוכלוסייה בישראל.
      6. הפליטים מבצעים עבירה פלילית כשהם משיגים את הגבול לתוך ישראל אבל יש להם הגנת צורך או הגנת כורח - הם חייבים לעשות זאת על מנת להגן על עצמם או על משפחתם. אף שופט לא ירשיע אותם. זו הסיבה שישראל איננה מעמידה אותם לדין.
      7. מדוע הפליטים לא מגיעים בצורה מסודרת, נאמר דרך מעבר הגבול בטאבה? כי על מנת להגיע למעבר הגבול בצד הישראלי יש לעבור דרך הצד המצרי - המצרים לא יאפשרו את זה (ראו הסעיף הבא).
      8. המצרים יורים על מבקשי המקלט שחוצים את הגבול לישראל. ההגיון אומר שהם צריכים לזרוק עליהם סוכריות ולאחל להם בהצלחה. מדוע הם עושים זאת? קשה לדעת, סביר שמאותה הסיבה שהמזרח גרמנים ירו על מי שניסה לעבור את הגדר למערב: בושה. במקרה של המצרים, בושה שהפליטים האפריקנים מעדיפים את החיים הקשים בישראל על החיים במצרים.
      9. ישראל הוקמה בנסיון לפתור את בעית הפליטים היהודים לאחר מלחמת העולם השניה. ישראל לחצה על האו"ם בנושא זה והתוצאה היתה כינונה של אמנת הפליטים ב-1951. אמנת הפליטים היתה במקורה רלבנטית אך ורק לפליטים ממלחמת העולם השניה מאירופה, שחלק גדול מהם היו יהודים. האמנה תוקנה בשנות הששים - ישראל חתמה גם על האמנה וגם על הפרוטוקול שתיקן אותה.
      10. המשפחה שלי היו פליטים עוד לפני האמנה. מי שהציל אותם מרצח סיכנו את חייהם. בני משפחתי ברחו עוד לפני שהחלה השואה

      Karl Rossmann

      מחק
    12. לאנונימי יש בדיקה פשוטה כדי לברר האם טענות בנושא פליטים הן ראויות
      נניח שהפליט הוא יהודי שבורח מהנאצים האם הטענה שלך מוצדקת לגביו. לדוגמה
      פליט יהודי מפולין הגיע לרומניה ומשם ברח באוניה לטורקייה האם על הממשלה הטורקית להתיחס אליו כפליט? האם מותר וצודק להחזירו לרומניה?
      או האם לרומניה מותר היה להחזירו להונגריה? ממשלת פולניה (תחת השליטה הנאצית) הודיעה שהיא מקבלת יהודים בחזרה האם מותר להחזיר חהודים לפולניה?

      מחק
    13. ערן הילדסהיים
      תעשה טובה ותהיה הגיוני, האנשים האלה שילמו אלפי דולרים לבדואים כדי להגיע לגבול..

      עדיין, זה לא ימנע ממך לחזור על הטיעון שהם 'פליטים'

      מחק
    14. מי אמר שהם פליטים? אתה קובע את זה לצורך הדיון

      מחק
    15. אאגב, עדיף שתשארו בנושאי כלכלה..בנושא מדיניות אתם לא מבינים כל כך :)

      מחק
    16. לליאור כהן. אם לגזור ממצבי פליטות שאנחנו מכירים, על בשרנו ובהיסטוריה הלא רחוקה - גם אנשים שניסו להמלט מאירופה, עברו מארץ לארץ הרבה פעמים עם תשלום למבריחים. במנוסתם הצליחו חלקם לשמור איזה תכשיט יקר ערך תפור במעיל או מוחבא באיברים אינטימיים, ובזכות ה"תשלום" חייהם ניצלו, בחלק מהמקרים וחלקם חיים בינינו עד היום.

      איך תוכל להסתכל בעיניים לניצול שואה ששרד בזכות שיחוד חייל גבול כזה או אחר שבזכותו הוא הצליח להמלט מהתופת ולהגיד לו שבעצם זה שהוא שילם כסף כדי לברוח הוא לא זכאי לתואר פליט?

      מחק
  2. פליט יכול להיות פליט רק למדינה עם גבול משותף. לאריתריאה ודרום סודן אין גבול משותף עם ישראל. הם יכלו לגשת לנציבות האו"ם במצרים שמטפלת בפליטים,אך הם בחרו להגיע לישראל בכדי לעבוד ולשפר את רמת חייהם, לכן הם מהגרי עבודה וצריכים לחזור לבית שלהם,אין דבר יותר הומני מלהחזיר בן אדם לביתו,ויפה שעה אחת קודם!

    השבמחק
    תשובות
    1. זו לא הגדרה של פליט על פי אמנת הפליטים.

      מחק
    2. משעשע לראות את הדביקות ואי הדביקות בהגדרות וחוקים לפי הצורך של אלה המצדדים בגנבי הגבול (וגם של אלה שאינם מצדדים בהם)

      מזכיר שבסופו של דבר כולנו אנושיים, ואף אחד אינו חף מאינטרסים, וכן, גם לעשות לעצמי נעים-בלב-כי-אני-מרגיש-יפה-נפש זה אינטרס.

      מחק
  3. כמו תמיד. הדרך הכי טובה לבחון את הנושא הוא להסתכל לאמת בפרצוף ולהשתמש בשפה מדוייקת ופשוטה ככל האפשר.

    הפליטים\מסתננים\מבקשי מקלט\מהגרים הם בסה"כ אנשים (כלומר בני-אדם) שזזו ממקום למקום. לא יותר, לא פחות. לכלוא אותם ולהתעלל בהם זאת אלימות נבזית בלי קשר לתירוצים בשמם זה נעשה.

    היום כולאים אנשים שבאו מאריתראה מחר יכלאו אנשים שהגיעו מגבעתים - אין הבדל מהותי בין השניים

    השבמחק
    תשובות
    1. עוד נקודה.
      אם כל הקרקס הזה לא היה ממומן ע"י מיסוי אלא באופן התנדבותי. כלומר, רוצה לכלוא אריתראי - שלם.
      אני תוהה כמה אנשים היו פותחים את הארנק ומשלמים.
      תארו לכם קמפיין: אם אתה מסכים הפקד צ'ק לחשבון זה וזה.

      הרבה יותר נוח שיש מתווך שמשלם עבור העבודה השחורה (עדיין מכספנו - אך באופן פחות ישיר).

      מחק
    2. מפגן בורות מרתק -
      באותה נשימה, וכי הם כל כך קרובים (תושבי גבעתיים וגנבי הגבול)
      בוא נשכן אותם יחדיו.
      אני משוכנע שתושבי גבעתיים החביבים לא ייתנגדו הרי לעוד משכמותם, מה אתה אומר ידידי ההומאני?

      מחק
    3. כל מה שאני אומר שאם אתה רוצה לשכן, להוביל, להאכיל, להשקות, לשפוט, לכלוא, לתת להם מסמכים, לקחת להם מסמכים או להתנכל להם תעשה את זה מכספך ולא מכספי.

      כלומר, עזוב את כספי משלם המיסים בשקט. הקם עמותה והראה את פניך בציבור בבקשה לתרומות

      מחק
    4. לא נעים לי לומר את זה, אבל זה לא מעיד על עודף אינטליגנציה, בלשון עדינה.

      1. ההחלטה למנוע את ההגירה היא החלטה לא פופולרית במיוחד ולא קלה בשום צורה ואופן. היא מזיקה למקבלי ההחלטה, מזיקה לדימוי שלהם בעיניים מקומיות ובעיניים לא מקומיות.

      2. המצב שנוצר, הוא מצב מאוד לא נעים לנו, כתושבי המדינה, כי אנו מחוייבים לאטום את הלב, כביכול, לסבלם של אנשים אחרים, שסה"כ ניסו לשפר את מצבם העגום.

      3. המצב שהיה נוצר אילולי ההחלטה הזו, היה פצצת זמן, שתוצאותיה יכולות להיות לא פשוט מהרס טוטלי של המדינה הזו. זרם של פליטים, במאות אלפים, יציף את ישראלץ לכן, אני מכבד את מקבלי ההחלטה, שהקריבו פופולריות (בקרב חלק מהאוכלוסיה, בייחוד האליטות וייפי הנפש) לטובת עתיד המדינה.

      4. כל הדיונים והטיעונים על ספינים, חוק בינלאומי וכו' - תמיד אפשר לבוא עם כאלה טיעונים. טוב, אתם אוהבים לשנוא - יבושם לכם. צר לי על כך. חבל. שינוי חיובי צריך לעשות מהבנה ואהבה ולא משנאה עיוורת ומפגרת.

      מחק
  4. יש פוסט מצוין של אישתון על זה מלפני לא הרבה זמן (צריך רק לגלול קצת למטה בפייסבוק שלו) עם הרבה נתונים מאירי עיניים.

    השבמחק
  5. כל דבר במידה, בגין הסכים לקבל 100 פליטים ויאטנמים, בסופו של דבר הגיעו הרבה יותר כי הם הזמינו בני משפחה, וחלקם המשיכו מפה אחרי זמן לאמריקה.
    פליטים אלו אנשים שבדרך כלל אחרי שנה שנתיים מסודרים, פרט כמובן אם הם פליטים פלסטינאים שעשו את המצב שלהם למקצוע.
    שום מדינה בעולם לא מקבלת כל מי שרוצה לעבור לגור בה, וזה חבל אבל זה המצב, כל מדינה רוצה שיגיע אליה מי שיכול לתרום. ישראל זו המדינה היחידה שמקבלת כל יהודי. קבלנו מאות אלפי פליטים רוסיים ולא מעט מהם הם כלל לא יהודים, לכו לחוף הים בבת ים ותראו את אוקרינה, כחולי עינים בלונדינים. שלא לדבר על האתיופיים.
    האם יש למישהו ספק שהם יהיו עול על המדינה? הם הגיעו מרקע אחר ומתרבות שונה, כל המספרים של אשתון שמוכיחם שהם יותר ישרים מהישראלים הם בדיחה. כל אחד צריך להגן על עצמו.

    השבמחק
    תשובות
    1. ועדיין לא הפרכת אף אחת משבע העובדות שמועלות במאמר.

      מחק
    2. לכל הדברים שלך (גידי) אין קשר לנושא.
      אם ישראל לא רוצה לקלוט פליטים, שלא תחתום על האמנה.
      אם ישראל רוצה להגדיר את הסודאנים/אריתראים כ"לא פליטים" שתעשה את זה.

      בינתיים ישראל נמנעת מלקבוע את המעמד של מבקשי המקלט.
      יכול להיות שהם מבקשי עבודה שעזבו חיים נוחים בסודאן בשביל חיים יותר נוחים בישראל. נגיד. אז שישראל תגדיר אותם כנוכלים שביקשו אשרת פליט בלי שמגיע להם ותחזיר אותם. אבל ישראל נמנעת לעשות את זה, ורק בשביל להבהיר - לא השמאל הקיצוני עכשיו בשלטון.

      הייתי חושב על הטענה שלך שהם מהגרי עבודה סתם ולא אנשים נרדפים אילו כל ההתעללויות האלו היו עושות עליהם רושם והם היו אומרים "יאללה, ניסינו ולא הלך, חוזרים לדרפור". כרגע המצב הוא שהם מעדיפים לסבול את כל החרא הזה בלי שהם יכולים לעבוד ולתמוך במשפחות שנשארו מאחורה (כמו שעושים מהגרי עבודה) ורק שלא יחזירו אותם לתופת שממנה הם באו.

      מחק
    3. שמוליק תתפלא אבל השמאל הקיצוני דווקא כן בשלטון הוא שולט באמצעות בגץ, החונטה המשפטנית, היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות - שתופרת תיקים למי שאינו נושא חן מלפניה - צמרת הצבא, צמרת המשטרה, חלקים נרחבים באקדמיה, משרד החוץ, משרד המשפטים, משרד האוצר, וכמובן איך כמעט שכחתי, התיקשורת המנצחת על כל החבורה בשטיפת מוח 24/7/365 יום בשנה. בישראל הממשלה הנבחרת וביבי בראשה הם בעצם המריונטות של החונטה הדיקטטורית שהקים פה השמאל. למה לי בחירות וממשלות אם יכול אני לשלוט על ראשי הממשלות ושריהם, יאמר לעצמו השמאל בשקט ומחייך אל עבר שפמו.

      מחק
    4. שוב סיפורי החונטה והבגץ.
      אכלו לי שתו לי, והליכוד בשלטון מאז 77 עם הפסקה קטנה (ולא נשכח מי היה המסית על המרפסת שדאג שההפסקה הזו תיגמר טרם זמנה).

      מחק
  6. http://article.yedioth.co.il/default.aspx?articleid=5932

    השבמחק
  7. עם כל הכבוד לכותב המאמר, אולי יסביר בטובו באיזו מלחמה נתונה אריתריאה? עד כמה שזכור לי, מלחמת אתיופיה-אריתריאה הסתיימה לפני הרבה זמן ...
    לגבי אזרחי סודן, מדובר באזרחי אוייב ואף מדינה לא חייבת לקלוט אזרחי אוייב גם לא לפי אמנת הפליטים.

    לעניות דעתי, החזקת האנשים הללו במתקן שהיה פתוח תוך סיפוק מחסורם במזון, טיפול רפואי, חינוך לילדים על חשבון משלם המיסים היא בדיוק מה שצריך בימים אלה. יש לזה שם: מחנה פליטים.
    כאמור, המדינה צריכה לספק הגנה על חייהם של האנשים הנ"ל ולדאוג שיהיה להם מה לאכול אבל המדינה לא מחוייבת לתת להם לעבוד ללא רשיון.
    מצד שני, המדינה לא יכולה להתהדר בנקיון כפיים. על המדינה לבחון בצורה עניינית את בקשות המקלט ולא לשים את מרביתן לתוך המגרה כפי שנעשה עד כה.
    בנו מתקן שיכול להכיל עשרות אלפים, יש לאכלסו באלה שלא קיבלו מעמד, לבחון בצורה עניינית את בקשות המקלט ובמקביל לאכוף בצורה חסרת פשרות העסקה ללא רשיון עבודה.

    דירק דיגלר

    השבמחק
    תשובות
    1. מחנה פליטים זה לפליטים.
      אף אחד לא הכיר בהם כפליטים, ואף אחד לא הכיר בהם כלא פליטים שדינם גירוש.

      אז איך קוראים למחנה שבו כולאים ללא משפט אנשים שאינם פליטים?
      יש לזה הרבה שמות, בוודאי לא מחנה פליטים.

      יכול להיות שיש צדק בטענה שלך לגבי אריתריאה. אז למה ממשלת ישראל לא גומרת עם זה ומחזירה אותם לאריתריאה? למה היא מעמידה את האנשים האלה במין לימבו שהם לא פליטים ולא לא-פליטים? אף אחד לא רוצה להתמודד עם השאלה לגבי מעמדם. למה ביבי הגיבור (ברוך השם שעכשיו זה רק בידיים של הימין התפוח אדמה הלוהט הזה) לא מחליט על ראיונות בסרט נע וקביעת מעמד של כל אחד מהאנשים האלה?

      כי הוא יודע, וגם אתה יודע, שהם פליטים. ושאם הוא יגרש אותם חזרה לסודן או אריתריאה זה ישמוט את הקרקע מתחת ליללה הקבועה שלו על זה שהעולם התעלם מפליטים יהודים לפני 70-80 שנה וגירש אותם חזרה את התופת.

      מחק
    2. קרא פה:
      http://www.african.co.il/2012/06/05/eritrea_sit/

      מחק
    3. למה לא מגרשים את האנשים לארתיראה? שאל את ארגוני השמאל הרדקלי הנקראים ארגנוי 'זכויות אדם' (שמומנים ע"י כסף אירופי , ועותרים לבג"ץ בכול מה שקשור נגד מדינת ישראל ונגד יהודים .. לא ראינו אותם עותרים לבגץ שגרשו אלפי מתנחלים) שכול רגע עותרים לבגץ ולכן המדינה מחשש בית המשפט לא מגרשת

      מחק
    4. ואם לא היו ארגוני "שמאל רדיקלי" שממומנים על ידי כסף אירופי -כיצד היה אפשר לגרש את הפליטים כשישראל חתומה על אמנה בינלאומית שמונעת זאת ממנה? נבטל את האמנה?

      מחק
    5. היה אפשר לגרש אותם למדינה שלישית .. כמו שרק העלו את ההצעה וישר כול ארגנו השמאל קפצו..

      מחק
    6. היה נוהל החזרה חמה לגבול - קמו ארגוני השמאל הקיצוני וגרמו לביטולה..

      מה שאתם לא מבינים את זה את העניין המהותי, השמאל הקיצוני וכול ארגוני 'זכויות האדם' רוצים לשנות את מהות ואופיה של המדינה- ממדינה יהודית - למדינה כול אזרחיה,

      בשביל לשנות זאת , צריך רוב, והרי את היהודים הם לא ישכנו ולכן השיטה זה להכניס לכאן כמה שיותר לא יהודים כדי לשנות זאת.

      ככה עם ההתנגדות שלהם להחוק למינעת 'איחוד משפחה' שמונע מערביים ישראלים לייבא פלשיתנים לארץ וועוד..

      הבעיה שאנשים לא קולטים את זה..

      מחק
  8. שימו לב!
    אנחנו עוסקים בעובדות .לא באור לי ,הכלכלה האמיתית או ערן.
    תגובות לא ענייניות ימחקו. תגובות שלא יתיחסו ספציפית לעובדות המוצגות פה לא יוצגו. חושבים שאור לי טעתה? צרפו קישורים למידע שתומך בדעה שלכם. משפטים ותאורים מאיפה הגיעו הכותבים ולאן הם הולכים לא רלבנטים לדיון ,לא מעניינים אף אחד והם ימחקו.

    תודה על ההבנה
    ערן

    השבמחק
    תשובות
    1. ערן אם אתה מדבר על עובדות, אלה הן העובדות: כאבי תופת

      בשורת השלום שלבני וקרי נושאים כרוכה ב"וויתורים כואבים" ומתוארת תמיד כ"היסטורית". היסטורית, כנראה בגלל הייחוד החד-פעמי בתולדות ישראל ואולי בעולם, שעם מפנה ומוסר את מולדתו מרצונו לטובת עם אחר, אויב. דורות רבים יחקרו את המפולת הזאת ולא נעסוק בה כאן – 'גדול עלינו'. לעומת זאת נטעים את הקורא על קצה המזלג מן "הוויתורים הכואבים".

