יום שלישי, 31 בינואר 2012

הדולר מתחיל לאבד את מעמדו בעולם: הודו החלה לסחור בנפט תמורת זהב -סין בדרך

במהלך שנות ה70 הפך הדולר למטבע הרזרבה העולמי. החל מאותה תקופה רוב עסקאות הסחר הגדולות בעולם נעשו באמצעותו. הדבר הביא לביקוש עצום לדולר ולהתחזקותו. שינוי במדיניותם של הודו ושל סין ביחס לדולר ,כפי שמתרחש בימים אלו , עלול לגרום לזעזוע קשה במעמדו של הדולר ולהפוך אולי להיות אירוע מכונן בתולדותיו.



הסנקציות האחרונות של האיחוד האירופי וארה"ב נגד איראן יצרו תהליך מעניין ומשמעותי: לראשונה זה עשרות שנים הודו החלה לסחור עם איראן בנפט תמורת זהב ובכך זנחה את השימוש המסורתי בדולר בעיסקאות מסוג זה. סין הודיעה כי תעבור  בקרוב למסחר במתכונת דומה.
מאחר שמדובר כאן בעסקאות בנפח גדול של עשרות רבות של מיליארדי דולרים,המשמעות היא שאם הפעולות האלו ימשכו הביקוש לזהב יעלה דרמטית ולעומת זאת הביקוש לדולר עלול לרדת. תהליך זה אם יתפוס תאוצה עלול בסופו של דבר להביא להחלשה דרמטית של הדולר ולמעשה להפוך את הזהב למטבע הרזרבי החדש.




ריצ'ארד ראסל מביא גרף מעניין שמראה את היחס בין אינדקס המניות למחיר הזהב. ניתן לראות בו שלראשונה מאז אוגוסט אנחנו עדים לכך שהזהב מתנהג טוב יותר מאינדקס המניות. האם הזהב למעשה כבר נמצא בתהליך שבו הוא מחליף את הדולר בשליטה בשוק המטבעות או שמא מדובר ביד המקרה ? מוקדם עדיין להסיק מסקנות אבל זה נושא ששווה מעקב.


החומר הכלול במאמרים בבלוג זה הם על דעתו בלבד של הכותב ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו. סקירה זו אינה מתחייבת להיות מדויקת בפרטיה ואינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.


19 תגובות:

  1. הדברים מתחילים להתבהר הכל עובר למזומן וללא חוב

    השבמחק
  2. http://www.debka.co.il/article/21672/

    השבמחק
  3. אגב זה כמובן יוביל למלחמה תתכוננו, סביר להניח שימכרו אותנו האמריקנים תמורת נפט איראני בסופו של דבר

    השבמחק
  4. הסוף מתקרב! במידה והתהליך הזה יצבור תאוצה הדולר יאבד מערכו ועלול להוביל לקריסת המטבע כתוצאה מעודף דולרים בשוק וביקוש נמוך

    השבמחק
  5. אם הדולר יאבד את מעמדו התוצאה היא אחת ובלתי נמנעת - מלחמה בין סין לארה"ב.
    מכיוון שאלו הן שתי אימפריות החולשות על חלקים גדולים בעולם, התוצאה היא מלח"ע III.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני דווקא לא שותף לתאורית מלחמת העולם הIII. גם האליטות השולטות לא מעונינות במלחמה שיכולה להדרדר לידי קרב גרעיני שעלול בסופו להביא של דבר להביא לחורבן טוטאלי שיפגע גם בהן עצמן.
      בכל מקרה נחיה ונראה או נראה ונמות.

      מחק
    2. ערן לא ניתן למנוע את זה, ברור שהאליטות לא רוצות מלחמה אבל זה יצא משליטתם, בכדי לקיים את החוב שקיים בעולם נדרשת ריבית עתק כל יום וזה הולך וסוגר באופן תאוצתי (תאוצה), ועוד אותה מערכת משומנת ומסוכנת שניקסון דיבר עליה היא שיטת החוב כך הם משתלטים על מדינות פרטיים מדע ידע וכו גוף מאד מאורגן שקורס, מסכנה הם לא ישחררו רק במלחמת עולם לכן תהיה מלחמת עולם בקרוב מאד

      מחק
    3. פישר הוא נציג השיטה לשליטה בישראל הוא פועל נגד טובת העם הזה

      מחק
    4. לא רק שאי אפשר למנוע את המלחמה הזאת, היא כבר החלה. אולי אפשר יהיה לעצור אותה, אבל זה יהיה בגדר נס.
      המערכות הראשונות כבר התקיימו, ארה"ב היא התוקפת כי היא המאוימת. סין מנצחת בחזית הכלכלית וארה"ב מנסה את מזלה בחזית הצבאית.
      ארה"ב כבר תקפה את לוב כשקדאפי ניסה לעשות מהלך דומה על מנת להחזיר את ערך הזהב. ארה"ב תקפה את אפגניסטן ועירק על מנת להשתלט על שוק הנפט (והאופיום). העירקים עד היום מנסים לחבל בצינור הנפט.

