יום חמישי, 7 בפברואר 2013

איפה הכסף? מסתבר שאף אחד לא יודע

ביום ראשון פרסמנו  בקישור כאן באתר כי אף אחד לא יודע איך בדיוק עובדת המערכת הבנקאית או איך נוצר כסף בארץ.בוודאי תתעניינו לדעת שחלק מכובד מאותו הכסף שאף אחד לא יודע עליו כלום מגיע גם לממשלה דרך מיסים והלוואות, ולאן הוא הולך משם? גם פה ,כמה אירוני, מסתבר שאף אחד לא יודע.



השבוע ברוב הדר הושבעו 120 חכ"ים שהולכים להשפיע על חיינו... או שלא. אחד הדברים הכי חשובים של הכנסת הוא אישור תקציב המדינה ובו יבוטא סדר העדיפויות הלאומי. אלא שמסתבר שהתקציב הוא בסה"כ מסמך המלצות או תעמולה לציבור.התקציב האמיתי זה שמשפיע עלינו בפועל נקבע בעצם רק אחרי אישורו.מרגע האישור, הכספים בתקציב מתחילים לעבור ממשרד אחד לשני ומהשני לשלישי ועל השאלה המתבקשת היא לאן ומאיפה עובר הכסף אין היום אף ח"כ ,שר או אפילו שר אוצר שיכול לענות על השאלה. כך ב2011 למשל כ60 מיליארד הועברו בין משרדים אחרי אישור התקציב מבלי שמישהו ידע למה, כמה ולמי הולך רוב הכסף הזה.
בזמן שרוב עם ישראל ישב כוסס ציפורניים במתח לראות מי כוכב הראליטי הבא שיכבוש את עולמו ועולמנו ל2 דקות, הוא פספס את הראליטי האמיתי ששודר במקביל בערוץ 1. הנה הוא לפניכם:


5 תגובות:

  1. אז אחרי שבעבר שכנעת אותי שהחרדים הם לא נטל על התקציב(פחות מאחוז).. אולי הגיע הזמן לפתוח את זה מחדש

    השבמחק
  2. HIGHLIGHTS מה"עוקץ"
    "חזרנו לנקודת הפתיחה "
    איציק ספורטא
    "היכונו היכונו לממשלה החדשה. מזכירה את 1999 עם "רק לא ש"ס" ואת 2003 בה הגאון הכלכלי נתניהו קבע את גורלם של מאות-אלפי אנשים לשבט – בקיצוצי תקציב מחד, ובהפחתת מיסים לחברות ולמבוססים מאידך. גם אז סיפרו לנו את "האגדה לבית השוק החופשי" ... ("תיאוריית הטפטוף -מטה" הקומית יותר מהקומיקאי ויל רוג'רס שטבע את שמה כשם גנאי למצב נואל של הקצאת משאבים כספיים וחיתוך מיסים רק לאליטה {א.י.}) ....
    אנשי פיננסים שמינפו את עצמם לדעת וכדי למנף הם היו זקוקים לכסף זול,לכן באמצעות שינוי הרגולציה הופנו כספי הפנסיה של האזרחים לשוק ההון. כסף קל שמנוהל על ידי אלו הקרויים מוסדיים, שקנו בכסף רב את קרנות הפנסיה....
    הם השקיעו כמו משוגעים בחברות ,חברות אלה, כמו אי-די-בי, פושטות עכשיו רגל. בדרך הם חתכו קופון ענק שהגיע עד ל-30%-40% מכלל החיסכון הפנסיוני.
    יעדי הגירעון וההוצאה והחוב יקבעו את חיינו.בצוותו של ראש הממשלה,מדברים על קיצוץ של 27-30 מיליארד שקלים. ממה וממי יקצצו?"
    הנה הכסף ,מהעברות לתספורות לסיבסוד הפרטות שמושקעות בקזינו הריסק הגלובלי ושמשולמות מכיסי משלם המיסים וחוזר חלילה.אבל הציבור עסוק מדי בטרדות הקיום הנגזרות מחוליי השיטה השואתית הזו מכדי להרהר בכך שהיא המחלה ומותה הוא הרפואה שלו.(ראה פירמידת הצרכים של אברהם מאסלו)
    (Source URL: http://www.haokets.org/2013/02/06/%d7%90%d7%a4%d7%98%d7%a8-%d7%a4%d7%90%d7%a8%d7%98%d7%99/)

    השבמחק
  3. קראתי שככה שמעון פרס גיס בשנות ה 60 כספים לבנית הכור האטומי בלי שיופיעו בתקציב. הסתיר אותם בהוצאות בית הנשיא

    השבמחק
  4. It's not 2.5M it's .25M @ 03:09.
    The situation is not unlike the U.S. perhaps in contrast to what they seem to imply in the video (Google what happened in regards to lost money just prior to 9/11).
    There are a number of subconscious suggestions in the video which have no business being there.
    - Eran

    השבמחק
  5. הי ערן,
    תתחדש על העיצוב החדש והיפה של הבלוג.
    מיכל

    השבמחק