      - חתימתו של אבו-מאזן: כל החתימות הפלסטיניות עד כה היו "על הקרח", וגם זו תתמוסס ב"אביב הפלסטיני" הבא. לעומת זאת, מה שאנחנו נמסור יהיה בלתי הפיך. בכלל, את מי חתימתו מחייבת? המחצית העזתית של עמו, הפזורה הפלסטינית, הפלסטינים אזרחי ישראל וגם רוב נתיניו המצדדים בחמאס – כולם מתנגדים.
      - הבעיה הדמוגראפית: מאות אלפי צאצאי הפליטים מלבנון, מסוריה, ממצרים, מעזה יזרמו לתוך יו"ש. לראשונה יהיה רוב ערבי במערב הירדן. במצעדים המוניים, בטרור, דרך האו"ם הם ילחצו על הגבול החדש. זה יהיה השלב הבא ב'תורת השלבים'.
      - מול טרור מתחדש, האם "חומת מגן ב'" תהיה עדיין אפשרית, ולא תהפוך לתקרית בינלאומית עם סנקציות והתערבות צבאית מבחוץ?
      - משק המים בלי אקוויפר ההר: מבחינה כלכלית והנזק לסביבה - האם אפשר לחיות על מים מותפלים בלבד?
      - נתב"ג : איפה נמקם נמל תעופה בינלאומי בטוח, שלא בטווח ירי מיו'ש, במקום נת"ל בן-גוריון שנשלט ע"י השומרון הפלסטיני?
      - כביש מס. 1: מובלעת לטרון אינה "גוש" ותושביה הערבים שגורשו מן הכפרים יאלו, אמוואס ובית נובא יתמקמו ב"פארק קנדה" ובמוזיאון השריון. כביש מס. 1 לירושלים יצטרך לעבור לתוואי חדש. היכן?
      - "המעבר הבטוח": בין שני חלקי פלסטין הריבונית, עזה ויו"ש, לא יהיה עוד בריבונות ישראל. איך מתמודדים עם בעיית ביתור הנגב? עצבנות בקרית גת.
      - הבונקר האטומי לאח"מים ההולך ונבנה קילומטר או שניים מן הגבול החדש. מה ההצדקה לזרוק עליו עכשיו מאות מיליונים ?
      - סידורי הבטחון: במוקדם או במאוחר, כשיקום איחוד הפלסטינים משתי גדות הירדן למדינה אחת, "סידורי הביטחון" על הירדן שוב לא יהיו רלוונטיים. נשק כבד, מחבלים, צבאות זרים - יזרמו ללא הפרעה.
      מול מדינה פלסטינית שתשתרע מגבול עיראק ועד לים התיכון, כמה אוגדות נצטרך להעמיד?
      - חמת גדר, שאינה שייכת לסורים, היא "שטח כבוש" מששת הימים, ועל כן הפלסטינים דורשים אותה. איך נחבר אותה אליהם?
      - גירוש 150.000 מתנחלים (בגל הראשון): יעלה 150 עד 200 מיליארד שקל. מניין? והיכן להושיב אותם, כשכבר בנגב מתחיל להיות צפוף?
      - איך מחשבים את הפיצויים לפלסטינים על כל דונם של "גושים" בירושלים וביו"ש תמורת שטח שווה מתוך הקו הירוק? כמה מאות או אלפי דונמים בנגב שווה דונם אחד בנוי בירושלים? באלפי מנשה?
      - ואיך מונעים הצטרפות מתיישבים בחולות חלוצה, בחבל לכיש, בעמק בית שאן שאדמותיהם תסופחנה לפלסטין – למאבק המתנחלים?
      - איך לגלות לציבור את החיוב המשפטי הבינלאומי למסור למדינה הפלסטינית את כל העתיקות שהוצאנו מ"אדמתה" בירושלים וביו"ש, כולל הנרות והמטבעות עם המנורות וכלי המקדש? שזה כבר התחיל באוסלו, שם התחייבנו להכין להם רישום של כל עתיקה?
      - מה לעשות בערביי ירושלים המחולקת שיסרבו לוותר על תעודות הזהות הכחולה? לקבלם כאזרחים בקו הירוק? להשאירם ב'פלסטין' ולשלם להם ביטוח לאומי?
      - איך מונעים התנכרות והתרחקות של החלק היותר ציוני בעם מן המדינה, שיראה בה את מי שגזל מן העם יהודי את ארצו? איך מאחים את הקרע החדש: מדינת ישראל נגד ארץ ישראל?

      "וויתורים כואבים"? יש כאבים ויש כאבים: ישפוט הקורא.

      אליקים העצני

      מחק
    2. מה הקשר בין זה לבין העובדות במאמר?

      מחק
  9. נו, אז כמו שכבר כתבתי, האריתראים לא בורחים מאימת המלחמה. זו עובדה כי מלחמת אתיופיה-אריתריאה הסתיימה מזמן.
    רצוי היה כי המאמר ידייק בעובדות. האריתראים בורחים ממשטר רודני ומתעמר באזרחיו. העניין הוא שזו עדיין לא סיבה להעניק מקלט לפי אמנת הפליטים של האו"ם. הסיבה העיקרית שהאו"ם נתן הגנה קבוצתית לאריתראים היא הגיוס לצבא ללא הגבלת זמן(שמשול לעבדות).
    אז אולי מישהו הבקיא במספרים יוכל לומר כמה עריקים מצבא אריתריאה שוהים במדינת ישראל, וכמה מהם קיבלו/לא קיבלו מעמד בישראל?

    דירק דיגלר

    השבמחק
    תשובות
    1. 1) אני מבין מההגיון שלך שיהודי שברח מגרמניה ב36, בטרם המלחמה, לא היה ראוי למקלט. זה סתם משטר מתעמר, לא מלחמה.
      אם ככה, מה הטענה של ישראל לגבי הספר הלבן שמנע הצלה של יהודים ערב המלחמה?

      סבא וסבתא שלי ברחו מאימת הבאות לא בזמן המלחמה אלא ב34. ולא מגרמניה אלא מצ'כוסלובקיה. מי שעיניו היו בראשו ברח ולא חיכה לאקציות. ובכ"ז מבחינתי הם היו פליטים לכל דבר. אז מה אם הם עזבו עסק משגשג ונחלה פורחת?

      2) אם הם לא זכאים למעמד פליט, מה מונע מנתניהו להעלות את כולם על ספינה ולפרוק אותם באריתריאה? מדובר במנהיג לאומי מלא עזוז וזקיפות קומה, לא באיזה סמולני בוגדני. לא?

      מחק
    2. תרשו לי להזכיר לכם שלא מעט יהודים שברחו מהנאצים, המקום הראשון אליו הגיעו בארצות המקלט זה מעצר/מחנות מעצר. הם שוחררו רק בהמשך כאשר כולם נוכחו לדעת שלמרות היותם אזרחי אוייב אינם מהווים סכנה. אפילו ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ז"ל ישב במחנה בברה"מ עד לגיוסו לצבא אנדרס הפולני שעמו הגיע לארץ ישראל.
      דבר נוסף: לא כל הפרת זכויות היא בסיס קביל לבקשת מקלט. למשל: החזקת האוכלוסיה במצב של עוני מרוד אינה בסיס קביל. לעומת זאת המלטות מרדיפה פוליטית/דתית/גזענית/אתנית, המלטות מרצח עם בהחלט עילות קבילות.
      מה שאני טוען הוא שאסור למדינת ישראל לדחוף את בקשות המקלט למגרה ויש לבדוק באופן פרטני כל אחת ואחת מהן.
      איפה לשכן את אלה שעניינם בעיון ובחינת הרשויות? בוודאי לא בתל אביב. לדעתי מתקן כמו "חולות" הוא הפתרון הראוי.

      דירק דיגלר

      מחק
    3. אבל עניינם של אלה המשוכנים ב"חולות" אינו בחינה של הרשויות. סתם מחזיקים אותם.

      מחק
  10. חייבים להפסיק עם המידע השקרי בנושא הזה. מדהים ששוב ושוב חוזרים על אותם ה"עובדות" כמו מנטרה למרות שאין להם שום קשר למציאות. ניכר גם שהכותבת לא מכירה את הנושא לעומק בכלל, והמידע שלה מגיע ממקורות מכווני אג'נדה. אין שום סיכוי שהיא הייתה כותבת את הנקודות הנ"ל אם היא הייתה מסתובבת בדרום תל אביב בעצמה, ומדברת עם אנשים שבאמת חיים שם, ומבקרת במתקני כליאה.

    נגע נקודה נקודה:

    1. נטען כל הזמן שהמסתננים מגיעים מאזורי מלחמה. זה פשוט לא נכון.
    http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Sudan_(1986%E2%80%93present)
    לפני מס' שנים הגיעו להסכמי שביתת נשק ובחלק מהמקומות המורדים פשוט ניצחו. צריך כן לדעת שלמרות שאין מלחמה תנאי המחיה קשים שם כי יש רצח גניבה ואונס בשגרה. אבל אין לנו מה לעשות בקשר לזה, וזה לא מתפקיד המדינה שלנו לפתור את הבעיה של כל מדינות העולם עם תנאים פחות טובים משלנו.
    ככה שלא נכון לתאר כאילו הם נסים על נפשם בספונטניות, אלא זה תהליך מחושב מאוד שעולה הרבה מאוד כסף אותו הם חוסכים לאורך כמה שנים (מדובר על אלפי דולרים כדי להגיע לארץ).

    2. אין שום קשר בין המצב של תושבי הדרום לפני הגעת המסתננים לבין העובדה שאחרי שהם הגיעו כמות הפשיעה, האונס, ההתרדות והגניבות עלתה משמעותית.
    איך אפשר להגיד שהפשעים שהמסתננים מאפריקה עושים לא באחריותם? הכותבת שמנסה להיות פסאודו-ליברלית יוצאת גיזענית בעצמה כי היא קובעת שאונס וגניבה ואלימות הם משהו שתבוע ביוצאי דרום אפריקה, ומי שאשם זה השלטון ששם אותם בדרום תל אביב.

    3. המסתננים למדו את המשחק (בעזרת אירגונים שטוענים שהם בעד זכויות אדם), ושינו את מה שהם אומרים כשתופסים אותם. פעם הם פשוט הצהירו שהם באו לעבוד, והיום לימדו אותם להגיד "פליטים". לחזור על השקר שיש שם מלחמה לא הופך את זה לאמת.

    4. נתחיל עם המינוח "מכלאות אדם" שאמור להביא קונוטציה של יחס לאנשים כמו חיות. באמת קשה להעביר טיעון שגוי בלי להשתמש בדמגוגיה זולה. ולטיעון עצמו - תאכלס בנו להם בתי מעצר, כי הם עברו על החוק. המסתננים נכנסו בצורה לא חוקית למדינה ועל זה לא מגיע להם פרס. הכותבת לא מבינה בכלל מה הסיבה שהאנשים האלה הגיעו לפה - עבודה ושיפור תנאי חיים. שום גדר שבעולם לא תעצור אנשים שרוצים להטיב את החיים שלהם. אם זה בסין, קוריאה הצפונית, רוסיה הקומוניסטית וכל מדינה אחרת שאנשים סיכנו את חיים בשביל לברוח ולשפר את חייהם. הסיבה שהכמות מסתננים פחתה היא כי שהם הבינו שיותר קשה למצוא עבודה, ושהתחילו הליכים להחזיר אותם חזרה לאפריקה, אז כל המאמץ והכסף שהם יבזבזו יהיה לשוא.

    5. הכותבת מדברת על כלכלה, אבל כנראה לא מבינה בתחום יותר מידי. לכל החלטה יש הפסד ויש רווח ובקבלת החלטות עושים בדיקת כדאיות ולפי זה אמורים לבחור מה לעשות. נכון שמתכני הכליאה עולים כסף, זה ההפסד. מה מרוויחים? ביטחון של תושבי דרום תל אביב, שיוכלו לחיות כמו בני אדם. פחות פשיעה שגוזלת משאבים מהמשטרה, מד"א ובתי החולים שמטפלות בנזקים שהמסתננים גרמו אם לישראלים ואם בתוך עצמם, פחות דירות שמאוכלסות ע"י מסתננים ושתושבים יכולים לחיות בהם (מה שגורם להוזלה של משכירי שחירות בטווח הארוך).
    ואיזה מן טיעון מצחיק זה שהכניסו לכליאה "רק 3000"? הכותבת בעצם אומרת: או שכולאים בו זמנית את כולם או את אף אחד. לא. דברים נעשים בהדרגה , וגם אם מצמצמים אפילו בקצת את המפגע החברתי הזה, זה עדיין חיובי.

    6. לפי הטיעון הזה, החוק במדינה שווה לתחת. אז מה אם הם עברו על החוק? בוא ניתן להם עבודה, ונבסס את המעמד שלהם. עדיף שהכסף מהבאת מהגרי עבודה יגיע לקבלנים ישראלים שאחרי זה ישלמו מיסים ויקנו איתו מוצרים ושרותים בארץ, מאשר שהכסף יגיע מהמסתננים לבדואים בסיני תמורת הבאתם לפה. מה גם שהקבלים לא מתעללים, ואונסים את מי שהם מביאים לארץ, אלא עושים זאת בתנאים אנושיים, בניגוד לדרך בה המסתננים מגיעים. ההשוואה בין מהגרי עבודה אפריקאים לאסייתים מגוכחת.
    יש הבדל עצום בין מהגרי העבודה שהגיעו מהמזרח לדוגמא לבין האפריקאים. מי שבאמת הלך בדרום תל אביב לפני גלי ההסתננות היה רואה מלא פיליפינים ותאילנדים, אבל לא היה שום אונס, לא היו הטרדות, לא היו גניבות ולא הייתה אלימות ורצח. אנשים שקטים והגונים שבאו לעבוד באישור ועל פי חוק, ובאמת רק הטיבו גם עם עצמם וגם עם המדינה. זה בניגות מוחלט למה שבא אחרי שהמסתננים מאפריקה הגיעו.

    7. אז אני מבין מהכותבת שהיא תומכת גדולה באידיאולוגיה של בגין נכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש הרבה בעיות במדינה וצריך לפתור אותן. זאת אחת הבעיות, ככה שלהגיד "למה לא מתעסקים בדברים יותר חשובים" זה מפגר. מה שכתבתי לא נובע מגזענות "כי הם שחורים", או מלאומניות, אלא מהמציאות בשטח ומה שבאמת קורה בתל אביב, באר שבע, אילת, ערד וכו'.
      הייתי ממליץ לכל המתייפיפים שדואגים נורא לזכויות אדם והומאניות, לדאוג לבעיות האנושיות של התושבים החוקיים פה בארץ (גם יהודים וגם ערבים), ולעזור להם קודם, בידיוק כמו שהייתה עוזר למשפחה או חבר קרוב לפני עזרה לאדם זר.

      אגב- הידע של כל מה שכתבתי לא נובע מדברים שקראתי באינטרנט. אלא שמזה שבשירות הצבאי שלי תפסתי את המסתננים בידיים שלי, ראיתי בעיניים ושמעתי באזניים שלי מה הם עברו ולמה הם באו לפה. ומהליכה בדרום תל אביב בתוך האזורי מגורים של המסתננים ודיבור עם אנשים שגרים איתם מידי יום.

      מחק
    2. ליאור,
      שאלת שאלות לעניין (ברובן), הנה התשובות:
      1. תתאר את זה באיזה דרך שתרצה את המצב במדינות מהן הגיעו הפלטים (מלחמה אגב היא לא רק בין מדינות -אפרורפו שכנתך סוריה) - יש עובדה שאתה לא מתיחס אליה: לממשלת ישראל אסור להחזיר את המסתננים לארצות מוצאם על פי אמנה בינלאומית. מה הפתרון שלך עכשיו: להעמיד אותם מול חוף הים ולהגיד להם שאם הם לא שוחים עכשיו לקפריסין ירו בהם?
      2. טענתך היא בדיוק טענת הכותבת. לא הבנתי על מה הביקורת?
      3. לא ברורה לי מה הבעיה שהפליטים נעזרים בארגוני סיוע. זכותם. אם יש פה איזה עבירה פנה למשטרה.לגבי זה שרובם משנים את גרסתם כל פעם - הבא את המקור לטענתך. קישור, משהו?
      4. אם הם עברו על החוק -מדוע לא שופטים אותם בבתי משפט ומכניסים אותם לכלא? מדוע שמים אותם באזור מגודר ומבודד היטב בדרום (ניסיתי לתאר במילים יפות יותר את המושג "מכלאות אדם")
      לגבי טענתך ששום גדר לא תעצור אותם -הנה דוגמא חיה לגדר (עם גבול מצרים) -שעצרה אותם. בדוק את נתוני כניסת המהגרים לפני הקמת הגדר ואחריה.
      5. אני גר בדרום תל אביב- לא חשתי מאז שנכלאו 3000 פליטים ירידה בכמות הפליטים ,עליה (או ירידה) בבטחון ומחירי השכירויות פה לצערי ממשיכים להאמיר לשחקים (אתה מוזמן לבוא לנסות לשכור דירה פה)
      6. שוב אתה טוען שהם עברו על החוק. זו הרי מדינת חוק. מדוע לא שופטים אותם אם ככה? אם הם אשמים שיכנסו לכלא .אם הם חפים מפשע הם צריכים להיות חופשיים. אין משהו באמצע אלא אם הם לקראת משפט אבל זה לא המצב כרגע וגם לא יהיה המצב בעתיד.

      ערן

      מחק
    3. התגובה שלי:
      1. עובדה שכן מצאו פתרון יצירתי שהוא מדינה אפריקאית שלישית שתקבל את המסתננים בתמורה לתשלום כספי. הצמדות "לחוק הבינלאומי" הוא משעשע, כי חובת ההוכחה שאדם הוא פליט אמורה להיות על אותו אדם, ולא כל מסתנן שמגיע למטרת עבודה, חובת המדינה להוכיח שהוא לא פליט. אם אתה באמת רוצה לדבר לעיניין, אין מקום להגיד שמישהו מציע לירות בהם.

      2. לא, הטענה שלי הפוכה לגמרי משל הכותבת. היא אומרת שהמצב החרא של תושבי דרום תל אביב הוא בגלל הזנחה של הרשויות והשלטון, ולא אשמת המסתננים. אני אומר שהמצב החרא שהם נמצאים בו היום כן בגלל המסתננים. יכול להיות שהוא לא היה משהו לפני, אבל בוודאות הוא נהיה גרוע יותר אחרי שהמסתננים הגיעו.

      3. שיעזרו במי שבא להם. הביקורת על האירגונים האלה היא לא לתגובה הזאת.
      מצחיק שאתה אומר "יש פה עברה, פנה למשטרה", כי מי שמכיר את המצב יודע שכל פניה בקשר לגניבה או הטרדה ע"י מסתנן/ים מקבלת התעלמות מהמשטרה, כי יש כל כך הרבה שהמשטרה כבר וויתרה אם זה לא רצח או אונס.
      לגבי השינוי גרסא - זה לא "כל פעם". בהתחלה הם אמרו קבל עם ועדה שהם באו לעבוד. אני שמעתי את זה באזניים שלי מהמתורגמנים שדיברו איתם מיד אחרי שהם עברו את הגבול ממצרים. אחרי זה, כשכמות יפה השתקעה פה, וכל מיני ארגונים אמרו להם "תגידו פליטים", אז הודיעו לחברים שעתידים לבוא שזה מה שצריך להגיד, ומאז זה מה שהם אומרים בלי קשר לסיבה שהם באו.

      4. לא שופטים אותם כי הם לא תושבים, אין להם שום רכוש ושום מעמד, אז מה השופט אמור לעשות איתם מבחינה משפטית? זה לא כי הם לא עברו על החוק, וזאת הסיבה ששמים אותם במתכני כליאה/שהייה. יצא לך איי פעם לראות אחד כזה בעיניים שלך? ולא דרך תמונות באינטרנט? לי יצא. התנאים שהם מקבלים, שזה אוכל מסודר 3 פעמים ביום, יחד עם שירותים נורמליים זה תנאים יותר טובים משהם יכלו לחלום עליהם מאיפה שהם באו, גם אם לך זה נראה מחפיר. אולי אחרי שנממן לכולם שהות במלון 5 כוכבים תכתוב מאמר על הביזבוז הממשלתי?
      אני מכיר את הנתונים. בנוסף לגדר, גם החלה עקיפה של החוק שאוסר להעסיק אותם, ואז השילוב של חוסר עבודה יחד עם קושי פיזי להגיע גרם לירידה.

      5. ערן, זה שאתה לא הרגשת בשום שינוי, לא אומר שהוא לא קיים. אם סטטיסטית אחוז גבוה מאוד מהאוכלוסיה גרם למפגעים חברתיים כמו אלימות, הטרדות, גניבה וכו', אז העובדה שאתה מקטין מהאוכלוסיה באזור, מקטינה מספרית את כמות המקרים הללו. המצב יכל להיות גרוע יותר עם עוד 3000 אנשים, והמחירים היו אפילו גבוהים עוד יותר אם כמות כזו של אנשים צריכים מקום לגור בו.

      6. כנראה שכן יש משהו באמצע. הם כן אשמים, אבל אין מקום לכולם בבתי הכלא. לכן שמים אותם במתקניה שהייה.