      ארה"ב בשיתוף עם המערב הפעילה את הנשק החדיש ביותר בעולם, נשק ההמונים, בתוניסיה ובמצרים נוצרו מהפכות, על ידי הזרמת תקציבים לתנועות מהפכניות, בשילוב עם חיזוק הזרוע של האחים המוסלמים שמעורבבת עם כוחות הבין האמריקאים עוד מימי המאבקים לשחרור צ'צ'ניה וסרביה בשיתוף עם טכניקות דומות לפעולות שם.
      התגובה הסינית לא אחרה להגיע, ונשק ההמונים החדש נפרש גם ברחבי אירופה על ידי חזיתות שעברו לצד הסיני כמתקפות נגד על המערב. אך העניינים כנראה יצאו משליטה ואותו נשק המהפכות הפך לטנרד אימתני שחוזר כמו בומרנג ותופס תאוצה עצמאית. הוא אולי הכוח שיכול להיות כגולם הקם על יוצרו ולהביס את שתי הענקיות.
      יש כאן מערכה מרתקת, שלא נראתה כדוגמתה בהיסטוריה, אפילו כבר לראשי המערכה לא ברור מי מושך בחוטים

      מחק
  6. בנימין נתניהו הוא חבר במועצה הלאומית לענייני חוץ של ארה"ב ראו את שמו מופיע ברשימת חבריה 2804. NETANYAHU BENJAMIN,, 1988 annual rpt
    פישר הוא נבחר ע"י בנימין נתניהו להיות נגיד בנק ישראל.
    סטנלי פישר (אשר מונה ע"י בנימין נתניהו) הוא חבר בקבוצת בילדרברג, קבוצת אליטות אשר נחשבה סודית עד ממש השנים האחרונות (עידן האינטרנט החופשי פגם ביכולת הסודיות).
    פישר הוא גם חבר במועצה ליחסי חוץ, ארגון "אליטות" נוסף אשר נאמר עליו כי משם יוצאות ההחלטות האמיתיות ללא שיתוף העם / הקונגרס. http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=94279

    השבמחק
    תשובות
    1. שכחת את crisis group...
      http://www.crisisgroup.org/

      מחק
  7. הבשורה תבוא רק אחרי קטסטרופה.
    ואם הקטסטרופה תהיה בכל מקרה, עדיף שהיא תהיה מוקדם ככל האפשר.
    רון פול לנשיאות בארה"ב, שי אגסי עם המכונית החשמלית, פירוק האיחוד האירופי, ובא לציון גואל.

    איתי א

    השבמחק
  8. אתם קולטים שהזהב כמעט הכפיל את ערכו בשלוש השנים האחרונות?

    השבמחק
  9. את השער שלו, יותר נכון...

    השבמחק
  10. הכפי עצמו לעומת מה? כאשר כל הדולרים בעולם יצטרכו להתממש הזהב יעלה פי מיליארדים אך כמובן שיהיו חוקים שיגנו על בעלי השליטה כך שזה לא משנה כמה יעלה הזהב צריך לדאוג לאוכל ומיים בשעת חרום, כבר מכרו את ישראל למוות

    השבמחק
  11. תצטרכו להוכיח את נאמנותכם לאדמה שלכם בקרוב מאד

    השבמחק
  12. כפי שציין הרב כדורי לפני מותו בפתק
    "יקום העם ויוכיח שדברו ותורתו עומדים"
    לאחר מחקר של הרבה מאד מידע מסקנתי שנצטרך להלחם מבית ומחוץ על אדמתנו ואלו אשר יושבים בשלטון מכרו אותנו.

    השבמחק
  13. האמת שבהתחלה האתר היה נחמד מאוד ואפילו הגיוני.
    אבל אז כמובן מתחילים כל המגזימנים למיניהם.
    פישר חבר בכתות סודיות... יהיו מלחמות עולם בגלל הזהב... או הנפט... חברה אל תגזימו.
    סך הכל מדובר בשיטה כלכלית מטופשת שהמניע שעומד מאחוריה אגב הם לא שום אליטות ולא שום קומבינות. אלא בסך הכל פוליטיקאים שכל מה שמעניין אותם הוא להיבחר שוב ולכן נוקטים בצעדים כלכליים פופוליסטים שנועדו לתת להמונים רמת חיים טובה על חשבון אלו שאחריהם. זה הכל.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמריקאים משתמשים ב HARRP- חפשו בגוגל אם אתם לא מאמינים- כדי ליצור רעידות אדמה כמו ביפן ואינדונזיה. הם יכולים גם להשמיד את כל המעגלים האלקטרונים- EMP PULS. ואז הטילים לא יכולים לעוף.

      מחק