יום רביעי, 24 באפריל 2013

צפו בגרף שמראה מי הם אלו שנהנו מהדפסת הכסף של הפדרל ריזרב

הפדרל ריזרב הלווה סכומים אדירים לממשלת ארה"ב ולציבור מאז המשבר האחרון. הוא עשה את זה על ידי הדפסת כסף. אתם מכירים זאת מהתקשורת יותר בשם "הקלה כמותית" או QE. אנחנו יודעים היום שהמהלך גרם לבורסה האמריקאית לשבור שיאים.   אנחנו גם שומעים את הפרשנים הכלכליים מספרים לנו על איך הפד הצליח להרים את הכלכלה האמריקאית מהקרשים אבל אף פעם לא סיפרו לנו מי נהנה מכל הצמיחה הזו?
הגרף הבא חושף זאת. העמודות בצד ימין משוות את ההון הממוצע של 7% ממשקי הבית הכי עשירים בארה"ב בין 2009 ל2011 והגרף השמאלי מציג את אותן עמודות רק עבור שאר ה93%. 



מקור: Pew Research Center




5 תגובות:

  1. נדמה לי שהספר Winner Take All politics דן בנושא הזה בהרחבה עם ובלי קשר למשבר האחרון.

    השבמחק
  2. הגרף אומר הכל. שיטה כלכלית שמחזקת את החזקים ביותר ומחלישה את החלשים ביותר
    בכלכלה ממושכת ישאר בן אדם אחד עם כמות אדירה של שפע ולשאר האנשים מעט מאוד (סביר להניח שהכלכלה תקרוס עד אז)

    השבמחק
  3. אני לא מבין כמה עוד הבועה הזאת יכולה להתנפח, חייב להיות לזה סוף מתישהו, ברור שבעלי ההון ובראשם הבנקים יעשו כל מה שביכולתם כדי להמשיך לפמפם את המערכת הכלכלית הרקובה הזאת, אבל עד מתי?

    השבמחק
  4. קודם כל זה שאני יודע איך זה פועל נורא מרגיע אותי. פתאום לחצי החיים מתגמדים להם. רוב האנשים חיים את החיים המודרנים שהם בעיקר עבודה עבודה עבודה עבודה עבודה . הם לא מבינים מהי מהות החיים הם לא מבינים שבסופו של יום הם העבדים של הבנקים, שהרי זוג שהתחתן הרגע ומנסה לממן בית בשביל מי הוא עובד אם לא בשביל הבנק? וחוץ מזה היום מעבירים אל המשכורות של כולנו אל הבנק ישר לא משלמים מזומן פשוט מזינים את המספרים ואף אחד לא יודע שמאחורי הקלעים הבנק מלווה את הכסף של כולנו בזמן שהוא כביכול שם או שברגע שנלך כולנו אל הבנק בבת אחת ונבקש את הכסף לא נקבל אותו כי הוא לא קיים בשטרות אלא 97 אחוז ממנו זה מספרים במחשב. עושים מאיתנו בורים ומשעבדים אותנו לשיטה ואף אחד מן האנשים לא מרים את הראש ושואל את השאלות. כולם מקבלים על עצמם את העבדות הזאת כמובן מאליו. צריכים להתעורר זה קורה בכל העולם !!! עבודה היא איננה ייעוד החיים שלנו זה שקר שהנחילו לנו במשך דורות. עם הטכנולוגיה של היום כח הרובוטים והמכונות אפשר לייצר כל כך הרבה שפע ובכלל אף ישתמשו במשאבים בחוכמה נוכל לייצר שפע לנצח ולדאוג שאף אחד לא יחיה במחסור. חשוב שאנשים יבינו שהמחסור נכפה עלינו כתמריץ שנמשיך להתרוצץ בכלוב ולהיות עבדים של הבנקים והאליטות השולטות. בהצלחה עולם. בהצלחה אנושות. אני מאמין באנשים החכמים שביננו באנשים האלה שכבר מזמן חתכו את החיבור שלהם למערכת החולה הזאת והבינו שזה הכל מזוייף. כולי תקווה שהאנושות תשתחרר מכל זה לפני שתביא הרס וחורבן על כדור הארץ ועל כל היצורים שחיים עליו.

    השבמחק