      וצריך להתייחס לפיל בחדר - כל מה שכתבתי מעל היה התייחסות עניינית לנק' שאור-לי כתבה. אני חושב שראוי להתייחס לזה שאלו שלא יודעים, אור-לי היא "פעילה חברתית" שהעניין שלה בנושא הנוכחי חולף כמו המאבקים שהיא מחליפה, אם זה בשם הדיור, אם זה הגז ואם זה המסתננים. ברגע שנגמר ההייפ היא תקפוץ לנושא הפופולרי הבא, מבלי באמת להשאר באמת לכל התהליך בנושא, כי זה קשה, ומסובך וזה הרבה עבודה, ומטרה אחרת "קוראת" לה (שלדעתי זה תלוי הקריאות של מי שמממן את פעילותה). הבחורה קוראת לכאורה לדיון בנושא, אבל היא פה סתם להגיד מה שהיא רוצה ולהמשיך הלאה. לראיה - לא מעניין אותה אפילו להגיב לנקודות שמציגים לה פה.

      מחק
  11. מוצטפא שמטרלינג18 בדצמבר 2013 בשעה 9:43

    יש בארץ "רק" 44 אלף סודנים ואריתראים כי בנו גדר כדי לעצור את הכניסה שלהם. אם לא היתה גדר היו באים עוד, כי המאגר בלתי נדלה. אז טענות כמו "אין איום דמוגרפי" הן שקר, כי זה מה שגם אמרו הסייענים כשלא הייתה גדר והמספרים יכלו לתפוח. חוץ מזה די ברור שמישהו למעלה שמח לו על זה שהם הגיעו ושם אותם בתל אביב בכוונה, כדי להפטר מהאוכלוסיה המקומית שהיא אמנם חלשה אך יש לה זכויות. עכשיו הם בורחים מהסודנים שלכם, ואז הספסרים קונים את הקרקע בזול. בקרוב הם יעיפו את הסודנים באבחה אחת ויהפכו את נווה שאנן לעוד שכונה שאני לא יכול להרשות לעצמי לגור בה (וגם עכשיו לא, כי אשתי פוחדת שיאנסו אותה). בקיצור, האויב נשאר אותו אויב ובלי קשר, את האריתראים והסודנים צריך להעיף מפה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוצטפא שמטרלינג18 בדצמבר 2013 בשעה 9:43

      ולהחריב את קרתגו

      מחק
    2. מוצטפא,
      אנחנו לא מדברים על "אם" אלא על עובדות. אור לי כתבה שאחרי הקמת הגדר הם לא מהווים איום דמוגרפי גדול יותר מהאיום שמהווים העובדים הזרים הנמצאים פה. עכשיו מעבר לססמאות של "צריך להעיף אותם?" איך בדיוק אתה מתכוון לעשות את זה. להעלות אותם בכוח על מטוסים ולהצניח אותם מעל האוקינוס? מדוע ממשלת ישראל שטוענת שהיא נלחמת "מלחמת חורמה" בפליטים לא "מעיפה" אותם במקום לכלוא אותם בבבתי מעצר ארעיים?

      מחק
    3. ערן,
      צא ולמד היסטוריה:
      בזמנו, היו משחררים "אנשים מסויימים" ליד הגבול עם ירדן בערבה, נותנים להם ליטר וחצי מים ומראים להם את הכיוון.
      מה לעשות שבשנים האחרונות (עשרות שנים ?) ישנה פסאודו ממשלה שלא מסוגלת באמת לעשות את העבודה.

      מחק
    4. מוצטפא שמטרלינג18 בדצמבר 2013 בשעה 10:35

      נו, זה כי ממשלת ישראל לא נלחמת בהם. היא מרוצה מאוד מזה שיש לה פועלים/עבדים חסרי זכויות שמנקים רחובות וקוצצים ירקות בחצי משכר מינימום בלי שום זכויות. בתל אביב כל המסעדות מעסיקות אותם ומגדילות את הרווחים. על הדרך אנחנו מפנים את נווה שאנן מהזקנים המקוריים והיורשים שלהם שמוכרים את היהלומים שלהם בפרוטות וככה החברים שלנו משתלטים על הקרקע כמו שכתבתי. אתה הרי גר באזור, אז אתה יודע איזו תנופת בניה יש בנווה שאנן. דירות 3 חדרים + חניה במיליון שקל, 5 דקות הליכה מרוטשילד (כותב מנסיון - הייתה לנו הצעה קונקרטית ואשתי סרבה כי פחדה להאנס). תחשוב כמה זה אומר שהקבלנים שלמו על הקרקע: כמעט כלום. זה לא היה מתאפשר אם לא היינו שמים שם את הסודנים. לגבי האיך להעיף אותם, זו באמת שאלה. איך באופן כללי מוציאים תיירים מהארץ שנשארים אחרי שפגה האשרה? אומרים להם שאו שהם יוצאים או שהם ישבו בכלא. בפועל מה קורה אני לא יודע. אבל אם האלטרנטיבה היא ישיבה בכלא או במחנה פליטים או לנסוע הלאה, אני מקווה שהסודנים יעשו את השיקול הנכון. אגב, אם היו להם אלפי דולרים כדי להגיע לפה והם עובדים וחוסכים אז יש להם כנראה מספיק בשביל לטוס ב"דקה התשעים" לבולגריה לאחלה חופשת סקי.

      מחק
    5. ערן,
      אלייך יש לא מעט טענות, מצד שני, כל הזדמנות שיש לי לקרוא את דיגלר היא מבורכת (ללא ציניות !) - הנה, הבאת תועלת !

      אפילו אם חלילה הייתי שמאלני (אלוהים יישמור) - לראות את ההסכמה המטורפת ליישב סודנים (או מוסלמי שקר כלשהו אחר) על חשבון צאצאי רוזני ערב, נראה לי לא הוגן בלשון המעטה.

      ערן, אתה צינור, אתה מצטט, עורך, מציג, יוצר באזז. (סליחה, אתה גם יודע להשתמש ב goole translate)
      איך אני יכול לבוא אלייך בטענות?

      מחק
  12. ערן , החוק הבינלאומי שאתה ואנשים מהשמאל וכו' מרבים לצתת אותו בהקשר הנ"ל חל על פליטים בין מדינות שכנות. עד כמה שידוע לי אריתראיה וסודן לא גובלות במדינת ישראל. אותם פליטים שנמלטו על נפשם כביכול עברו דרך מדינות שכנות כמו מצרים - מדוע זה מצרים לא נותנת להם מקלט מדיני ? אם הם נמלטים על נפשם הרי במצרים אף אחד מסודן או אריתריאה לא היה מעולל להם דבר? בבקשה תתיחס לטענה הנ"ל.
    בנוסף אותם אנשי שמאל וזכויות אדם שמאימים שנהפוך למדינה דו לאומית גורמים במו ידם להכנסת עשרות אלפי מהגרי עבודה - מוסלמים במקרה , מה שלא הצליחו לעשות בזכות השיבה של ה"פלסטינאים" מנסים לעשות עם אותם מהגרי עבודה וזאת על מנת להפוך את מדינת ישראל למדינה רב לאומית ולקעקע את הזהות היהודית שלה.

    הכי נוח זה להלין על מוסדות השלטון שלא עושים דבר במיוחד כשהצד הפוליטי קיבל גוון ימני מאז עלייתו של בגין לשלטון. השמאל מאז ועד היום לא מקבל את זה שהציבור בוחר במפלגות עם מצע ימני. אם תעשה בדיקה אמיצה לכל העוולות בחברה כולל בדרום ת"א תגלה שמקורן באותן מפלגות סוציאליסט/קומניסטייות. אז בניגוד לכללי הדמוקרטיה השמאל מנסה לקעקע את החלטת הרוב על ידי שליטה באמצעי התקשורת והמשפט (בדוק קצת על הקרן החדשה לישראל ושתי"ל) בדוק קצת על הרקע למחאה החברתית וצדק חברתי .
    בתור אתר של כלכלה אמיתית - מה ההשפעה של עשרות אלפי מהגרים על היצע הדיור על היצע עבודות כפים ואיך זה משפיע על אותם אזרחים מעוטי יכולת שעכשיו צריכים להתחרות מול מהגרים שמציעים עצמם בשכר זעום?

    ליבי עם המהגרים לא בגלל שהם בסכנת חיים אלה בגלל שהפכו אותם ואזרחים ישראלים שעוזרים להם לאדיוטים שימושים כדי לנגח ולקעקע את הממשלה ועל מנת להשיג מטרות פוליטיות בצורה עקיפה ושלא בדרך המקובלת במדינה דמוקרטית.

    השבמחק
    תשובות
    1. העניין הזה עם המדינות השכנות פשוט לא נכון. סתם שקר בוטה שהמציא איזה אדיוט ותפס.

      http://www.amnesty.org.il/?CategoryID=244&ArticleID=131

      מחק
    2. שמאל וימין הוא לא טיעון לבעד או נגד -הוא סתם בריחה מהתעסקות עם עובדות אבל אם התחלת עם הבלושיט שמוכרים לנו על שמאל נגד ימין וימין נגד שמאל (ובינתיים גם אנשי השמאל וגם אנשי הימין שוקעים ויש גם מי שעולה -והוא יושב למעלה ומחייך) אז בבקשה:
      קרא את הקישור הזה -
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4160260,00.html
      ואחרי כן תסביר לי אם הפליטים הם ____ (הדבק כל כינוי גנאי שתמצא לנכון) -מדוע ממשלת "הימין" שמגנה עלינו מפני מדינה דו לאומית ,שמגנה עלינו מפני מפלגות סוציאליסטיות קומוניסטיות שבאות לכבוש את המדינה ולגרום לאיסלם להתפשט פה , לא פשוט מגרשת את האיום הנורא הזה? אם בית המשפט מפריע לה (אז בוא נבטל את החוקים), אם האמנה הבינלאומית לא מאפשרת זאת (בוא לא נקיים אותה) מה מונע זאת מהממשלה? מי מונע? יש לה רוב עצום הרי.

      מחק
    3. זה בדיוק הענין מי שמונע את הענין הוא בית המשפט העליון ומשפטנים שהוכשרו על ידי הקרן החדשה לישראל (גוף שממומן מחו"ל כדי להשפיע על סדר היום הפוליטי בישראל) שבעצם מנהל פה את הענינים הכנסת יכולה לחוקק חוקים הציבור יכול לבחור אבל בית המשפט העליון מאז השופט העליון ברק היא זה שמונעת את ביצוע החוק בטיעונים שונים. הרי אם הממשלה תקבל החלטה לגרש יבוא ויגידו זה לא חוקתי זה לא תואם את החוק הבינלאומי , מיד התקשורות הבינ"ל ובמיוחד המקומית תתחיל להשחיר את פני מדינת ישראל ותציג אותנו כאויבי האנושות. הממשלה כדי לתמרן בין הטיפות מוצאת כל מיני פתרונות שנראים לנו מגוחכים והם אכן מגוכחים. (ללא תמיכת התקשורות ובית המשפט וארגוני זכויות האדם-בעיקר ערבים המדינה היתה פועלת )-ראה את היחס "השווה "לבניה לא חוקית של ערבים וזו של יהודים . תראה מי מסייע לאותם פורעי חוק ערבים

      לטענתך שמאל וימין בגדול אתה צודק אותם גופים מחו"ל שממנים מאות עמותת בישראל משרתות מטרה גדולה בהרבה ממה שאותם פעילים בעמותות מבינים. המטרה היא ליצור מחלוקות וסכסוך בין אגפים שונים בעם ימין ושמאל לטענתך ובאמת להעסיק אותנו ביריבים דמיוניים. בפועל נכנסים לכאן עשרות אלפי מהגרים עכשיו ואח"כ ירצו איחוד משפחות ואחרי שנחזיר גם השטחים (הרי המתנחלים עוברים על החוק הבינלאומי)ויבואו מאות אלפי פליטים פלסטינאים נוספים תקבל תמונת מצב מאוד מפחידה ואז תחזיר אותנו לשיחה הפילוספית על עובדות משפטיות כמו החוק הבינלאומי. אני מניח שאתה לא חי בשכנות למהגרים אני מניח שאם בבנין שבו אתה גר היו 80 אחוז מהגרים לא הייתה נותן לילדים שלך לצאת לבד לחדר המדרגות.
      וכן המטרה היא ליצור מדינה רב לאומית שתאבד את הזהות היהודית (אני לא דתי) ומי שבעיקר תומך בזה הם אירגוני השמאל - ראה מי רץ למפלגת העבודה (יריב אופנימר - שלום עכשיו גם ממונת מחו"ל )
      אתה יכול לעשות גם מחקר על התנועה הקיבוצית ולהתחיל לחקור מה המקורות האידאוליגים האמיתיים שלהם והיחס ליהדות וכל מה שמדיף ריח של לאומיות . אותם גורמים מהשמאל ומפא"י הם אלו שחילקו פינקסים אדומים למי שהצטרף ומנעו עבודה מהורי המהגרים ממדינות ערב והם אלו שרדפו את אותם הורים ששרתו באצ"ל בעידן הסזונים והסגירו אותם לבריטים. והם אלו שמסרבים לקבל את זה שהימין שולט ושנבחר על ידי רוב הציבור -ועל מנת לסכל את שלטון הימין מפעילים את י בתי המשפט אנשי התקשורת ועוד באמצעות אותן עמותת וארגונים אזרחים מלמטה ורק מחכים לאותה רגע שיהיה אפשר להעיף את השלטון שנבחר . וזה המקור לאותן הפגנות צדק/מחאה חברתית- מה שענין את המארגנים זה לא מחירי הדיור הקוטג וכו' אלה הרצון להחליף את השלטון.
      גם אתה באתר מנגח את השלטון אבל במקביל טוען שהשיטה הכלכלית כל עוד לא תשונה היא המקור לכל הבעיות . אז מי קבע את שיטת הדפסת הכסף ומי מנהל את קרן המטבע הבינלאומית והאם הפדרל רזרב הוא גוף פרטי או גוף ממשלתי מי מנהל אותו ואיך הדברים קשורים אם תבדוק לעומק הם קשורים בהחלט ובהחלט קשורים למצבנו הפוליטי כלכלי בארץ.

      מחק
    4. הקרן החדשה לישראל ממומנת על ידי קרן פורד - קרן שקרויה על שם אנטישמי נודע וממומנת על ידי צאצאיו שונאי ישראל. אין צורך להוסיף, אני לא אתפלא אם ערן ממומן על ידיהם, תפקידו הוא להרוס את ישראל ולהמציא עובדות תוך כדי.

      מחק
    5. וואו, כזו כמות של בולשיט פרנואידי לא ראיתי מאז הפרוטוקולים של זקני ציון....
      הקרן החדשה ממומנת ע"י יהודים אמריקאים, כמו רבות מהעמותות בישראל, והיא עושה עבודה חשובה, שהממשלה היתה צריכה לעשות אבל היא פשוט ימנית מדי.

      אני פשוט לא מאמינה אחרי כמעט 40 שנה שהימין בשלטון, ועוד ממנה שופטים מטעמו - עוד מעיזים להאשים את השמאל במשהו. השמאל במקסימום מקטר מספסלי האופוזיציה ומפעיל עמותות שתכף מקצצים להן את התקציב והן ייסגרו.
      בסופו של דבר, הימין הוא זה שלא מצליח לעמוד בהבטחות הניציות שלו, כל פעם שמגיע לשלטון הוא נאלץ להתמודד עם כובד האחריות ועם הביקורת הבינ"ל ומתנהל בפחדנות - ואז עוד מאשימים את "הסמול". זה לא השמאל, זה הימין - והימין שלכם פשוט לא ערוך להנהיג. אולי בגין היה, אבל ביבי? איך יכול להיות שהאפס הזה הוא האופציה המנהיגותית היחידה של ישראל? אנא אערף.

      מחק
    6. בולשיט , פראנויה ,ופאשיזם בד"כ משמשים אנשי שמאל כדי לפסול דעות ימין.
      מצרף לך קישור לגבי הקרן החדשה לישראל (הקרן לישראל חדשה)
      http://cafe.themarker.com/topic/1549644/
      אפשר גם לחקור לבד ולאמת את הנתונים. בחירת שופטים רמטכ"לים וכו' נגועים באינטרסים ולחצים שרוב הציבור לא מודע להם וגם לחצים שמופעלים על הח"כ שבוחרים.

      את יכולה לראות שבהרבה ישיבות בכנסת נמצאים לוביסטים שמפעילם לחצים אדירים על הח"כ.
      ראי את דבריו של יובל שטינץ בנסיון לצמצם את כמות הגז שתשמש ליצוא ואת הלחצים שהופעלו עליו ואת מקומו של ביל קלינטון מיודעינו כיחצן של אותה חברת גז/נפט על שר האוצר באותה תקופה. מתחת לפני השטח יש דברים שהציבור לא רואה - הם כן מפורסמים והכי קל לפטור את זה בפראנואידיות, גזענות וכו'

      וכן השמאל הביא לנו את הסכמי אוסלו ו1600 נרצחים ומעל 10000 פצועים . טילים שיכולים להגיע מעזה עד מרכז הארץ . ועשרות אלפי אנשי אשף שהוכנסו לשטחים . פנקסים אדומים עם קום המדינה , תקופת סזון והסגרה של יהודים לידי הבריטים, אלטלנה ועוד. אי הכרה ביהודים מארצות ערב כפליטים אי הזכרת הנושא בספרי הלימוד ובמשא ומתן מול הפלסטינאים.
      והימין מאוד מסורס מי שחולש על עמדות הכוח תקשורת ומשפט ואף בצבא ובעיקר באוניברסיטאות הוא השמאל.

      מחק
    7. לא לשכוח שהסמול היה היחיד שנתן הוראה לרצוח את יריביו הפוליטיים. הן בן גוריון והן רבין הרוצח לא הועמדו לדין מעולם על ירי ללא משפט על האלטלנה - אבל הסכמי אוסלו לא הרסו מספיק את המדינה והותירו אלפי משפחות שכולות מאחור כעת הם מנסים לחסל אותנו על ידי הפיכת הארץ לרב תרבותית.

      מחק
  13. שום דבר לא מסובך. אין שום רע בלתת אזרחות ל55 אלף איש (כושים כן כושים..) שבבקשה מדינת ישראל תחוקק חוק שמסדיר את נושא התאזרחות . ברגע שיוכלו לעבוד ולגור ? לא יקרה כלום לאף אחד. בבקשה לא רק להחליף אותם בעובדים זרים אלא להפסיק לחלוטין את כניסת העובדים הזרים. לחלוטין! מי שלא רוצה זרים? שלא יכניס אותם לארץ בבקשה. מי שפה? ברוך הבא. לא לתת יותר להכנס לאיש. בישראל (כמו בכל העולם) מחסור בעבודה ולא בעובדים. קלטנו פה 250 אלף גויים מברית המועצות בלי שום בעיה. אין שום בעיה לקלוט כאן עוד 50 או 100 אלף פליטים מאפריקה. הגזענות נגדם היא בלתי נסבלת. גם מבחינה הומנית אבל בעיקר ובנוסף ? ההיסטוריה של המדינה הזאת אינה מרשה להתייחס ככה לפליטים או מהגרי עבודה או איך שאתם רוצים לקרא להם.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן, ניתן להם פרס על הפשע שבצעו (הגירה לא חוקית) ונאזרח אותם. אלא שאז הם, ככל אזרחי ישראל, לא ירצו לעבוד בעבודות כפיים. ואז נביא עוד מהגרים לא חוקיים שיעבדו בעבודות אלה... עד שנאזרח גם אותם.

      אין לי שום בעיה עם צבע העור שלהם. יש לי הרבה בעיות עם הניצול הציני של הפראיירים המקומיים (אזרחי ישראל).

      יריב

      מחק
    2. כנכד לסבא שברח מאסר חוקי ברוסיה ולך ברגל הפושע ממוסקבה לרומניה בכדי להנצל תרשה לי בבקשה לא להתרגש משמירת החוק שלך. בנירנברג תלו שומרי חוק ואני מאד מקווה שכל מי שמעורב בזועה הזאת שופטים שוטרים מחוקקים ותומכים משוגך יבוא יומכם בהג . אין לך מה לפחד? לא יתלו אתכם אבל אני מאד מקווה שיבוא יום ואיש מכם לא יוכל לצאת מהארץ מפחד בית המשפט הבין לאומי בכוונה הזדהתי כאן. לא בכדי כינה אתכם ישעיהו ליבוביץ יודונאצים.

