יום שני, 28 במאי 2012

עד לאן זה עוד ידרדר: כדורגלנים ישמשו כערבון לבנק המרכזי של אירופה

כריסטיאן רונאלדו הוא מהיום לא רק הכדורגלן היקר בעולם אלא עכשיו הוא גם יכול להיות הכדורגלן הראשון המשמש כערבון לבנק המרכזי באירופה.

Presseurop.eu מפרסם כי קבוצת בנקיה (Bakia) המשמשת כבנקים לחסכונות בספרד,ומי שמימנו את הרכישה של הכדורגלן הפורטוגזי לריאל מדריד, עכשיו מבקשת לגייס הון מהבנק המרכזי באירופה. בתגובה הבנק המרכזי ביקש מבנקיה ערבונות. בנקיה הציעו לצורך זה את רונאלדו וכדורגלן נוסף מהמובילים בריאל מדריד :הברזילאי קאקה.
ב2009 ריאל מדריד לוותה 76.5 מיליון יורו מבנקיה כדי לשלם 100 מיליון יורו עבור המעבר של רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד ועוד 60 מיליון יורו עבור מועדון הכדורגל מילאן עבור קאקה.


האם יש סיכוי שהבנק המרכזי באירופה יעקל את הכדורגלנים?
התשובה היא תאורטית כן. לאחרונה התקבלו נתונים כי מצב בנקיה כל כך גרוע עד שבשבוע שעבר התבקשה הממשלה בספרד לחלץ אותו והמצב רק הולך ומחמיר שם . פשיטת רגל או מצב של אי נזילות של בנקיה עלולה להוביל לפשיטת רגל של ריאל מדריד ואז בנוסף לנכסים הדוממים של הבנק ימסרו גם שני הכדורגלנים לבנק המרכזי. השאלה היא מה הבנק המרכזי יעשה איתם: האם הם יואחסנו בכספת יחד עם שאר מטילי הזהב והמזומנים או שהבנק המרכזי יתחיל לשמש גם כסוכן שחקנים ?

אסיים רק בצפירת הרגעה לאוהדי ריאל  - מעמדה של ריאל מדריד בספרד דומה למעמדו של בנק . ההיסטוריה מוכיחה כי היא תמיד מחולצת מכספי ציבור במידה ויש חשש ליציבותה..בדיוק כמו כל בנק אחר.
ולגבי הכדורגלנים הישראלים,גם הם יכולים להשאר רגועים. אף בנק הרי לא ירצה להתעסק עם סחורה בעייתית.

5 תגובות:

  1. אהבתי את המשפט האחרון... אכן סחורה בעייתית :)

    השבמחק
  2. כ"כ מצחיק, שזה עצוב.
    כ"כ עצוב, שזה מצחיק...
    מי יודע, אולי הבנק יהפוך את רונלדו לעבד. ילביש אותו בבגדי עור, כובע עור,
    וכדור בפה.

    השבמחק
  3. ועל זה נאמר - מזלך שעזבת את מכבי יפו
    :)

    השבמחק
  4. מה אתם צוחקים הרי אנחנו מזמן משועבדים והכי מצחיק לא קיבלנו כלום פשוט מכרו אותנו כמו עבדים, ופישר ועוד שלל פקידים אמריקאים שעובדים בבנק ישראל "בתפקיד בכיר" והם ממונים על ניתוב הכסף בצורה "נכונה" למשל את יתרות המ"טח אשר גודלות וגודלות כלומר כל אנחנו בעצם קונים נייר ללא ערך בעבודה קשה, ונראה לכם שביבי לא יודע טעיתם יודע גם יודע רק לא רוצה לעצבן את הבוס.
    בושה וחרפה כיצד הבנקים הרימו את מחירי הנדל"ן בשביל לא לפשוט רגל, בשביל כמה עשירים כולנו סובלים, נו לא הגיע הזמן להעיף את כל המושחתים לאלף עזאזל, הגיע הזמן שהציבור יקום ויוכיח כי דברו ואמונתו תקפים.

    השבמחק