      והנה אני משווה. ביום השואה הקרוב אנחנו נעמוד בצפירה מול מחנה הריכוז בחולות בנגב ונתביש. אתה כדאי שתכין תשובה לשאלה שישאלו אותך נכדיך. מה עשית סבא שעשו אקציה בתל אביב וטרנספר בירושלים?. לידעתך התשובות רק קיבלתי פקודה, הייתי בורג קטן,זה היה החוק? נוסו ולא התקבלו כמספקות. למרבה הצער? גם מה שאני עושה לעשות קצת סטאטוסים ותגובות כאךה כנראה זה לא מספיק. אם בכל אופן נכנסה בינה בקודקדך אתה מוזמן ב8 לאפריל 2014 לבוא בבוקר למחנה הריכוז חולות ולעמוד שם בצפירה יחד עם כל מי שנשארה בו צלם אנוש.
      ותרשה לי להאמין לך בעיניין צבע עורם. לא מאמין עובדה? קלטו כאן 250 אלף גויים שהם בוודאי היו מהגרי עבודה... ואיש לא מנע מהם להצטרף אלינו. אבל אלו? כושנים שחורים אז אפשר לכלא אותם ללא משפט לשלול את זוכיותהם האזרחיות לחשוב שזה בסדר לשלול את זכויותיהם אזרחיות. האמת מה באמת הבעיה אם אנחנו מחזיקים ושה מליון פלשתינאים כבר ארבעים ושבע שנים בלי זכויות מה זה 55 אלף כושנים? להתראות בצפירה במחנה הריכוז חולות
      http://www.facebook.com/events/233229096838995/

      מחק
    3. עוד אחד שמקבל משכורת מאנטישמים ומדקלם את המשנה הסמולנית. מפיהם של אנשי הסמול נדמה כי הוקמו מחנות השמדה בדרום - כמה נמוך עוד ירדו שותפיהם של האויב הערבי?

      מחק
    4. תביא את הכסף לפחות. בכוונה הזדהתי בכדי שאוכל לקרא ליודונאצים מסוגך בשמה. לא מקבל כסף מאף אחד. כותב את התגובה הזאת משכונת התקווה מבית שיש לו קיר משותף עם בית שגרים בו פליטים יודונאצים מזה מה שאתם. חורבן נפל עלינו

      מחק
    5. ראוי שעורך הבלוג ימחוק תגובות בהם משתמשים בשפה לא נאותה, ומכנים איש את רעהו בשמות מעליבים. יש מקום לדיון אבל לא לעלבונות. יש מקומות רבים ברשת בהם אפשר להעליב האחד את השני, לא פה.

      מחק
    6. חבל שאתה נעלב. תהיה גאה... המולדת מעל הכל! אני מציע שתשתה מים ותקשיב לפרופסור ליבוביץ. לא רק שהוא מכנה אתכם יודונאצים הוא גם מסביר בצורה רהוטה וברורה מדוע. שהוא אמר את זה אז? חשבתי שהזקן קצת השתגע. אני יש לי עשרות אם לא מאות של שעות של האזנה לו בהרצאות ובפנלים. היה בו מין הלהכעיס . חשבתי שהוא אומר את הדברים הללו יודונאצים דיסקוכותל זקנה מרשעת ועוד בכדי לעורר ריב ומדון. לא האיש ידע בדיוק לאן אנחנו הולכים ולמרבה הצער הגענו. אגב אם אתה רוצה לכתוב ישירות הזדהתי במיוחד בכדי שלא תגיד שאני מתחבא אתה בנתיים? מתחבא . גם אני הייתי מתבייש להיות שותף לזוועה כזאת.

      מחק
  14. אתה מתעקש להכנס לנושאים שאתה לא מכיר כדי להיות אנטי-ממסדי.
    אמנם ע''פ אמנת הפליטים משנת 1951 והפרוטוקול מ 1967 האפריקאים יכולים להחשב כפליטים (חלקם, תלוי במדינה),
    אבל לפי סעיף 31 (refugees unlawfully in the country of refugee):
    ''1) the contracting states shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees coming directly from territory where their life or freedom were threatened in the sence of article 1"

    כלומר הכניסה שלהם חוקית אך ורק אם הם מגיעים ממדינת הפליטות (מצרים איננה מדינת הפליטות של האריתראים/סודנים אלא סודן ואריתראה בהתאמה)

    לפי סעיף 32 (expulsion):
    "3) the contracting states shall allow such a refugee a reasonable period within which to seek legal admission into another country. The contracting states reserve the right to apply during that period such internal measure as they may deem necessary."

    כלומר ברגע שהוא הגיע לא ממדינת הפליטות, הגירוש שלו מותר, וגם הכליאה שלו בכלא.
    הבעיה של ישראל היא שכדי לגרש, צריכה להמצא מדינה קולטת, וזה מה שחסר.

    בסך הכל נדרש לפנות לאתר נציבות הפליטים של האו''ם, לא משהו מסובך. רק לא לסמוך אוטומטית על רבנים לזכויות אדם או איזו שטות אינטרסנטית אחרת.

    האשליה שהמדינה תמיד משקרת והשאר תמיד אומרים אמת היא ילדותית.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם מי ששם פה קישור לאמנסטי ישראל מן הסתם לא קרא עד הסוף (סימן לא וסימן לב).
      http://www.amnesty.org.il/?CategoryID=244&ArticleID=131

      "סימן לא - פליטים הנמצאים בארץ המקלט שלא בהיתר

      המדינות בעלות האמנה לא יטילו עונשים על פליטים, שבדרכם ישר מן הארץ שבה ריחפה סכנה על חייהם או על חירותם, במשמעות סימן א, נכנסו לשטח ארצן או נמצאים בו בלא הרשאה, בתנאי שעליהם להתייצב בלא דיחוי לפני הרשויות ולתת נימוק מספיק לכניסתם או לשהייתם הבלתי חוקית.
      המדינות בעלות האמנה לא יטילו על תנועתם של פליטים כאלה אלא את ההגבלות הנחוצות, והגבלות אלה לא יחולו עליהם אלא עד שמעמדם בארץ יוסדר או עד שיקבלו היתר כניסה לארץ אחרת. המדינות בעלות האמנה יתנו לפליטים כאלה שהות מספקת וכל ההקלות הנחוצות לשם קבלת היתר כניסה לארץ אחרת.

      סימן לב - גירוש

      המדינות בעלות האמנה לא יגרשו פליט השוהה בארצן בהיתר אלא מטעמי ביטחון לאומי וסדר ציבורי.
      גירושו של פליט כזה לא יבוצע אלא בתוקף החלטה שהגיעו אליה לפי התהליך הנכון של החוק. אם אין סיבות של ביטחון לאומי המכריחות לנהוג אחרת ירשו לפליט כזה להביא עדות לטיהור עצמו, ולהופיע או להיות מיוצג לתכלית זו לפני רשות מוסמכת או לפני אדם או בני אדם שהרשות המוסמכת ייעדה אותם במיוחד לכך.
      המדינות בעלות האמנה יתנו לפליט כזה זמן מספיק כדי לבקש כניסה חוקית לארץ אחרת. המדינות בעלות האמנה שומרות לעצמן את הזכות לנקוט למשך זמן זה אותם אמצעים פנימיים שיראו צורך בהם. "

      מחק
    2. לב,
      אתה לצערי לא משפטן אבל טובי המשפטנים בממשלה (ויש לא מעט כאלה) עדיין לא הצליחו למצא את הנוסחה כדי לתת לרוב המוחלט של האפריקאים בישראל מעמד כלשהוא שהוא "לא פליט". במדינות באירופה 30%-90% מהפליטים מאותן מדינות מוגדרים כפליטים למרות שהם לא הארץ הראשונה שהיו בה.

      אם נעשה פה מהלך לא חוקי לטענתך -מדוע ישראל לא שופטת אותם? מדוע הם לא בכלא כולם? יש הרי חוק

      מחק
    3. וואו 30 עד 90 זה כמ לומר בין כולם לאף אחד.
      כמובן שזה תלוי בהרכב האנשים שהגיעו למדינה ולכמותם.
      בישראל יש יותר מ1% של שב"חים, ועוד מיליונים שיכולים להגיע בהליכה.
      אפריקאים לא יכולים לצעוד לדנמרק, ובגלל פערי הכמויות והסיכונים מדינות אלו מתנהגות כך לפנים משורת הדין.
      לא ראיתי אף מדינה אירופית שולחת מטוסים לסודן בשביל לחלץ משם מאות אלפי פליטים

      מחק
    4. ערן תפסיק לשקר.

      מחק
    5. לב,

      מאחר שרוב הפליטים לא הגיעו ישירות לאירופה -אז טענתך כאילו פליט הוא לא פליט אם עבר דרך מדינה נוספת בדרך היא לא נכונה. אם זה היה נכון לא היו 30% או 90% אריתראים או סודנים שמוגדרים כפליטים באירופה אלא 0% . עכשיו אתה טוען שזה כבר תלוי בהרכב האנשים וכמותם והשלב הבא הוא שיסתבר לך שנכנסת לנושא שאתה לא מכיר אותו היטב .
      לערן סמולנסקי
      תודה על התגובה המפורטת

      ערן

      מחק
    6. זה שהם מקבלים אותם, לא הופך אותם חוקית לפליטים.
      מה לא ברור? אתה רוצה לגדל ילד מהרחוב-אין בעיה.
      זה לא אומר שאתה מחוייב חוקית.
      הטענה שלך זהה לטענה "בגלל שבכל העולם הבנקים מייצרים כסף, אז זאת הדרך הנכונה"
      ההבדל, להפך מטענתך, מראה שאין קונצנזוס חוקי, אחרת בכל המדינות היה 100 אחוז הכרה.
      כל מדינה נוהגת על פי רצונה ומכאן ההבדלים.

      מחק
    7. אני אסדר את הדברים:

      אתה טוען שרובם פליטים ע"פ אמנת הפליטים. נטל ההוכחה הוא עליך.

      הטענה שבמדינות אירופה מכירים ב 30-90% מהם כפליטים מראה כי:
      יש מדיניות שונה במדינות שונות.
      יש הבדלים משמעותיים בשיעור ההכרה במדינות שונות.
      מכאן נובע:
      הם אינם פליטים לפי אמנת הפליטים מכיוון שאחרת הם כולם היו מוכרים ע"י כל המדינות.

      בנוסף אני רוצה להעיד על הצביעות שלך:
      פעם (בפייסבוק) אתה מצטט את YNET לטובתך, כאילו הם מקור אמין (בתגובה לSharon Aynes)..
      פעם (בפייסבוק) אתה מפנה לאמנסטי ישראל (בתגובה לSharon Aynes).
      אח"כ בתגובה אליי (Lev Dun) אתה כותב "זה אולי פרשנות למי שלומד על החוק מלפתוח ויקיפדיה ולקרא אמנסטי - אבל זה לא עובד ככה."


      כמו כן אתה כתבת:
      "ערן הילדסהיים18 בדצמבר 2013 01:32
      לא מדויק:
      אמנת הפליטים קובעת כי פליט הוא מי שיש לו חשש מבוסס מפני רדיפה על רקע גזע, דת, לאום, השקפתו הפוליטית או השתייכותו לקבוצה חברתית מסוימת .
      פליטים המבקשים הכרה והגנה מהמדינה הבטוחה הראשונה אליה הגיעו במהלך בריחתם ממדינתם, מוגדרים כ"מבקשי מקלט" על פי האמנה."
      ואח"כ אתה מתנגד לאמירה הזו:

      "ערן הילדסהיים18 בדצמבר 2013 14:59
      נושא המדינה הראשונה הוא הבל הבלים ואין אף משפטן שמתמצא בנושא ושאני מכיר בארץ או בעולם שמעלה אותה כי היא לא רלבנטית לכתוב באמנה. אבל זה ודאי לא ימנע ממך לחזור על הטיעון הזה שוב ושוב."

      וכמובן שאתה אומר "לב אתה לערי לא משפטן אבל טובי המשפטנים..."
      אז ערן, אתה לא כלכלן ולא משפטן אז למה אתה מדבר על הפליטים והשיטה המוניטרית?
      טובי הכלכלנים מתנגדים למה שאתה אומר, זה הופך אותך לטועה?

      מחק
    8. לב
      אני לא מוצא סתירה במה שכתבתי. אמנת הפליטים היא אחת. הרי היום אין פליטים מדנמרק באף מקום בעולם אבל יש מאריתראה ויש מסודן כלומר טענתך שהם לא עומדים בקריטריונים של אמנת הפליטים לא נכונה.
      הטענות שלי על השיטה המוניטרית מבוססות על דעתם של כלכלנים בכירים (אפשר לחלוק עליהם, אפשר להביע ביקורת אבל קיימים מומחים התומכים בכך). על בסיס אלו מומחים משפטיים בנויים טענותך שהאריתראים לא עומדים בקריטריונים של פליטים?

      מחק
    9. אנשים כמוך לעולם לא מוצאים סתירות במה שהם כותבים. אפילו שכדי לשכנע הם פעם משתמשים באמנת הפליטים ופעם אומרים שמומחים קבעו שאמנת הפליטים לא מתכוונת למה שכתוב.
      אנשים יקראו את התגובות ויבינו. חבל שאתה לא מבין שאתה פוגע באמינות של עצמך בקטעים האלה. כשאתה כותב דברים כאלה אתה מאבד אמינות. אתה הופך להיות קונספירטור אנטי ממסדי.
      בדיוק כמו עם החיסונים. אז מתנגדי החיסון לא מצאו מומחה אחד בכל העולם שיעיד לטובתם בבג"ץ, ועדיין היית נגד החיסון.

      מחק
  15. רוב המהגרים הם מוסלמים ולכן די ברור שארגונים אנטי ציוניים יתמכו בהם. היה מי שניסה כאן לאזן את השקרים וחצאי האמיתות יש לי הרגשה שמי שמרגיש באופוזיציה עקב התנגדותו למשטר הכלכלי. נכנס גם לאופוזיציה בנושאים אחרים. נושאי כבוד האדם וחירותו חשובים אבל גם נושא הרוב היהודי בישראל ואופי המדינה כמדינה היחידה בעולם של היהודים חשוב אף הוא. המחלוקת בין המפלגות הציוניות היא סביב המינון והאיזון לעתים בין אינטרסים סותרים. עד כאן מבוא למשפטים. מהגרי העבודה האלו צריכים להיות מגורשים ויפה שעה אחת קודם. כיוון שאם לא יגורשו הם יצטרפו לערביי ישראל והשטחים

    השבמחק
    תשובות
    1. עוד משפטן שקובע מי מהגר ומי לא כי "ככה נדמה לו" והכל בשם המלחמה של שמאל וימין. קרא פה:
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4160260,00.html

      מחק
  16. הם לא פליטים
    כי בדרך לישראל
    הם עברו דרך מצרים.

    שלא יעבדו עליכם.
    במצרים הם נחשבים לפליטים
    אולם בישראל הם מהגרי עבודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל אחד הפך למשפטן פה. קראו פה מי פליט ומי לא?
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4160260,00.html

      מחק
  17. כבר לפני יותר מ20 שנה אמר פרופסור ליבוביץ כי התנהגות שלנו מזכירה את התנהגות של הנאצים וטבע את המושג יודונאצים. הוגה הדעות היהודי הכי חשוב אולי מאז הרמבם? חשב ככה. פירות הבאושים מופיעים כאן בתגובות של כל מיני טכנוקראטים שעושים התעמלות עם חצאי משפטים מאמנות בין לאומיות שדרכם הם מנסים להצדיק הקמת מחנו ריכוז, ביצוע אקציות וטרנספר. חרפה כלימה ובושה.
    הנה כאן תזכורת קטנה לדבריו של הנביא ישעיהו ליבוביץ שווה לשמוע את כל שמונה הדקות

    http://www.youtube.com/watch?v=vKZtzmjm-FM

    השבמחק
  18. כתבו פה הרבה תגובות, אני מקווה שאני לא חוזר על אחת מהן, בדרום סודן הייתה מלחמה אכזרית וקשה שבסופה נתנו לדרום סודן עצמאות וכרגע כל דרום סודני רשאי לחזור לשם, בצפון סודן אין באמת מלחמה, רוב הסודנים שאני אישית דיברתי איתם אמרו שהם באו לכאן כדי לעבוד כמה שנים, רמת החיים במדינה שלנו עם כל הבכיינות עדיין טובה בהרבה מרוב מדינות העולם השלישי, וכל סודני ירוויח פה בשכר הרעב מבחינתנו משכורות שהוא לא ירוויח שם לעולם, לכן רוב הסודנים הם מהגרי עבודה, מכיוון שישנם גם פליטים שבאמת ברחו ועברו דברים שלא נאחל לאויבים הכי רעים שלנו לא צריך לעשות הכללה ולגרש את כולם, אבל מצד שני אין לנו דרך לדעת מה באמת כל אחד ואחד מהם עבר. בקשר לאריתריאה זה כבר סיפור יותר מורכב, אף אריתראי לא מוגדר פליט כי פליט הוא מי ברח מהמדינה האכזרית שלו, ולמדינה שלנו יש אינטרס אסטרטגי להיות בקשר טוב עם הממשלה האריתראית (הם יושבים על גדת ים סוף שמבחינתנו זו דרך ימית ואווירית לאירן) ואסור לנו להציג אותה בצורה רעה. חוץ מהסודנים והאריתראים יש אצלנו עוד אנשים ממדינות נוספות שאי אפשר לדעת מה באמת עבר עליהם, לסיכום, כנראה שיש הרבה אפריקאים שסבלו ובאמת אין להם ברירה, אבל יש גם הרבה מאוד שנטו באו להרוויח פה כסף, צריך לבדוק כל מקרה לגופו, להחזיק את הפליטים האמיתיים ברמת חיים סבירה לתקופה קצרה ואת מהגרי העבודה הלא חוקיים להעיף על טיל, כי המצב הנוכחי לא טוב לאף אחד.

    השבמחק
  19. לצערי הבלוג המצויין הזה ומלאכת הקודש שעושה ערן בנושא, סופגים מדי פעם מכה קשה שפוגעת בכוונות האתר ובאמינותו על ידי העלאת נושאים פוליטיים טעונים, שאינם קשורים כלל לנושא שבו עוסק האתר. מעלה מאמרים שחורגים באופן בוטה מהמנדט של אתר זה כפי שציבור הקוראים מבין אותו ובכך פוגע בעצם האתר. לעצם העניין גם אם נכונות טענות הכותבת והם לא! עדיין באפריקה יש 500 מיליון רעבים - הדרך לפתור זאת בשינוי מוניטארי גלובאלי כפי שאנו מציעים ולא על ידי הגירת מיליונים לישראל המסכנה - משמעו שישראל תוצף במיליוני פולשים אפריקאים והלך עלינו. אין זה חיזיון אימים או תעתועי בלהות, כי אם מציאות קשה מאוד. משמעות הדבר שאם הפולשים לא יסולקו, ישראל כמדינת הלאום היהודי תחוסל. יתר על כן כיוון שרוב המכריע של הפליטים הם איסלאמיים, משמעות הדבר שישראל תהפוך למדינה אסלאמית קיצונית, עם עוד שתי מדינות פלשתינאציות בליבה ובשוליה. זה מבטיח שואה נוספת ואיני מגזים, אינך מאמין, קרא את גיא בכור ואחרים על ההשמדה השיטתית שנעשית לנוצרים במזרח התיכון מאז פרוץ חורף הדמים הערבי. ערן, דמוקרטיה אינה מירשם להתאבדות. אתה מטיף לנו להתאבד בכך שאתה ושכמותך וכל אירגוני הפליטים האוטו-אנטישמים שפועלים כאן מטרתם להרבות את מספרי הפולשים האיסלאמיים, למנוע כל אפשרות לסלקם, ולחסל את מדינת הלאום היהודי שהייתה לצנינים בעיניכם. הנושא כבר נידון מעל דפי אתר זה ואני סתרתי את הדברים אחת לאחת, כך גם עשו חלק מהמגיבים כאן אך אתה בשלך. אנו נילחם כנגד הפלישה האיסלאמית בכל כוחנו, לא ניתן לכם להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה המוסלמים. ואם כל כך חשוב לך לכתוב מאמרים פוליטיים, אני מזמין אותך לכתוב מאמרים על הרדיפות של מתיישבי יהודה ושומרון על ידי צה"ל השב"כ והפרקליטות, על הסכנה הקיומית של הקמת עוד מדינת אויב ביהודה ושומרון, על אירגוני הקרן החדשה להשמדת ישראל שפועלים במרץ בכל רחבי העולם וגם כאן להפוך את ישראל למדינת מוקעת, הסטן של העולם, מדינה מוחרמת, שחייליה נרדפים על ידי המשפט הבינלאומי באמתלות כזב, על ההשתלטות הדיקטטורית של החונטה המשפטנית על תהליכי קבלת ההחלטות במדינה ועוד ארוכה הרשימה. אם אתה נותן פיתחון פה רק לשמאל הקיצוני ההזוי בדמותה של מחברת מאמר זה, אתה בהכרח הופך את האתר הנפלא הזה לעוד מעוז שמאלני קיצוני, הזוי ואף מוזן בדלק אנטישמי.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוד אתה אומר מילים נכונות אך ההנחה המרכזית שלך שגויה. אנשי שמאל סהרורי כמו ערן יכולים לדקלם את המשנה המוניטרית של פרידמן מהיום ועד מחר אבל בכל יתר המשנות הם קרובים יותר לקרל מרקס המשומד מאשר לאנשי החירות הכלכלית. אותי בוודאי שכוונותיו הנסתרות של הבלוג (השמדת מדינת ישראל) לא היו נסתרות ממני , אין לסמוך על אנשי השמאל בדבר גם אם לעיתים רחוקות תמצא עימם דברים משותפים. יש מספיק אנשי ימין שאיתם תוכל לקדם את הרעיונות בהם אתה מאמין.
      בתור אדם שעבר התעללות אלימה מאנשי השמאל בהיותו הימני היחידי בבית הספר (אחד מבתי הספר האליטיסטיים של תל אביב) אני יודע שגם על חבריי הקרובים ביותר שם התייחסתי בכבוד ובחשד ביחד.

      מחק
    2. אתה צודק מאה אחוז, הבלוג מתדרדר מהפח אל הפחת...
      חבל, דווקא היה בלוג טוב לתקופה ארוכה

      מחק
    3. תל אביבי, אני יודע מי אתה ולמרות שלמדת בבית ספר בתל אביב אתה בעצם מרמת גן. צבע שערך הוא אדום וקומתך רמה ממטר שמונים.

      מחק
    4. דוד אני לא מבין מה הקשר בין התגובה לכתבה של אור לי. אור לי קראה למצוא פיתרון לפליטים שכבר נמצאים בארץ במקום לשכן אותם במכלאות. היא לא אמרה להכניס מיליוני מוסלמים לארץ, היא לא אמרה להפוך את המדינה למוסלמית, היא אמרה למצוא פיתרון אנושי לפליטים שהגיעו לארץ.
      אני גם לא מבין כיצד אתה קובע במה האתר עוסק? ומדוע הוצאת את העיסוק בפליטים מחוץ לתחום?
      מהיום הראשון שלו האתר מביא נושאים שנויים במחלוקת, ודי להסתכל על התגובה של פרופ' עומר מואב על העניין המוניטרי.

      ע'

      מחק
    5. אני לתומי חשבתי שזה בלוג על כלכלה (אמיתית אפילו) - אז למה לי פוליטיקה עכשיו?
      כולם קוראים למצוא פתרון לאלו שבארץ, פשוט חלק מהאנשים מציעים לגרש את האנשים שכבר פה, פרט למי שבאמת באמת באמת פליט. מה הבעיה פה? יש איזה חוק בינלאומי שאנחנו צריכים לספק עבודה לכל מי שהגיע לפה?

      מחק
    6. נושא הפליטים הוא חלק מהכלכלה, אפילו חלק נכבד כשמספר הזרים בארץ מגיע למאות אלפים. חוץ מזה אם הבלוג מדי פעם מביא נושאים נוספים שעומדים על הפרק אין בזה שום דבר רע.
      התיוג של בעיית הפליטים כבעייה פוליטית שאסור לדבר עליה מוזר ומלאכותי.
      אחת הבעיות בהצעה לגרש את מי שאינו היא שהמדינה אינה מגדירה מי פליט ומי לא, ובינתיים חלקם סובלים במחנות כליאה. אז לא ברור מדוע כועסים פה האנשים. אם הם מעוניינים לגרש כאלה שאינם פליטים יפנו לממשלה וידאגו שתבצע את בקשתם. עד אז הכתבה הציע לדאוג לתנאים אנושיים למי שכבר נמצא פה.

      ע'

      מחק
    7. דוד יקירי
      אני לא מאמין בשמאל וימין. לדעתי אלו שני צדדים שנאבקים אחד בשני ושוקעים ביחד כשיש לגופים מסוימים אינטרס ללבות את המריבה והמחלוקת. בעבר כתבתי נגד קיפוח המתנחלים והצגתם השלילית בתקשורת כשהבחנתי בחוסר הצדק שנעשה כלפם.זה לא מונע ממני לגעת גם בקיפוח של קבוצות אחרות גם כאלה שנחשבות שמאלניות. לגופם של עניינים: נראה כי אתה כל כך טעון סביב נושא האפריקאים שכלל לא קראת את הנאמר במאמר. ראה לשם כך את תגובתו של ע'

      ערן

      מחק
    8. פוליטיקה וכלכלה שזורים יחד באופן בלתי נפרד.
      חוץ מזה, המקרה הנדון הוא דוגמה יפה ל externalities (אומנם לא במובן הקלאסי של המילה אבל הרעיון דומה).

      יושבים כל מיני אנשים ומחליטים שצריך: לרדוף, לכלוא, לגרש וכו' את האריתראים. הם עושים זאת כי הם יודעים שהחשבון לא יוגש להם בסוף (גם חשבון כספי וגם מוסרי).

      אני בטוח שאנשים היו פחות נלהבים אם היו נדרשים לממן את המבצע מכיסו ואולי גם לקחת בו חלק פעיל. מזל שיש מדינה! את המוסר פותרים בעזרת כמה מילים על דף (חוק) את המימון פותרים על ידי שוד (מס). מה שנשאר זה לריב על המשאבים שכבר נלקחו, כל אחד לפי גחמותיו.

      מחק
    9. כל מילה במקומה. צודק בכל נקודה שהועלתה!

      מחק
  20. ערן מסנן תגובות לצורך הטייה מכוונת כאילו מרבית המגיבים מגיעים מהשמאל - תהיו בטוחים שלערן אין פה רוב ולא לגברת הרמאית שכתבה את הגיגיה בפייסבוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. הרוב אף פעם לא היה מדד לאמת.

      ע'

      מחק
    2. הרוב גם אף פעם לא היה מדד למוסר.

      מחק
    3. אכן סיננתי תגובות פוגעניות ומעליבות כלפי ימין ושמאל. התאוריה שלך גם לא עומדת במבחן המציאות כי ממבט ראשוני יש פה יותר מבקרים מתומכים למאמר למרות שאין לכך שום משמעות.

      מחק
  21. אני מופתע כל פעם מחדש מאטימות הלב של אנשים שמגיבים לנושא.
    הטיעון המעט מוזר שאומר שאדם נחשב פליט רק במדינה שגובלת למולדתו, הוא לא פחות מחוסר רגישות בוטה.
    מי שטוען טענה זו בעצם אומר: כן, האנשים האלה נטבחו, עונו ועברו ייסורים שאי אפשר לתאר. אבל מסיבות טכניות ביקרוקרטיות, אנחנו לא יכולים להכיר בהם כפליטים ולכן עליהם להענש.

    זה טיעון נורא, זה כמו לטעון שניצולי שואה שברחו ממחנות עבודה והגיעו למדינה שאין לה גבול ישיר עם המדינה שממנה ברחו, צריכים להענש בחומרה.
    וכן, יש מקום להשוואה, כי באריתריאה יש מחנות עם תנאים לא פחות גרועים משל הנאצים.

    השבמחק
    תשובות
    1. איך האריתראים שבמחנה חסכו כסף לבוא לפה? מלכתחילה רק מי שיכל לחסוך כסף בשביל לבוא לפה הוא אדם עובד, לא כלוא... מי שבמחנות באריתריאה כנראה עדיין שם

      מחק
    2. אוקיי נזרום עם הטיעון, האם אדם שהתגורר בפולין בשנות ה40 והצליח לחמוק מידיהם של הנאצים ללא פגע, לפני שנכלא במחנה ריכוז ולברוח למדינה אחרת ראוי לעונש?

      מחק
    3. מה הקשר? בירה נשר. האריתראים שילמו סכום של אלפי דולרים למבריחים בשביל להגיע לפה. מאיפה הכסף? מהמחנה?

      מחק
  22. אם הצלחתי להבין אותך, אז אתה בעד גירוש המסתננים. אבל הבעיה שהם לא גורשו, הם פה (ולא בגלל ערן הילדסהיים או אור לי ברלב). כבר זמן לא קצר. הכתבת ביקשה למצוא להם פיתרון אנושי. זה הכל. לא ברור הקשר בין זה לבין עיוות המציאות, שיטוי באדם, ויצירת מחלוקת.

    כל טוב!

    ע'

    השבמחק
    תשובות
    1. מצאו אחלה פיתרון! משא ומתן עם מדינה שלישית, שוחד לאנשים כדי שילכו. הכל הומני לעילא ועילא, אבל אור לי וחבריה התפלצו. למה? אולי זה הורס להם את התוכניות? לא יודע.

      מחק
    2. לאנונימי מ 16:53 לא ברור מה אתה רוצה. אם חפצה נפשך בגירוש הפליטים - התכבד ופעל למען כך. עד שתגרש אותם, צריך לתת להם תנאים של בני אדם. אם הם פושעים - זרוק אותם לכלא, אם הם לא פושעים, צריך לשחרר אותם ולאפשר להם להתקיים כבני אדם.
      ע'

      מחק
  23. במאמר יש חצאי עובדות ופחות מזה אמיתות או עובדות. למעשה, יש פה מטרה סמויה והיא יצירת מחלוקת ולעזאז-אל כל השאר. מהפן המשפטי, בלא קשר לאף אמנה, אדם הנכנס לתוך מדינה שלא דרך מעבר רשמי (המוכרז ברישומי האו"ם ובפנייה לכל מדינה חברה המקיימת יחסי דיפלומטיה או דומה) מפר ריבונות. אגב, פה השוני בין אוטונומיה, פרובינציה, שלבים בהקמת מדינה וכיו"ב. על הפרת הריבונות זכאית הנפגעת להחיל חוקיה (לרבות ומבלי למצות - הדין הפלילי) על המפר. לו רצה השלטון, היה עוצר כל מפר עד תום ההליכים, עורך משפט ומשית סנקציה בגין זה לבדו ובמנותק מכל סוגיית הפליטות. אשר לשהייה הבלתי חוקית, המהווה עבירה מתמשכת בפני עצמה, נתן השלטון הגנה קבוצתית דה-פקטו בלבד. זה גרעין הבעיה. אם יבקש השלטון לבטל כדין הגנה קבוצתית זו ולהעניק לכל שב"ח משפט הוגן, תעלה טענה להגנה מן הצדק בכל פעם מפני הגשת כתב אישום - שתתקבל. כיוון שלא נעשה כך מלכתחילה, היינו בעת המעצר הראשוני, ומעצם העובדה שהשלטון שיחרר ללא משפט תוך מתן סיוע, זכאי האדם (הנאשם) להסתמך על מצג חסות השלטון מבלי שמצבו העובדתי ישנה את מעמדו המשפטי לרעה. הואיל ולא הייתה מדיניות (הוראות הפעלה) ברירת הדין על כל מי שמצוי בשטח המדינה (ועל אזרח גם מחוץ למדינה) הוא החוק אשר כפוף להגבלה לעיל. זה לקח ממלה"ע השנייה (פרורגטיבות הכתר עברו בירושה למשטר אחר) וזה השוני ממשטר מונרכי ומרודנות.
    המכלאה החדשה, כמו גם החוק החדש, הן מכוח דין מנהלי ולא מהפלילי. משכך, הדיון נסוב אחר חירות התנועה, נגישות וטיעון בפני מטה האו"ם ומחיה בכבוד. לו היה זה פלילי כאמור, היה ודאי נזעק לרדיפה ולהתעמרות - ומי שמכוון הסיוע לקבוצה זו מעונין בכך מאד שכן, הדבר גורר סמכות שיפוט לבית הדין הפלילי בהאג לראשי המדינה והמבצעים לפי דרגתם.
    מענין שיחידי קבוצת המסתננים (כהגדרתם בחוק) בוחרים בהתאמה דווקא בישראל, ולא באף מדינה אחרת שבתוך הרצף היבשתי אפריקה-אסיה-אירופה. עוד מענין שלא הועברה כל תלונה או דרישה למצרים, כמו שנעשה לצערינו כיום מלבנון, להציג עמדתה ודרך פעולה לחדול מהבאתם לגבול הרשמי עימנו.
    באשר לייחוס הכלכלי, אין לדעתי משקל של ממש ובטח שלא כלפי השיטה המוניטרית.
    מלחמה היא מצב משפטי בעל תוקף אשר אינו מתקיים באריתראה. כן מתקיימות שם זוועות והמדינות הנאורות והחזקות, כמו גם ישראל ודרום אפריקה, עומדות מנגד יותר מידי שנים. אני לא חושב שרבים מהם עברו עינויים בדרך מסיני, אך מי שכן (אולי נשים) מעלים חמלה רבה. ואולם, כמות המסתננות, או המסתננים, בצירוף משך התקופה בה הסתננו מעידה על ההפך. מכל מקום, אין הדבר מקנה זכות - וחסד צריך לבקש, לא לדרוש.
    לגבי דרום ת"א - שטויות במיץ עגבניות. מי שיצר את הבעיה כעת מבקש לפתור אותה. איך? להכשיר את השרץ באמצעות אשרת עבודה, כלומר שיהיו עובדים. עובדים של מי? של מעבידים שמחפשים בנרות עובדים ללא זכויות או הגנה, היינו קבלני כח אדם. וכשזה יקרוס הם יבואו לשלטון בדרישה לאכוף חוק וזכויות והציבור יממן זאת. מי שירוויח הוא זה שיממן את שני צידי המתרס. בינתיים המסתננים יטעו שורשים, יגדלו משפחות, לא יעמדו במדרגות המס ולא יתרמו דבר לחברה, יבקשו שיוויון בחינוך, רפואה, משפט ועבודה - ותוך דור וחצי אנחנו נמצא עצמנו דנים במתן אפליה מתקנת בעניני התיישבות, איחוד משפחות, קצבאות וכיו"ב. כל אלה מחייבים משאבים - בעיקר כסף.
    לסיום, דברי כותב/ת המאמר נועדו לשטות באדם ולעוות המציאות. הם חסרי אחריות ואין בהם אלא ליצור מחלוקת כדי לכרסם במצב הדברים ולהביא לכפיית שינוי או מניעת המתבקש. האינטרס שונה מכפי שנחזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. האינטרס הוא השמדת מדינת ישראל שים את הדברים כפי שהם. כבר היום פועלים אנשי סמול לתכנן את ערי הפלשתינאים שנמצאים היום בלבנון ובירדן וכל זאת בחסות הקרן החדשה לישראל.

      מחק
    2. כמו שכתבתי למעלה, המדינה לא עוסקת בגירוש שלהם כיוון שהיא מעוניינת שהם יהיו פה. היו רוצים לגרש, היו מוצאים את החוק שמאפשר זאת

      מחק
    3. אוקיי, אז עובדתית הפליטים פה, והממשלה לא פועלת לגרש אותם. יכול להיות שחלק מהם עבריינים, יכול להיות שחלק לא. אבל לכלוא קבוצת אנשים באופן גורף וללא הנמקה, זה מנוגד למוסר, לחוק הבינלאומי ולחוק בישראל.

      מה אתה מציע? להמשיך לכלוא אותם? הכתבת הציעה לתת להם תנאים של בני אדם. לא ברור לי על מה ההתרגשות הרבה. לי זה נראה ברור שבני אדם שדה פקטו נמצאים בישראל, צריכים לקבל תנאים של בני אדם.

      ע'

      מחק
    4. המדינה כשילטון מעונינת מאד לגרש אותם. משפטית היא זכאית ורשאית לפעול לשם כך, אבל, עובדתית לא. להחזירם למדינת המקור תלויה בסכנה המרחפת עליהם ובאריתריאה, וכעת גם דרום סודן, יש חשש לסיכון חייהם. לכן נעשים מאמצים להעבירם לצדדים שלישיים וזה לא בחינם.
      אני לא חושב שיש יהודים שחותרים / רוצים ל"השמיד את ישראל" (לא מדבר על פנדומנטליסטיים) אבל יש רבים שמעונינים לשנות האופי הקבוצתי, אותו מכנה משותף שהצדיק את ההכרה במדינת ישראל באו"ם. זה אסור בחוק הפנימי שלנו אבל לא אסור (מותר) בחוק הבינלאומי. פה גם החולשה שלנו כמדינה לא גרעינית בפני משפחת העמים.
      אני לא חושב שיש מי מהמסתננים שהוא לא עבריין. לכלוא קבוצה באופן גורף זה מותר ואף רצוי - ראה מחנות פליטים באפריקה של האו"ם, הנשמרים בכח צבאי, ללא אפשרות יציאה או כניסה.
      חשוב להבין, מצב המסתננים הוא עובדתי ולדעתי החוק לא שינה מצבם לרעה אלא מדיניות שלטון - זה הבעיה, מה גובר על מה - חוק או מדיניות יישום החוק.
      אם נקים עיר אוהלים לכל המסתננים, כמו שתומכיהם שואפים, נשנה את מצבם העובדתי. אסור לתת לזה לקרות וחייבים להסביר לעם מה המשמעות וההשלכות האפשריות, כולל עמים שכנים. מתקן השהייה (אם תרצו - מכלאה) פתוח ואינו מהווה הרעת מצב. יש להגדילו ובמקביל לשלם שוחד למדינות עניות שיקלטו ככל שניתן. מי שאינו מציית להוראות המכלאה משנה בעצמו את מצבו לרעה וזה מצוין כי הוא יוצא מההגנה הקבוצתית.
      אפשרות הותרת המסתננים בארץ, תוך תיעודם והסדרת ישיבתם בתוך הארץ, תביא בהכרח לפגיעה באופי החברה בעתיד הלא כ"כ רחוק. יתירה מזאת, ככל ויעשה כן והמסתננים יגדלו למסה קריטית של משפחות וזכויות, תתיכן הטענה לפירוק שבטי ואמנספציה.
      אני יודע שזה נשמע רע אבל זו המציאות הגלובלית. בזמן שקוראים מעל הדפים לגלובליזציה מתרחשת בפועל התבדלות. אני בעד לסייע לכל עם וכל אדם - יחד עם שאר אומות העולם. הנטל לא יכול ליפול רק עלינו - אפילו מצבנו איתן יחסית. זה החלק העיקרי בשיטת הקניין הפרטי - ככל שיש יותר כך התלות בו והחרדה מאיבודו דורשים יותר הגנה. זה מה יש, וכל החולמים על זייטגייסט יצטרכו להמתין.

      מחק
  24. באמת ערן, לשם כך האתר הזה מיועד?
    עד כמה שלמדתי גאוגרפיה לישראל אין גבול משותף עם אריתריאה ולא עם סודן.
    לפי הבנתי ההטעיה ומסכת השקרים הם דווקה מהצד שמצדד בהשארתם בארץ.
    מביאים טיעונים כמו גירוש ילדים, הילדים מדברים עברית, יש להם חברים ישראלים וכו וכו' טיעונים שאמורים לעבוד על מי שלא כל כך מבין מהי הגירת עבודה.
    תבדוק בכל במדינות הנאורות כביכול, ואף אחת מהן לא תתיר הישארות של מהגרי עבודה כדוגמת המהגרים שיש לנו בארץ. ואצלם חוקי הגירוש הרבה הרבה יותר נוקשים מישראל.
    ניראה אותך מגיע לעבוד בארה"ב ללא אישור. יחזירו אותך כמו טיל וגם תישא בכל עלויות הגירוש.
    לא רוצה להאריך כי ראיתי שכבר פיצצו את האתר בתגובות ראויות לדעתי.
    חבל, זה היה פיספוס רציני לתמוך במי שמנסה להחריב אותנו.
    ואולי זו מטרתו הסמויה של האתר הזה. ורק עכשיו מתחיל לרדת לי האסימון שאולי כל זה (האתר) ניתמך על ידי גורמים זרים. כדוגמת ילדי הפרחים בשנות השישים שכבר ידוע שניתמכו על ידי ברית המועצות להחליש את ארה"ב מבפנים.
    משה

    השבמחק
    תשובות
    1. נעשה את זה פשוט: יש בעיה למדינת ישראל. יש פה עשרות אלפי אפריקאים שאי אפשר לגרש אותם( לפי האמנה הבינלאומית הם פליטים ואין צורך שיהיה גבול משותף בשביל שיהיו פליטים). הצעד הראשון לעצור את כניסת הפליטים נעשה. עכשיו השאלה מה עושים עם אלה שכבר נמצאים פה. על זה מדבר המאמר. כל הדוגמאות שנתת לא רלבנטיות כי הן מדברות על מהגרי ע בודה ולא פליטים.

      לגבי עניין התמיכה הזרה באתר - אם יש באמת תומכים כאלה אז תן לי את השמות שלהם -מגיע להם מינימום שאני אתן להם קרדיט על התמיכה.

      מחק
    2. לא ערן אתה טועה ומטעה, אם נאפשר השארותם, יהיה זה רק הגל הראשון, כל העולם האיסלאמי יקלוט כמה אנו אידיוטים וההגירה תגיע דרך ירדן ודרך הים ודרך כל סדק וחור. ומה עם פליטי חורף הדמים הערבי, גם שם הם נרדפים ובורחים והציפו כבר את טורקיה ולבנון במיליונים, מדוע שלא תקלוט גם אותם. כל האמנות הבינלאומיות שאתה עושה בהם שימוש להצדקת עמדתך הן הבל ורעות רוח, אין אמנות בינלאומיות שמחייבת לקלוט מסתננים, רק פליטים נרדפים וגם זה בהרבה סייגים שמהם אתה מתעלם. ההתנגדות הנחרצת כאן של הרוב המכריע של קוראיך הוא לא מאבק נגד המסתננים, הוא יותר מאבק למען הישרדות ישראל. אתה בנחישותך לחזור ולעלות שוב ושוב את בעית הפולשים האיסלאמיים בניגוד לעמדות קוראיך, בניגוד לשכל הישר, בניגוד לצו ההשרדות שלנו כאומה ואף כבני אדם חיים, פוגע בכל המאבק הנעלה ללא מרכאות של אתר זה. במאמרים כאלה אתה פשוט יורה לעצמך ברגל.

      מחק
    3. דוד
      כרגע המצב המשפטי לא מאפשר את פנוים של הפליטים וזאת למרות כל ההסתיגויות שאתה מעלה. בין אם תרצה או בין אם לא עליך ועלינו יהיה להתמודד עם עשרות אלפי פליטים שנשארים פה בארץ (חלקם הגדול מחוסר ברירה). אפשר לטמון את הראש בחול וואפשר להגיד שאני יורה לעצמי ברגל והכל קונספירציה שמאלנית. אפשר גם להשלות את הציבור שממשלות ישראל יפרו את אמנת הפליטים. אני פשוט מציף פה מאמר שקובע חד משמעית - הפליטים פה לא מבחירה אלא מכוח החוק. אתה רוצה לשחרר אותם, הכתובת היא הכנסת ולא בלוג הכלכלה האמיתית. המאבק של הבלוג הוא להציף את האמת ולא את האשליות שמוכרים לנו כאילו אפשר היום לסלק את הפליטים וזה לא משנה גם אם איתמר בן גביר יהיה ראש ממשלה -פשוט הוא לא יכול אלא אם יבטל את האמנה ולביטול האמנה יהיו כבר השלכות כבדות אחרות.
      ערן

      מחק
    4. אני מעלה השערה - הרי ברור שדוד צודק בכל מילה וכי ההגירה תשונע לירדן. אולי לערן יש אחוזים באחת מהחברות שבונות את גדר המערכת, ידוע שהוא איש הייטק וייתכן שהוא חי על מכירת מערכות מתקדמות לצה"ל.

      מחק
    5. לספקולנט, אם דוד צודק, מדוע לא תילחם שההגירה "תשונע" לירדן. לבטח המלחמה בתגובות "הכלכלה האמיתית" לא מדרבנת את פקידי הממשלה לגרש את הזרים.
      בינתיים ההגירה הזו פה, ולמרות המאבק של מירי רגב ושאר התומכים, הממשלה לא עושה דבר כדי "לשנע" את ההגירה. כך שצריך להחליט מה עושים עם האנשים. כרגע הממשלה החליטה לכלוא אותם בבתי כלא בדרום. לכתבת זה נראה כטעות.

      קשה לקבל שחלק מהאנשים רואים את הצד ההומני שבעניין. ואולי יקראו לי שמאלני יפה נפש, אבל המהגרים הם אנשים בדיוק כמונו. יש להם זכויות אדם.
      מאוד מצער לראות שעם שעבר את השואה, עם שהסבים והסבתות שלו התגלגלו מזי רעב ומוכי קור במחנות עבודה והשמדה ברחבי אירופה וצפון אפריקה, סוגרים את הלב מתוך פחד ש- 50000 ימוטטו את המדינה.
      אף אחד לא הציע לקבל מיליונים במדינת ישראל, אף אחד לא הציע לפתוח את הגבולות לעמים המסכנים שמסביב. כל שהציעו זה לתת לאלה שכבר בארץ (והממשלה לא עושה שום מאמץ להוציאם) יקבלו תנאים של בני אדם, זכויות שמוקנות להם מעצם היותם בני אדם.

      ומהיכרות עם ערן, לא, הוא לא עובד בחברת הייטק שמייצרת גדרות.

      ע'

      מחק
  25. ערן אתה מנסה לקדם משהו חשוב בעניין כלכלה, תפסיק לירות במטרה שלך

    מרצח עוברים בטח לא איכפת לך(תתקן אותי אם אני טועה), לא מפריע לך שרוצחים כל שנה 20000 עוברים, זה בסדר?

    עליכם נאמר כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים

    אולי תאמר היכן הגבול, כמה אתה מוכן לאזרח?

    השבמחק
    תשובות
    1. מה הקשר בין התגובה למאמר?

      מחק
  26. וואו, הפוסטים כאן גלשו ל: "עוכרי ישראל", "קרן חדשה", "פצצה דמוגרפית".
    נשמע כמו קול האח הגדול מאוקיאניה מהספר "1984".
    לערן וליוזמי הכתבה: אנא מכם, תכניסו לכם טוב לראש: בדיוק כמו שהנוהל "חדרה-גדרה" הוא טיפול ראוי במבקשי המקלט כך גם החזקתם במתקן "חולות"
    מדינה רשאית להגביל את חופש התנועה של מבקשי מקלט ולקבוע תנאים להעסקתם. כולל איסור העסקה.

    כל עוד המדינה דואגת למדור, מזון, שרות רפואי וחינוך למבקש המקלט על חשבון משלם המיסים היא יוצאת ידי חובתה בטיפול ההומניטרי בהם.
    אתם דורשים שהמדינה תתן להם לעבוד ולהרוויח כסף. עם כל הכבוד, את זה המדינה לא חייבת לתת להם.
    הדרישה המוצדקת היחידה שמועלת היא טיפול ענייני בבקשות המקלט. את זה גם אני דורש.
    דירק דיגלר

    השבמחק
    תשובות
    1. הפוך - מדינה לא נותנת למישהו לעבוד ולהרוויח את הלחם - זו זכות טבעית של כל אדם. מדינה לוקחת באלימות את הזכות הזו.

      ע'

      מחק
    2. לא מדויק - המדינה היא הריבון הטריטוריאלי, לטוב ולרע. מי שנהנה מהגנת הגבולות, תשתיות המדינה וכל "תפנוקיה", מקבל עליו גם את הריבונות הזאת. מסים הם משלמים, אגב?

      מחק
    3. זה לא סביר שמישהו יקבל על עצמו ריבון שמונע מימנו להתפרנס בכבוד. יש פה הפרה של זכות יסוד, ציטוט של חוקי יסוד כבוד האדם וחירותו:

      "אין נוטלים ואין מגבילים את חירותו של אדם במאסר, במעצר, בהסגרה או בכל דרך אחרת"

      למיטב ידיעתי המסתננים עונים על ההגדרה אדם. אם הממשלה סבורה שאין למסתננים זכות להיות פה, היא יכולה לגרש אותם. אם היא לא יכולה לגרש, כליאתם זו הפרה של זכויות אדם.

      ע'

      מחק
    4. אף אחד לא מקבל את הריבונות של המדינה - אין לך ברירה, לא שואלים אותך ודוחפים אותה לך בכוח. ואם אתה לא מוכן לשלם שולחים לך בריונים הביתה או שחוטפים אותך וכולאים אותך בחדר.

      מחק
    5. מי אמר ריבונות עצמית?

      מחק
  27. הסוגיה אינה סוגיית סיוע ואחר כך איזרוח לפולשים איסלאמיים, הסוגיה היא כפי שציינו גם אחרים שאלת עצם המשך קיומה של מדינת ישראל. אם נאפשר לפולשים הנוכחיים להישאר, בסבב הבא יבואו מאות אלפים ואחריהם מיליונים. אפריקה רעבה, מאות מיליונים מחפשים לברוח, ומעבר לכך המוסלמים בתוכם מקבלים הנחיות עוד בארצות מוצאם כיצד להגיע ולהשתרש בישראל כדי לקדם כאן מדינת שריעה סלאפית, והם יחפשו כל דרך להגר למדינה שתפגין חולשה במדיניות ההגירה שלה. בישראל פועלים כוחות חד משמעיים - וניכתבו על כך ספרים, לא רק מאמרים - ממוצא יהודי אך בעלי גוון אנטישמי קיצוני, שמטרתם חיסול מדינת ישראל. הם ניתמכים על ידי הקרנות החדשות למיניהם ומאחוריהם עומד ההון הגדול שחבר לקיצונים האסלאמיים בהגדרת מטרתו "עולם ללא ישראל" והם חודרים לכל חור ומנצלים כל סדק כדי לקעקע את החברה בישראל, לחסל את הדמוקרטיה, להמשיך את רודנות ההון הגדול, עד למימוש הפיתרון הסופי להשלים את מלאכתו של היטלר. מאמר זה חד משמעית מצטרף לגל העכור של החתירה לקיעקוע החברה והמדינה וכל זה באמתלה של אמנות בינלאומיות, צדק חברתי, ורחמנות. ראשית, הטיעון של הפרת אמנות בינלאומיות כוזב, שנית, אם אמנות בינלאומיות הן נפשעות ומסכנות קיומנו, אין בהן קדושה, אפשר גם להתנגד להם. ואני חוזר, אנו נתנגד בכל דרך אפשרית למהלכים שנועדו בברור לחיסול מדינת ישראל, הצפת ישראל בפולשים איסלאמיים הוא אחד המהלכים המסוכנים ביותר מסוג זה. מירי רגב עושה מלאכת קודש ואנו חברי הליכוד וחברי מרכז הליכוד, תומכים בה ומחזקים את ידיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. דויד אל תלך רחוק לאפריקה יש מספיק שמאלנים בישראל שתומכים בשיבת הפלשתינאים לתחומי ישראל. העניין האפריקאי הוא רק הבונוס מבחינתם. בכל מקרה תגובה מצוינת המשך כך

      מחק
    2. דוד
      אני שמח מכך שגם אתה הבנת שאמנות בין לאומיות מהוות מכשול בין גירוש הפליטים לבין השארתם בארץ (וזה אם נתעלם לגמרי מהפן המוסרי). אם נהיה ראליים, ישראל תמשיך לקיים את אמנת הפליטים שהיא חתומה עליה גם בשנים הקרובות ובין אם זה צדק חברתי, עוולה חברתית , סכנה קיומית או הזדמנות לחיים חדשים , אתה תצטרך למצא פתרון ל50000 פליטים שנשארים בארץ. אור-לי מביאה פה את אחד הפתרונות.

      ערן

      מחק
  28. לערן

    חוק פארקינסון במיטבו. לא שהדבר הזה לא חשוב. זה נושא חשוב בצורה בלתי רגילה וכל הכבוד שפתחת את הבלוג לאור-לי לצורך האמרה החשובה שלה. אבל בסופו של יום? בבלוג שלך מתפרסמים במדי יום כמעט דברים חשובים בהרבה עם משמעות מידית לחיים של כולנו וזה לא מעורר אפילו קמצוץ תגובות מהבלגן שמתרחש כאן היום.... אבל למה לי להלין על אחרים? גם אני בדרך כלל רק קורא לעתים עושה שר או ליק וזהו היום? הגבתי....
    הזדמנות נפלאה להגיד לך שוב פעם תודה על הבלוג הנהדר הזה.

    השבמחק
  29. הפתרון הנכון:

    יש לעזור לכל אדם בתנאי:

    1. שהוא במצוקה קיומית אמיתית, שחייו בסכנה .
    2. שמכיר ללא עוררין: א. בזכותו של המיטיב עימו להתקיים. ב. בריבונותו הבלעדית של המיטיב על ארצו. ג. איננו מהווה סכנה לקיומו של המיטיב מיוזמתו.
    3. אומר אמת.
    4. נמנע במכוון מלקבל עזרה מאחרים שהיו בדרכו ושאף להטפל דווקא למיטיבו הנוכחי.
    5. איננו ממדינת אויב שרוצה בהשמדת מדינת ישראל.
    -
    לאחר שימולאו התנאים האלה יש לעזור ללא הגבלות(חינוך, עבודה, מגורים), בתנאי בל יעבור של חתימה בהכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי הבלעדית.
    לעזור ביותר עזרה למי שיהיה מעונין להתגייר.

    שאיננו ממלא אחר התנאים הנ"ל יועמדו בפניו שתי אפשרויות לבחירתו:
    1. לעבור עיקור מרצון ולהפוך לתושב ישראלי. 2. החזרתו בכוח לארץ מוצאו או לארצות סמוכות או לחופי אנטרטיקה.
    (יש לבטל את החתימה על אמנת הפליטים הבין לאומית ולהקים במקומה אמנת פליטים ארצית פנימית ).
    -

    השבמחק
  30. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000902732&fid=2

    האקר מאיים על בנקים ישראליים שאם לא ישלמו לו כופר בביטקוין, יחשוף פרטי חשבונות

    השבמחק
  31. כמה נקודות:
    1. חבל שבבלוג כלכלי נכנסים נושאים כאלה באיצטלה 'כלכלית' - לערן אם תירה לכל כיוון בסוף לא תשיג כלום. פוקוס על המטרה חשוב.
    2. לו יהי שהם ברחו בגלל גיוס לצבא עדין אינם פליטים. ע"מ להיות פליטים עליהם לנוס מהסיבות ורק מהסיבות ברשימה ולא אחרות: "הנמצא מחוץ לארץ אזרחותו בגלל פחד מבוסס היטב להיות נרדף מטעמי גזע, דת, אזרחות, השתייכות לקיבוץ חברתי או להשקפה מדינית"
    גיוס לצבא אינו אחד מהסיבות
    3. בנק' אחת אני מסכים עם ערן אבל אני מרחיב אותה שכמו בשאר הדברים המדינה צריכה לעבוד בנוהל מסודר איך לטפל במהגר/פליט ולא להמציא, כמו שעושים במדינת חלם, כל פעם תגובה אחרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן עובדה. תוענק בזאת גם מועמדות של פליטים לכל החרדים, כמובן גם אותם מנסים לגייס בכח.
      רק רגע אם זה כך לחרדים אז כתוצאה מכך יש להם גם זכות לעבוד!
      פתרנו גם את בעיית האריתראים וגם החרדים.
      אני מרגיש שאנחנו על הגל - אולי גם נגדיר את נוחי כפליט. מסכן רודפים אותו על מליארד שאין לו...

      מחק
  32. ערן, תודה על ההתיחסות. משה מ 13:03
    כאתר כלכלי, אולי תפרסם את המאמר שפירסם דר' גיא בכור על המימון שזורם מגרמניה לכל מיני עמותות וארגוני זכויות אדם בישראל שכל מטרתם להכפיש את ישראל ולעשות לה דה-לגיטימציה.
    זהו מאמר כלכלי גרדה, עם מספרים, שמות עמותות, וסכומי כסף המועברים אליהם.
    ניקרא לו "מה שמעלימים מיכם כותבי הדוחות עבור האירופאים".
    את האתר שלך לא מצאתי שם ברשימה ..........
    רק מכמות התגובות והדעות אתה יכול להבין שעשית שירות דוב למטרה אשר לשמה הוקם האתר. אני קורא את האתר מהיום שעלה לאויר אתר בועת נדל"ן.
    מעולם לא חשדתי כי יש אינטרסים נעלמים במטרה שלשמה אתה חותר, כיום אני לא כל כך בטוח אם אכן זו המטרה שלך. ויתכן שזה עוד צעד בטקטיקה שהמטרה האסטרטגית שלה חיסול מדינת ישראל כפי שהיא כיום והפיכתה למדינת כל תושביה.
    ושלא תבין, באותה מידה אני תומך בחסימת הרב כהנה בזמנו מלהתמודד בבחירות. כי זה גם סוג של חיסול המדינה.
    אני בעד מדינה יהודית, דמוקרטית, סוציאלית, אבל המדינה צריכה לשמור על עצמה,
    חבל, ממש חבל. טעיתי לחשוב שאתה מלח הארץ.
    משה

    השבמחק
    תשובות
    1. משה,

      אם אפשר התיחסות לעובדות, אודה לך.ואם לא, אתה יכול להאשים אותי בכל מה שתרצה אבל עם העובדות תרצה או לא תצטרך להתמודד איתן איתי, בלעדי עם הבלוג או בלעדיו.
      זה מזכיר לי את מי שהאשים אותי בשנאת ישראל שכתבתי לפני הבחירות שלפיד מרמה את הציבור שהוא אומר שהבעיה היא החרדים.

      בהצלחה,
      ערן

      מחק
  33. עורב
    אני מסכים עם ירושלמי
    הבלוג צריך להיות ממוקד בנושא הקרטל הבנקאי וכל פעם יש כתבות על פליטים ועל בריאות ופוליו וכו
    אז זה עם הזמן אתה מתחיל להשתעמם ועוזב את האתר
    האנשים שנכנסים לפה מנסים להתמחות בבעיה ספציפית שלדעתם היא חשובה יותר משאר הבעיות וכמובן שהעולם לא מושלם ואי אפשר לפתור את כל הבעיות
    אז כדאי להתמקד

    השבמחק
  34. היום בו אנשים גילו שהם לא יותר מסתם גזענים.
    שאלה אחת אתם לא יכולים לענות עליה והיא למה לא מגרשים אותם מפה ?
    אני מכיר אנשים ממולדובה ,מהגרי עבודה לא חוקיים שהטיסו אותם בטיל .
    מה הבעיה לעשות את אותו הדבר עם האפריקיים?

    אתם (הגזענים) תגידו כל דבר שתרגישו טוב אם אצמכם .
    אני יודע זאת כי ,הייתי אחד כזה עד לקריאת פוסט זה!

    ערן תודה
    תמשיך לעשות את מה שאתה טוב בו וזה לפתוח לאנשים את העיינים גם אם הם לא אוהבים את זה.

    השבמחק
  35. ערן, זה שוב משה.
    אני לא רוצה לחזור על מה שכתבו כאן מעל ל50 טוקבקיסטים שהעמידו אותך מול עובדות שונות. אך אתה בשלך. אני מרגיש שזה כמו טחינת מים.
    אבל אם בעובדות ומספרים עסקינן, בוא ואעמיד לך אתגר.
    באתר שלך אתה מתימר לספר על הכלכלה האמיתית, לא זו שמאכילים אותנו. לא השקרים שמספרים לנו. לא הנתונים המעוותים והשקריים שמציגים לנו.
    אז הנה האתגר.

    דר' גיא בכור פירסם מאמר הלקוח מהאקונומיסט ובו הוא מתאר את ישראל כפי שהיא באמת מבחינה כלכלית.
    הסקירה היא בכל הרבדים, אודה כי לא קראתי את המאמר כי איני מנוי לאתר שלו.
    אבל.
    אני מוכן לממן את התשלום לדר' גיא בכור בכדי לפרסם את המאמר באתר שלך.
    בכל הרצינות ערן, אני מקציב סך של עד 1000$ (אלף דולר) לתשלום לדר' גיא בכור.
    אם אתה מוכן לאתגר, נא אמור לי איך ליצור עמך קשר לגבי התשלום.
    משה

    השבמחק
    תשובות
    1. משה,
      אף אחד מ50 התגובות לא התיחס לשאלה מה הפתרון שהם מציעים לפליטים בארץ שהממשלה לא יכולה לגרשם לפי החוק הקיים?
      לגבי גיא בכור, לא קראתי את המאמר המדובר אבל אני לא מבין מה מיוחד כל כך במאמר הזה ששווה לפרסם אותו פה? אשמח אם תבהיר על מה מדובר ועל איזה אתגר מדובר?

      ערן

      מחק
    2. זה המאמר הראשון שהיה, הוא פתוח חינם אך השני שעליו אתה מדבר אכן חסום .
      http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=1655

      מחק
  36. הגדר לבדה לא עוצרת פליטים, קחו לדוגמא ציר פילדלפי לא עצר את כל המנהרות באותן דרכים יכולים להשתמש הפליטים או מבריחים אותם. באפריקה יש מעלה 13 מיליון פליטים נגיד ומיליון פליטים יחליטו להסתנן לישראל אז גם זה בסדר ? צריכים לעשות חוק ולהחליט כמה פליטים ישראל יכולה לקבל כל שנה .
    מסתננים כן הביאו מחלות שלא היו קיימות בישראל הרבה שנים את זה אמרו בתי חולים במרכז זה ממש לא מגזענות זאת האמת כמובן גם אדם שבא מאירופה יכול להביא אותן מחלות אבל המקרים האלו היו מסתננים מאפריקה.
    מסתננים חצו גבול של מדינה ולכן עברו על החוק .

    מדינות אירופה אשר חתומת על האמנת הפליטים נותנות לאלפי רבים אולי גם עשרות אלפי פליטים למות בטביעה למרות שלא פעם נמצאות ליד הפליטים ספינות של אותן מדינות. יש אפילו סרט בנושא La Pirogue
    http://www.haaretz.co.il/news/world/europe/1.2140922
    http://news.walla.co.il/?w=/14/877400
    לפי הערכות אירופיות יש כ20,000 הרוגים ב20 שנה אחרונות ואני בטוח שזה ערכות שנוטות לטובת האירופים כמובן.
    http://www.cbc.ca/news/world/europe-tut-tuts-while-african-migrants-die-on-its-doorstep-1.2425050

    השבמחק
  37. http://www.unhcr.org/pages/4a02d7fd6.html
    המקור ל13 מיליון + פליטים

    פתרון אחד מיני רבים שיש לבעיה כי את כל המסתננים לא נוכל לקבל רק את הפליטים וגם שם המדינה צריכה לבדוק כמה היא מסוגלת לקלוט בארץ .
    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=2090

    השבמחק
  38. דוד אני מחזק כל מילה שלך בתגובות, אתה קול שפוי באתר שהחליט להתחיל לקדם בערות וחושך.אני אגב ידעתי שזה תמיד גלום באתר, ושזה בסוף יתפוצץ כמו פצצה מתקתקת. תלמד ותשכיל מי הם האנשים שאיתם אתה עובד, יש מספיק אנשים טובים שלא יתנו יד לכתבות זדון כמו הלה. עשה חשבון נפש. מחזק אותך עד מאוד.

    השבמחק
  39. יאלא מכלאות מה זה השטויות האלה?
    אבי זלינגר מוכיח שאין לא יכול יש לא רוצה:
    http://econoblog.co.il/?p=1892
    מחנות אוהלים פתוחים.

    השבמחק
  40. ערן היקר.

    אני מאוד מעריך את כתיבתך בדרך כלל, אבל הפעם נפלת בגדול. ככלכלן, שאלה לי אליך - אילו יכולת לדלג לארץ שבה תרוויח פי מאה ממשכורתך בישראל, לא היית עושה זאת?? ובאחוזים מכלל אוכלוסיה מסויימת, כמה היו מנסים? בישראל מרוויחים פי מאה מאריתראה. כל מה שצריך זה שקרוב משפחה שכבר נמצא פה ישלח לך אלפיים דולר, ואתה בתל אביב תוך שבועיים, מקבל טיפול רפואי חינם, וגונב אייפון בשווי משכורת של חמש שנים באריתראה.

    אגב, ה"פליטיפ האומללים שולחים כל שנה קרוב למליארד ש"ח לאפריקה. יותר מ-10,000 ש"ח לאדם, לשנה.
    אז אתה באמת מאמין שהם פליטים? אני מצרף פה לינקים לסרטון שבו הם מודים שבאו אך ורק כדי לעבוד, ולכתבה של דני אדינו אבבה שהתחזה מסתנן אריתראי בתחנה המרכזית, ושמע מהם את כל הטריקים והטיקים, ואיך הישראלים אוהבים שמשקרים להם.

    חובה לקרוא!!!!!

    http://article.yedioth.co.il/default.aspx?articleid=5932



    חובה לצפייה!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=T16AShh4ZcA

    השבמחק
    תשובות
    1. בראבא,
      התגובה שלך כלל לא קשורה לכתוב במאמר. היא בכלל לא מדברת על האם מגיע לפליטים להשאר או לא אלא לעובדה המשפטית שאין דרך לגרש אותם ולכן תרצה או לא הם פה איתך ותצטרך למצא להם פתרון גם אם יקבלו מיליון דולר בשנה.
      ערן

      מחק
  41. אני מצרף פה טוקבק ששלחתי באתר אחר:

    אלק פליטים. בישראל מרוויחים פי מאה מאריתראה, 2,000$ לעומת 20$ בחודש. פי מאה!!!

    הקרובים שלהם בארץ שולחים להם כסף אחרי שכבר התבססו פה, עולים על מטוס לקהיר, ג'יפ של בדואים לגבול, והופ אתה בתל אביב.
    יש כאלו שעשו את הדרך התחבורה קרקעית, אבל זה לא משנה. העובדה היא שכל אריתראי שיש לו אלפיים דולר יכול להגיע לתל אביב תוך שבועיים, ולקבל טיפול רפואי חינם ומשכורת ברמה אירופאית, שהוא רק יכול לחלום עליה באריתראה.

    אני מצרף פה לינקים לסרטוני יוטיוב וכתבות שמפריכים את ערימת השקרים שבכתבה הזו. על מי אתם באים לעבוד פה?

    נ.ב. - אני גר בדרום תל אביב, בלב סודן\מוגדישו

    חובה לצפות בסרט!!!!! - האריתראים טוענים שבאו לעבוד. לפני שפעילי הקרן החדשה הדריכו אותם לשקר.

    https://www.youtube.com/watch?v=T16AShh4ZcA

    כתבתו של דני אדינו אבבה - שהתחזה למסתנן בתחנה המרכזית לכמה ימים. (הוא דובר אמהרית)
    שימו לב למה שאמרו לו המסתננים, שלא ידעו שהוא ישראלי - "תשקר. הישראלים, בעיקר העמותות שמסתובבות בקרב הפליטים, אוהבים שמשקרים להם"

    http://article.yedioth.co.il/default.aspx?articleid=5932

    עדויות על מעורבות ארגוני "זכויות האדם בפשע -
    http://benhateva.wordpress.com/2012/05/22/73898/
    http://rotter.net/forum/gil/20573.shtml
    http://www.rotter.net/forum/gil/20512.shtml
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=R-b8pJhbvFE
    http://nif.org.il/news/ארגוני-הקרן-בעיתונות/2012/10/13/504

    http://nif.org.il/news/ארגוני-הקרן-בעיתונות/2012/10/05/503

    השבמחק
    תשובות
    1. בראבה
      התגובות שלך לא רלבנטיות לתוכן המאמר ולמציאות. אתה חושב שמקומם לא פה, פעל לשנות את החוק. עד אז אתה חייב למצא להם פתרון
      ערן

      מחק
    2. תודה על התשובה ערן.

      האם קראת את הכתבה? צפית בסרט?

      אני מניח שלא היה לך זמן לעשות זאת, אך אני מקווה שתספיק.

      וכן, יש פה מגמה ברורה לשינוי דמוגרפי. אותו הגוף שהגיש בג"ץ וחיסל את נוהל "החזרה חמה" שסוכם בין מובארק ואולמרט ב-2007, הוא הגוף שמונע כליאת פולשים כיום, כופה על בי"ח איכילוב לממן לידות למסתננות (אלף בשנה, 28 מיליון ש"ח), זה אותו הגוף שמונע פינוי פולשים לקרקעות בדרום הר חברון, ושמנע גירוש עובדים זרים עם ילדים בעבר.

      זוכר את הקמפיין שעשו נגד אלי ישי, שניסה לגרש עבריינים (כן, עבריינים) שהגיעו הנה באופן חוקי, ילדו פה ילדים (בייבי וויזה), והצליחו להתחמק מהחוק מספיק זמן עד שילדיהם גדלו (מקרה הומניטרי)

      להשאיר אותם כאן זה פרס לעבריינים - הסתננת, הצלחת להישאר מספיק זמן ולהוליד ילדים, אתה מוגן מגירוש ונמצא באמריקה של המזה"ת.

      ישבתי חודש במתקן של שירותי ההגירה האמריקנים על עבודה לא חוקית במובינג, עד שגירשו אותי לארץ. מיטה מתחתי ישן פקיסטני שהגיע לארה"ב כסטודנט לפני 18 שנה, התחתן והוציא אישורי עבודה, אך לא השלים את התהליך והתגרש. נתפס אחרי 18 שנה והם זורקים אותו לפקיסטן. מיטה מולי ישן ג'מייקני, 25 שנה לא חוקי בארה"ב, זרקו אותו בלי שום סנטימנטים.

      אגב אותו הגוף (כן, אתה יודע מי) כופה על מדינת ישראל כניעה מבישה לכנופיית שודדים בדרום, שהיו אמורים לקבל בטאבו 3% משטח מדינת ישראל כולה!!!
      כן, הבדואים הם 30% מאוכלוסיית הנגב, ודורשים רק 5.4 %.....

      אלא שרוב רובו של הנגב זה אדמת מצוקים טרשית שמשמת לאימונים של חיל האוויר והשריון. (שיזפון, מחנה רמון)
      5% משטח הנגב הם 3% משטח ישראל כולה. ניתן גם להציג זאת כך - הבדואים מהווים 30% מנפת באר שבע ותובעים 60% מהקרקע.... כאילו ששאר תושבי הנגב חולקים ב-95% מאדמת הנגב הנותרת.
      אם פראוור היה עובר זו היתה כניעה של המדינה ואובדן ריבונות שהיה מגלגל כדור שלג שתוצאותיו גרועות מאסון אוסלו.

      ולגבי פתרון - כליאה היא פתרון. הם כאן ואין לנו אפשרות טכנית להחזיר אותם לאריתראה וסודן, אבל יש לנו יכולת לכלוא אותם עד שיבקשו חזרה מרצון. ותאמין לי שאילו הם יידעו בוודאות שאין להם עתיד כאן ויכולת עבודה, הם יחזרוץ ניסו להציע להם כסף, 5000$, הם צוחקים לך בפנים. מי יחזור להרוויח מאית ממה שהרוויח פה.
      אבל אם הוא יידע שחוץ ממחנה מעצר אין לו פה כלום הוא יחזור. אלא שגם את זה אירגוני הקרן לא נותנים לעשות, כופים על המדינה "מתקן פתוח", והם עוד מקבלים דמי כיס של 500 ש"ח בחודש!!!

      למה שירצו לחזור? עם כל הבגצ"ים הם יודעים שסיכוי גבוה שישארו פה בסופו של דבר

      מחק
    3. ערן, אם טרחת להביא את שירו של מרטין נימולר, לפחות תביא את הנכון.
      נימולר, מעולם לא כתב על הקתולים, לדעתו הם ידעו להסתדר יפה מאוד בעצמם.
      השיר בנוי בסולם עולה של דיכוי והיהודים, היו בסוף, לפני שהוא הזכיר את עצמו.

      בכבוד רב,
      דירק דיגלר.

      מחק
  42. טוב אחת הכתבות הפחות טובות.
    והנה התגובה שלי ל"עובדות":
    1. טענה מספר 1. צודק. פליטים. בא נמשיך .
    2. טענה מספר 2.הזנחה של דרום ת"א לא קשורה להדרדרות הביטחון אישי מאז סוגית הפליטים. עובדה פשוט לא נכונה ומטעה. יתרה מזאת אוכלוסיות יותר חזקות בורחות מהאזור
    3. טענה מספר 3. צודק. פליטים. אבל לפעמים צריך להיות חכם ולא צודק.
    4. טענה מספר 4 ו – 5. שטויות. המחיר הכלכלי של הפלטים הוא עצום. ניתן לפרוט את זה אבל זה ארוך מדי (אבטלה, הורדת ערך דיור, העלאת הוצאה על בטחון)
    5.טענה מספר 6. הפתרון כבר אכן מיושם במקרים מסוימים כמו באילת. מסעדות ונקיון בת"א. אבל ההיצע קטן מהביקוש
    6. טענה מספר 7. יופי. אבל מה זה קשור?

    השבמחק
  43. הסיבות לכליאה כפי שאני רואה אותן כרגע הן -

    א' - להתמודד עם הפשע בקרב הפולשים. מרגע שעבר החוק הקודם לכליאה של שלוש שנים, כל פולש נעשה אוטומטית 'בר כליאה'. אלא שלא ניתן לכלוא את כולם בבת אחת, אז הכניסו רק את אלו שהסתבכו בפלילים. בעבר אם סודני נתפס גונב אופניים, הוא היה נשפט בדיוק כמו כל אזרח - סניגוריה ציבורית, בזבוז כספי ציבור, ועונש מגוחך. ואלו אנשים שלרוב ללא כל כתובת, כך שמעצר בית או כל דבר אחר פשוט לא בא בחשבון. אחרי החוק כל סודני שגונב תיקים בחוף הים, אופניים או אייפונים, נזרק לסהרונים ללא הליך משפטי יקר ומיותר

    ב' - להבהיר לפולשים שהם לא בעלי הבית פה, הם 'על תנאי', ולהעמיד אותם במקום מבחינת התנהגות. אני גר בצ'לנוב ולא נראה לי נורמלי שחבורות של אריתראים לא חוקיים שיכורים מתחת הבית שלי מסתכלים עלי כאילו אני הפולש פה למרות שהם רק אתמול הסתננו הנה. וזה כולל העזות מצח של בנאדם שתוקף ושודד את אזרחיה של המדינה המארחת. עצם הידיעה שכל חריגה הכי קלה מהתנהגות אנושית תביא אותם בלי משפט לשלוש שנים מעצר, מפחית את הפשיעה.


    ג' - הרתעה מרחבית. כמו שדוד איש שלום כתב, יש מליארד אפריקנים במרחק יריקה מאיתנו, שלא לדבר על הסורים והירדנים. אם הם ידעו שניתן להיכנס לכאן....
    וכבר בתקופה שהמסתננים מדרום סודן קיבלו פה הגנה קיבוצית, היו הרבה שחורים מכל רחבי אפריקה שהגיעו הנה ושיקרו שהם מדרום סודן כדי לקבל אשרת שהייה זמנית.
    הבעיה שלהם היתה, שכשדרום סודן קיבלה עצמאות העיפו אותם לשם. והוא בכלל מניגריה.....

    אילו יידעו כולם שכל מי שנכנס הנה נכלא לתקופה בלתי מוגבלת, הם פשוט לא יבואו. מי שפליט - יתכבד ויישב במחנה פליטים בנגב. אסור להציף את רחובות הערים באנשים מהמרחב שסביבינו שאין לך שום דרך לדעת מי הוא ומה הוא.

    אולי הוא ערף ראשים בסוריה במסגרת ג'בהת-אל נוסרה? אולי הוא שרף כפרים בדרום סודן בשירות הג'נגוויד?

    אולךי ה'פליט' המסכן הוא סוכן של אל-קעידה? או שסתם רוצח מכנופיית רחוב בפרברי אסמרה או מוגדישו.

    מדינה צריכה לעשות מה שצריך כדי לשרוד, גם אם זה אומר להעיף את הדמוקרטיה ומערכת המשפט דרך החלון.

    לא ייתכן ש'מגבלות משפטיות' ישמידו את המדינה

    השבמחק
    תשובות
    1. ברבאבא, אתה קול של שפיות, תענוג לקרוא... יישר כח!

      מחק
  44. אגב, לא ברור לי למה ערן אומר שאין מה לעשות איתם? כבר חתמנו על הסכם עם אוגנדה לקלוט חלק מהם
    אז יש פתרון, השאלה מה עושים בינתיים, זה הכל.
    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.2110085

    השבמחק
  45. אין צורך לכלוא את כולם, אבל יש צורך לפנות מפה את כולם.

    ובנתיים כלאו רק את החדשים שמגיעים, ואת אלו שהסתבכו בפלילים - שודים וגניבות

    ואם תתחיל לטפל בהם בסרגל כלים של עבריין ישראלי, שהשופטים "לא רוצים לפגוע בעתידו של הנאשם" אתה לעולם לא תוכל להתמודד עם זה. אין להם שום בעיה עם מעצרים, והתהליך המשפטי עולה הון. ואת מי תקנוס?
    והמשטרה, השב"כ, ובתי המשפט שלך גם כך קורסים.

    היו תפיסות של מסתננים שגלשו בלפטופים שלהם לאתרי ג'יהאד עולמי. וכבר היה שימוש בנשק חם בינם לבין עצמם.

    אם כך, על בסיס יסוד חוק "כבוד האדם וחירותו" שופטי בג"ץ מסוגלים לכפות עלינו לאזרח כאן את אפריקה כולה.

    ואם לא תעשה את מה שנדרש כדי לשרוד אתה פשוט לא תהיה פה מחר. תחליט. או זה או זה. ראה ערך העדה הנוצרית בלבנון.
    לאיזו קבוצה אתה שייך?

    השבמחק
  46. זה בכלל לא חשוב על מה ישראל חתומה.
    הרי כל דבר אפשר לשנות.
    העסק הוא שמרמים את האזרחים ואומרים שאי אפשר לגרש את האנשים הלא חוקיים.
    מנסים בכוח להפוך את המדינה למידנה לא יהודית.
    עכשיו אני הראשון שבעד מדינה לא יהודית,אני נגד ברית מילה,אוכל חזיר נוסע ביום כיפור והכול אבל
    לא לשקר לאנשים,אם יש רוב שרוצה מדינה יהודית אז אפשר להתנגד אבל בדרכים חיוביות ולא
    לדחוף אנשים עניים מחו"ל בכוח למדינה.

    אז ערן,במסגרת כוח לאזרחים אתה צריך להיות בעד הרוב שרוצה מדינה יהודית - נכון שהם פרימיטביים,שכונה וצ'חצ'חים אבל זה זכותם והרוב קובע.
    לצערי אתה פשוט תומך בשלטון,בבערותך בנושא הזה ולא באזרח הפשוט.
    הם שוטפים כלים במסעדות יקרות וכדומה וכך מסייעים לעשירים לשלם פחות על החשבון.
    זה תקיעת סכין בגב של האזרחים. האנשים העניים החדשים שמגיעים מאפריקה יהיו אסירי תודה
    לפוליטיקאים שהשאירו אותם וכך יהוו משקל נגד בבחירות עתידיות נגד האזרחים הותיקים - זה העתיד
    אם לא נשנה אותו(הפרד ומשול).

    דחוף לשינוי החוק שאפשר לגרש אנשים לא רצויים ותראה שיהיו בעדך.
    בוא נדבר דוגרי: זה לא שמחר ישנו את השיטה הכלכלית לכסף בלי חוב ויש טעם להתחנף לשלטון
    ולהשאיר את הזרים הלא חוקיים כאן.
    אין כאן תן וקח אתה עושה "עיסקה עם השטן".

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה חושב שזו הדרך הנכונה לטפל בבעית הפליטים אז פעל לשנות את החוק. עד אז תרצה או לא, תצטרך למצא פתרון ל50000 פליטים. זה בדיוק המסר במאמר שמנסה לתת פתרון הומני לאלו שנמצאים פה.

      מחק
    2. ההצעה שלי זה המחנות אוהלים הפתוחים - שרשמתי בקישור בתגובה למעלה - בם ינתנו עבודות יזומות למי שירצה תמורת מעט כסף.
      מי שלא רוצה יקבל את המינימום להישרדות.(זה מה שאני הייתי מצפה בתור פליט!).
      בשלב זה כבר לא יהיה אטרקטיבי לבוא לישראל כי זה מחנה עבודה,אז גם הגירוש יהיה קל כי
      האנשים האלה כבר לא יסתובבו בת"א וכמו שידוע - רחוק מהעין רחוק מהלב.

      מה שכן שלא יגידו שאני רע אני כן תומך בפעולה צבאית באריתריאה של ישראל בשביל
      שהמקום שם יתייצב והאנשים יוכלו לחזור הביתה.

      מחק
  47. בדיחה לא מצחיקה...
    האם לדעתך מבין 50,000 (יש פה הרבה הרבה יותר אבל עזוב) ישנם מהגרי עבודה או שכולם פליטים?
    נכון שאף בקשת פליט לא נבדקת ומאושרת, נכון, אבל למה?
    אולי בגלל שארגוני השמאל הקיצוני הדריכו היטב כל אחד ואחד מהם להשמיד את תעודת הזהות שלו בכניסתו לישראל, לטעון שהוא פליט והכתיבו לו סיפור קורע לב?
    איך בדיוק תבדוק מי פליט ומי לא אם כולם באים עם אותו סיפור בדיוק??? תחפש את שם המשפחה שלהם בגוגל? בקיצור, הנסיון להונות את המדינה יעניש את כולם קולטיבית, פשוט כי אין דרך אחרת.
    1. במצרים אין רצח עם ואין רדיפה משום סוג, יכלו היו אותם "פליטים" לכאורה להישאר שם במחנות פליטים של האו"ם. למה לא נשארו שם? למה שילמו 500$ לראש (משכורת של שנה לפחות במדינות המקור שלהם) ועברו תלאות, עינויים, סבל ואונס על ידי מבריחי הגבול הבדואים?
    אולי כי בישראל טוב יותר ומרוויחים יותר כסף?
    2. נשמע לך הגיוני שפליט שברח מרצח עם ורדיפה ורוצה מקלט מקבל מגורים , מים ו3 ארוחות, תשתיות סניטריות, שירותי רפואה ואבטחה, ואפילו דמי כיס על חשבוני? אז מסתבר שהם מקבלים את זה אבל זה לא מספק אותם. כל מה שאמנת האו"ם, הארגון המסורס הזה שמגנה רק את ישראל, ולא עושה מאום נגד אותם רודנים רוצחי עם, מבטיחה לפליט הם קיבלו ואפילו יותר, אז מה רע להם שם בדרום?
    אתה יכול להגיד לי למה? אולי כי מהגרי העבודה רוצים לעבוד ולהרוויח?
    או התירוץ שיש להם קרובי משפחה בתל אביב מקובל עלייך?
    3. אי אפשר להחליף את העובדים הזרים בשיטת הדלת המסתובבת במהגרי העבודה האלו, אתה יודע למה? כי הדלת לא תסתובב!!! המטרה בשיטה הזאת (ואני לא מעודד את הרווח הכספי של אותם אינטרסנטיים) היא שאותם עובדים זרים לא נשארים פה וחוזרים למולדתם!!!!

    השבמחק
  48. ערן, מה הבעיה עם מתקן כליאה אשר מספק להם אוכל ושינה ומאפשר להם לצאת כל יום שעתיים? זה אפילו יותר טוב מהמקלטים שנותנים לנשים מוכות בארץ. האמת, אפילו אני שמצבי הכלכלי די טוב, מצליחה לבלות מחוץ לבית שלי כל יום במקרה הטוב שעתיים. בשאר הזמן אני עובדת ונאלצת להישאר בתוך הבית. אז אם הם באמת אומללים, מקלט כזה הוא פתרון מצוין עבורם. הם יכולים להעביר את היום עם משפחותיהם, ילדיהם, שכניהם וחבריהם ואפילו בנוסף לצאת ולהסתובב בחוץ עוד שעתיים. על מה התלונות? מי שבאמת סבל ולא סתם בא כדי לעבוד לא יתלונן על זה.
    בטוח שזה עדיף על מחסני הילדים שלהם. מי שבאמת נמלט על נפשו ישמח על האפשרות. הבעיה היא רק עבור מי שבא רק על מנת לעבוד או בעידודם של שאר הארגונים שמנסים לשנות את המבנה הדמוגרפי של מדינת ישראל.
    מי שבאמת נרדף, זוכה ככה למקלט והגנה.
    אגב, בשום מקום בעולם עד כמה שידוע לי (ויצא לי כבר לגור בלא מעט מדינות) אין פתרון יותר טוב והומאני מזה כאשר מדובר במאסה גדולה של מהגרים לא חוקיים או פליטים. כמובן שאם היה מדובר במספרים עוד יותר נמוכים, הייתה אפשרות לפתרונות יותר מוצלחים.

    עוד ע'

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה מדוייקת שנוגעת בנקודה העיקרית שכולם מנסים לעקוף -

      מדינה יהודית.

      איום דמוגרפי הוא איום לקיומה של ישראל כמדינה יהודית, והוא חמור מהגרעין האיראני (איום פיזי)

      רק צר לי שאתה תוקף את העדה האשכנזית כולה, שרוב רובה יהודים.

      מחק
    2. הבעיה בפיתרון של "עוד ע'" ששמים אנשים במאסר ללא משפט וללא מטרה חוץ מההסגר שלהם (לשחרר אותם שעתיים ביום לא ראלי, אף אחד לא יחזור, למרות שזה נראה לך פיתרון מצוין עבורם).
      בכל זאת מדובר בבני אדם, ובכל זאת יש להם זכויות טבעיות כבני אדם, בין היתר להיות חופשיים.

      ע'

      מחק
  49. ערן היקר,
    אתה מתבלבל פה ותרשה לי לעשות לך סדר. הסדר המשפטי הרגיל הוא שכל אדם חף מפשע עד שהוכחה אשמתו.
    בענייני הגירה הנורמה המקובלת בכל העולם היא שכל מהגר אינו חף מפשע עד שיוכיח את חפותו.
    בגלל זה מדינות, לפני הענקת אשרות ששהיה שאינה קצרה או תושבות בצידן דורשות אישורי יושר מרשויות ארץ המקור ולאחר אישור הכניסה אישורים דומים מהמשטרה המקומית.
    אירגוני התמיכה במבקשי המקלט מנסים לקעקע את העקרון הזה ואסור לתת לזה יד.
    דירק דיגלר

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה תהליך בדיוק החלה ממשלת ישראל ב5 השנים האחרונות כדי להוכיח את "חפותם" של הפליטים?
      לטענתך דירק קודם כל ישראל צריכה לבקש אישורי יושר מהממשלות הכי לא ישרות בגלובוס.
      טוב שמהפליטים היהודים מאירופה לא ביקשו שיקפצו לגרמניה להוציא תעודת יושר לפני שהם מקבלים אישור שהייה בארצות הקולטות.

      מחק
    2. ערן, אנא קרא שוב את מה שכתבתי.
      מדינת ישראל לא צריכה להוכיח דבר לגבי מבקשי המקלט. זה בדיוק הפוך. מבקשי המקלט צריכים להוכיח שנרדפו בארצות המוצא שלהם בעילות שעליהן אפשר לבקש מקלט. מדינת ישראל חטאה בכך שדחפה את בקשות המקלט למגרה ולא בחנה אותן בצורה הוגנת ועניינית.
      לגבי קבלת הסיפורים של מבקשי המקלט כאמת, לא הייתי קופץ על זה. הסיפור של כל אחד צריך לעבור בחינה עניינית ובמהלך התהליך מקומם לא בתל אביב אלא בוא נקרא לזה בשם מתאים: "מחנה מעבר".
      דרך אגב, מה דעתך על אלה מהם שעברו עברות פליליות בישראל (למשל אלה שתקפו מינית נשים בדרום תל אביב)? דעתי היא שלאחר ריצוי עונשם יש להחזיקם מאחורי סורג ובריח עד לעזיבתם את ישראל. מה עמדתך בעניין?
      דירק דיגלר

      מחק
  50. מצטער אבל לא מסכים. לא מדובר על פליטים מסוריה, לבנון או מצרים שגנבו את הגבול תוך בריחה מאזור מלחמה אלא במבקשי עבודה שחצו ארצות ושילמו כסף רב כדי להגיע דווקא לישראל, ו"דילגו" על כמה וכמה מדינות בדרך שיכלו לספק להם מקלט. הסיבה שביקשו להגיע דווקא לישראל היא כי בישראל אף אחד לא מנע זאת אלא פיזרו אותם בשכונות הדרום, שעד שהצליחו להרים קצת את הראש שוב דרכו והורידו אותם למטה כפח זבל של המדינה. לך דבר עם תושבי הדרום ואז דתף בחוויות שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה חושב שראוי לגרשם, אז תפעל למען מטרה זו. השאלה העיקרית בכתבה היא מה עושים עם המסתננים שכבר עתה בארץ, ואינם עומדים בפני גירוש קרוב - מחנות מעצר ללא משפט וללא מטרה, לפי המאמר זה לא הפיתרון הנכון מסיבות רבות.

      ע'

      מחק
  51. נראה אותכם בנעליהם של אחד האריתראים, בין אם הוא מסתנן ובין אם פליט בהגדרה.
    אין לי מושג מה הפתרון או הצעה לאחד כזה אך ברור לי שלא כך מגיעים לשיפוט נכון - לא לפי רוב התגובות כאן. אמנם המון עובדות ומידע חשוב מסתובב כאן בין התגובות ובמאמר, אך השיפוט בעיקרו אמוציונלי מדי או שכלתני מדי.

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה אותך בנעליהם של מאות מליוני אפריקאים - חזיר קפיטליסטי עשיר שכמותך! תרום להם את כל כספך כמו שאדם מוסרי צריך לעשות!!!

      מחק
  52. ערן, קשה לי להאמין שדווקא אתה כזה תמים. כשיאיר לפיד הבטיח מה שהבטיח לפני הבחירות אתה היית מבין הראשונים לטעון שכל עוד קיימת אותה השיטה המוניטרית, להבטחות שלו אין שום ערך. עכשיו אתה חוזר ושואל חוזר ושואל מה מדינת ישראל עשתה. כאילו שזה לא ברור לך שבמתכונת הנוכחית של בג"ץ, תקשורת וארגוני "זכויות האדם" (כן, זכויות רק של חלק מבני האדם ודווקא לא אלו שזקוקים להגנה) לא ניתן כ"כ בקלות לגרש אותם, גם אם זה על פי חוק וגם אם זה צודק מוסרית. עכשיו הממשלה הנוכחית היא לא סתם בובות???
    אני שואלת אותך עכשיו ברצינות: אתה באמת לא מודע לכל הארגונים שנתמכים מבחוץ ומנסים לשנות את הדמוגרפיה של מדינת ישראל? אתה באמת לא יודע שהארגונים הנ"ל קופצים בזרועות פתוחות ומציעים עזרה להשתקע בארץ לכל מי שאינו יהודי ובעיקר מוסלמי?
    אני שאלתי אותך קודם ולא ענית (בסדר , זכותך כמובן), מה רע במתקן שבנו להם? מי שבאמת נמלט על נפשו ישמח מאד לנוח מוגן בכזה מקום.
    רובם באו לפה כדי לעשות כסף מהיר. מזכיר לי קצת את הישראלים שרצו ליפן בתקופה הטובה שלה, כי אז אחרי 3-6 חודשים של עבודה בבאסטה הם יכלו לקנות בארץ דירה.
    מזכיר קצת, כי גם ביפן הישראלים (או מה שנקרא המאפיה הישראלית, השתלטו על שכונות והתנהגו שם באופן ברברי. זלזלו באוכלוסיה המקומית, עשו צחוק מהמשטרה (כי לרוב השוטרים רק החתימו אותם על "טופס התנצלות"), הטרידו עוברים ושבים ולפעמים אפילו הכריחו אותם לקנות, לכלכו, הרעישו וכו". חלקם גם גנבו וחלקם היותר קטן אפילו שדדו, שיתפו פעולה עם היאקוזה וסחרו בסמים. הסיבה שהם עשו זאת היתה כי זה כ"כ קל לעשות ככה כסף והיפנים הם עם כ"כ טיפש ותמים...
    לא מעט נשארו שם באופן לא חוקי גם ללא אשרת שהייה. אבל לכולם היה ברור שברג שהמשטרה תתפוס אותם ללא אשרה יעיפו אותם על המטוס הראשון שהיפנים יבחרו תוך חיוב חשבונם (דרך כרטיס האשראי או בעזרת השגרירות הישראלית) בהוצאת אחזקתם, משפט ומטוס.
    היו גם כמובן כאלה שהתנהגו בכבוד ובסדר.
    עד שהמשטרה המקומית שם התעשתה והתחילה לעשות סדר בבאלאגן, לקח זמן. בינתיים גם המצב הכלכלי שם נהיה פחות אטרקטיבי וכמות הישראלים שניסתה להגיע לשם פחתה משמעותית.


    עוד ע'

    השבמחק
    תשובות
    1. ע'
      מה שלדעתי אור-לי ניסתה להגיד במאמר הוא שאם את חושבת שהקמת המתקנים היא לטובת הפליטים. אז למה את מכניסה אותם לשם בכוח?
      מה שעוד ככתוב במאמר שזה לא משנה מי בשלטון כל עוד ישראל מחויבת לאמנה הבינלאומית. גם אם בג"ץ יאשר גירוש כנראה המדינה תצטרך להתמודד עם בעיה משפטית כלפי העולם. כרגע המצב זה שלא משנה למה הפליטים פה (מרוע או מטוב) -יש בעיה שצריך להתמודד איתה וכל עוד גירוש הוא לא על הפרק - צריך למצא לכך פתרון.

      מחק
    2. אני ניסיתי להגיד שאם מישהו באמת פליט נמלט שנס על נפשו אז הוא גם באמת יודה על מתקן כזה ולא יצטרכו להכניס אותו לשם בכוח. הוא ישמח שיש לו מקום שקט לישון, מזון ושרותי בריאות ואפשרות לטפל בילדיו ולחשוב בשקט איך ממשיכים הלאה.
      הרוב המכריע של אלו שמתנגדים לכך הם לדעתי לא באמת פליטים אומללים אלא כל מיני דברים אחרים.
      אם רוצים להתמודד היטב עם הבעיה צריך גם להכיר במציאות אחרת רוב הסיכויים שהמצב רק מחמיר וצריך באמת לדעת מול מי מתמודדים ומי תומך ומגבה אותו ומאיזה סיבה ובמיוחד חשוב להבחין בין טענות אמיתיות ושקריות.
      מה גם שהמצב כיום שבו הם הולכים לעבוד שעות רבות כי זה קורץ להם ולשם כך רובם באו ומשאירים את ילדיהם האומללים בגנים/מחסנים ללא כוח אדם מתאים, לפעמים גם כמעט 100 ילדים על גננת או שתיים אומללות וכמו שנכתב כבר לפעמים לימים/שבועות שלמים- זה בהחלט לא לטובת הילדים וגם לא לטובתנו. מי מהם שבאמת בסכנת חיים ודואג לילדיו ולא רק להזדמנות לעשות כסף יחסית מהיר, יברך על האופציה הזו ולא יתנגד

      מחק
    3. למה מכניסים אותם בכוח? בגלל שכנראה שהם לא באמת פליטים. בגלל שכנראה שהמטרה המוצהרת לשמה הם הגיעו לארץ שונה מהמטרה האמיתית. לכן הפתרון לבעיה המוצהרת לא מתאים למצב בפועל.
      מי שבאמת פליט נמלט, נרדף אומלל ומסכן היה קופץ בזרועות פתוחות לשם, כי זה באמת היה מהווה עבורו שיפור משמעותי והצלה למצבו. אבל כמובן שעבור מי שלא באמת כ"כ אומלל, הפתרון הנ"ל הוא הרעה בתנאים. מי שסכנה אמיתית מרחפת על ראשו היה מודה ומברך על כך.
      נכון שיש בעיה שצריך להתמודד איתה אבל לדעתי כרגע דווקא מאד משנה למה הפליטים פה. במיוחד אם רוצים למצוא פתרון טוב. אתה מציע לנסות לפתור בעיה מבלי לנסות להבין איך ולמה היא נוצרה?

      עוד ע'

      מחק
  53. אני לא מבינה איך נושא הפליטים הוא דאגה שעולה כרגע על הפרק. האם אנחנו השגנו כבר את עליית שכר המינימום לשכר מכובד יותר? האם ניצולי השואה שעוד נותרו חיים טוב יותר? האם אמהות חד הוריות מסתדרות טוב יותר? האם ילדים שאין להם תיק או כסף לארוחת צהריים בבית הספר כבר השיגו אותו? האם זוג צעיר ואפילו לא כ"כ צעיר כבר יכול לרכוש דירה בישראל? האם המצב הביטחוני השתפר?
    תדאגו לעצמכם, תדאגו לעם שלכם וכשתסיימו, תתפנו גם לטפל במסתננים היקרים שלכם. עניי ביתך ועניי עירך קודמים.

    השבמחק
  54. עכשיו, לאחר צונאמי ההפגנות המאורגנות ללא דופי של הפולשים האיסלאמיים מאפריקה, אנו כבר יודעים בדיוק מי עומד מאחורי הפלישה מאפריקה - הקרן החדשה לחיסול ישראל. בעודם מהלכים עלינו אימים שאם לא ניתן לפלשתינים את ירושלים ויהודה כמדינתם, תהיה פה מדינה דו לאומית, הם עמלים ללא הרף להציף את המדינה בפולשים איסלאמיים כדי לדלל את הרוב היהודי. עוד לא הייתה בתולדות העמים תופעה של אליטות של עם הקמים עליו להכריתו, וזאת שבעים שנה אחרי השואה.

    השבמחק
  55. אני עדיין לא רוצה שיוה בארץ. אי אפשר להיות לצדם - וזאת העובדה מספר 8.

    השבמחק